NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Over mijzelf
Ik ben Helga
Ik ben een vrouw en woon in Denderleeuw (Belgie/Vlaanderen) en mijn beroep is secretaresse (tegenwoordig heet dat assistant...).
Ik ben geboren op 24/07/1960 en ben nu dus 57 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Wandelen, reizen, lezen, computeren, en ik volg graag voetbal- en wielerwedstrijden.
Deze profielfoto is genomen in Chileens PatagoniŽ.
Foto
Categorieën
  • Denderleeuw (6)
  • Eendracht Aalst (265)
  • Hamburger SportVerein (294)
  • Pelgrimtocht Santiago de Compostela (12)
  • Per(r)ongeluk (18)
  • Reisduif (20)
  • Vichte-Dhron (1)
  • Wandelen (379)
  • Inhoud blog
  • SC Eendracht Aalst: Seizoen 2017-2018: KSV Oudenaarde - E. Aalst
  • Weekend Rursee 2018
  • Hamburger SV: Seizoen 2017-2018: HSV - SC Freiburg
  • SC Eendracht Aalst: Seizoen 2017-2018: Patro Eisden M. - E. Aalst
  • Manke Fieltochten, georganiseerd door Wrc Manke Fiel vzw
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mijn favorieten
  • seniorennet.be
  • Helga's fotoalbums1
  • Helga's fotoalbums2
  • WSV De Sportvrienden vzw
  • Aktivia, de wandelfederatie
  • Marching, de elektronische wandelagenda
  • Website van Etienne & Nelly
    Zoeken in blog

    Foto
    goegestapt

    24-04-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SC Eendracht Aalst: Seizoen 2017-2018: KSV Oudenaarde - E. Aalst

    24.04.2018: Het contract van Devriendt werd opengebroken tot 2020 (joepie!). De 19-jarige doelman kreeg na de jaarwisseling zijn kans en mag zich sindsdien verder ontwikkelen als titularis. Van de beloften van SK Sint-Niklaas werd ook nog doelman Fabio Vandenbossche (19) aangetrokken. De jeugdopleiding van de Merchtemnaar liep langs onze club, RSC Anderlecht, Club Brugge, Zulte Waregem en KV Mechelen.

    23.04.2018: Eendracht Aalst heeft doelman Zeb Van Gerven (21) overgenomen van FCV Dender EH. Hij tekende voor twee jaar en moet de concurrentie aangaan met Julien Devriendt. De Erembodegemnaar staat eveneens te boek als een erg getalenteerde doelman. Als tiener speelde Van Gerven vier jaar in de EA-jeugd vooraleer AA Gent hem kwam wegplukken. Bij de Buffalo's klom hij op tot de beloften en nam Vanhaezebrouck de youngster in 2016 zelfs mee op stage met de A-kern. Dit seizoen stond Van Gerven door een blessure van Xavier Gies tien wedstrijden tussen de palen bij onze buren. Volgend seizoen is hij terug thuis.

    24-04-2018 om 20:24 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Eendracht Aalst
    23-04-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weekend Rursee 2018

    20.04.2018: Om zowat kwart voor drie kwam ik aan op de parking van Hotel am See, zowat tegelijk met nog enkele Pajotten. Wij meldden ons aan en kregen elk de passende kamersleutels. Mijn "eenpersoonskamer" was bepaald groot, met een dubbel bed maar vooral een ruime badkamer en een groot balkon met twee stoelen. Terwijl er op 't terras gedronken werd, kwamen Jonny en Julia ook aan. Er werd afgesproken om half vijf een toertje te wandelen, en dat was tot een eindje buiten het dorpscentrum, aan de andere kant van het meer, de Rursee. De terugweg verliep op het einde langs wat andere straten, en terug aan 't hotel werd afgesproken om half zeven aan tafel te gaan. Daar kregen we eerst een aperitief van 't hotel.

    21.04.2018: Wie wou kon mee wandelen met François (die eerder in 't jaar met andere bestuursleden op prospectie kwam) en Paul (die al eerder in de streek was met zijn Linda) over aanvankelijk verharde wegen en dan vooral veldwegen en bospaden, dikwijls met het zicht op de Rursee. We vertrokken met het meer aan onze rechterkant. Vooraleer we in Rurbach een arm van het meer overstaken via de stuwdam Eiserbach, verorberden we onze picknick (aangeboden door het hotel) en in Rurbach deden we een terrasje. Het deel van het meer dat Urftsee heet, staken we over via de tweede stuwdam op onze wandeling, genaamd naar het meer. We keerden terug langs de Obersee en in het centrum van Einruhr verpoosden we nog eens op een terras. Deze wandeling was ongeveer 17 km lang. We waren ruim op tijd terug in het hotel opdat ik 's namiddags op mijn terras kon lezen en via de HSV-app kon vernemen dat de eerste en dan de tweede helft begon en deze laatste eindigde met een 1-0 zege. Na het avondmaal was er nog een kwis, voorbereid door Patrick, niet in koppels, zoals vorig jaar, maar individueel met zo'n 103 meerkeuzevragen (deze keer geen ereplaats noch prijs voor mij).

