***
Woensdag 30 oktober
Zon 7u31-17u21
Z Angelus van Acri
.
1594 - ALTIJD MAAR
KNAGEN AAN DATZELFDE BEE WAAROM MAKEN WE ER GEEN SOEP VAN, OF BEENDERMEEL?
.
De
Goedendag, cyber-versie
.
I) INLEIDING
Waar men gaat langs vlakke
wegen, komt men U O Mohammed wel tegen
. Eigenlijk luidt dat Mei-liedje waar
men gaat langs Vlaamse wegen maar wat volgt is een tekst voor héél de Lage
Landen, deze zowel van Noord als van Zuid, voor Heel-Nederland dus, waar alle
landschappen zo vlak zijn als een plas water. Of beter gezegd : met weiden als
wiegende zeeën, of vlakten der heide vol rust.
En dat het nu maar eens
genoeg moet zijn.
De tijd gereserveerd voor
het klagen wegens de Islammerij is opgebruikt. Nu moet er maar eens actie
komen. Want onze Elite, onder leiding van de ACW-potentaten, heeft gans
andere bedoelingen met ons dan ze zeggen. We moeten ze dus voor zijn. Een vuist
maken tegen hun geleuter. Want ze zijn bezig ons erin te luizen
.
Bokshandschoenen
aantrekken, zegt U? Precies alsof die kogelvrij zouden zijn! Voor de komende
verkiezingen zouden er straffere affiches moeten komen. Buurtbewaking met
telkens per man een flink slachtrijp varken aan de lijn, of afbeeldingen van
een knokploeg met een Goedendag erbij, of zo. Dat is
toch een nuttig voorwerp voor dagelijks gebruik gebleken in vroegere gevechten
van man-tegen-man
. Er is trouwens geen meldingsplicht voor en dat soort gerief
komt nier voor op de lijst Verboden Wapens van Onkelinx. Het is dus zelfs
Kinderen Toegelaten
. Bij vraag naar de herkomst, kan er altijd verwezen
worden naar 1302, de familie-eer en het respect voor de voorvaderlijke
gebruiken..
Wedden, dat mits een
beetje oefenen, daar met goed gevolg geen enkel kromzwaard tegen kan ingezet
worden?
Wij steken dan in de
zakken van iedere gevallen Moslimbroeder een stuk verbrande Koran, zodat wij er
zelfs goed uitkomen. JaJa, we zullen rap bijleren om anderen de schuld in de
schoenen te schyuven. Wie weet, krijgen we dan zelfs nieuwe woningen van
Bourgeois!!
*
Of moeten wij vrezen, dat
het Lamme Goedzakken als we van nature zijn, voor zoiets reeds te laat is?
.
II MIDDEN
Protesterende Moslimbroeders maken mij trots op
christendom
door Hala Naoum Néhmé 29 okt 2013
*
Veel Egyptische kerken zijn doelwit van geweld
Tot vervelens toe verzekerden Nederlandse arabisten
ons dat de Moslimbroeders geweld hadden afgezworen. Maar afgelopen zomer laaide
de jacht op christenen in moslimlanden weer op. En de arabisten blijven stil.
Stelt u
zich eens voor dat we in de nasleep van onze nationale discussie over racisme
en Zwarte Piet in volle woede massaal naar wijken trekken waar veel zwarten
wonen om hun bezittingen in brand te steken, opdat hun straten nog lang
herinneren aan onze vergeldingsactie.
Dé zwarten moeten boeten voor het feit dat het
Platform Slavernij Verleden Nederland aan de schandpaal nagelt door het van
racisme te betichten en zelfs de Verenigde Naties te vragen ons kinderfeest te
onderzoeken.
Miss World
Hoe bizar zo'n gedachte-experiment ook lijkt, in
sommige werelddelen kan het werkelijkheid zijn. Een misstap van een enkeling
wordt ervaren als een misdaad van allen en leidt tot strafexpedities die weinig
aan de verbeelding overlaten.
Christenen in de islamitische wereld kunnen
hierover meepraten.
Neem de Nigeriaanse columniste die in 2002 in een
krant, eigendom van een christelijke uitgever, schreef dat de dames van de Miss
World-verkiezing wel eens in de smaak zouden kunnen vallen bij Mohammed.
Moslims, die de verkiezing van een christelijke
morele decadentie vonden, waren furieus. Hun woedeaanvallen leidden tot
tweehonderd doden en twaalfhonderd gewonden.
Machetes
Ooggetuigen spraken destijds met een Nederlandse
journalist die in dagblad Trouw vastlegde hoe moslimjongeren plunderend de
christelijke wijken introkken, voorbijgangers aanvielen, automobilisten uit hun
wagens sleurden om hen met machetes en bijlen af te maken, onderwijl Allahu
Akbar (God is groot) roepend.
Of neem de zaak van de veertienjarige gehandicapte
Pakistaanse Masih die vorig jaar weken in een streng bewaakte gevangenis werd
vastgehouden op verdenking van godslastering.
Een imam zou in de boodschappentas van dit
christelijke meisje verbrande Koran-bladzijden hebben aangetroffen. Dit
resulteerde in een door woedende moslims georganiseerde hetze om honderden
christenen uit hun woonwijken te verjagen.
