NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Over mijzelf
Ik ben Helga
Ik ben een vrouw en woon in Denderleeuw (Belgie/Vlaanderen) en mijn beroep is secretaresse (tegenwoordig heet dat assistant...).
Ik ben geboren op 24/07/1960 en ben nu dus 56 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Wandelen, reizen, lezen, computeren, en ik volg graag voetbal- en wielerwedstrijden.
Deze profielfoto is genomen in Chileens PatagoniŽ.
Foto
Categorieën
  • Denderleeuw (4)
  • Eendracht Aalst (231)
  • Hamburger SportVerein (263)
  • Pelgrimtocht Santiago de Compostela (12)
  • Per(r)ongeluk (16)
  • Reisduif (19)
  • Vichte-Dhron (1)
  • Wandelen (332)
  • Inhoud blog
  • Hamburger SV: Seizoen 2017-2018
  • SC Eendracht Aalst: Seizoen 2016-2017, E. Aalst - Club Luik (eindronde)
  • Hamburger SV: Seizoen 2016-2017, HSV - Wolfsburg
  • SC Eendracht Aalst: Seizoen 2016-2017, E. Aalst - Sp. Hasselt (eindronde)
  • Per(r)ongeluk - 01.01.2017 - 30.06.2017
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mijn favorieten
  • seniorennet.be
  • Helga's fotoalbums1
  • Helga's fotoalbums2
  • WSV De Sportvrienden vzw
  • Aktivia, de wandelfederatie
  • Marching, de elektronische wandelagenda
  • Website van Etienne & Nelly
    Zoeken in blog

    Foto
    goegestapt

    23-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hamburger SV: Seizoen 2017-2018

    23.05.2017: En nog ene die 't aftrapt, Ostrzolek verkast naar Hannover 96 (net terug in 1. Bundesliga als 2de in 't klassement), zijn contract loopt nu ook af en wordt dus niet verlengd.

    Gregoritsch en Wood zijn uitgenodigd door hun respectievelijke nationale bondscoaches. Oostenrijk speelt op 11 juni in Dublin tegen Ierland. De Amerikanen spelen op 3 juni in Salt Lake City eerst een vriendschappelijke wedstrijd tegen Venezuela (dat land zit nochtans in een diepe economische crisis...), voor kwalificatie op 8 juni in Denver tegen Trinidad en Tobago en op 11 juni in Mexico City tegen Mexico. 

    Op 29 juni stelt de DFL de wedstrijden voor het komende seizoen al voor, weten we meteen tegen wie we de (laatste) thuiswedstrijd zien.

    22.05.2017: Het seizoen is net gedaan of er is al nieuws, dat zelfs De Standaard heeft! René Adler verlengt zijn nu aflopend contract niet. De website van HSV meldt geen verdere uitleg over zijn beslissing, maar De Standaard wel: Adler zou financieel moeten inleveren bij een contractverlenging (het heeft dus niets te maken met de puike prestaties van Mathenia). Op de website van HSV laat Adler weten nog geen plannen te hebben, nog niet te weten wat zijn volgende club wordt. Voor HSV heeft hij 129 wedstrijden gespeeld in 5 jaar (zover telt De Standaad niet, die zal bepaalde wedstrijden niet meerekenen) maar moest de laatste weken verstek geven met een gebroken rib, opgelopen tijdens de wedstrijd met BVB Dortmund.

    23-05-2017 om 20:36 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Hamburger SportVerein
    21-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SC Eendracht Aalst: Seizoen 2016-2017, E. Aalst - Club Luik (eindronde)

    21.05.2017: E. Aalst - Club Luik: 0-1

    Nochtans, Eendracht deed ook zijn best om te scoren: Verstraeten, Van Tricht, De Rock, Diarra, Van Hoevelen. Ook de Luikenaars probeerden het en het lukte hen in de 87ste minuut toen Mauclet op de counter scoorde. Het zal moeilijk worden voor Eendracht, volgende zondag, maar moeilijk gaat ook.

    De Cock stelde de volgende spelers op: Van Den Noortgaete, Van Hoevelen, Marmitte, Yala Lusala (57' Baras), Mitu, Van Tricht (72' De Coninck), De Rock, Verstraeten, De Man, Geenens F. en Diarra.

    21-05-2017 om 20:05 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Eendracht Aalst
    20-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hamburger SV: Seizoen 2016-2017, HSV - Wolfsburg

    20.05.2017: HSV - Wolfsburg: 2-1

    Door bijna aaneensluitende files van Hannover tot Hamburg en omdat ik eerst in 't hotel incheckte, kwam ik een minuutje of zo na de aftrap in het stadion op mijn zitje terecht. De gasten leken de controle over de wedstrijd te hebben en dat resulteerde in het openingsdoelpunt. Mavraj kopte een hoge bal te kort buiten, zodat Jung (niet Gideon, natuurlijk, maar een bleekgezicht van Wolfsburg...) de bal kon aannemen en een flankpas sturen, Knoche kopte de bal binnen (23'). Gemopper en gesakker in de oosttribune (en de andere tribunes, behalve het bezoekershoekje). Holtby werd in het centrum vrijgespeeld en behield het overzicht: links waren Müller en Kostic vrij, Müller creëerde een vrije baan voor Kostic in de 16 en die knalde de bal vlak in de verre hoek (32'). Gejubel en gejuich in de oosttribune (en de andere tribunes, behalve het bezoekershoekje).  Beide spelers proberen nogmaals te scoren maar met dit gelijkspel ging de pauze in. 't Moment om een frisdrank te halen.

    In de tweede helft probeerden beide ploegen te scoren (hoewel Wolfsburg genoeg had aan een gelijkspel) via Gomez en Gregoritsch, de keepers hadden behoorlijk werk te doen. Wellicht de laatste kans: Sakai naar Kostic, die de bal naar het midden bracht. Pas twee minuten eerder kwam hij op het veld om Holtby te vervangen (wellicht "eindelijk" volgens enkele supporters rondom mij), wanneer Waldschmidt van op 5 m eencoudig binnen kopte en het stadion haast deed "ontploffen" (88').  De arbiter liet nog enkele minuten extra spelen (wegens enkele te behandelen blessures) maar floot dan eindelijk af. Al wie HSV een warm hart toedraagt, barstte uit in allerhande vreugdekreten en -gebaren. Vooral de harde kern in de noordtribune ging uit het dak: ze bestormden het veld en 't zag er net uit alsof HSV Duits kampioen werd.  Ik zag die supporters stromen van hun plaats naar het plein, intussen een groep goed geëquipeerde agenten, zelfs twee te paard, om de helft van het plein af te zetten. Gezien de HSV-supporters onmetelijk gelukkig en blij waren, hadden deze politiemensen niets te doen. 's Avonds op TV zag ik dat de ene helft van het plein echt vol stond (gezien het stadion bomvol stond: "pickepacke voll" in 't Duits) en de noordtribune was nog voor ongeveer de helft bezet (door supporters die er niet meer bij konden op 't gras).

