1497 - ONS LAND TUSSEN DE LAEKENS VAN TWEE H- HANSWORSTEN
.
1497 - ONS LAND TUSSEN
DE LAEKENS VAN TWEEH- HANSWORSTEN
.
De
twee rug-ridders
Even
voor ze in intieme kring, aan de slag gaan
.
Sssst! Die van rechts is
nog niet zoals men zegt, uit de kast gekomen. Dat hij, net als Ludwig II van
Beieren, die halve gare van Schloss Neuwandstein, s nacht met zijn adellijk
vriendje (Thomas d'Ansembourg) gedrogeerd in de maneklare nacht gaat spelvaren
op de vijvers van Laeken, is niet bewezen en mag derhalve alleen maar op een
eeuwig zwijgen voortverteld worden. Van die Ludwig weten we het zeker, want hij
werd op zekere morgen dood teruggevonden .. De Waalse journalist echter,(Fréderic
Debotsu, zie Wikipedia)) die over de niet zo normale prinselijke gevoelns en
over de vier in vitro verwekte kinderen, n boek heeft geschreven, staat
genoteerd in het balboekje van een Calabtrese Camora schone, relatie van de
koningin-moeder. Er wordt echter nog getwijfeld over een doorgeknipte
remleiding, een verdwaalde kogel of een dodelijke alpinisten-val.
Maar na een intiem en
geheim gehouden gesprek ten paleize tussen de twee adellijke betrokkenen en de
journalist, werd overeengekomen geen proces wegens laster en eerroof te voeren,
maar om integendeel de journalist te adelen voor het brengen van deze lastige
boodschap. Paola staat daar dus mooi te
blinken met haar molentjes.
Zijne Nieuwbakken Majesteit
echter zal, eenmaal Koning, het contract van zijn Mamaatje moeten breken, wat
niet abnormaal is voor een Coburger. Deborsu, let op Uw saeck! De Nieuwe Sire
zal op een later nog overeen te komen dag, de voorkeur geven aan een ongelukkige
val. Want over Julien Lahaut blijft men mar schrijven, alhoewel de man achteraf
nooit nog iets heeft laten van zich horen. De overgrootvader, die de kogel
kreeg in het bed van de echtgenote van een legergeneraal die hem, de koning, daar
op het nachtelijk uur had aangetroffen, kwam officieel om bij een eenzame
nachtelijke klimpartij in Marche-les-Dames. Door, eenmaal dood, dood van de
rotsen te vallen. Toen hij gevonden werd, had hij zelfs zijn bril en zijn kepie
nog op, wat de identificatie aanzienlijk vergemakkelijkte. Verder onderzoek naar
de juiste doodsoorzaak werd niet nodig geacht : de man was toch al dood. Over
zon perfecte dode, geen slecht woord mer.
Ook in Küssnacht
(Zwitserland) schijnt er stront aan de kogel te zijn geweest, die de
grootmoeder Astrid had gedood. Allez, toch volgens het hotel-personeel waar het
koppel na een flinke echtelijke ruzie die morgen was vertrokken. Ja Jan bij de
Coburgers zit een ongelijk altijd in een klein (kogel)gaatje.
*
Hieronder vindt U een
kleine opsomming van hoeveel de Goedheilig Man, de Bisschop van Smyrna, op het
einde van iedere maand in alle discretie in de schoentjes van elke Coburger
komt leggen.
De Dikke van Diksia kwam
op een middag (donderdag laatst?) in het Journaal vertellen nadien s avonds niet
meer herhaald) hoe de dotatie voor de 3 dutskes van kinderen van Albert
Second was tot stand gekomen. Het was, zei deze Grote Staatsman, een vergissing
geweest, veroorzaakt door de zwakte van hem en de overige regeringsleiders, bij
de onvoorziene dood van de Gelukzalige Bouduin, Roi des Belges, die nacht in Motril
(Spanje). Zijn broer, de flierefluiter Albert wilde zich wel opofferen om de
Kroon over te nemen en aldus het Land van zijn Vader te redden, maar kijk kijk,
de voorwaarde hem opgelegd door zijn Italiaanse grabbelnicht, was : levenslang
een onbezorgd einde van elke maand voor zijn 3 koters. Delfine Boël was toen al
wel een tijdje uit de bloemkool, maar nog altijd onbekend en dus onbekend door
het Volk en dus ook door de Dikke van Diksia.
Dat arme kind moest dus
zelf voor de boterham zorgen; net zoals de andere half-Coburgertjes die elders
in het land ook alleen zijn moeten groot groeien.
JaJa, Eendracht maakt
Macht!
.
Ter zake :
De eksters van Laken
Vanaf 25 oktober 2019, leeftijd dat ze 18 jaar zal
worden, zal Prinses Elisabeth 683.560 à 691.000 euro/jaar + maandloon van 8.583
euro ontvangen. Nog één die nooit zal moeten werken! Hoelang gaan we dat
blijven slikken? En hier volgt de rest van de eksters:
Koning Filip: 10,5 à 10,7 miljoen euro/jaar
Koning Albert II: 743.000 euro/jaar (kosten) +
maandloon van 8.600 euro
Koningin Fabiola: 341.000 à 345.000 euro/jaar +
maandloon van 4.500 euro
Prins Laurent: 211.600 à 213.900 euro/jaar +
maandloon van 4.500 euro
Prinses Astrid: 211.600 à 213.900 euro/jaar) +
maandloon van 4.500 euro
.
Naast
stelen, kunnen eksters meestal ook goed liegen. Volgens onze onovertroffen Premier
Ministre, zal de Sire en zijn Madame altijd verder à la disposition blijven
van de Nation. De Sire zelf daarentegen in zijn afscheids-speech, vertelt dat
hij en zijn Madame zich discreet zullen terugtrekken. Voilà, weer een echte
Tsjeven-streek : enerzijds, anderzijds ..
Zij,
de vertrekkenden, weten immers dat hunne Fiston rijp is van hart en van geest
om deze protocollaire functie op zich te nemen.
De
Sire beweert dat hij de koning moet zijn van alle Belgen, waarbij hij
gemakshalve vergeet dat hij en de zijnen de eersten zijn om een behoorlijk deel
der Vlamingen in een schutkring af te zonderen om hen te behandelen als
schurftige honden. Wat eigenlijk niet eens zo erg is, want de liefde is
wederkerig en zal niet onder stoelen of tafels worden weggestopt. Ergo : wij
zouden de Coburgers kunnen knuffelen tot de dood er op volgt!
*
Slot
bemerking : in 1945, rond de Koningskwestie van Leopold III, wilden de
Franscouillons, net als in Italië, de Republiek uitroepen. De domme Vlamingen
echter waren Leopold III dankbaar voor de capitulatie in Mei 40, die in West
Vlaanderen duizenden samengetroepte vluchtelingen het leven had gered. De
Tsjeven vonden toen in de jonge Bouduin het Ei van Colombus. Hij grabbelde van
zijn 15de met zijn mooie bevallige stiefmoeder Liliane Baels en
bleek dus uit het goede Coburger-hout te zijn gesneden om het land te leiden.
De
Coburgers zouden de Vlamingen dus iets meer dankbaarheid kunnen betonen. Want
zonder die domme Vlamingen, hadden ze het al meer dan 60 jaar kunnen afbollen,
terug naar hun kinderboerderij in Saksen.
1496 - LEO VINDEVOGEL DOOR DE REPRESSIE EN KAREL COBURGER IN KOELEN BLOEDE VERMOORD
.
Zondag 21 juli
Zon 5u54-21u43
H Brigitta van Zweden
.
1496 - LEO VINDEVOGEL
DOOR DE REPRESSIE EN KAREL COBURGER IN KOELEN BLOEDE VERMOORD
.
Zelfs
Google draait vandaag mee in het koninklijk circus
Poenscheppers
onder elkaar, hé!
.
Als straks na de gloriol
de troon weer misschien voor jaren zal bezet zijn en de realiteit van de
massa-immigratie zijn rechten zal hernomen hebben, ergens als de vet betaalde kleur-parlesanters
weer aan het be-stieren zijn geslagen, ergens in september dus, hebben wij
Vlamingen een datum uit 1945 te herdenken (21/9) waarop Leo Vindevogel door 11
Rijkswachtkogels moest sterven. Elkendeen zou zeggen : Hij rustte in vrede,
maar zolang de schandelijke belgische staat nog bestaat, kan noch hij noch om
het even welke Vlaming in vrede leven of in vrede sterven.
*
Iedere week staan in t
Pallieterke tientallen artikels die elk op zich het weekblad onmisbaar maken
voor elke Vlaming die kan lezen en schrijven. Af en toe staan er van die
uitschieters in, die het zelfs bijna onbetaalbaar maken, danig zijn ze
precieus. Het zijn pareltjes van fijn geslepen diamanten die de repressie
levendig houden en die het waard maken om meegedragen te worden tot Het Uur der
Vergelding geslagen heeft.
*
Juist, Ma, ik heb het inderdaad
nog van U geleerd. Alhoewel danig uit de mode spreekt het boekdelen : God
borgt, maar schedt niet kwijt. Dat gezegde werd mij ingelepeld samen met de
fluitjespap waarmee je je gezin moest zien te laten overleven, in die droeve
oorlogsjaren toen je er ineens alleen voor stond.
Als Vlaming staan we
morgen, 21 juli, op het punt om de 7de Sex en Coburger op rij op de
troon te moeten dulden, maar Ma, ons geduld is op. Weet U nog, Ma, dat wij toen
leerden zingen van als ik groot en sterk
zal wezen, zal ik op zijn kl*ten slaan. Voor zon onbetamelijke woorden
vlogen we toen zonder eten naar bed. Maar heden ten dage is dergelijke
vocabulaire zelfs op TV schering en inslag, enzelfs moesten we nu de daad bij het woord voegen, zou je daarboven onze
Pa zien knikken, en zou je niet anders kunnen dan ons gelijk geven. Och Ma, we
zullen niemand kwaad doen, alleen maar een beetje laten boeten . Zon 1.000
keer meer dan onze Pa heeft afgezien, toen hij op 39-jarige leeftijd op zijn
sterfbed met kapotte longen alleen nog maar kon knikken, dat hij inderdaad
doodging. Zaterdag 20 maart 1943, kwart voor vier.
.
Ter zake :
Leo Vindevogel - eerlang een biografie
*
De naam Leo Vindevogel zal onze lezers vertrouwd in
de oren klinken. In de loop van het bestaan van ons weekblad werd al
herhaaldelijk aandacht besteed aan deze katholiek-flamingante
volksvertegenwoordiger uit de Vlaamse Ardennen en oorlogsburgemeester van Ronse.
Doordat hij weigerde naar Duitsland te vluchten,
kwam zijn proces in geen tijd voor de repressierechtbanken. Een proces dat meer
weg had van een Sovjet-showproces uit de jaren dertig van vorige eeuw dan van
een eerlijk proces. Ondanks een tegenstrijdig vonnis, levenslang voor de
krijgsraad en de doodstraf voor het krijgshof, werd hij op 25 september 1945
geëxecuteerd. Vindevogel was de enige volksvertegenwoordiger ooit die op last
van Belgische instanties gefusilleerd werd. Samen met de processen tegen Irma
Laplasse en August Borms, was het proces tegen Vindevogel één van de meest tot
de verbeelding sprekende uit de repressieperiode.