    22.04.2018: Viviane en ik mochten met François meerijden naar Rurbach waar we onze wandeling startten naar Woffelsbach, waar we eerst een levensmiddelenwinkel bezochten (zoals enkele anderen kocht ik een flesje plat water wat ik liever heb dan bruiswater) en deden dan een terrasje bij een hotel waar Paul en Linda naar de waard vroegen, hij herkende hen inderdaad. We deden dan een toertje extra in het dorp alvorens we een ander pad terug naar Rurbach vonden. In het bos aten we nog onze picknick op. Terug in Rurbach zagen we een fikse regenbui naderen dus reden we meteen terug naar Einrur waar we enkele uren vertoefden op het terras (waar het inderdaad een paar keer op druppelde) alvorens ons klaar te maken voor het avondmaal. Deze werd voorafgegaan door een aperitief, aangeboden door de club, en afgesloten door een obstler (of meer, want voor sommigen onder ons was die veel te straf). De wandeling was overigens zo'n 10 km lang.

    23.04.2018: Na het ontbijt rekende iedereen af en vertrok op eigen tempo (dus niet zoals vorig jaar toen we nog gezamenlijk een paar plaatsen bezochten).

    Het weer viel reuze mee: zonnig en warm tegen lunchtijd, afgezien dus van die druppels op zondag (en de nacht van zondag op maandag). Mijn foto's staan bij Google.

    23-04-2018 om 22:15 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Wandelen
    21-04-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hamburger SV: Seizoen 2017-2018: HSV - SC Freiburg

    21.04.2018: HSV - SC Freiburg: 1-0

    Ik zat op het terras van mijn hotelkamer te lezen en intussen via de HSV-app te wachten op nieuws, en dat nieuws bleek om zowat 17.20 uur behoorlijk goed. 

    Het doelpunt werd gescoord door Holtby, die zijn solo lukraak afwerkte (54'). Tot dan hadden de gasten in de eerste helft enig overwicht, maar de roodbroeken namen de controle over in de tweede helft, met het gekend resultaat, de score kon zelfs nog wat hoger geweest zijn. Men notere dat Pollersbeck de 0 gehouden heeft. Later op de avond, bij ZDF, zag ik hoe thuissupporters de zege vierden al was het behoud al 100 zeker. Mathematisch is dat behoud, zelfs zonder barragematchen, nog mogelijk want drie concurrenten hebben met 30 punten 5 eenheden meer dan HSV, en er zijn nog 3 wedstrijden, eerst twee op verplaatsing (waaronder tegen een rechtstreeks concurrent, zijnde Wolfsburg) en dan de, tevens reeds uitverkochte, allerlaatste wedstrijd (tegen Th. Hazard en co - ik heb mijn tribunekaart al een hele poos).

    Titz stelde de volgende spelers op: Pollersbeck - Diekmeier, Papadopoulos, Jung, Sakai Steinmann (73' Ekdal) - Kostic, Holtby, Waldschmidt (56' Wood), Ito (87' Jatta) - Hunt.

    19.04.2018: HSV heeft de licentie, zonder de minste verplichting, beet voor eerste en ... tweede klasse. Deze laatste is hopelijk niet nodig.

    21-04-2018 om 00:00 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Hamburger SportVerein
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SC Eendracht Aalst: Seizoen 2017-2018: Patro Eisden M. - E. Aalst

    21.04.2018: Patro Eisden M. - E. Aalst: 0-4

    Terwijl ik met 24 andere wandelclubgenoten in Duitsland vertoefde voor een verlengd wandelweekend, nam Eendracht de maat van de thuisploeg. Het was dus Eendracht dat de beste start nam en al snel dicht bij een doelpunt kwam. Het schot van De Coninck werd echter afgeweerd door doelman Demirci en de herneming van onze middenvelder werd net voor de lijn gered door een verdediger. Heymans kopte naast na een hoekschop en de poging van De Rock kon Demirci niet verontrusten. Na een kwartier zagen we de eerste tegenprik van de Limburgers maar Allegria trapte over. Halverwege de eerste helft moest De Koker gekwetst vervangen worden door Van Tricht. De invaller had meteen een voet in de openingsgoal want op één van zijn corners was het De Neve die de bal tegen de netten duwde (0-1, 37'). Mitu kreeg nog een mogelijkheid na een voorzet van De Rock maar hij kreeg de bal niet tussen de palen.

    Patro kwam met frisse moed uit de kleedkamers en Devriendt moest met een reflex de gelijkmaker voorkomen na een schot van Depret. Aan de overkant lag Demirci in de weg bij een uithaal van De Rock en verlengde Falko Geenens een doorgekopte hoekschop over. De volgende corner was wel succesvol want De Neve kopte raak en verdubbelde op die manier de Aalsterse bonus (0-2, 60'). Twee minuten later was onze kapitein dicht bij een derde treffer maar Demirci bracht redding. endracht controleerde het hele gebeuren en koos zijn momenten uit om voor gevaar te zorgen. Een knap schot van De Rock spatte jammer genoeg op de lat uit mekaar en even later plaatste onze topschutter de bal naast doel na een verre uittrap van Devriendt. In de slotfase namen de cijfers toch nog ruimere proporties aan. De Rock kon een voorzet van Mitu afronden (0-3, 82') en net voor affluiten was het De Coninck die de eindstand op het scorebord zette (0-4), 90'.

