Inhoud blog
Zoeken in blog
Categorieën
E-mail mij
Beoordeel dit blog
Inhoud blog
Wie Weet
bloggen om te leren
12-12-2009
nieuwsgierig h�Bavelaartje

B    a    v
B  b B  b  5 v (3)
Bavelaartje
Een bavelaartje is de benaming voor een klein kijkkastje waarin een voorstelling (diorama) van een landschap, van schepen en huiselijke gebeurtenissen in een houten kastje achter glas zijn geplaatst.


bavelaartje gerestaureerd door A.C.Rijken
De bavelaartjes werden rond het jaar 1800 vervaardigd door (en ontlenen hun naam aan) timmermansknecht en kunstwerker Cornelis Bavelaar (de Jonge) en diens vader, beeldhouwer Cornelis Bavelaar senior (de Oude).
De zoon van Cornelis de Jonge, Joannes Franciscus Bavelaar, was de derde en laatste generatie die deze kijkkastjes vervaardigde.


klein diorama van de Stadsschuur en het gebouwtje van de getijdenmolen.(Middelburg)
De kunstwerkjes variëren in maat van 6 × 6 cm tot 16 × 25 cm met als hoofdmaat 12 × 18 cm en een gemiddelde diepte van 5 cm.
De voorstellingen in deze kastjes bestaan uit figuurtjes, gesneden uit hout en (walvis)been en 10 tot 15 mm groot.

bavelaartje
bavelaartje in het stadsmuseum van Woerden
Cees de Jonge, The Visual Art Box, Obdam   Erfgoedhuis Utrecht   Collectie Utrecht
Het aantal bekende bavelaartjes bedraagt ca. 1500 exemplaren.
Bron :  Wikipedia    CC 3.0

12-12-2009 om 00:00 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:varia
(0)
11-12-2009
nieuwsgierig h�Bavarois
B a       v

B  b B  b  1  v (2)

Bavarois

Een bavarois (Frans voor Beiers) is een luchtige pudding, een nagerecht, die in een vorm wordt gegoten, gekoeld en gestort of in de vorm geserveerd wordt.
In de gastronomie worden twee soorten bavaroises onderscheiden:
- op melkbasis en
- op vruchtenbasis.



chocolade bavarois

Voor een vruchtenbavarois worden zachte vruchten gebruikt, zoals aardbeien, frambozen en abrikozen.
Verse kiwi,mango of ananas moeten eerst gekookt worden, omdat de eiwitsplitsende enzymen in deze vruchten het opstijven van de gelatine verhinderen.
Door het koken van deze vruchten wordt het enzym vernietigd.
Een bavarois bevat geen klontjes, en moet geheel glad zijn.
De vruchten moeten daarom gepureerd worden, en eventueel ook gezeefd.



aardbei bavarois
recept en werkwijze   Kees Moerman

In tegenstelling tot veel soorten pudding op basis van maïzena worden bij een bavarois gelatine en eieren gebruikt voor de binding in plaats van zetmeel.
Het essentiële verschil tussen een pudding en een bavarois is echter dat de bavarois luchtig is, door gebruik van stijf geklopte slagroom en stijf geslagen eieren.
Om uitzakken tegen te gaan wordt gelatine toegevoegd.
De bavarois moet enkele uren voor het diner gemaakt worden, omdat de gelatine moet opstijven in de koelkast.
Bij gebruik van koud verwerkbaar instant gelatinepoeder is de bereidingstijd overigens aanzienlijk korter, terwijl het resultaat hetzelfde is.



Bavarois van verse plattekaas met chocolade, sinaasappel en studentenhaver
recept en werkwijze   Solo

Eenvoudig receptje :
Ingrediënten voor 6 porties
- 1/2 liter melk
- 1 vanillestok
- 5 eigelen
- 100gr suiker
- 8 blaadjes gelatine
- 1/2 liter room
Bereidingswijze

- Zet de melk op het vuur en doe er de vanillestok bij
- Haal het merg met een scherp mesje uit de vanillestok
- Roer op tijd en stond in de melk, anders zal ze aanbranden
- Klop de eigelen op met suiker
- Zet de gelatine te week in koud water
- Wanneer de melk kookt, zet je ze van het vuur, doe een beetje bij de eieren om    deze lopender te maken
- Doe dan het mengsel bij de melk (onmiddellijk roeren, zodat binding ontstaat)
- Klop de room op
- Zet het mengsel terug op het vuur en vanneer (=links-rechts roeren met houten    spatel)
- Doe onmiddellijk in een koude pot en voeg er de gelatine bij
- Zet de massa koud (leg ijs in de spoelbak, voeg water toe tot de hoogte van de    massa in de pot en zet de pot erin)
- Blijven roeren tot hij lichaamstemperatuur heeft
- Voeg de room bij de basis en roer voorzichtig om (van onder naar boven)
- Zet de bavarois terug in de koude spoelbak en roer nog even verder om de gelatine    goed met de room te laten binden
- Doe de bavarois snel in kleine schaaltjes en zet gedurende 5 uur in de koelkast

Tips om het beter te laten lukken
- De eieren niet laten schiften door een te hoog vuur
- Koud mengen

Bron :  Wikipedia    CC 3.0

11-12-2009 om 22:36 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:eten & drinken
(9)
nieuwsgierig h�Bavaria
B a       v

B  b B  b  1  v

Bavaria (bier)

Bavaria is een Nederlands biermerk van de gelijknamige bierbrouwerij en frisdrankenleverancier in Lieshout.

De brouwerij is een van de oudste van Nederland.
In 1719 werd voor het eerst melding van deze brouwerij gemaakt.
Deze was eigendom van Laurentius Moorees en stond bekend als 'De Kerkdijk', naar de straat waaraan de brouwerij was gelegen.
Mogelijk ging deze activiteit zelfs terug tot het jaar 1680.
We moeten aanvankelijk eerder aan een thuis verricht ambacht dan aan een fabriek denken.
Sinds 1764 is de brouwerij in het bezit van de familie Swinkels, die afstamt van de schoonzoon van Moorees.
De kleinschalige brouwerijen verdwenen geleidelijk en brouwerij 'De Kerkdijk' was een van de bedrijven die overbleef en groeide.
Innovaties speelden bij dit proces zeker een rol.
Daarnaast werd ook aan uitbreiding van de afzet gewerkt, waarbij men vanaf 1890 zelfs tot Helmond doordrong.
De aanleg van het Wilhelminakanaal in 1918 zorgde eveneens voor extra omzet, alsmede een aanvoerweg.



