NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • Aangevroren autoruiten
  • Truma Winterdienst
  • Fendt 465 SFB caravan
  • Hobby 495 WFB De Luxe caravan
  • PLA 497 nader bekeken
  • Hymer Group samen met Thot industries
  • Zone 30
  • Nieuwe compressor koelkast van Thetfort
  • Volks Wagen Grand California 600 den 680
  • Carado I447 Model 2019 Nader bekeken
  • Swift Group komt met luxe buscamper.
  • Caravan salon Düsseldorf 2018
  • Bürstner Harmony Line TD 728 nader bekeken
  • Frankia Modellen 2019
  • Bürstner caravans modellen 2019
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    16-12-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aangevroren autoruiten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Aangevroren autoruiten.

    We hebben een eerste kleine winterprik gehad. Hoewel de weermannen het voorspelden werden veel automobilisten verrast met een dikke laag ijs op de autoruiten.

    Met wat geluk start de motor, ijskrabber zoeken en omgeven door gisgassen van de draaiende motor 10 min. in de ijskoude wind de ruiten trachten ijsvrij te maken is voor de meeste chauffeurs een ochtend ritueel. Het kan veel sneller en zonder in de gifgassen van de ijskoude motor te moeten vertoeven. Neem een gieter met 7-8 l KOUD water van de kraan, ja u leest goed KOUD water, gebruik nooit warm water!!! Zet het contact aan zonder de motor te starten. Giet het KOUD water over de voorruit, zet de ruitenwissers aan zonder de motor te starten. Ga een beetje naar achter staan want de wisser zwiert het water opzij. Laat ze even werken tot de ruit droog is. Giet wat KOUD water over de zijruiten. Start de motor en rij rustig weg. Een stationair draaiende motor wordt nauwelijks warm, hij stoot 3 maal zo veel gifgas en fijnstof uit als een warme motor en dat alles blijft tijdelijk ter plaatste hangen. Een trekkende motor warmt sneller op de uitstoot vermindert en over een veel groter oppervlakte verdeeld.

    Er zijn nog andere middelen om de ruiten ijsvrij te maken. Sommige auto’s hebben een ingebouwde stand verwarming (Webasto of Eberspächer)zet hem een tiental minuten aan vóór je vertrekt. De motor is dan al een beetje opgewarmd en de ruiten ontdooid. ’s Avonds een isolatiematje over de voorruit spannen is een prima hulpmiddel. Er bestaan zelfs hoezen die alle ruiten afdekken. Tenslotte is er niets beter dan de auto in de garage zetten, Helaas heeft niet iedereen die mogelijkheid.

    16-12-2018 om 17:07 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-12-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Truma Winterdienst
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Truma biedt winterdienst

    Van 22 tot 31 december 2018 zijn de techniekers van Truma aanwezig op 6 wintercampings in Duitsland, Oostenrijk en Italië. De techniekers herstellen verwarmingen en zo nodig plaatse ze nieuwe Truma kachels. Men kan bij hen terecht met vragen over de Truma verwarmingssystemen.

    Hier zijn ze te vinden:

    Naturcampingpark Isahorn 82481 Mittenwald Duitsland

    Camping Grüntensee 87497 Wertach Duitsland

    Camping Bankenhof 79822 Hinterzarten am Titisee

    Euro camping Wilder Kaiser 6345 Kössen Oostenrijk

    Erlebnis Comfort Camping Aufenfeld 6274 Aschau Oostenrijk

    Caravan Park Sexten 39030 Sexten Italië

    Kampeerders van omliggende campings kunnen ook van hun diensten genieten.

    Het Truma Servicecentrum is rond de feestdagen te bereiken op tel 089/46172020 van 24 tot 26, op 29 en 31 december van 8 tot 14 u op 27 en 28 december van 8 tot 18 u. Op nieuwjaarsdag is Truma niet te bereiken. Vanaf 2 januari gelden terug de gewone openingsuren. Ook in de Zwitserse Alpen heeft Truma van 24 tot 31 december een hulpdienst. Winterkampeerders kunnen zich wenden tot de Truma invoerder: Selzam AG, Harzach Strasse 8, CH-8404 Winterthur. Tel 0041/900085085. Contactpesoon Alois Haneis.

