Door omstandigheden, buiten de wil van Beverse Weetjes, hier alsnog de beknopte omschrijving van de agendapunten voor de gemeenteraad van 7 juni 2011
1. mededelingen - Volgende commissie: dinsdag 28 juni 2011 om 18.15 uur - Volgende gemeenteraad: dinsdag 5 juli 2011 om 19.00 uur
2. managementteam: wijzigen samenstelling In de gemeenteraad van 4/9/2007 werd de samenstelling van het MAT bepaald. De volgende personeelsleden werden aangesteld als lid van het MAT: - de stadssecretaris - de financieel beheerder - de projectcoördinator - de verantwoordelijke interne werking, personeel en onderwijs - de verantwoordelijke externe zaken - de verantwoordelijke cel wegen, verkeer en waterlopen. Met ingang van 1 februari 2012 heeft de verantwoordelijke cel wegen, verkeer en waterlopen zijn ontslag aangeboden wegens het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd (zie zitting gemeenteraad d.d. 1 maart 2011). Er wordt voorgesteld om met ingang van die datum die functie geen deel meer te laten uitmaken van het MAT. Rekening houdende met de invulling van een aantal functies binnen het personeelskader zal de samenstelling van het MAT dan opnieuw aan de gemeenteraad worden voorgelegd. Aan de gemeenteraad wordt voorgesteld om vanaf 1 februari 2012 de samenstelling van het MAT als volgt te bepalen: - de stadssecretaris - de financieel beheerder - de projectcoördinator - de verantwoordelijke interne werking, personeel en onderwijs - de verantwoordelijke externe zaken.
3. Psilon: gewone algemene vergadering van 21 juni 2011: a) goedkeuren agenda b) voordracht van 2 vertegenwoordigers en 2 plaatsvervangend vertegenwoordigers van stad Waregem a) goedkeuren agenda Gelet op het decreet van 06/07/2001 op de intergemeentelijke samenwerking wordt de agenda van de gewone algemene vergadering van Psilon aan de gemeenteraad ter goedkeuring voorgelegd. De vergadering vindt plaats op dinsdag 21 juni 2011 en behandelt volgende punten: 1. Verslag over de activiteiten in 2010 1.1. Verslag van de raad van bestuur 1.2. Verslag van de commissaris 2. Goedkeuring van de jaarvergadering per 31/12/2010 3. Kwijting van bestuurders en commissaris 4. Aanstelling drie raadgevend bestuurder (voor te dragen door de gemeenten Menen, Moorslede en Pittem) 5. Vernieuwing mandaat commissaris. Aan de gemeenteraad wordt gevraagd haar goedkeuring te verlenen aan de agendapunten waarbij een beslissing moet worden genomen. b) voordracht van 2 vertegenwoordigers en 2 plaatsvervangend vertegenwoordigers van stad Waregem: Het decreet van 06/07/2001 op de intergemeentelijke samenwerking bepaalt dat de benoemingsprocedure met de vaststelling van het mandaat van vertegenwoordiger wordt herhaald voor elke algemene vergadering. De stad Waregem heeft recht op 2 vertegenwoordigers in de algemene vergadering. De kandidaturen werden opgevraagd. De aanduiding gebeurt met geheime stemming (1 stemronde). Aan de gemeenteraad wordt gevraagd twee vertegenwoordigers en twee plaatsvervangend vertegenwoordigers aan te duiden voor de gewone algemene vergadering van Psilon op 21 juni 2011.
4. rekeningen 2010 kerkbesturen: a) verlenen advies rekeningen 2010 diverse kerkbesturen b) kennis nemen rekening 2010 Sint-Anna a) Advies rekeningen 2010 van de kerkfabrieken van Waregem Het Centraal Kerk Bestuur (CKB) van Waregem diende de rekeningen 2010 van de hieronder vermelde kerkfabrieken samen in bij het stadsbestuur op 5 mei 2011. De gemeenteraad dient hierover advies te geven. Aan de provinciegouverneur hoort de bevoegdheid deze rekeningen al dan niet goed te keuren. De rekeningen vertonen volgende eindcijfers: Voor exploitatie:
Het aandeel in de toelage 2010 voor Waregem is 11,5% of 1 023,90 euro. Aan de gemeenteraad wordt gevraagd: a) de rekeningen 2010 van de kerkfabrieken van Waregem gunstig te adviseren mits rekening te houden met genoemde opmerkingen. b) kennis te nemen van de rekening van kerkfabriek St. Anna.
