NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Over mijzelf
Ik ben Helga
Ik ben een vrouw en woon in Denderleeuw (Belgie/Vlaanderen) en mijn beroep is secretaresse (tegenwoordig heet dat assistant...).
Ik ben geboren op 24/07/1960 en ben nu dus 56 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Wandelen, reizen, lezen, computeren, en ik volg graag voetbal- en wielerwedstrijden.
Deze profielfoto is genomen in Chileens Patagonië.
Foto
Categorieën
  • Denderleeuw (4)
  • Eendracht Aalst (222)
  • Hamburger SportVerein (254)
  • Pelgrimtocht Santiago de Compostela (12)
  • Per(r)ongeluk (16)
  • Reisduif (18)
  • Vichte-Dhron (1)
  • Wandelen (325)
  • Inhoud blog
  • Hamburger SV: Seizoen 2016-2017, HSV - 1. FC Köln
  • Per(r)ongeluk - 01.01.2017 - 30.06.2017
  • SC Eendracht Aalst: Seizoen 2016-2017, E. Aalst - KSV Bornem
  • Floratochten, georganiseerd door Florastappers Gent vzw
  • SC Eendracht Aalst: Seizoen 2016-2017, Winkel Sport - E. Aalst
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mijn favorieten
  • seniorennet.be
  • Helga's fotoalbums1
  • Helga's fotoalbums2
  • WSV De Sportvrienden vzw
  • Aktivia, de wandelfederatie
  • Marching, de elektronische wandelagenda
  • Website van Etienne & Nelly
    Zoeken in blog

    Foto
    goegestapt

    24-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hamburger SV: Seizoen 2016-2017, HSV - 1. FC Köln

    24.03.2017: HSV is in rouw. Op 7 januari jl. verdween de chef Merchandising aan de Landungsbrücke (als ik me niet vergis ligt dat in het stadsdeel Sankt-Pauli, de tunnel die ook door voetgangers en fietsers gebruikt wordt, is daar niet ver vandaan) na een gezellige avond met collega's. Ruim twee maanden later is zijn lichaam gevonden in de haven, met zijn identiteitspapieren. Vandaag is door de gerechtsarts officieel bevestigd dat het wel degelijk om Timo Kraus gaat, slechts 44 jaar jong. Of de politie de omstandigheden nog verder onderzoekt, weet ik niet, misschien gaat het gewoon om een jammerlijk ongeluk.

    22.03.2017: HSV heeft het contract met Gisdol verlengd tot 30.06.2019, en dat geldt tegelijkertijd ook voor co-trainers Fröhling en Kaspari, keeperstrainer Wächter en athletiektrainer Müssig. Die verlenging blijft geldig in geval van een onwaarschijnlijk geachte degradatie naar tweede klasse (mathematisch is dat evenwel nog mogelijk).

    Intussen hebben alle internationals een uitnodiging gekregen van hun nationle ploeg: Sakai (Japan), Ekdal (Zweden), Kostic (Servië), Gregoritsch (Oostenrijk), Djourou (Zwitserland), Jung (U21 Duitsland), Janjicic (U19 Zwitserland), Porath (U20 Duitsland). Wood (USA) en Mavraj (Albanië) moesten afzeggen wegens blessure. Lukaku zal zich dus niet moeten schrap zetten tegen Papadopoulos...

    24-03-2017 om 20:18 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Hamburger SportVerein
    23-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Per(r)ongeluk - 01.01.2017 - 30.06.2017

    23.03.2017: Sinds Dutordoir via de media beloofde dat de treinen sneller zullen rijden, doen die dat twee keer zo traag... De trein van 17.15 uur in Brussel Noord naar Oudenaarde deed er vanaf Brussel Noord een uur over, om te beginnen omdat hij 10' bleef staan in 't Noord. De reclameslogan van de vorige burgemeester van Denderleeuw ging zeker niet op: in plaats van 17' deed hij er veel langer op, zodat de trein met 31' vertraging in Denderleeuw aankwam.

    Daags na de eerste verjaardag van de aanslagen in Zaventem-luchthaven en Maalbeek vraagt De Standaard zich af de NMBS (en de MIVB) evacuatierichtlijnen heeft (hebben). De veiligheidsplannen van de NMBS zijn niet specifiek aangepast na de aanslagen in Brussel van 22 maart 2016. Volgens Bart Crols, woordvoerder van de NMBS gebeurt dit namelijk elke dag: "Onze plannen worden op permanente basis aangepast aan nieuwe omstandigheden." Volgens Crols weet iedereen die er van moet weten, perfect wat de veiligheidsplannen zijn. Hij wil echter niet zeggen wie dat precies zijn en of ook het treinpersoneel, zoals treinbestuurders, zelf met veiligheidstaken belast zijn. Iedereen die met een veiligheidstaak belast is weet wat hij of zij moet doen. Er zouden evacuatieplannen klaarliggen voor de grotere treinstations in België, zoals Brussel, Antwerpen, Luik en Gent. Crols: "Ik kan uit veiligheidsoverwegingen echter geen details geven. Wel worden bij de internationale treinstations binnenkort metaaldetectoren geplaatst." Crols zegt dat de NMBS voorbereid is op alle omstandigheden en dat de veiligheidsplannen van de NMBS gemaakt worden in samenspraak met politie en veiligheidsdiensten. Bij aankomst in Brussel Noord heb ik vandaag rap gezocht naar tekens van nooduitgangen, maar niet gezien. Had ik geweten dat ik er tijd genoeg voor had, ik had ze misschien wel gevonden...

