Beverse Weetjes in een andere taal lezen klik hier.
Dropbox
Druk op onderstaande knop om een foto en bijhorende tekst te versturen.
E-mail Beverse Weetjes
Uw vereniging organiseert een activiteit, u hebt iets te vieren, u hebt een nieuwtje te melden... Druk op onderstaande knop en stuur uw activiteit...., door.
E.H. Luc Suys was de laatste pastoor in Beveren-Leie. Van 1990 tot eervol ontslag in 2011. Eind april 2014 ging hij zich in zijn geboortedorp, Lauwe vestigen. Overleden op 12 december 2016.
Schijn bedriegt...
Schijn bedriegt soms zozeer dat je zou willen dat mensen, net als levensmiddelen, voorzien waren van een etiket met de ingrediënten.
Bron: Blog Valerieke's Ditjes en Datjes
Plaatselijke info
Onderwijs
Beverse verenigingen
Leonard Lodewijk De Bo Beveren-Leie 27-09-1826 Poperinge 25-08-1885 Klik hier om het Westvlaamsch Idioticon te lezen
Benefiet 8791 Dankzij de steun, de giften, de vrijwilligers, de aanwezigen… is het een meer dan geslaagde eerste editie geworden. Zonder al die hulp zou het voor de werkgroep niet mogelijk geweest zijn om zoiets te realiseren. Toen de voltallige werkgroep op vrijdag 2 oktober 2015 voor de eerste keer samenkwam groeiden de ideeën. Sindsdien was het bijna iedere vrijdagavond vergaderen geblazen en stap voor stap kreeg Benefiet 8791 vaste vorm. De werkgroep mag zich gelukkig prijzen dat zovelen bereid waren om het vooropgestelde programma te ondersteunen. Dankjewel aan iedereen die op één of andere manier zijn/haar steentje bijdroeg om er een erg gesmaakt Benefiet 8791 van te maken.
Om alles te bekijken wat er de afgelopen maanden op Beverse Weetjes verschenen is over Benefiet 8791 klik hier.
Benefiet 8791 De bieding op de shirts werd afgesloten om 19.00 uur. Beide shirts gaan naan Champignons Desmet uit Beveren-Leie, zij deden het hoogste bod met 250 euro voor de shirt van Zulte-Waregem en 260 euro voor het shirt van Anderlecht. Weldra een uitgebreide reportage van het benefiet.
Benefiet 8791 Deze nummers vielen in de prijzen met hun steunkaart. Wie zijn tombolaprijs nog niet kon ophalen, kan dat nog doen tot en met 11 maart. (na een belletje 0497842706). Er zitten ook enkele bloemetjes bij, we doen ons super best om deze te soigneren, maar wacht best niet te lang. De prijzen die niet opgehaald werden, zullen volgend jaar opnieuw in de tombola komen of worden geschonken aan een goed doel (als er een beperkte houdbaarheid is.
Benefiet 8791 We zijn er klaar voor na een dag van 11 werkuren! Klaar om onze gasten hartelijk te ontvangen! In aanwezigheid van Femke, die na een bloedonderzoek groen licht kreeg om erbij te zijn.
Benefiet 8791 De voorbije dagen zijn naast de andere taken, meer dan 500 hele mooie prijzen gesorteerd of pakketjes gemaakt... Vandaag doen we verder want er zijn er nog. Vandaag 11-02-16 de allerlaatste dag om steunkaarten te kopen, om 23u59 stopt de verkoop!
Burenduel KSK Beveren-Leie en KWS Desselgem Zondag aanstaande 14.02.2016 om 15.00 uur staat de traditionele derby KSK BEVEREN-LEIE tegen KWS DESSELGEM op het programma. Los van het feit dat dit burenduel altijd een geladen wedstrijd is, zijn de belangen voor beide ploegen groot: *KSK BEVEREN-LEIE is verwikkeld in de titelstrijd *KWS DESSELGEM is verwikkeld in de strijd om het behoud. Practisch wil het bestuur van KSK erop wijzen dat het terrein enkel toegankelijk, lees inkom voorzien is, via de hoofdingang van KSK (kant tennisterreinen) en dit gelet op de tijdelijke sluiting van Café Den Dries. Bij KSK BEVEREN-LEIE heeft inmiddels de volledige spelerskern bijgetekend met uitzondering van Bruno Vanterwijngen en Gelani Avtaev die stoppen met voetballen. Namens KSK BEVEREN-LEIE Bart Debels, secretaris ksk beveren-leie
Uitgebreid ontbijtbuffet met mogelijkheid tot ontspannende wandeling bij Gezinsbond Beveren-Leie & Desselgem Op zondag 6 maart 2016 vanaf 08.30 uur tot 10.00 uur in OC 't Klokhuis In samenwerking met de Gezinsbond van Desselgem nodigt het bestuur van Gezinsbond Beveren-Leie u uit op een lekker en gezond ontbijtbuffet, met aansluitend een mogelijkheid voor een ontspannende wandeling voor het hele gezin... Een professionele diëtiste geeft toelichting over het hoe en waarom van een gezond ontbijt.