    Tot spijt van wie 't benijdt: HSV blijft dus in eerste klasse en dit zonder barragewedstrijden!  Dat mag Wolfsburg maar doen (tegen Braunschweig en dan ook winnen).

    Gisdol (die op 't plein ook behoorlijk uit zijn dak ging maar in een interview zijn cool bewaarde) stelde de volgende spelers op: Mathenia - Sakai, Papadopoulos, Mavraj, Ostrzolek - Ekdal (70' Jatta), Jung - Müller (64' Gregoritsch), Holtby (86' Waldschmidt), Kostic - Wood.

    Kostic en Waldschmidt hebben dus de zeer belangrijke doelpunten gescoord (voor de invaller zijn allereerste, maar veel speelminuten heeft hij dan ook niet gehad: 348' in 14 wedstrijden) maar voor mij is de man van het seizoenseinde toch Mathenia. "Tweede" keeper, maar Adler zal "zijn tenen mogen uitkuisen", want wat Mathenia er zoal uit hield aan levensvatbare doelpunten, gisteren (en eerdere wedstrijden)...

    En daarmee zit dit seizoen er op. Volgend seizoen zijn er twee derby's meer want Hannover 96 promoveert ook, net als VfB Stuttgart. Mijn foto's staan bij Google.

    17.05.2017: Hoewel hij al 22 jaar is, werd Jung toch uitgenodigd voor de interland met de -21-jarigen voor het Europees Kampioenschap van die jeugdcategorie.

    20-05-2017 om 00:00 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Hamburger SportVerein
    17-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SC Eendracht Aalst: Seizoen 2016-2017, E. Aalst - Sp. Hasselt (eindronde)

    17.05.2017: E. Aalst - Sp. Hasselt: 1-3, 2-3 n.v.

    Na 15' stond het al 1-0 door Van Hoevelen die raak kopte na een voorzet van Yala Lusala (1-0). Maar toen schoot Hasselt wakker en maakte de voorsprong van zondag jl. te niet: Matland raakte de paal bij een vrije trap en Sidibe werkte de terugspringende bal tegen de netten (43'); Jarju knalde een corner tegen de touwen (46'); Falko Geenens miste zijn interceptie bij een diepe bal en Bilican strafte dit genadeloos af (55'). Met die stand, 1-3, eindigde de reguliere speeltijd en werden de toeschouwers vergast op verlengingen.

    Het eerste kwartier vielen wel kansen maar geen doelpunten te noteren, dat was wel zo in de tweede helft van die verlenging, en tot groot geluk en tevredenheid van de thuisploeg en hun aanhang was het Baras die hiervoor zorgde, hij kopte de 2-3 binnen bij een hoekschop (107').

    De Cock stelde de volgende spelers op: Van Den Noortgaete, Van Kerckhoven (63' Van Tricht), Van Hoevelen, Marmitte (86' Baras), Yala Lusala, Mitu, De Rock (109' Claeys), Verstraeten, De Man, Geenens F. en Diarra.

    17-05-2017 om 23:16 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Eendracht Aalst
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Per(r)ongeluk - 01.01.2017 - 30.06.2017

    17.05.2017: Zei Mw Dutordoir dat de treinen zouden sneller rijden? Ik denk dat ik tegen dan met pensioen ben... De trein van 17.15 in Brussel Noord deed er geen 27' over maar welgeteld 90' oftewel anderhalf uur. Mocht hij misschien niet via Jette gereden hebben, 't had misschien zo lang niet geduurd. Blijkbaar zat ik in de defecte trein want in Denderleeuw mocht niemand instappen, in de andere richting (die voorrang heeft, zeker, gezien richting Brussel, 's namiddags...?) was er een storing aan de seininrichting. Volgens Het Nieuwsblad zaten er ook in een trein zonder airco te koekeloeren tot ze ook naar hun bestemming konden. In Gent deelde de NMBS waterflesjes uit aan de passagiers die met grote vertraging aankomen. Maar in Denderleeuw niet, natuurlijk, dat is maar een boerengat... Of meer dan een uur vertraging is niet lang genoeg. En nu ga ik schadevergoeding vragen via de website van de NMBS, zie.

    12.05.2017: De federale regering zet nu toch door met de lang aangekondigde minimumdienst bij het spoor, zij het in een lightversie. Het spoorpersoneel moet onder meer vier werkdagen voor een staking verplicht laten registreren of het staakt of werkt (dus na een algemeen aangekondigde staking hebben ze een paar dagen bedenktijd). Dat staat in een voorontwerp van wet van minister van Mobiliteit Bellot. Door de meldingsplicht kan de directie op tijd alternatieve dienstregelingen en uurroosters uitwerken. Er komen ook strenge sancties voor wie verzaakt aan de verplichte registratie. Wie zich niet registreert of zegt te zullen werken en toch staakt, krijgt een blaam in zijn personeelsdossier (heeft de minister gerekend op personeelsleden die zullen zeggen niet te zullen staken maar die dag ineens een dag ziek zijn? Denk aan luchtverkeersleiders, die vorig jaar gezamelijk ziek werden wegens te veel werkdruk). Hij legt geen verplichting op om een gegarandeerd aantal treinen te laten rijden en daarvoor het personeel op te vorderen. Hij schetst alleen het kader dat de weg naar een minimumdienst moet plaveien. Bellot vraagt de spoordirecties ook op te lijsten hoeveel operationeel personeel ze precies nodig hebben om de treinen op stakingsdagen te laten rijden. Op basis van die cijfers moeten ze scenario’s met concrete dienstregelingen uitwerken. Daarbij zullen minimaal treinen rijden op de grote assen in de ochtend- en de avondspits. Maximaal is er ook een beperkt aanbod treinen in de daluren. Natuurlijk dat de vakbondsleiders op hun "achterste poten" staan want het stakingsrecht is voor hen prioritair, boven het voorafbetaald recht op dienstverlening. Ik vraag me wel af, als er dan toch enkele treinen rijden tijdens een stakingsdag, of de reizigers dan wel op menselijke wijze vervoerd worden, niet dat ze als sardienen in een blik tegen elkaar geplakt staan. En ik hoop dat de minister geen slapende honden gewekt heeft (want 't is al bijna half mei en we zijn tot nog toe gevrijwaard gebleven van dat soort asociale acties).