Over hem werden er honderden artikels en een
handvol licentiaatsverhandelingen geschreven. Een allesomvattende
historische biografie ontbrak evenwel. Die leemte
zal nu gevuld worden door de biografie die Pieter Jan Verstraete geschreven
heeft. Eerder publiceerde hij al omvangrijke biografieën, van Odiel Spruytte,
Reimond Tollenaere en Hendrik Jozef Elias. Voor zijn Vindevogelbiografie kon
Verstraete gebruik maken van een aantal nieuw ontdekte bronnen, zoals het
zogenaamd verdwenen oorlogsarchief
van de stad Ronse. Het boekwerk zal op de
symbolische
datum van 25 september 2013 in de lokalen van de
Christen Volksbond (Zonnestraat) in Ronse een bij uitstek historische site
voorgesteld worden. De biografie telt 700 bladzijden, is geïllustreerd en zal
gebonden en genaaid met stofwikkel uitgegeven worden.
Tot midden september bedraagt de voorintekenprijs
34 euro, daarna 48 euro. Iedere intekenaar krijgt begin september een
uitnodiging voor de voorstelling. Bestellen kan door 34 euro (+7,50 euro
verzendingskosten) te storten op rekeningnummer BE64 4627 2867 9152 van Pieter
Jan Verstraete, 8500 Kortrijk.
Iedereen die naar de voorstelling komt, of het boek
wenst af te halen op de Vlaamse Ruilbeurs in Nijlen op 20 oktober (tussen 9 uur
en 15.30 uur), hoeft uiteraard geen verzendingskosten te betalen. Van zodra het
boek verschenen is, zal het op deze bladzijde uitvoerig besproken worden. KVC
.
Lezers
van t Pallieterke hebben deze boodschap verleden week kunnen lezen in hun
lijfblad.
Ik
kon niet vroeger reageren, omwille van mijn emoties, telkens de naam Vindevogel
valt. Pas veel later heb ik begrepen, waarom ons Moeder die 21steseptember 1945 als een Mater Dolorosa voor de
icoon van de Maagd Maria achteraan in ons kerkje stilletjes zat te schreien. De
Pastoor kwam troostend naast haar zitten, en ik hoorde hem zeggen, dat ze samen
voor onze Pa zouden bidden. Toen werd ik de kerk uitgestuurd, want ik was zojuist
benoemd tot misdienaar met recht om elke dag, na het Lof, in de Pastorie, een
dikke witte boterham te krijgen met rabarber-confituur, nadat ik een half
uurtje onkruid had getrokken, samen met Marie, de pastoorsmeid.
De
juiste relatie van ons familie met Vindevogel is mij nooit onthuld, maar ik
vermoed dat ze te zien heeft met de oorlogsburgemeester van onze eigen gemeente,
een in-brave ondernemer die toen op een haar na hetzelfde lot als Vindevogel
heeft moeten ondergaan.
*
Het
mag duidelijk zijn, dat ik hierboven met hart en ziel reclame heb gemakt voor
het boek van Pieter Jan Verstraete.
1394 IS ER VOLGENS U NOG STEEDS TIJD VOOR SPITSVONDIGHEDEN, JOHAN SANCTORUM?
.
Zaterdag 20 juli
Zon 5u53-21u45
H Margaretha van Antiochiës
Margriet houdt haar water niet
.
1394 IS ER VOLGENS U NOG
STEEDS TIJD VOOR SPITSVONDIGHEDEN, JOHAN SANCTORUM?
.
De
Engelenburcht, eigenlijk het mausoleum van Keizer Hadrianus,
Met
bovenop de Aartsengel Michaël die het zwaard terug in de schede steekt. Werk (1752)
van Gentenaar Pïeter Antoon Verschaffelt.(*)
.
Voor wie in Italië als
toerist langs komt, of meer nog voor wie er dagdagelijks leeft, wordt de
Geschiedenis al gauw een open boek. De inkt van vorige blog, mijn schriftelijk
en dus duidelijk standpunt flagrant tegen-in de stelling van deze gevierde en
bewonderde journalist die Johan Sactorum nog altijd is, was
amper droog en op het Internet gezwierd, of daar ging de bel met onderstaand
telegram, direct van het hoofdkwartier. Niet neuten, klonk het, kiezen : eieren
of jong! Zelfs mijn 3 Duitse Herders, op een rijtje met de koppen naast elkaar
dicht bij t Baasje, vanwege het donderweer in de lucht, keken mij verwijtend
aan.Heeft Baasje wel goed genoeg uitgekeken?
schenen ze mij te zeggen. En waar trekt dat nu op om oude knarren als de
Engelenburcht in Rome erbij te betrekken? Waar is het verband tussen het
Antieke Rome en de achterlijke Islam? Wel, schattekes, ik zocht naar uiterlijke
tekenen van meer dan 500 jaar achterlijkheid voor de Kerkelijken, en zo kwam ik
terecht bij dat Romeins mausoleum aan de boorden van de Tiber, die mits een
beetje aanpassingen,symbool kan staan
voor de ridderlijke stoerheid voor de Leer der Christelijkheid. Dat kunt U
alleen maar begrijpen, nadat Uw nietigheid neus aan neus heeft gestaan met deze
rots van grootsheid. Het stoere stenen ding staat er trouwens lang van voor de
geboorte van Mô de Kinderverkrachter, namelijk van 135-139 na Christus. De
Gentse beeldhouwer Pieter Antoon Verschafflelt (*) mocht dit 5de en voorlopig laatste
exemplaar van de Aartsengel Michaël leveren, de 4 overige versleten zijnde
door de tand des tijds. Gent was toen nog niet socialistisch bestuurd en Marx,
de hippe leidsman, zat trouwens ten ook nog in moeders bloemkool.
*
De Aartsengel Michael,
bovenop de Engelenburcht steekt, zoals U bij nader toezien kunt bemerken, ook
in 1752 het zwaard terug in de schede. Korte tijd voordien immers waren de
Turken schandelijk verjaagd voor de poortenvan Wenen (1683) en de Islammerij was voor jaren gedoemd zijn wonden te
likken.
Reiziger, gedenk deze
gebeurtenissen als U in Rome voor de Engelenburcht staat. Want er is, sedert 1683 voor de poorten van Wenen,
eens te meer een periode aangebroken waar de Islam denkt zijn wonden voldoende
gelikt te hebben. Volgens de toenmalige
Paus (die van de eerste Aartsengel-met-zwaard) was de Pest toen (590)
overwonnen. Islam is nog erger dan de pest en de cholera samen en dus moeten
wij nu even praten. Want.
De tijd dringt om de
handen in elkaar te slaan. De gerlaïciseerden hebben inderdaad weinig
ervaring met de strijd op leven en dood met de Islam, dus zijn ze minder goed
geplaatst dan de Kerkelijken om deze vijand openlijk en efficiënt aan te pakken.
Desnoods lijfelijk, als de democratische middelen, zoals nu stilaan blijkt,
uitgeput zijn. Gelaïciseerden hebben meer ervaring in bla-bla in een op
voorhand verloren debat met Muzelmannen om compromissen te sluiten. Cfr inderdaad
Theo Van Gogh : die wilde er ook over praten, kijk eens aan! In de strijd op
leven en dood, die ons opgedrongen wordt en waarvan de uitslag blijkbaar op
voorhand vaststaat (zie hieronder) geeft men zich niet, à la De Wever, op
voorhand bloot. Op het slagveld van man-tegen-man gaat her er om, wie als eerste
slaat of als eerste geslagen wordt. De rest is niets meer dan de echo van een
achteraf verzonnen verhaal.
Of is het niet zò, dat wij
Vlamingen, dag-in-dag-uit slaag krijgen juist door al die bla-bla?! We zijn
zelfs zo dom, hun hoofdkwartieren, waar ze zogezegd samenkomen om te bidden in
het koeterwaals, te bekostigen en te onderhouden, tot het betalen toe voor de rook
uit hun schouwen. Dat is geen naïviteit meer, maar medeplichtigheid die we
vooral de Tsjeven moeten aanrekenen.
Voortgaande op wat die
Engelse hokus pocus vertelt, is het zelfs te laat om de democratische Wetten
toe te passen. Want iedere Moslim keurt die moord op die ongewapende Engelse
soldaat die in vredestijd in de rug door 2 man werd aangevallen en afgemaakt,
in zijn hart goed en verheft de moordenaars tot martelaren voor Allah. Stel U
eenzelfde scenario voor einde de jaren 30, moest een Belgisch soldaat op die
manier in eigen land zijn afgemaakt door Duitsers Dan was de volgende dag
Berlijn van de aardbodem geveegd door een van die geriefelijke atoombommetjes,
moesten die al uitgevonden geweest zijn.
De Aartsengel Michael moet
dringend zijn zwaard weer uit de schede trekken, om er op los te kloppen. Wie
weet, is het geen hoog tijd, om een nieuwe Aartsengel Michaël te bestellen voor
op de Engelenburcht. Een die met getrokken zwaard de lucht doorklieft in die ene
taal die Muzelmannen begrijpen.
*
Wat als er nu iets
ondernomen moest worden tegen Mekka? Iets om, 1.000 jaar na de Kruistochten,
dat werk eindelijk eens voor altijd af te maken?
Ach neen! Het Nazi-dom was
tenminste een netjes afgelijnde ideologie, weliswaar uitgerust met vele tentakels,
maar allemaal van bescheiden afmetingen. De Islam daarentegen is een poliep met
alleen maar vangarmen en een kop in de vorm van een halve maan, met dikke
groene gif-ogen onder een tulband. Die tentakels groeien, naarmate ze worden
afgekapt, dubbel zo snel en dubbel zo dik, terug aan. Omdat ze gevoed worden
door mensenbloed.
*
Hallo, Johan, bent U nog
daar? U kunt misschien eens in de literatuur het verhaal van de meer
burgerlijke Sint Joris en de Draak herbekijken? Voor mijn part neemt U zelfs contact
met de Aartsengel Michel, die van
hierboven, die in dezelfde ploeg heeft gereden. Enfin, de Kerkelijke
Geschiedenis staat bol van dergelijke verhalen, dus zal er wel iets van aan
zijn.
*
En dan is er nog iets,
beste Johan. Een man van Uw eruditie zal toch wel weten, dat de Muzelmannen
doorheen de Geschiedenis als de dood zijn voor het teken der Kruisridders : ze
vallen zelfs, in onze tijd, de Rode Kruiswagens aan die hun eigen gekwetsten
van de slagvelden afvoeren. We mogen ze dat niet kwalijk nemen, dat is hun
koeltoer, zeggen ons de media.
Het zou dus een goede zaak
zijn, om voortaan naast de Zwarte Leeuw op Gouden veld, op gelijke hoogte, het
Kruis der Tempeliers te plaatsen. In navolging van een Christus-oud gezegde,
dat volgens BDW als volgt zou luiden; In hoc signis vinces. Ik moet het U
trouwens niet zeggen, dat onze Leeuw precies via de Kruistochten bij ons is gekomen?!
Hoe zouden wij anders ooit van Koning Nobel hebben gehoord?
*
Weet U, als ik dit allemaal
op die manier neerschrijf, klinkt er absoluut geen oneigenlijke triomf door
mijn woorden. Al moet ik toegeven, niet bekend te zijn met historische
uitspraken van Vrijzinnigen in de strijd tegen de Muzelmannen.
*
Nog een klein detail uit
de verhalen die onder Muzelmannen de ronde doen. Bij de verovering van Jeruzalem
door de Graaf van Vlaanderen op 15 Juli 1099 vermelden ze tandenknarsend maar
met ontzag in hun ogen, dat het
Muzelbloed tot kniehoogte in de straten van Jeruzalem stond. Zoiets wordt in
hun herinnering bewaard, omdat het strookt met hun eigen manier van denken ..
.
