Eutropius start vanaf 2015 met een nieuwe huisstijl
Barbara Prats (Marketing en communicatie) en brouwer Wouter Vermeersch.
Op 20 januari 2015 stelde Brouwerij Eutropius (Heule) in de oude brouwerij Lannoy te Menen haar nieuwe huisstijl, een nieuw bier en 2 nieuwe concepten voor waarmee deze jonge brouwerij in de toekomst zal werken. De brouwerij is nog altijd gevestigd in de Mellestraat in Heule maar zou na een tijdje mogelijks een onderkomen vinden in Menen.
Wouter stelde het nieuw concept voor.
De Heulse brouwerij Eutropius wordt klaargestoomd voor een nieuw tijdperk. Na de overname in 2014 zijn de 2 jonge zaakvoerders klaar om de brouwerij volgens een eigen strategie uit te bouwen. Hoewel ze een kleine brouwerij zijn hebben ze een doel, meer naambekendheid te krijgen en dat opmerkelijk in de eigen streek.
Volle aandacht bij de genodigden.
Nieuw bieren
Het gamma van de brouwerij werd in de eerste jaren van zijn bestaan op regelmatige tijdstippen aangevuld met een nieuw bier. Tot voor kort gebeurde dat zonder enige samenhang. De focus die de brouwerij vanaf nu zal leggen op zijn 2 meest succesvolle merken “Remembrance 14-18” en “Oscar” moet daar verandering in brengen.
Het doel is in eerste instantie de merken “Remembrance” en “Oscar” naar voor te schuiven als de paradepaardjes van de brouwerij. Daar moet een promotiecampagne in het voorjaar van 2015 voor zorgen.
De nieuwe logo's
Als eerste stap wordt in januari een nieuw bier op de markt gebracht onder de vaandel van het merk Oscar. Het nieuwe bier, “Oscar Bruin”, wordt een eerste aanvulling aan het merk Oscar dat tot op heden enkel bestond uit “Oscar Blond”. Het is de bedoeling in de toekomst nog andere bieren onder de naam Oscar op de markt te brengen. De brouwerij heeft echter geen haast daar ze naar eigen zeggen hun handen nog steeds vol hebben met de bestaande bieren.
Oscar Blond en Bruin in hun nieuw jasje geschonken in de nieuwe glazen.
Modernisering
Het belangrijkste aandachtspunt is echter niet de lancering van een nieuw huisbier. Belangrijker is de nieuwe huisstijl die de brouwerij momenteel aan het grote publiek bekendmaakt.
Naast een nieuw, strak logo kunnen we ons vanaf vandaag verwachten aan nieuwe glazen, nieuwe etiketten alsook een nieuwe website. En daar blijft het niet bij. Daar de brouwerij als doel heeft de horeca intensiever te benaderen wordt ook druk geïnvesteerd in nieuwe promotiematerialen. De kans dat u de brouwerij dus in de toekomst vaker tegenkomt op straat, op restaurant of op café is dus groot.
De nieuwe uitvoering van Remembrance 1418.
Twee nieuwe glazen met drie verschillende opdrukken.
Onder contract
Naast de eigen merken zal de brouwerij ook meer aandacht besteden aan het brouwen van bier voor derden. Zowel ondernemingen, verenigingen als particulieren zullen bij Brouwerij Eutropius terecht kunnen voor het brouwen van hun eigen bier. Het wordt mogelijk een kant-en-klaar bier met een klant specifiek recept aan te kopen.
De brouwerij wil hiermee delen van de markt aanraken die anders moeilijk te bereiken zijn. Denk maar aan ondernemingen die een origineel relatiegeschenk willen of kersverse ouders die op een babyborrel origineel uit de hoek willen komen.
Barbara bij de nieuwe ROLL-UP van Oscar Blond.
Na de voorstelling volgde een drink. Lekkere hapjes begeleiden de bieren.
Toekomst
Naast alle drukte rond de vernieuwingen zit ook de p roductie afdeling van Brouwerij Eutropius niet stil. Brouwer Wouter Vermeersch wil zo snel mogelijk investeren in het uitbreiden van de productie alsook het optimaliseren van de kwaliteit van de bieren.
De groei waar de kleine brouwerij momenteel mee te kampen heeft vraagt namelijk naar uitbreiding van het productievolume. Een volume dat de komende jaren zeker verviervoudigd moet worden.
Brabara en Wouter toosten op de toekomst. BIERblog en het HOPnieuws wensen hun veel succes!!
INFO : Brouwerij Eutropius Mellestraat 138 B-8501 Heule +32 474 84 30 61 info@brouwerij-eutropius.be http://www.brouwerij-eutropius.be/nl
29-01-2015 om 17:30
geschreven door William Roelens
|