    02.05.2017: Het treinverkeer op de Brusselse Noord-Zuidas is zoals gepland vanochtend hernomen, nadat het tijdens het verlengde weekend was onderbroken voor werkzaamheden aan het spoor. De NMBS mag nu aan haar treinen laten werken, de trein van 17.15 uur bleef eerst 4' staan, treuzelde dan tussen Brussel Noord en Brussel Centraal (omdat er geen spoor van de 6 vrij was...) en ook voorbij Brussel Zuid bleef hij lang staan, wegens technisch defect. Hij kwam dan met 19' vertraging aan in Denderleeuw.

    Mw Dutordoir, de nieuwe ceo van spoorwegmaatschappij NMBS, wil dat de reizigers in de toekomst beter geïnformeerd worden. Ze rekent daarvoor op een versterking van de communicatiecel, zowel qua personeel als qua materiaal, en ze wil ook dat de cel een grotere impact heeft op de andere departementen. Ze heeft drie absolute prioriteiten in gedachten: de veiligheid, de stiptheid en de realtimecommunicatie met de reizigers. In verband met dat laatste punt, heeft de nieuwe NMBS-ceo gemerkt dat de informatiecel voor de reizigers niet goed gepositioneerd is in het bedrijf. Afgelopen vrijdag heeft ze daarom aan haar raad van bestuur voorgesteld om de dienst naar omhoog te brengen in het organigram van de NMBS, om hem meteen onder de algemeen directeur te plaatsen. Ze heeft bovendien gevraagd om 'een plan op te stellen om uit te maken welke middelen nodig zijn, met name voor de informatica'. Ze verzekert in de krant dat de middelen zullen worden toegewezen.

    28.04.2017: De NMBS heeft vorig jaar 5 miljoen euro moeten uittrekken om het vandalisme aan te pakken. Enerzijds moest de NMBS 1.337.106 (miljoen volgens De Standaard ...) euro uittrekken om verschillende vormen van beschadigingen te herstellen. Daarnaast kostte het verwijderen van graffiti op treinstellen 3.594.106 euro, dat is meer dan in 2015 al werden er minder gevallen vastgesteld (1.666 tegenover 1.832 in 2015). Het aantal vaststellingen van graffiti is met 10 procent gedaald maar het heeft wel meer geld gekost om de treinen te kuisen. Graffiti zijn nog steeds goed voor drie kwart van het aantal beschadigingen aan de treinstellen. De woordvoerder vindt dit trouwens weggegooid geld. Ze betreuren deze zaken. Zeker omdat ze zo 5 miljoen euro in de vuilbak gooien. Dat is geld dat ze nu niet ten dienste van de klant kunnen stellen.

    25.04.2017: De stiptheid van het binnenlands reizigersvervoer op het Belgische spoor bedroeg in maart 89,5 procent. De maand voordien was dat 89 procent en in maart 2016 bedroeg de globale stiptheid 90,7 %. Dat blijkt uit cijfers die spoorwegmaatschappij NMBS en spoornetbeheerder Infrabel dinsdag bekendmaken. Als een trein 6 minuten of meer vertraging heeft, wordt hij door Infrabel en NMBS als niet-stipt beschouwd, maar daar heeft iemand, die moet overstappen, geen boodschap aan als zijn trein 4' vertraging had en de aansluitende trein niet wacht. In maart werden 1.555 treinen afgeschaft, of 1,4 % van het totaal. In maart vorig jaar werden 2.269 treinen (of 2,2 %) afgeschaft. In 44,1 % ligt de verantwoordelijkheid voor de vertraging bij derden. Zo veroorzaakte de bommelding in Namen op 17 maart 2.860 minuten (bijna 48 uur oftewel twee etmalen) vertraging. Andere incidenten met een grote impact waren onder meer aanrijdingen door personen op 28 maart in Nossegem (4.531 minuten = 75 1/2 uur vertraging) en op 24 maart in Mechelen-Nekkerspoel (3.086 minuten = ruim 51 uur vertraging).

    18.04.2017: NMBS en Test-Aankoop werken samen aan de verbetering van het compensatiesysteem in geval van vertragingen om het nog intuïtiever of gebruiksvriendelijker te maken voor de klanten. Ook krijgt de reiziger 30 dagen voor het indienen van een compensatieaanvraag in plaats van 15 dagen. Bij het compensatiesysteem - dat ook geldt bij stakingen - wordt een onderscheid gemaakt tussen occasionele langdurige vertragingen (minstens 60 minuten) en herhaalde, kleinere vertragingen (vanaf 15 of 30 minuten). In het geval van een vertraging van minstens 60 minuten, wordt de waarde van de reis volledig terugbetaald. In het geval van herhaalde vertragingen (over een periode van 6 maanden) is er een compensatie van 25 % voor vertragingen van 15 minuten (minstens 20 vertraging en) en van 50 % voor vertragingen van minstens 30 minuten (minstens 10 vertragingen). Het vernieuwde compensatiesysteem maakt het mogelijk om de compensatie via bankoverschrijving uit te betalen op de rekening van de reiziger van wie de trein vertraging had. Door deze nieuwe vorm van samenwerking stellen de partijen een einde aan de class action of rechtsvordering tot collectief herstel. Eind 2015 was Test-Aankoop nog naar de Brusselse handelsrechter gestapt met een eis van 40 euro schadevergoeding per reiziger voor acht stakingsdagen tussen december 2014 en 9 oktober 2015.

    15.04.2017: Door een brand op een werktrein ter hoogte van Brussel-Centraal was het treinverkeer tussen Brussel-Noord en Brussel-Zuid zaterdag zowat vijf uur lang in beide richtingen volledig onderbroken. Treinen werden omgeleid langs het westelijke ringspoor. Sinds 10 uur waren twee sporen weer vrij, intussen zijn dat er al drie. Daardoor kunnen steeds meer treinen weer langs de noordzuid-verbinding passeren, al bleef het centraal station zelf wel dicht. De oorzaak van de brand zou liggen bij een kortsluiting in een elektrisch circuit. De schade aan de getroffen sporen valt volgens Petit mee, maar aan de bovenleidingen zijn wel herstellingswerken nodig. Er kwam ook wat bepleistering naar beneden, wat eveneens hersteld zal moeten worden. Wanneer alles hersteld zal zijn, valt af te wachten. Over twee weken ('t verlengd weekend met 1 mei) gaat de Noord-Zuidverbinding ook plat, maar dat is gepland en wegens werken.

