Lady Gaga in ziekenhuis voor röntgenfoto’s na lelijke val van het podium
Lady Gaga in ziekenhuis voor röntgenfoto’s na lelijke val van het podium
Lady Gaga (33) is in het ziekenhuis goed gecheckt nadat ze donderdag tijdens haar concert in Las Vegas een lelijke smak had gemaakt. “Wanneer ze röntgenfoto’s moeten maken van je hele lichaam”, schreef de zangeres op Instagram bij een kiekje van haar hand die gebaart dat alles in orde is.
De 33-jarige Gaga benadrukte dat ze geen verwondingen aan de val heeft overgehouden. “Just dance”, zei ze verwijzend naar haar eerste grote hit. “Het gaat helemaal goed komen.”
De zangeres nodigde donderdag een fan uit op het podium. Nadat ze hem een knuffel had gegeven, sprong ze enthousiast in zijn armen. De man had dat niet zien aankomen en verloor zijn evenwicht waardoor de twee van het podium vielen. Ook de fan raakte niet gewond. (br.hln)
Waarom Amélie geen deftige pintjes kan tappen in ‘Familie’
Waarom Amélie geen deftige pintjes kan tappen in ‘Familie’
Op sociale media maken sommige ‘Familie’-lezers zich vrolijk over Amélie (Erika Van Tielen) achter de toog in de Jan & Alleman. “Ze kan geen deftig pintje tappen, er staat altijd veel te veel schuim op het bier”, stellen ze vast. En dat klopt. Alleen: Erika kan daar niks aan doen, zo leggen de makers van de soap uit in weekblad TV Familie.
“Het bier dat uit de tapkraan vloeit, is niet gekoeld”, aldus de ‘Familie’-makers in het weekblad. “Kan ook niet, want de koelinstallatie staat uit. Dat moet, omdat de motor te veel lawaai maakt en dat zou je dus horen op tv. Dat is dus de enige reden waarom het bier veel te hard schuimt. Het is gewoonweg te warm.”
“De leidingen van de tap worden bovendien amper schoongemaakt”, klinkt het verder. “Die pintjes zijn dus eigenlijk niet echt drinkbaar. Vandaar dat personages enkel van hun bier drinken als het uit een flesje komt.” De koelkasten in de Jan & Alleman en in al de andere decors werken trouwens ook niet. Om dezelfde reden: het gebrom van de motor is storend. Als de deur van een ijskast wordt geopend, brandt er binnen wel een lichtje. Maar dat brandt constant, want voor dat lampje wordt een batterij gebruikt.
Ook leuk om te weten: er loopt wel water uit de kraan achter de toog van de Jan & Alleman, maar er is geen afvoer. Onder de spoelbak staat simpelweg een emmer, die maximum tien liter kan opvangen. (br.hln)
Koen De Bouw openhartig: “Ze hebben vroeger misbruik gemaakt van het feit dat ik een mooie jongen was”
Koen De Bouw openhartig: “Ze hebben vroeger misbruik gemaakt van het feit dat ik een mooie jongen was”
Koen De Bouw (55) rijgt de rollen in binnen- en buitenland aan elkaar. Momenteel maakt hij het mooie weer in de tv-reeks ‘Grenslanders’ op Eén en vanaf 23 oktober is de film ‘Torpedo’ in de bioscoop te zien. Maar er is één rol die hij liever niet speelt, vertelt hij in HUMO: de heldenrol.
“Ik identificeerde me niet met heldenrollen”, vertelt Koen De Bouw in HUMO. “Het stootte me af. Ik werd vroeger altijd gezien als De Mooie Jongen. Nu kan ik het waarderen wanneer iemand dat zegt. Vroeger niet. Door omstandigheden. Ik wil daar niet verder over uitweiden, maar toen ik 12 was heb ik ervaren wat voor aantrekkingskracht dat mooie jongetje kon hebben op mensen met slechte bedoelingen”, klinkt het. “Dat er toen door een volwassen leraar misbruik is gemaakt van hoe ik eruit zag, heeft ertoe geleid dat ik me - eerst onbewust en daarna steeds bewuster - ben gaan afzetten tegen mijn zogenaamde schoonheid. Ik wilde er niets meer mee te maken hebben. Vandaar dat ik die titel van Mooie Jongen nooit heb kunnen omarmen. Ondertussen kan ik ermee leven. Ik ben blij dat ik die geschiedenis heb verwerkt. Dat heeft erg lang geduurd, maar ik kan nu, veertig jaar later, een compliment in ontvangst nemen zonder ineen te krimpen. Ik vind het intussen zelfs best aangenaam (lacht).”
