NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • Herinneringen aan de 22ste Bierjutterij - Oostende
  • Brouwer Luc Vermeersch schrijft Managementboek
  • Vijf bieren om je smaakpapillen te versieren (45) - Brew by Numbers Session 4- Domesticus - Excallibur I.P.A. - Lienne Noire - Suzanne Hedonis
  • Brouwerij ‘De Ranke’ hield opendeur en stelde zijn nieuw degustatielokaal voor.
  • Vijf bieren om je smaakpapillen te versieren (44) - Collaboration No. 6 - Barrel Aged Blend – Cassandra – George - Highhops - Le Trou du Diable Schieve Tabarnak
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Archief per maand
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
  • 03-2006
  • 11--0001
    Gastenboek
  • Goedenavond beste William,heel leuk blog voor de liefhebbers van Bier
  • 8bojl4az0nky
  • do1u3r5pjgvt
  • ux2ozf
  • xfan7p

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Bierblog



    20-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Campagne 'Fier op ons Bier' van start - Brussel






    Oproep aan de Belgische bevolking: wees
    “Fier op ons Bier !”












    Op woensdag 12 februari is in het Brouwershuis te Brussel
    de campagne “Fier op ons Bier !”

    van start gegaan.






    Het Brouwershuis op de Grote markt van Brussel





    De Belgische brouwers lanceren voor de eerste keer een oproep naar de Belgen
    om hun trots en fierheid voor Belgisch bier te tonen!
    Onder de noemer “Fier op ons bier” zullen heel
    wat gezamenlijke initiatieven worden
    genomen om de Belg aan te sporen
    wat meer chauvinist te zijn over één van de
    topproducten
    die België internationaal op de kaart zet.

    Onder de noemer “Fier op ons bier” zullen heel wat gezamenlijke initiatieven worden
    genomen om de Belg aan te sporen wat meer chauvinist te zijn over één van de
    topproducten die België internationaal op de kaart zet.







    Veel internationale aandacht!





    België is hét bierland bij uitstek: het telt vandaag 150 brouwerijen, g
    aande van familiale en kleine brouwerijen, over middelgrote spelers
    tot grote, internationale brouwers en heeft méér dan 1000 verschillende bieren,
    met de meest contrasterende smaken.

    Elk Belgisch bier vertelt een eigen verhaal dat deel uitmaakt
    van ons regionaal en nationaal erfgoed.
    Bovendien zijn we het enige land ter wereld waar er bieren
    worden gebrouwen volgens vier verschillende gistingswijzen : h
    oge, lage, spontane en gemengde gisting.
     

    Internationaal worden onze bieren gewaardeerd omwille
    van de unieke diversiteit, kwaliteit en authenticiteit.
    Hun populariteit gaat in stijgende lijn en het Belgisch bier
    verovert vandaag zowat alle uithoeken van de wereld,
    van Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk tot Azië,
    Noord- en Zuid-Amerika.
    Onze kwaliteitsbieren zetten ons land op de wereldkaart
    op een verfrissende, schuimende manier.
    Kortom, heel wat om trots op te zijn.
    Maar zoals het een nuchtere Belg betaamt, zijn we dat soms veel te weinig.
    Daarom roepen de brouwers alle Belgen op om fier te zijn op
    onze Belgische bieren en hun appreciatie te tonen.






    Aan de tafel van links naar rechts :
    Theo Vervloet (Voorzitter Belgische Brouwersfederatie)
    Eric Lauwers CEO AB InBev Benefralux) , Michel Moortgat (Duvel Moortgat),
    Edwin Dedoncker (Alg. Dir. Br. Bières de Chimay) 
    Dominique Friart (Adm. Délegué Br. Saint – Feuillien)
    en Sven Gatz (Directeur Belgische Brouwers).





    Theo Vervloet, Voorzitter : “Voor de eerste keer sinds de oprichting v
    an de federatie ‘Belgische Brouwers’ in 1971,
    wordt er een nationale mediacampagne gevoerd.
    Voor de sector is dit een historisch moment en we hopen
    dan ook dat de Belgen deze unieke oproep massaal zullen beantwoorden
    en zo meeschrijven aan een stukje geschiedenis voor de brouwers.”

