61. Op 03.01.2002 trok ik voor een sneeuwsafari naar lijn 162, meer bepaald naar Grupont. Het was een ijskoude dag, zelfs in Buizingen kwam de temperatuur nauwelijks boven het vriespunt. Bij ons lag er geen sneeuw, in Grupont lag er veel! Nauwelijks aangekomen in Grupont werd ik verrast door dit monstertje met vuurrode ogen. De verrassing was compleet, de kadrering navenant.
62. Ook dit moet je trouwens als een verrassing beschouwen. Ik sta ondertussen bij kp 126.3, de bedoeling is op te schuiven naar de vroegere halte Lesterny.
63. Achter het gemoderniseerde motorstel hangt de wijnrode 696. Ik vermoed dat beide samen een losse rit uitvoerden.
64. Nog een niet geslaagde foto van mr 515 dat als IC 2109 van Brussel-Zuid naar Luxemburg rijdt. Het probleem met de lage winterzon manifesteert zich hier volop: ze geraakt maar niet over het talud en de trein rijdt in de schaduw. (Kp. 125.6)
65. Soms volstaan enkele meters opschuiven om toch een mooie foto te kunnen maken, zoals deze van de .5320 en de 5217. Het geluid moet je er bij denken.
66. Dit is IC 2133 met mr 510, bij km 125.4. Ik weet niet of dat in die tijd de volledige samenstelling was van deze trein, maar erg veel capaciteit biedt zo een mr 96 niet.
67. HLE 2352 met een onbekende 2de loc en goederentrein. (Kp 125.2)
68. Toen werd het tijd om stilaan aan de andere zijde van de spoorlijn post te vatten: mr 512 (ook solo!) als IC 2110 Brussel-Zuid - Luxemburg. Het lijkt erop dat het winterweer toch zijn tol geëist heeft.
69. Dit is mr 687 met L 5761 Namur - Libramont. De gele driehoek kondigt hier al de snelheidsbeperking aan bij het naderen van Forrières, met enkele uitgesproken bochten.
70. En gebrek aan afwisseling was er niet die dag: 1327 en 1320 ter hoogte van kp 125.2, het vroegere Lesterny, waarvan de perrons trouwens al verdwenen waren.
|