    Meer info: www.truma.com

    06-12-2018 om 20:02 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fendt 465 SFB caravan

    Nader bekeken

    Fendt Tendenza 465 SFB

    Bij Fendt is de Tendenza zowat de voorloper van de nieuwe modellen. Opvallend aan de buitenkant zijn voor 2019 de zwarte velgen. Andere kleine verbeteringen vinden we in het interieur. Voor de zijwanden houdt de fabrikant uit Mertingen het bij aluminium beplating met hamerslag profiel, het dak kan in polyester bekomen worden. Het licht gebogen voorfront en het schitterend achterfront zijn in kunststof. Bijna zwart getinte ruiten zorgen voor een sterk contrast met de witte flanken.

     

    Hoge kwaliteit en afwerking

    Kampeerders hebben meestal ervaring als ze voor een Fendt caravan kiezen. Ze kiezen bewust voor deze hoog kwalitatieve caravan. Bovendien blijft Fendt min of meer zijn uitzicht behouden en rijdt men na een jaar niet met een “oude“ caravan. Toch gaat de fabrikant met zijn tijd mee, ieder jaar zijn er talrijke kleine verbeteringen op te merken. Verlichting en elektronika werden voor 2019 opgewaardeerd en de zwarte velgen vallen onmiddellijk op.

     

    Tendenza 465 SFB

    Wij kozen voor de Tendenza 465 SFB, wat de prijs betreft valt hij zowat te vinden in de middenklas van het Fendt gamma. Voor 2019 heeft de Tendenza een opvallen schitterend interieur, als de lichtjes branden is het een genot om er in te vertoeven. Om van de culinaire kookkunsten te genieten zijn de tafel en de 4 comfortabele zitplaatsen ruim bemeten. Door de dikke rugkussens in de hoek te veranderen in “rechte” bekomt men meer zitruimte of je kunt je behaaglijk in de hoek terug trekken om een dutje te doen. Bovendien kan men door de aangepaste construtie van de kofferdeksels gemakkelijk in de koffers zonder eerst alle kussens te moeten verwijderen. Aan licht is in de zitgroep absoluut geen gebrek. Door wat op de druktoetsen van het bedienings paneel te toetsen kan men het licht omvormen tot gezellige sfeer verlichting. Rondom zijn zoals de tegenwoordige trend bovenkasten met glanzende witte gebogen deuren met een gedempte sluiting en een grijze band.

     

    De aanpalende keuken voldoet voor een gezin met twee kinderen. In het aanrecht verborgen onder 2 zwarte afdekplaten zijn 3 branders waarvan één voor zeer grote potten of pannen ernaast is een ronde spoelbak. Achteraan is de wand beschermt met een kunststof plaat waarin 2 stopcontacten en 2 lichtschakelaars zijn geïntegreerd. Bovenkasten zijn in dezelfde stijl maar iets groter dan die van de zitgroep. Eén heeft een schap de andere moet het zonder doen. Onderaan zijn brede zelfsluitende laden en een flessenladen met grijze fronten. Naast de keuken staat een 145 l Dometic Slim Tower koelkast met uitneembaar vriesvak. Damp en keukenluchtjes kunnen weg door het dakluik boven de keuken.

     

    Slapen en wassen.

    Langs de brede doorgang komen we in de slaapkamer, eerst hebben we nog de kleerkast met een dubbele glanzende dubbele deur. Tegens de rug van de kast zien we het zorgvuldig geïnstallerde elektronisch hart van de caravan. Onderaan niet zo direckt bereikbaar bevindt zich de Truma C 4, hij levert voldoende kapaciteit om de caravan lekker warm te houden. Als je tijdens de dag niet graag tegen het bed zit te staren kan dat bij middel van een plicédeur aan het zicht onttrokken worden. Het 1,95 x 1,35 m grote bed met comfortabele matras gedragen door een lattenbodem waarborgt een zalige nachtrust. Onder de matras is een enorme koffer, echter oppassen want te veel gewicht er in drukt door op de kogel van de auto. Het wastafeltje naast het bed is uit één witte gegoten kunststof. Tegen de achterwand zijn profielen om verschuifbare bekers en flesjes te hangen. Boven hebben we een spiegelkast en open bergvakken voor het kleine toiletgerief. Onderaan zijn kasten met houten deuren voor het groter toiletgerief. Verscholen achter de kloeke glanzende deur is het vaste wc, veel eenvoudiger om rond en achter netjes te houden dan bij een draaibare wc. Tegen de achterwand zijn open bergvakjes en twee met een deurtje.

