NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Over mijzelf
Ik ben Helga
Ik ben een vrouw en woon in Denderleeuw (Belgie/Vlaanderen) en mijn beroep is secretaresse (tegenwoordig heet dat assistant...).
Ik ben geboren op 24/07/1960 en ben nu dus 58 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Wandelen, reizen, lezen, computeren, en ik volg graag voetbal- en wielerwedstrijden.
Deze profielfoto is genomen in Chileens Patagonië.
Foto
Categorieën
  • Denderleeuw (6)
  • Eendracht Aalst (266)
  • Hamburger SportVerein (300)
  • Pelgrimtocht Santiago de Compostela (12)
  • Per(r)ongeluk (18)
  • Reisduif (21)
  • Vichte-Dhron (1)
  • Wandelen (388)
  • Inhoud blog
  • 27e Heidetochten, georganiseerd door De Heidetochten Kester-Gooik vzw
  • 31e Lentetocht, georganiseerd door WSV Land van Rhode vzw
  • Sinksentocht, georganiseerd door De Pajotten Hekelgem vzw
  • SC Eendracht Aalst: Seizoen 2018-2019
  • Bezoek aan Hamburg, mei 2018
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mijn favorieten
  • seniorennet.be
  • Helga's fotoalbums1
  • Helga's fotoalbums2
  • WSV De Sportvrienden vzw
  • Aktivia, de wandelfederatie
  • Marching, de elektronische wandelagenda
  • Website van Etienne & Nelly
    Zoeken in blog

    Foto
    goegestapt

    31-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Per(r)ongeluk - 01.07.2015 - 31.12.2015

    31.12.2015: Het klopt, zowel de sossen als de tsjeven hebben hun stakingsaanzegging voor begin januari ingetrokken. De Waalse stakersbonden blijven bij hun plannen en van de ASTB (de machinistenbond) is er geen nieuws.  De kans zit er dus dik in dat ik de hele week lijfelijk en geestelijk aanwezig ben op kantoor. Ik ga er toch van uit dat de trein naar Schaarbeek in Brussel Zuid niet ineens zonder treinpersoneel valt.

    30.12.2015: Alleen ACV-Transcom heeft de stakingsaanzeggingen voor volgende maand bij het spoor ingetrokken. De Waalse vleugel CSC Transcom en de twee vleugels van de socialistische ACOD spoorbonden blijven echter bij hun stakingsaanzegging, zodat de stakingen nog altijd niet van de baan zijn. Voorlopig blijft dus nog onduidelijk of de staking van 6 en 7 januari bij het spoor zal plaatsvinden, en dat is dus over iets minder dan een week (want als de staking doorgaat, begint die wellicht al op dinsdagavond).

    28.12.2015: Het gemeenschappelijk vakbondsfront bij de NMBS wil vandaag nog niet beslissen of de aangekondigde staking op 6 en 7 januari doorgaat. De bonden komen later opnieuw bijeen, al is nog niet bekend wanneer. Liefst nog deze week/dit jaar want hun tweedaagse is al volgende week... Tot 48 uur voor de staking kan die afgeblazen worden, dat is volgende week maandag. Die gesyndikeerde stakers moeten stilaan eens begrijpen dat, wanneer ze onenigheid hebben met hun werkgever, ze daar de klanten niet steeds moeten mee lastig vallen.

    24.12.2015: Twee studenten, een aan elke kant van de taalgrens, hebben van de stakersbonden bekomen dat de drie stakingsdagen eind volgende maand (21-23 januari) naar later, nog te bepalen, data verschoven worden, omdat de studenten anders te veel moeite hebben om hun examens te kunnen gaan afleggen. Alleen de ASTB moet de studenten nog welwillend zijn. Ik hoor Voka en Unizo niet, moeten de werknemers bij hun leden misschien niet gaan werken? Of de stakingen op 6 en 7 januari 2016 nog plaats vinden, zal maandag besloten worden, maar ook dan kan ASTB dwars liggen voor wie met de trein wil vervoerd worden.

    21.12.2015: De vakbonden bij de NMBS schorten hun stakingen nog niet op, zoals de regering gevraagd had. Ze willen eerst aftasten hoeveel onderhandelingsmarge er is. Wie houden ze daar eigenlijk aan 't lijntje? Moeten de reizigers daar een beetje komen ontmijnen? Na het mislukt sociaal overleg hadden de bonden aan minister van Werk Kris Peeters (CD&V) een sociaal bemiddelaar gevraagd. De regering ging op die vraag in, maar dan moesten de bonden hun stakingsaanzegging wel intrekken. In een brief vraagt het gemeenschappelijk vakbondsfront nu om een ‘ontmijner’ of ‘voorbemiddelaar’ aan te stellen. Die moet tegen 31 december aftasten hoeveel onderhandelingsmarge er bij alle betrokken partijen is. In een verslag moeten ook de onderwerpen waarover onderhandeld worden vastgelegd worden. Als het verslag door het gemeenschappelijk vakbondsfront goedgekeurd wordt, dan kan de gevraagde bemiddelaar aan de slag. De stakingsaanzeggingen zullen worden opgeschort zodat de bemiddeling alle kansen krijgt, stellen de bonden.

    18.12.2015: Da's een gedacht, zie, in plaats van geld uit te geven aan sjarels die niet eens aan hun 36u/week  travakken geraken, doe eens een serieuze bestelling bij Bombardier. NMBS heeft voor 1,3 miljard euro aan bestellingen geplaatst bij de Canadese trein- en vliegtuigbouwer Bombardier, die een fabriek heeft in Brugge. De 445 rijtuigen worden in een eerste fase besteld, voor 1,3 miljard euro. Uiteindelijk gaat het maximaal om 1.362 rijtuigen voor een totaalbedrag van 3,3 miljard euro. Wat zit er in zo’n dubbeldekker? Multifunctionele ruimte, comfortabele zitplaatsen, informatieschermen, hogere plafonds, meer beenruimte bij tegenover elkaar staande zetels, ruimte voor grote bagage (rijden die nieuwe treinen dan naar de luchthaven?) en meer stopcontacten. Misschien dat vanaf 2018 er dan minder treinen met banken zullen rijden (zoals die 's morgens naar Schaarbeek)?

