Inhoud blog
  • een interieur
  • even een ander werkje
  • De terrassen zijn nog leeg
  • zomer aan de Bodensee
  • Pretpark
  • Een toren met kleintjes
  • Een nieuwe MAXIA bij Hobby
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    15-07-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een stukje geschiedenis

    Oorsprong en geschiedenis van Motorhome Union (RU)
     
    De slogan: samen zijn we sterker was de geboorte van de Motorhome Union op 7 oktober 1989.
     
    Het begon allemaal met een handvol zwerfautoclubs uit Noord-Duitsland, die elkaar vaak ontmoetten op evenementen. Zo begonnen de eerste activiteiten in 1986. Allereerst werden "gemakkelijke" data voor verschillende evenementen gecoördineerd. Het eerste grote algemene onderwerp was "parkeerplaatsen” hiervoor werd contact gelegd met de operators, werd hulp aangeboden, autoriteiten gecontacteerd, lijsten werden geschreven, enz.
     Ondersteuning is verleend sinds het begin van de activiteiten van het tijdschrift Promobil (toen uitgegeven door de gebroeders Bues, die vandaag nog steeds het RU-verenigingsblad Mobil Szene produceren).
     Ook in contact met andere belangengroepen (ADAC, DCC, toeristische verenigingen) werd vanaf het begin gewerkt aan het imago om negatieve vooroordelen tegen te gaan en milieubewust reizen te bevorderen. Met veel inzet werd gestreden voor zwerfauto-vriendelijke plaatsen, en aan- en afvoerfaciliteiten.
     Een belangrijke mijlpaal in 1987 was de grote lezersbijeenkomst van Promobil, waarbij het onderwerp van de overkoepelende organisatie werd gepresenteerd aan een auditorium met meer dan 1.000 personen.
     Hier werd voor het eerst duidelijk dat niet alleen de coördinatie van de bovenregionale clubbijeenkomsten zinvol was, maar dat ook politieke invloed moest worden uitgeoefend. Want het snelgroeiende aantal zwerfautomobilisten overweldigde op veel plaatsen de infrastructuur van de gemeenschappen.
     Reeds in deze tijd was het erg belangrijk dat de motorhomeclubs samen lobbyen om negatieve trends in het publiek effectief tegen te gaan (vaak gevoed door de hotelindustrie en exploitanten van campings).
     Twee andere soortgelijke bijeenkomsten in 1988 en 1989 leidden tot de oprichtingsvergadering van de Motorhome Union op 7 oktober 1989. In totaal werden 16 grote motorhome-clubs geregistreerd als stichtende leden van Motorhome Union e.V.
     De Motorhome Union begon haar lobbywerk. Men praatte met de overheid voor gratis parkeerplaatsen en bergingsfaciliteiten, ze werkten aan educatieve en public relations. De RU scoorde.

