11. Als stopplaats ging Templeuve langs lijn 75A dicht in 1984, maar vermoedelijk was het al veel langer gesloten als station. Maar het gebouw houdt zich overeind.
12. We schrijven 11.05.1994 als ik post heb gevat langs lijn 75A. Ik stap eigenlijk van Froyennes naar Herseaux; op de meeste plaatsen loopt een goed bruikbare landweg langs de spoorlijn. Dit is HLE 2702 met E785 Moeskroen - Schaarbeek. (Lijn 75A, kp 65.5)
13. Logischerwijs zou er een afwisseling zijn tussen de IC's naar Schaarbeek en die naar Herstal. MR428 hangt vooraan in E888 Moeskroen - Herstal. Ik sta ondertussen bij kp 64.9.
14. Dan is het dus weer tijd voor een IC naar Schaarbeek: IC786 wordt getrokken door de 2133. Ik ben een stevig stuk doorgestapt: kp 61.4.
15. Even ter afwisseling een losse loc 2741. Kp 61.3.
16. Lijn 75A heeft al zijn kleine halten zien verdwijnen met de komst van het IC-IR-plan in 1984. Dit bord is een stille getuige uit de periode ervoor, toen hier de stoptreinen van Tournai naar Kortrijk stopten. Zoek niet naar Leers-Sud. Ik denk dat Nord verwijst naar de ligging van de halte ten opzichte van het dorp Leers aan de overzijde van de Frans/Belgische grens.
17. De rode breaks worden stilaan zeldzaam: mr422 rijdt als IC889 van Moeskroen naar Herstal. (Kp 60.7)
18. Even een foto-experimentje dan met een trein boven op de berm. Zelf vind ik het absoluut niet geslaagd. MR430 rijdt als IC863 van Herstal naar Moeskroen - kp 60.2.
19. HLE2752 sleept IC765 Schaarbeek - Moeskroen - kp 60.2. Ik vind ook deze niet echt geslaagd.
20. En ze blijven maar komen: HLE2131 met IC787 Moeskroen - Schaarbeek - kp 59.7. Ik heb er ondertussen dus al meer dan 10km stappen op zitten.
|