    25.11.2015: Dat gisteravond de trap naar het perron voor sporen 1 en 2 afgezet was met nadar, had te maken met verfwerken op sommige treden. Maar vanmorgen was de uitgang naar de bushalte gehalveerd in de breedte: een roltrap was afgezet, de vaste trap was maar half zo breed en er kwamen meer mensen buiten want de metro rijdt weer min of meer. Zolang metrolijn 6 niet opnieuw geëxploiteerd wordt, ga ik naar Brussel Centraal, ik heb toch tijd genoeg voor de trein naar De Panne. Vanavond reed die niet verder dan Gent-Sint-Pieters. Wellicht was het dan ook niet nodig om negen rijtuigen aaneen te hangen, volstond de NMBS het met 3, laat de mensen maar gelijk planken tegen elkaar staan... Nadien bleek die trein in Denderleeuw al een half uur vertraging opgelopen te hebben, die naar Zottegem had 4 minuten meer tijd nodig dan volgens 't boekje.

    24.11.2015: Vanmorgen zag ik "slechts" twee politieagenten voor de hoofdingang van het station van Denderleeuw, in Brussel, bij de uitgang richting bushaltes zag ik er geen. Na gedane werken zag ik daar wel drie tot vier agenten op de roltrap richting bushalte staan en ook binnen in het station patrouilleerden groepjes agenten en twee militairen. Verder was de trap naar de perrons het dichtst bij Brussel Noord afgesloten met een nadarhekken. Alleen de NMBS trekt zich niets aan van de reizigers, die mogen staan wachten op treinen in vertraging...

    Morgen zouden enkele metro's weer rijden, van lijn 6 is geen sprake, wel van lijn 2, en ook andere lijnen waar ik niets aan heb.

    23.11.2015: Sinds afgelopen weekend is in Brussel dreigingsniveau 4 ('t hoogst mogelijk) van kracht, elders niveau 3. Wat dat voor Brussel betekent is o.a. dat de metro niet uitrijdt en de pre-metro enkel bovengronds (bussen en trams rijden dus wel), dat scholen en crèches gesloten zijn, en ook zijn enkele winkels dicht, maar dat is niet door de overheid opgelegd. Toen ik vanmorgen aan 't station aankwam, stonden daar vier ferm bewapende politieambtenaren de wacht te houden, twee aan de hoofdingang, twee in de hall naar de trappen (misschien waren er nog meer, maar deze vier heb ik gezien). Op het elektronisch scherm stonden maar enkele treinen aangekondigd, sommige als geschrapt (er was gisteravond een intersectoriële staking in Wallonië gestart...). Gelukkig heb ik sinds onlangs een smartphone en zag ik daar dat de trein van 7h16 luttele minuten vertraging had. Gezien veel nieuwe Schiptrekkers hun kinderen blijkbaar naar Brussel sturen om er les te volgen (al zijn er in Dendereleeuw ook scholen), en die scholen gesloten zijn, was er veel vrije zitplaats in de trein.  In Brussel Centraal, aan de kant van Putterij waar de bushaltes zijn, was geen geüniformeerd mens te zien, net als vorige week. Met de bus ben ik naar 't werk gebold en ook daar, aan het Madouplein, geen geüniformeerd mens te zien (wel twee militairen bij het kabinet van minister Jambon, zoals in 't begin van 't jaar, toen in Parijs een aanslag gepleegd werd op weekblad Charlie Hebdo). Na gedane werken keerde ik terug naar Brussel Centraal, te voet want ik zag niet meteen een bureis (29 of 63). Opnieuw geen geüniformeerd mens te zien, al kwam er wel op 't gemak een politieauto door de Putterij gereden. Ik had genoeg tijd om eens een blik te werpen in de lokettenhal om tot mijn verbazing ook daar geen geüniformeerd mens te zien. Nochtans, vorige week waren er wel, luidens mijn afdelingshoofd, en toen was ook in Brussel niveau 3 van kracht... In Denderleeuw waren de 4 vertegenwoordigers van 't wettelijk gezag ook vertrokken.

    Overigens blijft dreigingsniveau 4 van kracht tot 't einde van de week (al zou de metro misschien vanaf woensdag wel weer beginnen functioneren), elders niveau 3, en dat betekent dus wellicht ook dat er geen warm eten te smikkelen zal zijn, dat personeel kan blijkbaar enkel en alleen met de metro komen... 

    20.11.2015: Vandaag was de trein van 07.20 uur naar Schaarbeek afgeschaft, die van 07.16 naar Dendermonde zat al vol, dus nam ik die naar Tongeren die in Brussel Zuid met 11' vertraging aankwam.

    Wie maandag van of naar Charleroi of Namen moet sporen, moet bovendien rekening houden met problemen wegens een intersectorale staking die zondagavond begint. Zelfs elders in het land kan men met moeilijkheden geconfronteerd worden. Tiens, is die actie wel tijdig meegedeeld? Mijn Franstalige collega, die meestal van thuis werkt op maandag, was verbaasd toen ik hem over die actie sprak, dus hij moet er ook niet over gehoord of gelezen hebben.

    17.11.2015: De stationsomroepster blijft maar liegen, belooft dat de trein (ook voor die naar Dendermonde om 07.16 uur) "zo dadelijk" zal aankomen, maar dat is dan minstens 5' later. Vanavond (ja, 't is al donker om 17.38 uur) was de trein naar De Panne via Aalst en dus Denderleeuw gewoonweg afgeschaft, en die naar Kortrijk was er wel op tijd maar had in Denderleeuw 8' vertraging.

    30.10.2015: Het enige waarin de NMBS stiptheid bewijst, is het jaarlijks verhogen van de tarieven, per 1 februari. Deze keer, volgend jaar dus, moet ik een Euro bijbetalen wanneer ik een Key Card koop. De opvallendste stijging is er voor de Campuskaart (een tienrittenkaart voor studenten), die 3,31 % duurder wordt. Volgens de NMBS is de stijging nodig om de prijs van dit product opnieuw in evenwicht te brengen met de prijzen uit hetzelfde segment. En ik dacht dat studenten bij de favoriete klanten van de NMBS waren, gezien bepaalde treinen tijdens grote studentenvakanties geschrapt worden.