    De Cock stelde de volgende spelers op: Devriendt, De Coninck, Van Hoevelen, Mitu (83' Mertens), De Neve, De Rock (83' De Man), Verstraeten, Geenens F., De Koker (26' Van Tricht), Mbaye en Heymans.

    16.04.2018: Het aflopende contract van Jan Mertens werd met 2 seizoenen verlengd. Sterke Jan (niet te verwarren met "de Caje" ) kwam vorige zomer over van Temse en hoopte zoveel mogelijk speelminuten te vergaren. Dat is aardig gelukt want De Cock deed dit seizoen centraal achterin of op de linksachter vaak beroep op de 23-jarge Mertens, die alvast tot 2020 nog het Eendracht-shirt zal dragen.

    21-04-2018 om 00:00 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Eendracht Aalst
    15-04-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Manke Fieltochten, georganiseerd door Wrc Manke Fiel vzw

    15.04.2018: Ik schreef me in voor 14 km en wandelde langs wijken en door velden naar Bekkerzeel voor een eerste rustpauze, daar was ik ongeveer halfweg. Na nog eens zo'n 4 km, afwisselend verhard en natuurlijk, kwam ik aan de tweede rustpost waar ik mijn frisdrank buiten op de koer genoot, 't weer was er ook naar. Dan restten mij nog nauwelijks 3 km terug naar Asse.

    Het weer was zonnig bij zo'n 15°C. Mijn weinige foto's staan straks bij Google.

    15-04-2018 om 20:42 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Wandelen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SC Eendracht Aalst: Seizoen 2017-2018: E. Aalst - K.F.C. Oosterzonen

    15.04.2018: E. Aalst - K.F.C. Oosterzonen: 3-4

    Het begon nochtans goed, Op een uistekende voorzet van Heymans knikte Falco Geenens Eendracht op voorsprong (7'). Gevolgd door een prachtige Aalsterse combinatie via Mitu en Egerickx die met veel klasse afgerond werd door De Rock (16'). Falco Geenens scoorde zijn tweede doelpunt met alweer een rake kopbal (21'). Molenberghs kon de bal naast Devriendt in doel duwen (28'). 3-1 was de stand bij rust. Mitu had ook nog gescoord, maar hij stond buitenspel

    Erna gingen de Oosterzonen door op hun elan. De aansluitingstreffer was ook meteen een feit na een foutje van Devriendt (52'). Drie minuten later viel de gelijkmaker: Van Aerschot legde af voor Janssen en die pegelde de bal hard in doel. Invaller Christiaens zette de bezoekers zelfs op voorsprong (60').

    Zo'n riante voorsprong weggeven en met lege handen blijven zitten, zo ken ik de Eendracht niet. 

    De Cock stelde de volgende spelers op: Devriendt, De Coninck (84' Yala Lusala), Van Hoevelen, Egerickx (62' Van Tricht), Mitu, De Rock, De Man, Geenens F., Mertens, De Koker (74' Verstraeten) en  Heymans.

    15-04-2018 om 20:25 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Eendracht Aalst
    14-04-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hamburger SV: Seizoen 2017-2018: TSG Hoffenheim - HSV

    14.04.2018: TSG Hoffenheim - HSV: 2-0

    't Was precies maar een opflakkering, vorig weekend... Gnabry (18') en Szalai (27') verwezenlijkten al vroeg de stand bij rust en bij het einde van de wedstrijd. En het kon 4-0 geweest zijn want het eerste en het laatste doelpunt werden niet erkend. Eerst om de bizarre reden dat Pollerbecks zicht op de aanval verhinderd werd door Gnabry die toch al buitenspel stond, en de laatste omwille van een echt buitenspelgeval. Anders zouden ze daar toch maar zat zijn: telkens Hoffenheim thuis scoort, weerschalt de instrumentale versie van "Wat zullen we drinken, zeven dagen lang?" HSV deed wel zijn best maar dat bleef zonder resultaat. Ik zal me onlangs vergist hebben: nu hebben ze nog 12 punten te halen.

    Titz stelde de volgende spelers op: Pollersbeck - Sakai, Jung, van Drongelen (76' Salihovic), Douglas - Steinmann (33' Ekdal) - Kostic, Holtby, Waldschmidt (63' Arp), Ito - Hunt, die zijn 300ste BL-wedstrijd vierde.

    12.04.2018: Voor het komende seizoen heeft HSV al een nieuwe centrale verdediger een contract laten ondertekenen, ene die vier jaar geldt. David Bates, die nu nog speelt bij Glasgow Rangers (een bevriende club), onderging vandaag een medisch onderzoek, hij is overigens bijna 22 en wel reeds 1,93 m lang. Bij Glasgow is hij trouwens transfervrij, dus hij kost HSV geen duit.

