Overweg13
Trein en bus, wandelen en weer, en van die hobby's meer
20-02-2021
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ttb map 68 (foto's 1 - 12)

01. Op 24.04.2002 fotografeerde ik mr 248 in Langdorp (lijn 35 kp 85.9) als L 2485 Hasselt - Leuven.

02. Op 25.05.2002 passeerde deze 2634 voor de lens, met een goederentrein op lijn 125 in de buurt van Marche-les-Dames.

03. Mr 186 in Brussel-Noord.

04. Mr 428 hangt vooraan IR 3611 De Panne - Brussel-Nationaal-Luchthaven op 04.07.2002 - lijn 73 kp 17.4, tussen Deinze en de vroegere halte Grammene. De trein rijdt hier op een talud in de aanloop naar de kanaalbrug.

05. Het lijkt alsof het stel splinternieuw is, maar het heeft natuurlijk nog maar net een revisie ondergaan. Mr 657 is IR 3835 Tournai - Charleroi-Sud in La Louvière-Sud op 25.07.2002.

06. Dan is het tijd voor een portie bussen. Zone01 had me hier in staat kunnen stellen om veel meer details te geven, maar nu moet ik als busleek (maar -liefhebber) nederig het hoofd buigen. Op 26.07.2002 passeerde ab4740 ons op lijn 22/4 (Express) tussen Fontenoille en Sainte-Cécile. Deze expresbussen reden inderdaad enkele keren per dag een uitbreiding die een interessante extra verbinding verzorgde voor Muno, Fontenoille en Sainte-Cécile.

07. Op 30.07.2002 waren we in de kuststreek - ab 3217 bevindt zich in Stene. Als je de film bekijkt, kun je alleen maar vaststellen dat dit wel een erg ongelukkig moment was om af te drukken.

08. Op 09.08.2002 kon ik ab 5632-71 fotograferen op lijn 61 in het prachtige Anloy.

 

09. In Malmedy was er bij het oude treinstation altijd wat te beleven op busgebied. Ook hier missen we zone01 enorm. Aan de hand van de nummerplaat hadden we ongetwijfeld alle nodige gegevens kunnen reconstrueren. Opvallend is de film: 1011 Manhay, wat laat vermoeden dat er op deze lange lijn ontdubbelingsbussen reden tussen Liège en Manhay. (03.08.2002)

 

10. Nog meer bussen in Malmedy.

11. En nog!

12. Maissin herbergde een bijna fossiel geworden stelplaats van de TEC. Het gebouw is typisch NMVB, maar de toestand ervan laat het ergste verwachten en enkele jaren later zou deze stelplaats inderdaad opgeslorpt worden door de nieuwe in Menuchenet. Als ik me niet vergis, vonden amper 3 bussen onderdak in de stelplaats van Maissin. (09.08.2002)

20-02-2021 om 17:36 geschreven door overweg13  


>> Reageer (0)
18-02-2021
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ttb map 66 (foto's 71 - 83)

71. Nog altijd op 03.01.2001 langs lijn 162 kp 125.2: mr 252 met L 5784 Libramont - Namur. Om één of andere reden heb ik de horizontale plaatsing van de lichten altijd eleganter gevonden.

72. De mr96 waren in die tijd nog heer en meester op lijn 162: mr 516 met IC 2135 Luxemburg - Brussel-Zuid.

73. Op het andere spoor (gelukkig!) mr 513 met IC 2111 Brussel-Zuid - Luxemburg. Dit is de derde trein na elkaar van de verbinding Brussel - Luxemburg met minimale samenstelling.

74. Eerder op de dag passeerden deze locs al met een goederentrein, nu sporen ze terug, vermoedelijk richting Bertrix: .5217 en .5320.

75. Wel met last deze 2617 en 2328 met een goederentrein. Ik sta nu een kleine honderd meter dichter bij Grupont dan op de vorige foto: kp 126.3.