Diaspora
Uiteindelijk bleek de imam die Masih van
godslastering beschuldigde zelf de dader te zijn. Hij zou hebben gezegd dat
zulke beschuldigingen de enige manier zijn om christenen uit de buurt te
verbannen.
In Egypte, het land dat tot afgelopen juni door de
Moslimbroederschap werd geregeerd, is het lot van christenen niet veel anders.
Reeds onder het bewind van toenmalig president
Hosni Mubarak werd het hen zwaar aangerekend dat hun diaspora voortdurend
aandacht vroeg voor hun benarde positie. Hiermee zouden zij het imago van
Egypte schaden en daar moesten ze voor bloeden.
Aanjager
De Moslimbroederschap fungeerde, ook onder Mubarak,
als de ritmische aanjager van heksenjacht jegens iedereen die niet de
soennitische islam aanhing.
Hun ordetroepen boekten dan ook grote successen,
die wellicht het beste worden geïllustreerd door de film Hassan, Marcus en
Cohen (1954). Op het moment dat hij verscheen leefden nog joden in Egypte (in
de persoon van Cohen) en hadden zij een relatief vreedzaam bestaan, naast
moslims (Hassan) en christenen (Marcus).
In 2008 verscheen een 'bijgewerkte' versie van de
film, Hassan en Marcus. Cohens verdrijving uit Egypte resulteerde in zijn
symbolische verdwijning uit de film. In een vraaggesprek met hoofdrolspeler
Adel Imam zei hij: 'Ik maak me zorgen over het moment waarop de film Hassan
verschijnt.'
Fatwa
Marcus is dan, als alles verloopt zoals gepland,
ook verdreven, waarmee de gedroomde monoreligieuze staat van de
Moslimbroederschap een feit is.
Het eigenaardige is dat deze groepering haar
intenties en ambities nooit heeft verborgen. Sterker, in 1980 vaardigde haar
moefti en tevens bestuurslid Mohammad Alkhatib een fatwa uit waarin
vernietiging van kerken als een religieuze plicht werd gepresenteerd.
Sindsdien doen Alkhatibs volgingen hun best de daad
bij het woord te voegen, met als absolute dieptepunt de gebeurtenissen van
afgelopen zomer in tien Egyptische provincies.
Nieuwsuur
Binnen enkele dagen werden volgens
mensenrechtenorganisaties meer dan 43 kerken in brand gestoken en 200
christelijke eigendommen zoals buurtbibliotheken, opvangcentra, kloosters,
lokale banken, scholen, winkels en huizen beschadigd.
Deze gebeurtenissen hebben zo veel indruk gemaakt,
zelfs op actualiteitenrubriek Nieuwsuur, dat de verslaggever sprak van Egypte's
Kristallnacht. Interessanter is echter dat het overgrote deel van de
Nederlandse arabisten stil was.
Tsja, wat moeten zij zeggen nadat ze de natie in
2011 en 2012 tot vervelens toe hadden verzekerd dat de Moslimbroederschap
geweld zou hebben afgezworen, dat het karikatuur van een wolf in schaapskleren
achterhaald is en dat de Broederschap zelfs een 'islamitische variant van het CDA'
is?
Naïef
Maar eerlijk is eerlijk, de Nederlandse arabisten
zaten er niet verder naast dan hun westerse vakgenoten die gedurende de
zogeheten 'Arabische lente' de vleesgeworden naïviteit waren.
Hoe dit gebeurde, wordt door de Amerikaanse
Moslimbroederschap-kenner Eric Trager in Foreign Policy uitstekend beschreven. 'How did so many Western
analysts get Egypt's Islamist movement so wrong?' vroeg Trager zich af.
Op de breed gedeelde overtuiging in de wereld der
Arabisten dat de Moslimbroeders democraten zijn, schrijft Trager: 'Don't kid
yourself.'
Nederland
Enkele weken geleden demonstreerde een handjevol
moslimbroeders op de Dam in Amsterdam tegen het afzetten van president Mohammed
Morsi. Zij eisten respect voor de democratie en rechtsstaat die Morsi tot
president kroonden.
Ik liep toevallig langs en dacht: democraten hier,
antidemocraten elders. Ik wilde nog roepen dat democratie ook respect voor de
minderheden inhoudt maar hield de eer aan mijzelf, wetende dat mijn woorden
niet in vruchtbare aarde zouden vallen.
Ik liep weg, trots op de christelijke Nederlandse
cultuur die deze groeperingen alle vrijheid geeft hun leven te leiden, en mij
afvragend welke gevolgen de afwezige wederkerigheid ten opzichte van
andersdenkenden hier in het Westen zal hebben. Want 'behandel de ander zoals je
behandeld wil worden' komt al eeuwen niet voor in het woordenboek van de
Broederschap.
*
III
SLOT
Na
de Verkiezingen zouden wij ook affiches kunnen verspreiden, met Haatbaarden en
Nicab-wijven er op, met de tekst : Nee, Mercie Doet het licht maar uit.
Maar
Dedju; daar is nog altijd het CGKR en die lachen daar niet mee. Tenzij wij, rap
van aannemen als we zijn, daar voorafgaandelijk vlug n Moslimmeke doen?
Kunnen we meteen een paar brandweeragens en/of ambulances prijs maken. Kunnen
later altijd van pas komen!
Geschreven door AABEE via
Digitalia
|