Maar er is méér: tussendoor kunnen de kinderen – onder begeleiding en toezicht – hun hartje ophalen in een leuke speel-, knutsel- en vertelhoek. Er is ook grime.
Wandelen…. ‘op het LEUKSte pad’ Na het ontbijt is vrijblijvend een ontspannende wandeling voorzien op eigen tempo. Deze wandeltocht loopt langs veilige wegen en paden, toegankelijk voor buggy's en rolstoelen.
Deelname Leden: kleuters gratis, kind (6-12) € 3, vanaf 12j € 6, max. € 18 per gezin niet-leden: kind (6-12) € 5, vanaf 12j € 10 Aub. tegen ten laatste dinsdag 22 februari inschrijven bij: Verrue Raf, Nijverheidstraat 92, Beveren-Leie, tel: 056/702693 e-mail: raf.verrue@gmail.com
Betaling tegen dinsdag 22 februari hetzij contant, met afgifte strookje (zie bijlage) vermeld adres. hetzij per overschrijving op rekening nr: BE55 8282 5950 1344 van Gezinsbond Beveren-Leie met vermelding van : uw naam ….......... lidnummer . . . – . . . – . . . ontbijt met: … peuters … kinderen … vanaf 12j De inschrijfstrook is in bijlage te vinden.
We tellen af... De eindsprint is ingezet en iedereen van de werkgroep én andere vrijwilligers steken een tandje bij! Iedereen draait op volle toeren om er een pracht evenement van te maken. De voorbereidingen zijn goed, de puntjes worden op de i gezet en we gaan ervoor... De steun en gedragenheid is mooi en hartverwarmend! Hiervoor al een hele dikke merci!!!
Er zijn nog steeds steunkaarten te koop, maar eerlijk waar, ze vliegen de deur uit... wil je kans maken op een mooie prijs, niet aarzelen...
Ook al zijn de eetkaarten voor 's middags uitverkocht, er zal geen honger en dorst geleden worden de ganse dag door, spring gerust binnen, koffie en taart, liever een ijsje, een chipje, een croque-monsieur of een frietje? Dit naast onze ruime drankenlijst...
Ook talent van eigen bodem zal aanwezig zijn, Jérémie Vrielynck, een rijzende ster én dé Krak van Waregem Louise Castel zullen het benefiet opvrolijken.
Voor de jeugd en door de jeugd is er animatie. Chiro Leieland en speelpleinwerking De Speelberg zorgen ervoor dat de kinderen ook een mooie dag hebben. Schminken, spelen, een visput,.... Daarnaast is er ook een professionele ballonplooister, Inge Callens. En op het springkasteel (als het weer mee zit) kunnen de kinderen gaten in de lucht springen Kortom, een niet te missen evenement. Afspraak zaterdag 13 februari in OC de Coorenaer (G. Coornaertdreef 7, Desselgem) vanaf 10u30. Een hartverwarmende dikke merci! de werkgroep, Gino, Thijs, Marisa, Vicky, Tim, Mario, Dominiek, Carlos en Rita.
