*
*
In de Orient Express met Agatha Christie
Van de Midi helemaal naar Eupen….
*
*
Snelheidscontroles in Coburgia zouden in hun geheel moeten kunnen afgeschaft worden. Heb ik dan iets tegen het Socialisme? Of tegen de Vooruitgang?
Stilstaand snelverkeer - alhoewel zichtbaar tot op de maan - omdat o.a. de wegen hopeloos verouderd zijn – slecht onderhouden – slechte signalisatie – de helft van de voertuigen onwettig daar zijn: niet geschouwd, geen taks betaald, geen verzekering. Pluk die uit het verkeer en er zijn geen files meer.
Luchthavens
bieden de meeste vliegtuigen aan, stilstaand op de tarmac. Speeltuin voor terroristen. Eigen personeel met Jihad-ondergronden. De rest gesyndikeerd en dus liever lui dan moe.
Achter de gevangenismuren
Onmogelijke overbevolking. Niet genoeg nieuwbouw die trouwens nog op papier veel te klein zijn. Niet genoeg gebedsruimtes. Veel te weinig ontsnappings mogelijkheden. Waar is de tijd dat er 27 ineens verdwenen.
Trein-Tram-Metro-Bus
Veel te veel gesyndiceerden, die dan lieve lui zijn dan moe. Levensgevaarlijk wegens ontploffingsgevaar door rondslingerende rugzakken of bomgordels.
Kortom, om in Francofonia met de trein te reizen, met U eerst een examen afleggen voor moed en zelfopoffering.
De trein, weet U, is altijd een beetje reizen ….
Maar ‘er wordt aan gewerkt’ en net zoals in de ziekenhuizen zal er ooit wel een permanentie verplicht zijn. Anders moet het Reagan-Principe ingevoerd worden. Een oplossing waar de gewone ‘Gebruiker’ wel zal te vinden zijn, denk ik.
*
*
GEPLUKT BIJ
*
http://www.krantenkoppen.be/?ulang=NL&
*
Treinreizigers halve nacht vast: "Ongelooflijk veel respect voor jullie geduld"
*
Een trein die van Eupen naar Oostende reed heeft iets na middernacht tussen Anderlecht en Jette een rood mobiel sein aangereden. De trein is daarop gestopt en moest met een hulplocomotief teruggetrokken worden naar het station Brussel-Zuid. Door het late uur konden geen vervangbussen meer worden ingelegd, waardoor de 78 passagiers pas rond 3 uur 's nachts in het station arriveerden, zo meldt woordvoerder Thomas Baeken van spoornetbeheerder Infrabel vanochtend.
De reizigers kregen in Brussel-Zuid de keuze tussen een nacht op hotel of een taxi die hen naar hun eindbestemming zou brengen. Dertien mensen hebben geopteerd voor een hotel, voor de anderen werd een taxi voorzien.
"Het gaat om een vergissing van Infrabel, want het rood mobiel sein stond niet op de juiste plaats. Het is voor ons een signaal dat we in onze interne opleidingen nog meer aandacht moeten vragen voor een correcte plaatsing" van dergelijke seinen, aldus nog Baeken.
Excuses
De onderstationschef van Brussel-Zuid heeft zich intussen geëxcuseerd via Twitter voor het ongemak voor de reizigers. Het wachten op de taxi's duurde lang, omdat eerst al het papierwerk in orde moest zijn.
*
*
Waarom Coburgia zo hard wordt aangepakt?
Wel, even sprekend uit ervaring.
Volgens de VBRT is en blijft Italia voor altijd een maffia-land. Is het trouwens altijd geweest, al ware het maar omdat het Vaticaan daar is gevestigd. Ja, ’t Is waar: de treni zouden beter kunnen op tijd rijden. Maar vliegvelden werken voorbeeldig. Personeel met klasse. De snelwegen zijn van de beste ter wereld. Je betaalt wat, maar je krijgt er veel voor terug.
Ga eens niet naar Turkije op verlof, of naar Spanje, de BVRT voorkeurlanden. Om het even langs waar je dit land (It) binnenrijdt, overal voel je je thuis. Even comfortabel als in Uw eigen zetel.
En laten we dan ne keer klappen. Wat meer is, de dag dat de Sossen hier aan de deur vliegen, worden er pannenkoeken gebakken met bruine suiker. En voor de kleinsten zullen er lekka-lekka zijn tot ze niet meer kunnen! Zon is er altijd en er zijn evenveel km stranden als er kusten zijn. TEVeel dus. Heel veel. En daarom heet die zee de Mare Nostum.
*
(Get) Digitalia
*
*
|