In het interview vertelt De Bouw ook over een pauze die de drukbezette acteur onlangs inlaste. “Ik had besloten om drie maanden ‘neen’ te zeggen op elke aanbieding die op me afkwam. Maar die drie maanden zijn negen maanden geworden, omdat er een film gecanceld werd.” En dat zorgde voor financiële stress, vertelt hij. “De rekening stond op nul, hoor, na die negen maanden. Ik ben zelfstandige hè. Als je niet werkt, is het snel op.” (br.hln)
De hele wereld denkt dat Ed Sheeran en prins Harry beste vrienden zijn, maar is dat wel zo?
De hele wereld denkt dat Ed Sheeran en prins Harry beste vrienden zijn, maar is dat wel zo?
Ed Sheeran en de Britse prins Harry deelden deze week een online video waarin ze samen de aandacht vestigden op World Mental Health Day. Een mooi initiatief, waarmee ze het diepgewortelde idee in de hand werken dat ze beste vrienden zijn. Maar klopt dat wel?
Om één of andere reden geloven veel mensen dat Sheeran en de prins al erg lang goede maatjes zijn. Het zou zomaar kunnen, want de Britse koninklijke familie heeft heel wat beroemde vrienden. De video rond Mental Health Day, waarin de twee het publiek oproepen om mensen die niet goed in hun vel zitten te helpen, leek een bevestiging te zijn van het warme contact tussen de twee roodharige mannen. Maar als we de tijdlijn van hun ‘vriendschap’ gaan bekijken is er een kort antwoord: nee. Net gaat hier eerder om kennissen.
Huwelijksfeest
Ed beaamt dat zelfs. In 2017 werd hij bijvoorbeeld gevraagd of hij zou optreden tijdens het huwelijk van Harry en Meghan. “Iedereen vraagt dat, alsof ik hen goed ken”, reageerde Ed. “Ik heb Harry misschien één keer ontmoet, en dat was in 2011... Toen ging het van: ‘Hey.’ - ‘Hey.’ Ik ken hem amper!”
Sheeran wijt dat misverstand aan de Amerikaanse perceptie. “Ik heb het gevoel dat Amerikanen altijd van alle Engelsmannen verwachten dat ze de koningin kennen. Dan kan ik zeggen: wel, ik heb haar al een keertje ontmoet tijdens een feest voor haar jubileum. Dát klopt wel. Maar dat betekent niet automatisch dat ik haar kleinzoon goed ken.” Hij grapte nog dat hij best op het huwelijk wilde optreden “als hij vrij was”, maar uiteindelijk ging die eer naar Elton John.
Mental Health Day
In de recente video van Ed en Harry - die gedeeld werd via Sheerans Instagram, maar ook via Sussex Royal, het officiële account van prins Harry en zijn vrouw, Meghan Markle - grappen de twee met elkaar alsof het dikke vrienden zijn. Maar helaas, dat is dus nog niet het geval. In het béste geval kan het misschien het begin zijn van een mooie vriendschap. (br.hln)
Axel Daeseleire (50) en model Jess Donckers (37) vormen niet langer een koppel. Dat liet de acteur zich ontvallen in een interview met HUMO. Wanneer de twee precies uit elkaar gingen, is niet duidelijk.
Axel en Jess kondigden in 2016 aan een koppel te zijn en waren op dat moment al bijna een jaar samen. Die relatie lijkt intussen echter voorbij. In een interview met HUMO, waar hij samen met Sergio Herman vertelt over culinaire reisprogramma dat de twee samen gemaakt hebben (‘Sergio & Axel: Van De Kaart’), laat Daeseleire zich ontvallen dat het over en uit is tussen hen. Hij verwijst immers naar Laura, de dochter van Jess, als zijn ‘ex-plusdochter’.
Hij vindt het jammer dat hij zelf nooit vader is geworden, maar ziet het meisje nog altijd graag. “Ik heb het gezien bij vrienden en bij mijn broers, wat het met je doet om vader te worden, en ik heb Laura, mijn ex-plusdochter die ik doodgraag zie. En ik besef nu wel dat het iets onvergelijkbaars is, een kind hebben. Dat ik dat misschien wel mis in mijn leven. Het is geen schrijnende wonde, hoor, ik barst van contentement. Maar de mooiste creatie die je kunt maken, heb ik niet gemaakt, en dat is jammer.”