Kleutervoorstelling in de Stedelijke Basisschool Beveren-Leie Op vrijdagnamiddag 5 februari waren ouders en grootouders welkom in de Stedelijke Basisschool voor de kleutervoorstelling ‘De 3 biggetjes’
"Wie is er bang voor de Boze Wolf? Boze Wolf? Boze Wolf! Tra la la la la!" Zo zingen en dansen alle kleuters van de Stedelijke Basisschool in deze voorstelling, de apotheose van het zeer geslaagde veertiendaagse kleuterproject. De kinderen gaan helemaal op in het sprookje van de 3 biggetjes, gespeeld door de juffen van de kleuterafdeling. En wat is dat spannend... want de sterke wolf heeft grote honger en lust wel een biggetje! Maar hij krijgt ze niet te pakken. En tegen één slim biggetje die voor zijn twee andere broertjes zorgt, is niets te beginnen. Ze zullen die boze wolf een lesje leren... Neen, wij zijn niet bang voor de boze wolf... tra la la...
42ste Veldloop Vrije Atletiekclub Beveren-Leie Memorial Etienne Demeyer Op zondag 21 februari organiseert Vrije Atletiekclub Beveren-Leie (VACBL) zijn traditionele veldloop, tevens de 2e manche in het 10-delige veldloopcriterium voor Vrije Sporters en niet-aangeslotenen. Op de terreinen rond het gemeentelijk sportstadion in de Leenriestraat wordt opnieuw een uitdagend veldloopparcours in elkaar gestoken: in vergelijking met vorig jaar is er een extra lus op de akker voorzien waardoor er minder ronden dienen gelopen te worden. Parcoursbouwer Patrick Magherman voorziet ook extra balkjes om het spektakel op te drijven.
Het eerste startschot wordt gegeven om 14u00. Nieuw dit jaar is, dat we starten met 2 reeksen kuikentjes van + 120m voor 3- tot 5- jarigen. Er is ook speciaal een wedstrijd voorzien voor mensen met een beperking en een volkscross over 1500 meter voor zij die het puur recreatief willen houden. Nieuw bij de volkscross is dat de eerste 3 mannen en vrouwen gehuldigd worden op het podium. Iedereen kan dus duidelijk zijn gading vinden.
Ter gelegenheid van het 5 jaar overlijden van onze stichter Etienne, hebben we als ondertitel er de memorial van gemaakt. Al zijn kinderen en kleinkinderen zullen starten op de volkscross om hun vader/ opa te herdenken. Er word tevens 1 minuut stilte gehouden voor de start van de volkscross.
VACBL hoopt opnieuw de kaap van 600 lopers aan de start van de verschillende wedstrijden te krijgen. De deelnemers komen traditiegetrouw uit gans de provincie en omstreken. Voorzitter Sammy Declerck gaat er prat op dat elke deelnemer opnieuw een waardevolle naturaprijs zal mogen in ontvangst nemen. De atletiekclub kan blijven rekenen op zijn trouwe sponsors, die het mee mogelijk maken dat elk jaar opnieuw een rijkelijk gevulde prijzentafel kan worden samengesteld. Zo vallen er in de huidige editie onder meer een fitnesstoestel, tablet, barbecue-toestel, raclette en diverse etentjes te winnen. De winnaars vanaf de kadetten krijgen een naturaprijs ter waarde van 30€.
In de eigen rangen van de Beverse atletiekclub wordt vooral uitgekeken naar de talrijke aanwezigheid van de jeugdleden. Het motto van dit hele gebeuren is immers in de eerste plaats : de kinderen laten proeven van een veldloopwedstrijd in eigen regio, waarbij zij kunnen rekenen op de steun van hun grootste supporters zijnde hun mama, papa en andere familieleden. Ook de 6 Beverse jeugdtrainers zullen vanaf de zijlijn hun poulains luidop aanmoedigen. De komende weken worden ze op training klaar gestoomd! De Beverse atletiekclub heeft in eigen rangen een ganse resem aan podiumkandidaten en daarvoor is het onder meer uitkijken naar Annelot Soenens, Kato Vandenbogaerde, Jarne Dendoncker, Mia Frère, Floor Martens, Vital Aelbrecht, Ruth Van Houdenhove, Dylan Declerck, Filip Vanwijnsberghe en Wim Coussement om de blauwwitte kleuren van VACBL hoog te houden.
Kortom, wie zijn veldloopcapaciteiten eens wil uittesten, hetzij competitief hetzij recreatief, of wie als supporter wil genieten van een sfeervol en sportief gebeuren, weet waar de place to be is op zondag 21 februari. Meer inlichtingen zijn te krijgen bij voorzitter Sammy Declerck: Zegerstraat 24 , 8791 Beveren-Leie . Tel 0494/448102.
