In Edinburgh wordt de eerste officiële rugbyinterland uit de geschiedenis gespeeld. Schotland wint op Raeburn Place van Engeland.
1933
Uitvinding van polyethyleen door Reginald Gobson en Eric Fawcett.
1937
In Rotterdam wordt het Stadion Feijenoord, De Kuip, officieel in gebruik genomen. Feyenoord speelde een wedstrijd tegen het Belgische Beerschot en won met 5-2.
1964
Een aardbeving van 8,4 op de Schaal van Richter berooft 114 mensen van het leven in Alaska.
De Austin-Healey 100 six is een sportwagen gebouwd van 1956 tot 1959 door BMC. De wagens kregen een 6-cilinder motor van de BMC C-serie. Voor de 2 extra plaatsen werd de wielbasis verlengd met 50mm. 2912cc goed voor 102pk (vanaf 1957 zelfs 117pk)
100 six (BN4 2+2 zit)
100 six BN4
Austin Healey 100 roadster 1958
100 six BN4
100 six (BN6 2 zit)
In 1957 werd de produktie overgebracht van Longbridge naar de MG plant in Abington.
100 six BN6
BN6 1958
1959 BN6 2-zitter
1959 BN6 2-zitter
Van de Austin Healey 100's werden er ongeveer 30.000 wagens geproduceerd.
Overleden : Ludwig van Beethoven (56), Duits componist.
1851
In het Panthéon in Parijs demonstreert de Franse wetenschapper Léon Foucault met een slinger van 67 meter dat de aarde draait.
1872
Bij Owens Valley (Californië) ontstaat een aardverschuiving over 50 kilometer lengte.
1873
Nederland stelt de sultan van Atjeh een ultimatum
1881
Roemenië wordt een koninkrijk.Carol I van Roemenië wordt gekroond tot eerste koning van Roemenië.
1937
De Amerikaanse raketontwikkelaar Robert Goddard schiet een raket tot een hoogte van 2750 meter, de grootste hoogte die hij met een raket heeft bereikt.
1953
Jonas Salk maakt het bestaan van zijn vaccin tegen polio wereldkundig.
1958
De Verenigde Staten lanceren de Explorer 3.
1979
Egypte en Israël tekenen een vredesverdrag, waarbij Egypte het eerste Arabische land is dat Israël erkent.
1995
Het Verdrag van Schengen treedt in werking.
2000
Vladimir Poetin wint de presidentsverkiezingen in Rusland.
2003
In de Golfoorlog missen twee kruisraketten doel, en slaan op een marktplein in Bagdad in.
2007
In het Nigeriaanse plaats Gadako komen meer dan zeventig mensen om het leven nadat een vrachtwagen kantelt en in de brand vliegt.
De Austin-Healey 100 is een sportwagen gebouwd van 1953 tot 1956 door BMC. Hij is ontwikkeld door Donald Healey bedoeld als show-wagen voor de London Motor Show in 1952. BMC de eigenaars van Austin waren zo onder de indruk dat ze besloten de auto in produktie te nemen. De "100" kwam van Donald Healey omdat het één van de weinige wagens was die 100 mph (160km/h) haalde.
originele H100 in Earls Court 1952
De H100 met Donald Healey en Leonard Lord
100-4 (BN1)
De Healey 100 werd afgewerkt bij BMC in Longbridge maar koetswerk en chassis werden gemaakt bij Jensen in West Bromwich. Uitgerust met een 2660cc L4-cilinder motor van 90pk. Een 3-versnellingsbak met overdrive.Trommelremmen op de vier wielen springveren voor-en bladveren achteraan. De BN1 werd gemaakt van de zomer 1953 en vervangen door de BN2 in1955.
1954 Austin Healey 100-4 BN1
1955 Austin Healey 100-4 BN1
1953 Austin Healey 100-4 BN1
1953 Austin Healey 100-4 BN1
Een BN1 getest door The Motor magazine in 1953 haalde een top van 171km/h en had een verbruik van 12.6 l/100km. Acceleratie van 0 - 60 mp/h(97km/h) in 11.2 sec.De testwagen kostte 1063£.
100-4 (BN2)
De BN2 kreeg vier versnellingen met overdrive. Er waren optioneel de kleuren Reno Red, Spurce Green, Healey Blue, Florida Green, Old English White, Primrose Yellow, Black,en een beperkt aantal in Gunmetal Grey.
