Vrouwen herontdekken de staafmixer
De markt voor huishoudelijke apparatuur beleeft zware tijden, maar er
is een lichtpuntje. Staafmixers en keukenmachines gaan vaker over de
toonbank, omdat consumenten door de recessie meer thuis eten.
Ook zelf koffie Dat
stelt marktonderzoeksbureau GfK Retail and Technology in Nederland
vast. De omzet uit apparatuur voor voedselbereiding, zoals staafmixers
en keukenmachines, steeg in de eerste helft van dit jaar met 18
procent. Vooral staafmixers waren in trek, zo blijkt uit het
GfK-onderzoek. Maar ook de duurdere keukenmachines vonden vaker hun weg
naar de consument, aldus GfK-onderzoeker Niels van Steijn. GfK legt
ook een verband tussen de opkomst van de expressomachine en de neergang
van de economie. Consumenten zouden nu meer inspelen op de
mogelijkheden om thuis een goede kop koffie te zetten. De detailhandel
zette 39 procent meer volautomatische machines af.
|