    23.03.2017: Sinds Dutordoir via de media beloofde dat de treinen sneller zullen rijden, doen die dat twee keer zo traag... De trein van 17.15 uur in Brussel Noord naar Oudenaarde deed er vanaf Brussel Noord een uur over, om te beginnen omdat hij 10' bleef staan in 't Noord. De reclameslogan van de vorige burgemeester van Denderleeuw ging zeker niet op: in plaats van 17' deed hij er veel langer op, zodat de trein met 31' vertraging in Denderleeuw aankwam.

    Daags na de eerste verjaardag van de aanslagen in Zaventem-luchthaven en Maalbeek vraagt De Standaard zich af de NMBS (en de MIVB) evacuatierichtlijnen heeft (hebben). De veiligheidsplannen van de NMBS zijn niet specifiek aangepast na de aanslagen in Brussel van 22 maart 2016. Volgens Bart Crols, woordvoerder van de NMBS gebeurt dit namelijk elke dag: "Onze plannen worden op permanente basis aangepast aan nieuwe omstandigheden." Volgens Crols weet iedereen die er van moet weten, perfect wat de veiligheidsplannen zijn. Hij wil echter niet zeggen wie dat precies zijn en of ook het treinpersoneel, zoals treinbestuurders, zelf met veiligheidstaken belast zijn. Iedereen die met een veiligheidstaak belast is weet wat hij of zij moet doen. Er zouden evacuatieplannen klaarliggen voor de grotere treinstations in België, zoals Brussel, Antwerpen, Luik en Gent. Crols: "Ik kan uit veiligheidsoverwegingen echter geen details geven. Wel worden bij de internationale treinstations binnenkort metaaldetectoren geplaatst." Crols zegt dat de NMBS voorbereid is op alle omstandigheden en dat de veiligheidsplannen van de NMBS gemaakt worden in samenspraak met politie en veiligheidsdiensten. Bij aankomst in Brussel Noord heb ik vandaag rap gezocht naar tekens van nooduitgangen, maar niet gezien. Had ik geweten dat ik er tijd genoeg voor had, ik had ze misschien wel gevonden...

    Ik vraag me trouwens af wie vorig jaar, op 22 en 23 maart, het lumineuze idee had om de reizigers (ik schat ze op 1000) op een kleine oppervlakte te laten wachten (op 22 maart moest ik ook wachten tot "mijn" trein omgeroepen werd in Brussel Noord, 's anderendaags schoof ik aan in de file om Brussel Centraal binnen te mogen, later bleken twee terroristen, die zich niet lieten opblazen in resp. de luchthaven en het metrostel, nog vrijelijk rond te lopen). Hopelijk denkt die slimmerik daar nu anders over, nu terroristen op groepen mensen in rijden (vorig jaar in Nice en Berlijn, gisteren in Londen).

    14.03.2017: Infrabel heeft in de Kamer aangekondigd dat het voortaan werken zal 'massificeren': wanneer er op een plaats zullen meerdere werken tegelijk uitgevoerd worden. In plaats van één keer aan het spoor te werken, en later aan de wissel, zullen die nu samen gebeuren. Daardoor zullen de treinen op drukke spoorlijnen langer, maar minder frequent op enkelspoor moeten rijden. Minder drukke lijnen zullen onderbroken worden, ook tijdens de week. Volgens Billiau is dat veiliger, omdat Infrabel-werknemers nu vaak tussen treinen door moeten werken. Het moet Infrabel ook toelaten om de middelen zo optimaal mogelijk in te zitten. Opmerkelijk is dat Infrabel aankondigt dat de drukkere lijnen tot één keer per maand tijdens de week op enkelspoor zullen moeten rijden. Hopelijk gebeurt dat dan tijdens de daluren. De minder drukke lijnen zullen mogelijk tot één keer per maand helemaal onderbroken worden, eveneens tijdens de week. Grote vernieuwingingswerken, waarbij de lijnen volledig onderbroken worden, zullen in de weekends en schoolvakanties plaatsvinden. Een eerste voorbeeld hiervan is de sluiting van Brussel-Zuid, Brussel-Centraal en Brussel-Noord in het verlengde weekend van zaterdag 29 april tot maandag 1 mei.

    Dat zou trouwens de plannen van Mw Dutordoir kunnen dwarsbomen. Zij wil net dat de treinen minder lang doen over hun trajekten. NMBS wil het huidige aanbod optimaliseren. Het aantal treinen stijgt met 5,1 %, wat neerkomt op 4 miljoen extra treinkilometers. 70 % van de uitbreiding gaat naar de zogenaamde voorstadsontwikkeling: de treinverbindingen naar grote steden als Antwerpen, Gent en Brussel. Ook tijdens het weekend wordt het aanbod uitgebreid, met meer shoppingtreinen op zaterdag en studententreinen naar Gent, Brussel en Leuven op zondag. De NMBS belooft dus ook dat reizigers voortaan sneller op hun bestemming zullen geraken. De commerciële snelheid zou met 3 % stijgen. En het aantal ontkoppelingen wordt verminderd (er moet dan wat meer overgestapt worden). De trein van Genk naar Blankenberge en Knokke wordt niet langer gesplitst in Brugge, maar worden twee afzonderlijke treinen. Daarnaast wil de NMBS de aansluitingen met andere treinen, maar ook ander openbaar vervoer verbeteren. Het aantal aansluitingen per uur stijgt volgens de NMBS met 20 %. NMBS kondigt een uitbreiding van het aantal zitplaatsen aan, maar Koen Kerckaert, directeur Transport bij de NMBS, geeft toe dat er vandaag capaciteitsproblemen zijn van en naar Brussel, omdat ze daar enkeldekstreinen moeten inzetten met 900 à 1.000 zitplaatsen. De reiziger moet nog wat geduld uitoefenen, want de eerste dubbeldekswagons worden pas in november 2018 geleverd. Het gros van de levering in voor 2020 en 2021. Het zou al verbeteren mochten de reizigers wat meer discipline opbrengen en geen zitplaatsen blokkeren met hun bagage: in de trein van 17.28 uur (Brussel Zuid) blokkeerde 1 reiziger 3 zitplaatsen met zijn bagage. Daarnaast beloofde de nieuwe topvrouw om de veiligheid te verhogen, en aan de stiptheid en communicatie te werken.

