De spanning zal te snijden zijn op de komende editie van De Spelmaeckers Davy Baetens en Frederiek Meersman maken er een verschrikkelijke Halloweeneditie van! Al hun gevaarlijke spellen komen uit de kast. Denk maar aan zombies, killerbunnies, ghost stories, guillotine ... Je moet ze maar durven spelen! Verder kan iedereen zijn leven wagen in het spel waarin je uw nagels kapot bijt van de stress en iedereen zich suf liegt: Weerwolven van Wakkerdam
Iedereen welkom dus op vrijdag 29 oktober vanaf 20.00 uur in de Kernelle.
Om 22.02 uur stipt starten ze met een XXL versie van dit schitterende rollenspel Weerwolven van Beveren-Leie. Iedere spelmaecker kan gratis deelnemen aan dit spel, want hoe meer zielen, hoe meer lijken er uit de kast zullen vallen... Deelnemen is niet zonder enig risico want, de weinigen die erin slagen het spel te overleven winnen een extra stempel op hun spelmaeckerskaart en dus een extra lotje op de tombola in juni
Mocht je het spel niet kennen, hier de belangrijkste regels. Weerwolven van Beveren-Leie Om 22.02 uur stipt start het spel in het kleine zaaltje van De Kernelle. Iedere aanwezige spelmaecker mag gratis deelnemen en kan er zelf een extra tombolalotje mee winnen. Wie wenst deel te nemen hoeft gewoon zijn naam op te geven bij het binnenkomen en moet op tijd in het kleine zaaltje zitten. Voor wie nog niet helemaal vertrouwd is met dit spel, hier enkele regels.
*Iedere deelnemer krijgt in het geniep een rol. Dit is ofwel een burger ofwel een weerwolf. In de loop van het spel proberen de burgers de weerwolven te doden en omgekeerd. Jammergenoeg weet niemand van elkaar wat ze zijn en iedereen doet zich voor als een doodnormale burger. De groep die als laatste overblijft, wint en gaat dus aan de haal met de extra tombolalotjes.
*Het spel bestaat uit een dag- en nachtfase die elkaar continu afwisselen. In de dagfase proberen de burgers een weerwolf te ontmaskeren d.m.v. discussie en in de nachtfase kiezen de weerwolven een slachtoffer uit die ze genadeloos oppeuzelen. De persoon die de burgers overdag aanwijzen als schuldige wordt eveneens opgehangen en is hiermee uit het spel.
*Onder de burgers zitten er ook burgers met een speciale kracht, gebruik deze krachten wijs en verstandig, want sommige maken de zoektocht naar de weerwolven gemakkelijker. We sommen hier enkel de rollen op die in ons spel zullen gebruikt worden:
Dief Mag in de eerste nacht kiezen uit 2 overgebleven rollen Cupido Stelt in de eerste nacht een koppel samen (mag ook zichzelf zijn) en deze verdedigen elkaar voor de rest van het spel, op elkaar stemmen mogen ze ook niet en wanneer de ene sterft, sterft ook de andere. Zij kunnen enkel winnen als ze de enigste 2 zijn die overblijven. Ziener Kan iedere nacht de geheime identiteit van één van de dorpelingen bekijken en zo veel informatie te weten komen. Heks Heeft 2 drankjes in haar bezit, een drankje waarmee ze iemand tot leven kan wekken en een drankje waarmee ze iemand kan doden. Jager Indien de jager sterft mag hij nog iemand in de dood meesleuren, Mag, maar het moet niet... Onschuldig meisje Mag tijdens de nacht, wanneer de weerwolven wakker worden, in het geniep kijken in de hoop iets te zien. Maar betrappen de weerwolven haar, dan zal ze niet lang meer leven... Genezer Mag iedere nacht iemand anders beschermen die niet aangevallen kan worden door de weerwolven. Dit mag ook zichzelf zijn. Fluitspeler Op het einde van de nacht, mag deze 2 inwoners betoveren. Als de fluitspeler erin slaagt alle levende inwoners te betoveren, dan wint hij onmiddellijk. Zondebok Wanneer er gelijkspel is tijdens een stemming, dan wordt gewoon de zondebok opgeknoopt... Hierna wordt dan een burgemeester aangesteld. Dorpsoudste Oud en wijs man in het dorp. Overleeft de eerste aanval van de weerwolven, maar wanneer hij opgeknoopt wordt, dan verliezen alle burgers hun speciale krachten... De raaf Voor het krieken van de dag, kan de raaf iemand al beschuldigen van weerwolfschap. Deze persoon krijgt onmiddellijk 2 stemmen. De Witte weerwolf is een weerwolf die zich tegen zijn eigen soort heeft gekeerd. Om de 2 nachten peuzelt hij één van zijn eigen soortgenoten op. Indien hij erin slaagt als allerlaatste weerwolf over te blijven, dan wint hij. Wie dood is krijgt dit te horen aan het einde van de nacht of het einde van de dag en moet het spel verlaten. Enkel op deze manier kan er gewonnen worden: Koppel blijft als enige overlevende over, Witte Weerwolf blijft als enigste overlevende over, fluitspeler heeft iedereen betoverd, Weerwolven hebben alle burgers vermoord of burgers hebben alle weerwolven vermoord.
Verder laten De Spelmaeckers het nog even in het midden of er één of ander griezelig hapje te vinden zal zijn en de 1500e spelmaecker zal er echt een zwarte kater aan overhouden...
25-10-2010, 13:53 geschreven door Beverse Weetjes
|