Modelserie HOME en LOFT stralen met een nieuw ontwerp
Het is ongeveer drie jaar geleden dat de eersteklas zwerfautofabrikant uit Schlüsselfeld een vooruitstrevende richting opging in het ontwerpen van voertuigen. Met het toen volledig nieuwe EMPIRE LINER in 2016, stelde MORELO voor het eerst een meer onderscheidend uiterlijk met een duidelijke ontwerptaal, wat gepaard ging met zeer positieve feedback van klanten. Na de verdere ontwikkeling van het herontwerp van het MORELO PALACE vorig jaar, bevinden echte EMPIRE-genen zich nu ook in de HOME- en LOFT-modelseries. Op het Caravan Salon 2019 in Düsseldorf presenteert MORELO wederom spannende nieuwe ontwikkelingen uit de wereld van zijn First Class-campers vooral de twee opgewaardeerde HOME- en LOFT modellen. De LOFT scoort hier twee keer, omdat hij niet alleen naar buiten toe zijn titel als First Class kampeerauto veel eerlijker is. De strakke lijnen van het exterieurontwerp gaan door in het interieur, waardoor de LOFT een volledig moderner en luxueuzer uitzicht krijgt. De bovenkasten zijn onder meer eleganter en passen harmonieus in het totaalbeeld. Dankzij hun comfortabele diepte bieden ze extra opbergruimte, zoals gebruikelijk is bij MORELO. Maar niet alleen visueel, de HOME en de LOFT hebben de 'grote' benaderd. MORELO blijft zich richten op veiligheid. Daarom kunnen alle reeksen nu worden uitgerust met een rijveiligheidspakket inclusief noodremhulp, elektrische parkeerrem en bandenspanningscontrolesysteem. Met vijf indelingen op het IVECO DAILY-chassis biedt de HOME nog steeds iets minder opties dan de LOFT, maar laat niets te wensen over als het gaat om comfort en luxe. De LOFT is verkrijgbaar in acht indelingsvarianten en ook op IVECO DAILY. Overigens biedt MORELO nu alleen chassis aan met de Euro 6d-emissieklasse. Een ander hoogtepunt van MORELO komt tot uiting in Schlüsselfeld zelf: de afgelopen maanden heeft de fabrikant van luxe zwerfauto’s geïnvesteerd in de uitbreiding van onroerend goed en fabrieken. Terwijl de bouwwerkzaamheden aan de nieuwe parkeerplaatsen in volle gang zijn, is het servicecentrum al in gebruik genomen. Het bevat 7.200 m2 aan ruimte en 19 nieuwe servicestations voor ongeveer 4,3 miljoen euro, evenals een eigen bezorghal. In de toekomst zullen hier alle onderhouds- en reparatiewerkzaamheden aan de kampeerauto’s worden uitgevoerd. Daarnaast biedt de servicehal nog eens 1.500 m2 opslagruimte en een lounge. Klanten kijken ook uit naar de nieuw verworven 55.414 m2 grond. Bovendien worden momenteel 52 moderne zwerfautoparkeerplaatsen met aan- en afvoerfaciliteiten, elektriciteitsaansluitingen en een natuurlijke vijver van ca. 900 m3 gebouwd voor ongeveer 1 miljoen euro. "Dit is een stap in de goede richting", zegt algemeen directeur Reinhard Löhner. "De persoonlijke nabijheid van onze klanten en vrienden is altijd erg belangrijk voor ons geweest. Temeer, zodra u zich thuis voelt op het MORELO-veld, trouw aan ons merkmotto "WELCOME DAHEIM". " Tot de voltooiing van de uitbreiding van de parkeerruimte zal enige tijd verstrijken. U kunt de kampeerautonieuwigheden echter eind augustus live beleven op de caravansalon in Düsseldorf in hal 05 stand C05. meer info www.morelo-reisemobile.de
Eura Mobil viert jubileum jaar met nieuwe kampeerauto's
Integra 760 HS: Luxe lounge aan de achterzijde
Voor het jubileum jaar brengt Eura Mobil de achterzitgroep terug in beeld. Echter, de luxe lounge van vandaag met de originele versie van de eerste Integra 1999 heeft niets gemeen met de positie. Weelderige 2 m banken met complexe, voorgevormde gevoerde en comfortabele rugleuning rond de tafel met twee poten met opklapbare tafelblad. Op aanvraag installeert Eura Mobil zelfs een wandpaneel met LCD-haard voor een effectieve en gezellige avondstemming. Zoals thuis is er een keuken van 1.5 m breed met een 160 l Tower koelkast, een oven drie kook vuren en intrekbare RVS waterkraan. Vooraan heeft men een knap ruimtelijk uitzicht. Dit is het resultaat van de centrale ingang van een open, meer dan 4 meter lange zichtlijn naar achteren. Het sanitair met doorgang naar de cabine heeft twee deuren en vormt zo een extra zicht naar voor. Het elektrisch aangedreven hefbed is ontworpen als een configuratie met één bed. Een totaal van drie kleerkasten completeren het meubilair. In de 20 cm hoge dubbele vloer vinden in de kelder van de Integra, bagage en het kampeergerief hun plaats. Alle Integra’s voldoen ook aan de vereisten van de wintersterktenorm EN 1646-1 met behulp van de verwarmde dubbele bodem.