Gedeelte van de oude brouwerij
auteur : Dgb   CC 2.5

In 1925 richtten de drie gebroeders Frans, Piet en Jan Swinkels de firma Gebroeders Swinkels op.
Voor de brouwerij kozen ze de naam 'Bavaria', een verwijzing naar het 'Beiersch bier', zoals ondergistend of Pilsenerbier toen vaak werd genoemd, dit in tegenstelling tot het tot dan toe gebruikelijke gerstenbier.
Het in 1926 van kracht geworden Bierbesluit gaf Bavaria een concurrentievoordeel.
Geleidelijk aan vergrootte men het afzetgebied tot plaatsen buiten Noord-Brabant, waarbij men afspraken maakte met kasteleins.



café en ontvangruimte van brouwerij Bavaria
auteur : Dgb   CC 2.5

In 1934 werd het eerste flessenbier geleverd. Sinds 1937 beschikt Bavaria over een eigen mouterij, die ook aan anderen levert.
De brouwerij groeide snel, maar de omzet stortte in gedurende en vlak na de Tweede Wereldoorlog.
Daarna trad weer herstel in.
Vanaf 1955 verkoopt Bavaria ook frisdrank onder de naam 3-Es, een verwijzing naar de drie gebroeders Swinkels die op dat moment de directie vormden.
Vanaf 1970 levert Bavaria een alcoholvrij bier dat vooral in islamitische landen zeer veel wordt verkocht.
In de jaren '90 van de twintigste eeuw steeg de productiecapaciteit zeer snel.
Bavaria heeft eveneens fabrieken in Zuid-Afrika en in Rusland.
In het laatste land heeft Bavaria een groot marktaandeel verkregen.

Bavaria is een van de grootste brouwerijen van Nederland, en het bezit een van de grootste mouterijen van Europa.



oude bedrijfsbrandweerwagen
foto   Nationaal Brandweermuseum Hellevoetsluis

Als enige bier in Nederland wordt Bavaria gebrouwen met mineraalwater uit eigen bron.
Dit water is 22.000 jaar oud en komt uit een tijd dat de aarde nog vrij was van vervuiling.
Ook het natuurlijk filterproces door de aardlagen draagt eraan bij de het mineraalwater puur en fris is.

Bavaria recyclet 99% van het afval dat wordt geproduceerd tijdens de productie van bier.
10 jaar geleden kostte het Bavaria nog 10 liter water om 1 liter bier te brouwen.
Tegenwoordig is dit teruggebracht naar 4 liter om het milieu minder te belasten.
Daarnaast wordt het al het afvalwater gezuiverd.

TVC (historie) Bavaria kent een rijke historie aan televisiereclames.
Door te adverteren bekendheden als Lee van Cleef, Marco van Basten, Maradona, Arie Haan en Don Johnson werd een mannelijk publiek aangesproken.

WK 2006: Leeuwenhose Tijdens het WK Voetbal 2006 in Duitsland introduceerde Bavaria de Leeuwenhose als oranje-item.
De Leeuwenhose, een broekpak die een combinatie is van een leeuwenpak en een Duitse lederhose, werd een doorslaand succes.
Dit oranje-item leidde ook tot veel ophef rondom het WK.
De KNVB weerde de voorwerpen uit het stadion omdat Heineken sponsor is van de voetbalbond.

Bron :  Wikipedia    CC 3.0

11-12-2009 om 10:11 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
Categorie:eten & drinken
(3)
10-12-2009
nieuwsgierig h�Bauxiet
B a       u

B  b B  b  1  u (33)

Bauxiet

Bauxiet is een mineraal dat een belangrijk erts van aluminium vormt. Bauxiet bestaat voor een groot deel uit aluminiumoxide; daarnaast bevat het, afhankelijk van de oorsprong, ook verbindingen van titanium, ijzer en silicium.

Bauxiet is genoemd naar het dorp Les Baux-de-Provence in het zuiden van Frankrijk, waar het in 1821 werd ontdekt door de Franse geoloog Pierre Berthier.
In 1991 is de winning van bauxiet in Frankrijk gestaakt.



het mineraal bauxiet Al2O3.3H2O
auteur : Amerikaanse federale overheid    

Tegenwoordig is Australië de grootste leverancier.

Bauxiet wordt verwerkt tot aluminium door het eerst om te zetten in het oxide, en daaruit door elektrolyse van de smelt het metaal te maken.
Dit laatste is een zeer energie-intensief proces; daarom worden aluminiumfabrieken vaak naast elektriciteitscentrales gebouwd.

In 1915 werd in Suriname bauxiet ontdekt.
De opbrengst uit bauxiet is een van de belangrijke inkomstenbronnen voor de Surinaamse staat.



bovengrondse bauxietmijn in Hongarije
foto : Civertan Grafikai Stúdió   CC 2.5

Geen metaal is voor de twintigste eeuw zo belangrijk geweest als aluminium.
Ofschoon het in overvloed in de natuur aanwezig is, werd het pas in 1825 voor het eerst chemisch in pure vorm gemaakt.

Uit 4 kg bauxiet halen we ongeveer 2 kg alumina, en daaruit door elektrolyse 1 kg puur aluminium.
Daarvoor is 15,7 kilowattuur elektriciteit nodig.
Naast bauxiet hebben we dus voor het produceren van aluminium dus ook goedkope elektriciteit nodig.



dagbouw bauxietmijn in Suriname
auteur : Lafrance   CC 2.5

1761 De Fransman L.B.G. de Morveau stelt voor een onbekend materiaal           "alumine" te noemen.
1787 Antionne-Laurent Lavoisier concludeert dat alumine een oxide is van een           nog onbekend metaal.
1805 aluminium wordt voor het eerst benoemd door scheikundigen (toen nog           Aluminum)
1821 Ontdekking van bauxiet in Frankrijk
1825 voor het eerst wordt het metaal aluminium gevormd uit Alumina (AlOx)
1845 bepaling belangrijkste eigenschappen van aluminium
1855 presentatie van het ‘nieuwe’ metaal op de wereldtentoonstelling in Parijs
1886 productie van aluminium uit alumina door electrolyse (wordt nog steeds           toegepast)
1888 introductie van compleet 4-stappenproces om aluminium te verkrijgen uit           bauxiet
1938 opzet grootschalige winning van bauxiet
1965 start afgraving diverse locaties over de hele wereld
1998 aluminium is wereldwijd het tweede algemeen meest toegepast metaal na           staal

Bron :  Wikipedia    CC 3.0

10-12-2009 om 18:58 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:natuurkunde
(0)
09-12-2009
nieuwsgierig h�Baureihe 670
B a       u

B  b B  b  1  u (32)
baureihe

Baureihe 670

Baureihe 670 (BR670) is een tweeassig dubbeldeks motorrijtuig, geleverd in 1996.
De Deutsche Bahn kocht 6 wagens, met een optie op nog eens 20 wagens.
De motorwagens kampten met veel problemen, waaronder met de deuren.
De treinen hebben geen toilet.
De Prignitzer Eisenbahn GmbH heeft drie wagens overgenomen van de DB voor gebruik op de eigen lijnen.



het prototype van de BR 670
   auteur : Detlev Koch   eisenbahndet

Fabrikant : Deutsche Waggonbau AG
Lengte over koppelingen : 13,4 m
Maxsnelheid : 100 km/h
Dienstgewicht : 34,25 t
Aandrijving : hydromechanisch
Vermogen : 250 kw
Bouwjaar : 1996



de 670 006-6 Alfred
   foto : M_H.DE   CC 3.0

Bron :  Wikipedia    CC 3.0

09-12-2009 om 21:57 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:voertuigen
(2)
nieuwsgierig h�Baureihe 641
B a       u

B  b B  b  1  u (31)
baureihe

Baureihe 641

De Baureihe 641 ook wel Coradia A TER genoemd is een diesel hydraulische motorrijtuig of treinstel, een zogenaamde light train met lagevloer deel voor het regionaal personenvervoer van de Deutsche Bahn (DB).