5. goedkeuren verhogen ramingssom opdracht leveren van meubilair voor de milieudienst en de dienst stedenbouw In de gemeenteraad van 1 maart 2011 werd de opdracht voor de levering van meubilair voor de Milieudienst en de dienst Stedenbouw goedgekeurd. Als wijze van gunnen werd gekozen voor de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking. De totale opdracht werd geraamd op 20 000,00 euro inclusief btw. Het maatwerk voor de balie en de kastenwand valt een heel stuk duurder uit dan aanvankelijk geraamd. Hier volgende de nieuwe geraamde bedragen:
Voor de uitvoering van deze opdracht is een krediet van 20 000,00 euro ingeschreven op het artikel 104/741-98 van het budget 2011 (projectnummer 211016). In de eerstkomende budgetwijziging wordt dit krediet verhoogd om deze opdracht uit te kunnen voeren. Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de verhoging van de ramingssom voor de opdracht betreffende de levering van meubilair voor de Milieudienst en de dienst Stedenbouw goed te keuren, samen met de verhoging van het krediet op het artikel 104/741-98.
6. PPS-project site Regenboogstadion: goedkeuren bestek tot aanstellen projectontwikkelaar en goedkeuren gunningscriteria In zitting van de Gemeenteraad van 5 april 2011 werd de opdracht tot aanstellen van een projectontwikkelaar voor het PPS-project site Regenboogstadion en de wijze van gunnen goedgekeurd, evenals de voorwaarden tot stellen van de kandidatuur. De oproep tot kandidatuurstelling werd inmiddels Europees gepubliceerd en de kandidatuurstellingen moesten ingediend zijn tegen 19 mei 2011. Het bestek en de gunningscriteria voor deze opdracht moeten evenwel nog goedgekeurd worden. In bijlage wordt het bestek gevoegd, waarin de opdracht tot het aanstellen van een projectontwikkelaar wordt omschreven. Het doel van deze opdracht is de totstandkoming van een contractuele publiek-private samenwerkings-overeenkomst (PPS-overeenkomst) tussen de stad en een private partner. Voor de stad moet een voetbalstadion gerealiseerd worden met bijhorende infrastructuur en eventuele parkeergelegenheden. De private ontwikkelaar kan daarnaast woongelegenheden onder de vorm van appartementsbouw, een hotel, commerciële functies, vergaderruimte, kantoorruimte enz. ontwikkelen, binnen de perken voorzien in het PRUP Regenboogstadion en het bestek zelf. Voor de ontwikkeling zal: 1) Een recht van opstal van maximaal 5 jaar verleend worden voor de bouw van de woongelegenheden en het hotel; 2) Een kortlopend recht van opstal verleend worden voor de realisatie van het voetbalstadion; 3) Een langdurig recht van opstal (max 50 jaar) verleend worden voor de overige private ontwikkeling; 4) Een recht van opstal van maximaal 16 jaar verleend worden (aansluitend op het kortlopend recht van opstal onder 2) met de bedoeling een gebruiksovereenkomst af te sluiten tussen SVZW en de private partner. De gronden van het hotel zullen verkocht worden na of tijdens de realisatie. De grondaandelen gekoppeld aan de woongelegenheden en de particulieren parkeergelegenheden zullen verkocht worden bij de commercialisering. Na 5 jaar moet de private partner de overgebleven grondaandelen zelf opkopen. De ontvangen gelden van de verkoop van de gronden en grondaandelen zullen door de stad geïnvesteerd worden in de bouw van het voetbalstadion. Er wordt voorgesteld om deze gronden te verkopen tegen de schattingswaarde van het Comité tot Aankoop. De hiernavermelde gunningscriteria zijn opgenomen in het bestek: 1. De ontwikkelingsvisie: 40% Onderquotering: - ruimtelijke kwaliteit en gebruiks- en belevingswaarde: 40% - beeld- en toekomstwaarde: 20% - milieuthemas: 20% - bodemsanering en grondverzet: 20% 2. De ontwikkelingsaanpak: 20% 3. De ontwikkelingsprijs: 40% Onderquotering: - ontwikkelingsprijs algemeen: 80% - benefit sharing: 20% Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om het bestek tot aanstellen projectontwikkelaar Regenboogstadion en de gunningscriteria goed te keuren.