76. Spijtig genoeg geen denderende foto van deze 2760 met IC 104 Luxemburg - Brussel-Zuid (Étoile d'Europe). Het eerste rijtuig is een I6-rijtuig. Van de rest weet ik het niet meer. Hopelijk komt dit type trein met een beperkt aantal stilstanden na de afwerking van de lijnen 161/162 terug.

77. Het tuinhuisje van mijn dromen…

78. Nog mr 505 met IC 2112 Brussel-Zuid - Luxemburg.

79. En de 515 met IC 2133 Luxemburg - Brussel-Zuid. Als je de treinnummers bekijkt, heb je meteen een idee van de tijd die ik hier heb doorgebracht.

80. HLE 1306 en 1338 sluiten de rij, met een goederentrein.

81. Nog een verrassing in de vorm van 3 extra foto's. Met de hete adem van de digitale fotografie in de nek, probeerde men de analoge aantrekkelijker te maken. Zo kon je voortaan afdrukken op 15x10 verkrijgen, zonder extra kosten. (Op een bepaald moment kon je zelfs gratis je foto's twee keer laten afdrukken.) Toen moest uiteraard ook een ander formaat voor de mappen gevonden worden; in map 77 zaten nog net 3 foto's van het oude formaat. Eerst is er deze tram in Gent. (10.02.2002)

82. Op 30.01.2002 stapten we in de buurt van lijn 57: mr 382 is IC 2337 Sint-Niklaas - Poperinge. Lijn 57, kp 52.9, dat is tussen Zele en de vroegere halte Bokselaar.

83. En tot slot nog deze IC 635 Amsterdam-CS - Brussel-Zuid in Eppegem op 13.02.2002.

18-02-2021 om 15:11 geschreven door overweg13  


>> Reageer (0)
16-02-2021
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ttb map 66 (foto's 61 - 70)

61. Op 03.01.2002 trok ik voor een sneeuwsafari naar lijn 162, meer bepaald naar Grupont. Het was een ijskoude dag, zelfs in Buizingen kwam de temperatuur nauwelijks boven het vriespunt. Bij ons lag er geen sneeuw, in Grupont lag er veel! Nauwelijks aangekomen in Grupont werd ik verrast door dit monstertje met vuurrode ogen. De verrassing was compleet, de kadrering navenant.

62. Ook dit moet je trouwens als een verrassing beschouwen. Ik sta ondertussen bij kp 126.3, de bedoeling is op te schuiven naar de vroegere halte Lesterny.

63. Achter het gemoderniseerde motorstel hangt de wijnrode 696. Ik vermoed dat beide samen een losse rit uitvoerden.

64. Nog een niet geslaagde foto van mr 515 dat als IC 2109 van Brussel-Zuid naar Luxemburg rijdt. Het probleem met de lage winterzon manifesteert zich hier volop: ze geraakt maar niet over het talud en de trein rijdt in de schaduw. (Kp. 125.6)

65. Soms volstaan enkele meters opschuiven om toch een mooie foto te kunnen maken, zoals deze van de .5320 en de 5217. Het geluid moet je er bij denken.

66. Dit is IC 2133 met mr 510, bij km 125.4. Ik weet niet of dat in die tijd de volledige samenstelling was van deze trein, maar erg veel capaciteit biedt zo een mr 96 niet.

67. HLE 2352 met een onbekende 2de loc en goederentrein. (Kp 125.2)

68. Toen werd het tijd om stilaan aan de andere zijde van de spoorlijn post te vatten: mr 512 (ook solo!) als IC 2110 Brussel-Zuid - Luxemburg. Het lijkt erop dat het winterweer toch zijn tol geëist heeft.

69. Dit is mr 687 met L 5761 Namur - Libramont. De gele driehoek kondigt hier al de snelheidsbeperking aan bij het naderen van Forrières, met enkele uitgesproken bochten.

