Enkele PILOTEN-EIGENAARS zijn ten zeerste verwondert en zelfs geheel niet gelukkig met de vermelding dat de NON CAT AIRSPACE USERS niet genoeg aanwezig zijn in de vergaderingen van ICAO, ECAC, EU, EUROCONTROL om de bealngen van hun leden te vertegenwoordigen??
Uit de bekomen gegevens zie ik dat zij geen lid zijn van een NATIONALE AOPA maar wel lezers van de AOPA-PILOT(USA)
Het is niet omdat men de PILOT aankoopt dat men kan verlangen dat de verschillende ORGANISATIES beschikken over de nodige financiele inkomsten om in al de belangrijke vergaderingen een expert aanwezig te hebben
Ik ADVISEER alle PILOTEN of OWNERS van een LUCHTVAARTUIG zich lid te maken van een der ORGANISTIES waar ik hiervoor vermelding over maakte ttz:
-IAOPA via NATIONALE AOPA -EAS via NATIONALE AEROCLUB -EBAA Firma vliegend voor BUSINESS -PPLIR voor IFR PPL PILOOT
Een sterklidmaatschap gelijk in de USA geeft de mogelijkheid om UW belangen te behartigen.
Er zijn in de EU-ARENA een 125 organisaties welk betrokken zijn bij het LUCHTVAART gebeuren en ik heb nu nog via contact regelmatig contacten en minder persoonlijke zoals vroeger toen ik 7 dagen op 7 aktief was in de LUCHTVAARTMIDDENS:
keep me in the picture since I have weekly personnel contacts contacts with the EU,EUROCONTROL and ICAO personel ( also EASA and S-JU but not weekly anymore) on GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS and I ame regular requested to give my personnel opinion on a number AVIATION related subjects since they call me MISTER GENERAL AVIATIOn in function of mu involvement in AVIATION since 1954.
I also sugest to transmit your apreciations to SAM PARKIN who is retiring on the end of 2008 for his support on the NEN COMMERCIAL AIRSPACE USERS requirements.
Ik heb een antal E-MAILTJES en ook op het FORUM andwoorden gegeven over mijn aktiviteiten nu als INDIVIDUEEL EU-LOBBYIST voor de LUCHTVAART.
Wat betrfd het EP ben ik daar nu nog een tweetal dagen per week aanwezig en voer gespreken met een 40 tal MEP van verschillende NATIONALITEIT en met hun ASSISTENTEN alsook wat ik de POLITIEKE GOEROES noem van de verschillende partijen over allerlei onderwerpen van de LUCHTVAART
Wat betrfd de vragen over de MEP hun verdiensten voor EUROPA alsook hun financielle voordelen en onkosten nota heb ik geen informatie. Dit behoort ook niet tot mijn taak als LOBBYIST voor DE LUCHTVAART
Heden ben ik ook minder aanwzig in de EU-ARENA maar ben normaal nog drie dagen per week in dat midden aktief waar dit vroeger 7 dagen per week was!!
Steeds beschikbaar om verdere toelichtingen te geven in functie van de gestelde vragen van de SENIOREN. en ook de jongere hoor??
ZAL trachten vandaag een aantal onderwerpen op mijn BLOG uit te werken, maar ga echter eerst al de gestelde vragen per E-MAIL individueel te beandwoorden.
SORRY voor de lange wachttijd maar het is even druk geweest in mijn LUCHTVAART WERELDJE !!!
had vandaag nog een intresant gesprek met een ex-leerling die nu aktief is als PIC( PILOT in COMMAND) of met onze woorden de boordbevelhebber op een AIRBUS 340-600.
Gezien ik hem vroeger heb opgeleid en hem de basis principes van PILOOT heb bijgebracht betrof het vooral de huidige druk die er van de commerciele belangen op de piloot rusten. Herhaalde malen tracht men hem te beinvloeden om toch de vlucht naar een bestemming te doen uitvoeren zelfs als de weersomstandigheden marginaal zijn, MAAR de BESLISSING ligt 100% bij hem en hij gaat maar enkel de vlucht uitvoeren als deze 100% in veilige omstandigheden kan gebeuren onafgezien de grote financiele belangen van de companie en ook van de passagiers.