7. goedkeuren overdracht gebruiksrecht Regenboogstadion van Sportvereniging Zulte-Waregem naar cvba Grensverleggend De vzw Sportvereniging Zulte-Waregem (SVZW) draagt vanaf 1 juli 2011 de werkzaamheid houdende de "bedrijfsafdeling inclusief A-kern en beloftenkern" over aan de cvba Grensverleggend. SVZW vraagt om de gebruiksovereenkomst van het Regenboogstadion integraal over te dragen aan cvba Grensverleggend. De cvba Grensverleggend is, zoals blijkt uit de statuten, een dochtervereniging van SVZW. Volgens artikel 7 van deze overeenkomst kan de voetbalvereniging geen enkel recht overdragen aan derden zonder voorafgaande schriftelijke toezegging door het stadsbestuur. Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om de wijziging van de overeenkomst goed te keuren.
8. conceptsubsidiëring stadsvernieuwingsproject Waregem-Zuid: goedkeuren overeenkomst met de Vlaamse Regering Voor het bekomen van de conceptsubsidie voor het stadsvernieuwingsproject Waregem-Zuid, moet er een overeenkomst afgesloten worden met de Vlaamse Regering. De stad verbindt zich tot: a) Het samenstellen van het Lokaal Begeleidingsteam; b) Het door het Regieteam uitgetekend begeleidingstraject te volgen en de conceptsubsidie te besteden zoals voorzien in dit traject; c) De overeenkomsten voor een opdracht voor diensten af te sluiten met de experten van het Lokaal Begeleidingsteam, aangeduid door het Regieteam, en dit volgens het model aangereikt door het team Stedenbeleid; d) Overeenkomsten voor een opdracht voor diensten af te sluiten met een ontwerpbureau voor het ontwerpend onderzoek, met de participatie en met de expert publiek-private samenwerking. De conceptsubsidie beloopt de werkelijk gedane uitgaven, met een maximum van 60 000,00 . De conceptsubsidie wordt voor 50% uitbetaald na het afsluiten van de overeenkomst met de Vlaamse Regering. De tweede schijf van 50% na voorlegging van de bewijsstukken van de gedane uitgaven. De toelichtende documenten staan op het intranet. Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om de overeenkomst met de Vlaamse Regering voor de conceptsubsidiëring stadsvernieuwingsproject Waregem-Zuid goed te keuren
9. conceptsubsidiëring stadsvernieuwingsproject Waregem-Zuid: goedkeuren overeenkomsten met experten Lokaal Begeleidingsteam In uitvoering van de overeenkomst met de Vlaamse Regering voor de conceptsubsidiëring van het stadsver-nieuwingsproject Waregem-Zuid moet een overeenkomst worden afgesloten met de experten van het Lokaal Begeleidingsteam, die aangeduid werden door de Vlaamse Regering: a) Ann Meirlaen, Landschapsarchitect-Stedenbouwkundige Stramien Architectuur en Ruimtelijke Planning cvba, Antwerpen; b) Jens Aerts, Ir. Architect-Stedenbouwkundige BUUR bureau voor urbanisme cvba, Leuven. Voor het uitvoeren van deze opdracht wordt elk van hen een forfaitaire vergoeding voorzien van 10 000 (alle kosten en BTW inbegrepen). De toelichtende documenten staan op het intranet. Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om de overeenkomst met de experten van het Lokaal Begeleidingsteam voor het stadsvernieuwingsproject Waregem-Zuid goed te keuren.
10. conceptsubsidiëring stadsvernieuwingsproject Waregem-Zuid: goedkeuren opdracht voor het ontwerpend onderzoek van de open ruimte en vaststellen wijze van gunnen In uitvoering van de overeenkomst met de Vlaamse Regering voor de conceptsubsidiëring van het stadsvernieuwingsproject Waregem-Zuid moet een opdracht voor diensten afgesloten worden met een ontwerpbureau voor het uitvoeren van een ontwerpend onderzoek van de open ruimte. Er wordt dan ook voorgesteld hiervoor een overheidsopdracht uit te schrijven. Raming van de opdracht: 40 000 , BTW inbegrepen. Als wijze van gunnen wordt de onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking vooraf voorgesteld (art. 17 §2 1° a van de wet van 24 december 1993). Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om de opdracht voor het uitvoeren van het ontwerpend onderzoek van de open ruimte goed te keuren en de wijze van gunnen vast te stellen.
