This days in the EU ARENA was I involved in the folowing subjects:
A)-Development of proposal for 8,33 Khz below FL195 for VFR operations.
B)-UAS projects:
For GA & AW this must be folowed very closely since;
The intention to operate in the NON MANAGED AIRSPACE ( UNCONTROLLED) in VFR
The development by the AVIONICS INDUSTRY of a systeme # SENSE AND AVOID# without any AIRCRAFT either if it is NON SSR/MODE-S equiped for the UAV and maybe a very intresting device in any VFR operating AIRCRAFT
Activity forcasted and devolped in AERIAL WORK OPERATIONS instead of AIRCRAFT such as HELICOPTERS or AIRPLANE important for the SME
C)-Aplication of the principe # GRANDFATHER RIGHTS# as requested by IAOPA-EUR toward DG-7 in the 80ths ( 1982/1983 )
D)- Introduction on the SME's involved in AVIATION via about 100 copies of AEROMARKT
brochure in German:English see.... WWW.AEROMARKT.COM
Resulting in the imediate STRIKE reactio,n of the FRENCH ATCO's for 5 days
I)- Introdction information about the AVIATION professions to the
EUROPEAN YOUTH FORUM
J)- Aplication of the EASA part 'M' for persons with oNLY a AUTORISATION to be working on NON CAT AIRCRAFT by their NATIONAL CAA many years ago and operating in this area for many years without any ACCIDENTS on their maintained AIRCRAFT .......WHAT ABOUT the NEW EAS aplications ???
Plannig kan worden aangepast in functie van de toestand der wegen gezien ik bij kans op gladheid mij heden niet meer met de wagen verplaatst naar BRUSSEL ( SORRY -SAFETY FIRST)
Wat betrefd de invloed van LOBBYING heb ik sedert vele jaren de ervaring dat dit zeer goed kan werken en invloed kan hebben.
Ik heb heden enkele door mij naar voorgebrachte VOOPRSTELLEN en gevolgt door een periode van doorlopend LOBBYING bij ICAO alsook bij de EUROPEESE UNIE werden ingevoerd
Het is echter een werk van lange duur en waarvoor men niet moet rekenen op ERKENNING van de buitenwereld
DE PERSSONLIJKE VOLDOENING is de enigste dat u bekomt !!