NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Over mijzelf
Ik ben Helga
Ik ben een vrouw en woon in Denderleeuw (Belgie/Vlaanderen) en mijn beroep is secretaresse (tegenwoordig heet dat assistant...).
Ik ben geboren op 24/07/1960 en ben nu dus 57 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Wandelen, reizen, lezen, computeren, en ik volg graag voetbal- en wielerwedstrijden.
Deze profielfoto is genomen in Chileens PatagoniŽ.
Foto
Categorieën
  • Denderleeuw (6)
  • Eendracht Aalst (266)
  • Hamburger SportVerein (298)
  • Pelgrimtocht Santiago de Compostela (12)
  • Per(r)ongeluk (18)
  • Reisduif (21)
  • Vichte-Dhron (1)
  • Wandelen (384)
  • Inhoud blog
  • Sinksentocht, georganiseerd door De Pajotten Hekelgem vzw
  • Hamburger SV: Seizoen 2018-2019
  • Per(r)ongeluk - 01.01.2018 - 30.06.2018
  • SC Eendracht Aalst: Seizoen 2018-2019
  • Bezoek aan Hamburg, mei 2018
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mijn favorieten
  • seniorennet.be
  • Helga's fotoalbums1
  • Helga's fotoalbums2
  • WSV De Sportvrienden vzw
  • Aktivia, de wandelfederatie
  • Marching, de elektronische wandelagenda
  • Website van Etienne & Nelly
    Zoeken in blog

    Foto
    goegestapt

    20-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sinksentocht, georganiseerd door De Pajotten Hekelgem vzw

    20.05.2018: Ik schreef me in voor 21 km, die voerde mij via de Blakmeers en de Eksterberg gaat het parcours naar Essene, waar ook radiobaken (antenne) staat. De rustpost is in de parochiezaal van Essene en daar verpoosde ik dan ook even. Langs de achterzijde van de parochiezaal in Essene nam ik het lange knuppelpad en kwam zo in de Dokkenwijk en Pullewouwe in Asse. Hier draaide ik dan af richting Asbeek, vanwaar ik door veldwegen terug naar Essene ging om daar nog eens te verpozen, in het gezelschap van clubmakkers Marie-Louise en Robert.  Voor de terugweg ging ik langs de Boonwijk en door vele veldwegels terug naar de vertrekzaal.

    Het weer begon met wat mistigheid en zo'n 10 °C maar dan kwam de zon er toch door en steeg de temperatuur tot 21°C. Mijn foto's staan bij Google.

    20-05-2018 om 20:35 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Wandelen
    18-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hamburger SV: Seizoen 2018-2019

    18.05.2018: Moritz-Broni Kwarteng, 20 jaar en offensief, heeft een profcontract getekend, die is geldig tot 30 juni 2021. Kwarteng verliet in de zomer van vorig jaar TSG 1899 Hoffenheim om aan de Elbe bij de U21 van HSV 23 jkeer mee te spelen (3 doelpunten, 3 laatste voorzetten). In Stuttgart geboren met Ghanese roots rijpte hij in Regionalliga Nord (dat zal zo iets zijn als onze provinciale klasse) onder de leiding van Titz tot stamspeler en nam in het voorbije seizoen deel aan de training van de profs deel. Net als veel andere opleidingsspelers zal hij zicht tijdens de trainingen vanaf 21 juni kunnen bewijzen.

    17.05.2018: Papadopoulos werd door nationale coach Skibbe voor een oefenwedstrijd opgeroepen. Griekenland doet niet mee in Rusland (omdat "Papa" twee keer niet meedeed tegen België? ) en is dus beschikbaar om op 2 juni in Athene tegen Iran te spelen.

    16.05.2018: Hij had al beloofd te blijven, wat ook het (nood)lot van HSV zou zijn na de laatste wedstrijd, en dat werd nu bekrachtigd. De profs van HSV worden dus ook in het komende seizoen door Titz getraind. Vandaag ondertekende de 47-jarige voetballeraar een nieuw contract voor twee verdere jaren.

    15.05.2018: De grote kuis begint al, 5 prof-spelers hebben hun C4 gekregen. Diekmeier (met wie al eens gespot werd omdat hij niet scoort, maar hij is een verdediger, en Schipplock is een aanvaller, hij scoorde ook niet voor HSV), Salihovic (heeft het dus niet lang uitgehouden want hij kwam pas vorige zomer), Schipplock (zoals gezegd geen trefzekere aanvaller), Thoelke (speelde niet voor de eerste ploeg, ook al omdat hij gepest werd door blessures, wel voor de reserven) en Hirzel (op zijn best derde keeper, na Pollersbeck en Mathenia - van deze laatste nog geen nieuws). Anderzijds tekende Ambrosius wel een profcontract.

    Sakai en Ekdal werden ten voorlopigen titel opgeroepen voor hun respectievelijk nationale ploeg voor het WK 2018 in Rusland. In geval van werkelijke selectie voor de uiteindelijke ploegopstelling speelt Sakai met de Japanse collega's in groep H tegen Colombia (19 juni), Senegal (24 juni) en Polen (28 juni). Ekdal daarentegen speelt dan met Zweden in groep F tegen Zuid-Korea (18 juni), Duitsland (23 juni) en Mexico (27 juni). En Kostic?

    18-05-2018 om 00:00 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Hamburger SportVerein
    17-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Per(r)ongeluk - 01.01.2018 - 30.06.2018

    17.05.2018: De omgekeerde wereld, als je België als maatstaf neemt, is Japan. Een Japanse spoorwegmaatschappij heeft zich uitgebreid geëxcuseerd omdat een trein 25 seconden te vroeg vertrokken was. Begin deze week verliet een Japanse trein het station van Notogawa om 7.11 uur, terwijl het aangegeven vertrekuur 7.12 uur was. De machinist had zich namelijk vergist en dacht dat de trein wel degelijk om 7.11 uur moest vertrekken. Doordat de trein 25 seconden te vroeg vertrok, moesten tientallen Japanners zes minuten wachten op het perron om de volgende trein te nemen (ik zou veel langer moeten wachten en dan heeft Denderleeuw best wel een groot station). In Japan is enkele minuten te laat komen op het werk, op school of voor elke andere afspraak not done. Wie niet stipt op tijd komt, dreigt ontslagen of buitengezet te worden. Oh jee, ik beklaag de Japanners die in België werken en regelmatig de trein nemen! Zelfs een eerdere trein nemen helpt niet altijd.