    14-04-2018 om 20:24 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Hamburger SportVerein
    13-04-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Per(r)ongeluk - 01.01.2018 - 30.06.2018

    13.04.2018: De NMBS plaatst aan de ingangen van 22 grotere stations betonblokken in het kader van de beveiliging . De betonblokken zijn een preventieve ingreep, bedoeld om de toegang tot de stations te bemoeilijken, bevestigt NMBS-woordvoerder Crols. Hij benadrukt dat er geen specifieke aanleiding of reden voor de ingreep is. De plaatsing past in het kader van de veiligheidsmaatregelen die gebeuren in samenspraak met de overheden. De betonblokken moeten voorkomen dat een voertuig een station kan binnenrijden. ‘De beslissing werd al een tijdje gelegen genomen. De aanbesteding is nu in uitvoering. In het station Brussel-Zuid bijvoorbeeld zijn de betonblokken al een tijdje geplaatst’, zegt Crols. Op termijn wil de NMBS ze aan elke stationsingang plaatsen. Het budget van dit project bedraagt 1,6 miljoen euro. Het station van Denderleeuw behoort bij die 22 (met 9 sporen, evenveel als Luik-Guillemins, maar de architectuur aldaar spreekt meer tot de verbeelding), want daar staan nu ook mega-Legoblokken. De grote, plastieken bakken staan er ook nog, maar misschien worden die dan weggenomen. Die plastieken bakken werden er overigens geplaatst nadat het OECD het dreigingsniveau met een graad verlaagd had...

    12.04.2018: De vakbonden ACV, ACOD en VSOA roepen op tot een staking op 30 april bij de federale overheid. De bonden verwijten minister van Ambtenarenzaken Vandeput (N-VA) de ene na de andere aanval op het openbaar ambt. Het zal geen eenmalige staking zijn, dreigt het ACOD. Bedrijven als BPost en NMBS vallen niet onder de stakingsoproep, verduidelijkt Saenen, secretaris AVC van de Federale Overheid.

    06.04.2018: Helaas miste ik vandaag de stipte trein.  Dus dan maar een ander nieuwtje. Wie last minute een weekendje heen en terug naar Amsterdam wil, zal daar binnenkort geen 55 maar 95 euro voor moeten betalen, tenzij er 7 dagen op voorhand wordt besteld. De reistijd wordt wel een half uur ingekort en de capaciteit verhoogd. De NMBS wil mensen aanzetten om vroeg te boeken en meer in de week te reizen. Bizar, meestal kost een ticket tijdens 't weekend net de helft als wanneer men de trein op een werkdag neemt...

    04.04.2018: Zoals enkele weken geleden (16.03) vertrok de trein van 17:12 uur in Brussel Noord, met mij er in, om 17:12 uur en kwam in Denderleeuw aan om 17:39 uur. Wil de NMBS er echt een (goede) gewoonte van maken? Mij niet gelaten! 

    Gisteravond hadden een twintigtal reizigers veel minder geluk. Een trein was dan in Oostende vertrokken zonder de laatste treinstellen. Het was een medewerker van de NMBS zelf die het voorval opmerkte na zo’n tien minuten. Hoe het voorval precies kon gebeuren, is nog niet bekend. De reizigers die op de achtergebleven wagons strandden, hadden die zonder problemen kunnen betreden. De treinstellen waren normaal verlicht en wekten dus geen argwaan. De reizigers werd gevraagd de volgende trein te nemen richting Brugge. Ha ja, anders zaten ze nu nog te wachten, zeker?

    27.03.2018: Tegen eind dit jaar wil de NMBS nog eens 1.200 medewerkers aanwerven. Veel werknemers gaan met pensioen en moeten vervangen worden. Dit jaar gingen al 400 nieuwe medewerkers aan de slag bij de NMBS. Over geheel 2018 moet HR Rail in totaal 1.600 nieuwe medewerkers aanwerven. De NMBS zoekt onder meer treinbestuurders, treinbegeleiders, technici, ingenieurs en commercieel medewerkers.

    16.03.2018: De wonderen zijn de wereld nog niet uit. De trein van 17:12 uur in Brussel Noord, met mij er in, vertrok inderdaad om 17:12 uur en kwam in Denderleeuw aan om 17:38 uur, een minuut vroeger dan in de dienstregeling ! Dus als men wil, kan het wel, stiptheid op zijn Japans...

    08.03.2018: Als het aan de spoorwegen ligt, zijn de Belgische stations binnenkort hotspots waar de pendelaar zijn kinderen naar de crèche brengt, zijn haar laat knippen en pakjes afhaalt. Dat laatste is nog geen slecht gedacht voor Denderleeuw want het postgebouw (nochtans niet echt klein met nog een grote garage en twee voorbehouden parkeerplaatsen aan de overkant van dat kantoor plus nog een clandestiene parkeerplaats waar de trottoir hevig beschadigd is), maar voor een crèche is daar misschien geen plaats en er is een kapsalon op enkele meters van 't station). Nu, waar wel een crèche komt in het station (Brussel Zuid? Antwerpen Centraal?), weten de uitbaters waar ze kunnen klagen als de kindjes 's avonds te laat opgehaald worden. 