Trekking steunkaarten Benefiet 8791 Door de vlotte verkoop van steunkaarten én omdat we de dag zelf zo vlot mogelijk willen laten verlopen, zullen de tombolaprijzen vrijdag 12 februari 2016 getrokken worden. De prijzen kunnen in de loop van de benefietdag (13/02/16) afgehaald worden (en dus niet vanaf 15u). Op deze manier willen we alles veilig en vlot laten verlopen én tegelijk iedereen de kans geven zijn prijs op te pikken. Hou er dus ook rekening mee dat er op de 13e februari GEEN steunkaarten meer gekocht kunnen worden. De steunkaarten zijn nog steeds te verkrijgen bij de bestuursleden en dit voor 5 euro/stuk. De verkoop van de steunkaarten stopt op donderdag 11 februari 2016 om 23u59. Iedere steunkaart heeft een uniek nummer en zo maak je kans op een mooie prijs. We zijn ongelofelijk dankbaar voor de mooie en talrijke prijzen die geschonken worden! Door de grote hoeveelheid prijzen, kunnen we stellen dat bijna iedereen prijs zal hebben. Dus aarzel niet, want het is echt de moeite!
De gewonnen nummers zullen de dag zelf voor de aanvang van de benefiet gepubliceerd worden op de verschillende infokanalen. Er zal ook nog beperkte tijd zijn, na de benefiet, om de prijzen op een nader te bepalen adres af te halen. Meer info volgt!
Tweedehandsbeurs Gezinsbond Beveren-Leie De Gezinsbond Beveren-Leie organiseert op zaterdag 16 april een tweedehandsbeurs van 14.00 uur tot 17.00 uur in OC ’t Klokhuis, Kerkdreef 23, 8791 Beveren-Leie Verkoop van baby- en kinderkledij, speelgoed, buggy’s autozitjes, parken, bedjes, ….. alles in goede staat.
Als verkoper * Het standgeld bedraagt voor leden €10 per tafel (lengte 2,40m) en voor niet leden €15. Het aantal tafels per deelnemer is beperkt tot 2 tafels. * Alle materialen dienen in goede staat te zijn. Elektrische apparaten dienen in werking kunnen getoond worden. Stocks van winkels mogen niet worden aangeboden. * Het standgeld bedraagt voor leden €10 per tafel (lengte 2,40m) en voor niet leden €15. Het aantal tafels per deelnemer is beperkt tot 2 tafels. Schrijf tijdig in Inschrijven kan tot 9 april, let op het aantal tafels is beperkt! Info en inschrijven bij: Kelly Van Kerckhove Kleine Heerweg 111, 8791 Beveren-Leie, tel 056/493906 of via mail “gezinsbond.beverenleie@gmail.com” met vermelding van: uw lidnummer, naam, adres,telefoon nr. en het aantal tafels. Uw reservatie is geldig na overschrijving van het standgeld op rekening nr. BE55 8282 5950 1344 van Gezinsbond Beveren-Leie met vermelding ‘tweedehandsbeurs en uw naam’. Als koper is de inkom gratis.
Uit de beknopte omschrijving gemeenteraad 2 februari 2016 Hierbij een aantal punten die betrekking hebben op Beveren-Leie Om de gemeenteraad live te volgen klik hier.
