In 1947 begon Ilario Bandini met het ontwikkelen van een wagen die zowel bruikbaar was in het dagelijkse leven als voor het racen. Hij gebruikte hiervoor de motor van een Fiat 1100 welke werd uitgerust met aangepaste nokkenassen van een 8-cilinder Alfa Romeo. Enkele wagens werden ook uitgerust met een Siata 1500cc motor. De wagens hadden standaard rechts stuur maar op aanvraag met het stuur links. De Bandini 1100 werd gebouwd van 1947 tot 1950.
Het aluminium koetswerk werd gemaakt door Rocco Motto (een Italiaanse koetswerkfabriek). Het is een tweezitter met een sportief design,centraal een groot horizotaal ovalen luchtrooster voor een betere luchtstroom. Er was geen voorruit voorzien maar wel twee kleine windschermpjes. Mooi gelijnde spatborden die doorlopen tot achter. De wagen was voorzien van Borani spakenwielen.
Ilario Bandini aan het werk aan zijn 1100sport GNU
De 1100 Fiat/Alfa tuned DOHC 4-Cilinder in lijn Afgeleide Alfa Romeo 6 aangepast aan de 4-cilinder motor, 2 kleppen per cilinder, 2 nokkenassen gecontroleerd door ketting en tandwielen Max. 65 pk /1089cc 4 Versnellingen + R
De Fiat-Siata 1500 4-Cilinder in lijn Max. 97 pk /1496cc