    De handen werden in elkaar geslagen met VLAM
    om de campagne ‘Fier op ons Bier’ uit te werken gezien hun jarenlange ervaring
    in het opzetten en begeleiden van generieke promotie.
    Frans De Wachter, directeur VLAM :
    “We stellen graag onze expertise in niet merkgebonden promotie ter beschikking aan de initiatiefnemers, die de campagne volledig financieren.
    De Belgische biersector vormt net als andere productcategorieën
    die we steunen een belangrijke
    economische pijler van ons land.”






    Cécile Delorme, eigenares bierkelder Brewberry in Parijs :
    “De Belgische brouwers hebben een rijkdom,
    een ambacht, een kunst zelfs, die je in andere landen niet terugvindt.
    En dat is echt een geluk voor de Belgen.”








    De nieuwe vlag werd door enkele brouwers aan de pers voorgesteld





    Ook de horeca werkt mee om de oproep nog meer kracht bij te zetten.
    Danny Van Assche, Afgevaardigd Bestuurder Horeca Vlaanderen :
    “Geen café zonder bier, maar
    zeker ook geen bier zonder onze cafés.
    Het ruime Belgische bieraanbod en onze horeca gaan hand in hand.
    Er is geen betere ambassadeur om onze rijke biercultuur te promoten
    dan de gepassioneerde cafébaas of creatieve kok.”








    Daarna volgde een receptie waar men kon napraten over de campagne.







    Jullie verslaggever met de Parijse Cécile Delorme 





    De campagne wordt ingezet met tv spotjes waarin buitenlandse bierliefhebbers gepassioneerd

    vertellen over hun liefde voor Belgisch bier. I
    n Parijs volgen we Cécile Delorme, die de Fransen

    verrast met Belgisch bier.






    http://www.youtube.com/watch?v=pYpPHpThdQg




    Chris Lively kookt met Belgisch bier in Maine en
    Tina Su laat de Chinezen Belgisch bier ontdekken in Nanjing.
    Alle drie roepen ze de Belgen op om fier te zijn op ons topproduct en dit te tonen.






    http://www.youtube.com/watch?v=J6lMpBb7yIE






     http://www.youtube.com/watch?v=2vcTA2KEvks




    Elke Belg kan vervolgens zijn appreciatie en trots tonen
    op de facebookpagina facebook.com/fieroponsbier,
    door het maken van foto’s, filmpjes of simpelweg door een bericht te delen
    over hoe fantastisch je Belgisch bier vindt.
    Finaal gaan we op zoek naar de meest trotse Belgisch-bier fan.

    Op de facebookpagina kan je ook terecht om meer te weten
    te komen over bijvoorbeeld hoe bier gebrouwen wordt.
    Er zullen leuke bierweetjes gedeeld worden en je kan er ook
    bierevenementen terugvinden

    Ontdek de televisiespotjes op
    facebook.com/ fieroponsbier

    en word vooral zelf ook fier op ons bier !











    20-02-2014 om 15:19 geschreven door William Roelens


    15-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Martinís IPA - John Martin (Genval) - gebrouwen bij Palm Breweries








    Martin’s IPA














    Martin’s IPA – 6,9% Alc.Vol.
    John Martin - (Scottish & Newcastle) - Genval
    Gebrouwen bij Palm Breweries, Steenhuffel










    Koperkleurig helder bier
    Met witte schuimkraag

     Moutige en fruitige neus
    Hoppig
    Met prikkels van pilsmout
    Tikkeltje honing

     

    Zoete aanvang
    Karamel
    gevolgd door licht bittere toetsen
    ook in de smaak komen soms pilstoetsen boven
    Fruitige (perzik) en zoete prikkels (honing)
    Een aangenaam mondgevoel
    Mooi, zacht en in evenwicht Laat zich vlot degusteren
    Droge licht bittere afdronk.
    Een IPA zou ik het niet durven noemen.
    Een commercieel gericht bier
    Maar toch genietbaar!