Hij laat weten dat eventuele kinderen van hem zich altijd mogen melden. “Een vriend van me die aan de andere kant van de wereld woont, kreeg plots een 18-jarige aan zijn deur: ‘Hello, I’m your son.’ Hij was efkes van zijne chocolat, maar intussen hebben ze een heel goeie band. Wel, ik zou het echt gewéldig vinden als mij dat zou overkomen. Dus ja, een kleine oproep: wie vermoedt dat ik zijn of haar natuurlijke vader ben, mag zich melden. Ik reserveer alvast een restaurantje, en daarna gaan we pinten drinken.” (br.hln)
Het succesverhaal van Simon Cowell: de man die One Direction en Kelly Clarkson ontdekte, blaast 60 kaarsjes uit
Het succesverhaal van Simon Cowell: de man die One Direction en Kelly Clarkson ontdekte, blaast 60 kaarsjes uit
Iedereen kent hem, maar bijna niemand weet hoe Simon Cowell zijn plaatsje tussen de wereldsterren wist te verzilveren. Het meest gevreesde jurylid uit de ‘Got Talent’-franchise blaast vandaag 60 kaarsjes uit. Het ideale moment om terug te blikken op een roemrijke carrière.
Zijn tv-carrière begon als jurylid in ‘Pop Idol’, een populaire talentenjacht uit 2001. Sindsdien maakte hij furore als het strengste onderdeel van vele jury’s in onder andere ‘X Factor’, ‘America’s Got Talent’ en ‘Britain’s Got Talent’. Hij lag er mee aan de basis van de carrières van onder andere Susan Boyle, Kelly Clarkson, Harry Styles en Camila Cabello. Die laatste twee werden door Simon gekoppeld aan de andere leden van de muzikale succesgroepen One Direction en Fifth Harmony.
Voor Simon begon zijn succesvolle carrière - in tegenstelling tot de reeds genoemde artiesten - niet in een tv-studio. Voor hij furore maakte op het kleine scherm, werkte hij in de jaren ’80 in een klein postkamertje van EMI Music Publishing. Die start kreeg hij dankzij z’n vader, Eric, die er een behoorlijke rang had en zo z’n zoon aan de bak kon helpen. Na de nodige ervaring opgedaan te hebben, stampte Simon z’n eigen platenlabel uit de grond, zij het zonder succes. Met Fanfare Records, het label dat hij wat later oprichtte, lukte het wel. Een van de eerste grote hits waar het label mee uitpakte was ‘So Macho’ van z’n goede vriendin Sinitta. Helaas voor Simon ging het bedrijf uiteindelijk ten onder, hij werd net niet bankroet verklaard. De Brit gaf zich echter niet gewonnen en lanceerde S Records. In 1995 scoorde hij met ‘Unchained Melody’ van het duo Robson & Jerome. Het werd dat jaar de bestverkopende single in het Verenigd Koninkrijk. Het album dat daarop volgde ging datzelfde jaar ook zo vaak over de toonbank dat het op kop stond. Simon Cowell verklaarde zelf dat hij miljonair werd door het hippe muzikale duo.
Nadat hij meerdere successen op z’n naam had staan, voelde hij zich sterk genoeg om het tv-format Pop Idol te pitchen bij naamgenoot Simon Fuller, de man achter de populaire Britse meidengroep Spice Girls. Samen probeerden ze een tv-zender voor hun kar te spannen en zo geschiedde het begin van een glansrijke tv-carrière. Simon pakte het tv-avontuur slim aan: de beste talenten uit de wedstrijd kregen een contract bij z’n platenlabel. Zo kon hij twee keer langs de kassa passeren. Ook bij z’n latere tv-formats paste hij die truc toe. Onder meer Camila Cabello, Susan Boyle, Louis Tomlinson, Grace VanderWaal, Lauren Jauregui en Courtney Hadwin zitten daardoor nog altijd bij Syco, het huidige label van de steenrijke Europeaan. Door die wereldsterren te ontdekken en aan zich te binden, blijft hij ook zelf relevant. Zelf beschikt hij niet over hun talenten, maar zonder hem krijgen ze de kans niet om uit te blinken in waar ze goed in zijn. En Simon zorgt er ook op een andere manier voor dat hij relevant blijft: door zelf tv-formats te bedenken. Zo draaft hij telkens weer als jurylid op en verzekert hij ook in de toekomst z’n plaats tussen de sterren. (br.hln)
Niels Destadsbader brengt op 18 oktober een nieuw album uit. Dat heeft de zanger vrijdag bekendgemaakt. Het album draagt de titel ‘Boven de wolken’. Na ‘Speeltijd’ en ‘Dertig’ is het al het derde album van de artiest.