11. verzaken aan het recht van voorkoop van het vruchtgebruik Lindestraat 85 en 85+ Het notariskantoor Dufaux-Desimpele biedt het recht van voorkoop aan voor het vruchtgebruik van de onroerende goederen gelegen aan de Lindestraat 85 en 85+ te Waregem, kadastraal gekend Waregem eerste afdeling, sectie C, volgens titel en recent kadastraal uittreksel nummers 0015F 2 en 0015Z en een oppervlakte van 2 287 m2. Deze gronden zijn eigendom van de heer Karl Teirlynck, wonend Kerkweg 21 te 8710 Wielsbeke. Het stadsbestuur beschikt nog over een recht van voorkoop voor deze gronden. Het stadsbestuur heeft geen nieuwe bestemming voor deze gronden, rekening houdend met de configuratie en de ligging hiervan. Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om te verzaken aan het recht van voorkoop voor het vruchtgebruik van de onroerende goederen gelegen aan de Lindestraat 85 en 85+ te 8790 Waregem.
12. rioolrenovatie door lining in de Berkenlaan-Lijsterlaan: goedkeuren ontwerp + vaststellen wijze van gunnen Na camera-onderzoek door de firma Verhelle (toegewezen in college van 16/12/2010) dienen de riolen in de Berkenlaan en Lijsterlaan gerenoveerd te worden door middel van lining. Raming voor deze rioolrenovatie: 123.400,00 euro, btw exclusief. - rioolrenovatie door lining diameter 400mm VH lm 535 à 200 euro= 107.000 euro - uitfrezen van wortels en andere obstakels VH st 20 à 300 euro 6.000 euro -open van zijaansluitingen VH st 80 à 130 euro 10.400 euro Voorstel wijze van gunnen: openbare aanbesteding Bij te voorzien in BW1 150 000,00 Is de gemeenteraad akkoord met het ontwerp en de wijze van gunnen voor de rioolrenovatie door lining in de Berkenlaan en Lijsterlaan.
13. herstellen riolering in de Kortrijkseweg te Beveren-Leie vanaf huis nr. 262 tot aan huis nr. 240: goedkeuren ontwerp en vaststellen wijze van gunnen Er werd vastgesteld dat de riolering in zeer slechte staat verkeert. Het is aangewezen om deze riolering te vernieuwen. Diameter van de buizen 500 mm. Lengte 76 m. Raming: 37.755, 00 euro, btw exclusief 45.683,55 euro btw inbegrepen Voorstel wijze van gunnen: onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking Bij te voorzien in BW1 50 300,00 Aan de gemeenteraad wordt gevraagd het ontwerp goed te keuren en akkoord te gaan met de toewijzing via onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking.