    Ik vraag me trouwens af wie vorig jaar, op 22 en 23 maart, het lumineuze idee had om de reizigers (ik schat ze op 1000) op een kleine oppervlakte te laten wachten (op 22 maart moest ik ook wachten tot "mijn" trein omgeroepen werd in Brussel Noord, 's anderendaags schoof ik aan in de file om Brussel Centraal binnen te mogen, later bleken twee terroristen, die zich niet lieten opblazen in resp. de luchthaven en het metrostel, nog vrijelijk rond te lopen). Hopelijk denkt die slimmerik daar nu anders over, nu terroristen op groepen mensen in rijden (vorig jaar in Nice en Berlijn, gisteren in Londen).

    14.03.2017: Infrabel heeft in de Kamer aangekondigd dat het voortaan werken zal 'massificeren': wanneer er op een plaats zullen meerdere werken tegelijk uitgevoerd worden. In plaats van één keer aan het spoor te werken, en later aan de wissel, zullen die nu samen gebeuren. Daardoor zullen de treinen op drukke spoorlijnen langer, maar minder frequent op enkelspoor moeten rijden. Minder drukke lijnen zullen onderbroken worden, ook tijdens de week. Volgens Billiau is dat veiliger, omdat Infrabel-werknemers nu vaak tussen treinen door moeten werken. Het moet Infrabel ook toelaten om de middelen zo optimaal mogelijk in te zitten. Opmerkelijk is dat Infrabel aankondigt dat de drukkere lijnen tot één keer per maand tijdens de week op enkelspoor zullen moeten rijden. Hopelijk gebeurt dat dan tijdens de daluren. De minder drukke lijnen zullen mogelijk tot één keer per maand helemaal onderbroken worden, eveneens tijdens de week. Grote vernieuwingingswerken, waarbij de lijnen volledig onderbroken worden, zullen in de weekends en schoolvakanties plaatsvinden. Een eerste voorbeeld hiervan is de sluiting van Brussel-Zuid, Brussel-Centraal en Brussel-Noord in het verlengde weekend van zaterdag 29 april tot maandag 1 mei.

    Dat zou trouwens de plannen van Mw Dutordoir kunnen dwarsbomen. Zij wil net dat de treinen minder lang doen over hun trajekten. NMBS wil het huidige aanbod optimaliseren. Het aantal treinen stijgt met 5,1 %, wat neerkomt op 4 miljoen extra treinkilometers. 70 % van de uitbreiding gaat naar de zogenaamde voorstadsontwikkeling: de treinverbindingen naar grote steden als Antwerpen, Gent en Brussel. Ook tijdens het weekend wordt het aanbod uitgebreid, met meer shoppingtreinen op zaterdag en studententreinen naar Gent, Brussel en Leuven op zondag. De NMBS belooft dus ook dat reizigers voortaan sneller op hun bestemming zullen geraken. De commerciële snelheid zou met 3 % stijgen. En het aantal ontkoppelingen wordt verminderd (er moet dan wat meer overgestapt worden). De trein van Genk naar Blankenberge en Knokke wordt niet langer gesplitst in Brugge, maar worden twee afzonderlijke treinen. Daarnaast wil de NMBS de aansluitingen met andere treinen, maar ook ander openbaar vervoer verbeteren. Het aantal aansluitingen per uur stijgt volgens de NMBS met 20 %. NMBS kondigt een uitbreiding van het aantal zitplaatsen aan, maar Koen Kerckaert, directeur Transport bij de NMBS, geeft toe dat er vandaag capaciteitsproblemen zijn van en naar Brussel, omdat ze daar enkeldekstreinen moeten inzetten met 900 à 1.000 zitplaatsen. De reiziger moet nog wat geduld uitoefenen, want de eerste dubbeldekswagons worden pas in november 2018 geleverd. Het gros van de levering in voor 2020 en 2021. Het zou al verbeteren mochten de reizigers wat meer discipline opbrengen en geen zitplaatsen blokkeren met hun bagage: in de trein van 17.28 uur (Brussel Zuid) blokkeerde 1 reiziger 3 zitplaatsen met zijn bagage. Daarnaast beloofde de nieuwe topvrouw om de veiligheid te verhogen, en aan de stiptheid en communicatie te werken.