Om haar 60-jarig jubileum te vieren lanceert Eura Mobil nog een andere kampeerauto de nieuwe Integra Line 650 HS in de compacte 6,5 m klasse
De nieuwe Integra Line 650 HS overtuigt met royale ruimte zowel in het voertuig zelf als in de verwarmde verhoogde vloer. Reeds bij de ingang geeft de IL 650 HS een grote indruk. De feiten bewijzen dat: Twee 2,20 m en 1,43 m lange banken zijn gegroepeerd rond de 2,17 m brede dwarse bank aan de achterzijde, zodat er ruimte is voor een gezellige ronde van maximaal 5 personen. Daaronder is een grote opslagruimte in de verwarmde dubbele vloer. Uniek in de branche is de gordelverankering in aluminium profielen aan de binnenwanden. Het opslagvolume onder de banken is dus volledig bewaard, zelfs bij het installeren van de derde en vierde zitplaats met veiligheidsgordels. Met drie grote serviceluiken hebben reizigers altijd optimale toegang tot hun bagage. Vóór de achterste zitgroep reikt een ergonomisch gebogen keukenblok met een 140 liter koelkast aan de andere kant. In het midden van het voertuig is een moderne, slechts 114 cm lange wasruimte met draaibare wastafel en geïntegreerde douchecabine geplaatst. Het extra lage hefbed zakt aan de bestuurderszijde tot op een halfhoge kast. Alle Integra kampeerauto’s voldoen aan de vereisten van de wintersterktestandaard EN 1646-1 met behulp van de verwarmde dubbele bodem. Blootsvoets lopen in de winter op deze manier wordt snel een favoriete gewoonte in de Integra-Line. Een tienjarige garantie op de waterdichtheid van het koetswerk en drie jaar op het meubilair bewijzen de kwaliteit van Eura Mobil. De ruggengraat hiervan is de moderne constructie van gelijmd GRP-composietmateriaal met houtvrije wanden en een robuuste meubelconstructie met aluminium profielversterkingen.
De nieuwe Contura zwaait de vlag in de bovenklasse.
Met de nieuwe Contura zal Eura Mobil vanaf 2020 de vlag dragen voor luxe halfintegrale kampeerauto’s. In de vorm van een auto ontwerp met opvallende lichte randen en een vlakke verbinding tussen de bestuurderscabine en de moderne glasvezelconstructie, benadrukt de Contura vanaf het begin de hoge normen van zijn ontwerpers. Hij is gebouwd op een ALKO verlaagde chassis, het draagt een slijtvaste structuur die met de vloeistofverwarming en opslagruimte in de geoptimaliseerde verhoogde vloer vakanties heel het jaar door mogelijke maken.
