Inhoud blog
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
  • Een knappe Chausson
  • Opgepast met motorhelmen
  • 1000 jaar oud
  • Nieuwe halfintegraal Frankia Now
  • Prachtig uitzicht
  • Meer elektrische wagens
  • Mooie gevels
  • Tabbert Pantiga
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    26-04-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leuker met een boot
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    26-04-2024 om 17:10 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opletten in Spanje

    Regels voor kampeerauto’s en caravans in Spanje

    Rondreizen door Spanje met kampeerauto of caravan is erg populair. De weidse landschappen en eindeloze, in het binnenland vaak lege wegen, lenen zich hier uitstekend voor. En als de zon ergens niet schijnt, zoek je die gewoon op. Maar zorg wel dat je de lokale regels voor zwerfauto’s, kampeerbusjes en caravans in Spanje kent..

    Bereid je trip daarom goed voor. Kampeerauto’s en caravans moeten net als andere voertuigen aan regels voldoen. Je wilt bij thuiskomst geen onaangename boete in je brievenbus vinden. Ook dien je op te letten dat als je meerdere landen doorkruist, de regelgeving net over de grens anders kan zijn. Zo staat Portugal bijvoorbeeld bekend om zijn iets soepeler regelgeving. In tegenstelling tot in Spanje is kamperen in het wild onder bepaalde voorwaarden wel toegestaan. Je mag daar voor 48 uur binnen dezelfde gemeente je kampeerauto neerzetten. Behalve als het een natuur-of kustgebied is of er een verbodsbord staat. Ook zijn de tolheffingen in Portugal anders geregeld. Spanje heeft weer meer voorzieningen specifiek voor kampeerauto’s dan Portugal. Daarentegen is het overnachten in Portugal over het algemeen iets goedkoper.

    Technische regels voor kampeerauto’s en caravans

    Ongeacht hun formaat, moeten alle caravans en kampeerauto’s voldoen aan bepaalde technische eisen en ook gehomologeerd zijn. Natuurlijk gelden hiervoor de vereisten van het land waar het voertuig staat geregistreerd. Kampeerauto’s met Spaans kenteken moeten net als personenauto’s elke 2 jaar door de ITV (technische keuring) tot ze 10 jaar oud zijn. Daarna elk jaar. Alleen de eerste 4 jaar zijn ze vrijgesteld van keuring.

    Voor caravans (gesloten, niet-zelfrijdende aanhangwagens die basis meubilair bevatten), hangt de periodiciteit af van de MMA (maximaal toegestane massa). Als een caravan een MMA heeft van minder dan 750kg, is deze van technische inspectie vrijgesteld. Is de caravan zwaarder dan 750kg is de eerste keuring 6 jaar na registratie vereist. Daarna geldt een periodiciteit van elke 2 jaar.

    Lees ook: Welke documenten heb je nodig voor je met een kampeerauto door Spanje reist?

    Wat betreft kampeervoertuigen of campervans hangt de frequentie van inspectie af van de categorie van het voertuig. Als een busje bijvoorbeeld is omgebouwd tot camper, geldt de periodiciteit van een busje zijn. Gaat het om een omgebouwde vrachtwagen, geldt de periodiciteit van een vrachtwagen etc.

    Over het algemeen wordt ook gekeken of alle geïnstalleerde elementen en apparatuur correct staan weergegeven in de technische fiche. Denk aan meubilair, verwarming, ramen, dakramen, zonnepanelen.. Vervolgens wordt de keuring uitgevoerd zoals bij elk ander voertuig: controle van externe elementen, motor- en emissietest (indien van toepassing), banden, remtest, lichten, inspectie van de onderkant… Inspecteurs in Spanje zullen vooral letten op de installatie van gas, watertanks en elektrische installatie. Voor de veiligheid is het belangrijk dat de bedrading, batterijen en zekering in perfecte staat zijn. Tot slot moet het voertuig uitgerust zijn met de juiste veiligheidsuitrusting en -markeringen volgens de Europese normen.