    10.03.2017: Het onderzoek naar de treinramp in Buizingen werd na zes jaar afgerond. Het parket wil NMBS, Infrabel en de bestuurder vervolgen. Het parket van Halle-Vilvoorde zal de raadkamer vragen om Infrabel en NMBS voor de politierechtbank te laten berechten voor nalatigheid. NMBS omdat ze treinstellen gebruikte die niet waren uitgerust met veiligheidssystemen, Infrabel omdat de sporen onveilig waren. Ze riskeren een boete van maximaal 600.000 euro. De treinbestuurder van een van de twee treinen die botsten, wordt ook vervolgd. Het gaat om de bestuurder van de stoptrein uit Leuven. Hij wordt ervan verdacht een rood sein te hebben genegeerd. De raadkamer zal zich op 24 april over het dossier buigen. Ter herinnering: op 15 februari 2010 botste de stoptrein van Leuven naar Halle in volle ochtendspits in Buizingen in de flank van de IC-trein Quiévrain-Luik die uit de tegenovergestelde richting kwam. Het ongeluk eiste het leven van 19 mensen, 310 mensen raakten gewond, onder wie 11 zwaargewonden. Meer dan 600 slachtoffers en nabestaanden hebben zich bij het gerecht gemeld.

    09.03.2017: Het treinongeval in Leuven, waar op zaterdag 18 februari een passagierstrein ontspoorde, is te wijten aan te hoge snelheid. Dat zegt het parket op basis van de eerste bevindingen van de expert. Bij het ongeval viel één dode. Volgens de deskundige wijst alles erop dat de trein de tweede wissel tegen een onaangepaste snelheid heeft aangesneden. Toen de trein uit het station vertrok en de eerste wissel nam, werd de maximumsnelheid van 40 km/u gerespecteerd. Daarna werd de snelheid opgetrokken richting de kruissnelheid van 90 km/u. Het deskundigenonderzoek toonde aan dat de trein de tweede wissel naderde met een snelheid van ongeveer 100 km/u en dan ontspoorde. De tweede wissel kon voor deze rit echter maar met een maximumsnelheid van 40 km/u worden genomen. Deze snelheidsbeperking wordt aangeduid door seinen. De treinbestuurder verklaarde dat hij ervan overtuigd was dat hij 90 km/u mocht rijden. Volgens het voorlopige verslag van de deskundige betekent dit dat hij mogelijk het sein met de snelheidsbeperking niet heeft gezien. De treinbestuurder verklaarde dat hij meteen remde toen hij de wissel zag liggen in een positie die hij niet verwachtte maar dat het te laat was. Hij besefte op dat moment dat hij de wissel tegen een te hoge snelheid zou nemen. Met de gekende gevolgen.

    08.03.2017: In de eerste maand van dit jaar werden ‘slechts’ 1.286 treinen (1,2 %) afgeschaft tegenover 6.039 treinen (6 %) in dezelfde maand van 2016. Dat blijkt uit het jongste stiptheidsrapport voor die maand van NMBS en Infrabel. De cijfers lagen vorig jaar echter vooral hoger door de aangekondigde stakingen op het spoor van 6 en 7 januari 2016. Dat resulteerde in het afschaffen van 5.053 treinen. In de maand januari van dit jaar haalden de binnenlandse reizigerstreinen een stiptheidspercentage van 90,7 procent. In januari vorig jaar was dat nog 89,9 %. De treinen reden dit jaar dus wat stipter dan vorig jaar. Daarbij moet opgemerkt worden dat voor de spoormaatschappijen een trein met een vertraging van 6 minuten ook als een stipte trein wordt beschouwd, een standpunt dat wellicht niet door alle pendelaars wordt gedeeld (toch niet door zij die nog moeten overstappen). Vooral in de ochtendspits reden de treinen dit jaar wat stipter in januari (87,3 %) dan vorig jaar (84 %), in de avondspits liep het percentage zowat gelijk (87% vorig jaar tegenover 87,8 % dit jaar). De L-treinen (93,2 %) en S-treinen (zoals ik er 's avonds ene "neem", 91,7 %) waren een stuk stipter dan de IC-treinen (89,7 %) en P-treinen (86,7 %). De meeste vooruitgang werd geboekt in het station van Zottegem in Oost-Vlaanderen waar de stiptheid steeg van 89,8 % vorig jaar naar 92,9 % in januari van dit jaar (geldt dit ook voor treinen die Zottegem via Denderleeuw met Brussel verbinden?). Het meeste geduld moesten ze in januari jongstleden dan weer oefenen in Luik, want daar daalde de stiptheid van 90,8 % vorig jaar naar 88,8 % dit jaar.

    18.02.2017: Bij het station van Leuven is een trein ontspoord rond 13.20 uur bij het buitenrijden van het station Leuven, in de wisselzone enkele honderden meters voorbij het perron. Daarbij is één dode gevallen, meerdere mensen raakten gewond. Aanvankelijk was er nogal wat verwarring over het dodelijke slachtoffer, maar in tegenstelling tot sommige eerdere berichten, zat hij volgens het parket wel degelijk in de trein. Er is nog geen duidelijkheid kon geven over de oorzaak van het ongeval. het ongeluk had een flinke impact op de treinstellen, één stel werd zelfs 180 graden gedraaid. Er vielen ook drie zwaargewonden, 24 anderen raakten lichtgewond. De slachtoffers werden naar 3 verschillende ziekenhuizen gebracht. Door het incident is het treinverkeer momenteel onderbroken tussen Leuven en Brussel. De sporen en de bovenleiding raakten ook flink beschadigd. Het treinverkeer van en naar Leuven is volledig stilgelegd en zal niet meteen weer opgestart kunnen worden, zegt Frédéric Petit, van spoornetbeheerder Infrabel. De schade is vooral groot aan de spoorinfrastructuur, de bovenleidingen zullen nog een hele tijd niet functioneren.