14. ruimingswerken Zoetebeek: goedkeuren overeenkomst met provincie West-Vlaanderen De Zoetebeek is een waterloop van derde categorie waarvan de onderhoudswerken ten laste zijn van de stad. De provincie West-Vlaanderen heeft een aanbesteding uitgeschreven voor de onderhoudswerken aan de waterlopen 2de categorie. Deze werken werden toegewezen aan de firma bvba Desot uit Boezinge. De stad wenst een beroep te doen op de aannemer van de provincie voor het uitvoeren van de ruimingswerken aan de Zoetebeek. Hiervoor heeft de provincie een overeenkomst opgemaakt. De provincie treedt op als opdrachtgevend bestuur. Raming van de werken: 153.827,30 euro btw inbegrepen gebaseerd op de eenheidsprijzen van de aanbesteding gehouden door de provincie. De overeenkomst staat op het intranet. Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de overeenkomst met de provincie goed te keuren, akkoord te gaan dat werken worden uitgevoerd door de aannemer aangesteld door de provincie en dat de provincie optreed als opdrachtgevend bestuur. Bedrag 150 000,00
15. tuighuis, extra opslagruimte zoutvoorraad, ontwerper: goedkeuren ontwerp aanstellen ontwerper + vaststellen wijze van gunnen Eind 2010 werd het probleem aangekaart dat er een tekort is aan opslagruimte voor de zoutvoorraad bij het Tuighuis. Om te voldoen aan de opgelegde voorraad voor 15 à 20 ronden, is zon 200m³ (+/- 260 ton) opslagruimte nodig. Het is wenselijk om hiervoor een betonnen kuip te bouwen, met daarop een metalen openschuivend dak en metalen opendraaiende deuren. Gezien de oppervlakte minstens 80m² is, dient een volledig stedenbouwkundig dossier opgemaakt te worden in samenwerking met een ontwerper. De ontwerper zal ook de mogelijkheid moeten bekijken om deze loods onder te verdelen in twee compartimenten, zodat er steeds een goede doorstroming is van het zout. Het bouwen van een dergelijke opslagloods wordt geraamd op 90 000,00 euro incl. BTW, zonder de eventuele bijkomende werken voor het uitbreken van de bestaande verharding en het uitvoeren van een funderingsplaat. Raming aanstellen ontwerper: 10 000,00 euro incl. BTW Voorstel wijze van gunnen: onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking vooraf Aan de gemeenteraad wordt gevraagd: "Tuighuis, extra opslagruimte zoutvoorraad, ontwerper: goedkeuren ontwerp aanstellen ontwerper + vaststellen wijze van gunnen" Bij te voorzien in BW1 10 000,00
16. vaststellen nieuwe straatnamen: definitief goedkeuren In de gemeenteraad van 5 april 2011 werd volgende straatnaam principieel goedgekeurd: Kattestraat : voor de verkaveling Schoolstraat Roestraat te Beveren-Leie Gedurende de bekendmaking van 06 april 2011 tot 05 mei 2011 werden geen bezwaren ingediend. Advies cultuurraad in de bestuursvergadering 30 mei 2011: Aan de gemeenteraad wordt gevraagd bovenstaande straatnaam definitief goed te keuren.
17. goedkeuren opdracht leveren van snelheidsremmende rijbaankussens + vaststellen wijze van gunnen Voorstel, technische kenmerken en raming bedrag Er wordt voorgesteld een tiental snelheidsremmende rijbaankussens aan te kopen. Deze rijbaankussens worden door de werklieden van onze Technische dienst op de rijweg vastgemaakt. Een vijftal van deze kussens hebben momenteel volgende bestemming in Waregem: Stationsstraat 1 rijbaankussen Bessemstraat 2 rijbaankussens Hazewindstraat 2 rijbaankussens Deze rijbaankussens zijn volledig van gerecycleerd rubber gemaakt. Ze moeten voldoen aan de bepalingen van de ministeriële omzendbrief van 3 mei 2002 betreffende de verhoogde inrichtingen die de snelheid tot 30 km/u beperken. Ze hebben volgende technische kenmerken: - rode kleur; - afmetingen 300 x 180 x 6,5 cm; - breedte van de zijhellingen tussen 30 en 35 cm; - breedte van de hellingen vooraan en achteraan tussen 45 en 50 cm; - niveauverschil bij het begin minder dan 0,5 cm. Het bedrag voor de aankoop van tien rijbaankussens wordt geraamd op 22 000,00 euro inclusief btw. Krediet Voor de uitvoering van deze opdracht wordt krediet aangewend dat ingeschreven is op het artikel 423/732-60 van het budget 2011. Wijze van gunnen Rekening houdend met de aard van de opdracht en het geraamde bedrag wordt gekozen voor de "onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking" als wijze van gunnen (art. 17 § 2 1° a, van de wet van 24 december 1993, bedrag lager dan 67 000,00 euro exclusief btw). Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de opdracht voor de aankoop van snelheidsremmende rijbaankussens goed te keuren en de wijze van gunnen vast te stellen.