Deze kregen ook de bijnaam "walfische" of "zigarren".

De treinen worden door de DB op niet geëlektrificeerde trajecten ingezet.



de 641 025 in Gräfenroda    auteur : Mazbln   CC 3.0

Het treinstel werd ontworpen door fabrikant Alstom (Dietrich Ferroviaire) uit Reichshoffen (Frankrijk) en gebouwd door Alstom Transport Deutschland uit Salzgitter.
De treinen hebben een interieur dat gelijk is aan andere Duitse treinen.
Er werden ook treinstellen geleverd aann de Franse(SNCF) en Luxemburgse(CFL) spoorwegen



de Coradia A Ter
   foto : Josef Tovornik   Bahnbilder

Het treinstel is opgebouwd uit een aluminium frame met een frontdeel van GVK.
Het treinstel heeft een lagevloer deel.
Deze treinstellen kunnen tot drie stuks gecombineerd rijden.
De treinstellen zijn uitgerust met luchtvering.



een "zigarre" BR641
   auteur : onbekend

Fabrikant : Alstom Transport Deutschland, Werk Salzgitter
Lengte over koppelingen : 28,9 m
Maxsnelheid : 140 km/h
Dienstgewicht : 50 t
Aandrijving : diesel hydraulisch
Vermogen : 2x257 kw
Bouwjaar : 2002

Bron :  Wikipedia    CC 3.0

09-12-2009 om 11:13 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:voertuigen
(2)
08-12-2009
nieuwsgierig h�Baureihe 640
B a       u

B  b B  b  1  u (30)
baureihe

Baureihe 640

De Baureihe 640 ook wel Coradia LINT 27 genoemd is een dieselmechanisch motorrijtuig of treinstel, een zogenaamde light train met lagevloer deel voor het regionaal personenvervoer van de Deutsche Bahn (DB).

De treinen worden door de DB op niet geëlektrificeerde trajecten ingezet.



de 640 in Coesfelt    foto : Jan Oosterhuis   

De LINT is ontworpen door fabrikant Linke-Hofmann-Busch (LHB) uit Salzgitter.
Het acroniem LINT staat voor "Leichter Innovativer Nahverkehrstriebwagen".
De treinen vervangen oudere treinen.



gekoppelde BR640 bedrijfsrijtuigen in Bahnhof Steinebach-Bindweide
   gebruiker : Wasdachsefressen   CC 3.0

Het treinstel is opgebouwd uit een aluminium frame met een frontdeel van GVK.
Het treinstel heeft een lagevloer deel.
Deze treinstellen kunnen tot drie stuks gecombineerd rijden.
De treinstellen zijn uitgerust met luchtvering.



de 640 025+640 026
   auteur : Martin&Stephan Zöllner   Sauerlandbahnen

Fabrikant : Alstom Transport Deutschland, Werk Salzgitter
Lengte over koppelingen : 27,2 m
Maxsnelheid : 120 km/h
Dienstgewicht : 41 t
Aandrijving : diesel hydraulisch
Vermogen : 315 kw
Bouwjaar : 2000

Bron :  Wikipedia    CC 3.0

08-12-2009 om 02:20 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:voertuigen
(10)
07-12-2009
nieuwsgierig h�Baureihe 628
B a       u

B  b B  b  1  u (29)
baureihe

Baureihe 628 en 629

De Baureihe 628 en 629 is een tweedelig diesel hydraulische treinstel voor het regionaal personenvervoer van de Deutsche Bahn (DB).

Het treinstel werd in de 1970er jaren ontworpen door Bundesbahn-Zentralamt München samen met Waggonfabrik Uerdingen ter vervanging van de 795 en 798 ook wel Uerdinger Schienenbus genoemd.
Ook moesten deze treinen de 515 gaan vervangen.

Deze trein is opgebouwd uit een stalen frame van geprofileerde platen.
De draaistellen zijn vervaardigd door Wagmann. De wielen hebben een kleinere diameter dan gebruikelijk.
Deze treinen kunnen tot zes eenheden gecombineerd rijden.
De treinstellen zijn uitgerust met luchtvering.



de 628 023-4 in Kempten    foto : Jan Oosterhuis   

De treinen van de proto serie 628.0 werden door de Deutsche Bahn (DB) sinds 1974 ingezet op het traject van de Außerfernbahn tussen Garmisch-Partenkirchen en Kempten (Allgäu) Hbf.
Deze treinen hadden twee motoren en werden doorlopend genummerd en gekoppeld.
Bijvoorbeeld: 628 001 + 628 011, enz.

In 1980 werden voor de ontwikkeling van de Baureihe 628.1 proeven gehouden met gebruik van sterke motoren.
Hiervoor werden uit de treinen 628 006, 628 016, 628 007 en 628 017 de motor gedemonteerd en in de aangekoppelde treinen 628 021, 022, 023 en 024 een sterke motor gemonteerd.
In 1984 / 1985 werden de Scharfenberg koppelingen door buffers met schroef koppelingen vervangen.

Op 1 januari 2005 begon Koleje Mazowieckie (KM) met regionaal personenvervoer rond de hoofdstad Warschau.
Voor de niet geëlektrificeerde trajecten werden een 5 treinen van dit type als VT 628 van de Deutsche Bahn (DB) overgenomen.



de 928 524-8 stuurstand-rijtuig   

De 628.1:
Deze treinen van de Baureihe 628.1 bestaan uit een motorwagen en een motorloos stuurstand-rijtuig van de Baureihe 928.1
De 628.4:
Deze treinen van de Baureihe 628.4 bestaan uit een motorwagen en een motorloos stuurstand-rijtuig van de Baureihe 928.4.
Bij deze treinen werden de beide balkons bij de overgang vergroot en grotere deuren gemonteerd.

Tijdens de bouw werden twee treinen van het type 628 aan de Chemins de fer luxembourgeois (CFL) verkocht.

De 628.9 en 629
Deze treinen bestaan uit een motorwagen van de Baureihe 628.9 en een een motorwagen van de Baureihe 629.
De Baureihe 628.4 was de basis voor deze treinen.
Ook bij deze treinen werden de beide balkons bij de overgang vergroot en grotere deuren gemonteerd.

Tijdens de bouw werden twee treinen van het type 628.9 + 629 aan de Caile Ferate Române (CFR) verkocht.

