25. Erg druk is het natuurlijk niet langs dit deel van lijn 97. Maar wat passeert is wel de moeite waard, zoals deze 2126 met een stel M4-rijtuigen. Het is IC 1737 Liège-Guillemins - Quiévrain. (03.09.2003 - lijn 97 kp 52.7)
26. En deze mag ook gezien worden, vind ik: op dezelfde plaats stel 202 en nog 2 andere als P 8863 Mons - Quiévrain.
27. Op 06.09.2003 waren we al opnieuw aan het stappen en kruisten we lijn 2 Leuven - Ans ter hoogt van Noduwez. De 1352 sleept IC 536 Eupen - Oostende, samengesteld uit 12 I11-rijtuigen.
28. De GR die we op 06.09.2003 volgden, bracht ons naar Jodoigne, waar ik in de stelplaats rustig wat TEC-bussen kon fotograferen. De eerste is de 6534, een Jonckheere O41-II, die - getuige de film - het eind van zijn missie bereikt heeft.
29. Een duootje dan, met ab6710 en ab6528. De 6710 is een Jonckheere S2000T, de andere bus is een broertje van de bus in foto 28.
30. De 6710 mag zich nog eens van zijn beste kant tonen in deze foto.
31. Het bussen-WZC van Jodoigne, met 4 uitgerangeerde Van Hool A120.
32. AB6525 bereikt zijn eindpunt op lijn 23 Wavre - Jodoigne.
33. Dan volgt een reeks foto's genomen langs lijn 117 op 16.09.2003. Lijn 117 verbindt Braine-le-Comte met Luttre. Met wat moeite heb ik tussen Braine-le-Comte en Ecaussinnes een standplaatsje gevonden bij kp 33.7. De eerste trein is IC3936 Louvian-la-Neuve-Université - Binche, met mr 831.
34. Dan volgt - voor de eerste keer vandaag - mr 161 als P 8770 Braine-le-Comte - Manage.
35. Break 312 rijdt als L/IR 3416 van Manage naar Turnhout. Die verbinding was de Kempenaars een doorn in het oog, omdat alle problemen zogezegd steevast ontstonden op het Waalse deel van deze verbinding. Ook vandaag wordt er nog regelmatig in het potje geroerd van de Binche - Turnhout, terwijl de problemen bijna altijd op het Kempense deel van deze verbinding ontstaan.
36. Nog één in deze map - de safari 117 loopt door in de volgende: de 7723 heeft een zusterlocomotief op sleeptouw genomen.
|