    Dat de spoorwegmaatschappij nieuwe tarieven aankondigt, betekent niet dat de vraag om variabele tarieven (met bijvoorbeeld verschillende ticketprijzen in dal- en piekuren) op de lange baan geschoven worden. "Dat zijn twee verschillende discussies", duidt Crols. "De aangekondigde tariefverhoging is een toepassing van de huidige beheersovereenkomst, terwijl de vraag naar tariefvrijheid kadert in de onderhandelingen over een nieuwe beheersovereenkomst. Die zullen in de eerste maanden van 2016 hun beslag krijgen." Het zal dus afhangen van de inhoud van die nieuwe beheersovereenkomst of (!!!) en wanneer er flexibele tarieven kunnen komen bij het spoor. Ik hoop dat minister Galant dit kan tegen houden of serieuze tegenprestaties kan eisen en bekomen. Het is al te gek dat reizigers die de trein nemen naar 't werk of de school/universiteit (dus bijna geen keuze hebben, of moeten ze de files op de openbare wegen verlengen?) meer moeten betalen dan wie tijdens de daluren de trein kan nemen. Die zal minder last hebben van vertragingen, van gebrek aan zitplaatsen en bij stakingen kan die zijn plan simpel aanpassen, zonder verlies van geld noch tijd. Komt dat verschil er toch, dan interpreteer ik dat als dat pendelaars ook voor een zitplaats moeten betalen.

    29.10.2015: Dat de NMBS onbetrouwbaar is, weten ze ook in Nederland, maar daar gaat het om de afwikkeling van het Fyra-dossier, zij hebben zich laten rollen en Descheemaecker (Cornu's voorganger) was afwachtend om treinen te bestellen (allez, er waren er besteld, maar nog niet geleverd). Dat ik de NMBS onbetrouwbaar noem, is omdat de stationomroepster elke ochtend beweert dat de trein van 07.20 uur binnen enkele ogenblikken aankomt, maar wellicht is die dan net in Erembodegem vertrokken en komt dus met 5' vertraging aan, zodat een reiziger het risico neemt om naar spoor 2 te spurten voor de trein van 07.24 uur, die wel op tijd vertrekt. Vandaag moest daar plots een veiligheidscontrole gebeuren, zodat zelfs de trein van 07.37 uur eerder vertrok...

    21.10.2015: De NMBS heeft de rekening opgemaakt van de twee dagen acties (in Wallonië: stakingen), In totaal 1.712 volledig en 478 gedeeltelijk afgeschafte reizigerstreinen, en verder 12.323 minuten (of ruim 205 uren) vertragingen in het reizigersvervoer (of die vertragingen allemaal aan de akties te wijten zijn? Of zijn de structurele vertragingen ook meegerekend?). De treinstakingen van het voorbije jaar hebben de NMBS al tien miljoen euro gekost, verklaarde NMBS-topman Cornu vandaag in de Kamer. Volgens hem kan de NMBS daarmee 160 werknemers een jaar lang betalen. Bovendien weegt het negatief voor het imago en de werking van het bedrijf. "Dit is negatief voor het aanvoelen van de klant en de ontwikkeling van het bedrijf", zegt Cornu vanmorgen in de hoorzitting over NMBS en Infrabel. Met de regionale stakingen van de socialistische vakbond ACOD-Spoor maandag en dinsdag zit de NMBS voor 2015 al aan 8 stakingsdagen. Voor de goede naam moet de NMBS zelf zorgen, door klantgericht te werken, bij voorbeeld.

    Vanmorgen kwam de trein naar Schaarbeek weer met 6 minuten vertraging aan in Denderleeuw, toen ik dat zag, begaf ik me met bekwame spoed naar spoor 2, maar nu bleef de trein voor Tongeren wel wachten...

    20.10.2015: Vanmorgen was het van 't zelfde als gisteren, ik zal die gasten van 't station eens wijsmaken dat wat meer dienstverlening op zijn plaats is. Als het personeel weet dat de trein naar Schaarbeek van 07.20 uur zoveel vertraging heeft dat de trein naar Tongeren (die toch ook in Brussel stopt) van 7.24 uur eerst vertrekt, dan mag men de passagiers op de perrons wel op de hoogte stellen zodat dezen nog kunnen kiezen tussen wachten en naar spoor 2 koersen.

    Met de regionale staking van de socialistische vakbond ACOD-Spoor dinsdag, die net als maandag vooral voor hinder zorgt in Wallonië, zit de NMBS voor 2015 al aan 8 stakingsdagen. Ze mogen er dus wel eens mee stoppen, al is 't maar voor dit jaar.

    19.10.2015: Ik heb met de gebruikelijke treinen gependeld maar ik denk toch dat ze in 't station van Denderleeuw actie voerden. De trein naar Schaarbeek van 07:20 uur had meer dan 5' vertraging en men verzuimde om te roepen dat de trein naar Tongeren van 07:24 uur eerst zou vertrekken. Dat is dus de dienstverlening van de NMBS...

    13.10.015: De ene staking is nog niet lang achter de rug, en er wordt alweer gepraat over acties. De Franstalige vleugel van de socialistische spoorbond (CGSP Cheminots) plant voor maandag 19 en dinsdag 20 oktober nieuwe stakingen in Waalse districten. De Vlaamse vleugel ACOD Spoor beperkt zich tot voornamelijk sensibilisering en informatievergaderingen, met beperkte hinder voor de reiziger. Voor het goederenvervoer is er wel een stakingsaanzegging van 48 uur.

    10.10.2015: Pechvogels die eergisteren toch rekenden op een rijdende trein, zorgden voor enige statistieken. De staking bij het spoor van de Franstalige vakbond CGSP heeft vrijdag een vertraging van in totaal 13.158 minuten veroorzaakt. Daarnaast werden er 575 treinen volledig en 187 gedeeltelijk afgeschaft (ik veronderstel dat hiermee bedoeld wordt dat de trein niet tot zijn eindbestemming reed maar stopte in het laatste station voor Brussel).