    Besluit

    De Tendenza 465 SFB is een bijna onberispelijke caravan en best geschikt voor een gezin met 2 kinderen of een koppel dat van comfort en veel ruimte houdt.

     

    Technische gegevens

    Lengte 7,05 m

    Breedte 2.32 m

    Hoogte 2.63 m

    Gewicht rijklaar 1.417 kg

    MTM 1.700 kg

    Katalogusprijs € 25.280

    Voorgesteld type met van fabriek afgeleverd Performance Pack waarin:

    AL-KO ATC OEN antislingersysteem

    Luifel

    Mover

    TV

    Tapijt

    Totale prijs € 29.803

    Meer inlichtingen www.decyuper.be











    06-12-2018 om 19:52 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-12-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hobby 495 WFB De Luxe caravan

    Nader bekeken

    Hobby 495 WFB De Luxe

    Dat Hobby nog altijd de meest verkochte caravan is valt niet te verwonderen. Het interieur heeft zo dat “wauw” effect, bij een eerste blik vallen de interieurs best in de smaak. Bekijken we het prijskaartje krijgen we veel waar voor onze euro’s. Trouwens de fabrikant uit Fockbek houdt eraan zijn caravans meestal aan te bieden met alles er op en er aan.

     

    Uitgebreid aanbod.

    Hobby heeft zo maar eventjes 56 verschillende types verdeeld in 6 reeksen in zijn gamma. Als we de grondplannen bekijken zijn er redelijk wat kindvriendelijke indelingen te vinden. Aangezien het kamperen flink in de lift zit worden veel jonge gezinnen met kinderen aangetrokken. Met kinderen op een camping is een plezier voor hen. Vriendjes en vriendinnetjes zijn de eerste campingdag al gevonden.

    Interieur

    Wij kozen voor de 495 WFB De Luxe niet direct een instapmodel, wel een stapje hoger en geschikt voor vlotte verplaatsingen. Hij heeft geen kindvriendelijk interieur, hoewel er plaats genoeg is om twee kinderen mee op vakantie te nemen. De 495 WFB zal meer een koppel aanspreken dat van comfortabel en genoeg wooncomfort houdt. Hij heeft een brede zitgroep en Frans bed, de badkamer blijkt afwezig te zijn. Neen, zij bevindt zich helemaal achteraan over de volle breedte van de caravan. De keuken heeft men tegenover de knappe buitendeur geplaatst.

    Bij een eerste blik een ruime caravan voor zijn categorie. Het meubilair in licht hout decor en de witte kastdeuren dragen er veel toe bij. Omdat we de badkamer niet zagen gingen we eens kijken achter de witte deur naast het Frans bed. Inderdaad daar is het sanitair pronkstuk over de volle breedte van het interieur. Vlak voor staat het draaibaar wc gebruiksvriendelijk opgesteld, verder het wastafeltje met spiegel- en andere kasten, genoeg plaats voor een stapeltje handdoeken en ander bijhorend textiel. Helemaal aan de andere zijde is de volledig uit witte kunststof gemaakte douchecel. Keren we terug naar de slaapkamer. Naast het bed met zijn zachte matras gedragen door een lattenbodem staat een opschik kastje. Bij middel van een sterk veersysteem kan de matras omhoog kantelen om de grote koffer te bereiken. Verwarmingslangen liggen beschermd tegen de wanden om niet beschadigd te worden door de allicht verschuivende bagage. Boven het hoofdeinde zijn leeslampjes en bovenkasten.

