NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Over mijzelf
Ik ben Helga
Ik ben een vrouw en woon in Denderleeuw (Belgie/Vlaanderen) en mijn beroep is secretaresse (tegenwoordig heet dat assistant...).
Ik ben geboren op 24/07/1960 en ben nu dus 58 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Wandelen, reizen, lezen, computeren, en ik volg graag voetbal- en wielerwedstrijden.
Deze profielfoto is genomen in Chileens Patagoniƫ.
Foto
Categorieën
  • Denderleeuw (6)
  • Eendracht Aalst (266)
  • Hamburger SportVerein (300)
  • Pelgrimtocht Santiago de Compostela (12)
  • Per(r)ongeluk (18)
  • Reisduif (21)
  • Vichte-Dhron (1)
  • Wandelen (388)
  • Inhoud blog
  • 27e Heidetochten, georganiseerd door De Heidetochten Kester-Gooik vzw
  • 31e Lentetocht, georganiseerd door WSV Land van Rhode vzw
  • Sinksentocht, georganiseerd door De Pajotten Hekelgem vzw
  • SC Eendracht Aalst: Seizoen 2018-2019
  • Bezoek aan Hamburg, mei 2018
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mijn favorieten
  • seniorennet.be
  • Helga's fotoalbums1
  • Helga's fotoalbums2
  • WSV De Sportvrienden vzw
  • Aktivia, de wandelfederatie
  • Marching, de elektronische wandelagenda
  • Website van Etienne & Nelly
    Zoeken in blog

    Foto
    goegestapt

    30-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Per(r)ongeluk - 01.01.2014 - 30.06.2014

    30.06.2014: Het treinverkeer in België is maandag zwaar verstoord door een 24-urenstaking van de vakbond ACOD Spoor. Slechts één op de vijf treinen kon vertrekken. In de meeste gevallen ging het dan nog om lokale treinen. Uit cijfers van de NMBS blijkt dat zowat een derde van de treinbelegeleiders en een derde van de bestuurders het werk heeft neergelegd. Maar toch zijn de meeste treinen afgelast omdat er onvoldoende aanwezigheid is in de seinhuizen en er in veel gevallen onduidelijkheid is over het feit of de trein wel op zijn bestemming zou raken. De staking is vooral goed opgevolgd in Wallonië (durf niet zeggen "Typisch", want dan ben je een nationale separatist, of separatistische nationalist ), waar slechts 54 procent van de belegeleiders en 64 procent van de bestuurders kwam opdagen. In Vlaanderen is dat respectievelijk 78 en 85 procent. In Brussel kwamen slechts 56 procent van de begeleiders naar het werk, terwijl er onder de bestuurders nauwelijks stakers waren: 97 procent van hen kwam opdagen in de hoofdstad. Dat TreinTramBus boos is, mag verwacht worden, deze vereniging komt op voor de klant van 't spoor. Maar ook deel van het NMBS-personeel vindt het niet kunnen dat de stakende NMBS-werknemers seinhuizen bezetten en sporen blokkeren. "Het recht op staken eindigt waar het de vrijheid van werken niet meer erkent." Geldt dat ook voor de vrijheid om op zijn werkplaats te geraken en liefst ook terug thuis?

    26.06.2014: De staking gaat toch door van zondagavond 22 uur tot maandagavond 22 uur. De actie is onder meer gericht tegen de trage aanwervingspolitiek bij de spoorwegen (allez, da's al een opluchting waard, 't is niet gericht tegen de betalende klanten...). De liberale spoorbond VSOA staakt niet mee. ACV Transcom beslist vrijdag om 10 uur of ze deelneemt aan de stakingsactie. Dus als er 1 vakbond op tijd een staking aankondigt, mogen anderen een paar dagen voordien inpikken om nog niet van wilde staking beschuldigd te worden?  Bovy, de algemeen directeur van HR Rail en voormalig algemeen voorzitter bij ACV-Transcom, reageert 'ontsteld' en 'bijzonder verrast' op de voor 30 juni aangekondigde spoorstaking. En vroeger was hij er met zijn vakbond nog al eens graag bij om de pendelaar in de kou te laten.  Mij kunnen ze niet bestelen, ik betaal alleen als ik meerijd, en ik mag maandag telewerken van mijn afdelingshoofd.

