Dank voor de goede wensen voor de intresante informatie op mijn BLOG die heden morgend 31 october omstreeks 02:30 UTC haar 63.000 hit bekwam sedert 28 april 2005 toen ik dit opstarte op vragen over LUCHTVAART en het EU gebeuren waar ik bij betrokken ben in de EU-INSTELLINGEN in BRUSSELvan enkele CHATTERS .
IK hoop dat de geplaatste informatie van nut is geweest voor de SENIOREN????
I receive a request from STOA-EXPERT to clarify the following abrevations and definitions witch are used by the AIRSPACE USERS in the consultation on the EASA adaption of 1592/2002
A qiuck scanning throug the FRENCH,DUTCH and GERMAN letters has not given any other ABREVIATIONS or DEFINITIONS of cours the other languages have until now not been evaluatred due to lack of time and knowledge of the other languages . and avaiblity of a person with knowledge of this languages!!!
Any sugestions or references are welcom !!!!!!ASAP
THe ICAO has decided that ALL PILOTS using the R/T are required to prove their LANGUAGE PROFICIENCY at LEVEL 4 in ENGLISH or for NATIONAL LANGUAGE used also at a LEVEL 4.
Some LEGAL ADVISORS drawn my attention thad when using a R/T in a NATINAL LANGUAGE I ame only allowed if I have chown my profiency at level 4 in this language.
ANY COMMENTS or SUGESTIONS are urgently welcom ????
I have received a number of comments on various aspect of AVIATION in the EU.
I also would suggest to introduce them in to the: WWW.IAOPA-EUR.ORG in to the DISCUSSION FORUM since then it will be taken up by the IAOPA-EUR delegates who are officialy aproved at ICAO,ECAC,EUROCONTROL and the EU INSTITUTIONS in BRUSSELS
My activity as INDIVIDUAL REGISTERED EU LOBBYIST is only taken in consideration as a jindividual opinion where the input of the COUNCIL of IAOPA is representing the 63 AOPA MEMBERS with 470.000 members at GLOBAL LEVEL
I will regular visit the DISCUSSION FORUM to keep informed!!!!
THere is a URGENT need to make a COORDINATED input from the organisations representing the NON-CAT-AIRSPACE USERS
NOTE:On my BLOG you can introduce your comments, or sugestions in : ENGLISCH, FRENCH, DUTCH or GERMAN( but limited)
Voor het toelichten hierover heb ik op het FORUM onder POLITIEK dit onderwerp geplaatst ter discutie?
voor specifieke vragen ben ik steeds beschikbaar maar vond dat in fuctie van de bekomen E-MAILTJES een intresant onderwerp voor op het FORUM te behandelen !!!!!!
Iedereen denkt hier natuurlijk aan de kindervriend SINT NIKLAAS !!
Op 06 DECEMBER viert FLAG met een Academiscghe zitting in de UIA (UNIVERSITEIT ANTWERPEN) in de Aula om 1300 uur zijn 25 Jarig bestaan. 17December 1980 - 06 December 2006
Due to a adaption in my EU-DAY in BRUSSELS was I abel to make a visit to the: ROYAL MUSEUM of the ARMY and MILITARY HISTORY at the parc de Cinquantenaire 3 Brussels 1000
Herhaalde malen kom ik in contact met MINDER VALIEDEN welk gebruik maken van de LIJNVLUCHTEN in het HANDELSLUCHTVERVOER in EUROPA
Schijnbaar zijn hier nog een aantal bijkomende hindernissen voor deze personen en ook bijkomende onkosten.
Ook lmoeten zij vooraf een MEDISCH DOSSIER indienen
Een aktieve ploeg van MINDERVALIDEN BASKETBALSPELERS welke zich naar een internationale wedstrijd wensten te begeven werden verplicht om gebruik te maken van 3 vluchten omdat AIRLINE XXX per vlucht enkel 3 rolstoelgebruikers wilde toelaten alheowel de reservatie voor de 9 spelers 30 dagen vooraf in in blok werdt gedaan.
Ook de bijkomende onkosten die men in de LUCHTHAVENS vroeg was zeer verschillend:
LUCHTHAVEN A) 1000 B) 500 C) 0
De vraag die zich steld hoe gaat dit verlopen voor de PARAOLYMPICS 2008 naar CHINA 2012 naar UK in LONDEN
Stel belang in de voorschriften van ICAO,IATA,AEA en ERA en ik denk dat deze personen niet in aanmerking komen om gebruik te maken van de ELFAA airlines ??
Meer informatie en kommentaar is welkom !!!
Zie ook: WWW.MOBILIT.FGOV.BE onder LUCHT kijken bij PASSAGIERS naar de : VOORLICHTINGSFOLDER voor PERSONEN met BEPERKTE MOBILITEIT die ONGEREGELD of voor de EERSTE maal VLIEGEN gepromoot door ECAC
Een opmerking die ik regelmatig krijg van SENIOREN en ook jongere dat zij niet durven vliegen omdat ze HOOGTEVREES hebben, en ik zeg hen dat ik ook hoogtevrees heb en dat willen ze dan niet geloven hoor.
Ik heb hoogtevrees en mij krijg je bijna niet op een ladder en zeker op geen dak
Nu ik ben niet alleen hoor ik heb verschillende collega piloten welk hoogtevrees hebben zoals blijkt uit onderstaande ware gebeurtenis.