    08.10.2015: Subiet beginnen ze er weer aan, een staking van meer dan 24 uur want die begint al om 21.00 uur en eindigt morgen met de laatste trein en die vertrekt normaal ver na 22.00 uur. Mij hebben ze eens te meer niet beet, want ik mag weer telewerken en spaar dus 2 lijntjes uit op de Key Card (of anders gezegd: ik kan een dag langer wachten om een nieuw te kopen). MR-minister van Mobiliteit Galant laat inmiddels weten dat het de regering menens is met de minimale dienstverlening bij het spoor. Als de NMBS en de bonden tegen het einde van het jaar geen voorstel op tafel leggen, zal de regering zelf stappen zetten. Als het mogelijk is om extra treinen in te zetten om manifestanten naar de nationale betoging te brengen (en terug, wellicht), moet het ook mogelijk zijn om een minimumdienst te organiseren, merkt Galant op, en daar geef ik haar principieel gelijk in, maar de dienstverlening is doorgaans al eerder minimaal...

    Zo was er deze morgen wellicht een technisch euvel in Denderleeuw want geen enkel scherm deelde iets mee en de uurwerken boven de perrons waren ook al stil gevallen. Nu ja, we weten dat treinpersoneel gefrustreerd raakt als een reiziger durft naar zijn armbanduurwerk kijken bij weer een vertraging ('s morgens, want gisteren en deze namiddag had ik nauwelijks vertraging te verduren).

    05.10.2015: De trein van 7:20 uur had weer vertraging, dus ging ik naar spoor 2 voor de trein van 7:24. Maar die moest dan voorrang verlenen aan de verlate trein...

    De NMBS legt zeven extra treinen in voor de nationale betoging van komende woensdag in Brussel. Dat meldt de spoorwegmaatschappij. Die zeven treinen moesten minstens een half uur vertraging hebben of vol pendelaars zitten. Omdat de betoging vlakbij het station Brussel-Centraal komt, zal dat station tussen 12 en 17 uur moeilijker te bereiken zijn. Allez, het werkend plebs zal nog maar eens zijn plan trekken... Het parcours van de betoging gaat van Brussel-Noord naar Brussel-Zuid (ik doe mijn verplaatsing omgekeerd) en komt nog vlakbij drie andere stations: Brussel-Centraal, Brussel-Kapellekerk en Brussel-Congres. In die drie laatste stations zal de toegang woensdagnamiddag beperkt worden om de reizigersstroom beter te kunnen beheersen, meldt de NMBS. Brussel-Centraal zal enkel via de metrogang en de ingang Horta (de in/uitgang naar de Grote Markt) bereikbaar zijn. Andere ingangen gaan mogelijk toch open als de omstandigheden het toelaten.

    02.10.2015: Vanmorgen kwam de trein naar Schaarbeek naar "goeie" gewoonte met een vijftal minuten vertraging in Denderleeuw aan. Tegen dat hij in Brussel Centraal aankwam, was die vertraging al uitgebreid tot 11 minuten. 's Namiddags kwam de trein naar Zottegem-Oudenaarde wel op tijd aan in Brussel Noord, maar daar bleef hij 10 minuten staan, sukkelde naar Brussel Zuid en reed van daar via de oude lijn naar Denderleeuw (en verder) waar hij al 23 minuten vertraging had bijeengeslenterd. En dan mag je als reiziger nog niet klagen...

    29.09.2015: Het VRT-journaal had het over een 24-urenstaking op vooral vrijdag 9 oktober, maar in De Standaard staat dat de stakingsaanzegging van de socialistische spoorbond voorbarig is, want er zijn nog onderhandelingen gepland. Bovendien zijn de vakbondseisen vaag, zo zegt HR Rail, de juridische entiteit voor het personeel van NMBS en Infrabel. Er zijn nog onderhandelingen gepland, die ten laatste op 8 oktober zouden worden afgerond’, klinkt het in een persbericht. Wat is 't nu, moet ik een dag telewerken en lening van een token vragen, of niet? Misschien is die stakersbond voorbarig omdat zo'n staking tijdig moet aangekondigd worden, en de dag of zelfs enkele uren (de staking begint wellicht donderdagavond al) voordien pas aankondigen, dat betaamt al zeker niet.

    Behalve de actie op 9 oktober, plant ACOD ook provinciale acties op 19 en 20 oktober. De christelijke bond ACV/CSC Transcom verkiest een brede informatiecampagne over de ‘gevaren van het moderniseringsplan’ boven een staking, zo deelde de bond vorige week mee. Maar daarvoor werden nog geen aanzeggingen ingediend. ‘We opteren voor ‘gekruiste beurtstakingen’, waarbij op die data een district uit het noorden (Vlaanderen, nvdr) en één het zuiden (Wallonië) het werk zullen neerleggen’, aldus Abdissi, van de Franstalige vleugel CGSP Cheminots.

    15.09.2015: 't Is lang geleden, zeker? Of hebben ze graag een verlengd weekend zonder hun vakantiedagen aan te spreken? De spoorbonden overwegen een werkonderbreking of 24-uren-staking in oktober. Eind september vindt bij het goederenverkeer al een eerste staking plaats, maar die zal geen hinder veroorzaken voor het treinverkeer. "Het hoeft geen treinstaking te zijn", stelt Goossens - ABVV (ik vind dat ook). "Maar een 24-uren-staking of een werkonderbreking behoort zeker tot de mogelijkheden." Tot de hoogstwaarschijnlijkheden, zal hij wel bedoelen... Als die staking er komt, zal die niet voor de grote vakbondsbetoging van 7 oktober plaatsvinden. 9 oktober blijkt een mogelijkheid, en dat is dus een vrijdag.

    09.09.2015: De trein naar Aalst en verder tot De Panne had, tot Denderleeuw, twee keer zoveel tijd nodig dan begroot. Waarom? Geen idee, naar verluidt waren er personen op het spoor tussen Brussel Noord en Brussel Zuid, maar het was voorbij laatstgenoemd station dat de trein begon te treuzelen.

    's Avond, in Koppen (eindelijk nog eens een eigen reportage), testte een reporter zes treinbegeleiders uit of ze de regels wel kennen wanneer een reiziger spontaan meldt dat hij zijn abonnement niet mee heeft. De ene keer kreeg hij een ticket met een verkeerde melding, zodat hij de prijs niet kon recupereren wanneer hij zijn abonnement toonde aan het loket, de andere keer kreeg hij verkeerde info. Een van de woordvoerders, dhr Crols, gaf toe dat de treinbegeleiders blijkbaar nodig enige opleiding nodig hebben.