4. diefstal containerpark Beveren-Leie: kennisname proces-verbaal en ontheffing aansprakelijkheid secretaris, zijn gedelegeerde en aangestelde rekenplichtige Tussen 2 en 4 december 2015 heeft een inbraak plaatsgehad in het containerpark, Leenakkerstraat, Beveren-Leie waarbij de brandkast met de daarin aanwezige som van 745,40 EUR en de deposanten kaart van Belfius gestolen werden; Er werd een proces-verbaal opgesteld door de politiezone MIRA en de verklaring van Peter Reyntjens, verantwoordelijke van het containerpark, die als eerste de vaststelling van de diefstal deed; De aangifte van de diefstal en het PV van kasverslag werd door hem aan de stadssecretaris en aan het college van burgemeester en schepenen overgemaakt op 04/12/2015; Aan de gemeenteraad wordt gevraagd het volgende goed te keuren: De heer Guido De Langhe, stadssecretaris, mevrouw Isabel Vanderbeken, gedelegeerde voor de kasverrichtingen en de heer Peter Reyntjens, verantwoordelijk voor de geringe dagontvangsten, in het kader van deze diefstal op datum van 2 – 4 december 2015 van elke verantwoordelijkheid te ontheffen; Aan de financieel beheerder opdracht te geven het tekort van 745,40 EUR ten laste te leggen van de stad en dit verlies te boeken als uitgave
9. aanbrengen fietssuggestiestroken 2016: goedkeuren ontwerp + vaststellen wijze van gunnen Het stadsbestuur wenst in een aantal straten fietssuggestiestroken aan te brengen in koudplastische markeringen. De aanneming omvat hoofdzakelijk: Alle werfsignalisatie ter aanduiding van de bouwplaatsen en ter beveiliging en geleiding van het wegverkeer. Het traceren van de aan te brengen markeringen. Markeren in koudplastische markeringen van fietssuggestiestroken in okergele kleur. Locaties voor het aanbrengen van de markeringen Kleine Heerweg: 240 m², Nijverheidstraat: 160 m²
10. herstel betonvakken diverse gemeentewegen: goedkeuren ontwerp en vaststellen wijze van gunnen Door de dienst wegen en waterlopen werd een ontwerp opgemaakt voor het herstellen van betonvakken in de: Betonwegel Klokhuis-11de Julilaan
11. leveren en plaatsen graftekens en betegeling voor diverse stedelijke begraafplaatsen: goedkeuren ontwerp + vaststellen wijze van gunnen Uniforme graftekens Beveren-Leie Perk NA06: tekens 15 à 330 europer stuk, exclusief btw 15 voetjes à 158 euro per stuk, exclusief btw.
13. aanvullend verkeersreglement wegverkeer blijvend karakter: invoeren verkeersmaatregelen op de site Interlin fase 2 (Pauwstraat, Everaardstraat en Razenstraat) De firma Huyzentruyt heeft de wegen van de 2e fase op de site Interlin aangelegd. De wegen zijn uitgevoerd volgens het “zone 30”-principe met snelheidsremmende maatregelen. De verkeerscel heeft op 19 juni 2012 Het signalisatieplan van de 1e fase positief geadviseerd. Het aanvullend verkeersreglement van de 1e fase is goedgekeurd op de gemeenteraad van 4 september 2012. Dezelfde principes zijn aangehouden voor de signalisatie van de 2e fase: Van de volledige verkaveling een “zone 30” te maken. Op de kruispunten van de Pauwstraat met de Schoolstraat een voorrangsregeling invoeren. De Pauwstraat moet voorrang verlenen aan de Schoolstraat. In de 2e fase van de verkaveling zijn er 4 parkeerplaatsen voor personen met een handicap voorzien. In de voet- en fietsweg tussen de Koning Albertstraat en de Kleine Heerweg en in het parkgebied zijn enkel fietsers, voetgangers en paarden toe te laten. Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om akkoord te gaan met het aanvullende verkeersreglement: invoeren van verkeersmaatregelen op de site Interlin fase 2 (Pauwstraat, Everaardstraat en Razenstraat).
18. goedkeuren opdracht leveren en plaatsen van speeltoestellen op diverse speelruimten + vaststellen wijze van gunnen Perceel 5 – 6 houten palen (om te sjorren) – Tomberg Waregem Op deze jeugdwerksite wordt vaak gesjord en kampen gebouwd. Enkel oudere sjorconstructies werden vorig jaar verwijderd omdat deze niet meer intact waren. We stellen voor om 6 dikke houten palen aan te kopen om aan te sjorren in zeshoekopstelling. Elke paal komt loodrecht in de grond. € 2 000,00
19. goedkeuren opdracht levering van meubilair, didactisch materiaal, speeltoestellen en schooluitrusting voor het stedelijk basisonderwijs + vaststellen wijze van gunnen
Voorstel Er wordt voorgesteld om als volgt meubilair, didactisch materiaal, speeltoestellen en schooluitrusting aan te kopen voor de vijf stedelijke basisscholen met volgende geraamde bedragen: Beveren-Leie: *2 plooitafels kleuterrefter € 2.800,00 totaal € 3.500,00. *1 rek berging lager € 300,00. *1 forexplaat lager € 400,00. *1 radio-cd speler met USB-ingang € 150,00. *1 vogelnestschommel € 3.500,00 totaal € 4.250,00. *1-delig duikelrek €
Er werden 7 vragen ingediend Vraag 3. vraag raadslid I. Vandevelde: aanpak overlast/calamiteiten op jongerenfuifen Jongerenfuifen zouden een feest moeten zijn, maar recent is er op en rond enkele fuifen overlast vastgesteld èn gemeld. Zo zijn op een oudejaarsfuif ( privé-organisatie) in zaal de Jager in Sint-Eloois-Vijve, meerdere diefstallen gepleegd in de vestiaire (portefeuille, handtassen). Op dezelfde fuif werd „nieuwjaar‟ ook heftig buiten gevierd op het kerkplein, met lawaaioverlast voor de buren in de Biebuyckstraat tot gevolg. Er is tevens vandalisme (glas- en andere schade) vastgesteld door enkele buurtbewoners.