    08.02.2017: Allerhande media (kranten, TV) verwittigen dat tijdens het verlengde weekend van zaterdag 29 april tot maandag 1 mei het treinverkeer volledig onderbroken wordt tussen de stations Brussel-Noord en Brussel-Zuid wegens infrastructuurwerken. Het station Brussel-Centraal zal dus niet bediend worden, iets wat al meer dan 30 jaar niet meer gebeurd is. Een aangepast vervoersplan is in opmaak, maar er zullen belangrijke gevolgen zijn voor zowel nationale als internationale reizigers. Reden voor de drastische ingreep is een vernieuwingswerf van de seininrichting: de technologie “all-relais' (elektromechanisch) wordt vervangen door een volledig computergestuurde technologie. Deze werf, die grotendeels uitgevoerd is zonder impact op het treinverkeer, zal zowel de veiligheid als de capaciteit van het gedeelte van de verbinding die zich tussen de uitgang van de tunnel en de ingang van het station Brussel-Zuid bevindt, versterken. De veiligheidstesten, die gedurende drie dagen ononderbroken worden uitgevoerd, moeten absoluut plaatsvinden zonder enige commerciële exploitatie van het treinverkeer. De Brusselse Noord-Zuidverbinding is de drukste as op het Belgische spoornet: dagelijks passeren er ongeveer 1.200 treinen.

    31.01.2017: Het aantal afgeschafte treinen is vorig jaar gestegen tot het hoogste niveau in minstens tien jaar! Er werden meer dan 38.000 treinen (22.968 volledig en 15.073 gedeeltelijk) afgeschaft, of 3,1 % van alle treinen. En afgelaste treinen lopen geen vertraging op, dus die statistieken zijn eigenlijk lichtelijk vervalst, in de ogen van de reiziger. Dat blijkt uit berekeningen van Belga die werden bevestigd door spoornetbeheerder Infrabel. Vooral verschillende spoorstakingen hadden een grote invloed op het aantal afschaffingen. De cijfers vormen een enorme piek ten opzichte van de voorgaande periode, ze liggen bijvoorbeeld twee derde hoger dan in 2015 (toen net geen 23.000), en bijna dubbel zo hoog als het gemiddelde van de periode 2006-2015 (dat iets meer dan 20.000 bedraagt). De oorzaken van de piek zijn divers. ‘Derden’ hebben een toenemende impact, zo bleek al bij de publicatie van de stiptheidscijfers van de treinen. Het gaat dan om bijvoorbeeld spoorlopers, bommeldingen of politie-interventies. En ook dit jaar is de NMBS al vlijtig met afgelastingen.

    30.01.2017: De NMBS komt met een grondige herwerking van haar vervoersvoorwaarden. Zo verdwijnen een aantal klantonvriendelijke regels. Voortaan mogen ook reizigers met een gewoon ticket gratis uitstappen op tussenhaltes. Maar vooral, Reizigers die hun abonnement vergeten zijn, moeten voortaan niet langer 8 euro administratiekosten betalen als ze zich binnen de 14 dagen met hun abonnement aandienen bij het loket. Daarmee bewijst de NMBS eindelijk te erkennen dat een notoire zwartrijder (die meestal een pak rammel uitdeelt aan het treinpersoneel) niet van zo'n goeie wil is als een vaste klant die eens zijn treinkaart vergat (andere jas, andere handtas en de treinkaart niet "verhuisd"). Daarnaast moeten reizigers die hun net aangeschafte ticket toch niet willen gebruiken ook niet langer 5 euro administratiekosten betalen als ze om een terugbetaling vragen. Reizigers met een gewoon biljet kunnen nu ook zonder extra kosten hun reis onderbreken. Wie vanuit Brussel naar Brugge wil reizen, met een reisonderbreking in Gent, betaalde eerder 15,60 euro. Nu betalen zij gewoon de prijs van een rechtstreeks traject naar Brugge (14,30 euro).

    26.01.2017: Het treinverkeer op de drukke lijn tussen Brussel en Gent was donderdagavond sinds 17.20 uur verstoord door een defecte trein even buiten het station van Brussel-Zuid. Een 3.000-tal reizigers zat daardoor vast. Het treinverkeer tussen Brussel en Gent moest er in beide richtingen over één van de twee sporen. Intussen was er vanuit Denderleeuw een hulplocomotief onderweg, die de defecte trein moest wegslepen. De trein, die even buiten het station van Brussel-Zuid stond en vanuit Brussel onderweg was richting Gent, hield achter zich nog vier andere volle treinen op. Zo had de trein die ik nam (om 17.15 uur in Brussel Noord naar Zottegem en Oudenaarde) een uur nodig voor die luttele afstand. Ergens ter hoogte van Sint-Katelijne-Lombeek bleef hij staan, de machinist moest toestemming krijgen om het station van Denderleeuw binnen te rijden... De trein is toch geen vliegtuig?