70. En gebrek aan afwisseling was er niet die dag: 1327 en 1320 ter hoogte van kp 125.2, het vroegere Lesterny, waarvan de perrons trouwens al verdwenen waren.

16-02-2021 om 15:15 geschreven door overweg13  


>> Reageer (0)
15-02-2021
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ttb map 66 (foto's 51 - 60)

51. Op 29.08.2001 belandde ik zo ook in Eeklo: L 786 Eeklo - Gent-Sint-Pieters staat vertrekkensklaar.

52. En ja, waarom niet?

53. Met L 786 arriveerde ik in Gent-Sint-Pieters en blijkbaar moest het rolletje op…

54. En op…

55. Op naar Geraardsbergen dan: de 6216 is aangekomen met L 1866 Gent-Sint-Pieters - Geraardsbergen.

56. mr 907 staat klaar als E 3567 Geraardsbergen - Mechelen. Met de nieuwe dienst van 10.06.2001 begonnen ook treinen te rijden van Geraardsbergen naar Mechelen via o.a. lijn 26.



57. En nog eens de 6216, nu uit een licht andere hoek.



58. De 161 is aangekomen in Turnhout op 29.10.2001. Ik waag me zo goed als nooit aan avond- of nachtopnames, maar hier deed ik het toch. Uit de losse hand…

59. Nog even naar een wat onbekend IC-station: Statte - aan de andere zijde van de tunnel ligt Huy. (03.11.2001)

60. Statte Église kan je bij een overstap van bepaalde bussen naar de trein veel miserie besparen: je wint tijd en lang niet alle bussen bedienen het station van Huy.

15-02-2021 om 15:44 geschreven door overweg13  


>> Reageer (0)
13-02-2021
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ttb map 66 (foto's 41 - 50)

41. Twee breaks heb je nog te goed van deze safari: eerst de 398 met IR 3438 Turnhout - Manage. Lijn 96 kp 23.2 op 23.05.2001.

42. En tot slot de 308 in duo in IC 3738 Brussel-Nationaal -Luchthaven - Quévy.

43. Op 06.08.2001 waren we in Virton , waar deze .5318 stond te grommen.

44. Op dezelfde dag fotografeerde ik ab4735 op lijn 24 Virton - Florenville in Villers-devant-Orval.

45. Een specialleke dan: zelden te zien op lijn 162 kon ik deze duikbrillen (mr86) fotograferen in Ciney De trein bracht jeugdgroeperingen naar de Condroz.

46. In die tijd maakte ik nog rondritten (het hele net in 10 dagen). Ik nam lang niet altijd mijn fototoestel mee, maar op 28.08.2001 was dat wel het geval: Quiévrain, IC 1717 Quiévrain - Verviers-Central met de 2734 in haar duwrol.

47. Een wat bredere blik, maar meteen veel minder trein.

48. Op dezelfde dag verzeilde ik nog in Quévy. Ik weet eigenlijk niet goed wat je van dit gebouw moet vinden: het trekt aan en stoot af tezelfdertijd.

49. Eens was het station belangrijk als grensovergang, met buffet waar je midden in de nacht terecht kon.

50. Een dag later was ik al in Essen, met mr 813 dat als L 2760 Antwerpen-Berchem - Essen was aangekomen in dit andere grensstation. Het verslagje van deze daguitstap wordt voortgezet.

