"Job geruild voor onze droom"
Samen tellen ze meer dan een miljoen volgers op de sociale netwerksite Instagram en zijn zo populairder dan onder andere Stromae en Astrid Bryan. Juf Céline Schraepen (24) uit Beringen en de Hasseltse kledingverkoopster Talisa Loup (24) gaven hun job op en hebben zelfs productiehuis Hotel Hungaria achter zich om hun website te promoten.
Enkele maanden geleden veroverde de sexy Instagramjuf Céline Schraepen het land nadat begin februari in onze krant een artikel verscheen over haar immens aantal volgers. Destijds stond de teller op 565.000 volgers, maar intussen zit ze bijna aan 700.000. Ook haar beste vriendin Talisa Loup doet het goed op Instagram met 367.000 volgers. Door dat succes hebben beide dames nu beslist om volledig te gaan voor hun eigen website. "Ik heb altijd heel graag les gegeven, maar de combinatie was niet langer mogelijk", legt Céline uit. Ze is blij met deze nieuwe uitdaging. "Dit is een droom die werkelijkheid wordt. Het is een kans die we met beide handen moesten grijpen en een sprong in het diepe. Maar het was een kwestie van durven springen." De site is een uitbreiding van hun Instagrampagina's.
Laatste trends en tips
"We merkten de laatste tijd meer en meer dat tieners en jonge meisjes onze profielen bekijken om ideeën en inspiratie op te doen over fashion, beauty, travel en dat is eigenlijk het vertrekpunt geweest van de website. Op onze site kan je ons veel breder volgen dan op Instagram. We willen onze volgers en de bezoekers van de website de laatste trends en tips geven. Op deze manier kunnen we hen iets teruggeven", aldus de voormalige lerares. De droom is een eigen kledinglijn lanceren. Samen met haar vriendin Talisa is ze al het gezicht van het bikinimerk Celiisa. "Dat loopt heel goed. De interesse is groot. We zullen dit dan ook zeker blijven doen en bekijken hoe we er nog meer uit kunnen halen", zegt Talisa, die haar job bij Olivier Strelli opgaf om zich volop dit nieuwe avontuur te storten. "Je bent maar één keer jong. We moesten het nu proberen."
Hotel Hungaria
Met Hotel Hungaria - het Leuvens productiehuis achter Dagelijkse Kost - staat er een groot productiehuis achter de dames. "Er waren nog wel andere productiehuizen geïnteresseerd, maar we zaten meteen op dezelfde golflengte met Hotel Hungaria", aldus Céline en Talisa.
Björn Borg
"We hebben nu ook een kleine redactie die ons ondersteunt en begeleidt in al onze teksten en video's, maar ons er wel vrij in laat." Ondertussen gaat het hard voor de vriendinnen. Enkele weken geleden mochten ze al voor Björn Borg naar Stockholm en afgelopen weekend waren Céline en Talisa uitgenodigd op de lancering van de Black Opium parfum van Yves Saint-Laurent. "We leren er de nieuwe collecties en de laatste nieuwigheden kennen en ontmoeten er andere bloggers en sociale media-sensaties", zegt Talisa. Meer info op hun website www.totallytwo.com
|