    Parkeren en overnachten

    Al is de vrijheid van reizen met een kampeerauto groot, er zijn er specifieke beperkingen en regelgevingen waar je je aan moet houden. Met een camper, campervan of caravan mag je overal parkeren waar dit ook toegestaan is voor andere voertuigen. maar het uitpakken en erbuiten zetten van stoelen of tafels blijft verboden. Dus kamperen buiten aangewezen camperplaatsen of campings is vaak verboden. Je kunt niet overal stoppen en ook overnachten. Parkeren is iets anders dan kamperen.

    De gebieden die zijn ingericht voor kampeerauto’s bieden vaak ook faciliteiten zoals water en elektriciteit. De regels kunnen per regio of zelfs per gemeente verschillen. Daarom is het raadzaam om vooraf de lokale voorschriften te checken. Ook gelden er soms strikte verboden op overnachten om overlast of milieuschade in specifieke gebieden te voorkomen. Voor meer specifieke informatie over waar je wel en niet mag overnachten met je camper in Spanje, kun je kijken op websites die gespecialiseerd zijn in reizen met campers zoals España Discovery​ (España Discovery)​. Deze sites bieden vaak gedetailleerde gidsen en kaarten met camperplaatsen door heel Spanje.

     

    Meest overtreden regels voor kampeerders in Spanje

    De autoriteiten delen de meeste boetes uit voor illegaal kamperen, parkeren op plekken waar dat niet is toegestaan, snelheidsovertredingen of wanneer een bestuurder niet over het juiste type rijbewijs beschikt om zijn voertuig te besturen.

    Kamperen aan de kust

    Volgens de Kustwet is het verboden om te rijden, kamperen en parkeren op stranden of vergelijkbare gebieden. Het niet naleven van deze regel kan leiden tot boetes vanaf 40 euro per bezette vierkante meter bij overnachtingen, en tussen 50 en 150 euro bij ongeoorloofd rijden of parkeren.

    Kamperen in beschermde gebieden

    In lijn met de bovengenoemde regel, en om natuurlijke gebieden te behouden, is parkeren in beschermde zones ook verboden. Overtredingen kunnen leiden tot zeer hoge boetes, dus het is aan te raden om van tevoren te informeren naar toegestane plaatsen voor kampeerders. Als je ergens wilt gaan staan, vraag de lokale autoriteiten naar de regels en let goed op geplaatste verkeersborden.

    Ongeoorloofd parkeren

    Het Algemeen Verkeersreglement bepaalt dat het stopen en parkeren op stedelijke wegen gereguleerd zal worden door gemeentelijke verordeningen. Gemeentelijke autoriteiten kunnen maatregelen nemen om verkeersbelemmeringen te voorkomen kampeerauto’s  en auto’s met caravans kunnen stoppen en parkeren op dezelfde plaatsen als elk ander voertuig, tenzij een gemeentelijke verordening anders bepaalt. Als een kampeerauto of vergelijkbaar voertuig op een plek staat die de doorstroming van andere voertuigen belemmert, kan een boete worden opgelegd die varieert tussen 100 en 200 euro, afhankelijk van de ernst van overtreding.

    Snelheidsovertredingen

    Ook gehomologeerde kampeervoertuigen kunnen boetes krijgen voor snelheidsovertredingen. In de meeste gevallen mogen deze voertuigen niet harder rijden dan 120 km/u op snelwegen of autowegen en 90 km/u op gewone wegen, zolang het voertuig niet meer dan 3500 kg weegt. Zijn ze zwaarder dan geldt maximaal 80 km/u op autosnelwegen en autowegen. Op andere wegen buiten de bebouwde kom, met een enkele rijbaan is de maximumsnelheid beperkt tot 80 km/u. Bij overtreding beginnen de boetes vanaf 100 euro.