    Trouwens, er moet niet gestaakt worden, de pendelaars hebben al genoeg aan vertragingen en afgeschafte treinen. Gistermorgen werd de trein van 07.19 uur in Denderleeuw afgeschaft. Wellicht moest die onderhouden of hersteld worden door een team dat zijn overuren opnam... Gisternamiddag waren er nog meer treinen afgeschaft, niet allemaal met aantoonbare redenen, en de trein naar Poperinge-Kortrijk had een vertraging die steeds maar opliep. Ik nam er toch een plaats in en zag van daar dat de trein naar Zottegem, nochtans niet ook verhuisd naar perron 11, ook een vertraging had opgelopen.

    23.06.2014: De Standaard brengt voorzichtig uitzicht op goed nieuws, de Socialistische spoorbond sluit de annulering van de voor volgende week maandag aangekondigde staking niet uit. De vakbond zal donderdag tijdens een uitvoerend bureau definitief beslissen of er op maandag 30 juni gestaakt wordt.

    19.06.2014: De Standaard meldt dat duizenden festivalgangers wel eens in de problemen zouden kunnen komen als het op maandag 30 juni effectief tot een staking komt bij de spoorwegen. Dat is immers de dag van de terugtocht van festivals als Graspop Metal Meeting, Summerfestival en Couleur Café. Wil men bij die krant eens berekenen hoeveel werknemers (vaste klanten bij de NMBS) wel eens in de problemen zouden kunnen komen? Het is naar verluidt nog niet zeker dat er op 30 juni gestaakt wordt bij het spoor. De socialistische spoorbond heeft een aanzegging ingediend, maar heeft de deur voor overleg nog niet gesloten. De christelijke vakbond beslist op 27 juni of hij deelneemt aan de eventuele acties. Da's ook op tijd...

    Treinreizigers hebben vorig jaar overigens fors meer aanvragen ingediend om gecompenseerd te worden voor vertragingen, en ze kregen ook een pak meer uitbetaald. De NMBS ontving 105.531 aanvragen voor compensatie, of bijna een derde meer dan in 2012. Het uitbetaalde bedrag ging ruim een vijfde hoger tot 1,6 miljoen euro.

    17.06.2014: 't Is lang geleden dat de vakbonden nog eens de treinreizigers kon ambeteren, dat plannen ze dan op 30 juni (dus de staking begint op 29 om 22.00 uur en duurt 24 uur). Voorlopig is het enkel het ACOD (dat noemt zich een socialistische spoorvakbond...) dat aan staken denkt, de christelijke spoorbond, ACV-Transcom, wacht voorlopig af.

    27.05.2014: Vanmorgen bleef de trein naar Schaarbeek veel te lang staan in Brussel Zuid, en dan nog met de deuren dicht, zodra het gebruikelijke in- en uitstappen gedaan was. Als de trein dan toch aan 't perron blijft staan, waarom de deuren niet weer "gelost", zodat reizigers, die een alternatieve route kennen (zoals ik) konden uitstappen?

    En dat heeft niet te zien met een trein die van Antwerpen-Centraal naar Charleroi-Zuid reed, die ontruimd werd na de vondst van een verdacht pakket, want dat was om . Ook het perron waar de trein arriveerde, werd ontruimd. De veiligheidsdiensten controleerden de trein, maar het pakket bleek niet gevaarlijk te zijn. De trein werd rond 18.40 uur opnieuw vrijgegeven. Dat melden Infrabel en NMBS. En dat enkele dagen na een aanslag op het Joods Museum (twee Israëlische toeristen en een medewerker, ook al met joods bloed, vermoord en een suppoost zwaar gewond).

    20.05.2014: Descheemaeker komt op voor de verkiezingen van komende zondag (we kiezen het Vlaams, de Belgische vertegenwoordigers en het Europees Parlement) en dus moet hij ook iets vertellen. Hij pleit ervoor om bij stakingsacties van de NMBS toch treinen te laten rijden. Dat kan als 7.000 van de 35.000 werknemers aan de slag blijven. Waarom zorgde hij er niet voor toen hij nog spoorbaas was?