13-02-2021 om 13:28 geschreven door overweg13  


>> Reageer (0)
10-02-2021
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 februari 2021 Essenbeek

De wandeling.
De eerste (en eigenlijk ook laatste) lockdown verplichtte ons iets minder dan een jaar geleden om ons gewone wandelprogramma op te schorten, maar niet getreurd: we wonen nu eenmaal in een streek waar de stapmogelijkheden enorm zijn en ik stippelde in enkele weken tijd routes uit die ik met een knipoog Thuis aflevering 1, 2 … 10 noemde. Eerst dachten we te stoppen bij 6, maar het werden er uiteindelijk 10, en nu dus 11. Tijdens onze laatste Thuiswandeling (6) was me namelijk opgevallen dat we nog heel veel interessant ogende wegjes links lieten liggen, en dat er misschien nog wel een elfde in zat. Die kan ik nu voorstellen: deze beginnen we niet langer aan onze voordeur, maar wel aan de kerk van Essenbeek (Halle). Ze voert ons langs het reservaat van het Broek naar Rodenem, het kanaal naar Charleroi (met een opgepoetst uitzicht op een oude steengroeve, langs een oude Zenne-arm, een vleermuizengrot naar de Mussenberg en het gesloten café Congo, naar het Hallerbos. Net geen 14 km zou dat moeten zijn, waarvan 56% over al dan niet verharde trage wegen gaat. Het kaartje vind je hier, de foto's hier.

Dit zijn er alvast twee:


Het Broek.


Galloways in hun element.


Het weer.
Koud, met een maximum rond -2° en goed voelbare wind, zeker na de middag. Geleidelijk ook meer en meer bewolkt.

De stafkaarten.
39/2N Tubize. Er is nog geen nieuwe versie op 1:25.000. Voorlopig moet je het nog stellen met de kaart op 1:20.000 Rebecq - Tubize uit 2001.

Hoe we er geraakten.
We hadden natuurlijk de bus van lijn 155 kunnen nemen, bijvoorbeeld tot de halte Essenbeek Kerk, waar de wandeling begint, maar we verkozen te stappen.

Een beetje geschiedenis.
Misschien is dit het aangewezen moment om het even te hebben over de bediening van Essenbeek, een niet onbelangrijk gehucht van Halle, dat voorlopig nog stand houdt als zelfstandige parochie. Het begint al vrij vroeg - halfweg de jaren 1930 - met een busdienst Halle - Braine-l'Alleud, met 5 ritten op weekdagen (zaterdag inbegrepen) en 8 op zondag. De lijn krijgt als nummer 115A, wat verwonderlijk is: bij een dergelijke aanduiding denken we meteen aan een vervangingsbus, maar spoorlijn 115 liep van Braine-l'Alleud naar Rognon. Dat was de technische toestand: toen de busdienst werd ingevoerd, reden er doorgaande treinen van Braine-le-Comte, Tubize en Clabecq naar Braine-l'Alleud). Tussen Halle en Braine-le-Château was dus helemaal geen sprake van een vervanging en de eigenlijke spoorlijn zou nog vele jaren de dans van de verbussing ontspringen. De Vlaamse halten in Essenbeek kregen trouwens fantasierijke namen: Temelaire, wat verwijst naar het Nederlandstalige Tuimeleer is daar een mooi voorbeeld van. Tegenwoordig heet die halte Treimeleer, wat al evenmin correct is. De belangrijkste halte heette trouwens Étang: de vijver is al jaren onderwerp van discussie, want sommige Essenbekenaren willen het zicht op de vijver vrijwaren, wat niet in de kaarten past van een projectontwikkelaar.