Ter zake :
Sharia zal ook in België gelden
www.vlaamsbelang.org Ook in België zal op een dag
de sharia gelden.
*
Anjem Choudary, de Britse leider van sharia4Uk en
de mentor van Fouad Belkacem, laat er in een interview met Humo geen twijfel
over bestaan dat ons land binnen afzienbare tijd zal verworden tot een
islamitische staat.
Het gesprek
met Choudary levert een onthullende kijk in het brein en de denkwereld van de
steeds groter wordende groep van sharia-adepten. Zo rechtvaardigt de man zonder
verpinken de barbaarse moord op de Britse soldaat Lee Rigby. Rigby werd op 22
mei in London aangereden door twee islamisten en vervolgens gruwelijk bewerkt
met messen en een hakbijl. Geen enkele moslim zal zeggen dat Lee een onschuldige
was. Of je hem daarvoor moet vermoorden, hangt af van de individuele
inschatting van de moslim. Eerder verklaarde Choudary in een druk bijgewoond
vrijdaggebed in Walthamstow dat Rugby zal branden in de hel en dat de daders
martelaars van Allah zijn.
Radicale islam is mediaterm
Maar ook
over het islamitisch imperialisme is Choudary schrikbarend eerlijk. Tegen 2050
zal Groot-Brittannië een islamitisch land zijn. Op een dag zal de sharia overal
gelden, ook in België. Niet onterecht haalt Choudary daarvoor de snel
groeiende moslimbevolking aan die als gevolg van hogere geboortecijfers en
immigratie de Europese bevolking in snel tempo tot een minderheid herleidt.
In een
interview in Knack vorig jaar veegde Choudary (terecht) ook de term radicale
islam van tafel. De radicale islam is een mediaterm en bestaat niet: er is
alleen de islam (Knack, 20 juni 2012). Inderdaad, de islam is een
fundamentalistische veroveringsgodsdienst. En elkeen die zich moslim noemt en
als dusdanig de koran belijdt vormt per definitie een gevaar voor onze meest
essentiële waarden en grondrechten.
Een ding is
alvast positief: het is goed dat Choudary ons nog eens met de neus op de feiten
drukt. Voor het te laat is.
.
Alle
gekheid op een stokje : de Sharia-adepten weten drommels maar al te goed dat ze
ongestraft de democratie mogen uitdagen. Het is een wetenschap die ze iedere dag, wereldwijd mogen opdoen.
Dat die uitdagingen subversief zijn, ja ergens zelfs, onwettelijk ontgaat
iedereen. Andere wetten laten primeren boven de wetten van het eigen land : dat
toelaten is gewoon zelf-destructie met voorbedaachten rade en is wetens en
willens medeplichtig zijn aan de grootste genocide ooit..
Een
Overheid die dat toelaat, moet worden weggestemd en voor de Volkerenrechtbank
gebracht. Op 25 Mei 2014 kunnen we allemaal daarvan de jury vormen voor die
Rechtbank. Dat kost niet eens 5 minuten politieke moed, maar slechts 5
seconden. Als tenminste de verkiezingen niet weer eens vervalst worden ..
1493 - OVER EEN GELACÏCEERDE SAMENLEVING ZOALS DE ONZE
.
Vrijdag 19 juli
Zon 5u51-21u46
H Arseen
1493 - OVER EEN
GELACÏCEERDE SAMENLEVING ZOALS DE ONZE
.
Sedert
de Verlichting weten we beter
Hoe we
van onze tegenstrevers moeten af geraken ..
.
Vandaag, de zoveelste
tropische dag op rij, fris uit de frigo, een herkauwstukje over de Antwerpse
Brokkendoos van t Kiel. Zoals altijd heeft Johan Sanctorum gelijk met wat hij
kwijt wil op het forum van Visionair België. Als een van de vele ether-vervuilende
bloggers die door de Meester met een scheef oog bezien woedt, veroorlooft
ondergetekende twee nietige opmerkingetjes te formuleren.
1° Moet dat nu écht, een
titel die het accent verlegt naar België, een constructie die 500 jaar achter
loopt op de realiteit?
2° Johan legt ergens wel
de juiste vinger op de juiste plekjes, maar hij wil (filosofisch bedoeld) Beëlzebub,
de 2de in bevel, bestrijden met Lucifer, de opperduivel, door de ideaal
gelaïciseerde maatschappij in te zetten tegen de Islam. Wie de Islam wil
bestrijden door in te zetten op een Christelijk Avodland, zou 500 jaar achter
lopen. Echt ies voor Nageltjes zonder koppen! Wel, Johan, met zon vrienden heeft
niemand nog vijanden nodig.
*
Volgens
mij (maar wie ben ik?) loopt Johan hier tegen de grenzen van zijn eigen waandenken.
De Verlichting is een affaire die 300 jaar geleden de vernietiging van het
Christelijk Avondland heeft ingezet, maar er gelukkig genoeg (?) niet in geslaagd
is iets anders in de plaats te stellen. Dat Christelijk gedoe is grotendeels
blijven voortleven in ibs collectief bewustzijn, terwijl de principes van
Voltaire & C° in de praktijk onuitvoerbaar gebleken zijn. Vrihheid Gelijkheid
en Broederlijkheid regenereerden het Communisme, het Communisme regenereerde
het Nationaal Socialisme en het Fascisme, en sedertdien zijn we geen dag zonder
oorlog gebleven. Want overal in de wereld loert het Rode Gevaar, om de macht te
grijpen.
*
Maar
laat U eerst meevoeren op de begeestering van Johan Santorum. Hij is het waard.
Ikzelf zal helemaal onderaan nog een kleine piep geven, vooraleer ik als een
kleine muis zal vertrappeld worden onder de voetzolen van al die bestweters,
die God, en zeker Zijn Gebod, afwijzen.
.
Ter zake :
vermoeden van de dubbele waarheid.
Creatopia: wanneer het licht uitgaat in een
tolerantiecultuur
Blokkendoos. Even samenvatten voor wie pas
terugkeert van de planeet Mars: zowat een maand geleden werd een 23-jarige
kleuterjuf van De Blokkendoos, een schooltje in de Antwerpse migrantenwijk het
Kiel, van kindermisbruik beschuldigd. Sommige kinderen zouden zich thuis bizar
gedragen hebben en spraken over intieme spelletjes. Er ontstond enorme heisa
aan de schoolpoorten, waar vooral moslims zich niet onbetuigd lieten, omwille
van deze obsceniteiten die tegen hun cultuur indruisen. Maar het gerecht vond
geen spoor van dat zogenaamd kindermisbruik. Wel bleek dat het protest
aangestuurd was door een paar heethoofden van Sharia4Belgium.
Nu de juf blijkt vrijuit te gaan en het geheel
berust op vanuit bedenkelijke milieus aangepookte hysterie, zou men denken dat
de school vierkant achter de leerkracht zou staan, en de ouders even herinnert
aan de missie van het
gemeenschapsonderwijs in een gelaïciseerde samenleving als de onze. Niet
dus: de school ging overhaast dicht, de juf in kwestie keert in september niet
terug. Overgeplaatst op haar eigen verzoek, zegt Frank Noten, directeur van
het Antwerpse stadsonderwijs. Ja, dat zal wel. De school verandert zelfs van
naam, en wordt nu Creatopia, kwestie van elke herinnering aan het incident uit
te wissen. Dat was al lang zo afgesproken, zegt diezelfde Noten, tegelijk
topambtenaar, een soort communicatie-adviseur à la Noël Slangen, en tussendoor
ook nog zaakvoerder van een hotelketen.
Geen zinnig mens trapt in dat soort Orwelliaanse
machinaties: het Antwerpse stadsbestuur is gewoon plat op zijn buik gegaan voor
de intimidatie van een stel oproerkraaiers, die de genomen maatregelen als een schuldbekentenis
zullen interpreteren. De leerkracht in kwestie en de schooldirectrice
komen zelfs niet in beeld en zijn spoorloos, ondergedoken naar het schijnt,
maar allicht ook een spreekverbod opgelegd omdat ze, doodgefrustreerd en
ontmoedigd, wel eens politiek foute uitspraken zouden kunnen doen. Je zult
maar zon kleuterjuf zijn, en voor de rest van je tijd bekeken worden als die
van de Blokkendoos met dat verhaal over kindermisbruik.
Praatbarak
en pretcultuur
Andermaal schijnt in deze kwestie de democratische
rechtstaat op haar eigen grenzen te botsen. Het gaat om de vrijheidparadox in
een liberale samenleving (dit woord uiteraard in de filosofische betekenis),
waar menig cultuurfilosoof al mee worstelde: wat doe je met bewegingen en ideologieën die de vrijheid
van mening willen afschaffen? Ze verbieden, en de eigen mooie principes
even opzij zetten? Of ze toelaten, en diezelfde principes laten uithollen?
Met de opmars van de salafistische islam in Europa
kraakt ons pluralistische cultuurmodel in al zijn voegen. De multicultuur zit
in de Europese genen, jawel, maar dit lijkt meer op een virale aanval die heel
het immuunsysteem ontwricht.
Het feit dat er niet krachtdadig gereageerd wordt
door de inrichtende macht van die kleuterschool, maar dat men integendeel met
praatsessies de fanatici wil masseren, bewijst in welk stadium dat
cultuurrelativisme al is terecht gekomen. Daar is een lang proces van mentale
degradatie aan vooraf gegaan, waardoor zoiets als het gezond verstand het
helemaal laat afweten.
Zo wordt de islam de ultieme uitdager van onze
Westerse moderniteit. Goed dus dat hij er is, zo weten we wat er op het spel
staat
Al decennia lang is onze gemediatiseerde democratie
verworden tot een hysterische praatbarak, een société du spectacle (Guy Debord,
1967) waarin het simulacre (Jean Baudrillard, 1981) regeert, het gerucht, en
het gerucht-over-het-gerucht. Ik citeer hier twee filosofen met een
respectabele ouderdom, die in tempore non suspectu de interne zwakte van onze
communicatiemaatschappij al bestudeerden.
Ze legden de vinger op de kern van het probleem: we hebben geen empirisch
instinct meer, daarom kan men ons alles wijsmaken. De televisie heeft
ons kritisch apparaat drastisch beschadigd, het internet maakt het werk af. We
leven in een zelfvoldane pretcultuur van meninkjes, talkshows en blogs, die
allemaal een mediagestuurde waan-van-de-dag achterna lopen.Iedereen scharrelt en kletst maar raak, ook
en vooral de politieke klasse.
Zo iets moet ontsporen, en wel op het moment dat
één, in planetaire termen denkende sekte ons met de neus op de feiten drukt:
vrijheid is niet risicoloos, en niet alle contradicties binnen een samenleving
kunnen gladgestreken worden met praatsessies en wisselende uithangborden.
De islam als
uitdager
FreedomIk klink nu even dramatisch en
cultuurpessimistisch, maar dit soort frontale aanvallen op onze democratie
heeft in evolutionaire termen wel zijn nut, al was het maar om de decadentie
ervan bloot te leggen en mensen wakker te schudden.
De cultuuroorlog, die eigenlijk niemand wil, is
toch al een hele tijd bezig. Met elke moskee vergroot het moslimfundamentalisme
zijn impact, mentaal én ruimtelijk. De overheid doet niets, integendeel, ze
subsidieert de sharia-predikende imams in plaats van resoluut te gaan voor een
onderwijssysteem dat het Westers pluralisme, de rechtstaat en de
lekenmaatschappij uitdraagt. Af en toe gaat het bomalarm af in onze praatbarakken,
maar daarna doen we weer rustig verder tot het volgende relletje.