Minutieuze details worden zichtbaar en niet alleen aan het uitwendige, de optisch soepele overgang van de bovenkasten naar de cabine wordt begeleid op het plafond met het tweedelige panoramische glazen dak. Het voorfront is geïntegreerd in de dakverbinding van de cabine als vast glazen dak, terwijl het tweede dakvenster een hefdak is met meer oppervlakte dan een conventionele dakluik voor frisse lucht en licht. De leefruimte in de Contura wordt ook gekenmerkt door een sfeervolle ambiance en praktische functies. De ontwerpers oriënteerde zich op het meubilair en de uitrusting van de luxe geïntegreerde Integra gepresenteerd in 2017. De nieuwe Contura profiteert van een meubeldesign dat exclusief is ontwikkeld voor de luxeklasse. Sfeervolle inrichting door hoogwaardige materialen en eersteklas vakmanschap vormen de basis. Hoogglans bovenkasten in edelhoutdecor met brede verchroomde handgrepen tonen de premiumkwaliteit zelfs op het eerste gezicht. Weelderig gebruik van verchroomde elementen is ook te vinden in de onderkasten, het bedfineer op de achterwand en in vele andere details. Het visueel aantrekkelijke contrast met de anders matte oppervlakken van de meubelen en in lichte crèmetinten voor werkbladen, meubelwanden en wandelementen. In de woonkamer zijn twee luxe langszit banken of een klassieke L-vormige zitplaats met zachte kussens. In plaats van de klassieke rugsteun domineren afhankelijk van de indeling het lounge karakter van het interieur. In de cabine zelf bieden de comfortstoelen, die uitgerust zijn met verwarmde zit, lendensteun en elektrische hoogteverstelling, een luxe reiscomfort. Een verwarmde voorruit en een geluidssysteem behoren tot de andere opties, terwijl centrale vergrendeling en spiegels met elektrische aanpassing en groothoekveld al zijn inbegrepen in de standaarduitrusting. In de keuken kunnen reizigers genieten van een ergonomisch gebogen keukenblok met een grote koelkast, het ingerichte fornuis met glazen deksel en de vele opbergvakken met verlichting. Een stijlvol en detail is de glazen vitrinekast. De wasruimte wordt gekenmerkt door de lichte sfeer van de verlichte douchekolom, die net als de deur van de badkamer een ontspannen sfeer creëert met het verlicht bloemenmotief. Zelfs in het slaapgedeelte vormt de aangename sfeer het centrale startpunt voor het ontwerp. Afhankelijk van de plattegrond bieden de slaapkamers ofwel twee grote eenpersoonsbedden tot een lengte van 2,00 m of een royaal eilandbed voor een prima slaapcomfort op massagematrassen. Onder de bedden biedt de 1,24 m hoge garage veel bergruimte. De typische, continu verwarmde verhoogde vloer van Eura Mobil herbergt alle technische installaties in de vorstbestendige kelder, hij is toegankelijk vanuit de binnenkant. Een centraal technisch compartiment biedt toegang van buiten naar waterafvoerkranen en de centrale elektrische verdeler. Het optioneel verkrijgbare, bediend door het indrukken van een knop vanaf de bestuurdersstoel, ledigen van afvalwatertanks door monitorbediening en camerabesturing optimaliseert het gebruiksgemak. Nieuw in het concept van de dubbele vloer van zijn de extra, verlaagde vakken van de vloer en aan de zijkant met een hoogte van 30 cm. Eura Mobil biedt 10 jaar garantie op de waterdichtheid van het koetswerk en drie jaar op het meubilair.
De nieuwe Activa One: kan het een beetje een zee zijn?
Maritieme flair speelt rond de nieuwe editie van de alkoof bestseller Activa One van Eura Mobil. Het gedoopt interieur "Beach Home" brengt een frisse zeewind in het anders klassieke alkoofsegment. Het lichte meubellichaam in een natuurlijke houtlook omringt mat witte meubelfronten en zitmeubels in de stijl van een strandstoel. In combinatie met turquoise-blauwe bekleding en decoratieve elementen straalt de Activa One een vleugje luchtige lido-atmosfeer uit. De frisse en jonge apparatuur weerspiegelt de oriëntatie van de alkoofserie naar jonge gezinnen en verhuurders. In dezelfde richting, de uitbreiding van het aandeel voertuigen met compacte lengtematen in de Activa One. Na de presentatie van de Activa One 570 HS vorig seizoen, rondt de nieuwe Activa One 550 MS met klassieke middelste zitgroep en een totale lengte van 5,89 m deze reeks af. Daarom plaatst de fabrikant nu vier van de vijf modellen in de klasse tot een totale lengte van 6,50 m. Deze manoeuvreerbare gezinsindeling gemonteerd op een 3,45 m korte wielbasis, heeft nog steeds veel ruimte en opslagruimte. Of het nu gaat met een stapelbed in VB 650, met zitgroep achter, zoals de 570 HS of 6 personen zitplaatsen groep op 630 LS - alle Activa One overtuigen dankzij 37cm verhoogde vloer en bovenkasten met veel ruimte. De bijzonder robuuste meubels met versterkingen gemaakt van aluminium profielen tonen andere tastbare praktische voordelen in het dagelijks gebruik. Keukens met 140 liter koelkasten en wasruimtes met geïntegreerde douchecabines maken langere vakanties een plezier. Slimme details zoals de roteerbare anti-drup uitgang van de kraan, de handdoek rek of stabiele laden in de keuken tonen de ervaring in de bouw van eengezinswoningen aan. De Activa One-reeks voldoet ook aan de eisen van de winterbestendige norm EN 1646-1 met behulp van de verwarmde dubbele bodem en vorstbestendige watertanks. Met deze opmerkelijke winterse kenmerken heeft Eura Mobil al jaren strenge winters doostaan. Al in de instapserie van Eura Mobil gelden dezelfde kwaliteitsparameters als in de hoger geplaatste reeks Een tienjarige opbouwgarantie en een garantie van drie jaar op het ontwerpen van meubels weerspiegelen de premiumambities van Eura Mobil. De basis hiervoor is de moderne constructie van gelijmd GRP-composietmateriaal met houtvrije wanden.