    De zitgroep is voor 2 personen meer dan ruim bemeten, het stoort zeker niet als er nog 2 meer aan boord zijn. Voor de nacht moet je dan wel de zitgroep ombouwen tot een bed. Dat is geen probleem, in de koffers van de zitbanken geraken is echter geen sinecuur. Eerst moeten zowel de dikke zit- als rugkussens worden wegnomen en dan pas kan men aan de bagage. Kleinere voorwerpen of zaken die men bij de hand wil hebben gaan gemakkelijk in de bovenkasten. In de zitgroep zijn er onder zelfs nog handige open bergvakken. Omdat het mooi aerodynamisch voorfront nogal ver naar achter komt en er nog een diepe bovenkast is hangt de plafondlamp eerder een beetje vóór de tafel in plaats van er boven. Stroken LED en andere lichten zorgen voor zowel hel licht als sfeerverlichting. Het supermoderne bedieningspaneel kan dat allemaal regelen.

    Keuken

    De keuken met haar houten zijwanden heeft deuren en laden met witte fronten. Een aluminium rolluikje zorgt voor wat afwisseling. Het aanrecht herbergt 3 kookvuren en de spoelbak onder glazen afdekplaten. Naast de keuken staat een smalle koelkast over de volle hoogte van het interieur.

    De Hobby 495 WFB De Luxe is een mooie en comfortabele caravan zeer geschikt voor een koppel dat regelmatig verplaatsingen doet. Kampeerders staan niet voor verrassingen dat er bij de catalogusprijs nog een aantal pakketten de prijs komen verhogen. De fabrikant uit Fockbek levert zijn caravans in ’t algemeen af met alles er op en er aan.

    Technische gegevens

    Lengte 7,13 m

    Breedte 2,30 m

    Hoogte 2,63 m

    Rijklaar gewicht 1.300 kg

    MTM 1.550 kg

    Prijs besproken model € 23.828

    Meer inlichtingen

    www.info@decuyper.be



















    04-12-2018 om 19:28 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-12-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PLA 497 nader bekeken

    Nader bekeken

    PLA 497 Kampeerauto.

    PLA behoort tot de groep Rapido die begon met Esterel[P.D.1] , Etineo, Fleurette, later werd Westfalia in de groep opgenomen. In 2016 is het merk PLA tezamen met Giotiline in de Rapido groep gekomen. De bedoeling was de voertuigen in Italië te laten bouwen als een instapmodel en gelijktijdig een voet op de Italiaans markt te krijgen. Er was productie plaats te kort voor de Itineo en PLA ze worden nu gemaakt in hetzelfde fabriek in Toscana. De fabrikanten maken al zeer lang kampeerauto’s en kennen dus blijkbaar hun vak. Het zijn niet de dure luxueuze zwerfauto’s, maar goed afgewerkte wagens voor een interessante prijs. Bovendien zijn de werkuren goedkoper in Italië dan in de omliggende landen. De naam PLA komt van de eigenaar Pierre Luigi Alinari die getrouwd was met mevrouw Graziella, bekend van de caravans Graziella was ook de stichter van nog andere merken. Heeft dan de Mc Louis gecreëerd, is nu bijna 80 jaar en zijn laatste creatie is de PLA waarvan hij nu de grootste aandeelhouder is.

    De PLA 497

    De halfintegrale PLA 497 wordt gebouwd op een Citroën basisvoertuig met een 130 pk sterke motor. Veel verschil is er niet met een Fiat Ducato. Alleen moet bij een Fiat Ducato de distributieriem vervangen worden wat niet goedkoop is. Citroen heeft een distributieketting die zo lang meegaat als de motor. De opbouw is uit polyester met 6 cm dikke bodemplaat en past keurig aan de stuurcabine. 16 duim banden zorgen alvast voor een comfortabel rijgedrag.

     

    Interieur.