    24.01.2017: De stiptheid van de treinen is vorig jaar opnieuw onder de 90 % gedaald. Dat blijkt uit cijfers van spoornetbeheerder Infrabel en spoorwegmaatschappij NMBS. Over heel 2016 reed 89,2 % van de treinen op tijd of een vertraging van minder dan zes minuten. Dat is, voor iemand die moet overstappen (ik gelukkig niet), ook niet stipt. Volgens Infrabel-woordvoerder Petit tonen de recentste cijfers over de oorzaken van vertragingen (die betrekking hebben op de eerste tien maanden van 2016) een enorme toename aan vertragingen door derden. Het gaat dan om spoorlopers (zoals gisterenavond), aanrijdingen van personen, bommeldingen of politie-interventies. De vertragingen door factoren binnen de NMBS of Infrabel zelf, zoals stroomstoringen, zijn het afgelopen jaar stabiel gebleven, zegt Petit. "Wat niet wegneemt dat we ook daar keihard aan moeten blijven werken. Voor de reizigers maakt het natuurlijk weinig uit wie de vertraging heeft veroorzaakt, dat weten wij ook." Allez, vooruit.  In 45,1 % (minder dan de helft, dus) van de gevallen werden de vertragingen in december veroorzaakt door derden, tegenover 33 % door NMBS en bijna 19 % door Infrabel.

    23.01.2017: Vorig jaar zijn op de hoofdsporen van het Belgische spoornet 91 reizigers-, goederen- en werktreinen voorbij een rood sein gereden. Dat is één geval minder dan in 2015, toen het hoogste niveau in vijf jaar werd bereikt. Er reden wel méér reizigerstreinen door het rood: 50 tegen 47. 

    Over de tenen van spoorlopers rijden de machinisten dan weer niet. De trein naar Zottegem en verder van 17.28 uur in Brussel Noord was daar wel op tijd, maar hij bleef dan staan, zeker een kwartier lang. En dat omdat er spoorlopers waren net voor Brussel Zuid. Zijn de struikelmatten op?

    19.01.2017: De NMBS gaat vanaf eind volgend jaar een drieduizendtal bewakingscamera’s plaatsen in de nieuwste treinstellen. De reizigers zullen er constant gefilmd worden en de beelden zullen rechtstreeks worden doorgestuurd naar een controlekamer van de NMBS. De privacycommissie ziet geen probleem. De ongeveer 3.000 camera’s zullen geïnstalleerd worden in de 445 nieuwe M7-dubbeldektreinen die tussen 2018 en 2021 in gebruik worden genomen. De beelden van die camera’s zullen rechtstreeks naar de controlekamer worden gestuurd. Bij een melding van een incident kunnen ze daar snel worden bekeken. De beelden zullen dus enkel worden bekeken als er van een voorval sprake is geweest, zo wordt benadrukt. Maar dat zal wel kunnen gebeuren als de trein nog aan het rijden is. Momenteel zet de NMBS ook al bewakingscamera’s in op de de Desiro-treinen. Maar daar gaat het om een beelden die worden opgeslagen op een harde schrijf op de trein zelf en die dus niet vanop afstand geraadpleegd kunnen worden. De beelden worden daar zeven dagen bewaard. De spoorwegmaatschappij zal in de treinen ook pictogrammen ophangen, die duidelijk aangeven dat de reizigers gefilmd worden (ik denk dat dit verplicht is).

    Ik kan de reden zo vermoeden op basis van een artikel in Het Nieuwsblad. Onbekenden hebben dinsdagavond lelijk huisgehouden in een trein die tussen Gent en Tongeren spoorde (deze verbinding kies ik 's morgens). De vandalen sloegen met de noodhamer ruiten en enkele glazen binnendeuren aan diggelen. Op treinen die halt hielden in het station van Denderleeuw en in Appelterre-Eichem (ik kan me niet voorstellen dat het hier ook om dubbeldekkers gaat...) werd de voorbije week gelijkaardig vandalisme vastgesteld. 

    11.01.2017: Vorige week maandag vertrok een trein zonder machinist, treinbegeleider of - gelukkig - reizigers en ontspoorde, doordat de parkeerrem niet opstond  en het treinstel op een lichte helling stond. Dat incident zou niets te maken hebben met het type van machine, Desiro. Dus met andere types treinen kan dat ook gebeuren?

    10.01.2017: De Standaard bevestigt wat de pendelaar ondervindt, de stiptheid op het Belgische spoor is in november gezakt naar een dieptepunt. Slechts 82 % van de treinen kwam aan met maximaal 6 minuten vertraging, zo blijkt dinsdag uit gegevens van spoornetbeheerder Infrabel en spoorwegmaatschappij NMBS. Dat is het zwakste resultaat sinds november 2014. In november vorig jaar bedroeg de stiptheid nog 86,9 %. Er werden in november 1.358 treinen afgeschaft, of 1,4 % van alle treinen. Dat waren er minder dan een jaar eerder. De stiptheid wordt gemeten en berekend in het eindstation. Er wordt dus altijd gemeten in het eerste station van een bepaald traject, en het laatste. Een trein met minder dan zes minuten vertraging wordt door de NMBS beschouwd als zijnde stipt. De stiptheid die in deze analyse in rekening wordt genomen is de stiptheid van de reizigerstreinen, beheerd door NMBS. Het zijn die cijfers die worden opgenomen in het beheerscontract met de Staat. Opmerkelijk is dat het stiptheidscijfer geen rekening houdt met vertragingen veroorzaakt door externe bronnen (o.a. vandalisme, agressie, kabeldiefstal ...) of door grote investeringswerken (!). Er wordt voor 't eind van de werkweek een nieuwe winterprik voorspeld (of beloofd, 't is maar hoe je het bekijkt), ik hoop dat de NMBS en Infrabel goed voorbereid zijn.