    01.09.2015: Ik ben terug aan het werk (sedert gisteren) na twee weken vakantie en kan dus weer getuigen van allerhande toestanden op het spoor. Gisteren had het weer ons een voorbode getoond van wat de herfst kan meebrengen, zoals bomen op de sporen (ergens bij Welle, wat bij de NMBS "tussen Denderleeuw en Aalst" luidt, hoewel Welle niet langs die lijn ligt). Vandaag waren er andere problemen die o.a. de trein van 17.38 naar Aalst en verder met een enorme vertraging opzadelden. Het treinverkeer tussen Oudenaarde en Zottegem is dinsdagavond onderbroken door een persoonsaanrijding. De aanrijding gebeurde op de lijn 89 tussen Denderleeuw en Kortrijk. Daardoor zijn beide sporen geblokkeerd. NMBS heeft bussen aangevraagd om de verbinding tussen de twee stations te garanderen, maar de trein naar Zottegem had in Brussel Noord en in Denderleeuw 2' vertraging, die naar Aalst en verder tot De Panne 45 minuten...

    12.08.2015: In een open brief aan spoorbaas Cornu kaarten reizigersverenigingen TreinTramBus en Navetteurs.be en Test-Aankoop de pannes van de NMBS-ticketautomaten aan. "Reizigers die te goeder trouw een ticket willen kopen, zijn het slachtoffer van deze defecten waarvoor de verantwoordelijkheid volledig bij de NMBS ligt", zeggen de drie organisaties. De overgrote meerderheid werkt wel, reageert de NMBS. Die overgrote meerderheid is 98,5%. Dat de NMBS er dan voor zorgt dat de overige 1,5% ook werkt, de reiziger moet ook niet met uitvluchten komen. Reizigers die een ticket willen kopen bij de treinbegeleider betalen het boordtarief, dat is 7 euro extra, ook als dit het gevolg is van een defecte automaat. Wie te goeder trouw is, kan daarna de 7 euro terugvorderen via een complexe en langdurige procedure, terwijl de verantwoordelijkheid eenduidig bij de NMBS ligt. De reiziger draait volgens de reizigersverenigingen en de verbruikersorganisatie op voor de tekortkomingen van de vervoersmaatschappij. De verenigingen zijn ook verbaasd over het feit dat de pannes van de automaten niet in ‘real time’ worden doorgeseind aan de treinbegeleiders, ondanks beloftes die de NMBS hierover deed op een overleg met de reizigersverenigingen begin 2014. Navetteurs.be, TreinTramBus en Test-Aankoop eisen daarom dat het huidige systeem met de toeslag van 7 euro wordt stopgezet. Er moet worden teruggekeerd naar het vroegere systeem, waarbij de treinbegeleider de boordtoeslag kan uitschakelen als de reiziger te goeder trouw is. Het boordtarief wordt niet toegepast van zodra een toestel meer dan één dag niet beschikbaar is en dan worden de treinbegeleiders daarvan ook op de hoogte gebracht bij het begin van hun dienst. Wanneer het toestel defect raakt nadat de treinbegeleider is begonnen aan zijn dienst, kan er wel een probleem ontstaan, geeft de NMBS toe. Maar ook dat zal veranderen. De toestellen die de treinbegeleiders gebruiken zullen tegen eind 2015 worden vervangen door een nieuwe versie. Daarop verschijnen sneller updates, zodat de begeleiders meteen op de hoogte zijn van pannes in de ticketautomaten.

    Ik heb Navetteurs.be trouwens nog weten oprichten, in de tijd dat wijlen Michel Daerden nog minister was voor openbaar vervoer.

    24.07.2015: Op de spoorlijn Brussel-Gent is gisteravond een ­treinbegeleider in elkaar ­geslagen door drie jonge ­passagiers. Minstens één ­andere reiziger zag het hele ­incident gebeuren. De drie sloegen de conducteur neer, waardoor hij op de grond viel. De jongeren trokken ­vervolgens aan de ­noodrem en zijn dan van de trein ge­sprongen. Ze slaagden er op die manier in heelhuids te ­ontsnappen. De feiten gebeurden tussen half zeven en twintig voor ­zeven. Gisteravond waren de daders nog altijd spoorloos. De ­treinbegeleider had ­volgens de getuige een blauw oog en een wonde aan de lip. De lokale ­politie was meteen ter plaatse. Waar de ruzie over ging, is niet duidelijk (misschien wel over een defect ticketmachine in een station zonder personeel ). De treinverbinding werd wel meteen geschrapt. Reizigers konden overstappen in het ­station van Liedekerke om hun reis verder te zetten. En als ze wat lang moesten wachten, konden ze te voet naar Denderleeuw, via een wandel- en fietspad dat nabij het station vertrekt en aankomt bij de Schiptrekkersbrug over de Dender. Van daar is 't nog ongeveer anderhalve kilometer naar 't station.

    22.07.2015: Zijn ze bij 't ASTB op hun hoofd gevallen en blijven botsen? Als het van hun leden afhangt, zou die harde actie in september meer zijn dan alleen maar een 24 uursstaking of een staking op zaterdag. Een staking van vijf opeenvolgende vijf dagen behoort zeker tot de mogelijkheden. Allez, wat is 't nu? Een werkweek staken of vijf keer vijf dagen staken? Zoveel werkdagen zijn er niet eens in september... Ik vraag me af of de NMBS dan ook, zoals voorbije zaterdag, de moeite zal doen om zoveel mogelijk treinen te doen rijden...

    21.07.2015: Machinistenvakbond ASTB gaat de zaterdagacties tijdelijk opheffen. Dat meldt woordvoerder Olivier Jardez na een vergadering maandagavond. Voorlopig wordt dus niet meer gestaakt. "Maar dat betekent niet dat we het opgeven, zeker niet. We komen in september terug met hardere acties", klinkt het.  En dan zal de NMBS geen extra inspanningen doen om de betalende klant te helpen... Het ASTB houdt de reizigers wellicht voor goegdelovigen, want het beweert dat de beslissing ook ingegeven is door het respect voor de pendelaars, om hen in deze vakantieperiode niet te gijzelen. Respect voor de pendelaars die gaan werken is er dus vooral niet.