1955 Austin Healey 100-4 BN2
1955 Austin Healey 100-4 BN2
1956 Austin Healey 100-4 BN2
1956 Austin Healey 100-4 BN2
100M
Er werden slechts 640 van deze wagens gebouwd.71 hiervan waren zwart met rood interieur.544 van de 100M's werden naar de VS verscheept. Het design was volledig van Gerald Coker. Hij had een 110pk motor en de voorophanging was verbeterd en er was ook een extra luchtinlaat voor de carburators.
1956 Healey 100M
1956 Healey 100M
Healey 100M
1955 Healey 100M
Healey 100S
Van de de uiterst zeldzame 100S werden slechts 50 stuks gebouwd. Om het gewicht zo laag mogelijk te houden werd er veel aluminium gebruikt,er waren geen bumpers of overkapping voorzien een kleiner radiatorraster en een windscherm van plastic. De motor leverde 132 pk.
De Austin A35 was de opvolger van de zeer succes volle A30.Hij had een krachtigger 948cc A-serie L4 motor (34pk).
Austin A35 2-deurs
Austin A35 2-deurs Saloon
Het model was quasi identiek aan de A30 ,hij had een grotere achterruit en de "semaphore turn-signal indicators" werden vervangen door voor-en achteraan knipperlichten.
A35 1958
A35 4-deurs 1959
A35 4-deurs 1956
A35 -1959 open
De radiators kregen ook de koetswerkkleur. Ook de versnellingsbak werd verbeterd.
A35
A35 2-deurs
A35 Countryman
Van de A35 bestond er ook een "countryman" estate en een Van.
A35 countryman
A35 2-deurscountryman
A35 Countryman 1962
A35 Van
De Van kreeg van 1962 een A-serie 1098cc L4-motor. Er waren van 1956 tot 1959 130.000 verkochte Saloon's en 151.000 van de andere modellen(gebouwd tot 1968).
A35 -Van
A35 -1956
A35 Van 1962 verlaagd en een 1275cc MG Midget motor ingebouwd
A35 -1960
A35 Pickup
In 1956 werd ook de zeldzame A35 pickup gebouwd.Hiervan werden er slechts 475 verkocht.
De Austin A30 was een kleine auto uitgebracht in 1950 als de "New Austin Seven",dit was het antwoord van Austin op de Morris Mini. De introductieprijs was 507£ en daarmee 62£ goedkoper dan de Morris Mini. De eerste A30's waren 4-deurs saloon met twee apparte zetels voorin en een tweezit achter.
Austin A30 -1953
Austin A30 -1954
De A30 had een nieuwe 803cc L4-cilinder motor van de A-serie. Vanaf 1953 was er een 2-deurs saloon en in 1954 werd de Van geintroduceerd evenals de "countryman" estate.
A30 -2deurs 1956
A30 achteraan
A30 -4deurs 1956
A30 binnen zicht
Een A30 getest door The Motor magazine in 1952 had een topsnelheid van 100km/h en accellereerde van 0 - 80km/h in 29sec. Er werd een brandstofverbruik van 7.28 l/100km genoteerd. De testwagen kostte 553£ ,de radio (optie )43£ en de verwarming ( optie )9£ extra.
A30 hardtop 1955
A30 Van
A30 -1952 doormidden
A30 2-deurs1956
In 1956 na bijna 250.000 verkochte Saloon's werd de produktie gestopt. De Countryman estate werden verder gemaakt tot 1962 en de Van zelfs tot 1968.
Hertogin Maria van Bourgondië valt van haar paard en sterft bij het kasteel van Wijnendale.
1882
Robert Koch maakt zijn ontdekking wereldkundig: de bacterie die tuberculose veroorzaakt.
1905
Overleden : Jules Verne (77), Frans auteur en pionier in het sciencefictiongenre.
1944
76 gevangenen beginnen aan de ontsnapping uit Stalag Luft III ,later bekend als The Great Escape.
1947
Bij een brand in de staatsmijn Hendrik in Brunssum komen dertien mijnwerkers om het leven.
1962
Overleden : Auguste Piccard (78) ,Zwitsers fysicus en ontdekkingsreiziger.
1976
Overleden : Bernard Montgomery (88) ,Britse generaal en veldmaarschalk.
