71. De safari langs lijn 89 op 22.04.1998 gaat voort. De 2153 met een sleep bordeaux M4-rijtuigen: P4900 Schaarbeek - Poperinge, lijn 89 kp 12.7.
72. Een trein met 4 tweeledige stellen, de 216 vooraan: L 5538 Dendermonde - Oudenaarde. Kp 12.7.
73. HLE 2113 met M5-rijtuigen: P4902 Schaarbeek - Zottegem.
74. De 2125 heeft gemoderniseerde M4 mee: IC 715 Schaarbeek - Oostende.
75. Stilaan wordt het tijd om de andere zijde van de spoorlijn op te zoeken: de 2744 met K4-rijtuigen als P4916 Denderleeuw - Zottegem. Deze K4-rijtuigen waren oorspronkelijk SNCF-rijtuigen. DE NMBS nam ze over om een acuut tekort aan rijtuigen op te vangen.
76. HLE 2216 komt voorbij met P 4903 Schaarbeek - Oudenaarde. Anders dan de IC's reden de P-treinen in deze periode nog met niet-gemoderniseerde M4's.
77. En ze blijven maar komen, de P-treinen: P 4904 Schaarbeek - Kortrijk; ondertussen staan we bij kp 12.8.
78. En nog een: de 2703 met P 4905 Schaarbeek - Zottegem, kp. 13.0. Ook deze trein bestaat uit M5-rijtuigen.
79. Nog even een doortocht van mr 241 (zie ook foto 70): P 5549 Denderleeuw - Oudenaarde. Voor hen die graag alles uitpluizen: het is een verrassend treinnummer. De L-treinen Dendermonde - Oudenaarde hebben nummers van 5528 tot 5544, al leggen ze niet allemaal het volledige parcours af; dat is meer bepaald het geval voor de vroege en de late treinen. Alleen het nummer 5539 ontbreekt; een trein die voor dit nummer eventueel in aanmerking zou komen is deze 5549, die in het spoorboekje als L-trein staat aangeduid, maar alleen van Denderleeuw naar Oudenaarde rijdt.
80. En tot slot nog deze 2701 met P 4906 Schaarbeek - Poperinge. Wie de lijn zo een beetje kent, zal ondertussen wel doorhebben dat ik hier aan het eind van het perron van Terhagen sta.
|