Toch valt te verwachten dat de publieke opinie
zelf, net via de Blokkendoos-incidenten, zal inzien dat de politiek-correcte
bijziendheid niet deugt. Er zal dus moeten gekozen worden, democratie wordt
weer een halszaak, en dat is misschien wel een heilzame therapeutische fase.
Mijn stelling is deze: ofwel overleeft de Westerse
cultuur deze aanval van massareligieus fanatisme, en dan zal ze er sterker uit
komen, ofwel gaat ze ten onder, en dan verdient ze ook niet beter. Een
Spengleriaanse visie dus: het is pompen of verzuipen.
Wie echter
denkt dat we een Christelijk Avondland moeten verdedigen, loopt vijfhonderd
jaar achter. Het gaat nu om het
conflict tussen de Traité sur la Tolérance(1763) van Voltaire en de sharia. Vrijzinnig-links stelt zich daarin
veel te laks en inconsequent op: de kerken lopen leeg, maar elk gehucht moet zo
nodig zijn gesubsidieerde moskee. Men struikelt over de Jezus-karikaturen en de
blasfemische films, maar de profeet Mohammed mag niet afgebeeld worden,
teneinde de moslimgemeenschap niet voor het hoofd te stoten. Terwijl dat nu
juist wél moet gebeuren, kwestie van de lijnen duidelijk uit te zetten.
Ik erger me blauw aan dat gebrek aan vitalisme en
cultuurbewuste strijdbaarheid. Alleen een consequent en onverkort verdedigen
van de Verlichtingscultuur, gebaseerd op de principes van de kritische rede en
het vrij onderzoek, kan een dam opwerpen tegen het redeloos fanatisme. Er moet
in dat opzicht zelfs niet gepraat worden met de uitdagers.
Zo wordt de islam de ultieme uitdager van onze
Westerse moderniteit. Goed dus dat hij er is, zo weten we wat er op het spel
staat. Het optreden van iconische vrijbuiters en kamikazepiloten zoals Theo Van
Gogh, Salmon Rushdie, en Ayaan Hirsi Ali is belangrijk maar niet voldoende. De
reconquista moet van onderuit en massaal komen. Een vuist maken dus, jawel.
Vooraleer we onze handjes laten afkappen.
.
Kijk,
natuurlijk is het Oude Avondland willen redden van de Islam, door beroep te
doen op de Kerk van Rome, een naïeve vergissing. Want die Kerk is sedert 1789,
om te overleven, deel gaan uitmaken van de Moderne Moraal. Resultaat : na 300
jaar zijn de kerken leeggelopen en stromen week na week, de festival-weiden
vol. Satan bestaat wel niet, maar we zien wel zijn werken.
Nooit
gehoord van Mozes en het Gouden Kalf, waarop hij de stenen tafelen stuksloeg?
Denkt
U ook maar één ogenblik dat dat soort georganiseerde en duur betaalde vermakelijkheden,
muziek alcohol, seks, drugs, nog zullen bestaan onder de Sharia?
*
Jongleren
als een clown met de 3 knuppels van de Verlichting heeft ongeveer dezelfde
realiteitswaarde als jongleren met de 3 goddelijke personen in één God. Beide
disciplines zijn inderdaad niet meer van onze tijd.
Wat
wel van onze tijd is, is zoveel mogelijk oude waarden uit het verleden op te
frissen, omdat ons Volk onbewust misschien, ernaar op zoek is. Niet om zoveel
mooie woorden te vervallen in eng nationalisme, mar om gewapend te zijn tegen
stilzwijgende bezetting door een fanatieke ideologie. Die wacht alleen op een
teken van Mekka om te vuur (autos op straat) en te zwaard (zoals de man met de
hakbijl in Londen) de Bevolking te terroriseren.
Tenslotte
gaat het in de Kerk om een stelsel dat meer dan 2.000 jaar lang met vallen en
opstaan - zijn nut heeft bewezen, en dat daarenboven meteen dat Avodland doorheen
de Middeleeuwen via de Abdijen en de Kloosters de Beschaving heeft bijgebracht.
Wie Kerk van het Avondland zegt, zegt cultuur. Zegt wetenschap. Zegt kennis.
Dat alles, gestuurd door slechts 10 Wetten, die wij, Christelijken, overal ter
wereld, de 10 Geboden Gods noemen.
De
Moniteur Belge heeft er, voor ons land alleen, per jaar ongeveer 100.000 bladzijden
voor nodig. Hij is dan ook de uitgave van een seculiere samenleving, waar de
Kerk voor geen Jota mag tussenbeide komen.
*
Dus,
Johan, dan maar Hugo Schiltz achterna : Leve België?
1491 - HAND IN HAND MET DE BEULEN VAN DOLF-MET- DE-SNOR WAS DAT COLLABORATIE ?
..
Donderdag 18
juli
Zon 5u50-21u47
H Frederik van Utrecht
.
1491 - HAND IN HAND MET DE BEULEN
VAN DOLF-MET- DE-SNOR WAS DAT COLLABORATIE ?
.
Leon Degrelle, Obersturmbannführer
van het Waals SS-Legioen :
.
Die wist het antwoord!
Want hij was de zoon die Hitler had gewild!
.
Toevallig een stukje tegen het lijf gelopen over de collaboratie bij
onze Zuiderburen. Impossible mais vrai! En laat dat nu juist de grote
vaderlanders zijn, die zo gaarne als voorbeeld genomen worden door Belgen van
beneden de armoegres, om ons, Vlamingen, aan die zwarte bladzijden uit het
verleden te herinneren. De VNV-ers die zich misdroegen, hadden tenminste het
excuus dat ze dat niet deden om plat materialistische redenen, maar als reactie
omdat ze altijd als 2de rangs burgers behandeld werden.
Ik laat U eerst de video zien, en nodig U daarna uit om heel aandachtig het
artikel te lezen. n Goede raad : Fasten seat belts, want het zou best kunnen
dat U, net als ik, van Uw stoel valt!
Hebt u zich ook al afgevraagd waarom sommige
briljante mensen de nazis steunden?
*
In het Canadese
televisieprogramma Tout le monde en parle was een tijd geleden de Franse
auteur Alexandre Jardin te gast. Die schreef in 2011 het boek Des gens très
bien, waarin hij de betrokkenheid van zijn familie bij de monsterdaden van het
Vichy-regime tegenover de Joden beschrijft.
17
juni 1942
Jardin is de
kleinzoon van Jean Jardin, die directeur van het kabinet Laval was in voornoemd
regime. Jardin stelde zich vragen bij de rol van zijn grootvader in 1942. In de
razzia bij het Vélodrome dHiver (bekend als la rafle du Vel dHiv) werden
toen massas joden gearresteerd. 7.000 Franse politiemannen en gendarmes - geen
Duitsers - zouden op 17 juli van dat jaar zon 13.000 joden hebben
gearresteerd, waaronder 4.000 kinderen. Minder dan 100 onder hen en geen enkel
kind overleefden de deportatie.
Het boek was zeer controversieel
en deed de gemoederen vaak hoog oplopen omdat het een bladzijde in de Franse
geschiedenis openbaar maakt die tot nu amper besproken is. Jardin werd door
geen enkel Frans televisieprogramma uitgenodigd om er over zijn boek te praten.
Onderstaand fragment
van het interview is het bekijken meer dan waard omdat het een goed beeld geeft
van de krampachtige manier waarop Frankrijk met zijn oorlogsverleden blijft
omgaan.
Ik zie dat we in
Frankrijk gewend zijn grote rechtszaken te organiseren om monsters en
kwaadaardigen te berechten, maar dat we 70 jaar na het einde van de oorlog nog
altijd niet klaar zijn om over onze grootouders te praten, aldus Alexandre
Jardin.
Mijn grootvader was
een held in de familie. Het voorwoord in het boek dat mijn vader over hem had
geschreven ('La bête à bon Dieu', 1980) was van de hand van niemand minder dan
president François Mitterrand. Toen ik begon onderzoek te doen naar 'al die
andere prachtige familieleden' ontdekte ik dat hun verleden een ware
nachtmerrie was.
Om deel te nemen aan
de vreselijkste zaken hoef je geen monster zijn. Er zijn niet zo veel gekken en
perverten. Er zijn niet veel mensen in staat om een kind vast te grijpen en het
in een oven te gooien.Dus om een
staatsantisemitsime te organiseren ben je ook verplicht het sjieke volk achter
je ideeën te krijgen. En om dat te doen moet je hun moraal bewerken.
Staatsmisdaden vinden altijd hun oorsprong in de moraal. Het is altijd
hetzelfde. Toen Bush heeft beslist dat er een As van het Kwade en een as van
het Goede was, waren bombardementen niet meer veraf. Eens men in de politiek
met grote dosissen moraal begint te jongleren, wordt het bijna altijd
gevaarlijk. Dat is voor mij de les van mijn grootvader.'
'De vrienden van mijn
ouders en mijn grootouders - mensen die doorgingen voor des gens très bien -
bleken criminelen. Mensen die bedrijven stalen van de joden. Mensen die
appartementen stalen van joden. Het waren geen monsters, maar eens de goeden in een
maatschappij zich achter de slechten scharen... dat is het einde van een
samenleving.'
'Ik ben er van
overtuigd dat mijn grootvader dacht dat hij goed deed. Dat is wat zo schokkend
is. De soevereiniteit van Frankrijk stond boven alles. Deze mensen zouden alles
doen om die soevereiniteit - die hen heilig was - te beschermen. Als daarvoor
een gans volk moest worden uitgemoord, dan was dat maar zo. Pas op, antisemiet zijn in dat
tijdperk was de regel, niet de uitzondering. Het was een sociale norm. Wie het niet was, was
verdacht. Ook de Verenigde Staten hebben zich niet geroerd om Duitse
joden te verwelkomen.
Alexandre Jardin vond
de sporen van betrokkenheid van zijn grootvader in de jodenvervolging in de
oorlogsarchieven van Berlijn, niet de Franse. In eigen land had Jean Jardin
alle sporen kunnen uitwissen, in Duitsland niet. Jardin zou tot 1947 in
ballingschap leven om daarna opnieuw een politieke rol in Frankrijk op te
nemen. Hij overleed in 1976.
In onderstaande video
het fragment waarin Jardin zijn boek bespreekt. Vanaf minuut 14.30 een Franse
anti-joodse propagandafilm die de tijdsgeest verduidelijkt
Ik
heb lang getwijfeld, de gele makeerstift tussen de vingers geklemd. Maar
naarmate het lugubere van het verhaal doordrong, zag ik er het spook van de
actualiteit achter opdoemen. De heersende klasse van goeden achter de nieuwe As
van het Kwaad, de Islam, en niet alleen de Joodse, maar ook de andere minderheden,
dus ook de Vlaamse, zullen opgepakt en vernietigd worden. En dat, niet alleen
om hun bankrekeningen, hun ondernemingen, hun appartementen, en naar goede Moslim-gewoonten,
ook hun vrouwen te stelen, maar ook om de gezondste exemplaren als slaven of
seiks slavinnen te verkopen. De massa zal bijeengedreven worden om ergens voor
goed uit het zicht te verdwijnen.
Alles
is inderdaad al eens gebeurd, en de grootste misdadigers gingen, zoals U ziet,
achteraf vrij-uit. Meer zelfs, ook bij ons kwamen ze, door hun relaties, vrij
vlug weer terug op hun pootjes.
De maatschappij
moet, sedert de EU SSR, maakbaar zijn, en wie niet past in het plaatje, wordt
na eerst monddood te zijn gemaakt (door een cordon sanitaire om maar iets te
noemen) achteraf gewoon in het vuur gegooid of op de brandstapel gezet.