    In april reed 90,8 procent van de reizigerstreinen volgens schema, dat betekent met minder dan 6 minuten vertraging. Dat cijfer is beter dan vorige maand (88,8 procent) en van april vorig jaar (87 procent) en de hoogste score voor 2014. Dat staat ook al in De Standaard.

    17.05.2014: Bij de NMBS zullen ze wat meer voor stiptheid moeten zorgen, ze moeten nu rekenen op 1,3 miljoen minder inkomsten omdat het de tarieven niet in lijn met de inflatie mocht verhogen. Dat komt omdat de treinen vorig jaar te veel vertraging opliepen. De verhoging van de kosten voor het gebruik van de spoorweginfrastructuur bezwaart de boekhouding van de NMBS nog eens met 9 miljoen euro.

    08.05.2014: De nieuwe dienstregeling van de NMBS, die in december van kracht wordt, gaat ten koste van veel vroege en late treinen. Dat melden reizigersverenigingen TreinTramBus en Navetteurs.be en consumentenorganisatie Test-Aankoop donderdag in een gezamenlijk persbericht. Ook de rechtstreekse treinen Luik-Hasselt-Antwerpen en Denderstreek-Brussel verdwijnen.

    24.04.2014: Volgens De Standaard moeten we voor 12 mei (een maandag) geen algemene staking bij 't spoor vrezen. Die dag wordt er nog overlegd.

    23.04.2014:Bij de NS zijn ze helemaal besodemieterd, volgens wat in De Standaard staat, zou ze de prijs van een ticket tijdens de spitsuur met 10% opslaan, en tijdens daluren met 12% laten zakken. Ze willen daar niet dat te veel reizigers rechtstaand reizen, dus denken ze daar ook dat je extra moet betalen om te zitten... Welk type reizigers willen ze dan vermijden tijdens de spits? De mensen die moeten gaan werken? Krijgen ze daar van hun werkgever ook een deel van terugbetaald? Als de NMBS nu maar niet op dezelfde gekke ideeën komt...

    Over plaats gesproken: de trein in Denderleeuw van 07.19 uur is deze week geen dubbeldekker meer, en daar staan nu wel meer mensen recht. 

    22.04.2014: Sommigen konden blijkbaar niet wachten tot begin mei om de pendelaars eens te pesten. Mijn collega die naar Waremme moest, kwam me zeggen dat ze noodgedwongen wat vroeger moest vertrekken omdat er minder treinen reden, net als 's morgens. Er was ergens een conflict en hoe los je dat beter op dan door je klanten in 't zak te zetten? Zo stipt als in maart zullen de treinen in april dan niet rijden...

    18.04.2014: Ik heb tot en met maandag geen trein nodig, maar toch een nieuwtje, en helaas geen goed.  In De Standaard staat nl. te lezen dat er een algemene spoorstakingdreigtaan te komen. Dat zegt Jean Pierre Goossens, algemeen secretaris bij de socialistische vakbond ACOD Spoor. Er is groeiende ontevredenheid over het personeelstekort bij de spoorwegen. De christelijke ACV Transcom wacht liever nog wat af. Wat hebben de reizigers nu weer uitgespookt? Niets, maar dat is ook niet nodig... De stakingsdreiging kwam tot uiting op intern overleg bij de socialistische spoorvakbond. Her en der dreigen blijkbaar spontane acties te ontstaan. Om dat te kanaliseren, bestaat de kans dat een algemene staking wordt georganiseerd. Zeker is dat nog niet. Volgende week is nog overleg gepland met de spoordirectie. Dat overleg wordt afgewacht om al dan niet een stakingsaanzegging in te dienen. Als het effectief tot een staking komt, zou dat begin mei gebeuren. Willen ze de brug maken met 1 mei? Dat ze dan een dag vrijaf vragen, op andere werkvloeren wordt dat ook zo gedaan.

    16.03.2014: In Brussel Zuid stonden nogal wat treinen met vertraging, aan spoor 13 nog niet, maar dat duurde niet lang want er stond een andere trein te wachten op geel licht. Op de duur vertrok de trein naar Poperinge/Kortrijk nog later dan ik eigenlijk in Denderleeuw had moeten uitstappen...  Een reden is daar blijkbaar niet voor nodig.