Erg robuust zou de aanduiding 115A trouwens niet zijn. Het werd achtereenvolgens 218 (van 1937 tot 1947, al is het twijfelachtig dat de bussen de hele WO II gereden zouden hebben), 470 (vanaf 05.10.1952) en opnieuw 115A op 02.10.1960. Op dat ogenblik bestond de tabel al uit 2 delen: Braine-l'Alleud - Tubize, de echte vervangingsglijn, want lijn 115 werd gesloten in 1959 en Halle - Braine-l'Alleud. Die 470 doet misschien een belletje rinkelen bij wie de busbediening van Halle kent: op hetzelfde moment werden busnummers 470, 471 en 472 ingevoerd. De 471 overleeft tot vandaag, de 472 heette later 115b en is nu vernummerd naar 116.
In 1951 werd een bediening van Essenbeek ingevoerd: de bussen maakten een lus door het centrum, eigenaardig genoeg met ritten die op een kluitje gegooid werden in een erg vroege ochtendspits (6:16 - 7:02 - 7:18) en een vrij late avondspits (17:00 - 18:05 - 18:20). Veel zou er aan deze uitbreiding niet veranderen, tot ze in de jaren 2000 afgeschaft werd, als gevolg van de moordende concurrentie van lijn 155 van De Lijn.
Voordien was trouwens de weekenddienst al gesneuveld. Met de splitsing De Lijn/TEC ging lijn 115a uiteraard naar de TEC en het duurde niet lang voor de welgekomen besparing werd doorgevoerd. De Essenbekenaren zouden jaren op hun honger blijven zitten, bezoek aan het toen nog niet zo succesvolle Hallerbos was tijdens het weekend niet langer mogelijk, laat staan dat men kon gaan winkelen in Halle. Nog even melden dat de lijn 115a vernummerd werd in 115 en 114, die laatste voor de lijn uit Halle.

En dan is het de beurt aan De Lijn. Door de invoering van de basismobiliteit ziet De Lijn zich verplicht een nieuwe lijn te creëren, van Halle naar Drogenbos via Sint-Genesius-Rode en Linkebeek. Helemaal nieuw was de lijn niet: een eerste deel van lijn 155 bestond al, voor o.a. de bediening van de Alsembergse scholen. En enkele jaren voordien had de stad Halle in overleg met De Lijn een zaterdagse (gratis) winkelbus ingelegd vanaf Essenbeek De Floere. De volledige lijn zou ook het nieuw gebouwde AZ-Sint-Maria bedienen, dat zijn toevlucht had gezocht in de zompige weiden aan de rand van de stad. Bij De Lijn leek men echt wel te geloven in lijn 155 (die een erg handige bundel vormde met de lijnen 153 en 154). Toen ik enkele jaren geleden onrustbarende geruchten hoorde over de toekomst van lijn 155, noemde een functionaris van De Lijn ze nog goed functionerend. De lijn kreeg dan ook snel een volwaardige weekenddienst (ten koste van de winkelbus) en na enkele jaren een geapprecieerde halfuurdienst op weekdagen.
Maar toen werden nieuwe plannen op de tekentafel van een of ander studiebureau gelegd: grafieken en tabellen kwamen wel aan bod - voor heel Vlaanderen trouwens - maar de bestaande reiziger werd vergeten. Donkere wolken pakken zich samen boven lijn 155. Anders dan bij de NMBS verneem je nauwelijks iets over de concrete plannen omdat De Lijn en haar voogdij-overheid liefst achterbaks konkelfoest met voor de gewone burger onbereikbare vooruitzichten. Voorlopig ziet het ernaar uit dat lijn 155 in het beste geval blijft tussen Essenbeek en Halle en zo goed als volledig verdwijnt op de rest van het traject. Aan ons zal het niet gelegen hebben: op 2 september 2002 reed lijn 155 voor het eerst uit en sindsdien heb ik 7133 ritten met deze lijn afgelegd, dat zijn er dik 500 per jaar (het zwakke jaar 2020 meegerekend). Mijn vrouw heeft minstens evenveel ritten op haar conto staan. We gebruikten lijn 155 voor zo goed als alles: familiebezoek, winkelen in Dworp én in Halle, zelfs in Drogenbos… Of we na Nieuwjaar opnieuw 25 minuten zullen stappen om bus 153 te nemen in Dworp of 28 minuten op weg naar TEC 114, is nog lang niet zeker. Waar de verwachte reizigerswinst vandaan moet komen, is me een raadsel: ik hoop voor het eerst in mijn lange carrière als OV-gebruiker dat de basisbereikbaarheid flopt dat het pijn doet. Alleen op die manier zal men gedwongen worden om alles nog eens te overdenken, ook al gaan er dan weer vele jaren verloren.

