Vanmorgen, 9h30 telefoon.
-Een vriendelijke Eandisman vertelt opgetogen dat hij op zijn vorige post vertrekt en over een half uur de gevraagde elektriciteitsaansluiting komt doen..
-Maar mijnheer, gisteravond iets voor zes kwam Eandis reeds langs. Is dat dan niet gecommuniceerd?
-Ik weet alleen dat ik het order heb dat ik hier moet heraansluiten
-Ok dan kan u iemand anders uit zijn hoge nood helpen

Vanmiddag, 14h opnieuw telefoon.
-Eandis vertrekt op de vorige post en sluit u over een half uur terug aan.
-Nu breekt toch mijn klomp
"mijnheer, het is gisteravond gebeurd, er werd vanmorgen gebeld dat men het om 10 uur kwam aansluiten en nu belt u
"
Met respect, maar van van een manke communicatie en een gebrek aan efficïëntie gesproken...
-eerst is het onmogelijk een uitzonderlijke hoogdringendheid in te roepen
-een dag ping pong tussen Eandis en Electrabel levert niets op
-inschakeling van de ombudsdienst energie van de VREG
-resultaat: avond van dag 2, in 3 minuten wordt na veel omhaal, alsnog de klus geklaard
-dag 3 telefoon om 9h30 dat een half uur later zal worden aangesloten
-dag 3 telefoon om 14h dat een half uur later zal worden aangesloten
Laat me opmerken dat bij de distributeur duidelijk méér, met véél minder kan
Eén bekwame call girl, die weet wie met beslissingsmacht ze in een toch zeer uitzonderlijke omstandigheid kan aanspreken,
zou dat nu écht zo moeilijk zijn?
Oh, ja en voor ik het vergeet
drie man op stap sturen voor een aansluiting waar toen de nood het hoogst was, niemand voor beschikbaar was, is geen toonbeeld van 'goed beleid'.
Vandaag zijn er alvast twee technici op de baan die ruimte hebben voor een aansluiting extra...'t is maar dat de wachtenden voor u, twee plaatsen opschuiven...
Als Vlaamse bevoegdheid gingen we dat toch zelf beter doen, niet???