Dat
van die brandstapel was de specialiteit van die andere Philips, de zoon van Keizer
Karel V, bijgenaamd Philips II de Verschrikkelijke, die met alle middelen de
Vlamingen bleef vervolgen omdat ze samen met de Noordelijke Nederlanden, een
afzonderlijke republiek wilden vormen, los van Spanje. Het zijn 3 begrippen die
ook in onze dagen te denken geven. Via Fabiola is er de band met Spanje, via
Philips de Taaie zijn we weer behept met een kwaadaardig karakter als Vorst, en
zonder de Belgische dwangbuis waren wij Vlamingen al lang weer herenigd met de
Noordelijke Provinciën.
*
Er
komen dus langs de 4 windstreken onweerswolken over ons. De Islam, het hernieuwde
Franstalig imperialisme, de minderheden-vervolging, maar vooral de depotisme
van de nieuwe koning.
*
Een
3-trapsraket onder het Koningshuis zou 3 van de 4 onweerswolken kunnen naar de
achterkant van de maan schieten, met de 4de, de Islam, rekenen we
wel zelf af. Misschien dat er voor die raket zaken te doen zijn met Poetin. Als
we hem in ruik eens Bruxellabad moesten presenteren, het hart van de Europese
Gemeenschap.
Dat de
Koran niets meer is dan een wreedaardig stationsromannetje .
.
Hieronder vindt U een
wonderbaarlijke zeer persoonlijke benadering van wat de Bijbel werkelijk is.
Maar eerst, kwestie van de tegenstelling met de Muzel-Bijbel nog wat aan te
scherpen, een greep uit de actualiteit. In Nigeria worden namelijk massas schoolkinderen
vermoord omdat ze door onderwijs te volgen, dreigen verloren te gaan voor de
massa van analfabeten die daar aan de macht zijn. Allez, de Muzelman-versie van
arm en om houden, die zo lang op ons, Vlamingen werd toegepast.
Het zal je kind maar
wezen! Huiver en lees mee :
Boko Haram. De
islamistische groepering zegt dat ze leraren voor de ogen van de leerlingen zal
doden. Abubakar Shakau, de leider van de Nigeriaanse islamistische groep Boko
Haram, heeft opgeroepen om nog meer scholen aan te vallen. Wij zullen leraren
die een westerse opleiding geven, doden voor de ogen van hun leerlingen, aan
wie we zullen vertellen dat ze de Koran moeten bestuderen, zegt Shakau in een
video. Deze maand heeft Boko Haram al vier scholen aangevallen. Op 6 juli
vielen de terroristen de slaapzalen van een school aan en staken ze in brand.
De studenten die wilden ontsnappen, werden neergeschoten. 46 studenten kwamen
om, meer dan 300 klaslokalen zijn afgebrand.De naam Boko Haram betekent
westerse opvoeding is heiligschennis. Om het geweld te vermijden, zijn
honderden families op de vlucht geslagen. http://www.standaard.be/cnt/dmf20130715_00659898
*
Hewel, nu weett ik ineens
waarom Mr Pastoor en al die andere geleerde Proffen die ons hebben klaar
gestoomd voor het leven, niet wilden dat iedereen zomaar de Bijbel mocht lezen.
Zelfs met de meest gekuiste versie viel er nog goed op te letten, want voor men
het wist, was men weg met een Protestantse Dominus Vobiscus-exemplaar zonder
Imprimtur en dus afkomstig van de duivel zelf.
Wel, op rijpere leeftijd
gekomen, geef ik de voorkeur aan onderstaande wijsheden. Die komt trouwens het
best overeen met mijn persoonlijke voorkeur. Ik vraag me zelfs af, of Darwin,
in al zijn Wijsheid, ooit weet had van dat Hebreeuws woord voor God : El
Shaddai.
Het is werkelijk
wonderbaarlijk, hoe de natuur zelf vroeg of laat tot het Godsbesef leidt, want
de meeste mensen op aarde hebben het binnen gekregen met de moedermelk. Heb dat
wel min of meer altijd gedacht, daar niet van, maar bewijzen, tot op de dag van
vandaag, heb ik nooit gevonden ..
De dag dat dit Godsbesef
zou doordringen in de politiek, vrees ik dat dit het einde betekent voor al de
staatsdragende kleurpartijen van het land, want eindelijk zullen de
Groenen, als Partij die opkomt voor de Reachten van Moeder Natuur, hun
mantra gevonden hebben, hun grote voorbeeld : Maria, de jeugdige Moeder Gods in
de Hebreewse betekenis van het woord. Het zit er zelfs dik in, dat de Hebreewse
taal een verplicht vak zal worden op school!
Een mens is dikwijls
ziende blind, hé!!!!!!!!
.
Ter zake :
5 zaken die u niet wist over de Bijbel
Joker > Plat du jour
4017x gelezen
17 jul 2013
*
De Bijbel is overal. Hij geeft ons leven vorm, van
Mozart over Michelangelo tot zelfs in de televisieserie Lost. Marge Simpson
citeert uit de Bijbel en ook Barack Obama doet dat. Ironisch genoeg beheerst de
Bijbel het leven van miljarden mensen en toch heeft het boek voor velen nog een
aantal geheimen:
1. De Bijbel is geen boek
Waarschijnlijk bezit u een exemplaar in boekvorm,
maar de Bijbel is geen boek. Het is een verzameling boeken, waarvan de naam
afgeleid is van het Griekse ta biblia, wat de boeken' betekent. De Bijbel is
een verzameling verhalen, liedjes, poëzie, rituelen en geboden die over
honderden jaren werden verzameld. De Bijbel bevat zoveel teksten dat de
Latijnse vertaler Sint Jerom er de naam bibliotheca of bibliotheek aan gaf;
waarschijnlijk de beste vertaling.
2. Er zijn 7 verschillende scheppingsverhalen
Ondanks eeuwenlange discussies over het
scheppingsverhaal, bestaat hét scheppingsverhaal niet. Het meest bekend is
waarschijnlijk dat van het boek Genesis, waarin God na de sterren en het heelal
uiteindelijk de mens creëert. Maar in het tweede hoofdstuk van Genesis staat
een heel andere versie. God begint daar met de schepping van de mens en pas dan
de planten en dieren. Maar omdat geen enkel dier beantwoordt aan het beeld van
de mens, schept God dan de man en de vrouw. Psalm 104 en Job 38 hebben nog
andere scheppingsverhalen. Verder heeft psalm 74 het over monsters aan het
begin van de schepping. In het boek Spreuken 8 daagt dan plots een goddelijke
gezant op die beweert er al te zijn geweest nog voor God met de schepping
begon.
3.De God
van Borsten
De Bijbel gebruikt verschillende namen voor God,
met Elohim (Hebreeuws) en Theos (Grieks) als meest bekende. In christelijke
vertalingen worden die namen vermeld als Almachtige God, maar in het Hebreeuws
heet God ook El Shaddai, en dat betekent twee borsten. In het boek Genesis
wordt deze naam vaak gebruikt in verband met vruchtbaarheidsaangelegenheden.
Moge de God van de twee borsten je zegenen, je vruchtbaar maken en zorgen dat
je je vermenigvuldigt.'
4. De bijbel handelt niet enkel over God
Twee boeken spreken niet eens over God. Het boek
Esther vertelt het verhaal van de joodse overleving en Het Lied der Liederen
(ook bekend als het Lied van Salomon) is een verzameling erotische
liefdespoëzie.
5. De vier evangelies vertonen sterke verschillen
De vier evangelies zijn niet alleen verschillend;
op sommige vlakken zijn ze ronduit tegenstrijdig. Het kerstverhaal varieert of
ontbreekt; alle noemenverschillende
getuigen die het lege graf van Jezus ontdekken en er zijn ook twee versies van
de dood van Judas.
1489 - NIEUWS OVER DE SHARIA SISTERS EN THE SISTERS4SHARIA
.
1489 - NIEUWS OVER DE
SHARIA SISTERS EN THE SISTERS4SHARIA
.
Dame
(?) Sharia Sister
ooit
komt op t Kiel (als er geen verzet komt) een bronzen beeld waarvan U hier het
prototype gepresenteerd krijgt.
Moeders
For Sharia.
.
Voor wie gedacht had dat
het nu wel stilletjes zou koelen zonder blazen, rond De Trukkendoos, het
Sharia-stadsschooltje op t Kiel, wel die is er aan voor de moeite.
Komkommertijd en dus is voor de serieuze gazetten elke bladvulling meer dan
welkom, zelfs al moesten ze hun moeder verkopen. Anders zijn de mensen altijd verplicht
te kiezen tussen ofwel doping en de Ronde, ofwel tussen doping en de Ronde. Of
over de Koningskwestie Oud & Nieuw, en de exacte schrijfwijze van Dobbele
Flop de Taaie.
De debiel had eigenlijk
bedoeld dat hij un dur zou zijn, eenmaal op de troon waar hij het Vlaams
Belang te vuur en te zwaard zou bestrijden. Maar Nedderlaans onmachtig, wist
hij niet zo direct de juiste vertaling van un dur (n harde) en tierde hij
dan maar Urbi et Orbi dat hij n Taaie zou zijn .
Iemand met zoveel
zelfkennis moeten we dus blijvend respecteren en hem den Volke bekend houden
als DobbeleFlop de Taaie.
*
Men zal er dus alles aan
doen, om de geest terug in de fles te krijgen door de fles een andere naam te
geven, namelijk de Creatopia. Geen Blokkenschool, maar een Utopiai-school.
Waarschijnlijk in aanwezigheid van Hare Hoogheid Koningin Mattil van Hoedghem
en van nog Iets. De Islamisten hebben hun kracht getoond, de oefening is
gelukt. Maar het is te vroeg om nu al heel de stad tot oproer te brengen. Ze
zijn nog niet sterk genoeg en hebben alleen willen testen hoever ze te ver
konden gaan. Het wordt dus een stille terugtocht, om bij de volgende
gelegenheid des te harder te kunnen toeslaan. Geef aan die furies elk n
kapmes, en de straten staan vol bloed!
*
En Het Eigen Volk? Wel, net
zoals de boer doe voort ploege, die ploegen voort. Zonder omzien. Wel was volgens
het Canvas-katje zonder handschoenen, de schooldirectie van die door de Roden uitgeleefde
stad, die Antwerpen met zijn wereldhaven toch is, de mening toegedaan, dat de
lessen seksologie voor 3 tot 5-jarigen samen met de Islam-gelovigen diende te
worden herzien. Anatomische verschillen zijn taboe bij de Islam. Omdat sommige
van onze Westerse begrippen een klein beetje haaks staan op de niet bestaande normen
en waarden vande Islam. Maar de
Algemeen Directeur sprak zo stil en zo snel, alsof hij overtuigd was met eigen
poten en niet die 2 Juffen aan die kinderbilletjes te hebben gezeten.
*
Enkele jaren terug was er
in Italië ook zon Moslim-kakmadam, die het kruisbeeld weg wilde uit de klas
waar haar oogappel leerde lezen en schrijven. Europa had zelfs geoordeeld dat
zulks haar mensenrecht was. Maar slecht bekwam het haar, want ze werd door de
overige mamaatjes bij de haren weggesleept van bij de schoolpoort. De media
moeide er zich mee, zo positief mogelijk, en binnen de kortste keren stond heel
het land in rep en roer : overal eiste men dat de kruisbeelden niet verwijderd zouden,
maar integendeel overal terug zouden komen, tot in de Rechtszalen toe, waar ze
al eens met de stille trom uit verwijderd waren. De nieuwe kruisbeeldenwaren daarbij overal dubbel zo groot als
vroeger. En toen hadden de Islamisten het begrepen.