    08.05.2018: De NMBS bakt het nogal bruin, en wellicht ligt dat niet aan het mooie, zomers aandoende weer, maar aan gebrekkig onderhoud van haar infrastructuur, al dan niet mobiel. Vandaag sloeg alles, de S3 2288 werd eerst in het station van Brussel Noord aangekondigd met 15' vertraging (de app gaf eerst 2' en dan 4' aan...) maar na een poos moest de aankomst zelfs bevestigd worden. Ik keerde dan maar huiswaarts met de immer met vertraging rijdende trein naar Denderleeuw-Oostende (via Zottegem-Oudenaarde).

    04.05.2018: De Standaard deed een beetje aan desinformatie gisteren, de problemen met de bovenleiding waren niet in mijn buurt maar in Erpe-Mere. Na een dag vol problemen verloopt de treinverbinding tussen Gent en Brussel weer normaal (sic), sinds 16.30 uur zijn beide sporen vrijgemaakt. Er werd geen hinder meer verwacht voor de avondspits, meldde de NMBS, maar dat is desinformatie van de hoogste plank. Hoe komt het anders dat een trein die om 17:12 uur (S3 2288) in Brussel Noord hoort te vertrekken en niet eens in de verre buurt van Erpe-Mere moet passeren, in Brussel al met vertraging aankwam en die vertraging al opliep tot net geen half uur in Denderleeuw?

    03.05.2018: Sinds 16 uur donderdagmiddag is het treinverkeer op de spoorlijn tussen Gent en Brussel onderbroken. Door een storing in de bovenleiding zijn alle treinen omgeleid via Dendermonde. Die tussen Brussel en Denderleeuw (en verder naar Zottegem) bleven steken in de file, wat dus ook op 't spoor kan... Het verstoorde treinverkeer is het gevolg van problemen met de bovenleiding in de buurt van Welle, en dat is een deelgemeente van Welle. Ik kwam in Denderleeuw aan met een vertraging van 24 minuten.

    13.04.2018: De NMBS plaatst aan de ingangen van 22 grotere stations betonblokken in het kader van de beveiliging . De betonblokken zijn een preventieve ingreep, bedoeld om de toegang tot de stations te bemoeilijken, bevestigt NMBS-woordvoerder Crols. Hij benadrukt dat er geen specifieke aanleiding of reden voor de ingreep is. De plaatsing past in het kader van de veiligheidsmaatregelen die gebeuren in samenspraak met de overheden. De betonblokken moeten voorkomen dat een voertuig een station kan binnenrijden. ‘De beslissing werd al een tijdje gelegen genomen. De aanbesteding is nu in uitvoering. In het station Brussel-Zuid bijvoorbeeld zijn de betonblokken al een tijdje geplaatst’, zegt Crols. Op termijn wil de NMBS ze aan elke stationsingang plaatsen. Het budget van dit project bedraagt 1,6 miljoen euro. Het station van Denderleeuw behoort bij die 22 (met 9 sporen, evenveel als Luik-Guillemins, maar de architectuur aldaar spreekt meer tot de verbeelding), want daar staan nu ook mega-Legoblokken. De grote, plastieken bakken staan er ook nog, maar misschien worden die dan weggenomen. Die plastieken bakken werden er overigens geplaatst nadat het OECD het dreigingsniveau met een graad verlaagd had...

    12.04.2018: De vakbonden ACV, ACOD en VSOA roepen op tot een staking op 30 april bij de federale overheid. De bonden verwijten minister van Ambtenarenzaken Vandeput (N-VA) de ene na de andere aanval op het openbaar ambt. Het zal geen eenmalige staking zijn, dreigt het ACOD. Bedrijven als BPost en NMBS vallen niet onder de stakingsoproep, verduidelijkt Saenen, secretaris AVC van de Federale Overheid.

    06.04.2018: Helaas miste ik vandaag de stipte trein.  Dus dan maar een ander nieuwtje. Wie last minute een weekendje heen en terug naar Amsterdam wil, zal daar binnenkort geen 55 maar 95 euro voor moeten betalen, tenzij er 7 dagen op voorhand wordt besteld. De reistijd wordt wel een half uur ingekort en de capaciteit verhoogd. De NMBS wil mensen aanzetten om vroeg te boeken en meer in de week te reizen. Bizar, meestal kost een ticket tijdens 't weekend net de helft als wanneer men de trein op een werkdag neemt...

    04.04.2018: Zoals enkele weken geleden (16.03) vertrok de trein van 17:12 uur in Brussel Noord, met mij er in, om 17:12 uur en kwam in Denderleeuw aan om 17:39 uur. Wil de NMBS er echt een (goede) gewoonte van maken? Mij niet gelaten! 

    Gisteravond hadden een twintigtal reizigers veel minder geluk. Een trein was dan in Oostende vertrokken zonder de laatste treinstellen. Het was een medewerker van de NMBS zelf die het voorval opmerkte na zo’n tien minuten. Hoe het voorval precies kon gebeuren, is nog niet bekend. De reizigers die op de achtergebleven wagons strandden, hadden die zonder problemen kunnen betreden. De treinstellen waren normaal verlicht en wekten dus geen argwaan. De reizigers werd gevraagd de volgende trein te nemen richting Brugge. Ha ja, anders zaten ze nu nog te wachten, zeker?

    27.03.2018: Tegen eind dit jaar wil de NMBS nog eens 1.200 medewerkers aanwerven. Veel werknemers gaan met pensioen en moeten vervangen worden. Dit jaar gingen al 400 nieuwe medewerkers aan de slag bij de NMBS. Over geheel 2018 moet HR Rail in totaal 1.600 nieuwe medewerkers aanwerven. De NMBS zoekt onder meer treinbestuurders, treinbegeleiders, technici, ingenieurs en commercieel medewerkers.

    16.03.2018: De wonderen zijn de wereld nog niet uit. De trein van 17:12 uur in Brussel Noord, met mij er in, vertrok inderdaad om 17:12 uur en kwam in Denderleeuw aan om 17:38 uur, een minuut vroeger dan in de dienstregeling ! Dus als men wil, kan het wel, stiptheid op zijn Japans...

    08.03.2018: Als het aan de spoorwegen ligt, zijn de Belgische stations binnenkort hotspots waar de pendelaar zijn kinderen naar de crèche brengt, zijn haar laat knippen en pakjes afhaalt. Dat laatste is nog geen slecht gedacht voor Denderleeuw want het postgebouw (nochtans niet echt klein met nog een grote garage en twee voorbehouden parkeerplaatsen aan de overkant van dat kantoor plus nog een clandestiene parkeerplaats waar de trottoir hevig beschadigd is), maar voor een crèche is daar misschien geen plaats en er is een kapsalon op enkele meters van 't station). Nu, waar wel een crèche komt in het station (Brussel Zuid? Antwerpen Centraal?), weten de uitbaters waar ze kunnen klagen als de kindjes 's avonds te laat opgehaald worden. 