    18.07.2015: De eerste zaterdagstaking blijkt geen groot succes. Een goede tien procent van de treinen is zaterdagvoormiddag omstreeks 09.00 uur geschrapt door de eerste zaterdagstaking van machinistenvakbond ASTB deze zomer. De meeste treinbestuurders zijn zaterdag dus gewoon aan het werk gegaan, en de NMBS zette ook extra personeel in om de hinder te beperken. Dus voor toeristen (zoals een wandelaar die deelnam aan de Marche de la Thudinie, in en om Binche, 100 km ) kan de NMBS moeite doen? Maar reppen de politici over een "minimale dienstverlening" bij een staking op een werkdag, staat het spoorwegwezen op zijn kop?  Enfin, de dienstverlening is nu toch al minimaal... Of de ASTB voortgaat met die zaterdagstakingen, weet het nog niet.

    15.07.2015: Het ASTB heeft een nieuwe doelgroep gevonden om te pesten, het staakt nu elke zaterdag in juli en augustus. Daar is men aan de kust natuurlijk niet over te spreken, maar dat deden ze evenmin toen er op werkdagen gestaakt werd. Alsof men op een zonnige werkdag (22) in april niet naar de kust zou sporen (zij die niet [meer] moeten werken)... Trouwens, je hoort de wandelaars toch ook niet? Overmorgen is er de Marche de la Thudinie in Binche en verre omstreken, en volgende maand de Dodentocht, moeten die dan zaterdag niet naar huis kunnen? Maar ja, vanuit Bornem moet je volgende maand sowieso geen trein nemen: in de maand augustus zal er tussen Sint-Niklaas en Puurs geen enkele trein rijden. Dat komt door werken. De NMBS en Infrabel leggen vervangbussen in. Tijdens de Dodentocht worden er extra bussen ingelegd.

    01.07.2015: Een trein met een tweehonderdtal reizigers is woensdagmorgen in Bierbeek stilgevallen door een technisch defect, zo heeft spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel bevestigd. De trein is nadien naar Leuven gesleept, vanwaar de mensen hun reis konden voortzetten.

    Combineer dat eens met het volgende bericht: in een uitgelekte brief aan een N-VA-kamerlid laat Cornu zich bijzonder kritisch uit over Infrabel. Zo zegt hij dat het zusterbedrijf zich aan de dienstverlening van de reizigers weinig of niets gelegen laat. Ook verwijst hij naar de lamentabele staat van niet-bemande stopplaatsen, die van 2005 tot 2013 onder de bevoegdheid van Infrabel vielen. Alsof de NMBS zich zoveel aan de dienstverlening van de reizigers gelegen laat en de treinen allemaal in optimale toestand vertoeven (niet volgens de lijst met storingen op de website van de NMBS)... De brief kadert in de discussie over wie in de toekomst bevoegd wordt over de stations en aanverwante infrastructuur. Nu zit die verantwoordelijkheid bij de NMBS, maar de N-VA wil dat Infrabel dat straks wordt. En dat is zeer tegen de zin van NMBS-baas Cornu. Infrabel zegt zwaar ontgoocheld te zijn door de uitspraken van Cornu. Ook de N-VA'er verbaast zich over de scherpe toon. "De toon is scherp, tegen mij en tegen Infrabel, maar dat is Cornu zijn stijl zeker?" Inderdaad, of had je gedacht dat een sos vriendelijk zou zijn tegen een N-VA'er?

    XX

    X

    31-12-2015 om 20:08 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Per(r)ongeluk
    27-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wafelentocht, georganiseerd door Wsv Egmont Zottegem vzw

    27.12.2015: Ik kwam net aan toen Mieke en Marksken wilden vertrekken, dus zij wachtten nog een poosje zodat ik me kon inschrijven en we samen op wandeltocht trokken over verharde en natuurlijke wegen, door Gorveerdegem, Smissenhoek, waar we even verpoosden voor een warme of frisse drank. Verder ging het naar Sint-Goriks-Oudenhove waar we alle 3 een portie soep oplepelden. De glühwein lieten we staan en door het Domein Breivelde bereikten we opnieuw de startzaal in Bevegem, waar we nog wat warms dronken alvorens afscheid te nemen op de ruime parking.

    Het weer was beter dan je eind december zou verwachten (en vooral veel beter dan vorig jaar, toen er een laag sneeuw en ijs lag) met soms de zon en een aangename temperatuur van 15°C. Mijn foto's staan hier: https://picasaweb.google.com/lh/photo/VhOzc4IDptAba33OIR1rVtMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

    27-12-2015 om 20:24 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Wandelen
    21-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SC Eendracht Aalst: Seizoen 2015-2016, E. Aalst - KM Torhout

    20.12.2015: E. Aalst - KM Torhout: 3-1

    In de 9de minuut ging Martin goed naar een verre bal, bediende Bokila, en die schilderde de bal in de winkelhaak. In de 35de minuut mocht Vandenbussche ongehinderd aanleggen en knalde de bal onhoudbaar voorbij VDN. De tweede helft was tien minuten bezig toen Bokila Rchidi omspeelde en Lusamba bediende, die voor een open doel maar binnen te tikken had. In de 62ste minuut werd een verre inworp doorgekopt, en door Bael aan de tweede paal binnengefrommeld.

    Geeraerd zal wel blij geweest zijn met de inzet van de volgende spelers: Van Den Noortgaete, Gillis, Bael (77' Van Impe), Bokila, Martin, Janssens, Van Damme, Geenens J. (86' Coppens), Gaye, Bogaerts en Geenens F. (44' Lusamba).

    Intussen is De Roose afgetreden als voorzitter, een nieuwe moet not aangeduid worden, Sven Van Den Bogaert is alvast CEO,  hij heeft zijn sporen al verdiend had als jeugdvoorzitter en bleek een valabel alternatief omdat Sven niet alleen financieel het klappen van de zweep kent maar bovendien de club door en door kent. In Het Nieuwsblad staat verder dat de investeerder een Vlaming is die niet per sé in de media hoeft te verschijnen.