    01.03.2018: NMBS heeft enkele perrons voorzien van warmtestralers om pendelaars te beschermen tegen de extreme koude. Nu blijkt dat die verwarming gewoon uit staat... Een opmerkzame pendelaar vroeg en kreeg meer uitleg: de warmtestralers staan in de wachthuisjes, maar die zijn niet volledig gesloten. Door die open ruimtes slorpen ze enorm veel energie, zegt woordvoerder Crols aan Het Nieuwsblad. "We zetten fel in op duurzaamheid en proberen daarom te vermijden dat de warmtestralers heel de dag aanstaan. Enkel in extreme omstandigheden worden ze aangezet." In Denderleeuw staan de wachthuisjes niet bepaald in het midden van het perron (en of daar warmtestralers in het plafond ingebouwd zijn, zou mij zeer benieuwen, bij het passeren is mij toch niets opgevallen). Toch goed nieuws voor verkleumde pendelaars: de polar ‘vortex’ die momenteel ons land doorkruist, is wel degelijk extreem genoeg: "Vandaag en morgen zetten we de warmtestralers aan op de perrons van Gent en Luik." Of ook in andere stations verwarming wordt voorzien, is nog niet bekend, maar ik denk het niet, want morgen geraakt het kwik eindelijk eens boven het nulpunt, al zal dat misschien nog niet om 7 uur lukken. De NMBS zou beter terrasverwarmers her en der op perrons zetten en ook aanzetten. Had hun CEO het enkele maanden geleden niet over reiscomfort? Of telt dat niet op 't perron?

    Vanaf volgende week kan de minimale dienstverlening bij stakingen op het spoor toegepast worden, dat zegt HR Rail, de personeelsdienst van de NMBS. De vakbonden willen naar de rechtbank stappen, want hun stakingsrecht is blijkbaar belangrijker dan het voorafbetaald recht op dienstverlening. Bij een spoorstaking kan er vanaf volgende week woensdag een minimale dienstverlening worden voorzien. Het parlement had daarvoor eind november een wet goedgekeurd, maar die voorzag in een overgangsperiode waarin de vakbonden nog advies mochten geven over de modaliteiten. Het Sturingscomité kwam daarvoor vandaag samen bij HR Rail, maar de vakbonden hielden de lippen stijf op elkaar. Dat belet niet dat de wet vanaf 7 maart van kracht wordt, zegt een woordvoerster van HR Rail, dat het personeel van Infrabel en de NMBS beheert. Op 6 maart komen de directiecomités van Infrabel en NMBS samen om de essentiële beroepscategorieën te bepalen. Op 7 maart zal de raad van bestuur van HR Rail vervolgens de modaliteiten voor de intentieverklaringen bepalen. Vanaf 7 maart kan de minimale dienstverlening conform de wet worden toegepast. Bij minimale dienstverlening zullen de NMBS en Infrabel wanneer er gestaakt wordt wel zo veel mogelijk treinen laten rijden met de mensen die wel werken. Daarbij krijgen de grote assen en de spitsuren voorrang. Maar dat gebeurt ook vandaag al. Verandert er dan niets? Toch wel. Vandaag stellen de NMBS en de spoorwegbeheerder Infrabel pas op de dag van de staking vast hoeveel mensen er komen opdagen. De belangrijkste verandering is dat spoormannen drie dagen op voorhand moeten laten weten of ze mee staken. Dat maakt het voor de spoorbedrijven gemakkelijker het treinaanbod te plannen. En zo kan de NMBS ook 24 uur op voorhand laten weten welke treinen er zullen rijden. De vakbonden zullen alvast samenwerken om de minimale dienstverlening juridisch aan te vechten. Volgens Jan Buelens, advocaat bij Progress Lawyers, hebben zij een aantal mogelijkheden. Ze kunnen de wet aanvechten bij het Grondwettelijk Hof omdat het strijdig is met het stakingsrecht, of het recht op collectief onderhandelen. Die procedure duurt meestal een jaar, maar schorst de wet doorgaans niet.

    28.02.2018: De NMBS zal vanaf 10 juni een nieuwe vertrekprocedure hanteren. De ‘grijze zone’ voor het vertrek verdwijnt. Zodra de treinbegeleider heeft gefloten voor vertrek, zullen alle deuren van de trein sluiten. De reglementering en de opleiding van de treinbegeleiders zal aangepast worden in functie van de nieuwe vertrekprocedure, zei Dutordoir. Die kan hopelijk ook bijdragen tot een betere stiptheid van de treinen.

    26.02.2018: Overheidsvakbond ACOD organiseert een intersectorale staking tegen de hervormingsplannen van de regering-Michel rond de zware beroepen. En ook al staken de liberale en christelijke vakbonden niet mee, toch wordt heel wat hinder verwacht. Dat er bij spoorwegmaatschappij NMBS storingen zullen zijn, staat al wel als een paal boven water. De socialistische spoorbond roept al zijn leden op vanaf vanavond 22 uur het werk neer te leggen, en wel tot en met de laatste trein van dinsdagavond. Dat is dus langer dan 24 uur want wier trein normaal om 22 uur nog niet op zijn bestemming is, die vertrekt gewoon niet meer... Wat maakt het beroep van treinbegeleider eigenlijk zwaar? Pendelaars die op tijd op hun bestemming willen aankomen en zich baseren op de dienstregeling die de NMBS opmaakte?

    Ik denk overigens dat de NMBS en de MIVB deze namiddag al begonnen, maar de vertragingen vermomden onder "technische defecten"...

    21.02.2018: Toen ik vanmorgen in het station van Denderleeuw aankwam, bleek dat de trein naar Brussel - Tongeren afgeschaft was. Naar verluidt was er een technisch probleem. Vastgevroren aan de sporen? Gelukkig ben ik normaal nog op tijd om de trein naar Brussel - Dendermonde te nemen. Die moet om 07:21 uur vertrekken maar wachtte natuurlijk enkele minuten...