Nu de invloed van De Slimste Mens op de carrière van een bekend Vlaamsch politicus begint te tanen, vindt men bij de VRT blijkbaar dat die een nieuwe boost kan gebruiken…


Waar Abraham de mosterd haalde.
Voor het schrijven van deze bijdragen maak ik vaak gebruik van twee zeer waardevolle sites, één over de Belgische spoorlijnen en een over de bussen in Vlaanderen, Brussel en Wallonië. Het grootste probleem is dat van de informatisering: in de voorbije 20 jaar is het vrijwel onmogelijk geworden om nog aan papieren dienstregelingen te geraken en op het internet verdwijnen de oude dienstregelingen naarmate er nieuwe ingevoerd worden. Voor de trams maak ik nog al eens dankbaar gebruik van de Rail Atlas Vicinal van Stefan JUSTENS en Dick van der SPEK en van The Vicinal Story - Light Railways in Belgium 1885 - 1991 van W.J.K. DAVIES.

10-02-2021 om 00:00 geschreven door overweg13  


>> Reageer (0)
05-02-2021
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ttb map 66 (foto's 31 - 40)

31. Langs lijn 36 beleefde ik ongetwijfeld mijn vruchtbaarste safari ooit. Mr 425 komt voorbij als IR 3437 Turnhout - Manage.

32. Onder het motto "De namen van zotten staan op pannen en potten" kwam deze 395 bekrabbeld met onleesbare verfstrepen voorbij, als IR 3737 Brussel-Nationaal-Luchthaven - Quévy. Ik heb de hanenpoten (sorry, hanen) zo goed en zo kwaad als het ging verwijderd.

33. HLE 2221 sleept P 8741 Schaarbeek - Binche. Het is een P-trein die nog altijd rijdt, de M4's houden het nog wel een tijdje vol, de loc is uiteraard buiten dienst.

34. En deze is helemaal geschiedenis: de 2245 met P 8894 Schaarbeek - Braine-le-Comte

35. De 2102 sleept IC 1738 Liège-Guillemins - Quiévrain.

36. En dan volgt de 2145 met P 8802 Schaarbeek - Quévy. Ook vandaag rijdt deze P-trein nog, met hetzelfde treinnummer, al wordt hij nu met M5's uitgevoerd.

37. Tijd voor een vierledig stel: de 802 passeert als IR 3938 Louvain-la-Neuve-Université - Binche.

38. En dan is het de hoogste tijd voor wat afwisseling: 5135 en 5117 met een goederentrein…

39. … 6222 en 6311 freewheelend…

40. … en 5511 en 5501, de Reddertjes, ook met een goederentrein. In de volgende reeks volgen nog 2 foto's van lijn 96. Op de volgende safari is het wachten tot de winter, maar uiteraard komt er eerst nog een bont allegaartje van OV-foto's die ik her en der genomen heb.

05-02-2021 om 16:36 geschreven door overweg13  


>> Reageer (0)
03-02-2021
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ttb map 66 (foto's 21 - 30)

21. IR 3435 - mr 401 - Turnhout - Manage. Nog altijd op 23.05.2001, lijn 96 kp 22.7.

22. Plat op de buik voor een promotionele foto voor ecologisch goederenvervoer.

23. IC 1736 - Liège-Guillemins - Quiévrain - HLE 2122.

24. IR 3936 - Louvain-la-Neuve-Université - Binche - mr 828.

25. IR 3436 - Turnhout - Manage - mr 440. Het fletse nummer op de neus laat vermoeden dat dit stel eerder het slachtoffer is geworden van graffiti.