     










    INFO :
    John Martin NV
    gebrouwen bij Palm Breweries, Steenhuffel
    Rue du Cerf 191
    1332 Genval (Rixensart)
    e-mail: commercial@johnmartin.be
    website: www.anthonymartin.be





    15-02-2014 om 08:08 geschreven door William Roelens


    07-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beer & Gastronomy ambassadeur 2014 - Duvel Depot Breendonk






    Beer & Gastronomy ambassadeur 2014





    Op dinsdag 04 februari 2013 werd de “Beer & Gastronomy”
    ambassadeur voor 2014

    uitgeroepen door de prestigieuze Academy van
    “Het Biergenootschap der Lage Landen” (BGLL).
    Deze award bekroont een bekende Belgische persoonlijkheid
    die zich het voorbije jaar onderscheiden heeft door zijn of
    haar positieve bijdrage aan de promotie van bier en gastronomie. 
    In 2012 mocht Jean Blaute de prijs in ontvangst nemen.
    Vorig jaar ging de titel naar Joachim Boudens van het
    befaamde Brugse restaurant Hertog Jan. 
    Ditmaal was het de eer aan Jeroen Meus.









    De prijs werd uitgereikt in het Duvel Depot in Breendonk





    De uitreiking vond plaats in het gekende Duveldepot in Breendonk (Puurs).
    Ik was maar al te blij met de uitnodiging en ging er zoals elk jaar er graag op in.
    Naar het Duveldepot rijden is voor elke bierliefhebber een aangename rit.
    Vooral in gezelschap van twee mooie dames en dito heren.
    Sofie Vanrafelghem (Vrouwen en bier project),
    Saskia Falens (een van de eerste EVA-dames),
    Yannick de Cocuéau (amateurbrouwer en hoofdverantwoordelijke
    van het Zythos Bier Festival en
    Freddy Debels (Bierbrief)

    vulden mijn volumewagen
    Heel wat BV's (biervips) en persoonlijkheden uit de culinaire wereld
    waren aanwezig.










    Laureaat 2012 Jean Blaute en Dirk De Prins (culinair journalist) 







    Sofie Vanrafelghem in gezelschap van Dirk De Prins en Yannick Boes,
    President van de Confederatie van Belgische Bouwers.






    Hildegard Van Ostaden, Grootheraut van het BGLL geflankeerd door
    Sofie Vanrafelghem en Saskia Faelens





    JEROEN MEUS IS
    BEER & GASTRONOMY AMBASSADOR 2014

     

    Fier op Belgisch speciaalbier

    Ons klein land kent een bijzonder rijke biertraditie en sinds 2012 wordt
    er jaarlijks een Belgische “Beer & Gastronomy Ambassador”
    uitgeroepen door de ACADEMY.
    Deze ACADEMY wordt voorgezeten door Dirk De Prins en
    hierin zetelen de bestuursleden van het Biergenootschap der Lagen Landen
    en Stefaan Coutteneye (chef ’t Hommelhof in Watou),
    Guido Vandenbussche, Alain Coninx en Jurgen Ramaekers (Culinaire Ambiance).
    Deze beer & gastronomy ambassador zet niet alleen het Belgisch bierlandschap
    en de speciaalbieren in de kijker,
    hij of zij legt ook een duidelijke link met gastronomie.






    Yannick Boes, voormalig directeur van brouwerij Alken
    en President van de Confederatie van Belgische Bouwers
    op het spreekgestoelte.








    Nicolas Soenen Beerambassador bij Duvel Moortgat














    Hildegard Van Ostaden, Grootheraut van het BGLL







    Dirk De Prins mocht de naam van de
    Beer & Gastronomy Ambassador 2014 bekend maken.







    Na Jean en Joachim komt Jeroen

    In 2012 werd Jean Blaute in de bloemetjes gezet en vorig jaar
    werd de award uitgereikt aan Joachim Boudens van Hertog Jan.
    Dit jaar gaat de titel naar de chefkok Jeroen Meus.