    01.03.2018: NMBS heeft enkele perrons voorzien van warmtestralers om pendelaars te beschermen tegen de extreme koude. Nu blijkt dat die verwarming gewoon uit staat... Een opmerkzame pendelaar vroeg en kreeg meer uitleg: de warmtestralers staan in de wachthuisjes, maar die zijn niet volledig gesloten. Door die open ruimtes slorpen ze enorm veel energie, zegt woordvoerder Crols aan Het Nieuwsblad. "We zetten fel in op duurzaamheid en proberen daarom te vermijden dat de warmtestralers heel de dag aanstaan. Enkel in extreme omstandigheden worden ze aangezet." In Denderleeuw staan de wachthuisjes niet bepaald in het midden van het perron (en of daar warmtestralers in het plafond ingebouwd zijn, zou mij zeer benieuwen, bij het passeren is mij toch niets opgevallen). Toch goed nieuws voor verkleumde pendelaars: de polar ‘vortex’ die momenteel ons land doorkruist, is wel degelijk extreem genoeg: "Vandaag en morgen zetten we de warmtestralers aan op de perrons van Gent en Luik." Of ook in andere stations verwarming wordt voorzien, is nog niet bekend, maar ik denk het niet, want morgen geraakt het kwik eindelijk eens boven het nulpunt, al zal dat misschien nog niet om 7 uur lukken. De NMBS zou beter terrasverwarmers her en der op perrons zetten en ook aanzetten. Had hun CEO het enkele maanden geleden niet over reiscomfort? Of telt dat niet op 't perron?

    Vanaf volgende week kan de minimale dienstverlening bij stakingen op het spoor toegepast worden, dat zegt HR Rail, de personeelsdienst van de NMBS. De vakbonden willen naar de rechtbank stappen, want hun stakingsrecht is blijkbaar belangrijker dan het voorafbetaald recht op dienstverlening. Bij een spoorstaking kan er vanaf volgende week woensdag een minimale dienstverlening worden voorzien. Het parlement had daarvoor eind november een wet goedgekeurd, maar die voorzag in een overgangsperiode waarin de vakbonden nog advies mochten geven over de modaliteiten. Het Sturingscomité kwam daarvoor vandaag samen bij HR Rail, maar de vakbonden hielden de lippen stijf op elkaar. Dat belet niet dat de wet vanaf 7 maart van kracht wordt, zegt een woordvoerster van HR Rail, dat het personeel van Infrabel en de NMBS beheert. Op 6 maart komen de directiecomités van Infrabel en NMBS samen om de essentiële beroepscategorieën te bepalen. Op 7 maart zal de raad van bestuur van HR Rail vervolgens de modaliteiten voor de intentieverklaringen bepalen. Vanaf 7 maart kan de minimale dienstverlening conform de wet worden toegepast. Bij minimale dienstverlening zullen de NMBS en Infrabel wanneer er gestaakt wordt wel zo veel mogelijk treinen laten rijden met de mensen die wel werken. Daarbij krijgen de grote assen en de spitsuren voorrang. Maar dat gebeurt ook vandaag al. Verandert er dan niets? Toch wel. Vandaag stellen de NMBS en de spoorwegbeheerder Infrabel pas op de dag van de staking vast hoeveel mensen er komen opdagen. De belangrijkste verandering is dat spoormannen drie dagen op voorhand moeten laten weten of ze mee staken. Dat maakt het voor de spoorbedrijven gemakkelijker het treinaanbod te plannen. En zo kan de NMBS ook 24 uur op voorhand laten weten welke treinen er zullen rijden. De vakbonden zullen alvast samenwerken om de minimale dienstverlening juridisch aan te vechten. Volgens Jan Buelens, advocaat bij Progress Lawyers, hebben zij een aantal mogelijkheden. Ze kunnen de wet aanvechten bij het Grondwettelijk Hof omdat het strijdig is met het stakingsrecht, of het recht op collectief onderhandelen. Die procedure duurt meestal een jaar, maar schorst de wet doorgaans niet.

    28.02.2018: De NMBS zal vanaf 10 juni een nieuwe vertrekprocedure hanteren. De ‘grijze zone’ voor het vertrek verdwijnt. Zodra de treinbegeleider heeft gefloten voor vertrek, zullen alle deuren van de trein sluiten. De reglementering en de opleiding van de treinbegeleiders zal aangepast worden in functie van de nieuwe vertrekprocedure, zei Dutordoir. Die kan hopelijk ook bijdragen tot een betere stiptheid van de treinen.

    26.02.2018: Overheidsvakbond ACOD organiseert een intersectorale staking tegen de hervormingsplannen van de regering-Michel rond de zware beroepen. En ook al staken de liberale en christelijke vakbonden niet mee, toch wordt heel wat hinder verwacht. Dat er bij spoorwegmaatschappij NMBS storingen zullen zijn, staat al wel als een paal boven water. De socialistische spoorbond roept al zijn leden op vanaf vanavond 22 uur het werk neer te leggen, en wel tot en met de laatste trein van dinsdagavond. Dat is dus langer dan 24 uur want wier trein normaal om 22 uur nog niet op zijn bestemming is, die vertrekt gewoon niet meer... Wat maakt het beroep van treinbegeleider eigenlijk zwaar? Pendelaars die op tijd op hun bestemming willen aankomen en zich baseren op de dienstregeling die de NMBS opmaakte?

    Ik denk overigens dat de NMBS en de MIVB deze namiddag al begonnen, maar de vertragingen vermomden onder "technische defecten"...

    21.02.2018: Toen ik vanmorgen in het station van Denderleeuw aankwam, bleek dat de trein naar Brussel - Tongeren afgeschaft was. Naar verluidt was er een technisch probleem. Vastgevroren aan de sporen? Gelukkig ben ik normaal nog op tijd om de trein naar Brussel - Dendermonde te nemen. Die moet om 07:21 uur vertrekken maar wachtte natuurlijk enkele minuten...

    NMBS is gestart met de aankoop van duizenden smartwatches, tablets en smartphones. Volgens de maatschappij wordt daarmee verder ingezet op digitalisering. De NMBS wil de smartwatches concreet inzetten om treinen stipter te laten rijden. Vorige week lanceerde de NMBS een openbare aanbesteding voor de aankoop van naar schatting 13.500 smartphones, 7.000 tablets en 6.000 smartwatches en toebehoren. Daarnaast zoekt de NMBS ook software om alle toestellen - bestaande en nieuwe - te beheren. De slimme telefoontoestellen zijn bedoeld voor zowel de begeleiders als de bestuurders, de tablets voor de bestuurders en de slimme horloges voor de begeleiders. De watches moeten de stiptheid verbeteren. In de avondspits, bijvoorbeeld, moeten er 84 treinen per uur door de Brusselse noord-zuidverbinding. Daar komt het aan op de seconde voor een exact vertrektijdstip. De tablets, die dit jaar al zullen worden gebruikt, moeten de bestuurders onder meer helpen om een geactualiseerd werkrooster te hebben. De smartphones dienen onder meer voor het opzoeken van reisinformatie. De smartphones en de slimme horloges zouden vanaf volgend jaar in gebruik worden genomen.