     Ze had al snel successen bij ministeries en verenigingen en was betrokken bij kampeerautovriendelijke beslissingen en discussies.
     In 1994 werd de RU geregistreerd als een "geregistreerde vereniging", vanaf 1996 verscheen het tijdschrift "Mobile Scene News" en in 1997 werd de eigen homepage in het net geplaatst.
     Successen in de politiek zijn met moeite en met een grote uithoudingsvermogen bereikt, bijvoorbeeld van toepassing (2001) tot het verhogen van de topsnelheid van 100 km / u voor zware kampeerauto’s, het duurde bijna vijf jaar om goedkeuring te verkrijgen.
     Tot 2003 was de RU een pure overkoepelende organisatie voor regionale clubs. Alleen waren er individuele leden die geen interesse hadden in het verenigingsleven, maar wilden werken voor de belangen van de zwerfautomobilisten Deze ontwikkeling werd niet door alle clubs geaccepteerd, omdat ze hun invloed zagen afnemen. Veel clubs keerden zich in de nasleep af van de RU. Tegelijkertijd kende de kampeerauto industrie een snelle stijging, die de laatste jaren enorm is toegenomen. Veel nieuwe acteurs verschenen in de scene, die wilden deelnemen aan deze toerismevariant en politiek en bestuur in hun voordeel wilden beïnvloeden.
     Zo staat de RU vandaag voor grote concurrentie tegenover andere verenigingen en organisaties, waarvan sommige zijn uitgerust met aanzienlijke financiële middelen van de industrie en hun belangen nastreven met groot menselijk en financieel engagement. In het bijzonder proberen de exploitanten van de camping met steeds nieuwe initiatieven om ervoor te zorgen dat parkeerterreinen hun aantrekkelijkheid verliezen vanwege dure omstandigheden en dat zwerfautomobilisten gedwongen zijn campings te gebruiken.
     De RU gaat hier tegenin en slaagt erin de echte interesses van zwerfautomobilisten te laten horen door publiciteitscampagnes, zoals de Messekrant die in Düsseldorf wordt verspreid. De concurrentie op het gebied van lobbyisten is echter zeer sterk en verwarrend geworden.
     De exclusieve focus van de RU op ​​het lobbyen voor de zwerfautomobilisten gedurende meerdere jaren heeft geleid tot een groot aantal clubs, die vooral geïnteresseerd waren in sociale evenementen en regelmatige bijeenkomsten van hun leden (evenals dans en muziek). Momenteel zijn slechts vijf relatief kleine clubs RU-leden, maar het aantal individuele leden is aanzienlijk toegenomen. Om het aantal leden te behouden en nieuwe te krijgen, moet de RU een complexe public relations uitvoeren, vooral door eigen stands op alle grote kampeerbeurzen
     Ongeveer 150 bedrijven ondersteunen nu de RU als ondersteunende leden. Bij de Duitse Bondsdag is de RU geregistreerd als een officiële belangenorganisatie.
     In 2004 trad de RU toe tot F.I.C.M., het Europese bestuursorgaan, in de hoop op politieke steun op EU-niveau. Helaas bleek de taalbarrière een nauwe samenwerking te belemmeren; Bovendien moest de RU worstelen met frequente veranderingen in het leiderschap en interne conflicten. Na de deelname van RU-delegaties in het EuroCC in Portugal en België in 2014 en 2015 ontstond er een sterke oppositie, die uiteindelijk leidde tot een besluit om lidmaatschap bij de FICM. weer op te zeggen.
    Alleen met veel persoonlijke aandrang en toewijding slaagde het in 2018 om terug lid te worden van de F.I.C.M.

    In Duitsland is de overkoepelende organisatie voortdurend actief om de rechten van gebruikers van kampeerautogebruikers actief te promoten. Het gaat om verschillende punten in het kader van de wegcode, de verdere versterking van de infrastructuur voor de kampeerautoparkeerplaats en de positionering van mobiel toerisme in de hele toeristische mix. 
    De momenteel gestaag groeiende acceptatie van de RU komt tot uiting in de steeds meer bezochte jaarlijkse algemene vergaderingen en in de oprichting van een nieuwe RU Stammtisch West als regionale vertegenwoordiging van de RU, analoog aan de reeds bestaande stamgasten uit het Noorden.

    15-07-2019 om 21:42 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-07-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een matras op maat laten maken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    G+S maakt een matras naar eigen lichaam.

    Slechte slaap kan je de hele dag verknoeien en slechte matraskwaliteit zelfs je gezondheid! Erkende artsen wijzen er al jaren op dat een perfecte, optimaal zelfs individuele, kwaliteit van een bed of de matrassen ideaal is voor een gezonde slaap. Dat geldt voor thuis en vooral voor reizen met de caravan of zwerfauto de tijd waarin de mens zou moeten genieten van de vakantie.

    Op de Caravan Salon in Düsseldorf bieden de stoffeerders exclusief de mogelijkheid om een ​​"gepersonaliseerde" matras GRATIS te laten ontwerpen. De bodyscanner werkt contactloos en verzamelt alle relevante gegevens van het lichaam, de slaapgewoonten en de omgeving, om de ideale matras en bed constellatie te bepalen. Het buitengewone evenement vindt plaats op de G+S stand in Hal 13, stand D14, en het duurt ongeveer 10 minuten per bezoeker een kleine investering in termen van tijd die een beslissend verschil kan maken in het leven om beter te slapen

    Het innovatieve BODYSCAN®-concept wordt exclusief gebruikt door G+S, op het Caravan Salon. Het systeem is uniek en eenvoudig. Aan het begin worden de individuele gegevens van de klant ingevoerd in het systeem en de scanner. Dit zijn geslacht, leeftijd, gewicht, gewenste slaappositie en matrashardheid, evenals drukgevoeligheid, allergieën, warmtebehoefte en slaapkamertemperatuur.

    Op basis van deze gegevens volgen drie metingen: de eerste meet de afstand tussen de achterkant van het hoofd, de diepte van de nek en de diepte en hoogte van de eventueel gekromde rug. De tweede meting bepaalt de kopbreedte, schouderbreedte en schouderhoogte en de derde meting heeft betrekking op de taillebreedte en -hoogte en de bekkenbreedte en -hoogte.
    Uit al deze gegevens berekenen de scanner en het systeem de optimale matraskwaliteit, de ideale topper, de bijpassende lattenbodem en het perfecte nek ondersteuningskussen.