    10.03.2014: In 2013 reden in ons land 115 treinen een halte voorbij waar deze normaliter hadden moeten stoppen. Dat staat op de website van De Standaard, maar de reden of oorzaak staat er niet bij. Is de trein te vol? Is er een mechanisch defect?

    20.03.2014: Straf nieuws in De Standaard, de NMBS heeft vorig jaar 232,4 miljoen reizigers vervoerd. Dat is 1,2 miljoen mensen of ruim een half procent meer dan in 2012, meldt de NMBS. Tiens, ik wist niet dat we met zoveel waren. 't Kan niet missen dat op sommige verbindingen reizigers moeten blijven rechtstaan.  Alle gekheid op een stokje, het aantal binnenlandse reizigers bedroeg 223 miljoen. Dat is volgens de NMBS 0,8 % meer dan in 2012. Vorig jaar had de spoorwegmaatschappij een cijfer van 223,3 miljoen binnenlandse reizigers gecommuniceerd, maar daar werden nu de reizigers vervoerd door de Benelux-trein van afgetrokken. Dat gebeurde omdat in 2013 de reizigers vervoerd door de IC Den Haag (de vervanger van de Benelux-trein) niet meer bij het binnenlands verkeer worden geteld.

    18.03.2014: Een trein tussen Brussel-Zuid en Denderleeuw viel vandaag even voor 17 uur in panne ter hoogte van het station Brussel-Kapellekerk. Achter die trein stond nog een andere trein geblokkeerd. In de loop van dinsdagavond werden beide treinen weggesleept. De problemen zijn momenteel opgelost, maar er zijn nog veel gevolgvertragingen op de Brusselse Noord-Zuidas. Die schommelen tussen 20 en 40 minuten. De trein naar Poperinge/Kortrijk vertrok in Brussel Zuid zowat op het ogenblik dat hij in Denderleeuw moest toekomen, die naar Zottegem of naar Aalst heb ik zelfs niet horen aankondigen.

    Treintickets moeten tot 30 procent duurder worden. Dat schrijft voormalig NMBS-topman Karel Vinck in het voorwoord van ‘Dwarsligger’, het boek van Marc Descheemaecker. Ik weet nog niet zo of in zijn tijd de treinen beter onderhouden werden en dus stipter reden.  ‘Als de reiziger een goede treindienst wil, zal hij meer moeten betalen voor een ticket,’ aldus Vinck. Ik denk dat hij de O'Leary van het treinvervoer zou kunnen zijn, mocht hij nog aan 't hoofd van de NMBS staan (ik had destijds toch een betere indruk van Vinck). Waarom zou er nog meer moeten betaald worden? Zouden de treinen stipter rijden tijdens de spitsuren? Zou niemand nog staand moeten meerijden als zijn ticket 30% duurder is (tenzij hij dat absoluut wil, natuurlijk)? Is verwarming in de winter, verkoeling in de zomer en verlichting in de rijtuigen (veel mensen zitten te lezen) nu een luxe?

    Dat boek van Descheemaecker heeft het in zijn boek ook over de Fyra en de vakbonden. Maar vooral over SP.A-vicepremier Vande Lanotte, met wie hij niet kon opschieten.

    25.02.2014:  In de e-krant staat een bericht waar men niet zo aan gewend is.  In januari reed 90 % van de treinen volgens schema. Dat is een stijging met 4,5 % ten opzichte van januari 2013. Ook in vergelijking met december 2013 ging de stiptheid er op vooruit: toen reed 86,7 % van de treinen op tijd. Als er rekening wordt gehouden met het aantal reizigers - waarbij een trein met veel reizigers zwaarder doorweegt in de cijfers - dan steeg de stiptheid van 81,9 % in januari 2013 naar 87,2 % de voorbije maand. Spoorwegmaatschappij NMBS is verantwoordelijk voor 36,2 % (iets meer dan een derde dus,) van de vertragingen en Infrabel voor 20,9 % (samen voor mij ook NMBS, dus samen meer dan de helft). Derden, bijvoorbeeld personen die langs de sporen lopen, zijn verantwoordelijk voor 36,4 % van de vertragingen in januari. Er werden vorige maand ten slotte 1267 treinen afgeschaft tegenover 2216 in januari vorig jaar. Maar dat zal aan 't weer gelegen hebben, het was toen echt winter, nu lijkt de herfst meteen in de lente over te gaan.