    Het modern interieur is eenvoudig met vlakke meubelen in licht eikenhout uitgevoerd. Met eenvoudig bedoelen we niet dat er om de prijs laag te houden van alles ontbreekt. Op de echte luxe artikelen na heeft hij voldoende uitrusting aan boord om op vakantie te vertrekken. Eenvoudig wil ook niet zeggen dat het meubilair snel in mekaar getimmerd is. Neen het is keurig uitgevoerd met multiplexplaten en om wat afwisseling te brengen tussen het hout decor zijn de kastdeuren in glanzend wit met 2 fijne stroken en inox handgrepen met verborgen vergrendeling. Om voldoende doorgang naar de stuurcabine en het ruimtelijk zicht te optimaliseren zijn de zitbanken tegen de wanden geplaatst. In mooi Vlaams noemen we dat “Face to Face”. De zitbanken kunnen gedeeltelijk omgebouwd worden tot zittingen in de rijrichting voorzien van de nodige gordels. De kussens met twee kleurige overtrekken passen perfect bij het meubilair. De bevestiging van het openplooiend tafelblad zal men nog eens moeten bekijken. Bij een kleine aanraking klotst de soep uit de borden. De bovenkasten vallen klein uit omdat ze onder het hefbed hangen. Dat hangt netjes achter de stuurcabine men hoeft dus geen krachtoefeningen te doen om de cabinezetels in de juiste standen te krijgen en het hefbed te laten zakken. Een klein nadeel het zakt gedeeltelijk voor de van twee vergrendelingen voorziene buitendeur. Nu we nog aan de buitendeur staan bekijken we het moderne bedieningspaneel voor licht en de Truma verwarming.

    L keuken.

    De L vormige keuken volstaat voor een gezin met 2 kinderen. In het lange been is een ronde spoelbak met robuuste waterkraan en in de andere hoek drie afgedekte kookvuren. Onderaan zijn 3 laden en een kast. Boven nog een kast spijtig zonder verdelingen, tegenover de keuken staat een 145 l Thedfort koelkast.

     

    Slaapkamer en sanitair.

    Over de eikenvloer en opstapje komen we bij het 1,95 x 1,4 m grote eilandbed. Het voeteinde kan omhoog en komt een serieuze koffer tevoorschijn. Aan beide kanten van het bed zijn kleerkasten. Voor de kasten boven het bed heeft men lange armen nodig. Terug richting zitgroep is er links een afzonderlijke douche cel in witte kunststof. De deur van het tegenoverstaande sanitair kan dit deel afsluiten van de woonkamer.

    Besluit

    Met de PLA brengt de groep Rapido een prima afgewerkte zwerfauto met garage en grote bergvakken aan een gunstige prijs op de markt. Neem er nog de af fabriek geïnstalleerde pakketten bij mag je gerust van een volwaardige kampeerauto spreken.

    Technische gegevens

    Motor 2.2 l 130 pk

    Breedte 2,32 m

    Lengte 7,4 m

    Hoogte 2,95 m

    Gewicht rijklaar 2.904 kg

    MTM 3.500 kg

    Catalogus prijs € 48.750

    Prijs van bekeken voertuig

    inbegrepen een aantal pakketten € 49.750

    Meer informatie info@decuyper.com

     



















    03-12-2018 om 21:06 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hymer Group samen met Thot industries

    Hymer group

    Het hing al een tijdje in de lucht dat de Hymer group zou samen gaan met een grote Amerikaanse Holding. Op 18 september was het dan zo ver dat de Erwin Hymer group officieel de definitieve overeenkomst met Thor Industries in Noord Amerika bevestigde.

    De Erwin group een niet beursgenoteerd internationaal bedrijf heeft voor een aankoopprijs van ongeveer 2,1 miljard euro bestaande uit contanten en aandelen ongeveer 2,3 miljoen Thor aandelen verworven. De familie Hymer wil betrokken blijven bij de bedrijfsindustrie.

    Door deze samenwerking ontstaat een van ’s wereld grootste fabrikanten met een leidende positie in zowel Europa als in Noord Amerika

    31-10-2018 om 16:54 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zone 30

     