    Overnachten of kamperen

    Wanneer de regelgeving spreekt over overnachten, verwijst dit naar iemand die slaapt in een geparkeerde kampeerauto van op straat. Over het algemeen is dit toegestaan in elk gebied, tenzij er specifiek wordt vermeld dat het verboden is. Echter, kamperen verwijst naar het slapen in tenten of het bezetten van buitenruimtes. In Spanje is kamperen bijna overal in het land verboden, maar er zijn specifieke gebieden die door elke gemeente zijn aangewezen voor dit doel. Als je dus twijfelt en wilt overnachten, zorg er dan in elk geval voor dat je geen ramen of zonneschermen uitklapt of spullen buiten je camper plaatst.

    Rijbewijs C1-97

    Voor het besturen van een kampeerauto van meer dan 3.500 kg is in Spanje een C1-97 rijbewijs vereist. Dat is een variant voor niet-professioneel gebruik van het C1 rijbewijs. Deze uitbreiding heeft enkele bijzonderheden. De aanvrager moet minstens 18 jaar oud en al in het bezit van een rijbewijs B zijn. Daarnaast moeten bestuurders ook een specifieke theoretische opleiding over caravans volgen, praktijklessen in manoeuvreren uitvoeren en ten slotte deelnemen aan praktische rijlessen.

    Vijf tips voor je rondreis door Spanje met de kampeerauto

    1. Controleer lokale regels: Voordat je parkeert of overnacht in een gebied, controleer altijd de lokale verordeningen via gemeentelijke websites of apps die gespecialiseerd zijn in camperinformatie.
    2. Gebruik gespecialiseerde apps: Maak gebruik van apps zoals Park4Night of Campercontact om legale staanplaatsen en voorzieningen specifiek voor campers te vinden.
    3. Plan je route vooraf: Plan je route en stops vooraf om te voorkomen dat je onverwacht moet overnachten op plaatsen waar het niet toegestaan is.
    4. Respecteer de natuur: Zorg ervoor dat je geen sporen achterlaat op je overnachtingsplekken, vooral in beschermde natuurgebieden, om de natuur te behouden voor toekomstige bezoekers.
    5. Wees voorbereid op boetes: Houd een reserve budget voor eventuele boetes als gevolg van parkeer- of snelheidsovertredingen, en informeer jezelf goed over de sancties die kunnen volgen op het niet naleven van de regels.

     

    26-04-2024 om 17:08 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-04-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een mooie hoek
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    25-04-2024 om 17:44 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Subaru valt in de smaak

    Provincie Limburg kiest voor nieuwe Subaru Crosstrek

    Zaventem, 25 april 2024 – De Belgische Provincie Limburg heeft opnieuw gekozen voor Subaru met de meest recente toevoeging aan zijn wagenpark: de splinternieuwe Subaru Crosstrek. Als onderdeel van de dienst Waterbeheer zal deze wagen een belangrijke rol spelen in het onderhoud en de observatie van de waterlopen in de provincie.

    Met deze keuze bouwt Provincie Limburg voort op eerdere succesvolle ervaringen met de Subaru XV. De beslissing om over te stappen naar de Subaru Crosstrek werd genomen vanwege de eigenschappen van het voertuig, die perfect aansluiten bij de specifieke behoeften van de dienst Waterbeheer.

    Onder andere het symmetrical All Wheel Drive-systeem, Subaru’s permanente vierwielaandrijving, in combinatie met de veiligheidssystemen, de indrukwekkende bodemvrijheid van maar liefst 22cm en de garantie van acht jaar zonder kilometer beperkingen hebben ervoor gezorgd dat de keuze opnieuw op Subaru is gevallen.

    Subaru heeft een sterke reputatie op het gebied van betrouwbaarheid en duurzaamheid, waardoor de provincie Limburg kan rekenen op langdurige prestaties en minimale onderhoudskosten gedurende de levensduur van de Crosstrek. De Crosstrek wordt geleverd door Subaru-dealer V.J.B. Motors in Hasselt.

    De Subaru Crosstrek biedt niet alleen uitstekende off-roadcapaciteiten, maar ook een ruim interieur en geavanceerde technologische functies, waardoor de medewerkers van de dienst Waterbeheer comfortabel en verbonden blijven tijdens hun werkzaamheden.