Twee van de nummers op het album zijn al bekend. Het nummer ‘Mee Naar Boven’ won deze zomer nog de Radio 2 Zomerhit en stond even bovenaan de Vlaamse Ultratop 50. Vorige week bracht Niels ook de single ‘Annelies’ uit. Het nummer staat momenteel op de tweede plaats in de populaire Vlaamse hitlijst. (br.hln)
Prinses Diana trok 22 jaar geleden naar Angola, nu treedt prins Harry in haar voetsporen
Prinses Diana trok 22 jaar geleden naar Angola, nu treedt prins Harry in haar voetsporen
De Britse prins Harry (34) is op de vijfde dag van zijn tiendaagse reis door Afrika in Angola aangekomen. Daar bezoekt hij een antimijnproject in Dirico en staat hij stil bij de bijdrage die zijn moeder prinses Diana ooit leverde aan het project. Volgens de Britse prins is het “een bijzonder belangrijke en aangrijpende reis”. De beelden spreken ook voor zich: Harry is nu echt in de voetsporen van zijn moeder getreden.
Diana bezocht in 1997 het landmijnenveld in Huambo, waar de iconische foto werd gemaakt van de prinses in beschermende kledij. Net als zoon Harry nu zette de Britse prinses zich in voor het verwijderen van landmijnen. Tijdens haar bezoek deed Diana de beroemde uitspraak waarin ze mijnen een humanitaire en politieke issue noemde. Dit werd haar destijds niet door iedereen in dank afgenomen. Zo werd ze door een Britse minister een ongeleid projectiel genoemd.
Harry wandelde vrijdag net als zijn moeder door het voormalige mijnenveld, de landmijnen werden hier tussen 2004 en 2005 geruimd. Valdemar Goncalves Fernandes, operationeel manager die zowel in 1997 als vrijdag van de partij was, vindt het erg bijzonder dat hij nu ook de prins ontmoet. “Ik was blij verrast toen ik hoorde dat ik prins Harry tref op precies dezelfde plek als prinses Diana 22 jaar geleden”, liet hij weten aan CNN.
Eerbetoon
Na zijn bezoek aan het mijnenveld zal Harry, wederom net als zijn moeder, langsgaan bij het Huambo Orthopaedic Centre. Het medisch centrum, waar slachtoffers van mijnen worden behandeld, wordt als eerbetoon vernoemd naar Diana. Harry is met Meghan en Archie in Afrika. Vrouw en zoon zijn echter niet meegereisd naar Angola, maar achtergebleven in Zuid-Afrika. (br.hln)
Nick Cave brengt volgende week het nieuwe dubbelalbum ‘Ghosteen’ uit. Dat heeft de 62-jarige Australische zanger maandag bekendgemaakt. “De songs op het eerste album zijn de kinderen, die op het tweede zijn de ouders”, beschrijft Cave het concept van het dubbelalbum. “‘Ghosteen’ is een migrerende geest.” De eerste cd bevat acht nummers en de tweede twee lange nummers, gelinkt aan een ‘spoken word’. Dat meldt Belga.
Het is het zeventiende album van Nick Cave en The Bad Seeds en het volgt op “Skeleton Tree” uit 2016, waarop de rockartiest het verlies van zijn overleden zoon verwerkt. Een exacte datum van de release van “Ghosteen” maakte Cave niet bekend.
Cave speelt op 30 en 31 januari twee concerten in de Brusselse Bozar. De ticketverkoop begon op 6 september met een valse noot door een overbelasting van het ticketsysteem, maar na de heropstart waren alle tickets in een kwartier de deur uit. (br.hln)
Adele weet waarom ze scheiding aanvroeg: “Ik ben niet voor het geluk geboren”
Adele weet waarom ze scheiding aanvroeg: “Ik ben niet voor het geluk geboren”
Hoewel ze al een poosje gescheiden van elkaar leefden, heeft Adele (31) de breuk met haar man Simon Konecki (45) nu definitief gemaakt door de scheiding aan te vragen. Over de reden van de breuk bleef het koppel vaag in hun verklaring, maar er moet iets misgelopen zijn tussen de twee. De Britse media lijken te weten wat: volgens hen heeft Adele haar zinnen inmiddels op een nieuwe Amerikaanse man gezet. “We hadden onze zoon ook graag dit leed willen besparen”, aldus de zangeres over de scheiding.
In april werd bekend dat Adele en Simon uit elkaar gingen na een relatie van ruim 7 jaar, die in 2017 bestendigd werd met een geheim huwelijk. Het stel was, en is nog steeds, voornemens om samen hun zoon Angelo, die in oktober 2012 werd geboren, op te voeden. De reden van de scheiding zou zijn dat ze uit elkaar groeiden naarmate Adele’s carrière naar nog grotere hoogte steeg.