     
    30 oktober 2018                    
                     
    Bijna 6 op de 10 Belgen vinden dat de zones 30 slecht zijn aangegeven 30 jaar geleden werd het concept 'zone 30' in het verkeersreglement opgenomen
    Volgens een nieuwe enquête van Vias institute woont meer dan 1 Belg op 4 momenteel in een zone 30. 85% is daar tevreden over, vooral omwille van verkeersveiligheidsredenen en een beperking van de geluidshinder. 6 op de 10 Belgen zijn voorstander van een zone 30 in het centrum van alle steden, op voorwaarde dat de maximumsnelheid op de grote verkeersassen 50 of 70 km/u blijft. Bijna 6 op de 10 Belgen vinden ook de zones 30 slecht zijn aangegeven. Deze enquête werd uitgevoerd naar aanleiding van de de 30ste verjaardag van de opname van het begrip zone 30 in het verkeersreglement. In Vlaanderen werden in Wervik de eerste zones 30 ingevoerd                        
    Resultaten van de enquête Bijna op de 2 Brusselaars woont in een zone 30 In totaal woont bijna 1 Belg op 4 (28%) momenteel in een zone 30. In Brussel gaat het zelfs over bijna 1 op 2 inwoners (47%). In Vlaanderen is dat bijna 1 op 3 (32%), in Wallonië gaat het over 1 persoon op 7 (15%).   85% van de personen zijn tevreden om te wonen in een zone waar de maximumsnelheid 30 km/u is. De redenen die ervoor aangehaald worden zijn: verkeersveiligheid (59%), beperktere geluidsoverlast (42%) en minder sluipverkeer (26%). Opvallend: in Brussel geven de inwoners het beperken van de geluidsoverlast (49%) als belangrijkste positieve factor aan, boven de verkeersveiligheid (43%). Het sluipverkeer terugdringen wordt door de Walen (36%) meer aangegeven dan de Brusselaars (31%) en de Vlamingen (23%).   2 Belgen op 3 zijn van mening dat de toename van de zones 30 de laatste jaren ertoe heeft bijgedragen dat de verkeersveiligheid verbeterde. Vlamingen (73%) zijn meer overtuigd dan de Walen en de Brusselaars (55%).   Overal zone 30 in de centra : ja, maar … Slechts 1 Belg op 8 (12%) wil onvoorwaardelijk van het centrum van alle steden een zone 30 maken. De overgrote meerderheid, 6 Belgen op 10 (58%) zijn voorstander van een uitbreiding van de zones 30, op voorwaarde dat de maximumsnelheid op de grote assen 50 of 70 km/u blijft. De Brusselaars (39%) zijn meer gekant tegen een veralgemeende zone 30 dan de Walen (34%) en de Vlamingen (26%).   De Vlamingen willen aangepaste zones 30 Bijna 6 op de 10 Belgen (56%) vinden in het algemeen dat de zones 30 slecht zijn aangegeven. In Brussel vindt zelfs 7 op de 10 dat (68%). Het gevolg is dat bijna alle bestuurders (88%) al eens in een zone 30 hebben rondgereden en dat pas na een tijdje gemerkt hebben.   De Belgen zijn globaal genomen voorstander om de zones 30 aan te passen, om zo de bestuurders te verplichten om te vertragen (63%). De Brusselaars(51%) zijn daar minder voorstander van dan de Walen (69%) en de Vlamingen(61%).

     

    Dergelijke aanpassingen zijn vooral nodig omdat 2 op 3 Belgen (64%) aangeven moeite te hebben om dat snelheidslimiet in een zone 30 te respecteren. De Brusselaars (70%) hebben het meeste moeite om zich aan deze regel te houden.

     

    Ter herinnering, een meting uitgevoerd door Vias institute in 2016 heeft aangetoond dat 90% van de bestuurders de snelheid niet respecteert in een niet-aangepaste zone 30. De gemiddelde snelheid lag er iets boven de 43 km/u.

    Statistische analyse In 2017 waren er 2420 ongevallen in zones waar de snelheid beperkt is tot 30 km/u, ofwel 6% van alle ongevallen. Daarentegen stellen we er ‘maar’ 2% van de dodelijke slachtoffers vast (12 doden). De ongevallen met voetgangers in een zone 30 zijn bijna 2x minder dodelijk dan in zones waar de maximumsnelheid 50 km/u is en 5 keer minder dodelijk dan de wegen waar de snelheidslimiet 70 km/u is. We stellen immers bij de voetgangers 10 doden per 1000 ongevallen vast in een zone 30, 18 in een zone 50 en 53 in een zone 70.