1976
Militaire putsch in Argentinië, president Isabel Perón wordt aan de kant gezet, de macht wordt overgenomen door een militaire junta onder leiding van Jorge Videla
1980
De El Salvadoraanse aartsbisschop en mensenrechtenactivist Oscar Romero wordt vermoord.
1989
De olietanker Exxon Valdez loopt voor de kust van Alaska aan de grond; er komt minstens 42.000 m³ olie vrij.
1992
Dirk Frimout vertrekt met de Space Shuttle Atlantis, als eerste Belgische ruimtevaarder.
1999
Brand in de Mont Blanc tunnel, 39 mensen komen om.
1999
De NAVO begint bombardementen op Servische doelen in de Kosovo-oorlog.
1999
Een F-16 van de Koninklijke Luchtmacht haalt een Servische MIG29 gevechtsjager neer.
2001
Mac OS X, het nieuwe besturingssysteem van Apple wordt gelanceerd.
De Austin A90 Atlantic werd in1948 op de Earls Court Motor Show in London voorgesteld als een sport 4-zitter convertible. In 1949 volgde de 2-deurs coupé. De Atlantic was één van de eerste wagens die bij Austin van de tekentafel kwam na de oorlog. De Atlantic had een 2662cc 4-cilinder motor ,tussen 1948 en 1952 werden er 7981 stuks gebouwd.
A90 Atlantic Drophead Coupé
A90 Atlantic 1950
Eigenlijk was het design specifiek voor de Noord-Amerikaanse Markt ,zoals de vlakke luchtinlaat ipv de grote front radiator,hydraulische ramen en schuifdak, ook knipperlichten ipv uitspringende "trafficators" en er was ook de optie voor een radio. Maar doordat de grote 4-cilinder in kracht niet op kon tegen de gebruikelijk Amerikaanse V8 motoren werden er slechts 350 verkocht in de VS.
A90 Atlantic 1951
A90 Atlantic 1952 in Hong Kong
Toch waren zijn prestaties niet slecht -in die tijd- hij had een top van 148km/h en ging van 0 - 80km/h in 11.2sec. De wagens hadden meer succes in Europa,Scandinavië,de voormalige Britse kolonies en Australasië.
De Hampshire werd gebouwd van 1948 - 1950 ,in totaal 35.261 waarvan de meeste 4-deurs Saloon er werden ook 2-deurs Estate en pick-up versies gemaakt. Met zijn 2.2liter 4-cilinder(50kW) bereikte deze 1270kg wegende wagen toch een top van 134km/h. Van 0 - 80km/h in 14.5sec.Kostprijs in 1950 was 648£.
A70 Hampshire Saloon 1950
A70 Hampshire Saloon
A70 Hampshire (excl. Australië)
A70 Hampshire Countryman 1950
Hereford
Vanaf 1950 de opvolger van de Hampshire. De motor bleef dezelfde, een verandering was de verlenging van de wielbasis met 76mm. Er kwam ook een 2-deurs Convertible met koetswerk gemaakt door Carbodies uit Coventry. Het instrumentenbord was in het midden geplaatst voor zowel links-als rechts stuur. Met 50.421 wagens gebouwd tot 1954 kende deze wagen slechts een matige verkoop en werd vervangen door de A90 Westminster.
Frankrijk en de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden tekenen het Verdrag van Concordia waarin de deling van het eiland Sint-Maarten geregeld wordt.
1801
Tsaar Paul I van Rusland wordt vermoord door een groep Russische officieren.
1857
New York beleeft de wereldprimeur van de personenlift.
1919
Benito Mussolini richt de fascistische partij op.
1948
In Parijs wordt de Citroën 2CV (Lelijke Eendje) ten doop gehouden.
1956
Pakistan wordt de eerste Islamitische Republiek in de wereld.
1965
Lancering van de Gemini 3, de eerste Amerikaanse ruimtevlucht met een meerpersoons bemanning.
1983
Overleden : Barney Clark (60), eerste mens met een kunsthart.
1989
Stanley Pons en Martin Fleischmann maken bekend koude kernfusie te hebben gerealiseerd.
1994
Mexico: Presidentskandidaat Luis Donaldo Colosio wordt vermoord in Tijuana.
1998
De film Titanic wint elf Oscars en evenaart daarmee het record van Ben-Hur uit 1959.
2001
Brokstukken van het ruimtestation Mir komen neer in de Stille Oceaan.
