Morello voegt zijn nieuw vlaggeschip op een MB Actros aan zijn vloot toe. Met deze wagen komt hij in de hoge kringen van de luxe kampeerauto’s
De super de luxe Kampeerauto Grand Empire 120 is 12 m lang, gebouwd op Mercedes-Benz Actros onderstel 255L met dubbele as achteraan. Hij zet zo maar eventjes 26 ton op het asfalt inbegrepen kan hij zelfs 11.300 kg laden. Wie wil nog meer? Het aangepaste chassis heeft een 12.8 l dieselmotor onder de motorkap zitten. Hij levert 530 pk die via een 12 gang automaat naar de achterwielen worden gestuurd. Alles samen een goede basis voor een grote luxe kampeerauto. Achteraan kan een Mini Cooper in de garage. Naast de luchtregeling van de automatische horizontale regeling heeft hij een uitrusting met alles er op en er aan. Lithium batterijen en zonnepanelen zorgen voor een constante stroomlevering. Alles wordt in de fabriek geïnstalleerd. Zo ook het digitale camera systeem, veiligheidssysteem, een actief remsysteem, automatische afstand houder met voor rijdend voertuig. De buitenwanden zijn versterkt tot 52 mm dikte, geïsoleerd, vensters met echt hoog rendement glas om de warmte binnen of buiten te houden naar gelang land en omgeving temperatuur.
Als je die enorm kampeerauto binnenstapt zie je het einde bijna niet. Comfortabele zetels langs de zijwanden met omhoog klappende beensteunen. Verder rond de grote tafel gemakkelijke stoelen. Waar het kan zijn bovenkasten met lichte en gebogen deuren. In een hoekje zien we een douchecel met wc in de nabijheid. Vanzelfsprekend is aan het luxe bed veel aandacht besteed. Aan lichten geen gebrek zowel voor een aangename sfeerverlichting als sterk licht waar nodig is. Misschien een aanrader, zondagspak en dure pantoffels aantrekken om dit luxe paleis op wielen te betreden.
In de mediahype over de energiecrisis, inflatie en algemene prijsexplosies is het goede nieuws zo goed als verdwenen: medisch noodzakelijke kuurbehandelingen zijn nu weer mogelijk. En nog beter: het grootste deel van de kosten voor de kuurgast met een zwerfauto wordt gedekt door de wettelijke ziekte kosten verzekeraars.
Het is goed nieuws voor iedereen die weer iets wil doen voor zijn gezondheid of tegen zijn ziekte en het lange tijd zonder de steun van zijn ziekenfonds heeft moeten doen: de poliklinische preventieve maatregel beter bekend als "poliklinische kuurbehandeling" of "klassieke preventieve behandeling"is terug. Sinds een recente wetswijziging is het opnieuw een van de verplichte diensten geworden van de wettelijke ziekteverzekeringsmaatschappijen en moet het worden goedgekeurd.
Gezondheid & Reizen: kuren van drie weken zorgverzekeraars vergoeden de kosten!
De enige doorslaggevende factor is dat de huisarts de medische noodzaak van de “poliklinische preventieve zorg” bevestigt en de kuuraanvraag doorstuurt naar de wettelijke ziekteverzekeringsmaatschappij. Als dit certificaat beschikbaar is, moet de wettelijke ziektekostenverzekeraar de kuur goedkeuren en geeft daarmee het startsein voor een kuurmaatregel van drie weken, bijvoorbeeld in een van de vele kuuroorden of kuuroorden met een topplaats.
TopPlatz oprichter Jürgen Dieckert: "Als u iets goeds wilt doen voor uw gezondheid en tegelijkertijd voor uw portemonnee, moet u zich intensief bezighouden met het onderwerp "spa-behandelingen". Een deel van de dag is natuurlijk gereserveerd voor de voorgeschreven behandelingen, maar er is nog genoeg tijd voor eigen ondernemingen.
Het voordeel van een up-to-date kuur ligt voor de hand: de gasten doen iets voor hun gezondheid! De zorgverzekeraars vergoeden 90 procent van de behandelingskosten en 100 procent van de dokterskosten. En als je geluk hebt (en de "juiste" zorgverzekeraar hebt), krijg je ook nog een tegemoetkoming in de verblijfskosten bijvoorbeeld op een Kampeerauto op een parkeerplaats.
En pas op! Overigens zijn genezingen onafhankelijk van de incidentie! Hoe de coronasituatie zich ook ontwikkelt in de herfst of winter: genezen is altijd mogelijk!
Diverse aantrekkelijke kuuroorden en kuuroorden met een TopPlatz bieden verschillende kuren voor gasten met de zwerfauto. Gedetailleerde informatie, bijvoorbeeld over de maatregelen op https://top-platz.de/kuren-fuer-reisemobilisten/
Meer aantrekkelijke en voordelige reisaanbiedingen voor kampeerders op www.topplatz.de
Concorde kikkert zijn instapmodellen op. Ze krijgen een dubbele bodem met meer bergmogelijkheden. De woonkamer ziet er veel eleganter uit en de klant krijgt de keuze tussen 4 nieuwe indelingen.
Concorde doet met zijn nieuwe Credo typen een stap in de richting van zijn luxe modellen. We bekeken een van de nieuwe types, de Credo 740 met een lengte van 7,49 m. dat is niets speciaals want veel gezinswagens zijn even lang. Daarentegen is de integralen Credo op basis van een Iveco Daily met zijn 3,21 m hoogte toch een imposante verschijning. De fabrikant heeft het armaturenbord wat naar voor en naar boven geplaatst zo kon men 0,35 m aan binnenruimte winnen en staat het hele interieur op één vlakke vloer. De ombouw van het nieuwe chassis doet Concorde in eigen huis.
Beginnen we met een betere dubbele bodem, de inhoud steeg van 230 naar 170 l. Vers watertanks hebben er hun plaats. Met het kofferdeksel links en rechts van het koetswerk kunnen voorwerpen langs beide zijden in – of uitgeladen worden. Stijgen we naar het dak zien we er 5 zonnepanelen samen goed voor een vermogen van 700 Watt.
In het interieur hebben de meubelen meer rondingen, wat opvalt zijn de nieuwe versterkte sloten van de bovenkastdeuren. Hier storen de zichtbare drukknoppen niet meer. Maar…. Fijne vingers zijn nodig om de sloten te bedienen in de smalle spleet tussen de laden. Achterin heeft de 740 HI een dubbel dwars opgesteld bed van 2,0 x 1,5 m. Aan het voeteinde is een kleine doorgang, een tv komt elegant uit een bovenkast gedraaid. In zulk een wagen is natuurlijk een nog tweede en grotere tv aanwezig, hij bevindt zich aan de zitgroep. Keuken en natte cel bevinden zich in het centralen deel van het interieur.
In de stuurcabine heeft Concorde een manueel bediend hefbed geïnstalleerd. Met de hulp van een stevige mechaniek daalt het naar beneden terwijl het ook wat naar voor zakt.
De drie nieuwe kampeerauto’s van het Credo type hebben een lengte van 7,99 m, hebben een doppelbed en de titel is 790 FI in de 790 LI zijn het enkele bedden, een uitvoering met eilandbed kreeg als type benaming 790 MI. Nog 4 grotere van 8,49 m blijven in het programma. Kandidaat kopers zullen een bedrag van ongeveer 180.000 euro moet voorzien.
Technische gegevens
Basisvoertuig: Iveco Daily 50c16
Moter turbodiesel 156 pk
MTM 5200 kg.
Concorde biedt 8 Credo indelingen aan, daarvan zijn 4 volledig nieuwe uitvoeringen inbegrepen.