    Conclusie Een meerderheid van de Belgen steunt de uitbreiding van zones 30 in het centrum van steden, op voorwaarde dat de grote verkeersassen 50 en 70 km/u blijven en dat er aanpassingen komen die het makkelijker maken om de snelheidslimiet te respecteren. Het installeren van een zone 30 in het centrum van steden is daarnaast onontbeerlijk omdat het ook gunstige neveneffecten heeft op onze levenskwaliteit. Zo hebben zones 30 niet alleen een positieve impact op de verkeersveiligheid, maar ook op de geluidsoverlast. Door de maximumsnelheid van 50 km/u naar 30 km/u te brengen, wordt het geluid met 3 tot 4 decibels verminderd. Dat komt overeen met een halvering van het verkeersvolume op een weg met gemiddelde drukte.

    Contactpersoon:
    Stef Willems: woordvoerder Vias institute verkeersveiligheid en mobiliteit:  0473/85.59.44                        
     
     
    Vias Institute Haachtsesteenweg 1405 - 1130 Brussel - T +32 (0)2 244 15 11 - F +32 (0)2 216 43 42 info@vias.be - www.vias.be - BE 0432.570.411

     

    30-10-2018 om 13:13 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe compressor koelkast van Thetfort

    Nieuwe Thetfort koelkast.

    In navolging van de succesvolle smalle koelkasten van slechts 41.8 cm breed en de toenemende vraag naar compressorkoelkasten heeft de fabrikant uit Etten-Leur de T-1152 ontwikkeld. Dit nieuwe type heeft dezelfde inbouwmaten als de absorptiekoelkasten uit de N 3140 reeks. De T 1152 echter heeft meer inhoud en is lichter dan zijn broeders uit de T 3140 reeks. Met een inhoud van 152 liter heeft nog ze 10 liters meer inhoud en ze weegt bovendien 3 kg minder.

    De T 1152 is voorzien van een 12 V compressor en is geclassificeerd in de tropische klimaatklasse wat betekent dat deze koelkast geschikt is voor het gebruik in omgevingstemperaturen tussen de +16°C en +43°C. Voor een goede werking moet de koelkast volgens de instructie van de fabrikant nauwkeurig ingebouwd worden. De voetjes onder de koelkast en de afstand houders achteraan zijn belangrijke onderdelen. Omdat bij deze koelkasten geen gas aan te pas komt zijn ze relatief gemakkelijk en correct in te bouwen.

    De lade onderin maakt het gemakkelijk om groenten en zelfs 2 liter flessen op te bergen. Handig is de uitvalbeveiliging die de inhoud tijdens het rijden op zijn plaats houdt. De deur is standaard linksdraaiend maar men kan ze eventueel als rechtsdraaiend bekomen.

    Afmetingen: hxbxd 150 x 41,8 x 57,8 cm. Ze werkt ongeveer 60 uur op een 95 Ah batterij en ongeveer 75 uur op nachtmodus. De T 1152 is te koop bij de Thetfort verdelers.

    Meer inlichtingen www.thetfort.com









    27-10-2018 om 19:07 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volks Wagen Grand California 600 den 680

    VW Grand California

    Het salon van Düsseldorf was het geschikte ogenblik om de Grand California 600 voor te stellen aan het publiek. Als basisvoertuig werd de Crafter genomen maar met een ander verhoogd dak. Voor de Grand California 680 werd een langs dubbelbed ontworpen. Als motorisatie kregen beide typen een 130 pk sterke dieselmotor met voorwielaandrijving en een 8 gang automaat. Met z’n 6 m lengte is de Grand California 1 meter langer dan zijn broeder de T6. Door het dak te verhogen kon men daar een bed maken en kwam beneden plaats vrij voor een natte cel. Boven de cabinezetels zijn voorzieningen voor een kinderbed. Zonder kinderbed installeert men een groot panoramisch dakvenster. Het dwarsbed achterin is 1,95 x 1,4 m groot. Omdat de Crafter smaller is dan een Fiat Ducato hebben de architecten van VW de zijwanden ter hoogte van het bed een uitstulping gegeven zoals men kan zien bij sommige andere merken. De langere 680 is uitgerust voor een comfortabele 2 persoons campingbus want het extra kinderbed kan enkel in de 600. Het knap uitgekiende interieur van beide is zeer licht gehouden. Alle moderne snufjes op gebied van verlichting en verwarming zijn er in uitgevoerd. Het centraal geplaatste keukenblok heeft een paar knappe ideeën voor de indeling. Vooraan draaien de cabine zetels naar de tafel zoals in de meeste kampeerauto’s en achteraan bevindt zich het slaapgedeelte. Zoals we van Volkswagen mogen verwachten zit de constructie stevig in elkaar en is alles piekfijn afgewerkt.











