Een bijkomende toelichting over het gevoerde onderzoek in functie van een aantal gestelde vragen:
1) Er zijn twee geheel verschillende onderzoeken:
-een uitgevoerd volgens de normen van ANNEXE 13 van ICAO door experts welk maar een doel voor ogen hebbern verlijden dat er in de toekomst een gelijkaardige oorzaak een ongeval kan geven en dit ongeval staat helemaal los van het gerechtelijk onderzoek.
-Een GERECHTELIJK onderzoek om te zoeken wie er verantwoordelijk is voor de schade aan derden op de grond en in het toestel
2) Men steld de vraag of de huidige economische crisis niet voor gevolg kan hebben dat er op onderhoud wordt bespaart?
Onderhoud is onderworpen aan zeer strenge voorschriften en wordt steeds gecontroleerd door verschillende personen welk elk een release moetengeven voor het uitgevoerde werk Tevens is er nog een volledige inspectie door een onafhankelijk team.
Noot:: In het verleden had ik de gewoonte de persoon die de release tekende met mij aan boord mee te nemen tijdens de TESTVLUCHT na een onderhoudbeurt, dus die persoon gaat niet zomaar tekenen hoor want hij zou mee bij de eerste op de plaats van het ongeval aanwezig zijn hoor .......!!!!
Heden is er een nieuwe Milieuvergunning voor de ANTWERPSE LUCHTHAVEN met naar ik
lmondeling verneem een aantal nieuwe beperkingen voor GENERAL AVIATION & AERIAL
WORK OPERATIONS alsook een sterke toenamen van de LUCHTHAVEN VERGOEDINGEN
Ik heb het dossier niet uitgewerkt maar uit gespreken met enkele ambtenaren krijg ik toch het gevoel dat/:
Vliegtuigen van PRIVAAT personen beneden de 2000 KGR worden sterk benadeelt.
Ook de bewegingen van de leden van de RAAC worden sterk op de korrel genomen.
Schijnbaar houdt men rekening met de 80 klachten van omwonende waaruit blijkt dat er 37 klachten zouden herkomstig zijn van dezelfde persoon. dus zouden er op eengans jaar slechts 53 klagers zijn over de hinder door de luchtvaartuigen waar vermoredeliojk ook toestellen niet van ANTWERPEN LUCHTHAVEN zouden begrepen zijn waaronder ook de helicopters van de fderale politie??
Ook worden er beperkingen opgelegt wegens de hinder van het wegverkeer op de militaire baan.
CONCLUSIE:
De VLAAMSE OVERHEDEN leggen zware beperkingen op aan GENERAL AVIATION & AERIAL WORK op toestellen beneden 2000 KGR.
Er worden ook eigenaardige geluidsnormen opgelegt
Verplichte uitrusting van MUFLERS voor toestellen welk reeds beneden de 76 DBA norm liggen.
Opleggen van vergoedingen welk niet in overeenkomst zijn met de ICAO of de EU CHARGING PRINCIPLES welk enkel voorzien in COST RECOVERY voor de gebruikte DIENSTEN en UITRUSTING
Dit zijn enkele losse bedenkingen en ik hoop dat AOPA-BELGIE de nodige stappen zal doen. tegen deze discriminerende behandeling .
Zover ik verneem zijn er grove vergissingen in de uitgebrachte teksten.
Ik ga me persoonlijk niet inlaten met dit probleem gezien mijn betrokkenheid op het EU vlak veel van mijn beschikbare tijd vergt.
Herhaalde malen steld men de vraag of ik naar een bepaalde VLIEGMEETING ga??
Ik ga naar geen VLIEGMEETINGS meer, ik heb daar zeer veel tijd doorgebracht toen ik nog operationeel vliegde en deel genomen als MILITAIR en als BURGERPILOOT op verscheidene vliegmeetings.
