In 2007 liet ik mij weer verlijden door een beheerder van een LYONS CLUB om op een
school aan 16 jarige JONGENS en MEISJES een uitleg te geven over het beroep van PILOOT
Ik heb dat in de jaren 60 herhaalde malen gedaan voor jongeren. waar ik dan mijn ervaring als BURGERLIJKE en MILITAIR gevlogen LUCHTVAARTUIGEN in BELGIE en BUITENLAND
Gezien de huidige beschikbaarheid van de vele informatie bronen via het I-media hield ik mijn toelichting over de verschillende mogelijkhrden via de BURGER, of MILITAIRE luchtvaart kort en gaf hen de mogelijkheden vragen te stellen
1ste vraag; WANNEER GAAT men als PILOOT op PENSIOEN ??
2th vraag; WANNEER wordt men PIC ?( BOORDCOMANDANT)
3th vraag WANNER krijgt ge uw UNIFORM met gouden galons ?
4th vraag; Wat verdient ge als PILOOT?
Op deze laatste vraag vroeg ik of er bij de aanwezigen een gedacht hadden vaan de maandwedde van een PILOOT gezien ikzelf daar geheel geen gedacht van heb wat de verschillende soorten piloten in CAT verdienen
Een der jongeren noemde mij een bedrag dat ik geheel niet wist en nam nota van dat genoemde maandloon
5th vraag ik stel belang in het beroep van VERKEERSLEIDER ( ATCO) met dien verstande dat ik niet in ploegverband wens te werken en enkel de weekdagen van 0900 tot 1700 uur
NO COMMENT!!!
Ik adviseerde voor een volgende voordracht geen PILOOT te vragen maar een hoofd van de PERSONEELSDIENST van een LUCHTVAARTMAATSCHAPPIJ
Buh nader nazicht vond ik her vermelde loon terug bij AIR FRANCE waar een beperkt aantal piloten van DE CONCORDE deze wedde bekwamen ,maar dat zijn maar een beperkt aantal piloten op wereldvlak
De huidige jongeren stellen schijnbaar geen belang in het VLIEGEN zelf maar in de sociale en status symbolen