18. aanvullend verkeersreglement wegverkeer blijvend karakter: invoeren verkeersmaatregelen in de Bessemstraat en de Hazewindstraat Uit de snelheidsgegevens van de radarteller blijkt dat er in de Bessemstraat en Hazewindstraat te snel gereden wordt. Daarnaast zijn de verkeersintensiteiten dermate hoog dat er duidelijk een groot aandeel sluipverkeer is in deze straten. Op het kruispunt Bessemstraat-Hazewindstraat gebeuren de meeste ongevallen. Deze problematiek is meerdere malen besproken op de verkeerscel. Op het schepencollege van 31 maart 2011 zijn de voorstellen van de verkeerscel voor verkeersmaatregelen goedgekeurd. In de Hazewindstraat wordt er eenrichtingsverkeer ingevoerd. Het is voor iedere bestuurders, behalve voor fietsers, verboden om te rijden van de Nokerseweg naar de Bessemstraat. In de Bessemstraat worden er rijbaankussens aangebracht ter hoogte van de huisnummers 45 en 59. Naast deze rijbaankussens komt een verkeersgeleider om te vermijden dat bestuurders de rijbaankussen ontwijken. In de Hazewindstraat worden er rijbaankussens aangebracht ter hoogte van het huisnummer 40 en ter hoogte van de Bloso-weide. Deze maatregelen worden ter kennis gebracht aan de weggebruikers door de plaatsing van de rijbaankussens, verkeersgeleiders en de nodige verkeersborden. Aan de gemeenteraad wordt gevraagd dit verkeersreglement goed te keuren.
19. aanvullend verkeersreglement wegverkeer periodiek karakter: invoeren van een speelstraat in de Sparrentuin. De aanvraag van Ria Merlier voldoet aan de voorwaarden van het reglement speelstraten dat goedgekeurd werd op de gemeenteraad dd. 7 september 2010. Men wil een speelstraat organiseren in de zomervakantie op woensdagen 6, 13 en 20 juli 2011 en op woensdagen 17, 24 en 31 augustus 2011. Deze maatregel wordt ter kennis gebracht aan de weggebruikers door de plaatsing van de verkeersborden C3 met onderbord "speelstraat". . Aan de gemeenteraad wordt gevraagd dit verkeersreglement goed te keuren.
20. aanleggen van een nieuw fietspad in de Deerlijkseweg met kredieten van het fietsfonds: a) goedkeuren samenwerkingsovereenkomst b) goedkeuren provinciale financieringsovereenkomst c) goedkeuren overeenkomst van aanwijzing van een gemeenschappelijke coördinator: ontwerp en verwezenlijking Op het schepencollege van 29 mei 2008 is er beslist om aan het Provinciebestuur te vragen of er een fietsfondsdossier kon opgestart worden voor de Deerlijkseweg. . De startnota voor de aanleg van het fietspad is besproken op de gemeentelijke begeleidingscommissie van 30 maart 2010 en gunstig geadviseerd op de provinciale auditcommissie van 10 mei 2010 De projectnota voor de aanleg van het fietspad is besproken op de gemeentelijke begeleidingscommissie van 1 februari 2011 en geadviseerd op de provinciale auditcommissie van 14 maart 2011 De werken omvatten de aanleg van een nieuw fietspad langs de noordzijde van de Deerlijkseweg tussen de Stijn Streuvelsstraat en de Vichtseweg. Ter hoogte van het kruispunt Deerlijkseweg-Vichtseweg wordt het kruispunt volledig heraangelegd met snelheidsremmende maatregelen. De kostprijsraming van de werken is 335.000,00 euro. Het stedelijk aandeel in deze werken is 0%. De stad dient wel in te staan voor een kleine onteigening op het kruispunt Vichtseweg-Deerlijkseweg en de verplaatsing en/of vervanging van enkele elektriciteitspalen. Het provinciebestuur vraagt om de samenwerkingsovereenkomst, de Provinciale Financieringsovereenkomst en de overeenkomst voor de veiligheidscoördinatie goed te keuren.. De toelichtende documenten staan op het intranet. Aan de gemeenteraad wordt gevraagd het volgende goed te keuren:
- samenwerkingsovereenkomst - Provinciale financieringsovereenkomst - Overeenkomst van aanwijzing van een gemeenschappelijke coördinator- ontwerp en verwezenlijking.