    19.02.2018: Spoorwegnetbeheerder Infrabel publiceert vanaf vandaag twee keer per dag de stiptheidscijfers voor negen belangrijke verkeersassen van en naar Brussel. MobiPulse toont voor de ochtendspits (van 6 tot 9 uur) de gemiddelde rittijden vanuit de stations van Antwerpen-Centraal, Gent-Sint-Pieters, Kortrijk, Hasselt, Namen, Luik, Charleroi, Bergen en Doornik naar Brussel-Centraal. Voor de avondspits wordt hetzelfde principe gehanteerd in tegenovergestelde richting. Die stand van zaken is te raadplegen via de website van Infrabel. De kaart wordt elke dag bijgewerkt om 11 uur en om 21 uur. Het is een eerste stap naar een open databeleid, zei Infrabel op een persconferentie. MobiPulse zal ook een idee geven van de gemiddelde duur van een gelijkaardig traject met de auto, gebaseerd op Google Maps. Voorts wordt er informatie gegeven zoals de kostprijs voor respectievelijk de rit per trein (weliswaar gebaseerd op een jaarabonnement) en die per auto, en de CO2-uitstoot van beide vervoermiddelen. Er komt ook een overzicht van de belangrijkste oorzaken voor hinder voor het treinverkeer tijdens de spits. Minister van Mobiliteit Bellot (MR) reageert alvast tevreden. "Dit zal een duidelijker en meer realistisch beeld geven van de vertragingen die ervaren worden door de meerderheid van de pendelaars, maar zal de werknemers ook helpen om te kiezen voor de meest voordelige manier van reizen rekening houdend met de tijd, de kostprijs en de vervuiling. De auto is tijdens de spits nooit sneller dan het openbaar vervoer." Infrabel ontwikkelde zelf het nieuwe communicatiemiddel. De infrastructuurbeheerder geeft evenwel aan dat MobiPulse nog steeds aangepast of uitgebreid kan worden, en dat hierover nog samengezeten zal worden met spoorwegmaatschappij NMBS en de reizigersorganisaties. De traditionele maandelijkse stiptheidscijfers zullen voortaan ook sneller gepubliceerd worden, uiterlijk op de twaalfde dag van de daaropvolgende maand. Op methodologisch vlak wijzigt er niets aan de berekeningswijze van het stiptheidspercentage. Dat wil zeggen dat 5' vertraging volgens Infrabel en NMBS geen vertraging is...

    07.02.2018: De tarieven bij de NMBS zullen niet langer afhangen van de stiptheid van de treinen, blijkt uit het ontwerp van de nieuwe beheersovereenkomst. De NMBS krijgt van de federale regering de vrijheid om tijdens de komende vier jaar de prijs van abonnementen voor woon-werkverkeer en van gewone treinbiljetten op te trekken met maximaal twee procent boven op de index. De abonnementen voor verplaatsingen naar school mogen jaarlijks één procent boven de index verhogen. Ook forse stijgingen van de energieprijs zullen doorgerekend mogen worden in de tarieven (de reizigers moeten hun energieverbruik echter zelf betalen). Vandaag zijn de prijzen van treintickets en abonnementen gekoppeld aan de stiptheid van de treinen. Daarover is in het ontwerp van de nieuwe beheersovereenkomst voor de periode 2018-2022, dat De Standaard kon inkijken, niets terug te vinden. De stiptheidscijfers zullen wel impact uitoefenen op het loon van het topmanagement. Op basis van de voorlopige tekst krijgt de NMBS meer vrijheid om haar eigen tariefbeleid uit te stippelen. CEO Dutordoir liet eerder al verstaan dat zij niet voor een algemene tariefverhoging gewonnen is. Eén van die evoluties ligt in meer flexibele, glijdende werkuren. De NMBS zal voortaan op die groeiende flexibiliteit mogen inspelen door passagiers via lagere tarieven en kortingen te lokken naar reizen buiten de spitsuren. Zo wil het de drukkere momenten ontlasten en te veel lege stoeltjes tijdens de daluren vermijden. De NMBS kan die treinen ook inkorten en de treinen die tijdens de ochtend- en de avondspits rijden langer maken... De NMBS gaat ook op zoek naar tariefformules die aan de nieuwe vormen van arbeidsorganisatie tegemoetkomen. Dutordoir had het eerder bijvoorbeeld over een goedkoper abonnement voor werknemers die twee dagen per week thuis werken. Twee dagen??? Ik ken drie collega's die een (1) dag per week structureel thuiswerken, maar geen 2 dagen. Het kabinet van minister van Mobiliteit François Bellot (MR) wijst erop dat de tekst een zeer voorlopige versie is, waarin nog veel kan veranderen. Een politiek akkoord is er nog niet: de onderhandeling binnen de regering is net begonnen en hangt niet vast aan een timing.

    TreinTramBus (TTB), de belangenvereniging van de gebruikers van het openbaar vervoer, vreest dat die flexibele tarieven ten koste gaan van de abonnees. Voor hen (en de pendelaars) is het belangrijk dat abonnees niet gestraft worden als zij tijdens de spits rijden. Want die spits valt niet te vermijden: zelfs als ik pas om 09:30 uur op kantoor zou willen aankomen, moet ik toch rond 9 uur vertrekken, en valt dat uur dan niet meer in de ochtendspits? Gezien ik 8 uur/dag te werken heb en graag 's middags toch een pauze neem, zou ik tot 18 uur moeten werken, en of dat al buiten de avondspits valt volgens de NMBS weet ik toch zo niet. 

    06.02.2018: De socialistische (what's in a name?) overheidsvakbond ACOD organiseert op 27 februari een intersectorale staking tegen de plannen van de regering-Michel rond de zogenaamde ‘zware beroepen’. Ook bij het spoor zal er worden gestaakt. Het ACV neemt niet deel aan de staking (en de liberalen, naar verluidt, ook niet), men vindt zo'n actie voorbarig.