    04.01.2017: Het treinverkeer tussen Kortrijk en Brussel wordt woensdag (niet alleen tijdens de ochtend) verstoord door een uitgebrande seinkast. Verwacht wordt dat de hinder op de lijn enkele dagen zal duren. Allez, vooruit, ik moet me dan niet haasten voor de tein van 17.15 uur... "Er is afgelopen nacht een seinkast naast de sporen uitgebrand in de buurt van Harelbeke”, zegt F. Petit, woordvoerder van Infrabel. “Het verkeer tussen Kortrijk en Anzegem, een traject van ongeveer tien kilometer, moet afwisselend over één spoor. Dat leidt tot vertragingen in de spits van gemiddeld vijftien minuten.” Blijkbaar ook in de richting van Brussel naar Kortrijk, zoals deze avond... De oorzaak van de brand in de seinkast is nog niet duidelijk. Verwacht wordt dat de herstellingswerken enkele dagen zullen duren.

    03.01.2017: De NMBS doet goed voort, vanmorgen was de trein naar Brussel - Tongeren gewoonweg afgeschaft, gelukkig was in de trein naar Brussel - Dendermonde nog wat zitplaats over.

    02.01.2017: 't Begint daar al goed, een passagierstrein van het type Desiro is vanochtend omstreeks 5.10 uur vertrokken zonder machinist en begeleider. De trein is ontsnapt uit de parkeerplaats in Vorst. Het ging om een trein waaraan nog een ander wagon vasthing. Enkele honderden meters verder is de eerste trein ontspoord. Dat gebeurde op een plek waar geen reizigersverkeer was. Er is nooit hinder geweest voor het treinverkeer behalve voor één lijn tussen Brussel-Zuid en Brussel-Luxemburg. De ontspoorde trein kwam tot stilstand in een hoek van 45 graden op de rails. Een hulpvoertuig is tot daar gereden om het spoor vrij te maken. De Desiro heeft de reputatie van ‘ramptrein’. In 2015 verloor een treinstel op de lijn Antwerpen-Oostende in Lokeren zijn drie laatste rijtuigen tijdens het rijden. Voordien waren er ook regelmatig problemen met de deuren die niet altijd automatisch sluiten, met de airco en de communicatiesystemen.

    Maar het moet niet altijd de fout van de NMBS zijn. Op een spoorweg nabij Charleroi zijn maandagmiddag twee dodelijke slachtoffers gevallen. Ze wandelden langs de sporen en zijn gegrepen door een trein. Een derde persoon overleefde het drama maar raakte wel zwaargewond. Twee slachtoffers zijn gevonden langs de spoorweg in Landelies (Montigny-le-Tilleul) op de lijn tussen Erquelinnes en Charleroi. Een derde persoonwerd in kritieke toestand afgevoerd. De drie zouden tussen de 20 en de 30 jaar oud zijn. Volgens spoorwegnetbeheerder Infrabel liepen de drie slachtoffers door een tunnel langs het traject van de trein. De slachtoffers van de treinaanrijding zouden wandelaars geweest zijn, die in de spoorwegtunnel liepen om zo een kortere weg te kunnen nemen. Dat blijkt uit de eerste vaststellingen na het ongeval, waarbij naast de lichamen een stafkaart werd gevonden. Wellicht werden ze verrast door de aankomende trein.

    23-03-2017 om 20:28 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Per(r)ongeluk
    22-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SC Eendracht Aalst: Seizoen 2016-2017, E. Aalst - KSV Bornem

    22.03.2017: Voorzitter Patrick Le Juste is niet tot een akkoord gekomen met de investeringsgroep rond Guy Valckenier. In die optiek zullen Valckenier en Michel Vanstallen de VZW verlaten. Er wordt beklemtoond dat dit de continuïteit van de club niet in het gedrang brengt. 