    18.02.2014:  Het was al eens gemeld dat de treinen trager zullen rijden, vandaag werden er al cijfers meegedeeld. Eigenlijk rijden treinen al jaren trager, alleen zal het nu ook te boek staan (en op het internet), de dienstregeling wordt aangepast aan de realiteit. Dat is interessant voor de NMBS want de stiptheidscijfers kunnen wat verbeteren. Het is ook interessant voor de reiziger die een overstap heeft, nu weet hij welke hij kan halen. Volgens het schema op de website van De Standaard verandert er voor mij nauwelijks iets, van Brussel naar Aalst zou het 3 minuten langer duren, maar ik stap reeds in Denderleeuw uit (stopt die trein in Liedekerke en Erembodegem? Dat kan ook een paar minuten schelen). Beter af is men tussen Brussel en Kortrijk en dat dan niet via Gent, dus de trein die ik ook neem (als er zitplaats is, tenminste, maar dat is zelfs in het laatste rijtuig soms niet het geval).

    28.01.2014:  De laatste tijd is er in de trein naar Kortrijk/Poperinge nauwelijks nog vrije zitplaats. Mijn suggestie aan J. Cornu is dus niet om overal gratis Wifi te voorzien, maar wel in elke trein op elk moment van de dag zitplaats voor elke passagier.

    Volgende maand slaan de tarieven weer op, niet zo veel als andere jaren, en voor wie een Key Card koopt, zoals ik, blijft de prijs hetzelfde. Dat is niet zo voor de 10-rittenkaart van de MIVB, die zal vanaf zaterdag 14 (ipv 13.50) EUR kosten.

    Zwartrijders op de Diabolo-lijn richting Brussel-Luchthaven kosten de NMBS jaarlijks veel geld. De NMBS overweegt daarom poortjes te zetten in het treinstation onder de luchthaven. Zwartrijden op de Diabolo-lijn betekent in het treinstation Brussel-Luchthaven af- of instappen zonder de verplichte toeslag op het treinticket te hebben betaald. Wie bijvoorbeeld vanuit Antwerpen naar de luchthaven van Zaventem moet, is goedkoper af door het iets verder gelegen station Brussel-Noord op te geven als bestemming en dan af te stappen in Brussel-Luchthaven. Wie met de trein via de Diabolo-lijn reist maar niet afstapt in het station Brussel-Luchthaven, is immers vrijgesteld van de toeslag. Ze zouden die toeslag beter helemaal afschaffen.

    21.01.2014:  Vanavond, in Brussel Zuid, zag ik dat er, zelfs in het laatste rijtuig, geen vrije zitplaatsen meer waren in de trein naar Kortrijk/Poperinge, die bij aankomst 5' vertraging had. En die trein was niet de enige, ook de volgende (die naar Zottegem waarmee ik dan naar huis reed, en die naar Aalst-Gent).

    Vorig jaar was 't ook gene vette met de stiptheid bij de NMBS, zo laat De Standaard weten. De stiptheid op het Belgische spoor heeft vorig jaar een nieuw dieptepunt bereikt. Over het hele jaar reed 85,6 procent van de treinen op tijd of met een vertraging van hoogstens 6 minuten. Het is het slechtste resultaat in minstens vijftien jaar. De cijfers voor 2013 werden dinsdag gepubliceerd op de website van spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel. Als er rekening wordt gehouden met het aantal reizigers - waarbij een trein met veel reizigers (zoals die naar Kortrijk/Poperinge, vermoed ik) zwaarder doorweegt in de cijfers - dan daalde de stiptheid over het volledige jaar tot 83,2 procent, tegen 85,8 procent in 2012.

    Ondanks deze teleurstellende cijfers, zullen de tarieven binnenkort (per 1 februari) wel weer stijgen...