G+S, de stoffeerders presenteren exclusieve stoffen die het vuil afstoten. Dagelijkse presentatie van volledig nieuw ontwikkelde vuilafstotende stoffenproducten in hal 13 stand D14 tijdens het Caravansalon van Düsseldorf.
De G+S Polstermöbel GmbH, in de caravan sector beter bekend als "de kussen makers", tonen volledig nieuw ontwikkelde materialen die door hun aard en eigenschappen extreem vuilafstotend of bijzonder gemakkelijk te reinigen zijn. De stoffen zijn speciaal behandeld zoals microfiber-stoffen, synthetische stoffen en zogenaamde outdoor-stoffen. Daarnaast worden het uitgebreide kleurenpalet en verschillende ontwerpvarianten gepresenteerd op basis van verschillende patronen. Na een voorstelling bekomt iedere deelnemer, een praktische G+S stoffentas of als alternatief een tafellaken (zolang de voorraad strekt) die bestaan uit het materiaal dat de meeste vlekbestendig eigenschappen heeft. Met een hoog marktaandeel is G+S een van de 'verborgen kampioenen' in de caravanbranche. Ondertussen is G+S nieuwe vrijetijdsvoertuigen aan het uitrusten met matrassen, stoffering, gordijnen, sierelementen en tapijten voor talrijke fabrikanten. Over het algemeen bestaat het klantenbestand van G+S uit fabrikanten van recreatievoertuigen die G+S producten overnemen voor de eerste uitrusting, maar ook handelspartners en eindklanten. Deze laatste kunnen hun recreatieve voertuigen in het nieuwe klanten center in Enkenbach-Alsenborn na afspraak aanbieden om verouderde, versleten of vuile stoffen te laten vervangen.
Oorsprong en geschiedenis van Motorhome Union (RU) De slogan: samen zijn we sterker was de geboorte van de Motorhome Union op 7 oktober 1989. Het begon allemaal met een handvol zwerfautoclubs uit Noord-Duitsland, die elkaar vaak ontmoetten op evenementen. Zo begonnen de eerste activiteiten in 1986. Allereerst werden "gemakkelijke" data voor verschillende evenementen gecoördineerd. Het eerste grote algemene onderwerp was "parkeerplaatsen” hiervoor werd contact gelegd met de operators, werd hulp aangeboden, autoriteiten gecontacteerd, lijsten werden geschreven, enz. Ondersteuning is verleend sinds het begin van de activiteiten van het tijdschrift Promobil (toen uitgegeven door de gebroeders Bues, die vandaag nog steeds het RU-verenigingsblad Mobil Szene produceren). Ook in contact met andere belangengroepen (ADAC, DCC, toeristische verenigingen) werd vanaf het begin gewerkt aan het imago om negatieve vooroordelen tegen te gaan en milieubewust reizen te bevorderen. Met veel inzet werd gestreden voor zwerfauto-vriendelijke plaatsen, en aan- en afvoerfaciliteiten. Een belangrijke mijlpaal in 1987 was de grote lezersbijeenkomst van Promobil, waarbij het onderwerp van de overkoepelende organisatie werd gepresenteerd aan een auditorium met meer dan 1.000 personen. Hier werd voor het eerst duidelijk dat niet alleen de coördinatie van de bovenregionale clubbijeenkomsten zinvol was, maar dat ook politieke invloed moest worden uitgeoefend. Want het snelgroeiende aantal zwerfautomobilisten overweldigde op veel plaatsen de infrastructuur van de gemeenschappen. Reeds in deze tijd was het erg belangrijk dat de motorhomeclubs samen lobbyen om negatieve trends in het publiek effectief tegen te gaan (vaak gevoed door de hotelindustrie en exploitanten van campings). Twee andere soortgelijke bijeenkomsten in 1988 en 1989 leidden tot de oprichtingsvergadering van de Motorhome Union op 7 oktober 1989. In totaal werden 16 grote motorhome-clubs geregistreerd als stichtende leden van Motorhome Union e.V. De Motorhome Union begon haar lobbywerk. Men praatte met de overheid voor gratis parkeerplaatsen en bergingsfaciliteiten, ze werkten aan educatieve en public relations. De RU scoorde.