    Sportief verantwoordelijke Vanderpoorten en Wannes Van Tricht zijn tot een overeenkomst gekomen om het contract van de middenvelder met twee jaar te verlengen tot 2019. In de terugronde etaleert Wannes nog nadrukkelijker zijn gave traptechniek. Hij kan ploegmaats voor doel afzonderen maar is vooral een vrijschopspecialist. Het jeugdproduct van KV Mechelen zit al aan 9 doelpunten, waaronder 2 strafschoppen en 4 heerlijke vrijschoppen. Net als de late afstandsknal tegen Torhout waren zijn treffers vaak resultaatbepalend. Doelman Gillian Dewit (20) komt over van de beloften van Antwerp. Daarvoor liep zijn jeugdopleiding langs Grimbergen, RSC Anderlecht, Diegem, Eendracht Aalst, Cercle Brugge en OHL. Voetballend vermogen, snelheid en sprongkracht zijn sterke punten van de Brusselaar met Congolese roots (zo wit als zijn familienaam ziet hij er dus niet ui!t, maar K. De Bruyne ziet er ook niet zo bruin uit als Dewit ). Hij tekende een contract van één jaar. Met Joran Van Belle (19) maakt volgend seizoen opnieuw een jeugdproduct zijn opwachting in de A-kern. De rechterflankspeler speelt bij Jong Eendracht Aalst voornamelijk op de backpositie maar kan ook hoger uitkomen. Met zijn loopvermogen de flank bestrijken en een goede trap geeft de Assenaar aan als voorname kwaliteiten.

    21.03.2017: Eendracht heeft, na de jonge Boris Van Gysegem, een tweede inkomende transfer gerealiseerd (bizar moment, zo in de tweede helft van maart). Aanvaller Hamza Amazou (26) komt over van reeksgenoot SK Halle en tekende een contract voor één seizoen. Hij is de jongere broer van Imad Amazou die dik tien jaar geleden nog voor Eendracht Aalst speelde in tweede en derde klasse. Hamza speelde toen in de Eendracht-jeugd. De targetspits debuteerde bij Willebroek maar liet zich in 2010 voor het eerst opmerken bij Dilbeek. Het leverde hem een transfer op naar Eendracht Zele. Met twintig doelpunten loodste hij de club naar de titel in eerste provinciale. In de nationale afdelingen bewees Amazou bij TK Meldert, FC Pepingen en SK Halle met zijn gestalte (1,90 m) en techniek ook in de rol van aangever te kunnen kruipen. 

    22-03-2017 om 20:12 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Eendracht Aalst
    19-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Floratochten, georganiseerd door Florastappers Gent vzw

    19.03.2017: Ik ben dus eens de andere richting uitgereden, en dat voor een wandeling van 12 km, langs verharde maar gelukkig ook genoeg onverharde wegen, langs een beetje van Ledeberg en Dries tot aan de rustpost. Na een frisdrank en een sanitaire stop ging ik "terug" langs de Kouter, bijna tot aan de Schelde en zo terug naar "DeVierdeZaal". Onderweg mocht ik enkele kasteelparken doortrekken (zoals Kasteel de Pélichy) en op 't einde door wat mij een nieuw, nog in aanleg zijnde, natuurdomein, alsook de volkstuintjes, en 't zijn er veel.

    Het weer was bewolkt en zo'n 12°C, mijn foto's staan bij Google.

    19-03-2017 om 17:42 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Wandelen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SC Eendracht Aalst: Seizoen 2016-2017, Winkel Sport - E. Aalst

    19.03.2017: Winkel Sport - E. Aalst: 4-2

    't Moet daar spannend geweest zijn, tot de 84ste minuut toch. Voordien scoorde Lutun twee keer (5' en 11'), elf minuten later bracht De Rock zijn ploeg iets terug, hij knalde raak na een verre ingooi van Falko Geenens (diens broer deed niet mee). Met die 2-1 tussenstand gingen de spelers naar de kabine. In de tweede helft liet Mitu de meegereisde supporters nog meer hopen (62'), Echter, Van Den Noortgaete stopte de net ingevallen Khiter af maar in de herneming vond de aanvaller toch het gaatje: 3-2 (84'). En drie minuten later kreeg Winkel zelfs nog een strafschop, feilloos omgezet door Vanaudenaerde.

    De Cock stelde de volgende spelers op: Van Den Noortgaete, De Coninck, Van Hoevelen, Marmitte, Yala Lusala, Mitu, Van Tricht (74' Diarra), De Rock, Verstraeten (78' Claeys), De Man en Geenens F.

    08.03.2017: Vijf clubs uit onze reeks hebben een licentieaanvraag ingediend voor de Eerste Amateurliga. Naast Eendracht Aalst zijn dat ook nog Knokke, Winkel Sport, Olsa Brakel en RC Gent-Zeehaven.

    19-03-2017 om 17:07 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Eendracht Aalst
    18-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hamburger SV: Seizoen 2016-2017, E. Frankfurt - HSV

    18.03.2017: E. Frankfurt - HSV: 0-0

    "De eindstand werd al bij de rust behaald," zei een Antwerpse sportreporter (tevens voormalig Night of the Proms-presentator) eens.  Er was niet zoveel te zien tijdens de wedstrijd, het regende dan nog ongenadig en de meeste kansen waren voor de thuisploeg, maar Adler liet zich (door mij toch) uitroepen tot "man van de match" met enkele puike reddingen. De enige kans voor de bezoekers die er als een goeie uitzag, was de bal tegen het zijnet van Holtby, maar 't was de verkeerde kant van het net: de buitenkant. Een punt op verplaatsing bij een beter geklasseerde ploeg is wellicht niet zo slecht, en de puntenkloof met Darmstadt en Ingolstadt is een beetje groter, maar was de bal er aan de goeie kant in gegaan (of had HSV de penalty voor fout op Kostic wel gekregen van de debutant met zwarte short), dan was HSV een van de ploegen met 29 punten.

