Grumpy Cat wordt gezicht van Friskies kattenvoer
Klik op de foto om een filmpje te bekijken
Grumpy Cat, de kat die wereldberoemd werd door haar depressieve blik, wordt het gezicht van diervoedingsgigant Nestlé Purina.
Grumpy Cat zal in de reclames schitteren van Friskies kattenvoer en
snoepjes, onderdeel van Nestlé Purina. Welk bedrag met de deal gemoeid
gaat, is niet bekend. Maar waarom voor Grumpy Cat is gekozen als hét
gezicht voor Friskies is overduidelijk.
"Hoe ironisch ook, je
bent gedwongen om te lachen als je haar gezicht ziet, zelfs als je ziek
bent of je dag niet hebt", aldus een woordvoerster van Nestlé Purina.
De
internetberoemdheid speelde in maart van dit jaar een gastrolletje in
een online reclame voor Friskies (zie filmpje door op fe foto te klikken), maar mag dus nu
de hoofdrol in een campagne gaan vertolken.
Grumpy
cat, die officieel luistert naar de naam Tardar Sauce, vergaarde
wereldwijde bekendheid toen in 2012 een foto van haar werd geplaatst op
internet. Een YouTube-video van het knorrige katje ging viraal en trok
binnen 24 uur 1 miljoen kijkers. Inmiddels is het eerste filmpje bijna
13 miljoen keer bekeken op YouTube.
Grumpy Cat is daarnaast een
graag geziene gast in Amerikaanse tv-shows en afgelopen mei kondigde
producer Todd Garner aan een film te willen maken over de 'humeurige'
kat.
(br.hln)
|