    17.01.2014:  't Was vanmorgen niet lollig voor de mensen die de trein naar Geraardsbergen moesten nemen (en in de andere richting wellicht ook niet). Door een "persoonsongeval" reden die treinen niet, zo werd in 't station omgeroepen, maar wat de omroepster niet zei, was wat de reizigers te doen stond. Ze konden bij voorbeeld de bus naar Ninove (31, 32 of 33) nemen, er waren vervangingsbussen ingelegd volgens De Standaard. Die schrijft dat in Okegem, een deelgemeente van Ninove, vanmorgen een persoon aangereden werd door een trein, het slachtoffer is overleden. Het slachtoffer werd aangereden door een trein die van Ninove naar Denderleeuw reed. Er zaten een zestigtal reizigers op die trein, die werden geëvacueerd. Tegen dat ik terug was van 't werk, reden de treinen weer van en naar Geraardsbergen.

    Ook lollig is het niet voor de inhoud van de portemonnee van wie de trein naar de nationale luchthaven in Zaventem. Vanaf 1 februari betaalt men voor de Diabolo-lijn richting nationale luchthaven 5,07 euro in plaats van 4,44 euro. Eind vorig jaar werd al duidelijk dat de prijs onhoudbaar was door het tegenvallend aantal passagiers en treinaanbod. De toeslag van 5,07 euro is een extra bedrag dat boven het 'gewone' ticket komt. Het was de private investeerder Northern Diabolo die eind vorig jaar aan de alarmbel trok omdat de passagiersaantallen en het treinaanbod onder de afgesproken drempels zakten. Daardoor kon Northern Diabolo volgens het contract met de Belgische overheid en spoorwegbeheerder Infrabel een verhoging van de ticketprijs eisen. Bizarre gedachtegang...

    09.01.2014:  Kersverse NMBS-baas Cornu heeft in zijn nieuwjaarstoespraak gepleit voor wifi op de trein en in het station. En daarmee breekt hij met de visie van de vorige directie. Er loopt wel nog een studie naar de haalbaarheid en mogelijke alternatieven. Er rijden nog oude barakken op de sporen (b.v. tussen Aalst en Geraardsbergen), laat hij die eerst vervangen?

    03.01.2014  Mijn pendelaarswensen voor dit jaar zijn stipter en comfortabele treinen met voor iedereen een volwaardige zitplaats, en vooral geen enkele staking, die wordt toch gehouden om redenen waar de pendelaar geen enkele invloed op heeft.

    In De Standaard lees ik dat de toeslag die treinreizigers moeten betalen omdat ze zonder ticket zijn opgestapt, in de tweede helft van dit jaar wordt herzien. Dat heeft minister van Overheidsbedrijven Jean-Pascal Labille (PS) gezegd in de commissie Infrastructuur. De NMBS bevestigt, maar benadrukt dat eerst in voldoende voorverkoopmogelijkheden voorzien zal worden. Nog dit jaar zal al wie nog geen ticket heeft, 7 euro extra betalen, of ze de conducteur nu verwittigen of niet. Op dit moment bestaan er nog twee verschillende toeslagen: 3 en 12,5 euro. De redenering daarachter is dat wie de treinbegeleider op voorhand verwittigt, minder moet betalen, maar dat leidt tot heel wat discussies. De NMBS zegt daarom al lang een vereenvoudiging te willen. De spoorwegmaatschappij is de mogelijkheden om vooraf een ticket te kopen aan het uitbreiden. "We plaatsen bij alle opstapplaatsen nieuwe ticketautomaten", zegt woordvoerster Frieke Neyrinck aan Belga. "We streven ernaar 740 automaten te plaatsen, een pak meer dan vandaag." Daarnaast is het ook al mogelijk om tickets te kopen via de mobiele site van de NMBS (m.nmbs.be - op eigen kosten voor elektriciteit, papier en inkt), of via de iPhone-toepassing. Betekent dit dat elke reiziger een iPhone moet hebben voor 't geval de ticketautomaat defect is?

    30-06-2014 om 00:00 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Per(r)ongeluk


    Archief per week
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 28/11-04/12 -0001


    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Archief per maand
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 11--0001


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!