Het was Adele die uiteindelijk de beslissing nam. Ze erkent dat de scheiding heel wat pijn veroorzaakt, maar laat optekenen dat ze geen spijt heeft van haar beslissing. “Ik ben niet voor het geluk geboren”, zegt ze. “Het is natuurlijk nooit je bedoeling, als je trouwt en samen een kind krijgt, om dat kind niet samen groot te brengen. We hadden onze zoon ook graag dit leed willen besparen. Het is triest dat hij wordt geconfronteerd met onze problemen en dat hij daardoor niet in een gezin met zijn vader en moeder zal opgroeien.”
Ondanks het feit dat hun wegen nu scheiden, gaan Adele en Simon er alles aan doen om hun zoontje Angelo zo goed als mogelijk op te voeden. “We vinden het allebei van het allergrootste belang om samen, al wonen we niet bij elkaar, verantwoordelijk te blijven voor ons kind. Hij betekent alles voor ons en mag nooit de dupe worden van onze scheiding.”
Nieuwe vlam?
Volgens de Britse media zit Adele alvast niet weg te kwijnen na de scheiding. Ze zou volgens Britse media inmiddels zelfs een nieuwe vlam hebben: een Amerikaanse man, die opvallend genoeg wel heel erg op haar ex zou lijken. Hij is groot en heeft een baard, maar zou bescheidener zijn dan Simon. Volgens de Britse media zijn de vrienden van Adele op de hoogte van haar nieuwe romance, en gunnen zij haar al dit nieuwe geluk.
Dat het goed gaat met Adele, mag ook op muzikaal niveau blijken. In november komt haar nieuwe plaat uit, en die belooft bijzonder opgewekt te worden. “Mijn volgende album wordt een vrolijk album en het lied over mijn lopende scheiding wordt geen trieste ballad, maar een uptempo nummer vol energie en hoop op een mooie toekomst”, zegt ze. (br.hln)
De groots aangekondigde comeback van ABBA laat nog langer op zich duren. Björn Ulvaeus zegt nu dat de nieuwe liedjes pas volgend jaar te horen zijn. “Maar ik ga geen datum noemen”, zei hij vrijdag op de BBC.
Waarom de comeback weer vertraging heeft opgelopen zei Ulvaeus niet. Eigenlijk zouden er vorig jaar december twee nieuwe nummers worden uitgebracht, maar het project liep om onduidelijke redenen vertraging op. Dit voorjaar mikte Ulvaeus op “september of oktober” omdat de video met de digitale avatars van de bandleden nog niet af was.
De nummers, ‘I Still Have Faith In You’ en ‘Don’t Shut Me Down’, worden in de video’s door digitale versies van Agnetha, Björn, Benny en Anni-Frid vertolkt. Er moet later ook een speciale ABBA-avatartour komen, een ‘digitale tour’, met hologrammen die gebaseerd zijn op hoe het viertal er in de jaren 70 uitzag. (br.hln)
28ste nummer 1-hit voor Clouseau dankzij ‘Tijdmachine’
28ste nummer 1-hit voor Clouseau dankzij ‘Tijdmachine’
Hun nieuwste single ‘Tijdmachine’ heeft Clouseau meteen naar een zeer gunstige tijd geprojecteerd: de eerste plaats in de Vlaamse Ultratop. Voor Koen en Kris Wauters betekent het hun 28ste nummer 1-hit in de lijst voor Vlaamse en Nederlandstalige singles.
“Zelf zijn we ook ontzettend tevreden met ‘Tijdmachine’. De sfeer in de track, de stem van Koen, de strijkers : ‘Tijdmachine’ is voor mij de ideale Clouseau-single anno 2019”, vindt Kris. ‘Tijdmachine’ is een maand uit en is de eerste studiosingle van Clouseau na hun vorige studioalbum, ‘Clouseau Danst’ in 2016, verzamelalbum ‘Clouseau30’ naar aanleiding van hun dertigste verjaardag in 2017 en hun bijhorende, uitverkochte theatertour. Het nummer is meteen ook de voorloper van hun nieuwe album dat in november uitkomt. “Het blijft altijd superspannend om een nieuwe single op de wereld los te laten”, vindt Kris. Of de broers zelf eens gebruik zouden willen maken van hun tijdmachine? “Mocht ik het écht kunnen, ik zou wel wat zaken uit het verleden anders aanpakken: een afscheid, een ruzie, een moment van onoplettendheid, een gemiste kans ... Spijt komt altijd te laat, maar in een song mag je dromen zoveel je wil”, aldus Koen. (br.hln)
Marisa Papen is eerste Belgische op Amerikaanse Playboy-cover
Marisa Papen is eerste Belgische op Amerikaanse Playboy-cover
Drijvend in het water, geflankeerd door twee andere naakte lichamen. Marisa Papen (de middelste van het trio) is de eerste Belgische die de cover van de Amerikaanse Playboy siert. Die staat helemaal in het teken van seksualiteit en genderneutraliteit.
