Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
athea




19-03-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jeroen Meus vraagt voortaan kredietkaart bij reservatie

Jeroen Meus vraagt voortaan kredietkaart bij reservatie


http://static0.hln.be/static/photo/2013/0/1/13/20130319102310/media_xll_5658808.jpg


Jeroen Meus is het beu dat mensen reserveren in zijn Leuvens restaurant Luzine en dan niet komen opdagen. Daarom vraagt hij sinds kort de gegevens van een kredietkaart op bij reservatie. Gisteren maakte de zelfstandigenorganisatie NSZ bekend dat zowat een derde van alle klanten zelden of nooit laat weten wanneer ze hun reservatie niet halen.

"Geen seintje geven is gewoon laf", zei de kok vanochtend op de radiozender Studio Brussel. "In mijn restaurant Luzine daagt één tafel per dag niet op. Per week 'rateren' we zo'n 25 couverts. De klant blijft koning, maar soms moet je aan de zaak denken." Als de klant dan wegblijft, staat het het restaurant vrij om een som van de kredietkaart te laten afhalen als wijze van boete. Al moet die maatregel wel vooraf duidelijk gecommuniceerd worden aan de klanten.

"In deze crisistijden en met de torenhoge faillissementscijfers in de horeca in het achterhoofd is elke niet gerespecteerde reservatie er één teveel", zei Christine Mattheeuws, voorzitter van NSZ, gisteren in een communiqué. Daarom overweegt een kwart van de restaurants om een voorschot te vragen bij elke reservatie. Meus liet op Studio Brussel weten dat hij dat ook wel zou willen doen, maar dat dat niet zo evident is. "Boekhoudkundig is dat een huzarenstukje."

Gemiddeld wordt 5 procent van de reservaties niet nageleefd. En dat terwijl bij de meeste restaurants meer dan 50 procent van de klanten hun tafel op voorhand reserveert. 30 procent van de klanten verwittigt bovendien zelden of nooit dat ze hun reservatie annuleren. Als klanten dat niet doen, verliezen restaurants inkomsten. Die laten het aantal ingrediënten en nodige personeelsleden onder meer afhangen van de hoeveelheid reservaties. Een aantal sterrenrestaurants vraagt daarom een voorschot bij reservatie. (br.hln)




Geef hier uw reactie door
Uw naam *
Uw e-mail
URL
Titel *
Reactie *
  Persoonlijke gegevens onthouden?
(* = verplicht!)
Reacties op bericht (0)



Foto

Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 01-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!