Op 17 oktober 2005 werd door een brand in het Bahnbetriebswerk Nürnberg West het museumvoertuig de 627 001 van Verkehrsmuseum Nürnberg grotendeels beschadigd en daarna gesloopt.



passagiersruimte van de 628
   auteur : Michael Meding   CC 3.0

Fabrikanten : DUEWAG (Uerdingen), LHB (werk Salzgitter)en WU (werk Berlin-Wittenau)
Lengte over buffers : 45,1 m(628.0) - 45,1/46,4 m(628.1/2./.4) en 46,4(628.9/629)
Maxsnelheid : 120 km/h
Dienstgewicht : 64 t(628.0) - 63,6 t(628.1/.2/.4) en 84 t(628.9/629)
Aandrijving : diesel hydraulisch
Vermogen : 2x213/221 Kw(628.0 - 1x357/410/485 kw(628.1/.2/.4) en 2x485 kw(628.9/629)
Bouwjaar : 1974-75(628.0) - 1981-96(628.1/.2/.4) en 1994-95(628.9/629)

Bron :  Wikipedia    CC 3.0

07-12-2009 om 10:53 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
Categorie:voertuigen
(1)
nieuwsgierig h�Baureihe 627
B a       u

B  b B  b  1  u (28)
baureihe

Baureihe 627

De Baureihe 627 is een diesel hydraulische treinstel voor het regionaal personenvervoer van de Deutsche Bahn (DB).

627.0 :
De treinen werden door de Deutsche Bahn (DB) ingezet in de deelstaat Beieren op het traject.
627.1 :
De treinen werden door de Deutsche Bahn (DB) ingezet op trajecten in de deelstaat Baden-Württemberg rond de stad Tübingen.



de 627 006-0 in Buchloe Hbf    foto : Jan Oosterhuis   

Het treinstel werd in de 1970er jaren ontworpen door Bundesbahn-Zentralamt München samen met Waggonfabrik Uerdingen en MaK ter vervanging van de 795 en 798 ook wel Uerdinger Schienenbus genoemd.
Uit deze ontwikkeling is ook een motorwagen met twee stuurstanden als Baureihe 627 ontstaan.
Tot een serie bouw van dit trein type is het niet gekomen.

627.0 :
Van deze versie werden 5 treinen gebouwd door Maschinenbau Kiel (MaK), werk Kiel en werden 3 treinen gebouwd door Linke-Hofmann-Busch (LHB), werk Salzgitter.
In 1984 / 1985 werden de Scharfenberg koppelingen door buffers met schroef koppelingen vervangen.
627.1 :
Van deze versie werden 5 treinen gebouwd door Maschinenbau Kiel (MaK), werk Kiel.



de 627 005 en 627 001 treinstellen in station Sierpcu(Polen)   auteur : Grzegorz W. Tezycki    CC 3.0

Deze trein is opgebouwd uit een stalen frame van geprofileerde platen.
De draaistellen zijn vervaardigd door Wagmann.
De wielen hebben een kleinere diameter dan gebruikelijk.
Deze treinen kunnen tot zes eenheden gecombineerd rijden.
De treinstellen zijn uitgerust met luchtvering.

TOp 17 oktober 2005 werd door een brand in het Bahnbetriebswerk Nürnberg West het museumvoertuig de 627 001 van Verkehrsmuseum Nürnberg grotendeels beschadigd en daarna gesloopt.



de 627 104 in Kempten
   auteur : Konstantin Neer   Bahnbilder

Fabrikanten : MaK (werk Kiel), LHB (werk Salzgitter)
Lengte over buffers : 22,5 m(627.0) en 23,6 m(627.1)
Maxsnelheid : 120 km/h
Dienstgewicht : 34 t(627.0) en 35 t(627.1)
Aandrijving : diesel hydraulisch
Vermogen : 213 Kw(627.0 en 287 kw(627.1)
Bouwjaar : 1974(627.0) - 1981(627.1)

Bron :  Wikipedia    CC 3.0

07-12-2009 om 10:43 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:voertuigen
(0)
06-12-2009
nieuwsgierig h�Baureihe 614
B a       u

B  b B  b  1  u (26)
baureihe

Baureihe 614

De Baureihe 614 is een driedelig diesel treinstel voor het regionaal personenvervoer van de Deutsche Bahn (DB).

De treinen werden in gezet van uit Bw Nürnberg en Bw Braunschweig en ook een aantel jaren vanuit Bw Trier.



de 614 041-2 in Nürnberg    foto : Jan Oosterhuis   

Het treinstel werd door MAN ontwikkeld uit de Baureihe 624 en de Baureihe 634.
In 1971 werden de prototypes 614 001/914 001/614 002 en 614 003/914 002/614 004 geleverd.
Deze treinen waren voorzien van een soort kantel installatie.
In 1973 werd de eerste serie van 25 treinen geleverd aan Bw Nürnberg en in 1975 werd de tweede serie van 15 treinen geleverd aan Bw Braunschweig.

Vanaf 2009 zouden 15 drie delig treinen in Polen worden in gezet.
Daarvoor werden ze van Bw Nürnberg naar Bw Berlin-Lichterfelde overgebracht.



de 614 070 in groen-witte versie
foto :    der bahnhof

Het treinstel bestaat uit twee koprijtuigen met dieselhydraulische aandrijving en een motorloos tussenrijtuig.
Het treinstel is uitgerust met luchtvering.
De twee prototypes waren bovendien voorzien van een kantelinstallatie.
Typerend aan deze trein is de toepassing van aan beide kopeinden van buffers met schroef koppelingen.
Tussen de motorwagens en tussen rijtuigen bevinden zich Scharfenberg koppelingen.



de 614 022 in een samenstelling met twee tussenrijtuigen 934
auteur : Axel Tomforde   CC 3.0

Fabrikanten : MAN Nürnberg, DUEWAG Uerdingen
Lengte over buffers : 79,5 m
Maxsnelheid : 140 km/h
Dienstgewicht : 139 t
Aandrijving : diesel hydraulisch
Vermogen : 754 Kw
Bouwjaar : prototype 1971 - serie 1972-75

Bron :  Wikipedia    CC 3.0

06-12-2009 om 11:58 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:voertuigen
(5)
nieuwsgierig h�Baureihe 624
B a       u

B  b B  b  1  u (27)
baureihe

Baureihe 624

De Baureihe VT 23 en VT 24 later als Baureihe 624 en 634 waren driedelig diesel treinstel voor het regionaal personenvervoer van de Deutsche Bahn (DB).

De treinen waren gestationeerd in Bw Trier, Bw Braunschweig, Bw Frankfurt, Bw Nürnberg en Bw Osnabrück.



de 624 668-0 in Herne    foto : MPW57   

Het treinstel werd in 1959 door de Deutschen Bundesbahn besteld bij MAN Nürnberg en bij Wagonfabrik Uerdingen.
Beide ondernemingen bouwden elk twee drie delig prototype treinen.

