51. MR744 aan kop van IR 1556Antwerpen-Centraal - Geraardsbergen, met niet minder dan 5 gekoppelde tweedelige stellen. Tussen Antwerpen en Brussel zal dat wel nodig geweest zijn.
52. Dit is IC 759 Schaarbeek - Moeskroen. Het is nog altijd 02.01.1995 en we staan nog altijd langs lijn 94, kp 16.5. Als je weet dat ik vanuit mijn slaapkamer kp 18 zag staan (tot 1967), dan begrijp je dat ik hier op bekend terrein acteer.
53. De 2727 sleept dan weer IC 779 Moeskroen - Schaarbeek. (kp 16.4)
54. MR 620 zit vooraan in IR 1582 Geraardsbergen - Antwerpen-Centraal. (Kp 17.5). Enkele honderden meter verder hoopt Infrabel een brug over de sporen te bouwen.
55. De 2135 sleept IC 780 Moeskroen - Schaarbeek- kp 17.4.
56. Motorrijtuig 731 zit vooraan in IR 1557 Antwerpen-Centraal - Geraardsbergen. (Kp. 16.6, de terugkeer richting Halle is ingezet.)
57. HLE 2123 sleept IC 760 Schaarbeek - Moeskroen. Kp 16.6, nog altijd op 02.01.1995.
58. Changement de décor: lijn 75, kp 49.8 op 05.02.1995: de 1209 met IC 562 Antwerpen-Centraal - Lille.
59. En de tegenrit: HLE 1202 duwt IC 586 Moeskroen - Antwerpen-Centraal. Uit de struik rechts kun je afleiden dat ik me niet verplaatst heb.
60. Op 27.02.1995 was de zon van de partij, zoals hier in Gendron-Celles, halte met weinig reizigers, maar een unieke kans voor kajakkers, wandelaars en andere toeristen die de streek willen verkennen, ook al ligt de halte enkele kilometers van Celles, een van de mooiste Waalse dorpen.
|