“In de meeste delen van de wereld worden seksuele minderheden nog altijd gediscrimineerd”, zegt het Limburgse model, dat al meermaals in opspraak kwam met haar naaktfoto’s. Onlangs nog toen ze zonder kleren door een orthodoxe wijk in New York flaneerde. “Naaktheid hoeft helemaal niet seksueel te zijn. Dat willen we met deze shoot duidelijk maken.” (br.hln)
Liefdesbrieven Leonard Cohen brengen bijna 800.000 euro op
Liefdesbrieven Leonard Cohen brengen bijna 800.000 euro op
De vijftig brieven die Leonard Cohen heeft geschreven aan de vrouw die hem inspireerde tot het schrijven van het nummer So Long, Marianne hebben iets minder dan achthonderdduizend euro opgebracht bij een veiling. Dit was vijf keer hoger dan vooraf werd ingeschat, meldde veilinghuis Christie’s.
Het archief van Cohens liefdesbrieven aan Marianne Ihlen geeft hun affaire weer die ze in de jaren 60 hadden en toont eveneens aan hoe Cohen probeerde de stap te maken van dichter naar muzikant. Het hoogste bedrag werd neergelegd voor een brief uit december 1960: een onbekende koper had daar maar liefst 50.000 euro voor over, waar de vraagprijs in eerste instantie op 9000 euro lag.
Bron van inspiratie
Cohen ontmoette de Noorse Ihlen op het Griekse eiland Hydra in 1960, waar ze al snel een bron van inspiratie voor hem werd. Zo schreef hij na hun ontmoeting onder meer de nummers Bird On A Wire, Hey, That’s No Way to Say Goodbye en So Long, Marianne.
Zowel Cohen als Ihlen overleden uiteindelijk aan de gevolgen van leukemie. Cohen op 82-jarige leeftijd in november 2016 en Ihlen op 81-jarige leeftijd in juli 2016.
De liefdesbrieven werden door Mariannes familie geveild. De kopers zijn niet bekendgemaakt. (br.hln)
Het blijft hard gaan voor ‘The Voice van Vlaanderen’-winnaar Ibe (17). Nadat hij afgelopen week te horen kreeg dat hij mag optreden op Rock Werchter, staat hij in het najaar ook als hoofdact in de Ancienne Belgique.
Een platencontract, 25.000 euro, een plaats op Rock Werchter en nu ook een optreden in de AB, ‘The Voice’-winnaar Ibe blijft de successen aan elkaar rijgen. De Limburger, die het met zijn eerste single ‘Table of Fools’ tot ‘Catch of the Day’ schopte op Studio Brussel, zal op 28 november als hoofdact optreden.
Het is niet de eerste keer dat Ibe zal optreden in de Ancienne Belgique, want tijdens ‘The Voice’ mocht hij er al eens het voorprogramma verzorgen in de AB Club. Tickets kosten 15 euro en zijn vanaf nu te koop. (br.hln)
Prince heeft opnieuw postuum een album uitgebracht
Prince heeft opnieuw postuum een album uitgebracht
Het album ‘Originals’, met daarop niet eerder uitgebrachte muziek van de in 2016 overleden zanger Prince, is vandaag uitgekomen. De release is op een bijzondere dag, want Prince zou namelijk 61 jaar zijn geworden.
‘Originals’ telt vijftien nummers, waarvan er veertien nooit eerder door Prince zijn uitgebracht. Alleen ‘Nothing Compares 2 U’, dat in het verleden werd gezongen door onder anderen Sinéad O’Connor, is het enige nummer dat Prince eerder al uitbracht. Andere nummers zoals ‘Make-Up (Vanity 6)’, ‘Baby’, ‘You’re a Trip (Jill Jones)’ en ‘You’re My Love (Kenny Rogers)’ staan ook op het album. Deze nummers werden door Prince geschreven, maar de door hemzelf gezongen versies zijn nooit eerder gepubliceerd.
Het album is op aanvraag van de nabestaanden van Prince samengesteld door rapper Jay-Z en zijn manager Troy Carter. Het is dan ook eerst twee weken lang exclusief te beluisteren op Tidal, de streamingdienst van Jay-Z. Daarna is ‘Originals’ ook te koop en te horen via andere kanalen.