    NMBS is gestart met de aankoop van duizenden smartwatches, tablets en smartphones. Volgens de maatschappij wordt daarmee verder ingezet op digitalisering. De NMBS wil de smartwatches concreet inzetten om treinen stipter te laten rijden. Vorige week lanceerde de NMBS een openbare aanbesteding voor de aankoop van naar schatting 13.500 smartphones, 7.000 tablets en 6.000 smartwatches en toebehoren. Daarnaast zoekt de NMBS ook software om alle toestellen - bestaande en nieuwe - te beheren. De slimme telefoontoestellen zijn bedoeld voor zowel de begeleiders als de bestuurders, de tablets voor de bestuurders en de slimme horloges voor de begeleiders. De watches moeten de stiptheid verbeteren. In de avondspits, bijvoorbeeld, moeten er 84 treinen per uur door de Brusselse noord-zuidverbinding. Daar komt het aan op de seconde voor een exact vertrektijdstip. De tablets, die dit jaar al zullen worden gebruikt, moeten de bestuurders onder meer helpen om een geactualiseerd werkrooster te hebben. De smartphones dienen onder meer voor het opzoeken van reisinformatie. De smartphones en de slimme horloges zouden vanaf volgend jaar in gebruik worden genomen.

    19.02.2018: Spoorwegnetbeheerder Infrabel publiceert vanaf vandaag twee keer per dag de stiptheidscijfers voor negen belangrijke verkeersassen van en naar Brussel. MobiPulse toont voor de ochtendspits (van 6 tot 9 uur) de gemiddelde rittijden vanuit de stations van Antwerpen-Centraal, Gent-Sint-Pieters, Kortrijk, Hasselt, Namen, Luik, Charleroi, Bergen en Doornik naar Brussel-Centraal. Voor de avondspits wordt hetzelfde principe gehanteerd in tegenovergestelde richting. Die stand van zaken is te raadplegen via de website van Infrabel. De kaart wordt elke dag bijgewerkt om 11 uur en om 21 uur. Het is een eerste stap naar een open databeleid, zei Infrabel op een persconferentie. MobiPulse zal ook een idee geven van de gemiddelde duur van een gelijkaardig traject met de auto, gebaseerd op Google Maps. Voorts wordt er informatie gegeven zoals de kostprijs voor respectievelijk de rit per trein (weliswaar gebaseerd op een jaarabonnement) en die per auto, en de CO2-uitstoot van beide vervoermiddelen. Er komt ook een overzicht van de belangrijkste oorzaken voor hinder voor het treinverkeer tijdens de spits. Minister van Mobiliteit Bellot (MR) reageert alvast tevreden. "Dit zal een duidelijker en meer realistisch beeld geven van de vertragingen die ervaren worden door de meerderheid van de pendelaars, maar zal de werknemers ook helpen om te kiezen voor de meest voordelige manier van reizen rekening houdend met de tijd, de kostprijs en de vervuiling. De auto is tijdens de spits nooit sneller dan het openbaar vervoer." Infrabel ontwikkelde zelf het nieuwe communicatiemiddel. De infrastructuurbeheerder geeft evenwel aan dat MobiPulse nog steeds aangepast of uitgebreid kan worden, en dat hierover nog samengezeten zal worden met spoorwegmaatschappij NMBS en de reizigersorganisaties. De traditionele maandelijkse stiptheidscijfers zullen voortaan ook sneller gepubliceerd worden, uiterlijk op de twaalfde dag van de daaropvolgende maand. Op methodologisch vlak wijzigt er niets aan de berekeningswijze van het stiptheidspercentage. Dat wil zeggen dat 5' vertraging volgens Infrabel en NMBS geen vertraging is...

    07.02.2018: De tarieven bij de NMBS zullen niet langer afhangen van de stiptheid van de treinen, blijkt uit het ontwerp van de nieuwe beheersovereenkomst. De NMBS krijgt van de federale regering de vrijheid om tijdens de komende vier jaar de prijs van abonnementen voor woon-werkverkeer en van gewone treinbiljetten op te trekken met maximaal twee procent boven op de index. De abonnementen voor verplaatsingen naar school mogen jaarlijks één procent boven de index verhogen. Ook forse stijgingen van de energieprijs zullen doorgerekend mogen worden in de tarieven (de reizigers moeten hun energieverbruik echter zelf betalen). Vandaag zijn de prijzen van treintickets en abonnementen gekoppeld aan de stiptheid van de treinen. Daarover is in het ontwerp van de nieuwe beheersovereenkomst voor de periode 2018-2022, dat De Standaard kon inkijken, niets terug te vinden. De stiptheidscijfers zullen wel impact uitoefenen op het loon van het topmanagement. Op basis van de voorlopige tekst krijgt de NMBS meer vrijheid om haar eigen tariefbeleid uit te stippelen. CEO Dutordoir liet eerder al verstaan dat zij niet voor een algemene tariefverhoging gewonnen is. Eén van die evoluties ligt in meer flexibele, glijdende werkuren. De NMBS zal voortaan op die groeiende flexibiliteit mogen inspelen door passagiers via lagere tarieven en kortingen te lokken naar reizen buiten de spitsuren. Zo wil het de drukkere momenten ontlasten en te veel lege stoeltjes tijdens de daluren vermijden. De NMBS kan die treinen ook inkorten en de treinen die tijdens de ochtend- en de avondspits rijden langer maken... De NMBS gaat ook op zoek naar tariefformules die aan de nieuwe vormen van arbeidsorganisatie tegemoetkomen. Dutordoir had het eerder bijvoorbeeld over een goedkoper abonnement voor werknemers die twee dagen per week thuis werken. Twee dagen??? Ik ken drie collega's die een (1) dag per week structureel thuiswerken, maar geen 2 dagen. Het kabinet van minister van Mobiliteit François Bellot (MR) wijst erop dat de tekst een zeer voorlopige versie is, waarin nog veel kan veranderen. Een politiek akkoord is er nog niet: de onderhandeling binnen de regering is net begonnen en hangt niet vast aan een timing.