Op de aspifuif in het Klokhuis in Beveren-Leie op 9 jan ‟16, in een organisatie van de chiro, zijn een 30-tal vechtersbazen ( buitenstaanders) onrust komen stoken zowel op de fuif als in de onmiddellijke buurt. Ze dronken zelf meegebrachte sterke dranken, vochten en maakten veel herrie. Enkele buurtbewoners werden hierdoor wakker gehouden. De politie is erbij geroepen en er zijn een 5-tal personen meegenomen voor verhoor. Deze fuif is door de jaren heen bekend komen te staan als een fuif waar vechten nog lukt. Het lijk erop dat onruststokers hun terrein hebben verlegd vanuit Harelbeke/Kortrijk, waar ze daar tot 5 jaar geleden vaak door rondtrekkende fuifverstoorders geplaagd werden. De chiro aspies deden een beroep op oud-leiding en ouders om de veiligheid te bewaken, zij bedoelen het goed maar zij kunnen niet steeds gepast tussenkomen in zulke gevallen. In Waregem bestaat al het STEDELIJK REGLEMENT SECURITY bij EVENEMENTEN ( dd 10 jan 2012) waarbij aan erkende verenigingen subsidie kan worden toegekend voor de inzet van een professionele security, dit alles om de veiligheid beter te kunnen bewaken. Echter geldt dit niet voor privé-evenementen en ook niet elke organisatie vraagt dit aan. Vraag: Zou het niet zinvol zijn dat een 3-tal mensen per vereniging met subsidie een sessie/korte opleiding tot toezichter kunnen volgen? Eventueel te organiseren vanuit de jeugddienst ism de politie. Zij worden dan toezichter en aanspreekpunt op hun fuif en halen de politie erbij zo dat nodig blijkt. ( In Harelbeke heeft dit blijkbaar gewerkt ) Is de stad op de hoogte van elke jongerenfuif met de te verwachten bezoekersaantallen, maw worden fuifdata gemeld aan het stadsbestuur? Kan de mobiele politieploeg op deze (gemelde) fuifen preventief een bezoek brengen om te polsen bij de organisatie/security/toezichter of alles naar behoren verloopt?
Vraag 5. vraag raadslid J. Balduck: Kerkdreef Beveren-Leie Waarom werden de bomen in de Kerkdreef gerooid?
Vraag 6. vraag raadslid J. Balduck: betalen met bankkaart in deelgemeenten Antecedenten Een ingezetene van de deelgemeente Beveren-Leie ging een dokument afhalen tijdens de openingsuren van het (ex)gemeentehuis. Er diende een bedrag van in de dertig euro betaald te worden. De dame in kwestie stelde voor om met bancontact te betalen maar dat bleek niet mogelijk.. «Dan zal ik maar met mijn fiets naar een bankautomaat rijden (in Desselgem) om een paar brieven van 50 € uit de muur te halen» zei zij. Maar voor dat zij op haar fiets kon stijgen riep de bediende haar na «gelieve gepast geld mee te brengen want ik kan niet teruggeven..» Vraag Zou het mogelijk zijn in dit digitale tijdperk ook betaling met bankkaarten mogelijk te maken in de gewezen gemeentehuizen in de deelgemeenten?