De Sheerline was reeds ontworpen voor WOII maar er werd pas begonnen met de produktie in 1947. Het was een luxewagen zoals Rolls Royce en Bentley maar veel goedkoper. Tot 1954 werden er ongeveer 8000stuks gebouwd. De eerste A110 werden gemaakt met een 6- cilinder motor met 3460cc inhoud maar deze werden al vlug gevolgd door 4 liter motor(93 kW) en dit werden de A125. De Saloon versie (1850kg) werd in 1950 gevolgd door de Limousine (2000)kg.Deze loodzware wagens uitgerust met 16"velgen haalden toch een topsnelheid van 132 km/h.
A125 Sheerline DS1
A125 Sheerline Limousine
A125 Sheerline 1948
A125 Sheerline 1952
Uniek model de A125 van prinses Julliana na 40 jaar teruggevonden in de VS.
De A125 Sheerline Limousine
Een A125 speciaal aangepast voor een gasturbine. Hij verbruikte wel 70 l/100km het project werd afgevoerd in 1955.
Sheerline met gasturbinemotor
Vanden Plas
Er waren ook nog de A105 en de A120 Princess waarvan het koetswerk werd ontworpen en gemaakt door de Belgische ontwerper Vanden Plas.
Ook de Austin A135 Princess Mark I, II & III , waren van dezelfde ontwerper. Van 1947 tot 1956 werden er 1910 gebouwd.De wagen was gebasseerd op de Sheerline en was met ongeveer 2500£ de duurste van de Austin wagens.
De A40 Devon/Dorset waren de eerste na-oorlogse wagens gemaakt door Austin van 1947 tot 1952 werden er 456.544 geproduceerd. Ze hadden een 1.2liter 4-cilinder motor(30kW),hydraulische trommelremmen voor-en mechanische achteraan. Een wagen getest door The Motor magazine in 1948 haalde een top van 110km/h (0-97km/h in 37.2 sec) en een verbruik van 8.28 l/100km. De testwagen had een optioneel schuifdak en kostte 505£ incl.taksen.
2-deurs Dorset
Deze was minder succesvol dan de A40 Devon en de produktie werd gestopt na 15.939 voertuigen in 1949.
2-deurs Dorset(getuned)
A40 Devon 1948
A40 Dorset Tourer 1951
A40 coupé Convertible
Devon A40 pick-up
A40 Devon Custom
A40 Devon Sports
Een vier zitter 2-deurs gebouwd van 1950 tot 1953 hij had een topsnelheid van 123 km/h. Na 4.011 stuks werd de produktie gestopt.
A40 Sports 1951
A40 Devon Sports
A40 Sports 1951
A40 Sports(35j.buiten)
A40 Somerset
De opvolger van de A40 Devon. Van 1952 tot 1954 werden 173.306 wagens gemaakt waarvan 7.243 twee-deurs Convertibles. Een Convertible getest door The Motor magazine had een verbruik van 9.38 l/100km, een topsnelheid van 119 km/h en haalde 97km/h in 28.6 sec.Toen 705£ taksen incl.
A40 Somerset 1952
A40 Somerset coupé 1953
A40 Somerset convertible
A40 Somerset convertible 1953
Van de A40 werden ook pedaaltrappers gebouwd voor kinderen en door de Austin dealers verkocht als J40. Deze zijn nu eenvoudiger te vinden dan de originele wagens.
Oprichting van de Orde der Cisterciënzers door Robert van Molesme in Cîteaux in Frankrijk.
1556
Thomas Cranmer (66), Engels aartsbisschop van Canterbury sterft op de brandstapel.
1617
Overleden : Pocahontas(22) Powhatan-indiaan.
1788
Een brand verwoest 856 gebouwen in New Orleans.
1935
Perzië wordt hernoemd tot Iran.
1942
Element nummer 94 krijgt de naam plutonium.
1943
Overleden : Sergei Rachmaninov (69), Russisch componist en pianist .
1960
Bloedbad in Sharpeville, Zuid-Afrika, politie opent vuur op ongewapende zwarte demonstranten, er vallen 69 doden en 180 gewonden
1963
Alcatraz wordt definitief gesloten.
1980
President Jimmy Carter kondigt een Amerikaans boycot af van de Olympische Zomerspelen 1980 van Moskou.
2004
De Telegraaf verschijnt voor het eerst ook op zondag.