     

    Jeroen Meus is zeer verrast, maar ook vereerd door deze onderscheiding:
    Ik doe mijn best om mijn kennis over de bierwereld te verbreden,
    maar ik ben niet iemand die alles tot op het bot gaat analyseren.
    Wel weet ik heel goed wat ik lekker vind. Ik benader biergastronomie
    dus zeker niet op een wetenschappelijke manier,
    maar veeleer vanuit mijn buikgevoel
    .”







    Een Panelgesprek/interview door Alain Coninx (VRT) 
    en Stefan Couteneye ('t Hommelhof Watou)








    Twee aandachtige topchefs : Kwinten De Paepe van het restaurant Trente (Leuven)
    en Wouter Keersmaekers van het restaurant De Schone van Boskoop (Boechout)

     





     Jeroen mocht de prestigieuze Award in ontvangst nemen uit de handen van 
    Hildegard Van Ostaden, Grootheraut van het BGLL en Jean Blaute.
    De kersverse ‘Beer & Gastronomy Ambassador’ zal in 2014
    ons nationaal biererfgoed blijven promoten.

     






    Jeroen Meus? Fier met zijn tittel.




    Bier in de genen

    Jeroen Meus serveert in zijn restaurant Luzine in Leuven Belgische bieren.
    Een aparte bierkaart is een tendens die
    hij meer en meer ziet in restaurants.

     

    Jeroen Meus :  “Ik heb veel voeling met bier,
    niet zozeer omdat ik er hectoliters van gedronken heb.
    Nee, dat is ons patrimonium. Dat zijn wij, Belgen.
    Denk aan Ambiorix met een pul schuimend bier. Bier zit in onze genen.
    Ik associeer me er ook graag mee, want het is een kwaliteitsproduct
    en daar kun je als gastronoom alleen maar achter staan.
    In bier heb je zuren, bittere en zoete smaken, fruitige of gebrande toetsen…
    Het is best complex, ook qua smaakopbouw.
    Maar het is niet gemakkelijk, bier in een restaurant.
    We geven al enkele jaren aangepaste bieren bij kazen in plaats van wijn.
     
    Bier zorgt namelijk voor een aangenaam contrast en reinigt je mond,
    waardoor het met zo’n kaasschotel een gedroomde combinatie vormt.
    Bovendien sluit biergastronomie mooi aan bij de culinaire
    tendens die vanuit het Hoge Noorden is ingezet,
    met meer nadruk op authenticiteit en lokale producten.
    Die connectie leidt onherroepelijk naar bier,
    en meer bepaald naar artisanale streekbieren.






    Gastronomische food- en bierpairing 
     
     
    Daarna volgde voor de genodigden een
    Gastronomische food- en bierpairing
    Creaties van Jeroen Meus werden
    begeleid met de prachtige bieren van Duvel Moortgat






    Als aperitief werd het nieuwe bier Château d’Ychouffe gepresenteerd.
    Het is een bier met een gisting van… druivenmost.
    Om de Château d’Ychouffe te bereiden, hebben de brouwers aan hun wort most
    van sauternewijn toegevoegd in een 60-40-verhouding.
    De most is afkomstig van een wijndomein in de Bordeaux aan de oevers
    van de Ruisseau de Pineau, dat een uitstekende dessertwijn opbrengt.









    Jean Blaute en Dirk De Prins in gesprek met Sven Gatz
    Directeur van de Belgische Brouwers








    Lekkere creaties zoals in 'Dagelijkse Kost'








    Risotto van tarwe met een coquille in gepekeld citroengras,
    koriander en zure room.
    Met Vedett






    Persverantwoordelijke Duvel Moortgat de sympathieke Debby Wilmsen
    (Diamonds & Pearls Communications)








    Geconfijt varkenswangetjes, gebakken witloof met een espuma van puree.
    Met een Bolleke
















    Verse kop  met een blonde Achouffe







    Debby aan het werk (De leden van het BGLL  kijken toe)






    Bas Van Ostaden (Urthel Brouwerij) in gesprek met Paul Rutten
    grootaandeelhouder en voormalig directeur van de Gulpener Bierbrouwerij (NL),
    Paul is de bedenker en initiator van de veel geroemde
    duurzaamheidstrategie van Gulpener.