21. aanleggen atletiekpiste op uitbreiding sportstadion: aanstellen ontwerper: goedkeuren ontwerp + vaststellen wijze van gunnen Het stadsbestuur wenst een nieuw atletiekpiste aan te leggen op de uitbreiding sportstadion Waregem Hiervoor is het aangewezen beroep te doen op een studiebureau. De opdracht van de ontwerper omvat: Het digitaal opmeten (X-Y-Z coördinaten) van de bestaande toestand tussen de rand rijweg Ring R 35, Verbindingsweg R35 bis, N382 en de achterste perceelgrens van de woningen Henri Lebbestraat. De expo en parking zijn mee in te meten; Organiseren van de prijsvraag voor een bodemonderzoek, draagkracht en aard van de ondergrond; Opmaken van het ontwerp van de nieuwe atletiekpiste. Aan te leggen rond terrein 1 of 2. De piste is waterdoorlatend kunststof. Inbegrepen de nodige aanpassingswerken aan de bestaande joggingpiste; Opmaken van het ontwerp voor verlichting; Opmaken van de ontwerpen voor de uitrustingen van de diverse sportdisciplines; Opmaken dossier beregening voor alle sportvelden op de uitbreiding; Opmaken dossier bouwaanvraag. De opmaak van de dossiers en/of ontwerpen omvat de bestekken, plannen, houden aanbesteding toezicht en leiding der werken tot en met de definitieve oplevering. De ontwerper zal het nodige overleg plegen met het opdrachtgevend bestuur alsook met andere ontwerpers voor de aanpassingswerken aan de gebouwen. Raming van het ereloon 100.000 euro btw inbegrepen Wijze van gunnen: algemene offerteaanvraag * Begroting 100 000,00 Aan de gemeenteraad wordt gevraagd het ontwerp aansellen ontwerper en vaststellen wijze van gunnen
22. inrichten stadswinkel, interieur, lot 4, technieken: goedkeuren eindafrekening Ontwerper: P. Deknock & T. Debaene, J. Huyslaan 50, 8790 Waregem Aannemer: Naessens HVAC, Fr. Rooseveltlaan 23, 8790 Waregem Goedkeuring eindafrekening voor een bedrag van 78 837,80 euro incl. BTW Aannemer: Naessens HVAC, Waregem Ontwerper: P. Deknock & T. Debaene, Waregem Toewijzing: 57 578,00 euro excl. BTW 69 669,38 euro incl. BTW Nr Uitgevoerd Bedrag Herziening Bedrag staat BTW Totaal 1 14 428,00 14 428,00 0,00 14 428,00 3 029,88 17 457,88 2 25 390,65 25 390,65 0,00 25 390,65 5 332,04 30 722,69 3 21 872,50 21 872,50 0,00 21 872,50 4 593,23 26 465,73 4 1 610,00 1 610,00 0,00 1 610,00 338,10 1 948,10 4 bis 1 854,05 1 854,05 0,00 1854,05 389,35 2 243,40 Totaal 65 155,20 65 155,20 0,00 65 155,20 13 682,60 78 837,8
Opmerking dienst gebouwen: Het bedrag van deze eindafrekening betekent een overschrijding van het toewijzingsbedrag van 13,16%. Dit is te wijten aan de meerwerken, goedgekeurd door het College in zitting van 18 maart 2010, 1 april 2010 en 16 september 2010, voor een totaalbedrag van 9 168,41 euro incl. BTW. Aan de gemeenteraad wordt gevraagd: Inrichten Stadswinkel, interieur, Lot 4/Technieken: goedkeuren eindafrekening. Begroting 79 000,00
23. goedkeuren afsprakennota stadsbestuur - sportraad Reeds heel lang is er een afsprakennota tussen het stadsbestuur en de jeugdraad, deze zijn een bijlage van de statuten van de stedelijke jeugdraad. Daarnaast heeft ook de cultuurraad duidelijke afspraken met de stad. Deze zitten vervat in de statuten van de cultuurraad. De sportraad acht het nu opportuun om ook gelijkaardige afspraken te maken met het stadsbestuur en deze afspraken voor beide partijen te formaliseren Deze actie staat ook vermeld in het sportbeleidsplan 2008-2013 onder strategische doelstelling 5. De afsprakennota staat op het intranet. Aan de gemeenteraad wordt gevraagd : goedkeuren afsprakennota stadsbestuur - sportraad
|