    De Subaru Crosstrek is leverbaar in drie uitvoeringen: Comfort, Luxury en Premium, en is altijd uitgevoerd met Permanente All-Wheel Drive, EyeSight-veiligheidssysteem en X-MODE dat gaspedaal en remmen overneemt van de bestuurder zodra de ondergrond glad wordt. De Crosstrek is er vanaf
    € 35.245,-.

    25-04-2024 om 17:43 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    25-04-2024 om 11:11 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwerfauparkeerplaats reserveren

    Plastic behoort tot het verleden: hoe zwerfautomobilisten betalen

    Overvolle parkeerplaatsen in het weekend verhogen de trend naar reserveringen. Gemak en eenvoud staan ​​voorop; kaartbetalingen worden steeds minder belangrijk.

    Steeds meer kampeerautoliefhebbers vermijden de stress van overvolle parkeerplaatsen in het weekend en maken een bindende reservering voor hun plaats voordat ze aankomen. Maar niet alleen de parkeerplaats zelf wordt bewust gekozen, de gewenste parkeerplaats kan zelfs via moderne reserveringssystemen worden geboekt. Digitale betaalmogelijkheden spelen een cruciale rol.

    Voor het seizoen 2024 biedt camigo naast creditcards zoals Mastercard of VISA nu ook PayPal aan als digitale betaalmethode voor reserveringen en ter plaatse betalen of inchecken. De respons is enorm en overtreft alle verwachtingen: slechts enkele weken na de lancering bedraagt ​​het aandeel PayPal-betalingen ruim 60% en laat de plastic kaart ver achter zich.

    “Betaalautomaten zijn niet langer de eerste keuze op camperplaatsen als het gaat om de flexibiliteit van betalingssystemen”, zegt Camigo CEO Guido Rasch, die de nieuwe mogelijkheden voor exploitanten beschrijft. “Onze parkeerpartners verkopen toegevoegde waarde zoals een restaurantvoucher of een wijnproeverij bij het maken van de reservering. En zulke aanbiedingen worden ook door de gasten geaccepteerd”. .

    “We horen steeds vaker dat parkeerexploitanten bewust afzien van een slagboom als toegangscontrole, omdat ze hun gasten niet ‘op willen sluiten’. De slagboom en de betaalautomaat spelen voor ons en onze doelgroep dus een steeds kleiner wordende rol. In de toekomst zullen we andere delen van de parkeerruimte vereenvoudigen en ondersteunen met digitale betaalsystemen”, legt de oprichter uit.

    25-04-2024 om 11:07 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-04-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Achter de bloemen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    22-04-2024 om 16:28 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe ITrend van Dethleffs

    Dethleffs Trend I

    Na de halfintegrale volgt nu een nieuwe integrale Trend I

    De Pulse reeks bleek geen groot succes te zijn. Het werd tijd om iets moderner op de markt te brengen. Om de prijzen een beetje in toom te houden werd de opbouw mits hier en daar wat  detail wijzigingen en een andere decor lijn op de flanken behouden. Enkel het interieur werd grondig gemoderniseerd.

    Hij vervangt niet alleen zijn voorganger maar ook de  reeksen Pulse en Pulse Classic. De constructie is afgekeken van de Pulse. De nieuwe heeft echter  een vloer die  helemaal vlak is in het interieur. Dus geen opstapjes meer. Het voorfront is eveneens afgekeken van zijn vorige broeder, maar hij  heeft nu standaard een deur aan de zijde van de chauffeur. Een verbetering.

    Dethleffs heeft 5 indelingen in zijn programa opgenomen. Met de Trend I 6877 is er voor de eerste maal een model met een dwarsbed. Met zijn 7 m lengte heeft hij meer plaats dan in de 6877 EB. Voornamelijk voor de zitgroep, zelfs ook een beetje voor de keuken en de badkamer. Met het typisch hefbed boven de stuurcabine is voor koppels die graag apart slapen meer plaats.