Sinds 4 januari 2005 zijn een aantal uit Osnabrück afkomstige treinen verkocht aan de Polskie Koleje Panstwowe (PKP).
Deze gebruikt de motorwagens met aangeduid SA 110 en de tussenrijtuigen met aangeduid SA 112.



de 624 662-01 in blauw-beige versie   auteur : Klaus Jähne    CC 3.0

Het treinstel bestaat uit twee koprijtuigen met dieselhydraulische aandrijving en een motorloze tussenrijtuig.
Typerend aan deze trein is de toepassing van aan beide kopeinden van buffers met schroef koppelingen.
Tussen de motorwagens en tussen rijtuigen bevinden zich Scharfenberg koppelingen.
Een aantal treinen werd in 1969 voorzien van luchtvering en werd vernummerd in Baureihe 634.



de 624 668-01 in groen-witte versie   auteur : Klaus Jähne    CC 3.0

Fabrikanten : MAN Nürnberg, DUEWAG Uerdingen
Lengte over buffers : 79,5 m
Maxsnelheid : 120 km/h
Dienstgewicht : 112,7 t
Aandrijving : diesel hydraulisch
Vermogen : 2x331 Kw
Bouwjaar : prototype:1961, serie :1964-1968

Bron :  Wikipedia    CC 3.0

06-12-2009 om 11:57 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:voertuigen
(2)
05-12-2009
nieuwsgierig h�Baureihe 612
B a       u

B  b B  b  1  u (25)
baureihe

Baureihe 612

De Baureihe 612 ook wel Regio Swinger genoemd is een tweedelig dieselhydraulisch treinstel uitgerust met kantelbaktechniek voor het regionaal personenvervoer van de Deutsche Bahn (DB).



de 612 078-6    auteur : Sebastian Terfloth   CC 2.5

De trein werd ontworpen voor het regionaal personenvervoer op trajecten met veel bochten.
De treinen van het type Regio Swinger is de voortzetting van het type BR 611.
Deze treinen werden door technische problemen niet verder gebouwd.
De bij deze treinen gebruikte technologie werd door ADtranz verder ontwikkeld.

De trein is opgebouwd uit een aluminium frame met een frontdeel van GVK. Typerend aan deze trein is de toepassing van aan beide kopeinden van een Scharfenbergkoppeling.
Om meer comfort op lange afstand te bieden werd kantelbak techniek toegepast.
Deze treinen kunnen tot vier stuks gecombineerd rijden.
De treinen zijn uitgerust met luchtvering.



de 612 009-1
foto : A.Gutwein   CC 3.0

In tegenstelling van de kantelbak techniek van Fiat zijn deze treinen uitgerust met een elektronisch geleide techniek ontwikkeld waarbij de hoeken van drie draaistellen gemeten word.
Bij de treinen zorgt een computer er voor dat door een hydraulisch systeem de hoek van een bocht tot 8° wordt vergroot.

Sinds 21 oktober 2009 rijden de treinen van de Baureihen 611 en 612 na optreden van functie storingen zonder kantelbak techniek.
Het gevolg hiervan zijn oplopende vertragingen in de dienstuitvoering.



de 612 482-0
foto : Bernd Trautmann    nahverkehr-franken

Fabrikanten : Adtranz(werk Henningsdorf)
Lengte over buffers : 51,7 m
Maxsnelheid : 160 km/h
Dienstgewicht : 116 t
Aandrijving : diesel hydraulisch
Vermogen : 2x560 Kw
Bouwjaar : 1998

Bron :  Wikipedia    CC 3.0

05-12-2009 om 15:03 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:voertuigen
(9)
nieuwsgierig h�Baureihe 611
B a       u

B  b B  b  1  u (24)
baureihe

Baureihe 611

De Baureihe 611 is een tweedelig dieselhydraulisch treinstel uitgerust met kantelbaktechniek voor het regionaal personenvervoer van de Deutsche Bahn (DB).



de 611 510-2 in Schaffhausen    foto : Jan Oosterhuis   

De trein werd ontworpen voor het regionaal personenvervoer op trajecten met veel bochten.
De treinen van dit type zijn een ontwikkeling van ADtranz op basis van de BR 610.
Hierbij is geen gebruik gemaakt van de door FIAT ontwikkelde kantelbak techniek.



een 611 op doorrit in Untertürkheim (Stuttgart)
foto :    Uwe Schnell

In tegenstelling van de kantelbak techniek van Fiat zijn deze treinen uitgerust met een elektronisch geleide techniek ontwikkeld waarbij de hoeken van drie draaistellen gemeten word.
Bij de treinen zorgt een computer er voor dat door een hydraulisch systeem de hoek van een bocht tot 8° wordt vergroot.

Sinds 21 oktober 2009 rijden de treinen van de Baureihen 611 en 612 na optreden van functie storingen zonder kantelbak techniek.
Het gevolg hiervan zijn oplopende vertragingen in de dienstuitvoering.



de 611 527-3
   persfoto   ZRL

Fabrikanten : Adtranz(werk Henningsdorf)
Lengte over buffers : 51,7 m
Maxsnelheid : 160 km/h
Dienstgewicht : 116 t
Aandrijving : diesel hydraulisch
Vermogen : 2x540 Kw
Bouwjaar : 1996-1997

Bron :  Wikipedia    CC 3.0

05-12-2009 om 08:52 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:voertuigen
(2)
04-12-2009
nieuwsgierig h�Baureihe 610
B a       u

B  b B  b  1  u (23)
baureihe

Baureihe 610

De Baureihe 610, ook wel Pendolino genoemd, is een tweedelig diesel elektrisch treinstel uitgerust met kantelbaktechniek voor het regionaal personenvervoer van de Deutsche Bahn (DB).

De treinen zijn uitgerust met een kantelbak techniek van Fiat bestaande uit onder meer een Gyroscoop die er voor zorgt dat er in de bochten de hoek van de bocht een hydraulisch systeem versterkt word tot 8°.



de pendolino in hbf Bayreuth    Tippi's

De trein werd ontworpen voor het regionaal personenvervoer op trajecten met veel bochten.
De Deutsche Bahn verstrekte een opdracht aan het consortium MAN, Duewag en MBB voor de ontwikkeling van geschikte treinen.
Hiervoor werd de door FIAT ontwikkelde kantelbak techniek gebruikt.



de 610 505-0 in station Marktredwitz
auteur : onbekend    CC 3.0

De trein is opgebouwd uit een aluminium frame.
Typerend aan deze trein is de toepassing van aan beide kopeinden van een Scharfenbergkoppeling.
Om meer comfort op lange afstand te bieden werd kantelbak techniek toegepast.
Deze treinen kunnen tot vier stuks gecombineerd rijden.
De treinen zijn uitgerust met luchtvering.
Voor de elektrische tractie word van GTO technologie gebruik gemaakt.



de 610 001-0
foto : Rainer Lang   nahverkehr-franken

Fabrikanten : MAN(werk Nürnberg), Düwag(werk Uerdingen), MBB, FIAT Ferroviario
Lengte over buffers : 51,7 m
Maxsnelheid : 160 km/h
Dienstgewicht : 95,4 t
Aandrijving : diesel elektrisch
Vermogen : 2x480 Kw
Bouwjaar : 1992

Bron :  Wikipedia    CC 3.0

04-12-2009 om 20:18 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
Categorie:voertuigen
(0)
03-12-2009
nieuwsgierig h�Baureihe 460
B a       u

B  b B  b  1  u (22)
baureihe

Baureihe 460

De Desiro Main Line, ook bekend als Baureihe 460, is een driedelig elektrisch treinstel, een zogenaamde lichtgewichttrein met lagevloerdeel voor het regionaal personenvervoer voor trans regio Deutsche Regionalbahn GmbH (TDR).
Het acroniem Desiro ML staat voor Desiro MainLine.
Het treinstel wordt als Desiro ML geleverd aan NMBS.



de Desiro ML tijdens Inno Trans 2008
foto : wiki05    

De Desiro Main Line is een treinstel ontwikkeld als onderdeel van de Desiro serie.
Na een gewonnen aanbesteding plaatste trans regio in 2006 bij Siemens Mobility een order voor de bouw van 17 driedelige treinstellen.