    TreinTramBus (TTB), de belangenvereniging van de gebruikers van het openbaar vervoer, vreest dat die flexibele tarieven ten koste gaan van de abonnees. Voor hen (en de pendelaars) is het belangrijk dat abonnees niet gestraft worden als zij tijdens de spits rijden. Want die spits valt niet te vermijden: zelfs als ik pas om 09:30 uur op kantoor zou willen aankomen, moet ik toch rond 9 uur vertrekken, en valt dat uur dan niet meer in de ochtendspits? Gezien ik 8 uur/dag te werken heb en graag 's middags toch een pauze neem, zou ik tot 18 uur moeten werken, en of dat al buiten de avondspits valt volgens de NMBS weet ik toch zo niet. 

    06.02.2018: De socialistische (what's in a name?) overheidsvakbond ACOD organiseert op 27 februari een intersectorale staking tegen de plannen van de regering-Michel rond de zogenaamde ‘zware beroepen’. Ook bij het spoor zal er worden gestaakt. Het ACV neemt niet deel aan de staking (en de liberalen, naar verluidt, ook niet), men vindt zo'n actie voorbarig.

    02.02.2018: De regering gaat de komende vijf jaar zowat 5,3 miljard euro investeren in het spoor, onder meer in treinstellen en stations. De ministerraad keurde vandaag zoals verwacht het al eerder voorgestelde investeringsplan voor de periode 2018-2022 goed. Een groot deel van het treinmaterieel van de NMBS is verouderd. Daarom wordt er fors geïnvesteerd in nieuwe M7-treinstellen. Volgens minister van Mobiliteit Bellot zullen de eerste stellen dit jaar klaar zijn. Verder worden stations (verder) vernieuwd (in Denderleeuw ook? De perrons lijken daar op de meeste trottoirs, een groot verschil met de twee perrons in Welle en Erembodegem, en dat zijn slechts haltes) en komen er extra parkeerplaatsen in de buurt van stations en stopplaatsen. Het Gewestelijk Expresnet (GEN) rond Brussel wordt verder afgewerkt. Ook de veiligheid wordt verhoogd door de verdere uitrol van het ETCS-remsysteem. Minister Bellot had het in het VRT-nieuws nog over het comfort van de reiziger in de stations. In Denderleeuw hebben ze daar een bizarre visie op want enkele weken geleden werd de ticketautomaat naar buiten, op een paar stappen van de trottoir, verhuisd, de reiziger moet dus maar in de winterse kou en de tabakswolken zijn ticket "trekken". Sindsdien koop ik mijn Key Card aan het loket.

    27.01.2018: Het enige waar de NMBS wel stipt in is, zijn de jaarlijkse tariefverhogingen, en De Standaard kent die al, maar van de Key Card doet het artikel geen melding, dus ik ontsnap misschien aan die tariefstijging.

    26.01.2018: Waarom verbaast mij volgend bericht niet?  Vorig jaar reed 88,3% van de NMBS-treinen op tijd of met een vertraging van minder dan 6 minuten. Dat is een daling van de stiptheid tegenover 2013, toen nog ging om 89,2%. De vertraging te wijten aan derden is op een jaar tijd gestegen van 39,5% naar 45%, zo blijkt uit de cijfers waar de krant de hand kon op leggen. Dus meer dan de helft van de vertragingen worden nog veroorzaakt door de NMBS en/ofd Infrabel. Volgens bronnen dicht bij het dossier, stuurt de NMBS dagelijks stiptheidscijfers naar bevoegd minister Bellot (MR), die druk uitoefent voor een verbetering. Er zijn maatregelen op komst bij de NMBS, met onder meer de benoeming van vijf managers die stiptheid moeten volgen op de meest kwetsbare lijnen, met een analyse van de incidenten en voorstellen voor structurele problemen. De NMBS vervoerde in 2017 dagelijks zowat 850.000 reizigers, of 3% meer dan in 2016. Overigens zullen de cijfers voor januari 2018 ook niet schitterend zijn.