    10.03.2017: Het onderzoek naar de treinramp in Buizingen werd na zes jaar afgerond. Het parket wil NMBS, Infrabel en de bestuurder vervolgen. Het parket van Halle-Vilvoorde zal de raadkamer vragen om Infrabel en NMBS voor de politierechtbank te laten berechten voor nalatigheid. NMBS omdat ze treinstellen gebruikte die niet waren uitgerust met veiligheidssystemen, Infrabel omdat de sporen onveilig waren. Ze riskeren een boete van maximaal 600.000 euro. De treinbestuurder van een van de twee treinen die botsten, wordt ook vervolgd. Het gaat om de bestuurder van de stoptrein uit Leuven. Hij wordt ervan verdacht een rood sein te hebben genegeerd. De raadkamer zal zich op 24 april over het dossier buigen. Ter herinnering: op 15 februari 2010 botste de stoptrein van Leuven naar Halle in volle ochtendspits in Buizingen in de flank van de IC-trein Quiévrain-Luik die uit de tegenovergestelde richting kwam. Het ongeluk eiste het leven van 19 mensen, 310 mensen raakten gewond, onder wie 11 zwaargewonden. Meer dan 600 slachtoffers en nabestaanden hebben zich bij het gerecht gemeld.

    09.03.2017: Het treinongeval in Leuven, waar op zaterdag 18 februari een passagierstrein ontspoorde, is te wijten aan te hoge snelheid. Dat zegt het parket op basis van de eerste bevindingen van de expert. Bij het ongeval viel één dode. Volgens de deskundige wijst alles erop dat de trein de tweede wissel tegen een onaangepaste snelheid heeft aangesneden. Toen de trein uit het station vertrok en de eerste wissel nam, werd de maximumsnelheid van 40 km/u gerespecteerd. Daarna werd de snelheid opgetrokken richting de kruissnelheid van 90 km/u. Het deskundigenonderzoek toonde aan dat de trein de tweede wissel naderde met een snelheid van ongeveer 100 km/u en dan ontspoorde. De tweede wissel kon voor deze rit echter maar met een maximumsnelheid van 40 km/u worden genomen. Deze snelheidsbeperking wordt aangeduid door seinen. De treinbestuurder verklaarde dat hij ervan overtuigd was dat hij 90 km/u mocht rijden. Volgens het voorlopige verslag van de deskundige betekent dit dat hij mogelijk het sein met de snelheidsbeperking niet heeft gezien. De treinbestuurder verklaarde dat hij meteen remde toen hij de wissel zag liggen in een positie die hij niet verwachtte maar dat het te laat was. Hij besefte op dat moment dat hij de wissel tegen een te hoge snelheid zou nemen. Met de gekende gevolgen.

    08.03.2017: In de eerste maand van dit jaar werden ‘slechts’ 1.286 treinen (1,2 %) afgeschaft tegenover 6.039 treinen (6 %) in dezelfde maand van 2016. Dat blijkt uit het jongste stiptheidsrapport voor die maand van NMBS en Infrabel. De cijfers lagen vorig jaar echter vooral hoger door de aangekondigde stakingen op het spoor van 6 en 7 januari 2016. Dat resulteerde in het afschaffen van 5.053 treinen. In de maand januari van dit jaar haalden de binnenlandse reizigerstreinen een stiptheidspercentage van 90,7 procent. In januari vorig jaar was dat nog 89,9 %. De treinen reden dit jaar dus wat stipter dan vorig jaar. Daarbij moet opgemerkt worden dat voor de spoormaatschappijen een trein met een vertraging van 6 minuten ook als een stipte trein wordt beschouwd, een standpunt dat wellicht niet door alle pendelaars wordt gedeeld (toch niet door zij die nog moeten overstappen). Vooral in de ochtendspits reden de treinen dit jaar wat stipter in januari (87,3 %) dan vorig jaar (84 %), in de avondspits liep het percentage zowat gelijk (87% vorig jaar tegenover 87,8 % dit jaar). De L-treinen (93,2 %) en S-treinen (zoals ik er 's avonds ene "neem", 91,7 %) waren een stuk stipter dan de IC-treinen (89,7 %) en P-treinen (86,7 %). De meeste vooruitgang werd geboekt in het station van Zottegem in Oost-Vlaanderen waar de stiptheid steeg van 89,8 % vorig jaar naar 92,9 % in januari van dit jaar (geldt dit ook voor treinen die Zottegem via Denderleeuw met Brussel verbinden?). Het meeste geduld moesten ze in januari jongstleden dan weer oefenen in Luik, want daar daalde de stiptheid van 90,8 % vorig jaar naar 88,8 % dit jaar.

    18.02.2017: Bij het station van Leuven is een trein ontspoord rond 13.20 uur bij het buitenrijden van het station Leuven, in de wisselzone enkele honderden meters voorbij het perron. Daarbij is één dode gevallen, meerdere mensen raakten gewond. Aanvankelijk was er nogal wat verwarring over het dodelijke slachtoffer, maar in tegenstelling tot sommige eerdere berichten, zat hij volgens het parket wel degelijk in de trein. Er is nog geen duidelijkheid kon geven over de oorzaak van het ongeval. het ongeluk had een flinke impact op de treinstellen, één stel werd zelfs 180 graden gedraaid. Er vielen ook drie zwaargewonden, 24 anderen raakten lichtgewond. De slachtoffers werden naar 3 verschillende ziekenhuizen gebracht. Door het incident is het treinverkeer momenteel onderbroken tussen Leuven en Brussel. De sporen en de bovenleiding raakten ook flink beschadigd. Het treinverkeer van en naar Leuven is volledig stilgelegd en zal niet meteen weer opgestart kunnen worden, zegt Frédéric Petit, van spoornetbeheerder Infrabel. De schade is vooral groot aan de spoorinfrastructuur, de bovenleidingen zullen nog een hele tijd niet functioneren.

    08.02.2017: Allerhande media (kranten, TV) verwittigen dat tijdens het verlengde weekend van zaterdag 29 april tot maandag 1 mei het treinverkeer volledig onderbroken wordt tussen de stations Brussel-Noord en Brussel-Zuid wegens infrastructuurwerken. Het station Brussel-Centraal zal dus niet bediend worden, iets wat al meer dan 30 jaar niet meer gebeurd is. Een aangepast vervoersplan is in opmaak, maar er zullen belangrijke gevolgen zijn voor zowel nationale als internationale reizigers. Reden voor de drastische ingreep is een vernieuwingswerf van de seininrichting: de technologie “all-relais' (elektromechanisch) wordt vervangen door een volledig computergestuurde technologie. Deze werf, die grotendeels uitgevoerd is zonder impact op het treinverkeer, zal zowel de veiligheid als de capaciteit van het gedeelte van de verbinding die zich tussen de uitgang van de tunnel en de ingang van het station Brussel-Zuid bevindt, versterken. De veiligheidstesten, die gedurende drie dagen ononderbroken worden uitgevoerd, moeten absoluut plaatsvinden zonder enige commerciële exploitatie van het treinverkeer. De Brusselse Noord-Zuidverbinding is de drukste as op het Belgische spoornet: dagelijks passeren er ongeveer 1.200 treinen.