    02.02.2018: De regering gaat de komende vijf jaar zowat 5,3 miljard euro investeren in het spoor, onder meer in treinstellen en stations. De ministerraad keurde vandaag zoals verwacht het al eerder voorgestelde investeringsplan voor de periode 2018-2022 goed. Een groot deel van het treinmaterieel van de NMBS is verouderd. Daarom wordt er fors geïnvesteerd in nieuwe M7-treinstellen. Volgens minister van Mobiliteit Bellot zullen de eerste stellen dit jaar klaar zijn. Verder worden stations (verder) vernieuwd (in Denderleeuw ook? De perrons lijken daar op de meeste trottoirs, een groot verschil met de twee perrons in Welle en Erembodegem, en dat zijn slechts haltes) en komen er extra parkeerplaatsen in de buurt van stations en stopplaatsen. Het Gewestelijk Expresnet (GEN) rond Brussel wordt verder afgewerkt. Ook de veiligheid wordt verhoogd door de verdere uitrol van het ETCS-remsysteem. Minister Bellot had het in het VRT-nieuws nog over het comfort van de reiziger in de stations. In Denderleeuw hebben ze daar een bizarre visie op want enkele weken geleden werd de ticketautomaat naar buiten, op een paar stappen van de trottoir, verhuisd, de reiziger moet dus maar in de winterse kou en de tabakswolken zijn ticket "trekken". Sindsdien koop ik mijn Key Card aan het loket.

    27.01.2018: Het enige waar de NMBS wel stipt in is, zijn de jaarlijkse tariefverhogingen, en De Standaard kent die al, maar van de Key Card doet het artikel geen melding, dus ik ontsnap misschien aan die tariefstijging.

    26.01.2018: Waarom verbaast mij volgend bericht niet?  Vorig jaar reed 88,3% van de NMBS-treinen op tijd of met een vertraging van minder dan 6 minuten. Dat is een daling van de stiptheid tegenover 2013, toen nog ging om 89,2%. De vertraging te wijten aan derden is op een jaar tijd gestegen van 39,5% naar 45%, zo blijkt uit de cijfers waar de krant de hand kon op leggen. Dus meer dan de helft van de vertragingen worden nog veroorzaakt door de NMBS en/ofd Infrabel. Volgens bronnen dicht bij het dossier, stuurt de NMBS dagelijks stiptheidscijfers naar bevoegd minister Bellot (MR), die druk uitoefent voor een verbetering. Er zijn maatregelen op komst bij de NMBS, met onder meer de benoeming van vijf managers die stiptheid moeten volgen op de meest kwetsbare lijnen, met een analyse van de incidenten en voorstellen voor structurele problemen. De NMBS vervoerde in 2017 dagelijks zowat 850.000 reizigers, of 3% meer dan in 2016. Overigens zullen de cijfers voor januari 2018 ook niet schitterend zijn.

    11.01.2018: Een treinbestuurder heeft deze week met opzet met een slakkengangetje ge­reden om zijn twee treinen met flinke vertraging te ­laten aankomen. Hij doet dat om zo snel mogelijk ontslagen te worden, omdat hij aan de slag kan bij een privéspoorbedrijf. Dat schrijft Het Nieuwsblad ,en De Standaard linkt nog een filmpje van het nieuws van VTM waar die gozer laat weten dat hij de reizigers niet viseerde... 't Zal niet, maar zij moesten dus veel langer wachten om op hun bestemming aan te komen. Dinsdag reed die pipo tijdens twee ritten met opzet veel trager dan normaal. Gevolg: hij arriveerde met 37 minuten vertraging in Luik, na zijn rit vanuit het station van Bergen. Eerder op de dag was hij ook al van Bergen naar Doornik geboemeld, en daar kwam hij aan met 13 minuten vertraging. En hij dus niet alleen. Een eenmansactie, zegt bestuurder Grumiaux (dus zonder medeweten van een vakbond, mocht hij ergens aangesloten zijn?). "Ik wil ontslagen worden, want ik heb al een contract bij een andere maatschappij. Daar zijn de voorwaarden veel beter. Maar de NMBS verplicht me om nog één jaar opzeg te doen. Dat is veel te lang, vandaar deze actie." Grumiaux is niet de enige die weg wil bij de NMBS. "In ons depot zijn er wel zeventig die de overstap willen maken naar de privé." Alles samen telt de NMBS iets meer dan 3.500 machinisten, en ze zoekt er nog (alsook treinbegeleiders), zoals te zien is op affiches in stations. 

    Toen ik om zowat 17:14 uur in Brussel Noord aankwam bleek dat er tussen dit station en Brussel Zuid personen langs de sporen liepen. Blijkbaar duurde het zeker een kwartier lang om die daar weg te krijgen. Misschien misnoegd personeel dat zo wil ontslagen worden?  De trein naar 17:12 uur (die ik zou gemist hebben) had eerst 39' en later zelfs bijna drie kwartier vertraging, hoeveel dat er in Denderleeuw waren, weet ik niet, ik heb er niet op gewacht. De 20' vertraging die de trein van 17:28 uur opgelopen had, was me al meer dan genoeg.

    05.01.2018: Het spoorverkeer tussen Brussel en Leuven is verstoord door een grondverzakking in Diegem. Rond 15.00 uur was maar op twee van de vier sporen treinverkeer mogelijk, maar een uurtje later waren alle sporen weer berijdbaar. Ik wist niet dat dit incident een invloed kon hebben op treinverkeer in de totaal tegenovergestelde richting... De trein naar Zottegem van 17:12 (een mens haast zich dan) had in Denderleeuw al 19' vertraging...

    03.01.2018: Het waaide nogal, vandaag, en deze morgen nam ik daardoor de trein naar Brussel - Tongeren, maar dan wel die van 06:24 uur, die trein was van een ander model dan een uur later, met ruim minder zitplaatsen dan normaal.

    17-05-2018 om 20:14 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Per(r)ongeluk
    16-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SC Eendracht Aalst: Seizoen 2018-2019

    16.05.2018: Zeer onlangs overleed Luc Coppens. De zaakvoerder van de gelijknamige bandencentrale was naast jeugdvoorzitter ook voorzitter van ons eerste elftal tussen 2000 en 2002.

    29.04.2018: 't Moet toch zeer aangenaam zijn bij Eendracht Aalst, er is opnieuw een terugkomer van een contract voorzien. Matthias Lievens (24) keert na 2 seizoenen SK Deinze terug naar het Pierre Cornelisstadion. Gisteren kwam er een akkoord uit de bus en tekende de centrale verdediger een contract van 2 jaar met een optie voor een extra seizoen. Lievens kwam in januari 2013 over van de beloften van AA Gent en werd in ons laatste jaar Tweede Klasse een vaste waarde. Na de degradatie bleef de Ledenaar de club van zijn hart nog een jaar trouw tot het ambitieuze Deinze kwam aankloppen.