De Desiro Main Line is modulair opgebouwd uit een aluminium frame met een frontdeel van GVK.
Alle rijtuigen hebben een lagevloerdeel.
De fabrikant biedt het treinstel aan met elektrische aandrijving.
Het treinstel kan met twee tussenrijtuigen worden verlengd.



de 460 507-7 tijdens training voor cabinepersoneel in Bonn CS
gebruiker : Qualle    CC 3.0

Op 4 mei 2006 werd bekend dat trans regio vanaf 14 december 2008 het regionaal personenvervoer op de Linker Rheinstrecke overneemt van de Deutsche Bahn.
De treindiensten worden uitgevoerd met elektrische treinstellen van het type Siemens Desiro ML van de Baureihe 460 die voor een lange periode zijn geleaset bij Angel Trains.

De raad van de bestuur van de NMBS heeft beslist om 305 elektrische motorstellen aan te kopen bij het Duitse Siemens.
95 van deze stellen zijn specifiek bedoeld voor het GEN-project (Gewestelijk Expres Net).
Met een waarde van 1,291 miljard euro is dit het grootste investeringsdossier ooit voor de NMBS.

De 305 stellen van Siemens zijn van het type "Desiro ML" en zijn goed voor in totaal 85.400 zitplaatsen.
De treinen worden geleverd in het voorjaar van 2011 en eind 2016, aan een tempo van 5 tot 8 stellen per maand.



foto-impressie van de Desiro ML in Brussel
bron : Siemens

Fabrikanten : Siemens Mobility
Lengte over buffers : 70,9 m
Maxsnelheid : 160 km/h
Dienstgewicht : 132 t
Aandrijving : 8 motoren
Vermogen : 2600 Kw
Bouwjaar : 2007 tot --

Bron :  Wikipedia    CC 3.0

03-12-2009 om 11:48 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:voertuigen
(1)
02-12-2009
nieuwsgierig h�Baureihe 442
B a       u

B  b B  b  1  u (21)
baureihe

Baureihe 442

De Baureihe 442 en Baureihe 443 ook wel Talent 2 genoemd is een elektrisch treinstel, een zogenaamde lichtgewichttrein met lagevloer deel van de 2e generatie voor het regionaal personenvervoer van de Deutsche Bahn (DB).



de 442 212-7 tijdens Inno Trans 2008
foto : wiki05    

De Talent 2 is gebaseerd op de Talent van Bombardier Transportation.
Bombardier ontwikkelde de Talent verder en gaf hier de naam Talent 2 aan.
Het acroniem Talent staat voor Talbot leichter Nahverkehrstriebwagen.

Op 2 februari 2007 werd door Deutsche Bahn (DB) een raamverdrag getekend voor een order van 321 eenheden type Talent 2.



bestuurderscabine 442
foto : Wolfgang Kollorz    nahverkehr-franken

Het treinstel is opgebouwd uit een aluminiumframe.
Door de lichte bouwconstructie en de vele deuren kunnen in korte tijd veel passagiers worden vervoerd.
Het treinstel is uitgerust met luchtvering.

De NordWestBahn had in maart 2008 de aanbesteding van de S-Bahn Bremen voor de periode van december 2010 tot 2021 gewonnen.

Op 25 september 2008 bestelde en plaatste de NordWestBahn een order bij Alstom LHB voor totaal 36 drie- en vijfdelige treinstellen van het type Coradia Continental.
Voor het onderhoud aan de treinstellen zal in Bremerhaven een werkplaats worden gebouwd.



interieur 442
foto : Wolfgang Kollorz    nahverkehr-franken

Fabrikanten : Bombardier Werk Hennigsdorf
Lengte over buffers : ??
Maxsnelheid : 160 km/h
Dienstgewicht : ?? t
Aandrijving : 4/8 motoren
Vermogen : 1515/3030 Kw
Bouwjaar : 2009/2010

Bron :  Wikipedia    CC 3.0

02-12-2009 om 15:29 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
Categorie:voertuigen
(3)
30-11-2009
nieuwsgierig h�Baureihe 440
B a       u

B  b B  b  1  u (20)
baureihe

Baureihe 440

De Baureihe 440 en 441, ook wel Alstom Coradia Continental genoemd, is een elektrisch treinstel voor het regionaal personenvervoer.



de 440 010-7
foto : Benedikt Dohmen    

De Baureihe 440 is afgeleid van de Alstom Coradia LIREX.
Dit treinstel is een zogenaamde lichtgewichttrein met een lagevloer over de hele lengte.
Het acroniem LIREX staat voor Leichter, innovativer Regionalexpress.

De Baureihe 440 had op 18 juli 2009 op het traject Augsburg - München, Ulm, Donauwörth en Treuchtlingen als Fugger-Express de primeur in Duitsland.



vier-delig treinstel
foto : Wolfgang Kollorz    nahverkehr-franken

Het treinstel is opgebouwd uit een aluminiumframe.
Door de lichte bouwconstructie en de vele deuren kunnen in korte tijd veel passagiers worden vervoerd.
Het treinstel is uitgerust met luchtvering.

De NordWestBahn had in maart 2008 de aanbesteding van de S-Bahn Bremen voor de periode van december 2010 tot 2021 gewonnen.

Op 25 september 2008 bestelde plaatste de NordWestBahn een order bij Alstom LHB voor totaal 36 drie- en vijfdelige treinstellen van het type Coradia Continental. Voor het onderhoud aan de treinstellen zal in Bremerhaven een werkplaats worden gebouwd.



gekoppelde drie-delige 440's   foto : Gerhard Schneider    nahverkehr-franken

Fabrikanten : Alstom Transport Deutschland, Werk Salzgitter
Lengte over buffers : 54,2 m (3-delig), 70,9m(4-delig), 87m(5-delig)
Maxsnelheid : 160 km/h
Dienstgewicht : 112/160 t
Aandrijving : ? motoren
Vermogen : 2160/2880 Kw
Bouwjaar : 2008

Bron :  Wikipedia    CC 3.0

30-11-2009 om 00:00 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
Categorie:voertuigen
(4)
29-11-2009
nieuwsgierig h�Baureihe 430
B a       u

B  b B  b  1  u (19)
baureihe

Baureihe 430

De Baureihe 430, voorheen ET 30, ook wel Eierkopfe genoemd, is een driedelig elektrisch treinstel voor het regionaal personenvervoer van de Deutsche Bahn (DB).



twee 430's in Essen Hbf
foto : Benedikt Dohmen    CC 3.0

De treinen werden in 1950 besteld voor het lokaal personenvervoer, de voorloper van de S-Bahn Rhein-Ruhr.
De treinen werden in 1955 door de Deutsche Bundesbahn in dienst gesteld.
Tussen 1980en 1985 werden alle treinen afgevoerd.



een rode 430 in bahnhof Willebadessen
foto : Volker Credé    CC 3.0

Deze trein is opgebouwd uit een stalen frame.
Voor het splitsen en combineren werden de treinen voorzien van Scharfenbergkoppelingen.
Deze treinen konden tot drie stuks gecombineerd rijden.



