Presently dit I obtain a verbal story about the present SECURITY ??
A AIRPLANE flying from A to B on a VFR training flight on radionavigation outside controlled airspace is in R/T contacy withe the FIC.
On a certain moment the FI with a student relakise thad he has a radiofailure and return to his airport of departure he changes the transponder from 7700 ( VFR) to 7600( RADIOFAILURE) .
On arrival on the aerodrome of departure he is imediatly surrounded by the POLICE SERVICEs and the aircraft is chearched for drugs, or explosifs, apaerently has the military RADARSERVICE noticed the 7600 SSR code and confused withe the 7500 SSR code .
The local police has made a very in depth control of the AIRPLANE and the documents from the airplane and the crew and apaerently was looking for a possible TERORIST ACTIVITY
DONT BE SUPRISED by SUCH a RECEPTION ????
I ame intrested to see the administratif follow up of this incident ??
From 05 MARCH 2009 the ENGLISH LANGUAGE REQUIREMENT is MANDATORY
The owners of a FAA LICENSE based on 61.75 CERTIFICATE to FLY "N" registered AIRCRAFT on the basis of their NATIONAL LICENSE seems to have a problem to obtain this QUALIFICATION
Een der E-mailtjes maakte de vaststelling dat men in het LT/AVN enkel met kleine eenmotorige vliegtuigen (SEL) vloog.
Moet er wel op wijzen dat de opgelegde opleiding en zendingen niet steeds zo eenvoudig waren
In de periode dat ik operationeel was in het LT/AVN vloog men met L18C, DO27 en ALII
Men moge niet uit het oog verliezen dat tijdens de operationele opdrachten ( niet bij de scholing) er toch 5 dodelijke ongevallen gebeurde tijdens de zendingen
De gevreegde opdrachten met de L18C, DO27 en ALII waren in vele gevallen niet van de eenvoudigste, ook tijdens de opleiding op L18C waren er een aantal ongevallen maar gelukkig zonder persoonlijke slachtoffers, de gevraagde nauwkeurigheid en de toegepaste vluchten op lage hoogte en op niet voorziene landingsplaatsen waren ver boven de normale vliegprocedures in de LUCHTVAART. MILITAIRE LUCHTVAART in LANDMACHT en LUCHTMACHT zijn veel toegespits op de te mogelijke PRESTATIES van de gebruikte LUCHTVAARTUIGEN
Bij de opleiding van een BURGERPILOOT blijven wij 30% van de GEBRUIKSLIMIETEN van het toestel bij de MILITAIRE opdrachten is dit 1%.
For the required KNOWLEDGE of ENGLISH acording the ICAO ELP-TEST read careful the KB
30 JUNE 2008 published in the B.S 22.09.2008
Their is no requirement to folow a preparation on a aproved FTO, however the required level 4 is very hich and I sugest a vry good education an training before participating at the TEST
The TEST can be done at ANY NATIONAL APROVED organisation in the EU memberstates
Noot: On a unprepared ELP-TEST dit I failed and received the advise to take a cours at their school ??
In functie van de voorziene ICAO - ELP-TEST voor de PPL ben ik tevens op zoek naar personen die de nodige kennis en vaardigheden hebben om LES TE GEVEN aan PPL als vrijwilleger in de verschillende streken van BELGIE in de VLIEGCLUBS ( VZW)
In function of the ICAO ELP-TEST for PPL are whe looking for persons with experience to assist a number of RF in BELGIUM in preparing their members for the ENGLISH required to obtain the minimum required level 4 knowledge on a BENEVOL base, I ame thinking particular on ATCO who like to get involved in the GENERAL AVIATION operations ( NPO)
-Via the FAA ??? maar ken de juiste toedracht nog niet men moet wel een onderscheidt maken tussen: -FAA PILOT LICENSE -APROVAL to FLY "N" registred AIRCRAFT based on FAA 61.75 based on a NATIONAL LICENSE WWW.FAA.GOV
-Een schijnbaar intresante manier is deze in FRANKRIJK te PARIS-ORLY in te schrijven met een veel goedkopere oplossing dan de huidige Belgische WWW.DGAC.FR