    31.01.2017: Het aantal afgeschafte treinen is vorig jaar gestegen tot het hoogste niveau in minstens tien jaar! Er werden meer dan 38.000 treinen (22.968 volledig en 15.073 gedeeltelijk) afgeschaft, of 3,1 % van alle treinen. En afgelaste treinen lopen geen vertraging op, dus die statistieken zijn eigenlijk lichtelijk vervalst, in de ogen van de reiziger. Dat blijkt uit berekeningen van Belga die werden bevestigd door spoornetbeheerder Infrabel. Vooral verschillende spoorstakingen hadden een grote invloed op het aantal afschaffingen. De cijfers vormen een enorme piek ten opzichte van de voorgaande periode, ze liggen bijvoorbeeld twee derde hoger dan in 2015 (toen net geen 23.000), en bijna dubbel zo hoog als het gemiddelde van de periode 2006-2015 (dat iets meer dan 20.000 bedraagt). De oorzaken van de piek zijn divers. ‘Derden’ hebben een toenemende impact, zo bleek al bij de publicatie van de stiptheidscijfers van de treinen. Het gaat dan om bijvoorbeeld spoorlopers, bommeldingen of politie-interventies. En ook dit jaar is de NMBS al vlijtig met afgelastingen.

    30.01.2017: De NMBS komt met een grondige herwerking van haar vervoersvoorwaarden. Zo verdwijnen een aantal klantonvriendelijke regels. Voortaan mogen ook reizigers met een gewoon ticket gratis uitstappen op tussenhaltes. Maar vooral, Reizigers die hun abonnement vergeten zijn, moeten voortaan niet langer 8 euro administratiekosten betalen als ze zich binnen de 14 dagen met hun abonnement aandienen bij het loket. Daarmee bewijst de NMBS eindelijk te erkennen dat een notoire zwartrijder (die meestal een pak rammel uitdeelt aan het treinpersoneel) niet van zo'n goeie wil is als een vaste klant die eens zijn treinkaart vergat (andere jas, andere handtas en de treinkaart niet "verhuisd"). Daarnaast moeten reizigers die hun net aangeschafte ticket toch niet willen gebruiken ook niet langer 5 euro administratiekosten betalen als ze om een terugbetaling vragen. Reizigers met een gewoon biljet kunnen nu ook zonder extra kosten hun reis onderbreken. Wie vanuit Brussel naar Brugge wil reizen, met een reisonderbreking in Gent, betaalde eerder 15,60 euro. Nu betalen zij gewoon de prijs van een rechtstreeks traject naar Brugge (14,30 euro).

    26.01.2017: Het treinverkeer op de drukke lijn tussen Brussel en Gent was donderdagavond sinds 17.20 uur verstoord door een defecte trein even buiten het station van Brussel-Zuid. Een 3.000-tal reizigers zat daardoor vast. Het treinverkeer tussen Brussel en Gent moest er in beide richtingen over één van de twee sporen. Intussen was er vanuit Denderleeuw een hulplocomotief onderweg, die de defecte trein moest wegslepen. De trein, die even buiten het station van Brussel-Zuid stond en vanuit Brussel onderweg was richting Gent, hield achter zich nog vier andere volle treinen op. Zo had de trein die ik nam (om 17.15 uur in Brussel Noord naar Zottegem en Oudenaarde) een uur nodig voor die luttele afstand. Ergens ter hoogte van Sint-Katelijne-Lombeek bleef hij staan, de machinist moest toestemming krijgen om het station van Denderleeuw binnen te rijden... De trein is toch geen vliegtuig?

    24.01.2017: De stiptheid van de treinen is vorig jaar opnieuw onder de 90 % gedaald. Dat blijkt uit cijfers van spoornetbeheerder Infrabel en spoorwegmaatschappij NMBS. Over heel 2016 reed 89,2 % van de treinen op tijd of een vertraging van minder dan zes minuten. Dat is, voor iemand die moet overstappen (ik gelukkig niet), ook niet stipt. Volgens Infrabel-woordvoerder Petit tonen de recentste cijfers over de oorzaken van vertragingen (die betrekking hebben op de eerste tien maanden van 2016) een enorme toename aan vertragingen door derden. Het gaat dan om spoorlopers (zoals gisterenavond), aanrijdingen van personen, bommeldingen of politie-interventies. De vertragingen door factoren binnen de NMBS of Infrabel zelf, zoals stroomstoringen, zijn het afgelopen jaar stabiel gebleven, zegt Petit. "Wat niet wegneemt dat we ook daar keihard aan moeten blijven werken. Voor de reizigers maakt het natuurlijk weinig uit wie de vertraging heeft veroorzaakt, dat weten wij ook." Allez, vooruit.  In 45,1 % (minder dan de helft, dus) van de gevallen werden de vertragingen in december veroorzaakt door derden, tegenover 33 % door NMBS en bijna 19 % door Infrabel.

    23.01.2017: Vorig jaar zijn op de hoofdsporen van het Belgische spoornet 91 reizigers-, goederen- en werktreinen voorbij een rood sein gereden. Dat is één geval minder dan in 2015, toen het hoogste niveau in vijf jaar werd bereikt. Er reden wel méér reizigerstreinen door het rood: 50 tegen 47. 

    Over de tenen van spoorlopers rijden de machinisten dan weer niet. De trein naar Zottegem en verder van 17.28 uur in Brussel Noord was daar wel op tijd, maar hij bleef dan staan, zeker een kwartier lang. En dat omdat er spoorlopers waren net voor Brussel Zuid. Zijn de struikelmatten op?

    19.01.2017: De NMBS gaat vanaf eind volgend jaar een drieduizendtal bewakingscamera’s plaatsen in de nieuwste treinstellen. De reizigers zullen er constant gefilmd worden en de beelden zullen rechtstreeks worden doorgestuurd naar een controlekamer van de NMBS. De privacycommissie ziet geen probleem. De ongeveer 3.000 camera’s zullen geïnstalleerd worden in de 445 nieuwe M7-dubbeldektreinen die tussen 2018 en 2021 in gebruik worden genomen. De beelden van die camera’s zullen rechtstreeks naar de controlekamer worden gestuurd. Bij een melding van een incident kunnen ze daar snel worden bekeken. De beelden zullen dus enkel worden bekeken als er van een voorval sprake is geweest, zo wordt benadrukt. Maar dat zal wel kunnen gebeuren als de trein nog aan het rijden is. Momenteel zet de NMBS ook al bewakingscamera’s in op de de Desiro-treinen. Maar daar gaat het om een beelden die worden opgeslagen op een harde schrijf op de trein zelf en die dus niet vanop afstand geraadpleegd kunnen worden. De beelden worden daar zeven dagen bewaard. De spoorwegmaatschappij zal in de treinen ook pictogrammen ophangen, die duidelijk aangeven dat de reizigers gefilmd worden (ik denk dat dit verplicht is).