2005
De Red Lake High School moorden vonden plaats op 21 maart 2005, toen de vijftienjarige scholier Jeff Weise negen mensen doodschoot, waaronder zijn grootvader, en nog veertien anderen verwondde.
In 1938 was dit een opvolger van de Austin 16, een wagen van de grotere middenklasse. Hij werd gebouwd met een 6-cilinder met 2510cc inhoud. Na één jaar werd de produktie reeds stopgezet, deze wagen kreeg pas een opvolger in 1954 met de Austin A90 Westminster.
Austin 16/18 Saloon 1936
Austin 18 1938
Austin 18 Hertford 1938
Austin 28
In 1938 kwam er een opvolger voor de Austin 20.De Austin 28 deze wagen van de zware klasse had een 4016cc 6-cilinder motor. Deze auto met een lengte van 5,15m was een zes-zitter Pullman-Limousine. De produktie werd in 1940 stopgezet en hij kreeg een opvolger in 1947 met de Austin A 125 Sheerline en daarna de Austin A 135 Princess.
Austin 28 1939
Austin 8
De Austin 8 was een kleine wagen die in 1939 de opvolger werd van de Austin Big 7. Net als zijn voorganger was hij voorrzien van een 900cc 4-cilinder motor die 18 kW leverde. Tijdens de oorlogsjaren werd er verdergebouwd tot 1942. Een 9000 tal twee-zitter Tourers werden er geleverd aan het leger en de overheid. In totaal werden er 56.103 twee-en vier-deurs modellen Saloon en seat Tourer gebouwd. Na WOII werden ze verder geproduceerd tot 1947,een echte opvolger kwam er pas 4 jaar later met de Austin A30.
Deze wagens waren een kleinere versie van de Austin 20,de Tourer gebouwd vanaf 1921. Vanaf 1922 werden er drie modellen gebouwd,de 4-zitter Tourer,de2/4 zitter en een Coupé.Tot 1927 werden er 14.000 stuks verkocht. Mechanisch was er weinig verandering.In 1927 kwam er een 1861cc versie i.p.v. de 1661cc 4-cilinder. Deze wagens werden verkocht tot 1935, er was ook nog een Taxi-model welke werd aangeboden tot 1939. Van 1940 werd de wagen gebruikt door het ministerie van oorlog en stond bekend als de "Heavy 12".
Austin 12 Coupé 1928
Van 1930 was er een Austin 12/6 Limousine met een 6-cilinder 1496cc motor welke een snelheid haalde van 99 km/h. In 1938 werd de motor verzwaard tot 1535cc en bereikte een snelheid van 104 km/h. Vanaf 1932 werd er ook een 12/4 een 4-deurs Limousine gemaakt met een 1535cc motor welke bekend stond als de "Light 12". Na vier jaar werd met de produktie gestopt.
Austin 12/4 Ascot 1935
Austin 16
De Austin 16 moest de nieuwe middenklasse wagen worden. Deze vierdeurs Limousine werd uitgebracht in 1927 met een 6-cilinder motor met 2249cc-inhoud. Vanaf 1929 werd er veiligheidsglas toegepast.Na 1934 waren de 3-en-4 gangs versnellingsbakken gesynchroniseerd.
Austin 16 Berkeley 1934
In 1935 kwam er het kleine broertje,de15/9 ook een 6-cilinder maar slechts 1711cc motorinhoud. In 1934 was er ook een versie met automatische versnellingen maar na 2jaar werd de produktie stopgezet wegens slechte verkoop.
Austin 10
De Austin 10 was een kleine wagen geintroduceerd in 1932 en was Austin's best verkochte wagen in de jaren '30. Met allerlei vernieuwingen bleef hij in produktie tot 1947.
Austin 10/4 Limousine 1933
Austin 10/4 Open Road Tourer 1933
Austin 10/4 4-deurs Saloon 1934
Austin 10/4 Lichfield Saloon 1935
De wagen had een koetswerk van geperst staal en was gebouwd op een X-vorm chassis. Achterwielaangedreven met een 1125cc 4-cilindermotor,vier versnellingen. Het elektrisch systeem werkte op 6 volt. Het eerste jaar waren er twee versies het basis model kostte 155 £ deze werd gevolgd door de Sunshine of De-Luxe een wagen met open dak en lederen bekleding,kostprijs 168 £ .