Maar Berlusconi-land is
niet hetzelfde als Di Jeanetto-land, waar zelfs de o zo Christelijke
Volkspartij na maanden en maanden onderhandelen, met alles zal instemmen, op
voorwaarde dat hun kopstukken aan de macht mogen blijven.
*
Zo zou de Blokkenschool
per 1 september moeten openen onder de naam Brokkenschool, omdat daar
onderwezen wordt, niet volgens de Sharia, maar volgens de eigen sanitaire wetten,
zodat daar dagelijks brokken komen van de Islamkoppen.
.
Ter zake :
Klaagster De Blokkendoos lid van Sharia Sisters
06:26 Kiel (2020) Nadat Mejdoubi, de moeder
die als eerste aan de alarmbel trok in het verhaal van vermeend kindermisbruik
in de Kielse school De Blokkendoos, was lid van Sharia Sisters. Dat is een
organisatie die parallel liep met Sharia4Belgium. Zij stapte als eerste het
politiebureau op het Kiel binnen om een klacht in te dienen tegen een
leerkracht van de kleuterschool van haar vierjarig zoontje.
Sisters4Sharia was een vrouwenorganisatie die werd
aangestuurd vanuit Sharia4Belgium, vertelt een gerechtelijke bron. Ze bestond
voor een deel uit vrouwen van leden van Sharia4Belgium, maar er waren ook
andere vrouwen bij. Ze kregen elke woensdag les in hetzelfde lokaal in de
Dambruggestraat als waar Sharia4Belgium haar bijeenkomsten organiseerde.
"Het is duidelijk dat het om een bijzonder extremistisch clubje gaat.
Gecoördineerd?
Dat de hysterie rond de vermeende feiten in De
Blokkendoos gecoördineerd werd vanuit een of andere organisatie, is niet
bewezen. Wat er in De Blokkendoos gebeurd is, past wel perfect in de strategie
die Sharia4Belgium in het verleden heeft toegepast, zegt de bron bij het
gerecht.
We zagen hetzelfe fenomeen als bij het
niqab-incident in Molenbeek vorig jaar. Een aantal extremisten probeerde het
probleem met De Blokkendoos toen te gebruiken om de rest van de gemeenschap op
te zetten tegen alles wat niet-moslim was.
Alhoewel aan de schoolpoort van De Blokkendoos luid
werd geprotesteerd, sloeg de vonk niet over naar de rest van de Antwerpse
moslimgemeenschap. De oproerkraaiers zijn niet geslaagd in hun opzet. En dat is
vooral de verdienste van de moslimgemeenschap zelf.
Najat Mejdoubi houdt vol dat haar kind wel degelijk
is aangerand en wil niet antwoorden op de vragen over het lidmaatschap bij
Sisters4Sharia.
1488 - OVER EEN DONKERE NEGERIN EN EEN HOND IN EEN KEGELSPEL
Dinsdag 16 juli 2013
Hooimaand
Zon 5u48-21u49
Maria van de berg Karmel
.
1488 - OVER EEN DONKERE
NEGERIN EN EEN HOND IN EEN KEGELSPEL
.
Mevrouw
Kyenge, medicijnman-oogarts,
Hier
afgebeeld zonder tribale attributen.
.
Leest U gerust hieronder
het artikel uit DM over de Congolese oerang-oetanvrouw, die van uit de brousse in
de Italiaanse politiek verzeild is geraakt. Ze is daar, in tegenstelling met
ons Maggie die ook haar uiterlijk niet mee heeft, kop van jut geworden, omdat
ze alle of toch zoveel mogelijk donkere mensen uit Donker Afrika naar Het
Land van de Glimlach wil halen.
Begrijpelijk van uit haar
standpunt, want zij is belanghebbend onderwerp, terwijl de gewone Italiaanse
belastingbetaler, lijdend voorwerp is.
Dat is, in een notedop, de
kern van de massa-immigratie, die stilaan de wereld in tegengestelde richting
doet draaien.
Ter zake :
Eerste donkere Italiaanse minister vergeleken met
aap
"Ik hou van dieren - beren en wolven, zoals
iedereen weet - maar als ik de foto's van Kyenge zie, moet ik meteen denken aan
de gelijkenissen met een orang-oetan." Met deze opmerking werd de eerste
donkere minister van Italië, Cecile Kyenge, afgelopen weekend opnieuw het
slachtoffer van racisme.
De Italiaanse senator Roberto Calderoli heeft zich
de woede van premier Enrico Letta op de hals gehaald. Calderoli van de
anti-immigratiepartij Lega Nord deed zijn racistische uitspraak afgelopen
weekend op een partijbijeenkomst. Daarnaast zei hij ook dat Kyenge illegale
immigranten aanmoedigt naar Italië te komen. Ze kon volgens hem maar beter 'in
haar eigen land minister worden'. Een storm van kritiek volgde, Letta noemde de
uitlating van Calderoli 'onacceptabel'.
Grap
Calderoli zei later dat de opmerking als grap was
bedoeld en dat het niet zijn bedoeling was om Kyenge te beledigen. Gisteravond
liet de senator weten met Kyenge gebeld te hebben om zijn excuses aan te
bieden. Kyenge wilde niet reageren op de opmerkingen. Kyenge woont sinds 1983
in Italië. Ze is geboren in Congo, maar verhuisde om medicijnen te gaan
studeren. De oogarts woont samen met haar Italiaanse man en twee kinderen in
Mòdena. De Italiaanse premier Enrico Letta wees haar in april aan als minister
van Integratie.
'Tribale wetten'
Het is niet de eerste keer dat Kyenge te maken
krijgt met racisme. Sinds ze politiek actief is, is ze meerdere keren beledigd
en bedreigd, voornamelijk door politici van Lega Nord. Zo suggereerde Europees
parlementslid Mario Borghezio dat Kyenge Italië 'tribale wetten uit haar
geboorteland' wilde opleggen.
Een andere lokale politicus van de Lega Nord is
eerder geschorst omdat hij op Facebook had gezegd dat Kyenge verkracht zou
moeten worden zodat 'ze begrijpt wat slachtoffers van wrede misdaden voelen'.
En ook op neofascistische websites wordt Kyenge regelmatig uitgemaakt voor
'Congolese aap, Zulu en zwarte anti-Italiaan'. .
Niet geliefd
Kyenge maakte zichzelf niet geliefd bij Lega Nord.
Op de dag van haar aantreden als minister liet ze weten dat het haar
topprioriteit was om het voor in Italië geboren kinderen van immigranten
gemakkelijker te maken een Italiaans paspoort te krijgen. Een punt dat al jaren
een struikelblok is in de Italiaanse regering.
In tegenstelling tot andere Europese landen als
Frankrijk, Duitsland, Groot- Brittannië en Nederland, waar tweede en derde
generatie immigranten in de regering zitten, is Italië op dit gebied een
relatieve nieuwkomer.
Immigratiegolf
Italië maakte in de jaren tachtig de eerste
immigratiegolf mee met migranten uit Oost-Europa en Afrika. De afgelopen twee
decennia is het aantal immigranten exponentieel toegenomen, en daarmee ook het
anti-immigrant sentiment in het land.
Uit onderzoek van statistiekenbureau Istat blijkt
dat Italianen immigranten beschuldigen van de gewelddadige criminaliteit in het
land. In 1990 bestond de Italiaanse bevolking voor 2 procent uit buitenlanders,
momenteel staat dat cijfer op 7,5 procent.
Lega Nord
Italianen hebben al lange tijd een racistische
houding, zegt de Italiaanse socioloog Michele Sorice tegen de National Post.
"Maar ze bleven verborgen totdat xenofobe politieke retoriek 'legitiem'
werd toen Lega Nord in de jaren 90 werd opgericht." De Lega Nord heeft de
vermeende vreemdelingenhaat altijd ontkent en zegt dat het alleen de belangen
van de Italianen wil beschermen.
En zo is Marc Grammens ook een sieraad voor zijn Volk.
.
Ja, U leest het goed! Het interview, dat verscheen in Het laatste Pdf-Magazine van het Vlaams Belang (zie vlaamsberlang.org), verscheen daar spijtig genoeg in een zodanig kleine letter, dat het onmogelijk om lezen was. Het vergde dus heel wat kunstgreen op Pdf-niveau, om er iets van te kunnen maken. Maar het resultaat viel eerst niet mee. Het was een woord-voor-woord tekst, met telkens na ieder woord een andere lijn. Onleesbaar dus. Bladzijden lang. Ja, dat zijn zo de loeten die computers zich af en toe kunnen permitteren..
Zo kwam het, dat in mij, na een halve bladzijde tekst verbeteren, voelde als de Meester zelf, die bij mij ten huize aan het schrijven was geslagen De ronkende harmonieuze volzinnen rolden op het scherm, niet dank zijn mijn vingertoppen, maar dank zij die van mijn held. Niet eens de neiging gevoeld ook maar één komma te veranderen. Iemand die het geluk geniet om het meesterwerk van een Oude Vlaamse Meester te mogen restaureren, heeft toch ook niet de pretentie er ook maar één haartje aan te verbeteren!? Klein, met monikken-geduld en met enorm veel schrijfgenot kwamen de volzinnen weer tot leven, zoals de Meester ze in dat verre vaderland van mij ze gedicht had.
Kijk, dacht ik, gelukkig met die ontdekking : zo ook moet ik voortaan de teksten van Geert Wilders telkens her-schrijven, woord voor woord, vooraleer ik iets van hem overneem op mijn blog.
*
Opgepast! Het is niet zo, dat ik mij wegens dat ongeloof van de Meester, ook gelukkig moet voelen. Doordenkend op die teneur, ziek ik mijn en ook zijn Vlaamse land in een zeer nabije toekomst bezaaid met de spitse punten van minaretten als opgerichte roeden, speurend naar vrouwelijk wild om te bespringen, op al die plaatsen waar sedert mensengeheugenis een kerktoren tussen het groen der bomen naar de hemel wees.
Daar waar het Christendom met opzet of door onnadenkendheid vernietigd werd en het land doet vervallen tot een cultuurloze woestenij, groeit immers vanzelf de splijtzwam van de wilde woestijncultuur. Een neutraal volk bestaat niet, heeft nog nooit bestaan, en zal ook nooit bestaan.
*
Ja ik weet ook dat elke beschaving vroeg o laat zichzelf vernietigt. Voor iemand die dagelijks leeft tussen de ruïnes van de oude Romeinse Beschaving, moet daar geentekeningetje bij. Zaak is dus te leren uit de fouten van een ander.
Een van die grootste fouten waren de onderlinge vetes en daardoor het verlies van geloof in zichzelf. Met zaken als Spartacus en de Slavenopstand tot gevolg.
Keizer Hadrianus (76 na Chr) had in Tivoli bouwwerken en tuinen die hedenten dage nog altijd gelden als voorbeelden voor bouwmeesters en tuinarchitecten. In Rome bouwde hij o.a. het wereldberoemde Pantheon.
Grootheid en verval : het ligt zo dicht bij elkaar. En waar de cement van tussen de grondvesten wegrot, stort het sterkste bouwwerk in. De Leer van de Zachtmoedige is al 2.000 jaar het bindmiddel van onze Westerse Beschaving, die begon bij de Oude Grieken en de Oude Romeinen : niemand heeft het recht om die te laten doodbloeden in onze dagen. De vijand weet waar hij ons kan raken : kerken laten wegrotten om ze meteen te vervangen door moskeeën. Het begint met hoofddoeken en drugs, en het eindigt met Kalasjnikovs overal in de straten.