KAJ De Snaere schenkt spaarpotje December Markt aan Benefiet 8791 Het bestuur van KAJ De Snaere organiseerde op 12 december voor de 5de keer de December Markt. Aan deze activiteit is steeds een goed doel gekoppeld. Deze keer was dit Benefiet 8791 ten voordele van Femke De Greef die vecht tegen leukemie. Het bestuur dat telkens heel wat tijd en werk steekt in deze activiteit, mag terugblikken op een geslaagde editie.
Vincent Destadsbader, Sylke Anckaert, Mathias Deruddere en Delphine Decock.
“Alles is vlot verlopen, we hadden goede contacten met de deelnemende verenigingen en we zijn ook heel tevreden over de opkomst. Bij deze willen we dan ook Chiro Leieland, FC ’t Fonteintje, de Speelberg, de Zeepiraten, het Bevers Harmonieorkest en HSC Thraso bedanken voor de fijne samenwerking. Verder danken we Synchroon, die gratis instond voor onder andere klank, licht... Het is dankzij de inzet van hen allen dat wij nu 400 euro mogen overhandigen aan Benefiet 8791. We hopen dat de December Markt ook de volgende jaren op de steun van allen mag blijven rekenen. Zo kunnen we samen ons steentje bijdragen voor één of ander goed doel”, zegt een tevreden bestuur.
“Jammer, maar bij de start van het huidig werkjaar kondigde Mathias zijn afscheid aan zodat we sinds eind 2015 nog met slechts drie bestuursleden zijn. Tot het einde van het werkjaar zien we het met ons drieën nog wel zitten”, zeggen Silke, Vincent en Delphine. “Voor de start van het werkjaar 2016-2017 zijn wij wel op zoek naar nieuwe bestuursleden die ons willen vervoegen. Geïnteresseerden mogen ons altijd contacteren voor meer informatie”, voegt het trio er tot slot aan toe.
Petanqueclub Okra Beveren-Leie viert kampioenen Op woensdag 27 januari vierde de petanqueclub van Okra Beveren-Leie haar kampioenen. De club telde afgelopen jaar 56 leden waarvan 21 vrouwen. In 2015 waren er 20 reguliere speeldagen.
Na de tweede speeldag van het nieuwe seizoen werden de kampioenen gehuldigd. 13 leden waren op alle speeldagen aanwezig, Claude Rommens, Robert D'Hont, Eric Vuylsteke, Hilde Debaere, Andre Lietaert, Andre Devos, Jan Tijtgat, Carlos Verkaemer, Christiane Goesaert, Frans De Praetere, Rita Sabbe, Marc Follens en Jozef Desmet. Zij werden met een attentie bedacht.
Vic De Jonge wist deze keer het bekerklassement op zijn naam te schrijven. Hilde Debaere die vierde eindigde in het eindklassement met 35 punten, werd voor het tweede jaar op rij ook als eerste vrouw in de bloemetjes gezet. Het podium bestond dan weer uit drie heren. Eric Vuylsteke eindigde op de derde plaats met 41 punten. Voor de eerste en de tweede plaats speelden Robert D'Hont en regerend kampioen Claude Rommens voortdurend haasje over. Uiteindelijk werd Robert tweede met 43 punten en ging Claude met 44 punten, voor het derde jaar op rij, met de kampioenstitel aan de haal. Daarmee gaat de kampioen ook de analen in als eerste keizer van de petanqueclub.
Tot slot was er nog een attentie voor de vier bestuursleden. Ook Martine Françoys, die onder andere iedere speeldag de handen uit de mouwen steekt voor het serveren van de koffie en het afruimen van de tafels, werd figuurlijk in de bloemetjes gezet. De viering werd afgesloten met een feestelijke maaltijd. De keizer trakteerde met taart en een geestrijk drankje bij de koffie, waarna nog gezellig nagebabbeld werd.
Jaarlijkse dropping KWB Beveren-Leie KWB Beveren-Leie organiseert al enkele jaren een dropping. Dit jaar is deze activiteit vastgeprikt op 20 februari. Vertrek om 18.00 uur aan het kerkhof van Beveren-Leie. Iedereen word met wagens vervoerd naar een onbekende bestemming om van daaruit de weg terug te zoeken. De afstand bedraagt ongeveer 10 km met een tussenstop waar er een drankje en hapje is voorzien. Inschrijven bij stevenbekaert@telenet.be klik hier(liefst voor 14 februari) De prijs 4€ voor leden 6€ voor anderen. Iedereen brengt de volgende zaken mee, fluohesje , zaklamp, balpen en wandelschoenen.