    De scanner bestaat uit een centrale meetkolom met twee sensorarmen die zijdelings bewegen. Hoogwaardige scanners op de sensorarmen detecteren de contouren van het menselijk lichaam met behulp van infrarood - veilig voor de gezondheid en zonder enig contact. Deze meetresultaten worden gecombineerd met alle andere gegevens en bepalen het geschikte ligsysteem. De selectie van ligsystemen en individuele behoeften omvat enkele duizenden varianten. De stoffeerders zijn voorbereid op elke opstelling en kunnen elke schuimkwaliteit leveren voor matrassen die volledig op maat zijn gemaakt volgens de berekende ligkwaliteit.

    In de hele sector levert G+S originele uitrusting voor veel fabrikanten met matrassen, stoffering, gordijnen, sierelementen en tapijten voor hun vrijetijdsvoertuigen. Meer dan 1.000 eindklanten hebben G+S al vertrouwd door hun kampeervoertuigen uit te rusten of te laten aanpassen met nieuwe schuim kwaliteit of aangepaste vorm.

    Meer informatie vindt u op  www.diepolstermacher.de

    14-07-2019 om 21:25 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-07-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sterckeman caravans nieuwe indelingen voor 2020.

    Sterckeman caravans komt met nieuwe indelingen.

     De Franse caravanproducent Sterckeman is al jaren op de Nederlandse en Belgisch markt aanwezig en heeft een trouwe klantenkring opgebouwd. Dit jaar wordt het programma uitgebreid met een aantal nieuwe indelingen.

     Easy

    De vorig seizoen geïntroduceerde Easy serie wordt uitgebreid met de Easy 420 CP.

    De caravan is een bekende succesvolle indeling van het concern. Hij heeft een eindkeuken met ernaast de toiletruimte. In het midden bevindt zich de treinzit met daar tegenover de hangkast en laag meubel. Voorin de  staat een ruim dwarsgeplaatst tweepersoonsbed. Naast de ruimte die deze caravan biedt, heeft de Easy 420 CP nog een voordeel, namelijk een laag gewicht.

    De standaard uitrusting van de Easy reeks is uit te breiden met twee pakketten waardoor de caravan meer dan compleet wordt.

    Het Touring Plus Pakket: AKS 3004 stabilisator, schokbrekers, serviceluik 75x30 cm, reservewiel en reservewielhouder in de disselbak.

    Het Pack Performance: een 5 liter Trumatherme boiler, handdouche, een Midi Heki dakluik van 70x50 cm, een hordeur, een vaste watertank van 30 liter en 3 extra LED leesspots.

     

    Starlett Comfort

    Nieuw in deze reeks is de Starlett Comfort 400 CP, een caravan met een compacte binnen lengte van 4,2 meter. Op deze lengte biedt de caravan een ruime zit en eindkeuken met voorin een in de lengte geplaatst tweepersoonsbed met aansluitend een toiletruimte. Handig is de open ruimte bij het voeteneind voor een makkelijkere in- en uitstap.

    De serie wordt verder uitgebreid met een kinderkamer indeling: De Starlett Comfort 476 PE.Deze ruime caravan heeft een stapelbed aan de achterzijde, een midden treinzit met daar tegenover de keuken. Voorin staat het in de lengte geplaatste tweepersoonsbed naast de toiletruimte.

    De Starlett Comfort gaat een stap verder in luxe en comfort met als standaard polyester dak en zijwanden, luxe stoffering, extra flexibele spotjes, een AKS 3004 stabilisator, een groot serviceluik, een groot dakluik, schokbrekers, een afvalwatertank en een 5 liter boiler. Ook het verfrissende meubilair mag gezien worden.

     

    Evolution

    De Evolution serie krijgt voor komend jaar een aantal uiterlijke wijzigingen. De zijwanden worden in taupe gespoten. De rokken worden in donkergrijs uitgevoerd, net als de optionele disselafdek. De hordeur wordt nu standaard gemonteerd en het interieur krijgt het luxe Ambiance lighting pakket. Uiteraard heeft de Evolution de 150 liter XL Freeze koelkast standaard.

    De Easy serie bestaat uit 3 indelingen

    De Starlett Comfort serie heeft eveneens 3 indelingen

    De Evolution is verkrijgbaar in 2 modellen

    Sterckeman geeft op alle modellen 3jaar fabrieksgarantie en 7 jaar garantie op vochtinwerking.