Ze had al snel successen bij ministeries en verenigingen en was betrokken bij kampeerautovriendelijke beslissingen en discussies. In 1994 werd de RU geregistreerd als een "geregistreerde vereniging", vanaf 1996 verscheen het tijdschrift "Mobile Scene News" en in 1997 werd de eigen homepage in het net geplaatst. Successen in de politiek zijn met moeite en met een grote uithoudingsvermogen bereikt, bijvoorbeeld van toepassing (2001) tot het verhogen van de topsnelheid van 100 km / u voor zware kampeerauto’s, het duurde bijna vijf jaar om goedkeuring te verkrijgen. Tot 2003 was de RU een pure overkoepelende organisatie voor regionale clubs. Alleen waren er individuele leden die geen interesse hadden in het verenigingsleven, maar wilden werken voor de belangen van de zwerfautomobilisten Deze ontwikkeling werd niet door alle clubs geaccepteerd, omdat ze hun invloed zagen afnemen. Veel clubs keerden zich in de nasleep af van de RU. Tegelijkertijd kende de kampeerauto industrie een snelle stijging, die de laatste jaren enorm is toegenomen. Veel nieuwe acteurs verschenen in de scene, die wilden deelnemen aan deze toerismevariant en politiek en bestuur in hun voordeel wilden beïnvloeden. Zo staat de RU vandaag voor grote concurrentie tegenover andere verenigingen en organisaties, waarvan sommige zijn uitgerust met aanzienlijke financiële middelen van de industrie en hun belangen nastreven met groot menselijk en financieel engagement. In het bijzonder proberen de exploitanten van de camping met steeds nieuwe initiatieven om ervoor te zorgen dat parkeerterreinen hun aantrekkelijkheid verliezen vanwege dure omstandigheden en dat zwerfautomobilisten gedwongen zijn campings te gebruiken. De RU gaat hier tegenin en slaagt erin de echte interesses van zwerfautomobilisten te laten horen door publiciteitscampagnes, zoals de Messekrant die in Düsseldorf wordt verspreid. De concurrentie op het gebied van lobbyisten is echter zeer sterk en verwarrend geworden. De exclusieve focus van de RU op het lobbyen voor de zwerfautomobilisten gedurende meerdere jaren heeft geleid tot een groot aantal clubs, die vooral geïnteresseerd waren in sociale evenementen en regelmatige bijeenkomsten van hun leden (evenals dans en muziek). Momenteel zijn slechts vijf relatief kleine clubs RU-leden, maar het aantal individuele leden is aanzienlijk toegenomen. Om het aantal leden te behouden en nieuwe te krijgen, moet de RU een complexe public relations uitvoeren, vooral door eigen stands op alle grote kampeerbeurzen Ongeveer 150 bedrijven ondersteunen nu de RU als ondersteunende leden. Bij de Duitse Bondsdag is de RU geregistreerd als een officiële belangenorganisatie. In 2004 trad de RU toe tot F.I.C.M., het Europese bestuursorgaan, in de hoop op politieke steun op EU-niveau. Helaas bleek de taalbarrière een nauwe samenwerking te belemmeren; Bovendien moest de RU worstelen met frequente veranderingen in het leiderschap en interne conflicten. Na de deelname van RU-delegaties in het EuroCC in Portugal en België in 2014 en 2015 ontstond er een sterke oppositie, die uiteindelijk leidde tot een besluit om lidmaatschap bij de FICM. weer op te zeggen. Alleen met veel persoonlijke aandrang en toewijding slaagde het in 2018 om terug lid te worden van de F.I.C.M.
In Duitsland is de overkoepelende organisatie voortdurend actief om de rechten van gebruikers van kampeerautogebruikers actief te promoten. Het gaat om verschillende punten in het kader van de wegcode, de verdere versterking van de infrastructuur voor de kampeerautoparkeerplaats en de positionering van mobiel toerisme in de hele toeristische mix. De momenteel gestaag groeiende acceptatie van de RU komt tot uiting in de steeds meer bezochte jaarlijkse algemene vergaderingen en in de oprichting van een nieuwe RU Stammtisch West als regionale vertegenwoordiging van de RU, analoog aan de reeds bestaande stamgasten uit het Noorden.