De eerste echte auto werd gebouwd in 1899. Duidelijk bij Bianchi was de Franse invloed in de bouw van de auto's. Ook auto's was een succesvolle onderneming en in 1902 moest Edoardo alweer een nieuw en groter pand betrekken. |
Bianchi S9 4-deurs berlina anno 1937 |
In 1907 nam Bianchi deel aan de Coppa Florio met de 120PK Corsa. Tijdens de Eerste Wereldoorlog moest Bianchi van de Italiaanse regering zich beperken tot de productie van pantserwagens, hierna was er weinig vraag. |
Bianchi S9 militaire rode kruis Italië anno 1938 |
Bianchi besloot een serie lichte personenauto's te produceren. Dit was redelijk succesvol. Helaas besloot men hierna het Amerikaanse voorbeeld te volgen van auto's met een V8 motor. Hier was geen vraag naar en Bianchi kon alleen dankzij de fietsen overleven. |
Volgens de badge is dit een Bianchi anno 1913/14 copyright : Ian Bullock bron : OldClassicCar |
De 80-jarige Bianchi besloot na de Tweede Wereldoorlog geen auto's meer te produceren. In 1955 besloot de firma weer auto's te produceren, maar had daar zelf niet voldoende geld voor. |
Bianchi tourer type G anno 1911 auteur : Autobianchi club |
Autobianchi werd in 1955 opgericht om de productie in de fabriek in Desio veilig te stellen, en het kapitaal werd voor een derde deel opgebracht door FIAT, een ander deel door Bianchi en het laatste derde deel door bandenfabrikant Pirelli. |
Bron : Wikipedia CC 3.0 |