    11.01.2018: Een treinbestuurder heeft deze week met opzet met een slakkengangetje ge­reden om zijn twee treinen met flinke vertraging te ­laten aankomen. Hij doet dat om zo snel mogelijk ontslagen te worden, omdat hij aan de slag kan bij een privéspoorbedrijf. Dat schrijft Het Nieuwsblad ,en De Standaard linkt nog een filmpje van het nieuws van VTM waar die gozer laat weten dat hij de reizigers niet viseerde... 't Zal niet, maar zij moesten dus veel langer wachten om op hun bestemming aan te komen. Dinsdag reed die pipo tijdens twee ritten met opzet veel trager dan normaal. Gevolg: hij arriveerde met 37 minuten vertraging in Luik, na zijn rit vanuit het station van Bergen. Eerder op de dag was hij ook al van Bergen naar Doornik geboemeld, en daar kwam hij aan met 13 minuten vertraging. En hij dus niet alleen. Een eenmansactie, zegt bestuurder Grumiaux (dus zonder medeweten van een vakbond, mocht hij ergens aangesloten zijn?). "Ik wil ontslagen worden, want ik heb al een contract bij een andere maatschappij. Daar zijn de voorwaarden veel beter. Maar de NMBS verplicht me om nog één jaar opzeg te doen. Dat is veel te lang, vandaar deze actie." Grumiaux is niet de enige die weg wil bij de NMBS. "In ons depot zijn er wel zeventig die de overstap willen maken naar de privé." Alles samen telt de NMBS iets meer dan 3.500 machinisten, en ze zoekt er nog (alsook treinbegeleiders), zoals te zien is op affiches in stations. 

    Toen ik om zowat 17:14 uur in Brussel Noord aankwam bleek dat er tussen dit station en Brussel Zuid personen langs de sporen liepen. Blijkbaar duurde het zeker een kwartier lang om die daar weg te krijgen. Misschien misnoegd personeel dat zo wil ontslagen worden?  De trein naar 17:12 uur (die ik zou gemist hebben) had eerst 39' en later zelfs bijna drie kwartier vertraging, hoeveel dat er in Denderleeuw waren, weet ik niet, ik heb er niet op gewacht. De 20' vertraging die de trein van 17:28 uur opgelopen had, was me al meer dan genoeg.

    05.01.2018: Het spoorverkeer tussen Brussel en Leuven is verstoord door een grondverzakking in Diegem. Rond 15.00 uur was maar op twee van de vier sporen treinverkeer mogelijk, maar een uurtje later waren alle sporen weer berijdbaar. Ik wist niet dat dit incident een invloed kon hebben op treinverkeer in de totaal tegenovergestelde richting... De trein naar Zottegem van 17:12 (een mens haast zich dan) had in Denderleeuw al 19' vertraging...

    03.01.2018: Het waaide nogal, vandaag, en deze morgen nam ik daardoor de trein naar Brussel - Tongeren, maar dan wel die van 06:24 uur, die trein was van een ander model dan een uur later, met ruim minder zitplaatsen dan normaal.

    13-04-2018 om 20:18 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Per(r)ongeluk
    08-04-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.34e Reynaerttocht, georganiseerd door Reynaertstappers vzw

    08.04.2018: Ik schreef me in voor 16 km, die me over verharde en onverharde wegen via Kammershoek, Gratiebossen en opzij van Turfput, leidde naar Berlare waar de eerste rustpost was in Bareldonk ('t zal niet de Donk in Overmere zijn, maar wel zeer dichtbij). Na een frisdrank en wat schuilen voor 1 regenbui ging ik verder ofwel terug naar Zele langs Berlare Broek, Blankaartsbroek en Meerskant om in Avermaat (olympisch gehucht?  ) buiten op de koer de keel te verfrissen. Van daar was het niet ver meer om terug te keren naar de plaats van inschrijving, net naast de Schrijverswijk wandelend.

    Het weer begon bewolkt met dus een regenbui en dan kwam de zon er nog door, bij zo'n 20 °C. Mijn foto's staan bij Google.

    08-04-2018 om 20:32 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Wandelen
    07-04-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SC Eendracht Aalst: Seizoen 2017-2018: SK Deinze - E. Aalst

    07.04.2018: SK Deinze - E. Aalst: 1-2

    De Neve zette zich goed door en scoorde de 0-1 tegen zijn ex-ploeg (9'). De Rock zette de elfmeter beheerst om nadat hij gevloerd werd (19'). 0-2 was de riante stand bij rust. Challouk trapte de 1-2 tegen de netten (87') maar verder kwam de tweede in het klassement niet.

    De Cock stelde de volgende spelers op: Devriendt, De Coninck, Van Hoevelen, Mitu (92' Marmitte), De Neve, De Rock (85' Verstraeten), Geenens F., Mertens, De Koker, Mbaye en Heymans.

    05.04.2018Falko Geenens speelt ook de komende twee seizoenen voor Eendracht Aalst. De sportieve cel is tevreden van de prestaties en de ontwikkeling van de rechtsachter en dat mondde uit in een nieuwe overeenkomst. De bijna 23-jarige Gentenaar is al sinds 2012 aan de slag bij den Iendracht. Na zijn doorstroming vanuit de beloftenkern in 2014 mocht hij onder René Desaeyere en Regi Van Acker proeven van Tweede Klasse. Falko is nu al drie seizoenen een certitude op de rechtsachter.

    07-04-2018 om 22:11 geschreven door Helga

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Eendracht Aalst


    Archief per week
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009


    Blog als favoriet !

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Archief per maand
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!