    Ik kan de reden zo vermoeden op basis van een artikel in Het Nieuwsblad. Onbekenden hebben dinsdagavond lelijk huisgehouden in een trein die tussen Gent en Tongeren spoorde (deze verbinding kies ik 's morgens). De vandalen sloegen met de noodhamer ruiten en enkele glazen binnendeuren aan diggelen. Op treinen die halt hielden in het station van Denderleeuw en in Appelterre-Eichem (ik kan me niet voorstellen dat het hier ook om dubbeldekkers gaat...) werd de voorbije week gelijkaardig vandalisme vastgesteld. 

    11.01.2017: Vorige week maandag vertrok een trein zonder machinist, treinbegeleider of - gelukkig - reizigers en ontspoorde, doordat de parkeerrem niet opstond  en het treinstel op een lichte helling stond. Dat incident zou niets te maken hebben met het type van machine, Desiro. Dus met andere types treinen kan dat ook gebeuren?

    10.01.2017: De Standaard bevestigt wat de pendelaar ondervindt, de stiptheid op het Belgische spoor is in november gezakt naar een dieptepunt. Slechts 82 % van de treinen kwam aan met maximaal 6 minuten vertraging, zo blijkt dinsdag uit gegevens van spoornetbeheerder Infrabel en spoorwegmaatschappij NMBS. Dat is het zwakste resultaat sinds november 2014. In november vorig jaar bedroeg de stiptheid nog 86,9 %. Er werden in november 1.358 treinen afgeschaft, of 1,4 % van alle treinen. Dat waren er minder dan een jaar eerder. De stiptheid wordt gemeten en berekend in het eindstation. Er wordt dus altijd gemeten in het eerste station van een bepaald traject, en het laatste. Een trein met minder dan zes minuten vertraging wordt door de NMBS beschouwd als zijnde stipt. De stiptheid die in deze analyse in rekening wordt genomen is de stiptheid van de reizigerstreinen, beheerd door NMBS. Het zijn die cijfers die worden opgenomen in het beheerscontract met de Staat. Opmerkelijk is dat het stiptheidscijfer geen rekening houdt met vertragingen veroorzaakt door externe bronnen (o.a. vandalisme, agressie, kabeldiefstal ...) of door grote investeringswerken (!). Er wordt voor 't eind van de werkweek een nieuwe winterprik voorspeld (of beloofd, 't is maar hoe je het bekijkt), ik hoop dat de NMBS en Infrabel goed voorbereid zijn.

    04.01.2017: Het treinverkeer tussen Kortrijk en Brussel wordt woensdag (niet alleen tijdens de ochtend) verstoord door een uitgebrande seinkast. Verwacht wordt dat de hinder op de lijn enkele dagen zal duren. Allez, vooruit, ik moet me dan niet haasten voor de tein van 17.15 uur... "Er is afgelopen nacht een seinkast naast de sporen uitgebrand in de buurt van Harelbeke”, zegt F. Petit, woordvoerder van Infrabel. “Het verkeer tussen Kortrijk en Anzegem, een traject van ongeveer tien kilometer, moet afwisselend over één spoor. Dat leidt tot vertragingen in de spits van gemiddeld vijftien minuten.” Blijkbaar ook in de richting van Brussel naar Kortrijk, zoals deze avond... De oorzaak van de brand in de seinkast is nog niet duidelijk. Verwacht wordt dat de herstellingswerken enkele dagen zullen duren.

    03.01.2017: De NMBS doet goed voort, vanmorgen was de trein naar Brussel - Tongeren gewoonweg afgeschaft, gelukkig was in de trein naar Brussel - Dendermonde nog wat zitplaats over.

    02.01.2017: 't Begint daar al goed, een passagierstrein van het type Desiro is vanochtend omstreeks 5.10 uur vertrokken zonder machinist en begeleider. De trein is ontsnapt uit de parkeerplaats in Vorst. Het ging om een trein waaraan nog een ander wagon vasthing. Enkele honderden meters verder is de eerste trein ontspoord. Dat gebeurde op een plek waar geen reizigersverkeer was. Er is nooit hinder geweest voor het treinverkeer behalve voor één lijn tussen Brussel-Zuid en Brussel-Luxemburg. De ontspoorde trein kwam tot stilstand in een hoek van 45 graden op de rails. Een hulpvoertuig is tot daar gereden om het spoor vrij te maken. De Desiro heeft de reputatie van ‘ramptrein’. In 2015 verloor een treinstel op de lijn Antwerpen-Oostende in Lokeren zijn drie laatste rijtuigen tijdens het rijden. Voordien waren er ook regelmatig problemen met de deuren die niet altijd automatisch sluiten, met de airco en de communicatiesystemen.

    Maar het moet niet altijd de fout van de NMBS zijn. Op een spoorweg nabij Charleroi zijn maandagmiddag twee dodelijke slachtoffers gevallen. Ze wandelden langs de sporen en zijn gegrepen door een trein. Een derde persoon overleefde het drama maar raakte wel zwaargewond. Twee slachtoffers zijn gevonden langs de spoorweg in Landelies (Montigny-le-Tilleul) op de lijn tussen Erquelinnes en Charleroi. Een derde persoonwerd in kritieke toestand afgevoerd. De drie zouden tussen de 20 en de 30 jaar oud zijn. Volgens spoorwegnetbeheerder Infrabel liepen de drie slachtoffers door een tunnel langs het traject van de trein. De slachtoffers van de treinaanrijding zouden wandelaars geweest zijn, die in de spoorwegtunnel liepen om zo een kortere weg te kunnen nemen. Dat blijkt uit de eerste vaststellingen na het ongeval, waarbij naast de lichamen een stafkaart werd gevonden. Wellicht werden ze verrast door de aankomende trein.

    17-05-2017 om 19:47 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Per(r)ongeluk
    14-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SC Eendracht Aalst: Seizoen 2016-2017, Sp. Hasselt - E. Aalst (eindronde)

    14.05.2017: Sp. Hasselt - E. Aalst: 1-3

    Mitu "vloog" er al snel in, er was geharrewar voor het Limburgse doel, en hij frommelde de bal binnen (7').  Mitu kwam alleen door, maar in plaats van te besluiten, probeerde hij De Rock aan te spelen, doch zijn balletje opzij was slecht gegeven en werd door een Hasseltse verdediger weggewerkt. Uit de eropvolgende hoekschop kon Falco Geenens scoren met een magistrale trap in de winkelhaak (44').  0-2 was dan ook de tussenstand bij de rust.