SAFETY FIRST ( hij stelde ook vast dat hij in geval van ongeval de eerste op de plaats van het ongeval is en geheel niet wenst van die eer te hebben.)
Tijdens de feestelijkheden op 21 NOVEMBER 2008 door de RAeS in het KONINKLIJK MUSEUM der KTIJGSMACHTEN en MILITAIRE GESCHIEDENIS van de 100 jaar viering van het ontstaan van de LUCHVAART met gemotoriseerde luchtvaartuigen in BELGIE ( 30 NOVEMBER 1908) en ENGLAND (OCTOBER 1908) riep de voorzitter van de RAeS op om nu een begin te maken met te verwijzen naar de voordelen welk DE LUCHTVAART in het leven van de mensen over gans de AARDBOL heeft gebracht. Heden wordt de LUCHTVAART overladen en beschuldigt van allerlei negatieve effecten.
STEL u een WERELD voor ZONDER DE LUCHTVAART en neem deze oproep mpede in je dagelijkse contacten !!!
Enkele SENIOREN stellen vragen over het probleem van het uitvoeren van vluchten tijdens STORM.
In geval van hevige voorspelde storm zal de PIC de vlucht uitstellen.
In geval er een storm zich ontwikkeld tijdens de periode dat een vliegtuig reeds in vlucht is zal de PIC bepalen of hij in veilige voorwaarden zijn vlucht kan verder zetten en de landing op de bestemming uitvoeren zonder gevaar.
Indien de omstandigheden op de bestemming niet veilig zijn zal hij uitwijken naar een streek buiten de stormzone.
Bij elke voorberieding van een vlucht zal de PIC de voorspelde weersomstandigheden nazien in functie van de evolutie van de heersende weersomstandigheden om te zien of de voorspelde weersomstandiheden zich bevestigen.
Bij de voorbereiding berend men de nodige brandstof noodzakelijk om naar de bestemming te vliegen en daarbij een bijkomene heoveelheid om naar een uitwijkvliegveld te vliegen alsook nog een bijkomende hoeveelheid voor niet voorziene omstandiheden en daarboven op nog eens 45 minuten reserve.
Vergget niet dat de CREW op de eerste stoel zit en zeker geen risico zal nemen om in gevaarlijke omstandigheden te geraken tijdens de vlucht.
Ik hoop dat deze toelichting u inzicht geeft in dit probleem van STORM WEDER.
Wij stellen hedenvast dat de Piloten welk zakenvluchten uitvoeren voor firma"s heden een sterke afname van vluchten hebben.
Een mijner ex-leerlingen nu aktief als piloot op een CESSNA-CITATION welk normaal 4 opdrachten per week uitvoerde is nu terug gavallen op een vlucht per week, tevens betekend dat er minder werk zal zijn in de industrie waarvoor hij vliegt.
De Reisbureaus stellen een afname van 13,5% voor boekingen van zakenvluchten met de CAT
Ook via de AIRLINES stellen we een afname van de bezettingsgraad vast vooral in de Business klas.
In functie van mijn aktiviteiten op het vlak van de EU voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS ben ik sedert 1980 regelmatig aanwezig in de verschillende EU INSTELLINGEN te BRUSSEL
Als MISTER GENERAL gekend zijnde in deze middens is mijn normale aktiviteit voorzien in deze vorm van DE LUCHTVAART
Echter kom je ook in kontact met MEP,en personen betrokken in de EU met andere onderwerpen en steld men allerlei andre vragen.
Nu heeft BELGIE een iniatief genomen voor de BELGISCHE EU VOORZITTERSCHAP VAN 2010 om voorstellen in te dienen vanaf 15 NOVEMBER tot 31 DECEMBER 2008 voor het BELGISCHE VOORZITTERSCHAP