Out of many conversations with persons involved in the ECONOMICS of SESAR dit I breng forward the specifics needs of GA, AWO and MIL AIRSPACE USERS
However most of the NEW EQUIPMENT on the GROUND and in the AIRCRAFT for the SESAR project are not delivering any benefit for this AIRSPACE USERS
Out of the CBA does it apaer thad there is a NEGATIVE CBA resulting for this operations
Some of the EXPERTS working on the FINANCIAL aspect are convinced thad the requirement to obtain SUPPORT for the IMPLIMINTATION of SESAR ther is a need to find a way to obtain a zero cost for the AIRSPACE OPERATIONS who have no benefit of SESAR.
The BENEFIT are for the CAT and the BA operations and the cost involved with SESAR must be supported by this activity.
For the GA,AWO and MIL operations the EU has so far I can conclude from the conversation the intention to use EU-BUDGET for the AIRBORNE EQUIPAGE of this activity who have NO BENEFIT
I understand thad recommendation in direction of this are going to be presented to the ICB
There is a number of misconception on the activity of a LOBBYIST.
A INDUSTRY or ORGANISATION has usual a office in BRUSSELS near the EU
INSTITUTIONS where a number of EXPERTS in various subject avaible are to REPRESENT
their INDUSTRY or ORGANISATION
Not mentioned in this activity are the LOBBYIST who his main purpose is to have contacts in the various EU-INSTITUTIONS and suply information and guidance for the benefit of the activity toward the MEP and toward the various services who could be involved in the subject of intrest.
He also collect information for the EXPERTS and the REPRESENTATION og the INDUSTRY or ORGANISATION.
He does also develop contact with the presse in vieuw to have the ORGANISATION make the required PRESS RELEASES toward the persons who would use them efectively
The LOBBYIST do have contact at all levels but does not defent or promote the activity he is intrested in the public arena, the work is discrete and without reely declaring the obtained postive results.
He listen to all the PRO and CONTRA concerning what has effect on his activity but do not go in reel contestation with the CONTRA he try to inform them and change their vieuws without any publicity on the obtaind succes
He always try to avoid to make speeces in front of a audiance this is the job for the representation of the organisation or industry
5) Planning FORUM ZWEEFVLIEGEN 2010 op ZATERDAG 06 FEBRUARIE 2010 om 1400 TE OOSTMALLE
Tevens bemerkte ik een aantal nieuwe jongere elementen die prestaties leverden.in het ZWEEFVLIEGEN in 2008
Ook wat mij opviel dat ik vele namen der prestatie vliegers herkende .......MAAR het betrof hier niet de door mij gekende personen maar hun nakomelingen die nu de fakkel in het ZWEEFVLIEGEN hebben overgenomen !!!
Vergget niet het BELANG dat het ZWEEFVLIEGEN heeft on de vorming van JONGEREN welk de personnen zijn die we nodig hebben om de 92 gespecialiseerde beroepen in de LUCHTVAART in de toekomst te beoefenen en waarvoor we GEMOTIVEERDE jongeren nodig hebben die niet enkel DE LUCHTVAART zien om een goede wedde te hebben maar er ook in geintreseerd zijn mo onze LUCHTVAART verder te bevorderen voor het welzijn van de ganse mensheid op onze planeet AARDE
Ook heeft het ZWEEFVLIEGEN groot belang om de karaktervorming van onze jeugd te bevorderen en te vermijden dat zij o,geintreseerd op de straat en in de kroegen rondhangen zonder DOEL en zonder TOEKOMST inde MAATSCHAPPIJ
Heden melden er mij enkele ABI leden dat zij moeilijkheden hebben het formulier voor de steun aan RIK MOONS zijn nominatie te verzenden.
daarom raad ik aan een mail te zenden aan het algemeen E-mailadres van de IVW met de vermelding dit door te geven aan de verandwoordelijke van dit project
Een der Belgische PILOOT-INSTRUCTEURS aktief in de GENERAL AVIATION SAFETY EDUCATION door zijn briefings over HUMAN FACTORS is genomineerd voor de jaarlijkse GENERAL AVIATION SAFETY AWARD in NL .
Er is dringend deze Nominatie te steunen om de eerste Belgische piloot deze award te doen toewijzen door de IVW.
Dringend want de steun sluiten af op 31 JANUARIE 2009
het betrefd:
RIK MOONS geboren 13/05/1962 Wonende JAN van RIJSWIJCKLAAN 153 bus 9 2018 ANTWERPEN : BELGIE
Presently whe see a number of REORGANISATIONS in EU structure and PAN-EUROPEAN ORGANISATION who apaerently have no reel purpose
Operational it has no commen sense........BUT !!!
Received a very intresting briefing from a internal very experienced advisor thad I schould see thad in the licht of the June 2009 EU elections
This reorganisations are only done to create some positions for a number of persons in vieuw to give them a intresting nomination after june before they disapaer from the playing field due to the effect of the CRISIS.