    De beide 7 m kampeerauto’s vullen de reeks aan met drie indelingen in de 7,5 m lange klasse. De I 7057 EB en de I 7057 EBL hebben enkele bedden en een grote badkamer. Terwijl de EB over een klassieke zitgroep beschikt heeft de EBL een zitgroep met zijzitbanken. De laatste van de reeks de I 7057 DBL heeft in plaats van enkele bedden achterin een eilandbed staan.

    Meer info: www.dethleffs.de

    22-04-2024 om 16:27 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-04-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel verschillende
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    20-04-2024 om 14:59 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff

    Niesmann-Bisschoff iSmove 6.9 E

    De iSmove 6.9 E is de laatste creatie van Niesmann-Bisschoff. Langs buiten is hij net zoals zijn Arto broertje maar 5 cm smaller iets wat in het interieur niet opvalt. Zijn 7 m lange opbouw komt ten goede aan de enkele bedden.

    Als basis voertuig werd voor een Fiat Ducato gekozen met een AL-KO chassis, wat toelaat een technische verwarmde ruimte onder de vloer te bouwen. Watertanks en andere noodzakelijke delen voor de uitrusting hebben er hun plaats. Het koetswerk is opgebouwd met sandwichpanelen met langs buiten aluminium beplating en als isolatie styrofoam. Het dak en de voorzijde hebben een laag vezel versterkte kunststof, het achterfront is in sandwich met een hagelbestendige polyester laag. Ramenvensters zorgen binnen voor het nodige licht. Achterin kunnen fietsen en andere grote bagage in de garage. Voor het materiaal dat wat tegen stof kan zijn koffers in de rok van het koetswerk gebouwd. Ook is er een koffer voor twee gasflessen voorzien. Een stevige buitendeur zonder venster sluit het interieur af. Een naar mijn mening zeer noodzakelijke handgreep aan de ingang is er niet.  

    Tegenover de vorige interieurs hebben de ontwerpers van Niesmann–Bisschoff een wat moderner, donkerder en een warmer gevoel aan de IS Move 6.9 E gegeven. De wanden zijn in zacht aanvoelend grijs vilt materiaal terwijl de wand aan het hoofdeinde van de bedden in een groene kleur is. Voor afwisseling zorgen de grote hoekige bovenkasten de deuren hebben een bijpassende houtdecor. Het hoekige nauwelijks opvallende meubilair behoort tot de nieuwe stijl. Normaal stoort dat niet alleen boven de tv zouden de bewoners wel eens in aanraking kunnen komen met een hoek van de bovenkast. Nu we ons in de zitgroep bevinden kunnen we de comfortabele kussens proberen. Lichte rugkussens vormen een contrast met de antraciet kleurige zittingen. Hij heeft een lange en een wat kortere zitbank plus de twee draaibare cabinezetels. De korte zitbank heeft onder de zit een grote bagage ruimte. De lange kan men ombouwen voor 2 plaatsen in de rijrichting voorzien van veiligheidsgordels en hoofdsteunen. Er is plaats om met zijn vijven rond de tafel te zitten om een drupje en van een snoepje te proeven. Om van de culinaire genoegens te genieten zal men een beetje inschikkelijk moeten zijn. De Ismove 6.9 E is meer bedoeld voor een koppel dat van een comfortabele kampeerauto wil genieten. Om gemakkelijk naar de stuurcabine te gaan kan de tafelpoot verschuiven en ook het samen klapbaar tafelblad. Boven de stuurcabine, een optie, hangt het hefbed dat vloeiend in het plafond overgaat.

    Doen we een paar stappen naar achter staan we voor een knappe keuken met een wit voorfront. Er zijn drie zelf sluitende laden de onderste en bovenste hebben verdelingen zeer handig om de inhoud tijdens het rijden op zijn plaats te houden. De middelste lade is een koelkast met verdelingen en enkele bakjes alsook een klein vriesvak. Achter het front van de bovenste zijn de gas afsluiters geïnstalleerd. De keuken heeft twee elektrisch bediende kookvuren.