In de jaren 60 was ik aktief als instructeur zweefvliegen op een gekend zweefvliegcentrum en de club organiseerde een bal in de loods om de clubkas wat aan te vullen.
De chef piloot ex militaire piloot en ikzelf wensten de loods te versieren met parachutten aan de plafond.
Ik hiels snel de leer vast en hoopte dat hij er zou opklimmen maar hij vroeg mij dat te doen , maar ik zegde dat hij dat veel better kon doen en we kregen daar ruzie over, omdat hij dacht dat hem aan het uilachen was omdat hij zegde hoogtevrees te hebben.
Op de plein sond een jonge van ongeveer 15 jaar te kijken naar de vliegtuigen en we vroegen hem ons te helpen in de loods en hij klom gezwint de ladder op om de valschermen vast te maken en wij zegde van op de grond hoe en waar en hielden de ladder met twee vast.
Na het werk gedaan was hebben we de jonge een gratis vlucht aangeboden in een vliegtuig tot boven zijn huis als beloning?
Gevolg de loods was versiert en wij hadden niet op de ladder moeten kruipen en de jonge man kwam ik een 5 tal jaar later terug tegen in de opleiding als militair piloot waarvoor hij slaagde. , Hij kreeg toen zijn luchtdoop en iniatie tot de LUCHTVAART omdat wij twee toen reeds als ervaren piloten toen niet op een ladder dierven wegens HOOGTEVREES.
This may seem of no intrest to the largest part of the GENERAL AVIATIOn & AERIAL WORK operators although a number of GA operators are involved in BUSINESS FLIGHTS and also the future operations of the VLJ and EPATS could be involved by the GA/AW family
However there is the visible and declared subject but the hidden TARGET from the EU high level adminstrators!!
In the 80e there was the dreaam for the 12 EC members to have a SINGEL EUROPEAN COMMUNITY AIRSPACE with a SINGEL AVIATION AUTHORITY and only 3 ATSP from ground to FL660 and the representation at ICAO for the complete EU-FIR by the EC.
Since then ther have been the extension to 15,25,27;28 +2 members and a number of smal steps on the adaption of the now EU AVIATION WORLD via ICAO(Paris),EUROCONTROL,ECAC,JAA,EASA , EUROCAE,CEN, CENELEC,and the EU .INSTITUTIONS
Also the ATSP are beeing changed from PUBLIC SERVICES to PRIVET or SEMI-PRIVET services.
The COMMISION has obtained a feet in the EUROCONTROL ORGANISATION and starts to be permanent present at ICAO level(Montreal).
The ATSP are now organised in CANSO across the world and starts to be permanent present at ICAO(montreal)
Also HQ EUROCONTROL-ORGANISATION is trying te be present at ICAO(Montral)
The project of the FUA has involved the MILITARY
SESAR has now also involved the AERONAUTICAL INDUSTRY
the EU-SES has included the STAKEHOLDERS including the AIRSPACE USERS ORGANSATION( IAOPA,EBAA and EAS)
The project to develop on voluntary base FAB seems to be failing and the CEC is trying to obtain the power to impose the FAB( 6 or 7) also since the EUROCONTROL -CEATS has failed to deliver the required structure.
EUROCONTROL UAC-MAASTRICHT under the inpuls of DFS is very advanced to become the first operational FAB
Also the introduction of GALILEO instead of GPS and GLONAS is part of this EUROPEAN DREAM FACTORY
This al seems EUIR and FAB seems to be above FL285 but the figure 245, 195,135,095 and until the GROUND is kreeping in under a EUIR( or EFIR) and with a EAIP ( to replace the dominant position in AIS from JEPPESEN and BOTLANG in the EU)
Of course also in this is the project to replace all CAT-AIRCRAFT in the EU AIRLINE WORLD with mainly AIRBUSES.
However this is of cours not in line with the intentions of ICAO the NATIONAL CAA and ATSP.althoug apaerently aproved by the NATIONAL. MINISTERS
This is why it is intresting to follow the proposals ,discution ,consultations and workshops of the EUIR and the EAIP at the various levels in BRUSSELS be it EUROCONTROL, EU-SES,SESAR,JAA, EASA,EP,CEC,COR,ESC, COUNCIL.
And try that in al this high level dreams our NON CAT AIRSPACE USERS be it GENERAL AVIATION, AERIAL WORK,BUSINESS AVIATION, SPORTS AVIATION to keep some possiblity to oprate not only for today but also in the future when the UAV and similar projects will be operational.
Also intresting in this is thad I understand there is the intention to give up the EUROCONTROL-ORGANISATION ( by not aproving the NEW EUROCONTROL CONVENTION )and placing the EUROCONTROL AGENCY under the EU umbrela
This is my personnel evaluation in function of my involvement in AVIATION since 01 oçctober when I joined the BELGIAL AIRFORCE and my involvemen with the EU POLITICAL, and ADMINISTRATIF WORLD in BRUSSELS on behave of IAOPA and now as INDIVIDUAL LOBBYIST for the benefit of the NON-CAT AIRPACE USERS to keep ACCES TO AIRSPACE and AIRPORTS.
I ame still motivated to keep the dream of the AVIATION PIONIERS in function of the fun I was having in the AVIATION as SPORT,HOBBY and PROFESION in the NON -CAT AVIATION WORLD
Always avaible for aditional clarifications, questions or comments via my E-MAIL SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR or a personel meeting after a free apointement at ANTWERP INTERNATIONAL AIRPORT (EBAW)