    18.12.2015: Vannacht hebben enkele plezante Eendracht-supporters de middenstip op het plein van de fusieploeg aan de Dender uitgegraven en enkele spandoeken opgehangen.  't Is nochtans nog zowat anderhalve maand tot de derby, maar dit bewijst toch ook dat het stadion niet erg beveiligd is.

    Dit stond in de krant, en het volgende ook (maar niet met zoveel woorden op de website van de club): Een groep investeerders heeft concrete plannen om de financieel geplaagde derdeklasser Eendracht Aalst over te nemen. Jeugdvoorzitter Sven Van den Bogaert zou naar voren geschoven worden als crisismanager, zo maakte de ex-eersteklasser vrijdag bekend. Voorzitter Frank De Roose, die in december 2011 het roer overnam (en niet erg goed in de markt ligt bij de verenigde supporters), zet een stap opzij. De overname is nog niet helemaal rond, de komende dagen wordt er meer nieuws verwacht. Hopelijk zijn 't binnenlandse investeerders en niet uit een land dat nauwelijks voetbalgeschiedenis geschreven heeft.

    X

    21-12-2015 om 20:32 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Eendracht Aalst
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Denderleeuw 2015

    21.12.2015: In de leegstaande gebouwen van de VDAB aan de Steenweg zullen 200 asielaanvragers onderdak vinden. Tijdelijk burgemeester Sergooris bleek daar niet zo blij mee... Als die 200 allemaal Syriërs zijn, op de vlucht voor Assad en IS (of Daesh), bestaat de kans dat enkelen onder hen christelijk zijn. Maar Sergooris had het over een belasting voor gemeentebestuur en bevolking. De voormalige Brusselaars, meestal Nederlandsonkundigen,die hun rijbewijs bij een zakje zoute chips kregen, die zijn allicht geen belasting voor de bevolking...

    01.11.2015: Ze hebben hun zin gekregen, we hebben een ander gemeentebestuur en dus een nieuwe burgemeester, al is het ad interim: Alberic Sergooris van de CD&V. Ad interim, omdat het de bedoeling is dat Jo Fonck (SP-A) zijn geliefde positie weer inneemt. Maar dat hangt af van het onderzoek naar de te duur betaalde Van Roy-grond (dat moet dienen voor de brandweer).

    08.10.2015: De Dier en Scheerlinck zijn uit de N-VA gestapt en gaan door met hun DVD, waar ze blijkbaar een partij (en niet langer een beweging) van maken. Het politieke duo haalt drie redenen aan voor het ontslag: het feit dat ze niet meer uitgenodigd werden voor de fractievergaderingen, het feit dat uit het stemgedrag op de laatste gemeenteraad blijkt dat N-VA niet langer haar eigen burgemeester en schepen steunt en het feit dat voorzitter Duyck aan de gouverneur stelt dat De Dier en Scheerlinck niet passen in een mogelijk toekomstig samengaan van N-VA en sp.a in een volgende coalitie. Dat laatste is verrassend, aangezien dinsdag de procedure werd opgestart om tot een nieuwe coalitie te komen. SP.A/Open liet op de gemeenteraad weten verkennende gesprekken op te starten. De bocht van meer dan 180 graden die N-VA genomen heeft, heeft de twee overtuigd, en dit gesterkt door de overweldigende steun die ze de laatste weken mochten ervaren van de man in de straat, om hun lidmaatschap van N-VA ongedaan te maken en voortaan met DVD als volwaardige politieke partij van start te gaan. Ze zullen wellicht vermoeden dat de N-VA buitenspel (dus in de oppositie) zal staan wanneer een nieuw gemeentebestuur samengesteld wordt.

    18.09.2015: Denderleeuw is voor de tweede maal onbestuurbaar verklaard door minister van binnenland bestuur Liesbeth Homans (N-VA). De minister liet aan het gemeentebestuur weten dat de bemiddelingsopdracht door de Oost-Vlaamse provinciegouverneur Jan Briers geen resultaat had opgeleverd en dat er ook geen oplossing was voor de politieke crisis in Denderleeuw. Dat betekent meteen ook dat Denderleeuw onbestuurbaar verklaard is. De N-VA liet eerder al weten deze keer geen procedure te zullen opstarten om Denderleeuw zo uit de politieke crisis te halen. Het is wel afwachten naar de houding van DVD-ers burgemeester Jan De Dier en Erna Scheerlinck. Deze leden van het college van Burgemeester en Schepenen, die tijdelijk geschorst zijn als bestuurslid van de N-VA, kunnen wel nog bezwaar indienen. Gebeurt dat niet, dan ligt de weg naar de vorming van een nieuwe meerderheid wagenwijd open. Mw Homans heeft zich zeker on-partij-dig opgesteld want ze hoort tot dezelfde partij (tenminste als De Dier opnieuw opgenomen wordt door het partijbestuur) als de burgemeester. 11.08.2015: De "never ending story" gaat verder, nu hebben burgemeester De Dier en schepen Scheerlinck de N-VA verlaten en stichten een eigen partij, de DVD, voor Duurzaam Vlaams Denderleeuw. Ze zijn alle 2 op reis (ik weet niet of ze samen op reis zijn ) en geven voorlopig geen toelichting aan de pers.

    08.06.2015: Volgens het politieke katern in Het Nieuwsblad zou een oplossing zijn om de meerderheid te laten aftreden en te vervangen door een nieuw gemeentebestuur (er zijn nog enkele onbestuurbare gemeenten). Goed gevonden door de CD&V... Die zou natuurlijk niets liever hebben dan met de SP.A te regeren. Geld uitgeven kunnen ze niet daar aan de A. De Cockstraat, maar wel belastingen innen. Ook Vlaams Belanger Slagmulder heeft die ontvangen, maar volgens de website van Het Nieuwsblad ook verscheurd. Eens iets anders dan politiek: het stamcafé van WSV De Sportvrienden vzw, met name De Vrede op 't Dorp is verkozen tot Denderleeuws beste café. Dat verbaast me niets. 06.06.2015: Volgens De Standaard en Het Nieuwsblad is Denderleeuw wel onbestuurbaar. Wat zullen ze doen wanneer Eendracht Aalst komt spelen? Willen ze wel of geen politie inzetten, want die agenten moeten toch ook betaald worden. 24.02.2015: Denderleeuw is dan toch niet onbestuurbaar, zo stelde de Raad van State "op het eerste gezicht" vast. De SP.A kan het dus schudden, het gemeentebestuur blijft onveranderd, tot spijt van wie 't benijdt (CD&V, zeker?).