     







    Rundertartaar, dragonmayonaise en een crumble van aardappel
    met Duvel.







    Zythologe Anne (Fleur) Rijkers en Françoise Rousseaux ('t Hommelhof - Watou)








    Dorade Royal met zuurkool, spek en een vleesjus van gerookt spek
    met Liefmans Gouden Band








    Pralines gepresenteerd in oude koekendozen door deze
    goedlachse dienster









    Pralines Mon Cherrie gepaird met een Liefmans Cuvée Brute








    Met dank aan Yannick Boes






    Meer over “Het Biergenootschap der Lage Landen” & ACADEMY

    Het Biergenootschap der Lage Landen is opgericht in 2005.
    Het Genootschap kent als doel de promotie van bier en wil kennis verzamelen
    over wat er in de bierwereld leeft en te doen is. 
    Dat alles met een homogene groep brouwerij- en biergeoriënteerde mensen
    met “Bourgondische inslag”, zoals het huidige ledenbestand,
    aangevuld met nieuwe brouwers en biergeoriënteerde mensen uit de Lage Landen.
    In België wordt jaarlijks de “Bier & Gastronomie Ambassadeur” benoemd,
    in Nederland wordt jaarlijks de “Bier & Gastronomie Award” uitgereikt.
    Deze ACADEMY wordt voorgezeten door Dirk De Prins en hierin zetelen
    de bestuursleden van het Biergenootschap der Lagen Landen
    en Stefaan Coutteneye (chef ’t Hommelhof in Watou),
    Guido Vandenbussche, Alain Coninx en Jurgen Ramaekers (Culinaire Ambiance).



    Bron : Diamonds & Pearls Communications


    X

    07-02-2014 om 14:56 geschreven door William Roelens


    02-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Poperinge - Vzw HOP reikt nieuwe certificaten uit







    Vzw HOP reikt nieuwe certificaten uit





     
    POPERINGE - In het Hopmuseum werden op woensdag 29 januari 2014
    door de vzw HOP de certificaten uitgereikt aan brouwerijen,
    die het logo ‘Belgische hop' verdiend hebben.
    Dit logo krijgen ze als ze in hun bieren minstens de helft Belgische hop gebruiken.








    Dhr. Notebaert schepen van landbouw






    Het aantal bieren dat het logo Belgische Hop / Belgian Hops
    mag dragen is opnieuw gestegen.
    In 2013 dienden immers 15 brouwerijen een aanvraag in om het logo
    voor één of meerdere bieren te bekomen.
    Twee brouwerijen bekwamen de voorgaande jaren al het logo
    voor enkele van hun bieren en brachten nu een nieuw bier op de markt
    dat weer hoofdzakelijk met Belgische hop gebrouwen is.
    Hieruit blijkt zowel vertrouwen als tevredenheid over de geleverde hop.
    Er zijn tevens 13 nieuwe brouwerijen die van het logo Belgische Hop gebruik zullen maken.
    In totaal kwamen er in 2013 33 bieren bij die nu het
    logo Belgische Hop / Belgian Hops mogen dragen.
    In totaal spreken we al over 133 bieren van 34 brouwerijen,
    toch al 10% van de Belgische Biercollectie.












    De vzw HOP is tevreden dat de brouwerijen via het logo
    de Belgische hop willen promoten maar zien dit vooral ook
    als een heel logische wisselwerking. M
    et de Belgische hop maken de brouwers kwaliteitsvolle bieren,
    Langs deze weg wil de vzw graag een oproep doen aan de
    horeca en gespecialiseerde biercafés om de Belgische hop en de bieren
    die ermee gebrouwen worden bij de consument te promoten
    door bijvoorbeeld op de bierkaart naast de biernaam ook het Belgische Hop-logo
    af te beelden zodat de bierliefhebber op die manier aangezet
    wordt de lokale hoptelers te steunen door een bier met het
    logo Belgische Hop te proeven.
    Zowel de brouwer als de hopteler zullen hier goed bij varen.