Blauwe 430   foto : Volker Credé    CC 3.0

Fabrikanten : Düwag,MAN,Fuchs,Westwaggon,WMD,Wegmann (Drehgestelle),SSW, AEG,BBC
Lengte over buffers : 80,4 m
Maxsnelheid : 120 km/h
Dienstgewicht : 134 t
Aandrijving : 4 motoren
Vermogen : 4x440 Kw
Bouwjaar : 1955

Bron :  Wikipedia    CC 3.0

29-11-2009 om 00:00 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:voertuigen
(3)
nieuwsgierig h�Baureihe 426
B a       u

B  b B  b  1  u (18)
baureihe

Baureihe 426

De Baureihe 426 ook wel Erdbeerkörbchen of Babyquietschie genoemd is een tweedelig elektrisch treinstel met lagevloer deel voor het regionaal personenvervoer van de Deutsche Bahn (DB).



een 426 in Plochingen bahnhof
foto : onbekend    

Het treinstel werd door het consortium van Siemens Transportation Systems en Bombardier en DWA ontworpen, ontwikkeld en gebouwd voor S-Bahn en regionaal personenvervoer.
Hieruit werd de Baureihe 425 ontwikkeld, de vier-delige variant van dat treinstel.
Het treinstel van de Baureihe 423 werd ontwikkeld voor andere S-Bahn netten en de Baureihe 424 werd ontwikkeld voor de S-Bahn Hannover.



BR 426 in Plochingen
auteur : Juergen G (?)    CC 3.0

Het treinstel is opgebouwd uit een aluminium frame.
Door de aanwezigheid van veel deuren en de lichte bouw kunnen in korte tijd veel passagiers worden vervoerd.
Het treinstel is uitgerust met luchtvering.
Er kunnen tot vier eenheden gekoppeld worden.



Bahnhof Oberammergau   auteur : M.Münkenwarf    

Fabrikanten : Adtranz, Siemens, Bombardier, DWA
Lengte over buffers : 36,5 m
Maxsnelheid : 160 km/h
Dienstgewicht : 63,2 t
Aandrijving : 4 motoren
Vermogen : 1175 Kw
Bouwjaar : 1999

Bron :  Wikipedia    CC 3.0

29-11-2009 om 00:00 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:voertuigen
(0)
28-11-2009
nieuwsgierig h�Baureihe 425
B a       u

B  b B  b  1  u (17)
baureihe

Baureihe 425

De Baureihe 425 is een vierdelig elektrisch treinstel met lagevloer deel voor het lokaal personenvervoer en voor het regionaal personenvervoer van de Deutsche Bahn (DB).

Het treinstel werd door het consortium van Siemens Transportation Systems en Bombardier en DWA ontworpen, ontwikkeld en gebouwd voor S-Bahn en regionaal personenvervoer.
Het treinstel van de Baureihe 423 werd ontwikkeld voor andere S-Bahn netten.



De 425 541-0
gebruiker : Nicolas17    CC 2.5

Het treinstel is opgebouwd uit een aluminium frame.
Door de aanwezigheid van veel deuren en de lichte bouw kunnen in korte tijd veel passagiers worden vervoerd.
Het treinstel is uitgerust met luchtvering. Er kunnen tot vier eenheden gekoppeld worden.

De treinen 425 150 tot 425 155 zijn uitgerust met klaptreden voor het gebruik op de S-Bahn en regionaal personenvervoer rond Hannover.



425 interieur
auteur : Jivee Blau    CC 3.0

Doordat de productie van de Baureihe 424 werd stop gezet werden voor de vijfde serie: 425 271 - 425 283 voor de S-Bahn Hannover besteld.

Na de opening van de Spoorlijn Tiergartentunnel inclusief Berlin Hauptbahnhof op 26 mei 2006 werd tot en met 9 juli 2006 (WK voetbal 2006) een treindienst met treinen van de Baureihe 423 en Baureihe 425 ingelegd tussen Berlin Südkreuz over Bahnhöfe Berlin Potsdamer Platz en Berlin Hauptbahnhof tot Bahnhof Berlin-Gesundbrunnen.



Oppenheimer bahnhof   auteur : Jivee Blau    CC 3.0

Fabrikanten : Adtranz, Siemens, Bombardier, DWA
Lengte over buffers : 67,5 m
Maxsnelheid : 160 km/h
Dienstgewicht : 114 t
Aandrijving : 8 motoren
Vermogen : 2350 Kw
Bouwjaar : 1999

Bron :  Wikipedia    CC 3.0

28-11-2009 om 00:00 geschreven door waaroemni

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Categorie:voertuigen
(3)




Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 

voor volledig scherm
...klik hier
kerst 2014


Laatste commentaren
  • nike air max 97 (yanxia39)
        op Luchtballonvaart
  • vriendelijk blog bezoekje (kinrooi webradio)
        op Kerstgroet
  • Hallo, lieve zondaggroetjes ... (gita)
        op Kerstgroet
  • Hoikes (steffie)
        op Luchtballonvaart
  • Hoikes (steffie)
        op Kerstgroet
  • Hoofdpunten blog saagje
  • Het oude moedertje
  • De legende van de maïs
  • Mans van de Maone
  • De boer en de duivel
  • De twee advocaten(slot)

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto



    Kribbelboek
  • vriendelijk blog bezoekje
  • Fijn weekend toegewenst
  • Fijne Zondag gewenst
  • Groeten uit Knokke-Heist
  • Groeten uit Knokke-Heist

    waaroemni
    E-mail mij


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Gratis aanmelden bij searchengines.