.
Ter zake :
Hij leerde de knepen van het vak als buitenlandcorrespondent in Groot-Brittannië. In Vlaanderen
schreef hij helemaal alleen zijn Journaal bij elkaar. Zijn kritische kijk op de binnen- en buitenlandse politiek, zijn rake stijl en zijn ongeëvenaarde dossierkennis maakten van Journaal een opinieblad buiten categorie. Een blad waar duizenden Vlamingen keer op keer naar uitkeken en dat duidelijk een leemte vulde in de grijze eenheidsworst van de Vlaamse media. Maar Mark Grammens is intussen 80 geworden en na 25 jaar legt hij moe maar voldaan - zijn scherpe pen aan de kant. Wij konden hem nog strikken voor een interview.
U bent de zoon van de bekende taalactivist en politicus Flor Grammens en groeide op in een Vlaams nest. Heeft dat van u de flamingant gemaakt die we kennen? Of was het eerder de naoorlogse repressie? Een repressie waar u zelf als kind het slachtoffer van werd?
De beide hebben mij zeker beïnvloed: de familiale achtergrond én de repressie. Maar ten derde en vooral: de groeiende overtuiging dat de toekomst van Vlaanderen in zelfbestuur ligt. Ik herinner mij nog goed hoe ik in 1961, na vijf jaar verblijf in Londen als perscorrespondent, terugkwam in Vlaanderen en tijdelijk bij mijn moeder in Leuven verbleef. We vroegen ons toen af: maar kunnen de Vlamingen dat zomaar dulden, een Vlaamse stad waar iedereen Frans spreekt om de Franstalige studenten plezier te doen? Enige jaren later werd het tijd voor Leuven Vlaams.
Die repressie heeft diepe wonden geslagen, ook persoonlijk. U betoogt vaak dat de repressie een onherstelbare kloof heeft geschapen tussen de Vlamingen en het Belgische regime. Historicus Marc Reynebeau en andere opiniemakers houden echter vol dat die anti-Vlaamse repressie fictie is, niet meer dan een hardnekkige en politiek geïnspireerde mythe
Je mag Reynebeau nooit geloven. Ik woonde bij de bevrijding in Oudergem (Brussel) en praat nu niet als historicus maar vanuit mijn eigen ervaring. Oudergem zat vol Rexisten (aanhangers van de Franstalige collaboratiebeweging van Leon Degrelle, red.). Dat was algemeen bekend, maar de enigen die bij de bevrijding vervolgd werden, waren Vlamingen, Vlaamsgezinden. In winkels en op de tram werden wij, schoolknapen (ik nam dagelijks tram 25 naar het Sint-Jan-Berchmanscollege), uitgescholden voor salle boches en zelfs geslagen omdat we Nederlands spraken. Ik heb het meegemaakt.
Nu we het toch over de repressie hebben. In de marge van de berichten over Vlaamse moslimjongeren die naar Syrië trokken om er mee te gaan vechten tegen Assad, viel de vergelijking met de Vlaamse Oostfronters, vrijwilligers die in WOII naar Rusland trokken om het communisme te bestrijden. Wat vindt u van die vergelijking?
Le ridicule ne tue pas. Er is één groot en levensbelangrijk verschil. Onder de eersten die terugkwamen van het Oostfront werden er na de bevrijding enkelen gefusilleerd. Dat zal geen enkele moslim overkomen
Daarmee zijn we aanbeland bij de journalistiek. U hebt in
Journaal altijd fel geageerd tegen de manier waarop het Vlaams Blok en later het Vlaams Belang door de vaderlandse pers werden bejegend en aangepakt. DDR-praktijken, schreef u. Waarom kan u zich daar zo boos over maken?
Omdat het zo gemakkelijk en oneerlijk is, en een volwassen pers onwaardig. Kijk, het is heel normaal en verdient zelfs aanbeveling dat politieke partijen openlijk zeggen met welke partijen ze na de verkiezingen eventueel een coalitie zullen sluiten, en met welke partijen ze dat in geen geval zullen doen. Dat is informatie waar de kiezer recht op heeft. Maar de pers mag daar niet aan meedoen. Een pers die een cordon opwerpt tegen één of meerdere partijen, bestempelt zichzelf als ongeloofwaardig. Ze valt uit haar rol.
U was het zelf niet altijd eens met het Vlaams Belang en stak uw kritiek ook niet onder stoelen of banken. Vooral onze aanpak van het vreemdelingenvraagstuk of -probleem kreeg meermaals forse tegenwind. Waarom eigenlijk?
Ik begreep en begrijp nog steeds zeer goed dat het vreemdelingenvraagstuk voor problemen zorgt, maar ik vond dat het Vlaams Blok/Vlaams Belang zich kwetsbaar opstelde door de indruk te wekken dat dit haar hoofdthema was. Hierdoor zorgde de partij er misschien zelf voor dat niet langer het Vlaamse independentisme (het onafhankelijkheidsstreven) de agenda beheerste, maar iets wat men dan gemakkelijk racisme is gaan noemen. Wat dan is uitgemond in de politieke correctheid van het anti-racisme. Ik heb nooit begrepen waarom het Vlaams Belang niet (vaker) uitpakte met de verklaring van Mme Lizin, toen burgemeester van Hoei, een tijdlang PS-ondervoorzitter en zelfs voorzitter van de Senaat. Lizin zei dat immigratie aangemoedigd moest worden om de demografische meerderheid van de Vlamingen te neutraliseren. Kortom, ik had liever gezien dat het Vlaams Belang de Belgische exploitatie van de massa-immigratie hekelde dan de perceptie te creëren of te voeden dat men eenvoudig gezegd tegen de vreemdelingen was.
Langs de andere kant bleef u er ook op hameren dat niet het zogenaamde racisme maar ons onversneden separatisme aan de basis lag van het beruchte cordon sanitaire, van het politieke proces en de veroordeling van het Vlaams Blok. Blijft u daar nog altijd bij?
Jazeker, daar blijf ik bij. Meer dan ooit zelfs, nu iedereen merkt dat het cordon zich stilaan ook lijkt uit te strekken tot de N-VA die men moeilijk van racisme zal kunnen beschuldigen. Men wil de Vlaamse independentistische partijen verbannen, dat is alles.
U noemt het samenleven met moslims in Vlaanderen en België een hels probleem, hét maatschappelijk probleem van de volgende generatie. Dat is alvast niet ónze schuld. Wat hebben de machthebbers fout gedaan en is er nog eeEr is altijd, voor alles, een weg terug. Niets is eeuwigdurend of eeuwig geldend. Ik herinner er soms aan dat bij het uitroepen van de onafhankelijkheid van Algerije meer dan een miljoen Fransen het land werden uitgezet. De overgrote meerderheid daarvan was in Algerije geboren en had nooit een ander vaderland gekend. Het kán dus, maar daarmee bedoel ik niet dat het hier tot de mogelijkheden behoort of zou moeten behoren.
U schreef ooit dat u - zelfs als linkse flamingant - een stem voor het (rechtse) Vlaams Blok/ Vlaams Belang kon aanbevelen omdat het de snelste weg was naar Vlaamse onafhankelijkheid en de ontbinding van België
Ja, en zo schreef ik ook ooit dat Vlamingen die in Brussel voor Franstalige lijsten konden stemmen, als ze niets beters vonden, maar op de communisten van de Parti des Travailleurs (de Franstalige tegenhanger van Amada, nu PvdA) moesten stemmen. Want als die machtig werden, zou Vlaanderen zeker resoluut weigeren om met hen scheep te gaan. Zodat de zelfstandigheid weer wat dichterbij kwam. Grapje natuurlijk,
maar het is zo. Is er in het kleine Vlaanderen wel ruimte voor twee Vlaams-nationale partijen?
Natuurlijk, net zoals er links- en rechtshandigen zijn. De N-VA heeft een stuk publiek van het Vlaams Belang ingepikt, maar heeft ook gerekruteerd in de groep mensen die nooit voor het Vlaams Belang zouden stemmen. Dat mag niet vergeten worden. Maar het omgekeerde is ook waar. Het Vlaams Belang trekt kiezers aan die de N-VA wat te braaf vinden en zet themas op de politieke agenda die andere partijen verwaarlozen.
In Vlaanderen wordt met veel belangstelling en sympathie gekeken naar de politieke ontwikkelingen in Schotland en Catalonië. Schotten en Catalanen lijken resoluut te gaan voor volledige autonomie of onafhankelijkheid. Het autonomiestreven krijgt in Schotland en Catalonië brede
steun, van links tot rechts. Waarom is dat niet mogelijk in Vlaanderen?
De situatie is niet identiek. In België leidt het Vlaamse zelfbestuur naar de volledige ontmanteling van de staat. In Spanje en Groot-Brittannië gaat het om de afsplitsing van relatief kleine gedeelten van de staat, die voorts blijft bestaan. Dat is niet hetzelfde.
Goed, maar waarom zweert de linkerzijde hier nog altijd bij een tot op de draad versleten België?
Het socialisme heeft hier resoluut voor België gekozen, omdat het daarin dankzij de Franstalige Parti Socialiste verzekerd blijft van deelname aan de macht.
In een (min of meer) zelfstandig Vlaanderen verliest het die zekerheid. Het dreigt dan zelfs voor heel lange In een (min of meer) zelfstandig Vlaanderen verliest het die zekerheid. Het dreigt dan zelfs voor heel lange tijd verwijderd te blijven van de macht. Dus kiezen de socialisten voor België, gedreven door hetzelfde simpele eigenbelang als de Saksen-Coburgs. Dat heeft volstrekt niets meer te maken met ideologie, maar uitsluitend met persoonlijk gewin en groepsbelang.
De verkiezingen van 2014 worden wel eens de moeder van alle verkiezingen genoemd. Gelooft u dat we naar een ultiem kantelmoment gaan en dat we afstevenen op een fundamentele breuk in het land?
Ik zou het willen, maar
Misschien loopt het allemaal af met een sisser, net zoals na de vorige verkiezingen? In plaats van verandering hebben we toen Elio Di Rupo gekregen
Ja, ik vrees dat het feest nog niet direct zal doorgaan. Er wordt vaak gezegd dat een stem voor het Vlaams Belang een verloren stem is en dat de partij aan de kant staat. Maar de participatiestrategie van de N-VA heeft ook nog niet veel opgeleverd. Was het geen strategische inschattingsfout om in de logica van Belgische onderhandelingen te stappen?
Daar ben ik het mee eens. Ik schrok me rot toen De Wever op de avond van de verkiezingen (juni 2010) het eerste-ministerschap aan Di Rupo aanbood. Ik dacht toen: is die zo grenzeloos naïef? Dan krijg je via verkiezingen een beetje macht, en dan geef je ze direct prijs, gratis en voor niets. Ongelooflijk, maar helaas waar gebeurd. Ik vermoed dat De Wever dacht dat hij op die manier Di Rupo tot plooibaarheid zou dwingen, maar zo steken Walen niet in elkaar. Zij beschouwen Vlaamse giften als zaken die hen rechtmatig toekomen.
De geschiedenis leert dat Vlaanderen altijd de dupe is van communautaire onderhandelingen
Dat zou men op de duur inderdaad gaan denken.
Het ontbreekt Vlamingen aan revolutionaire logica. Daarmee bedoel ik het volgende: wat ze nastreven (zelfbestuur) is in de Belgische context een revolutie. Maar in de praktijk gedragen ze zich niet als mensen die een revolutionaire verandering nastreven en daar alle consequenties van aanvaarden en doorzien.