KEIHEUVEL/MOL BEERSE VIRTON BEAUVECHAIN BRUSTEM BRASSCHAAT AKEN-MERSBRUCK COLOGNE PARIS-LEBOURGET ANTWERPEN MELSBROEK/BRUSSEL MAUBRAY GRIMBERGEN 21th JULI FORMATION NATIONALE FEESTDAG LIEGE-BIERSET GOEDSENHOVE LEOPOLDSBURG ZWARTBERG SPA MOORSELE WEVELGEM KOKSIJDE CLERMONT FERAND ISSOIR MORET EPISY LA FERTE ALLES LA FERTE GAUCHE SCHAFFEN
Een aantal DEMONSTRATIES op ALII op dorpsfeesten en veel PARADROP VRIJ VAL uit HELICOPTER
Dit zij er welk me nog naar boven komen in mijn geheugen met evens speciale herinneringen aan: MAUBRAY MELSBROEK GOEDSENHOVEN SCHAFFEN ik vertel in FORUM in SENIORENCAFE in DE TIJD van TOEN +70 PLUSSERS
Wat betrefd het AIRBUS A320 ongeval van de AIR NEW ZEALAND zijn er nog geen gegevens beschikbaar.
Van een der vrienden piloten in Toulouse vernam ik dat vermoedelijk een mijner Duitse vrienden het slachtoffer is .
De vlucht was een conversievlucht van een nieuwe bemanning heb ik begrepen en dan worden er demonstraties gedaan welk de vlieglimieten van het toestel benaderen .
Bij een normale vlucht wordt er nooit in zulke omstandigheden gevlogen.
Het is nu afwachten over de gegevens van de ZWARTE DOZEN .
I was present on SATERDAY 29 NOVEMBER at EBAW at the RAAC in the T-TERMINAL from 10:00 till 12:00 A
SUNDAY 30 NOVEMBER will I be avaible from 11:00 till 12:00 A at the RAAC located at the T-TERMINAL I have to leaf at 12:00 A due to other important apointment.
Flying "N" REGISTERED AIRCRAFT in the EU based on a FAA LICENSE may become a problem by aplication of the EASA REGULATIONS from 2012 on.
I advise ALL PILOTS or OWNERS flying "N" REGISTERED AIRCRAFT to contact their NATIONAL AOPA on this aspect .
The major raison why the use of "N" registeres AIRCRAFT in the EU has the following major reasons acording me:
1)- the match simpler regulatins on AITWORTHINESS CERTIFICATION
2)- the theetical and practical more operational obtaining of the a) Written examinations b) Medical visit c) IFR qualification adapted to a LICHT AIRPLANE d) simplification of keeping LICENSE and QUALIFICATION valid e) Less COSTLY operation.
I ame intrested in any adional raisons for using FAA-LICENCES and "N" REGISTERD AIRCRAFT.
Ik sprak altijd van de EU-ARENA maar heden met de reorganisaties en besparingen ijn het zicht wordt het in de INSTELLINGEN in BRUSSEL een echte jungle met veel giftige oplossingen, ik ben gelukkig een VRIJE VOGEL en niet FINANCIEEL afhankelijk van bevorderingen of titels maar het wordt zeer moeilijk werken in deze NEGATIEVE SFEER.
On 24/25/26 NOVEMBER 2008 was there in the EUROPA room in cooperation with WMO and FAA the above named Seminar by the Moderator KEN REID from DAP/AIM of EUROCONTROL.
Wat betrefd mijn ervaring en inzicht in de EU ontwikelingen stel ik vast dat er een aantal MEP en ook in DE NATIONALE MINISTERS welk tot de EU-RAAD behoren er pogingen zijn om te werken in de richting van een VERENIGD EUROPA ten behoeve van de EU-INGEZETENNE.
Maar er zijn een aantal personen welk enkel werken ten voordele van hun eigen lidstaat wat min of meer te begrijpen is want daar worden zij verkozen.
Note: Ik kan niet kiezen voor een zeer goede en aktieve MEP van een andere NATIONLITEIT op 07 JUNI 2009 !!!
Er zijn natuurlijk ook een aantal welk enkel aktief zijn om hun eigen voordeelen te bevorderen
Het is soms zo duidelijk zichbaar maar wat kun je daar aan doen.
Ook de betwistingen voor MACHT en BUDGET binnen de verschillende diensten in een staat, een Internationale organisatie en ook in de EU-STRUKTUREN zijn bemperkend in de ontwikkelingen in de EU.
Er zijn vorderingen maar het gaat traag .........maar zonder bloedvergieten, ik herhaal dikwijls dat er nog steeds OORLOG is tussen de LIDSTATEN van de EU maar zonder wapens, ook de invloed van de andere continenten spelen een rol in de beperkte vorderingen in het EU-PROJECT, ook smos is er geen duidelijk beeld in welke richting we moeten vootuit gaan voor het ALGEMEEN BELANG ??