26. IR 3736 - Brussel-Nationaal-Luchthaven - Quévy - mr 377.

27. P8801 - Schaarbeek - Quévy - HLE 2123, met een langs en homogeen stel niet-gemoderniseerde M4-rijtuigen.

28. IC 1737 - Verviers-Central - Quiévrain - HLE 2718. De IC's kregen wel gemoderniseerde M4's mee.

29. IR 3937 Louvain-la-Neuve - Université - Binche - mr 805. Ik ben ondertussen 500m opgeschoven richting Hennuyères.

30. P 8520 - Schaarbeek - Tournai via Mons - HLE 2119.

03-02-2021 om 17:48 geschreven door overweg13  


>> Reageer (0)
01-02-2021
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ttb map 66 (foto's 11 - 20)

11. Ik wil het me deze keer gemakkelijk maken. We schrijven nog altijd 23.05.2001, lijn 96 kp 22.7. Dat laatste was de ideale plek voor de introvert die ik ben: alleen op de wereld leek het wel, prachtig weer, af en toe een trein. Veel zin om andere oorden op te zoeken had ik niet. HLE 2626 sleept een goederentrein. Ondanks alle gebreken, waren het toch wel elegante locomotiefjes.

12. IR 3433 - mr 398 - Turnhout - Manage. Hier was de IR al lang een L-trein geworden…

13. IC 3733 - mr 437 - Brussel-Nationaal-Luchthaven - Quevy.

14. IC 1734 - mr 160 - Liège-Guillemins - Quiévrain. De tweeledige stellen waren toen ook meiden voor alle werk, zoals de desiro's nu.

15. IR 3934 Louvain-la-Neuve-Université - Binche - mr 821.

16. Eventjes een lager standpunt ingenomen - postief resultaat; IR 3434 - mr 428 Turnhout - Manage.

17. IC 3734 - mr 314 - Brussel-Nationaal-Luchthaven - Quévy.

18. Nog even een goederentrein tussendoor: .5143.

19. IC 1735 - HLE 2759 - Verviers-Central - Quiévrain.

20. IR 3935 - mr 818 - Louvain-la-Neuve-Université - Binche.

01-02-2021 om 18:42 geschreven door overweg13  


>> Reageer (0)


E-mail mij

Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


Blog als favoriet !

Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 


Zoeken in blog


Laatste commentaren
  • Historie lijn 105/106 (Etienne Tas)
        op 30 april 2025 Ossendrecht - Kapellenbos (Martinusroute)
  • - (KB)
        op 4 april 2025 - Leut
  • Foto's van kastelen, dat zie ik graag. (eddy meuris)
        op 10 maart 2025 - Brasschaat - Deurne (GR12)
  • Inhoud blog
  • 8 augustus 2025 - Bevel
  • klaagmuur van het OV: juli 2025.
  • 24 juli 2025 - Le R½ulx-lez-Braine
  • 17 juli 2025 Bouillon - Dohan (GR161)
  • 9 juli 2025 - Lebbeke - Wieze (Scheldevallei Oost)

    Archief per maand
  • 08-2025
  • 07-2025
  • 06-2025
  • 05-2025
  • 04-2025
  • 03-2025
  • 02-2025
  • 01-2025
  • 12-2024
  • 10-2024
  • 09-2024
  • 08-2024
  • 07-2024
  • 06-2024
  • 05-2024
  • 04-2024
  • 03-2024
  • 02-2024
  • 12-2023
  • 11-2023
  • 10-2023
  • 09-2023
  • 08-2023
  • 07-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 10-2022
  • 09-2022
  • 08-2022
  • 07-2022
  • 06-2022
  • 05-2022
  • 04-2022
  • 03-2022
  • 02-2022
  • 01-2022
  • 12-2021
  • 11-2021
  • 10-2021
  • 09-2021
  • 08-2021
  • 07-2021
  • 06-2021
  • 05-2021
  • 04-2021
  • 03-2021
  • 02-2021
  • 01-2021
  • 12-2020
  • 11-2020
  • 10-2020
  • 09-2020
  • 08-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
  • 04-2006


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!