    Het uittrekbare zwarte afdekblad schuift tot tegen de wand van de badkamer en vormt een soort L keuken, slim gevonden. Zo ook het houten afdekblad van het spoelbakje dat men op een uittrekbaar frame aan de zijkant van de keuken kan leggen en het werkblad wat vergroot. Aan de spoelbak pronkt een kanjer van een waterkraan. Samen met de bovenkast en de laden is er waarschijnlijk genoeg ruimte voor het keukengerief van de bewoners. Een leuke detail is de apotheker kast tussen bed en keuken.

     Zij kan elektrisch op en afgaan en is ook een beetje bedoeld om het vlak bij liggend bed te beschermen tegen kookspatten. Drie 230 Volt stopcontacten en een USB aansluiting is de keuken rijk.

    Draaien we ons om komen we via een schuifdeur terecht in een prachtige natte cel. We zien slechts twee kleine kastjes en wat open legvakken om toiletgerief in op te bergen. Het draaibaar Thetford wc staat gebruiksvriendelijk  opgesteld en bewoners met lange benen hoeven geen angst te hebben er is plaats genoeg. Er zijn kapstokjes en een handdoek droger.

     Een leuk rond waskommetje is gemonteerd aan de mobile zijwand. Hij schuift naar de wc toe en vormt een 1.95 m hoge douchecel. De waterafvoeren in de douche bak zijn langs dezelfde zijde. Men zal de kampeerauto dus altijd iets schuin moeten zetten om de restjes water te later wegvloeien. Een 37 x 37 cm groot dakluik voert vocht en waterdamp snel af.

    Intussen hebben we de parketvloer bekeken met zijn twee luikjes boven de watertanks. Via twee treden, die ook een functie als bergvakken hebben komt men in het bed. Lange bewoners zullen hier zeker in hun nopjes zijn want de bedden zijn zo maar eventjes 2,05 m lang. Een tussen matras maakt de enkele bedden even breed als ze lang zijn. De comfortabele matrassen worden ondersteunt door een verend teljoren systeem. Onder de voeteinden zijn langs boven en de zijkant bereikbare kleerkasten met automatisch aanspringend licht. Rondom de bedden zijn redelijk grote bovenkasten helaas geen enkele met een schapje. De deuren hebben kwalitatief goede scharnieren en gasveren om ze open te houden. Onderaan de kast is een stootrand omdat de inhoud er niet zou uitschuiven bij het openen van de deuren. Wil het koppel ‘s avonds nog wat lezen in bed er zijn twee zwanenhals lampen ter beschikking. Verborgen in vakjes zijn 230 Volt stopcontacten en USB aansluitingen. Een schuifdeur sluit de slaapkamer af van het woongedeelte.

    In heel het plafond van het interieur zijn lampen voor een aangenaam zacht licht, boven de tafel echter hadden we graag een sterkere lichtbron gezien. Twee groten dakluiken en een temperatuur gevoelige ventilator zorgen voor een goede ventilatie en tegelijk voor wat afwisseling in het antraciet kleurig plafond. Een Truma verwarming maakt dat het tijdens de wintermaanden aangenaam warm blijft.

    Samen gevat.

    Niesmann-Bisschoff mag met de iSmove weer een pareltje aan zijn kroon kleven. Een gemoedelijk en toch modern interieur gepaard aan een ruime indruk waarin de kasten nauwelijks opvallen. Voor 2 of 3 personen een verantwoord laadvermogen in zijn standaard uitvoering. Geschikt om zowel zomer als winter vakanties comfortabel te beleven.

    Technische gegevens.

    Basisvoertuig: Fiat Ducato met AL-KO chassis

    Motor: 2,2 turbo diesel 132 pk

    Afmetingen: LXBXH 6,99 x 2,27 x 2,83 m

    MTM: 3.500 kg

    Rijklaar 2.885 kg (afhankelijke van de toebehoren)

    Dak, wanden, vloer dikte 30 mm

    Verwarming: Truma c 4

    Enkel bed: 2,05 x 0,77 m

    Naar Duitse gewoonte is er een fikse optie lijst

    Meer info: deerlijk@vanomobil.be

    20-04-2024 om 14:56 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!