    Een kapriolerende bal kwam bij Jarju terecht, en die kopte voorbij VDN (53'). Mitu werd weer diep gestuurd, en kon dan wel afwerken, al moet het gezegd dat zijn schot nog afgweken werd door een Hasselts been (68').  Tiens, De Rock scoorde niet? Dat hij dat dan komende woensdag thuis doet.

    De Cock stelde de volgende spelers op: Van Den Noortgaete, Van Kerckhoven, Van Hoevelen, Marmitte, Yala-Lusala, Mitu (77' Baras), De Rock, Verstraeten, De Man (71' Van Tricht), Geenens F. en Diarra (84' Claeys).

    13.05.2017: De contracten van assistent-trainer Carl De Geyseleer en keeperstrainer Ronny Schollaert werden met 2 seizoenen verlengd. Eerder was ook al met hoofdcoach Tom De Cock dezelfde overeenkomst bereikt. Er werd vrijdag een voorakkoord bereikt met centrale verdediger Kevin Ntika (21, 1m92) van Coxyde. De transfer wordt volgende week afgerond.

    14-05-2017 om 17:05 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Eendracht Aalst
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26e Heidetochten, georganiseerd door De Heidetochten Kester-Gooik vzw

    14.05.2017: Ik schreef me - electronisch - in voor 16 km die me over verharde en onverharde wegen naar Neigem leidden. Daar dronk ik eerst wat alvorens de lus van 7 km aan te vatten. Op die lus deed ik even de rand van het Neigembos aan, om dan op beton en asfalt naar Berchem Bos te wandelen. Dat was een behoorlijk pittig eindje, en van de rand van dat bos naar de rand van Neigembos was gelukkig niet ver. Die tweede doortocht in het Neigembos was gelukkig ook langer en eindigde via het knuppelpad (of lange trap in planken). Bomen die onlangs door leeghoofden werden mishandeld met verf en nietjes (om papier op te hangen) heb ik niet gezien. Na nog een pauze in het parochiecentrum van Neigem (mij wel bekend van de Neigembostochten) keerde ik terug via Lieferinge naar Gooik-Strijland.

    Het weer was prima met zon en de ware temperatuur die je in mei mag verwachten, zo'n 20 °C. Mijn foto's staan bij Google.

    14-05-2017 om 00:00 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Wandelen
    13-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hamburger SV: Seizoen 2016-2017, FC Schalke 04 - HSV

    13.05.2017: FC Schalke 04 - HSV: 1-1

    Als je de uitslag bekijkt, zou je zeggen: prima, tegen een best hoger geklasseerde club. Maar als je het wedstrijdverloop ziet, zou je denken dat ze een paar extra wedstrijden willen spelen... HSV viel wel aan, maar niet echt deskundig en de verdediging liet ook te wensen over. Bentaleb stuurde een voorzet van op de flank van links en vond in de 16 Burgstaller, die Mathenia met een kopbal-lob in de lang hoek uitschakelde (25'). Dan duurde het heel lang en HSV moest nog enkele kansen van de thuisploeg afweren tot de extra tijd, de 92ste minuut, toen HSV nog eens in de 16 van Schalke kwam, waar Waldschmidts schot geblokt werd, dan Holtby op 5 meter voor doel de bal voor de voeten viel, hij stuurde een diagonale pass naar Lasogga en die trapte de bal in doel. Ja, hij kan het nog.  Even later kreeg Schalke nog een hoekschop, maar de bal vloog even over de doellijn, en het doelpunt van Kolasinac werd dus afgekeurd.

    Van de concurrerende ploegen voor het behoud won enkel Mainz, dus als HSV, als 't hen belieft, volgende week wint van Wolfsburg, (dat gelijk speelde, net als Augsburg) moet er zelfs geen barragewedstrijd gespeeld worden. Volgende week moet de trainer de verdediging een beetje bijwerken: Diekmeier kreeg vandaag zijn 5de gele kaart te zien.

    Gisdol stelde de volgende spelers op: Mathenia - Diekmeier (85' Lasogga), Papadopoulos, Jung, Sakai - Janjicic (78' Gregoritsch), Ostrzolek - Jatta (72' Waldschmidt), Holtby, Kostic - Wood.

    11.05.2017: HSV heeft de licentie beet wegens beantwoordend aan de voorwaarden, voor eerste maar ook voor tweede klasse. Dat de spelers er overmorgen en volgende week zaterdag maar voor zorgen dat die voor 2de klasse niet nodig is!!! De (minstens) 1300 supporters met 26 bussen (ook die uit Sankt-Vith) zullen het hen ginder wel inpeperen.

    Hoewel de gebroken rib van Adler goed geneest, doet hij dit seizoen niet meer mee, uit voorzichtigheid. Mathenia kan zich dus verder bewijzen.

    13-05-2017 om 20:36 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Hamburger SportVerein
    11-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SC Eendracht Aalst: Seizoen 2016-2017, E. Aalst - KRC Gent (eindronde)

    11.05.2017: E. Aalst - KRC Gent: 1-0

    Het heeft lang geduurd en de supporters hebben veel doelpogingen (vooral van Eendracht) gezien eer in de 67ste minuut Van Tricht een voorzet gaf aan De Rock en die hem deskundig tot winnend doelpunt scoorde. Vanaf nu (zondag naar Hasselt) zijn er steeds heen- en terugwedstrijden.

    De Cock stelde de volgende spelers op: Van Den Noortgaete, Van Kerckhoven, Van Hoevelen, Marmitte, Yala Lusala, Mitu, De Rock (82' Baras), Verstraeten, De Man (63' Van Tricht), Geenens F. en Diarra.

    11-05-2017 om 00:00 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Eendracht Aalst
    07-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lentewandeling, georganiseerd door Burchtstappers Herzele

    07.05.2017: Ik schreef me in voor 16 km die me over voor ongeveer 50% uit verharde wegen bestond leidde naar Woubrechtegem via Bovendaal. Daar permitteerde ik mij een frisdrank en een sanitaire stop alvorens een lus te stappen die voor het overgrote deel verhard (beton & asfalt) was, met slechts drie stroken onverhard. Na nog een frisdrank en sanitaire stop keerde ik terug naar Herzele, waar ik de treikpleister, de Burchtruïne, gemist heb.

    Het was bewolkt bij zo'n 13°C, mijn foto's staan bij Google.

    07-05-2017 om 21:32 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Wandelen


    Archief per week
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009


    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Archief per maand
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!