    Aan elke brouwerij die het recht kreeg om het logo op
    bieretiket of promotiemateriaal af te beelden,
    werd een officieel certificaat uitgereikt dat het
    gebruik van minimaal 50% Belgische hop bevestigt.








    Op de foto vlnr : Schepen Notebaert, Koen Fierens (Bieren Van Geert)
    Jef Hiq Pirens (D’ Oude Maalderij), Franky Van Brabant (Bryggia Brewery),
    Luc Lagache (vertgenwoordigt De Ranke) en
    Dhr. Vermeulen (Brouwerij Vermeulen – Ypra)





     

    Nieuwe certificaten




    Brouwerij Vermeulen uit Ieper voor het bier Ypra
    Brouwerij d’Oude Maalderij uit Koolskamp voor het bier Qantelaar

    Bierfirma Columbus Management uit Zonhoven voor het bier Zonderik Honderd

    Brouwerij De Ranke uit Wevelgem voor de bieren:

    Guldenberg, XX-Bitter, Saison de Dottignies, Noir de Dottignies, Père Noël
    Hop Harvest, Cuvée De Ranke en Kriek De Ranke

    Bieren Van Geert uit Berchem voor het bier Kamil

    Brouwerij Bryggja uit Assebroek voor de bieren: Bryggja en Amuse
    Brouwerij Van Honsebrouck uit Ingelmunster had reeds het logo
    verworven voor de bieren Kasteel Tripel en Kasteel Donker en nu ook voor het bier Kasteel Hoppy.
    Huisbrouwerij Verhaest uit Zandvoorde voor de bieren: ’t Kasseike en Sadette
    Brouwerij Anders uit Halen voor het bier La Cress
    De Kempenbrouwerij uit Retie voor het bier Rekwisiet
    Bierfirma Hugel uit Kortrijk voor de bieren: Zeven Zonden Gula,
    Zeven Zonden Invidia en Zeven Zonden Luxuria
    Brouwerij Leroy (’t Sas) uit Boezinge had reeds vorig jaar het logo voor het bier
    Hommelbier Nieuwe Oogst 2012 Limited Edition en nu ook
    voor Hommelbier Nieuwe Oogst 2013 Limited Edition.
    Huisbrouwerij Half Zeven uit Grembergen voor het bier Orvélo Tripel
    Brouwerij De Brabandere uit Bavikhove voor het bier C’est la Vie
    Brouwerij Dijkwaert uit Herentals voor de bieren: Vurig Biereke, Thalse Witte
    Thals 1886, Fruitig Biereke, Eeuwige Liefde, Goeie Koffe, Xmas in Thals en Mc Thals








    Tijdens het binnenkomen werd Houblonesse Jenever geserveerd
    Dit is een ambachtelijk gestookte jenever van 35°.
    Tijdens het distilleren worden buiten de traditionele kruiden,
    hopscheuten toegevoegd.
    Geen artificiële geuren, maar de echte natuurlijke geur van hopscheuten…
    en een uitgesproken milde smaak.
    Daarbij lagen Houblonesse spletters!
    Zeer smakelijke gevulde Spletter met een vulling van Marc de Houblonesse






     Een groepsfoto met vertegenwoordigde brouwerijen, het stadsbestuur
    en bestuursleden van vzw Hop

     


    Achteraf was er nog de Nieuwjaarsreceptie in De Stadsschaal.
    Hommelbier, Keikoppenbier en Tripel St. Bernardus werden
    er met belegde broodjes geserveerd



    2014 wordt een jaar om naar uit te kijken met als hoogtepunt

    de driejaarlijkse hopfeesten die in het derde weekend van
    september in Poperinge zullen plaatsvinden.
    In het gastronomische Lekker Westhoeks-dorp op de Grote Markt
    zullen de bierliefhebbers alvast hun hartje kunnen ophalen en
    er kennis maken met de Belgische Hop/Belgian Hops-bieren.


    INFO :

    VZW HOP


     

    02-02-2014 om 09:10 geschreven door William Roelens




    T -->

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!