Het laatste album dat Prince bij leven uitbracht was ‘HITnRUN Phase Two’ uit 2015. Ook deze plaat was eerst alleen maar te beluisteren via Tidal voordat fans ’m in de winkel konden kopen. (br.hln)
Nog maar pas ‘The Voice’ gewonnen, en Ibe (17) staat al op Werchter
Nog maar pas ‘The Voice’ gewonnen, en Ibe (17) staat al op Werchter
Ibe laat er geen gras over groeien. De winnaar van ‘The Voice Van Vlaanderen’ lanceerde amper een week na zijn overwinning al een eerste single, en zopas werd bekendgemaakt dat hij ook op Werchter mag optreden.
Ibe stond oorspronkelijk niet op de planning, maar mag invallen voor een andere groep die afgezegd heeft. Het gaat om The Marcus King Band, die KluB C zouden openen op zaterdag 29 juni. Ibe mag die plaats nu overnemen en zal van 13.45 uur tot 14.15 uur zingen. Welke nummers hij zal brengen, is nog onduidelijk, maar wij vermoeden dat zijn single ‘Table of Fools’ er zeker tussen zal zitten.
Voor Ibe is het alvast een droom die uitkomt. “Ik had nog tegen mijn mama gezegd dat het mijn droom was om binnen een jaar of tien misschien op Werchter te mogen staan. En de dag daarna ging de telefoon”, vertelde hij op Studio Brussel.
Rock Werchter 2019 vindt plaats van donderdag 27 juni tot zondag 30 juni in het Festivalpark in Werchter. Tickets voor Rock Werchter zijn te koop via proximusgoformusic.be en ticketmaster.be. (br.hln)
Ex-vriend George Michael woont sinds 2016 in diens woning, maar familie wil hem weg
Ex-vriend George Michael woont sinds 2016 in diens woning, maar familie wil hem weg
Volgens de familie van George Michael woont zijn ex-vriend, Fadi Fawaz (45), sinds de dood van de zanger in 2016 in diens luxueuze huis en weigert hij om te vertrekken.
Op kerstdag 2016 overleed George Michael op 53-jarige leeftijd. Zijn voormalige vriend, Fadi Fawaz, zou sindsdien in Michael’s huis in Londen wonen, dat 5 miljoen pond (zo’n 5.672.858 euro) waard is. De familie van Michael zou al verschillende pogingen ondernomen hebben om hem uit het huis te krijgen, maar zonder resultaat. “Fadi doet echt verschrikkelijk lastig hierover”, vertelt een naaste van de familie aan The Sun. “Hij weigert om te vertrekken ondanks verschillende brieven en aanvragen in de laatste 18 maanden. Hij negeert hen gewoon en het lijkt erop dat hij nu bepaalde rechten als kraker heeft.” De insider voegt eraan toe: “Het duurt nu al zo lang, dat het moeilijk is om in te schatten wat er vervolgens gaat gebeuren. De advocaten bekijken wat er gedaan kan worden. Het zou een pak gemakkelijker zijn als Fadi gewoon weg zou gaan.”
Naar verluidt beweert Fadi dat hij voor Michael stierf, toestemming kreeg om in het huis te blijven wonen. (br.hln)
‘Terug bij mij’, zo heet de eerste single van Christophe Severs na het overlijden van zijn vader Paul. “Deze song is voor mij een uitlaatklep om de pijn, het verdriet en het verschrikkelijke gemis een beetje te verzachten. Het biedt me ook troost te weten dat ik aan mijn vaders muzikale nalatenschap een vervolg kan breien.”
Christophe schreef het lied samen met Niko Westelinck, die onder meer al nummers maakte voor Bart Kaëll. “Mijn inspiratie vond ik in een pakkende song uit de jaren 90, ‘Missing’ van Everything But The Girl. Dat liedje combineert emotionele woorden over het verlies van een liefde met een dansbare beat: een fantastisch contrast.” De zangeres op het nummer is de 15-jarige Nina Butera, van wie vader Paul grote fan was.
‘Terug bij mij’ is vanaf nu verkrijgbaar. (br.hln)
Zwaar gepest als kind, maar nu de winnaar van het Songfestival: een portret van Duncan Laurence
Zwaar gepest als kind, maar nu de winnaar van het Songfestival: een portret van Duncan Laurence
Als ik anders ben dan anderen, dan wil ik ook echt anders zijn. Dit is het levensmotto van Duncan Laurence (25), de oud-student van de Rockacademie in Tilburg die zijn land vannacht voor het eerst in 44 jaar aan de winst op het Songfestival hielp. Het is niet zomaar een spreuk, want de uitspraak verwijst naar de moeizame weg die hij heeft afgelegd om te zijn wie hij echt wil zijn.