    16-05-2018 om 20:28 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Eendracht Aalst
    14-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek aan Hamburg, mei 2018

    10.05: Gisteren vertrok ik na 07:00 uur naar Hamburg waar ik, door enkele zelf gekozen stops (tanken, eten, ...) vooral in de files veel tijd spendeerde zodat ik pas rond 18:00 uur aan het hotel aankwam. Ik ging dus nergens meer heen, behalve bij de nabije dierentuin kijken wanneer de poort open ging. Maar vandaag bezocht ik de stad. Eigenlijk zocht ik eerst vruchteloos naar de halte voor de HafenCityRiverBus, een bus die ook als bootje vaart. Eerst zocht ik in de Brooktorkai naar huis nummer 16, maar vond enkel de panden met huisnummer 18 en 20. Bij ons zou huisnummer 16 dan aan de andere kant van het pand met huisnummer 18 staan, maar hier niet.  De receptionist van het nabije Maritiem Museum stuurde mij naar het station (Hauptbahnhof), dus stak ik eerst mijn licht op bij de DB, en daar stuurde men mij naar het HVV ("De Lijn" voor Hamburg), daar zei men mij dat ik moet telefoneren, en gaf me een informatiekaart, waar ook een e-mail adres en een website adres staan. Toen ik het station verliet, stond daar net zo'n toeristenbus waar je op de verdieping geen dak hebt (behalve als het zou regenen, dan kan het dak wel dicht). Die bus reed natuurlijk langs de belangrijkste plekken maar ook langs minder bekende plekken en de gids bracht me op een idee voor morgen: rond de Aussenalster wandelen. Ik stapte uit aan de Speicherstadt, waar die Brooktorkai gelegen is, maar nog geen huisnummer 16 gelokaliseerd. Dus ging ik met het stadsvervoer naar de Landungsbrücke want toevallig dit verlengd weekend viert de haven van Hamburg een hoge verjaardag: de 829ste. Ik wandelde wat heen en weer, ontmoette zo per toeval een Duitse wandelkennis (en zijn broer), kocht een T-shirt in het Hard Rock café en wachtte dan, boven op het metrostation, op de zeil- en andere schepen. Intussen werd het weer iets minder fraai, het had al gedruppeld, in de verte weerklonken donderslagen en de temperatuur was gezakt. Nadien ging ik terug naar het hotel voor het avondmaal. 

    11.05: Na het ontbijt telefoneerde ik (gratis van op de kamer!) naar dat nummer op die informatiefolder over de rivierbus, maar niemand antwoordde, het was nog geen tien uur... Dus nam ik het openbaar vervoer naar het centrum en nabij het stadhuis stuurde ik een mail naar dat adres. Na tien 10 kreeg ik antwoord dat ik om 15 uur mee kon. En dan wandelde ik rond de Aussenalster, een stadsmeer waarrond een pad gelegen is, en die is 7,4 km lang, juist 100 m korter dan het pad rond de laguna in Ipanema, Rio de Janeiro.  Ik liet het stadsmeer aan mijn linkerkant en moest maar enkele meters een eindje langs de openbare weg zonder zicht op de oevers, voor de rest had ik een goed zicht op de plas. Zo passeerde ik aan de andere kant huizen en flats waar je wellicht goed voor in de slappe was moet liggen alsook een moskee met twee minaretten die blijkbaar bovenaan groot genoeg zijn voor een muezzin (maar ik vraag me wel af of die minaretten wel geluid voortbrengen met al die bewoning errond). Wanneer ik ongeveer 3/4 van het meertje rondgewandeld heb, nam ik een pauze op een groot terras, en ging dan verder terug naar de twee bruggen die de Aussenalster van de Binnenalster "scheidt" (het water loopt door). Ik wandel nog een stuk langs die Binnenalster tot waar de twee stadskanalen uitkomen. Overigens is op de oever van de Aussenalster het Alsterpark aangelegd met veel bebloemde struiken, veel watervogels (vooral eenden) en zelfs enkele standbeeldjes en een paar Japanse attributen. Er is ook meer sportieve bedrijvigheid dan op de lagune in Ipanema (daar zou het water niet bepaald zuiver zijn, dat was al een klacht tijdens de Olympische Spelen, twee jaar geleden). 

    Dan ging ik terug naar de Brooktorkai, maar ik was veel te vroeg dus ging ik eerst iets eten in een groot Italiaans restaurant met buffet en bediening aan de toog. In mijn reisgidsje las ik over een restaurant op de Brooktorkai 17, daarnaast vond ik inderdaad de halte voor de rivierbus en dat voor een gebouw dat huisnummer 16 draagt... Bizarre toekenning van huisnummers hebben ze hier. Rond 14:45 uur kwam de bus eraan, en ook ik meldde me aan. Maar de gids zei dat zijn collega in het kantoor mijn naam niet doorgegeven had... Ik werd dan opgeschreven voor de bus om 18:00 uur.  Ik wandelde dan nog wat rond in de winkelstraat tussen het stadhuis en het station alvorens op het gemakje terug te keren naar de bushalte. De rivierbus vertrok eigenlijk een paar minuten voor zes uur, maar het is dan ook geen gewone bus met diverse haltes. Al zijn er in de bus wel belletjes om een halte aan te vragen.  Dat is verplicht net als b.v. een scheepsklok, alles wat een bus moet hebben en alles wat een bootje moet hebben zit er in. Zolang de bus op de openbare weg reed, vielen er wel enkele trekpleisters te zien, maar eens het water in, was juist dat het sensationele. We voeren langs een steenkoolfabriek, aanlegsteigers voor private boten, onder een brug door, tot aan de Holzhafen en langs dezelfde weg terug. 

    Ik ging dan terug naar 't hotel, ditmaal met de bus vanaf het stadhuis, om eens wat meer te zien van de stad dan enkel metrostations. Tijdens het avondmaal zag ik ineens enkele spelers van Borussia Mönchengladbach (de tegenstander van morgen) passeren. Hazard heb ik niet gezien of herkend, alleen de enige speler met (te) lang haar.

    12.05: Om geen openbaar vervoer te "moeten" nemen en toch iets te zien, ging ik (net als enkele jaren geleden) naar de nabije zoo, Hagenbecks Tiergarten. Daar passeerde ik zo'n 2 1/2 uur met dieren kijken en fotograferen, alvorens terug naar het hotel te gaan om enkele supportersattributen. Toen ik net de zoo buitenwas, zag ik opnieuw enkele spelers van de tegenstander, en deze keer herkende ik duidelijk Hazard. Ik riep hem aan en vroeg, in 't Frans om zeker te zijn dat hij het begreep, om niet te overdrijven, "wij" willen in eerste Liga blijven.  En de rest van het verhaal staat bij de rubriek over HSV

    's Anderendaags, na het ontbijt, betaalde ik de rekening, gaf de sleutel terug en reed terug naar huis, deze keer niet via Bremen met de vele wegenwerken over lange afstand, maar via Hannover. Het weer viel goed mee, behalve die paar uurtjes op donderdagnamiddag, met volop zon en aangename temperaturen.