Austin Ten Cambridge 1938
Austin 10/4 Limousine 1942
Er kwamen allerlei verbeteringen zoals een sterker chassis, gesynchroniseerde versnellingsbak en elektrisch cicuit op 12 V. Vanaf 1936 kwam er een nieuwe koetswerkstijl, met de gestroomlijnde Cambridge er kwamen drie zijruiten aan elke kant en ook de radiator werd gewijzigd. De produktie werd beeindigd in 1947 met de komst van de A40.
Austin is een Brits automerk van "The Austin Motor Company Ltd.", Longbridge, Birmingham, England. Het merk fuseerde met Morris in 1952 tot de British Motor Company (BMC) BMC fuseerde tot British Leyland (BL), welke in 1982 werd omgevormd tot de Austin-Rover group.
Geschiedenis
Herbert Austin werd in 1866 geboren in het Britse Little Missenden (Buckinghamshire) Zijn vader was een eenvoudige boer. Met een oom trok hij naar Australië waar hij werkte als leerling in de metaalgieterij. Later ontmoette hij in Australë Frederick York Wolseley. Wolseley was onder de indruk van de Brit en leende hem geld. In zijn leerlingjaren had hij een behoorlijke technische ervaring en ontwikkelde een tondeuse voor het schapenscheren. Nadat hij daar een aantal octrooïen op had gekregen ging hij terug naar het Verenigd Koninkrijk. In Wolseleys fabriek in Birmingham vervaardigde men scheermachines, werktuigen voor in de fabriek en fietsen. In 1895 construeerde hij een automobiel, de eerste Wolseley. Het was min of meer een gemotoriseerde driewielige fiets. Hij verliet Wolseley en richtte in 1905 de Austin Motor Company op. In 1906 maakte hij 100 auto's per jaar en in 1914 had hij 2000 werknemers en maakte al meer dan 1000 auto's per jaar. In 1922 werd de eerste Austin Seven gemaakt. Deze auto werd in licentie gemaakt door onder meer het Duitse BMW, het Franse Rosengart, het Japanse Datsun en het Amerikaanse Bantam. Van 1919 tot 1924 zetelde Austin in het parlement. Hij kreeg de titel van baron. Sir Austin kreeg drie kinderen en overleed in 1941.
Austin 20
Dit was een klassewagen uitgebracht in1915-1916. De in 1915 voorgestelde Austin Sports 20 was een 2-zitter Roadster met een 3601cc 4-cilinder motor. In1916 verscheen de Austin 20hp Torpedo,een 4-zitter die een snelheid bereikte van 93 km/h.
Austin 20 hp Torpedo 1920
Vanaf 1927 was er de Austin 20 hp Raleigh Limousine,een 4-zitter Pullman-limousine met een topsnelheid van 101 km/h. In 1932 kwam er de 3400cc 6-cilinder versie en deze haalde een snelheid van 112 km/h. De produktie werd stopgezet in 1938.
Austin 7
Dit was één van de populairste wagens ooit gebouwd in het Verenigd Koninkrijk. Zijn effect op de Britse markt was dezelfde als de Ford Model T in de V.S. Tussen 1922 en 1939 werden er 290,000 stuks gebouwd.Er waren zowat 50 modellen. Een 10pk 4-cilinder 747cc motor. Een echte lichtgewicht slechts 360 kg.
Austin seven saloon 1924
De eerste wagens hadden drie versnellingen.Vanaf 1932 waren vier versnellingen beschikbaar. Een elektrische starter werd gemonteerd vanaf 1923.
Austin 7 Chummy tourer 1929
Austin 7 Ulster Sport 1930
Austin 7 Swallow Saloon 1931
De wagens werden wereldwijd onder licencie gebouwd o.a. Dixi(later BMW)vanaf 1927, Rosengart in Frankrijk vanaf 1928 en American Austin vanaf 1930.
Austin 7 Saloon 1931
Austin 7 "New Rubby" Saloon
Austin 7 Box Saloon 1933
Chassis en versnellingsbakken werden geexporteerd naar Japan en Australië.
Austin 7 Nippy Sport 1934
Austin 7 10,5pk
Austin 7 Pearl cabriolet 1935
het Franse model de Rosengart LR2 1929
Austin 7 Nippy 12pk 1933
Austin Big 7
Deze waren 12 cm langer dan de Austin 7 en hadden een 4-cilinder 900cc motor. Van 1937 tot 1939 werden 23.514 stuks gebouwd.