Sommigen zeggen dat België vanzelf zal verdampen (binnen de Europese Unie). Zo gemakkelijk zal het wellicht niet gaan. Vlaanderen zal het zélf moeten doen. En u bent wat dat betreft nogal pessimistisch. U voorspelt dat het niet zonder slag of stoot zal gaan Inderdaad. Ik probeer de Vlamingen al lang duidelijk te maken, zonder hen de schrik op het lijf te jagen, dat er misschien slachtoffers zullen vallen. Hoe of wanneer, dat weet ik niet. Maar ik weet wél dat België er alles aan zal doen om het Vlaamse zelfbeschikkingsrecht te smoren. Letterlijk alles. Zoals Louis Tobback ooit uitschreeuwde dat het Vlaams Belang met alle middelen bestreden moest worden, en nadien beklemtoonde dat hij wel degelijk álle middelen had bedoeld, zonder iets uit te sluiten. België zal, als het er op aan komt, zijn laarzen vegen aan de mensenrechten. Van verdampen zal er nooit sprake zijn, dat is een illusie. Zoals het ook een illusie is te denken dat een revolutionaire doelstelling met verkiezingen of andere brave democratische middelen kan worden doorgevoerd
U stopt met Journaal. Op uw leeftijd hebt u natuurlijk het volste recht om het wat kalmer aan te doen, maar vreest u het zwarte gat van het pensioen niet?
Dank u wel. Maar van een zwart gat is geen sprake, gelukkig. Alleen de stress en de deadlines vallen weg. En dat is een geruststellende gedachte.
Vlaanderen zal uw kritische stem en uw scherpe pen missen. We hopen dat u - samen met uw vrouw - nog lang mag genieten van uw oude dag.
Opgetekend door Ludo Leen
BIO MARK GRAMMENS
Geboren te Ronse op 25 april 1933
Gewezen correspondent in Londen voor Het Volk en Trouw (Nl.) Gewezen redacteur van De Vlaamse Linie, De Nieuwe en t Pallieterke
Oprichter van Journaal, een 14-daagse nieuwsbrief Eerste nummer: 5 mei 1988 Laatste nummer: 25 april 2013
1486 - OVER HET FLIPFLOPPEN OM IN HETZELFDE DUBBEL VEL ALS DE TSJEVEN TE GERAKEN
.
Maandag 15 juli
Zon 5u46-21u50
H Bonaventura
.
1486 - OVER HET FLIPFLOPPEN OM IN HETZELFDE DUBBEL VEL ALS DE TSJEVEN TE GERAKEN
.
Het Belgisch vehikel,
Dat nu precies 100 jaar geleden uit circulatie had moeten verdwijnen
.
Het was de neef van de Duitse Keizer Willem II, ook een Coburger, die in 1914 de Vlamingen herinnerde aan 1302, zodat ze goed en fel zouden vechten om Coburgland aan de Coburgers te laten. Na de oorlog, beloofde hij hen, zouden ze, met 50 jaar vertraging, dan eindelijk dezelfde rechten krijgen als de Franstaligen. We weten allemaal dat zulks woorden in de wind waren, want gelijk met de eerste kogels bleek algauw dat de Vlamingen gewoon kanonnenvlees waren die geminacht en bespuwd werden door hun Franstalige officieren.
Na de oorlog werden zelfs de graven van de doden geschonden, terwijl de levenden ofwel verbannen, ofwel voor jaren achter tralies werden gezet. Zo dat de kramikkele carrosserie van Het Schip van Staat in beweging kon blijven.
20 jaar later wilden de Duitsers revanche nemen voor het schandalig Verdrag van Versailles, en weer werd beroep gedaan op de Vlamingen om dat te verhinderen. Maar Le Roi Félon, een Coburger met wat eergevoel in zijn laarzen, doorkruiste de plannen van zijn medestanders, en capituleerde, in de vaste overtuiging dat de oorlog op die manier voorbij zou zijn. Waarin hij zich deerlijk vergiste, en hem dan ook na de oorlog zijn troon koste. Jaren later publiceerde de treurende weduwe dan uit wraak het Politiek Testament van haar held, dat voordien nooit in de openbaarheid had mogen komen. Daarin staat, dat als men de troon der Coburgers slechts zal kunnen behouden, als de Vlamingen eindelijk recht wordt gedaan, tegen-in het Waals socialisme.
*
Ziezo. Dat is er uit. En nu over naar de nieuwe chauffeur van dat Belgisch autowrak. Het rijdt ongelofelijk maar waar. Vooraan twee vierkante wielen met tot op de draad versleten banden, links de PS/SP, en rechts de Tsjevenbond. Achteraan in het midden, met beide handen, de volle last torsend van het vehikel, de graatmagere afgebeulde Bart De Wever, die strompelend en kreunend de opgecommandeerde vaart probeert te volgen, terwijl de onderdelen en brokstukken hem om de oren vliegen.
Op zin netvliezen gebrand, en begeleid door een tergende telkens terugkerende echo, ziet hij de droom van een Vlaamse Redder des Vaderlands ineenkrimpen, onder het hoongelach van zijn Vlaamse vrienden, die hem hadden voorgesteld om samen coalitie te vormen voor een vrij en zelfstandige republiek. Een modern voertuig, met alles erop en eraan.
Had hij immers niet gehoopt der Tsjeven Hoogmoed in persoon, te verslaan als Minister-President? Dezelfde parvenu die hij nu, Frans taterend, naast de stuurman met Italiaanse roots, aan het stuur ziet zitten! Hij weet drommels goed, dat het vehikel geen motor meer heeft, maar in beweging wordt gehouden door het zweet van (weeral) al die noest werkende Vlamingen, enhij lacht wrang, zoals alleen een verslagen en vertrapte volksheld wrang kan lachen.
Langs de kant van de al jaren verwaarloosde weg, die trouwens aaneen houdt van de putten ende barsten, staan schoolkinderen met vlaggetjes te zwaaien. Zonder te kijken weet hij dat het zwart-geel-rode lapjes stof zijn, met hier en daar een gestyleerde leeuwenkop die meer weg heeft van een verdord vijgenblad dan van de kop van een brullende koning der dieren.
*
Bart lacht, want Bart is gelukkig. Hij heeft altijd geweten, niet tegen de verantwoordelijkheid te zijn opgewassen. Hij wil wel, maar kan niet. Hem bekruipt hetzelfde gevoel als na zijn nooit verwachte verkiezingsoverwinning in 2010, waarvoor hij trouwens voor altijd in het hart van elke rechtgeaarde Vlaming zal bewaard worden. Maar dan herinnert hij zich weer, binnen het uur de macht te hebben overgedragen aan die Italiaanse homo, om zich nadien content te stellen met ergens een of andere burgemeesters-sjerp van een trouwens door de Roden uitgeleefde stad. En net als Judas, weende hij bitter.
*
Golven van politieke correctheid, strak in t gelid, de ene al geweldiger dan de andere, beuken op ons Vlaams bewustzijn. De Leuvense Alma Mater reikt voortaan Masters uit in de Islamologie.Dagelijks moeten wij ons meer en meer laten treiteren door de symbolen van onze onderdrukking, de islam-kllederdracht. Met duivels genoegen wordt ons dat voorgesteld als een verrijking. En nergens gromt de opstand. Als in Amerika een burgerwacht, aangevallen door een gedrogeerd neger(zeer)jong door de volksjury wordt vrijgesproken van moord, omdat hij handelde uit wettelijke zelfverdediging, dan wordt dat door de TV helemaal anders ingekleurd, en wordt dit niemendaletje hier uitgesponnen gedurende meer dan 10 minuten . Ach ja, dat kleine negertje van amper 16 jaar was ocharme ongewapend en de rest telt niet. Geen dossierkennis, geen feitenmateriaal, zoals bij die kinderjuf in de Blokkendoos. Schuldig want beschuldigd.
Ach ja, een vehikel, dat al meer dan 100 jaar op de schroothoop hoort, verspreidt al lang geen geur van heiligheid meer . Onder de pletwals daarmee, om alles ineens te herleiden tot een klomp oud roest metaal met velletjes en beentjes van de laatste Coburg-kater..
.
Ter zake :
Wil d echte Niveaan nu rechtstaan?
Vandaag moeten ambtenaren in de ene gemeente neutraal zijn en in de andere niet. Als men in de gemeenten dan ook nog eens het ene jaar wel het neutraliteitsprincipe aanhoudt en het andere jaar weer niet dan is het einde zoek. Er moet dus een algemene richtlijn komen. N-VA ondervoorzitter Ben Weyts en kamerlid Siegfried Bracke lieten in de pers geen onduidelijkheid bestaan over hun standpunt in het hoofddoekendebat. Maar schijn bedriegt.
Wie te veel pirouetteert, verliest vroeg of laat zijn evenwicht. Het is een bedenking die minister van Binnenlands bestuur, Geert Bourgeois zich tijdens het hoofddoekendebat ongetwijfeld moet gemaakt hebben. Enkele weken nadat hij op een vraag van Joris Van Hauthem een algemene neutraliteitsrichtlijn voor loketambtenaren had afgewezen - en zelfs decretaal onmogelijk had verklaard pleitten zijn eigen partijkopstukken voor de invoering ervan. Zo verklaarde
de Gentse N-VA-coryfee Siegfried Bracke, naar aanleiding van de Gentse opheffing van het hoofddoekenverbod dat er een algemeen verbod moest komen op religieuze, politieke of filosofische symbolen voor loketfuncties. Het geflipflop
moet stoppen, klonk het.
Er verandert niets
Toen in het Vlaams Parlement Filip Dewinter minister Bourgeois confronteerde met de uitspraken van zijn eigen partijkopstukken en hem vroeg of hij - als bevoegd minister - ook de daad bij het woord zou voegen, antwoordde deze - zonder schaamrood op de wangen - verbaasd te zijn door de vraag.
Het is niet omdat een partij (de zijne dus, red) een voorstel lanceert dat de Vlaamse regering haar beleid opeens moet aanpassen. Tenzij ik me vergis, heeft de regering geen nieuw standpunt ingenomen. Er verandert bijgevolg niets, aldus Bourgeois.
Om de N-VA-fractie alsnog de kans te geven haar eigen woorden in daden om te zetten, diende de Vlaams Belang-fractie een voorstel tot algemene richtlijn in. Niet verlegen
om een tsjevenstreek meer of minder verklaarde N-VA-fractieleider Matthias Diependaele echter dit niet goed te kunnen keuren aangezien dit niet vermeld stond in het Vlaams regeerakkoord. In de Kamer zullen we het neutraliteitsprincipe goedkeuren, want daar zitten we in de oppositie. Op het Vlaams niveau hebben we echter loyaliteitsverplichting ten aanzien van onze coalitiepartners en stemmen we tegen, aldus Diependaele.
Hoeveel pijnlijker kan een spreidstand zijn?
Flipfloppen
In zijn geheel eigen stijl vroeg Filip Dewinter of de echte N-VA nu wil opstaan. In de kranten verkoopt uw partij veel geblaat, maar waar u aan de knoppen zit, is er geen wol te bespeuren. Het is de N-VA op zijn best. De kracht van verandering begint hoe langer hoe meer op de kracht van de huichelarij te lijken. Ook fractievoorzitter Joris Van Hauthem reageerde verontwaardigd bij zoveel hypocrisie.
De N-VA levert op dit ogenblik de enige minister die hier wat aan kan doen. En net die laat weten dat hij niets onderneemt. Het is duidelijk dat de N-VA een graantje wil meepikken van de commotie omtrent de hoofddoekenkwestie, maar daar niet de consequenties aan wil verbinden. Van flipfloppen gesproken.