    Mijn foto's staan bij Google.

    14-05-2018 om 00:00 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Reisduif
    13-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hamburger SV: Seizoen 2017-2018: HSV - Bor. M'gladbach

    12.05.2018: HSV - Bor. M'gladbach: 2-1

    Ik had eerder in de week gelezen dat de spelersbus vanaf zo'n 13.45 uur verwacht werd en dat supporters die zouden opwachten in de Sylvesterallee, dichtbij de ingang die ik gewoonlijk gebruik. Ik was er ruim op tijd om mee uit te kijken, al kun je van op de afstand waar ik stond, eigenlijk niemand zien in de bus, nog niet eens de chauffeur.  De bus kwam overigens pas na 14 uur aan, intussen lieten de fans luidruchtig hun hoop op behoud klinken. Toen de bus geparkeerd werd, liet ik me fouilleren en mijn kaart scannen, ging dan naar de winkel om een nieuw T-shirt (het huidige model voor matches op verplaatsing, die zijn in de officiële kleuren), een sanitaire stop en een rappe babbel met twee supporters uit de Oostkantons ("Sie sind aus Ostbelgien, ich aus Ost-Flandern" ) om dan mijn zitje te bezetten. Bij elk zitje lag een blad, iets groter dan een A4, met op de ene kant het clubembleem en de andere kant het verzoek dat omhoog te houden wanneer de spelers het plein opkomen, en nadien niet weg te gooien als papierbal of gevouwen vliegtuig. 

    Er werd niet afgewacht noch afgetast, HSV trok meteen ten aanval (het had ook geen andere keuze): Douglas paste van links naar Kostic, die van rechts naar het midden schoot van op 20 meter maar de bezoekende keeper kon het doelpunt verhinderen. Holtby trapte de bal van op 16 meter maar Zakaria kaatste hem we met de arm - scheidsrechter Brych (zeker geen HSV-fan) had wel assistentie van de videoref nodig, nadat Holtby en Papadopoulos hem wezen op handspel, om voor penalty te fluiten. Hunt, die er dit seizoen al ene miste, mocht hem toch binnen trappen (11'). HSV ging verder op zoek naar meer doelpunten: de zeer ijverige en te veel getacklede (zonder tussenkomst van Brych) Ito paste links in de loop van Kostic, die de bal voorzette maar Wood en Holtby verkwistten deze kans. Vooraan had HSV na een vrije trap door Hunt een doelkans en inkasseerde dan een counter: onze eigen landgenoot Hazard met een schitterende pas in de loop van Drmic (naar 't schijnt staat HSV op zijn CV...), die zo goed als alleen op Pollersbeck toeliep en de gelijkmaker scoorde (28'). HSV bleef jagen op de zege  en had kort voor de pauze via Wood de 2-1 aan de voet, maar hij trapte Holtby's inworp van op 8 m net naast de linker paal. 1-1 was dus de tussenstand (ook in Wolfsburg-Keulen, eigenlijk, tijdens de wedstrijd gaf men het scoreverloop van enkele wedstrijden maar nooit die in Wolfsburg...).

    HSV kwam sterk uit de kabine en had zicht op de 2-1: Ito dribbelde zich naar het midden en trapte de bal naar de verste hoek maar Sommer redde zijn doel. Opnieuw HSV, opnieuw een solo, ditmaal van Steinmann (nog een ontdekking van Titz): eerst hield hij een tegenaanval van Gladbach tegen, om dan vier, vijf man af te schudden en van op 12 m te trappen, maar opnieuw was Sommer ter plekke. Steeds weer HSV - en ditmaal met een kans aan 100%: een door Holtby getrapte hoekschop raasde door de hele strafschopruimte en landde aan de tweede paal bij Kostic, die echter van op 3 m de bal op Sommer schoot. Dan was 't eens de beurt aan Gladbach met een zuivere kans: reeds in de penaltyruimte speelde Hazard met de hak naar Raffael, die verder naar Wendt paste, maar Sakai kwam aangestormd en redde voor de reeds uitgeschakelde PollersbeckVolgende aanval van HSV, nogmaals over links, waar Ito quasi niet meer te stoppen was en naar de ingelopen Holtby paste, die van op 11 m in de verste hoek scoorde (63'). Maar allicht was Wolfsburg al aan 't zegevieren dus de laatste drie punten deden er niet (veel) meer toe, al stuurde Hunt de ingevallen Jatta nog op doel af, maar het bleef bij 2-1. Op het plein gebeurde niet veel meer al probeerden de Borussen toch nog een punt mee te pikken.

    In de noordtribune gebeurde wel wat en niets leuks. Ineens klonken daar harde knallen: er werden voetzoekers en rookbommen afgeschoten die enkele plukken gras roosterden en een spandoek in de fik zette. Brych onderbrak meteen de wedstrijd (er waren nog enkele minuten te spelen), stewards en veel ferm uitgeruste politiemensen gingen het plein op, enkelen met een hond, zelfs enkelen te paard. De stadionomroeper vroeg wel om meteen te stoppen met dat afschieten van pyrotechnische spullen, maar die debielen hadden er geen oren naar (hadden de echte fans nog gehoor, met dat geknal vlak bij hen?), noch naar de afkeuring van de echte fans (genre "Gooi ze buiten!!!", "Wij zijn Hamburg en jullie niet!!!"). Na zowat een kwartier tijd was er wat meer plaats in de Nordkurve en kon de wedstrijd hervat worden, al liet Bruch niet echt veel verder spelen, 't deed er toch niet meer toe.

    Titz stelde de volgende spelers op: Pollersbeck - Sakai, Papadopoulos, Jung, SantosSteinmann (78' Ekdal) - Kostic (82' Jatta), Holtby (88' Waldschmidt), Hunt, Ito - Wood.

    's Avonds zag ik dat die debielen zich vermomd hadden, ene met een de-Schreeuw-van-Münch-masker, een andere met een buff (ik zelf draag er ene als "rookfilter"), anders gezegd, 't waren geen fans, maar onverbeterlijken, van het soort dat vreedzame betogingen misbruikt om vandalisme te plegen. 's Anderendaags zag ik bij de VRT, in hun sportjournaal, dat een echte supporter zich terecht boos maakte omdat dit vandalisme gefilmd werd want dit hoort niet bij HSV (terwijl supporters het stadion verlieten, hoorde men nog voetzoekers knallen). Raar, eigenlijk, ik liep drie dagen rond in Hamburg, op donderdag en op zaterdag met een HSV-shirt, en mij vond het VRT-team niet. 