Duncan Laurence werd geboren als Duncan de Moor. Duncan betekent ‘de donkere strijder’ en is erg toepasselijk voor het begin van zijn leven. Hij werd te vroeg geboren, lag in een couveuse en het was onzeker dat hij zou overleven. Op de lagere school had hij later nooit vriendjes. Klasgenoten vonden hem vreemd en Duncan werd zwaar gepest. Hij liep schichtig door de schoolgangen en trok zich terug in een veilige fantasiewereld. Het hielp ook niet dat hij een aangeboren motorische afwijking had aan zijn rechterhand en -been. Hij werd zich daar ook erg van bewust toen hij met zijn oma orgel speelde; zijn vingerzetting was afwijkend. Maar het weerhield hem er niet van om piano te gaan spelen en eigen liedjes te schrijven.
Op zijn dertiende trad hij voor het eerst op voor publiek, in het theater in Hellevoetsluis waar hij woonde. Hij stierf bijna van angst, want wat zouden de mensen wel niet van hem denken, maar toen hij zijn nummer zong, voelde hij zich beresterk. Hij kreeg een luid applaus, maar nog belangrijker: hij kreeg het inzicht dat muziek maken hem gelukkig maakt.
Eigen nummers schrijven
Zijn wereld veranderde toen hij naar Tilburg verhuisde om te gaan studeren aan de Rockacademie. Het gebouw was voor hem een doolhof van kunst, met inspiratie in elk hoekje. Hij bevond zich onder gelijkgestemde zielen, maakte echte vrienden en werd geaccepteerd om wie hij is. Dat gaf hem een boost. Elvis Presley, Amy Winehouse, Kurt Cobain... Hij had voorbeelden te over en ontwikkelde zich niet alleen tot een goede muzikant, maar ook tot een goede songwriter. Dat hij bij het pianospelen nooit de juiste vingerzetting vond, daar zat hij niet mee.
In Tilburg bloeide Duncan dan ook helemaal open. Nina June, zijn zangcoach op de Rockacademie, omschrijft hem zelfs als ‘uitbundig’. “Hij zong heel goed en hield van het podium. Hij wilde graag entertainen, was niet zo ingetogen als nu. Tegenwoordig heeft hij meer rust in zijn performance. ‘Laat mensen naar jou komen, in plaats van dat jij naar de mensen gaat’, adviseerde ik hem. Duncan durft het klein te houden nu, minder te doen. Hij heeft een eigen geluid en is zangtechnisch erg goed. Hij switcht gemakkelijk van borststem naar kopstem en heeft veel vocale expressie.”
Ze maakte van dichtbij mee hoe hij ‘Arcade’, het nummer waar hij gisteren mee won, schreef. Duncan maakte het nummer tijdens de opleiding in Tilburg, zo’n drie jaar geleden. In de lessen werd er samen aan gewerkt. Nina June: “Het is een goede, sterke song, dat hoorde ik al toen hij het achter de piano speelde. Het optreden van Duncan is een visitekaartje voor de opleiding.”
The Voice of Holland
Voor hij als soloartiest doorbrak, probeerde Duncan het eerst met zijn band: The Slick. Met zijn muzikale maten speelde hij in het voorprogramma van de Nederlandse zangeres Berget Lewis. Tijdens een van de concerten zat een scout van ‘The Voice of Holland’ in de zaal. Tot vier keer toe kreeg hij het verzoek van Talpa om mee te doen aan de talentenjacht, vier keer zei hij nee. Tot hij op een dag werd gebeld door een onbekend nummer. John de Mol aan de lijn: of hij toch echt niet mee wilde doen? Dat kon hij niet weigeren. Bovendien: optreden op tv zou de bekendheid van zijn band goed doen.
In 2014 draaiden de stoelen toen hij ‘Sing’ van Ed Sheeran zong in de show, maar Duncan strandde later in de halve finale. Het leverde zijn band wel veel optredens op, al besloot Duncan niet veel later om afscheid te nemen van zijn bandgenoten. Hij wilde zich liever richten op het schrijven van songs. Zijn echte achternaam De Moor ruilde hij in voor artiestennaam Laurence, afgeleid van de tweede naam van zijn moeder: Laurentia.
The Voice of Holland mag Duncan dan niet geworden zijn, maar sinds gisterenavond mag hij die titel toch best opeisen. Het gevoelige ‘Arcade’ wist niet alleen de vakjury’s, maar ook de stemmende kijkers te overstemmen. Heel wat mensen zien zijn moeilijke jeugd als een van de zaken die hem gevormd hebben tot de sterke muzikant die hij nu is. Hij beseft ook zelf hoeveel dat pestgedrag zijn stijl beïnvloedt. “Met muziek wil ik de stem zijn van hen wiens ziel door anderen is beschadigd”, liet hij ooit optekenen. “Ik ga hen verhalen vertellen en laten zien dat ze niet alleen zijn.” (br.hln)