    Informatie: www.sterckeman.nl

     

















    10-07-2019 om 20:39 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-07-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CamperCleen brengt enkele nieuwigheden

    Nieuw bij CamperClean


    CamperClean is niet alleen de uitvinder van het volautomatische en gepatenteerde reinigingsstation voor mobiele toiletcassettes, maar nu ook een complete leverancier voor elke parkeerplaats installatie. Deze omvatten servicepijlers, slagboom en toegangssystemen evenals incheckterminals.
    Met dit in gedachten heeft het nieuwste CamperClean-product, een state-of-the-art barrièresysteem, een optionele volautomatische kentekenherkenning. Het systeem houdt rekening met alle wettelijke bepalingen van de GDPR (Basic Data Protection Regulation).


    Speciaal camerasysteem ondersteunt barrièresysteem van Duitse productie
    In samenwerking met een fabrikant die meer dan 20 jaar ervaring heeft in de sector, heeft CamperClean een camerasysteem in gebruik dat ook door de politie wordt gebruikt. Het is belangrijk voor de exploitant van de camping te weten dat tijdens een "zakelijke relatie" met de gast uiteindelijk de exploitant de verantwoordelijkheid draagt ​​voor deze "relatie". Verantwoordelijkheid in deze context betekent de verplichting om de belangrijkste informatie van zijn gasten te bewijzen. Dit betreft zowel vragen van de politie als die van de stad (toeristenbelasting) en mogelijke terroristische dreiging, evenals andere vragen. Het camera-ondersteunde barrièresysteem biedt campingoperators de mogelijkheid van complete en optimale archiverings- en bewijsdocumentatie.
    De fabrikant levert alle technische apparatuur volgens de nieuwste wettelijke vereisten. De portfolio loopt uiteen van de verwijdering via serviceterminals tot een verscheidenheid aan verschillende informatie die een kampeerplaats of camping tegenwoordig nodig heeft. Op het gebied van servicepijlers is de richtlijn (Richtlijn meetinstrumenten) van het Europees Parlement, die sinds 2009 verplicht is, van groot belang. De fabrikant benadrukt dat alle CC-servicepijlers MID-getest zijn sinds hun eerste lancering.
     

    CamperClean biedt complete technische uitrusting voor parkeerplaatsen zij voldoen sinds de marktintroductie aan de nieuwste richtlijnen

    In maart 2004 werd de richtlijn "MID" (richtlijn meetinstrumenten) uitgegeven door het Europees Parlement. Deze richtlijn specificeert specifieke vereisten voor meetapparaten voor specifieke apparaatgroepen. Deze omvatten sinds 2009 ook bevoorrading kolommen op pitch-faciliteiten en campings. Aldus is elke eigenaar verplicht om de verkoop van bijvoorbeeld elektriciteit in een "gekalibreerde" vorm te bewijzen en deze op een transparante manier aan de gast te presenteren en dienovereenkomstig te regelen.
    Kalibratieagentschappen onderzoeken deze situatie. In het geval van wangedrag of onjuiste facturering dreigen hoge boetes. Alle bevoorradingskolommen zijn sinds de lancering MID getest en beschermen hun operator tegen deze latente dreiging. Over het algemeen biedt CamperClean verschillende kracht- en servicekolommen die harmonieus in het landschap passen. Ze hebben nu duizenden keren hun waarde bewezen en garanderen een  lange levensduur. Het is mogelijk om het basismateriaal van de kolom aan te passen aan individuele behoeften. Het assortiment omvat ABS-kunststof, aluminium of roestvrij staal.
    De functies van de afzonderlijke kolommen bieden de volgende diensten in elke combinatie: tv-aansluiting, stroomaansluiting, wateraansluiting, LAN-verbinding met RFID-kaartsysteem of muntvalidator. Afhankelijk van de apparatuur zijn de kolommen vorstbestendig, waterdicht, vandalismebestendig, demontabel en nog veel meer ...

     

    Mikro Green

    CamperClean, de uitvinder van het geoctrooieerde verwijderingssysteem voor mobiele toiletcassettes, heeft bewezen het ecosysteem in heel Europa te ondersteunen met zijn volledig automatische reinigingsstation en het exclusief gebruikte sanitaire additief "Mikro Green. Dankzij de microbiologische sanitaire additieven wordt de omgeving beschermd en wordt voorkomen dat afvalwaterzuiveringsinstallaties verzadigd worden met chemische toiletadditieven. "Micro-groen" is een microbiologisch sanitair additief ontwikkeld zonder formaldehyde en quaternaire ammoniumverbindingen. Speciale enzymen en micro-organismen zorgen voor een effectieve vloeibaarmaking van de fecaliën en een optimale ontleding van het toiletpapier. Geuren worden ook op natuurlijke wijze verminderd. "Micro Green" is zeer biologisch afbreekbaar en heeft ook een hoge concentratie met anti-urinaire steenformule. Door middel van geïntegreerde injectie is het microbiologische sanitaire additief precies op elkaar afgestemd.