Op de agenda van de gemeenteraad van 2 februari 2016 Agenda: Openbare zitting 1. mededelingen 2. kennis nemen van het rapport van de organisatie-audit bij stad Waregem 3. goedkeuren stedelijke dotatie 2016 - politiezone Mira 4. diefstal containerpark Beveren-Leie: kennisname proces-verbaal en ontheffing aansprakelijkheid secretaris, zijn gedelegeerde en aangestelde rekenplichtige 5. goedkeuren investeringstoelage en protocol voor de plaatsing van nieuwe bevloering in de zaal van de cafetaria van het jeugdcentrum 6. goedkeuren occasionele politieverordening n.a.v. Cyclocross Masters 2016 7. goedkeuren occasionele politieverordening n.a.v. 100 dagen 8. goedkeuren opdracht leveren van diverse voertuigen voor de sportdienst, de technische dienst en de groendienst + vaststellen wijze van gunnen 9. aanbrengen fietssuggestiestroken 2016: goedkeuren ontwerp + vaststellen wijze van gunnen 10. herstel betonvakken diverse gemeentewegen: goedkeuren ontwerp en vaststellen wijze van gunnen 11. leveren en plaatsen graftekens en betegeling voor diverse stedelijke begraafplaatsen: goedkeuren ontwerp + vaststellen wijze van gunnen 12. goedkeuren reglement inzake afkoppeling van hemel-en huishoudelijk afvalwater bij inrichtingen, en gelegen in centraal gebied of collectief te optimaliseren buitengebied, gekoppeld aan een goedgekeurd rioleringsproject 13. aanvullend verkeersreglement wegverkeer blijvend karakter: invoeren verkeersmaatregelen op de site Interlin fase 2 (Pauwstraat, Everaardstraat en Razenstraat) 14. aanvullend verkeersreglement wegverkeer blijvend karakter: invoeren parkeerverbod aan het SO Gaverke in de Zeswegenstraat 15. goedkeuren wegentracé verkaveling ter hoogte van Spinnerijstraat (V2486.1) 16. goedkeuren wegentracé riolering en buffering bouwdossier ter hoogte van Spinnerijstraat-Barrage (B2015/369) 17. goedkeuren opdracht leveren van muziekinstrumenten en uitrusting voor de stedelijke Kunstacademie + vaststellen wijze van gunnen 18. goedkeuren opdracht leveren en plaatsen van speeltoestellen op diverse speelruimten + vaststellen wijze van gunnen 19. goedkeuren opdracht levering van meubilair, didactisch materiaal, speeltoestellen en schooluitrusting voor het stedelijk basisonderwijs + vaststellen wijze van gunnen 20. vragen 21. goedkeuren verslag vorige zitting
De Krak van Waregem showt danskunsten op Benefiet 8791
De derde verrassing waarmee Benefiet 8791 mag uitpakken is de medewerking van dé Krak van Waregem. Louise Castel, draagt samen met haar showteam, ook haar steentje bij. Op het benefiet zal zij met haar showteam aanwezig zijn om een demo te geven. Rond de klok van 17.30 uur zullen alle aanwezigen kunnen genieten van deze unieke vertoning. Meer weten over dé Krak klik hier. Meer weten over het showteam klik hieren hier. Op dinsdag 26 januari werden alle West-Vlaamse Kraks in de bloemetjes gezet in het Provinciaal Hof in Brugge. Ook Louise was er te gast klik hier.
Den Essevee steunt mee En hier is dan de tweede verrassing waarmee de werkgroep mag uitpakken. Ook SV Zulte-Waregem steunt Benefiet 8791 met een officieel shirt van de ploeg (2015-2016) gesigneerd door alle spelers. Maar er is ook een shirt gesigneerd door de spelers van RSC Anderlecht waar kan op geboden worden. Wie wenst kan een bod doen op deze shirts tot zaterdag 13 februari om 19.00 uur. De dag van het benefiet en op deze avond spelen de twee ploegen tegen elkaar. Wie wint dit shirtenduel? Om een bod te doen op het uniek voetbalshirt van Esseveeklik hier. Om te bieden op het gesigneerd shirt van RSC Anderlechtklik hier.