    09.01.2015: De gemeente blijft onbestuurbaar, Oost-Vlaams gouverneur Jan Briers heeft beslist om het gemeenteraadsbesluit dat de onbestuurbaarheid van Denderleeuw vaststelde, niet te schorsen. Ondertussen is het wachten op een beslissing van Vlaams minister van Bestuurszaken Liesbeth Homans. Op basis van een verslag van gouverneur Briers, moet zij nu beslissen of de gemeenteraad belast wordt met het samenstellen van een nieuwe bestuurscoalitie (iets wat een NV-A-er al had vermoed dat het de bedoeling was). Gisteren las ik overigens in de krant dat er nu (20.33) toch een Nieuwjaarsreceptie gehouden wordt (vorig jaar vond er geen plaats), ik vermoed in Den Breughel, want het regent en waait.

    21-12-2015 om 00:00 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Denderleeuw
    20-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18e Schooierstocht, georganiseerd door Wandelclub 'De Schooiers' Wichelen vzw

    20.12.2015: Ik schreef me in voor 16 km in de gemeenteschool (met daar ook een rustplost) en kreeg na anderhalve kilometer al een jenever aangeboden, verder vooral verharde wegen tot ongeveer halverwege. Toen begonnen de stroken onverharde paden elkaar steeds vlugger (met kortere verharde stukken) op te volgen en op 't laatste was er dan ook wat meer te zien: de zon op de Schelde en het oud gemeentehuis van Wichelen.

    Mijn foto's staan hier: https://goo.gl/photos/Wye4ZhFLDUN1CSP49

    20-12-2015 om 21:48 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Wandelen
    19-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hamburger SV: Seizoen 2015-2016: HSV - FC Augsburg

    19.12.2015: HSV - FC Augsburg: 0-1

    Al een halve week had men het op de website over de finale, maar 't was begot niet meer dan de laatste wedstrijd voor de winterstop. HSV (middels Müller, Ilicevic, Djourou, Hunt, Lasogga, Olic) joeg lang op de openingstreffer maar 't was Moravek die in de 76ste minuut scoorde. Die keer kwam Ostrzolek, die de titel Man van de Wedstrijd ambieerde (Jung deed dat ook), net iets te laat.

    Labbadia stelde de volgende spelers op: Adler - Sakai, Djourou, Spahic, Ostrzolek - Jung (81' Olic), Holtby - Müller, Hunt (71' Gregoritsch), Ilicevic - Lasogga (71' Schipplock).

    19-12-2015 om 20:19 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Hamburger SportVerein
    12-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hamburger SV: Seizoen 2015-2016: VfL Wolfsburg - HSV

    12.12.2015: VfL Wolfsburg - HSV: 1-1

    Müller scoorde in de 21ste minuut, maar Arnold scoorde de gelijkmaker in de 78ste minuut voor de volgende tegenstander van KAA Gent in de Champions' League.

    Labbadia stelde de volgende spelers op: Adler - Sakai, Cléber, Spahic, Ostrzolek - Jung, Holtby - Müller (90' Diekmeier), Gregoritsch, Ilicevic (81' Hunt) - Lasogga (85' Schipplock).

    12-12-2015 om 00:00 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Hamburger SportVerein
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SC Eendracht Aalst: Seizoen 2015-2016, RC Gent-Zeehaven - E. Aalst

    12.12.2015: RC Gent-Zeehaven - E. Aalst: 0-3

    In de 7de minuut scoorde Bokila reeds (0-1), gevolgd in de 22de minuut door Gillis (0-2) en in de 38ste minuut door Bael (0-3).

    Geeraerd stelde de volgende spelers op: Van Den Noortgaete, Gillis, De Man, Lievens M. (88' Geenens F.), Bael (66' Van Impe), Bokila, Janssens, Van Damme, Lusamba (71' Wagner), Gaye en Bogaerts.

    12-12-2015 om 00:00 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Eendracht Aalst
    06-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SC Eendracht Aalst: Seizoen 2015-2016, E. Aalst - UR La Louvière C

    06.12.2015: E. Aalst - UR La Louvière C: 2-0

    Na een pass van Gaye mocht Martin alleen op doel afgaan. Hij trapte op de bezoekende keeper maar Bokila was goed gevolgd en mikte de rebound tegen de netten (39'). Janssens zette de bal voor en de ingevallen Lusamba deed de netten trillen (85'). 

    Geeraerd stelde de volgende ploeg op: Van Den Noortgaete, Gillis, De Man, Lievens M., Bael (83' Geenens F.), Bokila, Martin (76' Lusamba), Janssens (90' Wagner), Van Damme, Gaye en Bogaerts.

    06-12-2015 om 00:00 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Eendracht Aalst
    05-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hamburger SV: Seizoen 2015-2016: HSV - 1. FSV Mainz 05

    05.12.2015: HSV - 1. FSV Mainz 05: 1-3

    De supporters die een week eerder lekker gevierd hebben, kregen nu hetzelfde resultaat op het bord, maar dan in het voordeel van de bezoekers.  Na een nochtans zeer goede start keek HSV ineens op een doelpunt van Samperio (16'), bleef echter spelbepalend, maar na de pause sloegen die van Mainz opnieuw toe: Samperio verdubbelde de score (51'). En dan scoorde Clemens (76') ook nog eens. Het tegendoelpunt van Djourou (90') kwam te laat. 

    Labbadia stelde de volgende spelers op: Drobny - Sakai, Djourou, Cléber, Ostrzolek - Jung (56' Diaz), Holtby - Müller, Gregoritsch, Ilicevic (64' Hunt) - Schipplock (56' Olic). 

    05-12-2015 om 00:00 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Hamburger SportVerein


    Archief per week
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 28/11-04/12 -0001


    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Archief per maand
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 11--0001


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!