Gratis Waregem-app vanaf nu beschikbaar in Google en Apple-stores Sinds 20 mei kan je in de appwinkels van Google en Apple gratis de gloednieuwe Waregem-app downloaden. Deze volledig op maat gemaakte app is anders dan andere gemeente-apps en focust vooral op lokale handel en vrije tijd. De gebruiker heeft met de app onder andere een digitale klantenkaart op zak en kan Waregempunten sparen. Waregemse handelaars kunnen er zich in de kijker zetten met eigen promoacties. Nieuw is ook de introductie van de digitale Waregembon: kopen, schenken en betalen kan rechtstreeks in en met de app. Met de Waregem-app zet Waregem een nieuwe stap als slimme stad én aantrekkelijke shoppingstad.
Kopen is sparen Gebruikers van de app kunnen naast evenementen ook handelaars (en hun promoacties) in de buurt verkennen. De Waregem-app is meteen ook een digitale klantenkaart. Elke aankoop bij een individuele handelaar is immers goed om punten te sparen. Overkoepelend spaart de gebruiker ook Waregempunten bij elkaar. Met die punten neem je op regelmatige basis deel aan een wedstrijd/tombola met mooie prijzen. Die eerste wedstrijd vindt al plaats op 30 juni, vroegere gebruikers hebben dus een voorsprong!
Gratis voor alle handelaars De Waregemse handelaars kunnen flexibel aan klantenbinding doen door zelf promoacties op te zetten in de app. De basisgegevens van elke handelaar in de app komen automatisch uit de Kruispuntbank Ondernemingen (KBO) en de online Waregemse bedrijvengids die ook te raadplegen is op www.waregem.be. Het is een extra stimulans voor de handelaars om hun gegevens in de bedrijvengids op orde te houden. De kracht van de Waregem-app voor handelaars is dat alle functionaliteiten gratis en gebruiksvriendelijk zijn.
Digitale broertje voor de Waregembon Nog een nieuwigheid is de introductie van de digitale Waregembon. Die kan je enkel via de Waregem-app aankopen en schenken. Een grote troef is dat je er ook mee kan betalen bij een deelnemende handelaar. De drempel voor hen om deel te nemen is bewust heel laag: gratis ! De bonnen worden via een QR-code automatisch verwerkt en op de rekening van de handelaar gestort. De digitale Waregembon is een extra bovenop de vertrouwde papieren cadeaubon, die ook blijft bestaan.
Waregem-app is doordachte keuze De eigen app is er niet zomaar gekomen, maar wel een doordachte keuze om van Waregem een nog betere stad te maken. Het is voor de stad een grote extra troef in het kader van city marketing en een zet om het detailhandelsbeleid verder te verfijnen en op te waarderen. Omdat de app volledig op maat gemaakt is (door ontwikkelaar Next Apps), belandt alle data bovendien niet op een server van een derde partij. Alle aanwezige en verzamelde data blijft eigendom van de stad en autonoom gemeentebedrijf WAGSO. De geanonimiseerde gebruiksgegevens kunnen een meerwaarde bieden voor toekomstige beleidskeuzes. Van Waregem een aantrekkelijke stad met aantrekkelijke kernen maken, is immers één van de prioritaire beleidsdoelstellingen van het stadsbestuur. Een concrete actie uit het commercieel-strategisch plan is bovendien de ontwikkeling van een digitaal platform als “ideale link tussen de bricks (fysieke handelszaak) en clicks (online handel)”. De Waregem-app beantwoordt integraal aan deze doelstellingen. De ontwikkeling van de app werd toegewezen aan ontwikkelaar Next Apps (Lokeren) voor 100 000 euro excl. btw en duurde 9 maanden. Voor alle informatie over de app en downloadlinks klik hier.
|