Dure babyspulletjes zijn statussymbool voor ouders
Meer dan twee derde van de Britse
ouders voelt zich gedwongen om dure autozitjes of speeltjes voor hun
baby te kopen. Verder blijkt uit een studie dat 12 procent van hen een
kinderwagen als een statussymbool ziet.
Celebs Een
vijfde van de deelnemers van de enquête gaf toe hun kinderen kledij aan
te trekken die bij hun eigen outfit passen. "We zien heel veel mensen
die dure babyspullen kopen die ze eigenlijk niet nodig hebben", aldus
de onderzoekers. "Op het speelplein en op school is de strijd tussen de
dure merken ontzettend groot. Deze trend werd gestart door celebs als
Katie Holmes en Victoria Beckham die fortuinen spenderen aan
accessoires voor hun kinderen. Steeds meer ouders vinden het belangrijk
om net dezelfde belachelijk dure kinderwagen als in de film van 'Sex
and the City' te hebben. Zeker in deze moeilijke tijden is het heel
belangrijk dat ouders kunnen weerstaan aan veel te dure accessoires".
Babyfoon met video Als
ouders meer dan één kind hebben, tellen deze uitgaven al snel op.
Sommigen spenderen meer dan 1.000 euro aan een kinderwagen. Vooral aan
dit item kun je volgens de deelnemers te veel geld spenderen, het meest
overbodige babygadget vinden ze een babyfoon met videobeelden. (br.hln)
|