    Gisdol stelde de volgende spelers op: Adler - Diekmeier, Papadopoulos, Jung, Ostrzolek - Ekdal, Sakai - Hunt (71' Müller), Holtby (60' Gregoritsch), Kostic - Wood (90'+ Lasogga).

    17.03.2017: Nog interlandnieuws, Jung is opgeroepen voor de jongerenploeg, U21, voor de wedstrijden tegen Polen en Engeland. Djourou is opgeroepen voor de Zwitserse ploeg die speelt tegen Letland. En moet Papadopoulos niet stilaan zijn dienstreis naar Brussel organiseren?

    14.03.2017: Sakai en Gregoritsch zijn door hun respectievelijke nationale coach uitgenodigd om voor hun land te spelen, Japan speelt tegen de Verenigde Arabische Emiraten en Thailand, Oostenrijk treedt aan tegen Moldavië en, vriendschappelijk, tegen Finland.

    18-03-2017 om 00:00 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Hamburger SportVerein
    12-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kriek- en Mattentochten, georganiseerd door De Marktrotters Herne vzw

    12.03.2017: Ik schreef me in voor 15 km die er 16 waren, en wandelde eerst lang langs de openbare weg en dan een afwisseling met onverharde wegen (de tweede keur kon gekozen worden voor verhard, maar dat deed ik dus niet) langs de Harebeek (of Aerebeek, zoals ik onderweg zag) en Tenbroekbeek naar Kokejane voor enkele minuten rust en een frisdrank. Daar maakte ik een lus die 't mooiste van de tocht was, na een lang stuk langs de gewestweg N285 naar en door het domein Ter Rijst alvorens langs dezelfde gewestweg terug te keren naar Kokejane voor een paar minuten zittende rus met een frisdrank. Ik keerde dan terug via de Galgendries en de wandeling eindigde zoals hij begon, met enkele kilometers langs de openbare weg.

    Het weer was prachtig met zon en zo'n 13°C. Mijn foto's staan bij Google.

    12-03-2017 om 21:35 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Wandelen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hamburger SV: Seizoen 2016-2017, HSV - Bor. M'gladbach

    12.03.2017: HSV - Bor. M'gladbach: 2-1

    Zondagwedstrijden blijken zalig voor HSV.  US-aanvaller Wood scoorde in de 80ste minuut het late zegedoelpunt, nadat de gasten door een doelpunt van Christensen voor kwamen (23'). Kostic kon gelukkig nog voor de pauze gelijk maken (36'). Na die pauze zagen de 52.501 toeschouwers verder een goede wedstrijd, welk Wood dus voor HSV besloot. Scheidsrechter Aytekin heeft zich (beter) gedragen (dan vorige woensdag tijdens de CL-match tussen PSG en Barça) al liet hij drie HSV-doelpunten wegens buitenspel afkeuren. En Adler pleegde een paar wereldsafes.

    Gisdol stelde de volgende spelers op: Adler - Diekmeier, Papadopoulos, Jung, Ostrzolek - Ekdal, Sakai - Hunt (90' Lasogga), Holtby (70' Gregoritsch), Kostic (87 Douglas) - Wood.

    10.03.2017: Kostic is door zijn nationale coach opgeroepen voor de Servische interland tegen Georgië. En ik wacht op bericht dat Papadopoulos door zijn coach opgeroepen wordt om tegen België te komen spelen.

    12-03-2017 om 21:10 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Hamburger SportVerein
    05-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Neigembostocht, georganiseerd door WSV De Kadees vzw

    05.03.2017: Ik schreef me in voor 15 km en wandelde naar Meerbeke, tussen velden over zowel verharde als, gelukkig veel, onverharde wegen. In Meerbeke nam ik een pauze en wandelde dan een lus waarna ik nog een pauze hield. En dan keerde ik terug met aan het eind van mijn wandeling een flinke doortocht door het Neigembos.

    Het weer was zonnig met zo'n 7°C en ik had geluk dat ik 's morgens vertrokken was, want in de namiddag regende het (en ging de carnavalsstoet door in Ninove wat voor verkeersproblemen zorgde). Mijn foto's staan bij Google.

    05-03-2017 om 20:58 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Wandelen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hamburger SV: Seizoen 2016-2017, HSV - Hertha BSC Berlin

    05.03.2017: Het duurde erg lang, en niet door veel aanvalslust van de bezoekers, tot het uiteindelijk toch lukte: Wood nam de bal af van Plattenhardt, gaf 'm door aan Hunt die hem doorspeelde aan Ekdal en die werkte de bal met gevoel in de rechterhoek (77'). De bezoekers kregen nog 3' extra tijd om de gelijkmaker te scoren, maar dat lukte gelukkig niet.

    Gisdol stelde de volgende spelers op: Adler - Diekmeier, Papadopoulos, Jung, Ostrzolek - Walace (73' Sakai), Ekdal - Müller, Holtby (57' Kostic), Hunt (88' Gregoritsch) - Wood.

    05-03-2017 om 20:20 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Hamburger SportVerein


    Archief per week
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009


    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Archief per maand
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!