    Foto

    Archief per week
  • 23/12-29/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Welkom bij De Vrolijke Bloggers
    Laatste commentaren
  • nike air max 97 (yanxia39)
        op Luchtballonvaart
  • vriendelijk blog bezoekje (kinrooi webradio)
        op Kerstgroet
  • Hallo, lieve zondaggroetjes ... (gita)
        op Kerstgroet
  • Hoikes (steffie)
        op Luchtballonvaart
  • Hoikes (steffie)
        op Kerstgroet
  • Zondagse groeten (rudi)
        op Vredespaleis
  • Goedemorgen, een fijne dag gewenst. (Jasmijn2)
        op Vredespaleis
  • DE MAT (Maarten)
        op Kerstgroet
  • Zonnige groetjes uit Hasselt. (Jasmijn2)
        op Oklahoma
  • Kom jou een fijne Valentijn wensen ... (gita)
        op Kerstgroet
  • Fijne zaterdag, maatje(s)... (gita)
        op Kerstgroet
  • woensdaggroetjes (Frankie)
        op Kerstgroet
  • zomermissende zonloze zaterdagse zendingen (Frankie)
        op Oklahoma
  • GROETJES VAN UIT VILVOORDE (ESTER EN LEON)
        op Kerstgroet
  • Het is inderdaad veel te lang geleden dat ik hier was (marylou)
        op Kerstgroet
  • Zaterdaggroetjes maatje(s)... (gita)
        op Kerstgroet
  • Lieve groetjes en fijne dinsdag... (gita)
        op Kerstgroet
  • gelukkig nieuwjaar! (lipske)
        op Kerstgroet
  • Bijna weekend blogmaatje(s)... (gita)
        op Kerstgroet
  • Fijne start van de nieuwe week maatje ... (gita)
        op Luchtballonvaart
  • Hoi maatje (steffie)
        op Luchtballonvaart
  • Fijn weekend & Fijne feestdagen (Bernward - DF6JL)
        op Luchtballonvaart
  • hallo (lipske)
        op Luchtballonvaart
  • Lieve groetjes aus Oberhausen (Bernward - DF6JL)
        op Luchtballonvaart
  • Fijn weekend ... (gita)
        op Luchtballonvaart
  • Fijne dag maatje ... (gita)
        op Luchtballonvaart
  • Vrijdag groetjes maatje ... (gita)
        op Luchtballonvaart
  • hallo (lipske)
        op Luchtballonvaart
  • Fijne midweek blog maatje... (gita)
        op Paulus Potter
  • Fijne start van de nieuwe week ... (gita)
        op Willem Tell
  • Weekendgroetjes ... (gita)
        op Oklahoma
  • Fijne dag maatje ... (gita)
        op Apollo 12
  • hallo (lipske)
        op Apollo 12
  • Nen goeie mergent (Jeske)
        op Apollo 12
  • Fijne dinsdag ... (gita)
        op Tirpitz
  • Zondaggroetjes ... (gita)
        op US Marine Corps
  • Vrijdag groetjes maatje ... (gita)
        op Wilhelm Röntgen
  • hallo (lipske)
        op Sabena
  • Fijne midweek blog maatje... (gita)
        op Hawker Hurricane
  • Fijne start van de nieuwe week ... (gita)
        op Spaanse furie
  • Hoi Maatje (steffie)
        op Chevrolet
  • dat waren tenminste nog auto's ! (meeuw)
        op Chevrolet
  • Weekendgroetjes ... (gita)
        op Ivy Mike
  • hallo (lipske)
        op Bohemian Rhapsody
  • Donderdaggroetjes blog maatje... (gita)
        op Bohemian Rhapsody
  • Fijne dinsdag ... (gita)
        op Burger King
  • Zondaggroetjes ... (gita)
        op Metro van New York
  • Fijne dag maatje ... (gita)
        op Bunzing 2
  • Ben er weer... (gita)
        op Juan Luna
  • Hoi maatje (steffie)
        op Buntgras
  • Hallo Waaroemni,fijne avondgroetjes uit Terneuzen met veel liefs van Lilian en Paolo. (paolo)
        op Bungeejumpen
  • hallo (lipske)
        op The Walt Disney Company
  • Dinicreatief (Dini)
        op Bulwers fazant
  • MAANDAG!!! MAAK ER EEN FIJNE DAG VAN. (Rachel Belmans)
        op Bell X-1
  • hallo (lipske)
        op Bultkrokodil
  • Dag blogmaatje (Beverse Weetjes)
        op Great Chicago Fire
  • Dinicreatief (Dini)
        op Bulthaarmos
  • EERSTE GROETJES VAN UIT TURKYE! (Rachel Belmans)
        op Bullterriër
  • Dag Waaroemni,we wensen je een heel fijne zondag toe,groetjes uit Terneuzen met veel liefs van Lilian en Paolo. (paolo)
        op Bullterriër
  • Zondaggroetjes ... (gita)
        op Bullterriër
  • Hoi maatje (steffie)
        op Bullshitbingo
  • Dag Waaroemnie.Na onze 5-3 overwinning tegen K.FC.Izegem kom ik Je graag nog een fijne en gezellige zaterdagnamiddag toewensen. (Jos Vande Ghinste)
        op Bullshitbingo
  • Lieve weekendgroetjes! (Cates)
        op Bullshitbingo
  • Weekendgroeten blogmaatje(s) (Rudi)
        op Werelddierendag
  • Een fijn weekend gewenst (Benthe)
        op Werelddierendag
  • Fijne dag maatje ... (gita)
        op Werelddierendag
  • hallo (lipske)
        op Werelddierendag
  • Fijne midweek blog maatje... (gita)
        op Bullers albatros
  • Dag Waaroemni,prachtige fotoreportage,fijne midweekse groetjes uit Terneuzen met veel liefs van Lilian en Paolo. (paolo)
        op Bullers albatros
  • MAAK ER EEN MOOIE DAG VAN!! (Rachel Belmans)
        op Bullers albatros
  • Hoi maatje (steffie)
        op Bullers albatros
  • fijne avond ! (meeuw)
        op Bullers albatros
  • Prachtige foto's met een mooie beschrijving (José)
        op Bullers albatros
  • Dag Waaroemnie.Ik wens Je een heerlijke zonnige dinsdag toe. (Jos Vande Ghinste)
        op Bullers albatros
  • Een tof weekske wens ik je ! (Jeske)
        op The Flintstones
  • Goede morgen. (Jos Neys)
        op The Flintstones
  • Fijne maandag maatje... (gita)
        op The Flintstones
  • Het is maar hoe je het bekijkt. Ik wens je een heel mooie zondag. (Loek)
        op De Fabeltjeskrant
  • Dag Waaroemni,fijne zondag met groetjes uit Terneuzen van Lilian en Paolo. (paolo)
        op De Fabeltjeskrant
  • Lieve zondaggroetjes ... (gita)
        op De Fabeltjeskrant
  • Hallo (Athea)
        op Dag van de klant
  • die mennekes hebben allebei gelijk.. (Alda Bosmans)
        op Dag van de klant
  • een lieve groet ... (meeuw)
        op Dag van de klant
  • fijn weekend.... (Martine)
        op Dag van de klant
  • Veel kleine winkels zijn er niet meer, warenhuizen daarentegen wel (Annie & Rogier)
        op Dag van de klant
  • Fijn weekend gewenst ...uit Retie :lol: (Jeske)
        op Dag van de klant
  • Weekendgroetjes ... (gita)
        op Dag van de klant
  • hallo (lipske)
        op Biosfeer 2
  • Lieve dinsdaggroetjes blog maatje... (gita)
        op Honda
  • De herfst is begonnen (Wilfried)
        op Das Rheingold
  • Lieve zondaggroetjes ... (gita)
        op Das Rheingold
  • Vrijdag groetjes maatje ... (gita)
        op Armada de Moluccas
  • hallo (lipske)
        op Armada de Moluccas
  • Midweekgroetjes ... (gita)
        op Bullenpees
  • Fijne start van de nieuwe week blogmaatje ... (gita)
        op General Motors
  • Weekendgroetjes ... (gita)
        op Windows ME
  • hallo (lipske)
        op Newport Transporter Bridge
  • Lieve donderdaggroetjes ... (gita)
        op Newport Transporter Bridge
  • Fijne dag maatje ... (gita)
        op Californië
  • Goedemorgen Waaroemnie.Na 3 maand ben ik er gelukkig weer bij. (Jos Vande Ghinste)
        op Californië

  • Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!