Eén vrouw op vier verstuurde al naaktfoto van zichzelf
Er doen tegenwoordig steeds meer vrouwen aan 'sexting', het versturen
van pikante sms'jes. Zo gaf 43 procent in een recente enquête aan dat
ze de laatste maand zo'n sms verstuurden. Bovendien verzond 27 procent
al eens een naaktfoto van zichzelf.
Van de vrouwen die de afgelopen maand een pikant sms'je verstuurden, gaf
65 procent aan dat ze dat enkel in een serieuze relatie doen. 36
procent bekende echter dat ze al aan 'sexting' deden na enkele dates.
De
gegevens komen uit een Amerikaanse rondvraag, uitgevoerd bij 15.000
vrouwen tussen 18 en 40 jaar. Die werden gebundeld in het jaarlijkse
'Romance Report' van uitgever Harlequin.
Uit dat rapport blijkt ook dat 27 procent van de vrouwen al eens een naaktfoto van zichzelf verstuurde, via sms of e-mail.
"Discretie
is niet langer een deugd in de huidige maatschappij", stelt het
rapport. "Onze samenleving wordt steeds meer beïnvloed door de sociale
media, en dat geldt ook voor ons liefdesleven", klinkt het.
Ook
sociaalnetwerksites hebben een grote invloed. Van de vrouwen die meer
dan 10 uur per week op Facebook doorbrengen, hecht 61 procent meer
belang aan hun liefdesleven dan andere vrouwen.
Verder gaf ook 52 procent van alle vrouwen aan dat ze Facebook om een potentiële date te onderzoeken.
"Maar verrassend genoeg deed 52 procent van de vrouwen tussen 25 en 35 jaar nog nooit aan online dating", luidt het rapport.
Hoewel
89 procent van de vrouwen Facebook gebruikt om te lezen over het leven
van anderen, zoeken ze daar geen romantisch advies. Ze doen daarvoor ook
geen beroep op hun mama of vriendinnen, maar wel op magazines, films en
tv-shows.
Het magazine 'Cosmopolitan' is de belangrijkste bron
voor romantisch advies, terwijl de film 'The Notebook' als tweede voor
inspiratie zorgt. De talkshows van Dr. Phil en Oprah kwamen op drie en
vier, terwijl de tv-show 'Millionaire Matchmaker' op vijf stond. Daarin
gaan rijke singles op zoek naar een potentiële partner. (br.hln)
|