    Dus, wat velen al weken, zoniet jaren, wensten, gebeurt nu: HSV gaat een jaartje in tweede klasse spelen, als laatste Bundesliga club. Mijn antwoorden op die jaloezeriken: We'll be back! Jullie zullen ons nog missen! Wij hebben het toch 't langst uitgezongen!

    Op basis van de recente resultaten, met Titz als trainer, durf ik zeggen dat hij meteen aangesteld moest geweest zijn toen Gisdol ontslagen werd. Dan speelden we ook volgend jaar nog in eerste. Titz heeft al aangegeven dat hij als hoofdtrainer blijft, en ik hoop dat ook de twee Japanners blijven, net als Papadopoulos, Holtby, Santos en Pollersbeck. Ik vermoed dat Steinmann zal blijven want hij begon ook pas mee te doen onder Titz. Ik hoop ook dat zij, die al uitgenodigd werden door hun nationale coach om mee te doen in Rusland aan het WK nog steeds meemogen. En verder hoop ik dat het IT-team van HSV verder dezelfde website- en app-diensten blijft aanbieden want Sport1 heeft zich de uitzendrechten voor tweede klasse laten afsnoepen (door SkySports vermoed ik).

    Mijn foto's staan bij Google.

    13-05-2018 om 00:00 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Hamburger SportVerein
    06-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lentewandeling, georganiseerd door Burchtstappers Herzele

    06.05.2018: Ik schreef me in voor 20 km en wandelde eerst een lus van zo'n 6 km. Bij die luttele afstand mag je dan rekenen op meer verharde wegen als natuurlijke paden. Na een frisdrank wandelde ik langs de Molen te Rullegem, Ressegem, over meer onverharde paden dan eerder, al moesten de wandelaars die wel delen met veldrijders. In Woubrechtegem hield ik nog een verfrissende pauze alvorens terug te keren langs Briel en opnieuw over veldwegen, te delen met crossers.

    Het weer was prachtig met volop zon en een aangename temperatuur, 23°C. Mijn foto's staan bij Google

    06-05-2018 om 21:17 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Wandelen
    05-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hamburger SV: Seizoen 2017-2018: Eintracht Frankfurt - HSV

    05.05.2018: Eintracht Frankfurt - HSV: 3-0

    Het doelpunt van Ito (25') werd afgekeurd wegens buitenspel, met het blote oog niet te zien. Wolf scoorde wel voor de thuisploeg (31'). Toen HSV in de tweede helft alles naar voor wierp, vielen de doelpunten aan de andere kant door Mascarell (77') en de ingevallen Meier (90'). Overigens scoorde Douglas tussendoor ook, maar eveneens vanuit buitenspel. Een geluk dat VfL Wolfsburg in Leipzig ook verloor (4-1), mits Casteels en ploegmaats dat komende zaterdag nog eens doen en HSV wint wel van Hazard en co mag Titz zijn spelers voorbereiden op twee barragewedstrijden.

    Titz stelde de volgende spelers op: Pollersbeck - Sakai (80' Müller), Papadopoulos, Jung, Douglas - Steinmann - Hunt, Ekdal (45' Kostic), Holtby, Ito (45' Waldschmidt) - Wood.

    01.05.2018: Na verdediger David Bates (Glasgow Rangers) is nog een nieuwe aanwinst genoteerd. Aanvaller Manuel Wintzheimer (19) legde medische proeven af in 't Athleticum van het UZ Eppendorf (UKE) en ondertekende een contract tot 2022. De aanvaller van de U19-Bundesliga-ploeg van FC Bayern, heeft in het huidige seizoen voor het A-Junioren- en het regionale (zoals bij ons provinciale, veronderstel ik) team van de Duitse recordkampioen en ook voor de Duitse U19-ploeg in 46 wedstrijden 41 doelpunten gescoord en komt kosteloos over van München. 

    29.04.2018: Bij VRT zitten ze ook al te popelen om HSV te zien degraderen, maar hun hoop slonk toch na de zege bij Casteels, Origi en de anderen van Wolfsburg. En bij De Standaard weten ze dat ex-HSV Heiko Westermann stopt met (professioneel) voetballen, wegens problemen met het kraakbeen in de knie. Westermann droeg in zijn carrière het shirt van Greuther Fürth, Arminia Bielefeld, Schalke 04, Hamburg, Betis Sevilla, Ajax en Austria Wenen. Tussen 2008 en 2014 verzamelde hij 27 caps voor de nationale ploeg en maakte daarin vier goals (dat zal vooral voor zijn HSV-periode geweest zijn want Löw heeft niet de gewoonte HSV-spelers oip te roepen).

    05-05-2018 om 20:22 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Hamburger SportVerein
    01-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.31e Disteltochten, georganiseerd door Wandelclub De Zilverdistel

    01.05.2018: Ik schreef me in voor 18 km die me leidde over (vooral) verharde en (enkele) onverharde wegen, naast en over de Dender, naar Appels voor de eerste rustpost. Van daar naar Boonwijk, de tweede rustpost, was er toch wat meer onverhard te bewandelen, want daarna (in het toevallige gezelschap van Anneme en Mark) lag de omloop weer vooral over verharde wegen, gezien we door het centrum gingen, voorbij de rechtbank en het kerkplein.

    Het weer was al beter, met zon, maar toch nog fris voor zowat halverwege de lente. Mijn foto's staan bij Google.

    01-05-2018 om 21:39 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Wandelen
    30-04-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VLAANDEREN WANDELT, georganiseerd door Everbeekse Wandeltochten vzw

    29.04.2018: Ook hier kregen de Pajotten hun inschrijvingskaart in de startplaats, Basisschool Sint-Augustinus. Met Viviane en Maria (de oudste van de club) vertrok ik voor 10 km, helemaal over verharde wegen want er was 1 eindje onverhard en die lieten we dan ook maar zo. Omdat de batterij van mijn GSM plat was gefotografeerd in Brasschaat, heb ik geen foto's genomen van de Toepkapel of de Verrebroekmolen, noch van daslook.

    Met een paar pauzes regende het nog de hele namiddag.

    In tegenstelling tot voorgaande jaren werden nu geen gadgets of iets anders uitgedeeld, de frisdranken, en in Brakel ook de donkere Ename, werden in plastieken bekers geschonken, terwijl de consumenten de laatste tijd werd gevraagd zo min mogelijk plastiek te gebruiken...

    30-04-2018 om 21:01 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Wandelen


    Archief per week
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009


    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Archief per maand
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!