    16-10-2018 om 20:04 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carado I447 Model 2019 Nader bekeken

    Carado I447

    De integrale I447 kreeg er een kleiner broertje bij de I339. Terwijl deze laatste net geen 7 m lang is, is de I447 wat langer dan 7 m. Op de bedden na is het interieur bijna identiek. De I447 heeft enkele bedden terwijl de nieuwe I339 een eilandbed meekreeg. Beide zijn gebouwd op een Fiat Ducato basisvoertuig met een 130 pk sterke motor.

    Voor het nieuwe modellenjaar heeft Carado zijn wagen op vele punten knap opgewaardeerd. Zo is tegen de wand aan de buitendeur een stevige handgreep geplaatst, de wand is keurig vernieuwd je kan nog even in de spiegel kijken net voor je buiten stapt. Het bedieningspaneel heeft betere plaats gekregen. Eens binnen in de wagen komt al snel het vakantie gevoel naar boven. De combinatie van de lichte wanden en het hout voor het meubilair is er verantwoordelijk voor. Dat wordt nog ondersteunt door de grote ramen van de stuurcabine en de dakluiken. Voor de avonden heeft men een sfeervolle verlichting door stroken LED in de rand van de bovenkasten. Een warm gevoel geeft de zachte verlichting in de zijkant van de rugleuning van de zitgroep die de scheiding maakt tussen keuken en salon. Op de tafel hadden we echter graag wat meer licht gezien. De zitgroep is ruim bemeten wat we eveneens kunnen zeggen van de tafel. Onder de tafel zijn twee bergvakken in de vloer voor klein materiaal. Naast de buitendeur is nog een extra zitbank met eronder een koffer. Het hefbed in de stuurcabine is gemakkelijk omlaag en omhoog te bewegen.

     Keuken

    Het aanrecht is lichtjes verhoogd met het oog op het groter worden van de reizigers. In het aanrecht zijn 3 kookvuren en de ronde spoelbak geïntegreerd. Onderaan 3 zelf sluitende laden en rechts een extreem grote kast, een schap meer zou de nuttige inhoud nog kunnen vergroten. Tegenover de L-keuken staat de koelkast en een afzonderlijk vriesvak met er boven verborgen achter een deurtje de draagarm voor een tv. Aansluitend is de sanitaire afdeling met een gebruiksvriendelijk opgesteld draaibaar Thetfort wc. Het wastafeltje in de hoek sluit aan bij een brede aflegplank. Enkele kastjes maken het meubilair uit. Met de deur van het sanitair kan men ofwel het sanitair afsluiten ofwel de slaapkamer. De enkele bedden kan men samenvoegen tot één groot bed door een tussenlade uit te trekken en op te vullen met bijgeleverde kussens. Om in het bed te geraken of er uit is een laddertje aan het voeteinde voorzien. Onder de voeteinde van de bedden zowel links als rechts zijn enorme bergvakken. Daarbij komen nog de bovenkasten met hun twee kleurige deuren de bagage mogelijkheden vergroten. Voor ieder is een leeslamp met afzonderlijke schakelaar onder de achterste bovenkast. Onderaan de bedden en langs buiten bereikbaar is een garage met verschuifbare ankerpunten om fietsen of moto vast te leggen.

     Besluit

    De kampeerauto's van Carado zijn voor 2019 knap opgewaardeerd. Zonder veel franjes zijn ze keurig afgewerkt en het vakantie gevoel is nooit ver weg tijdens het verblijf. De krachtige Fiat Ducato motoren zorgen daarbij voor het nodige rijplezier.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     













    01-10-2018 om 23:05 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!