     













    09-07-2019 om 23:19 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niesmann+Bischoff nieuws voor 2020

    Een nieuwe 9 traps automaat bij Niesmann+Bischoff

    Rijden en manoeuvreren is nu nog gemakkelijker en comfortabeler omdat Arto en Smove vanaf het modeljaar 2020 de 9-traps automaat aan boord nemen. Bij de Flair bestuurders is de Wandlerautomaat bekend sinds meer dan vier jaar, het schakelen is nu nog zachter en vloeiender dan voorheen. "Door de integratie van de automatische koppelomvormer verhogen we het rijcomfort aanzienlijk in zowel de Arto als de Smove en afhafhankelijk van de rijstijl zal het brandstof verbruik verminderen", zegt Hubert Brandl, managing director van Niesmann + Bischoff GmbH. De nieuwe 9-traps automatische koppelomvormer is als optie verkrijgbaar. Het vervangt de gerobotiseerde versnellingsbak van Fiat, die uit het programma wordt gehaald.


    Nieuwkomer Arto 82 E en nieuwe interieurvariant
    Op dit moment opgenomen in Niesmann + Bischoff de meest gewilde indeling van het model Arto 77 E. Met 8,34 meter, een halve meter langer, kan een extra kast bijkomen voor meer opslagruimte. De Arto 82 E is gebouwd op twee assen, hopelijk valt hij in de smaak van het publiek. In de woonkamer is de tafel uitschuifbaar. De massieve schuifdeur scheidt de slaapkamer van de badkamer, die een kleerkast heeft. Nieuwkomer Arto 82 E evenals de Arto 77 E behoren tot de Arto indelingen 78 F, 85 E, 88 E, 88 EG en 88 met zij zitbanken op de zeven modellen van de "Generatie 2020", en dat op verzoek van het nieuwe interieur variant " Face-to-Face ". In deze versie van de woonkamer vormen de keuken en de bank achter de bestuurder een rechte lijn. Als u naar de andere kant kijkt, is de stoel optioneel verkrijgbaar met een vierde gordelzitting. Hubert Brandl: "Met onze nieuwe face-to-face variant komt comfort tegemoet aan gezelligheid. Reizigers kunnen genieten van meer ruimte en bewegingsvrijheid in de voorste helft van de kampeerauto. Gewoon perfect om met twee te reizen. Door het verhoogde vloeroppervlak heeft ook een meereizende hond voldoende ruimte om alle vier de poten uit te strekken.
    In het nieuwe modeljaar 2020 zijn alle types van Arto en Smove op Fiat uitgerust met Euro 6d-Temp-motoren. Standaard is 140 pk, optioneel 160 of 180 pk mogelijk.











    09-07-2019 om 00:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-07-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KnausTabbert bouwt waterfilters in

    Standaard BWT waterfiltersysteem in kampeerauto’s en caravans van Knaus Tabbert.
     
    Een onbekende graffitikunstenaar heeft het ooit in een notendop gezegd: stil water is muf. Omdat de transparante chemische verbinding met de formule H2O vaak wordt onderschat als "stilstaand water", hoewel het voedsel nummer één is. In België en Duitsland drinkt u vrijwel overal kraanwater zonder te aarzelen, omdat het regelmatig wordt schoongemaakt en gecontroleerd door de gezondheidsautoriteiten. De Belgische en Duitse drinkwaterverordening stelt strikte grenswaarden voor verontreinigende stoffen vast. Want: schoon water is een symbool van gezondheid en kwaliteit van leven zelfs onderweg.
     
    BWT-filtersysteem maakt water schoon en smakelijk
    Maar hoe zit het met uitstapjes naar het buitenland, waar de kwaliteit van het drinkwater iets te wensen overlaat? Als u een zwerfauto of een caravan bij Knaus Tabbert koopt, hoeft u zich geen zorgen te maken: vanaf het modeljaar 2020, zorgt het ruimtebesparende BWT-waterfiltersysteem voor schoon water aan boord. BWT staat voor "Best Water Technology". Het bedrijf uit Schriesheim, niet ver van Heidelberg, is gespecialiseerd in waterbehandeling, reiniging en filtratie.
    In Knaus Tabbert voertuigen vanaf modeljaar 2020 wordt het water gefilterd en is dus schoon, zacht en aangenaam van smaak. Bovendien worden apparaten zoals koffiemachines effectief beschermd tegen kalkaanslag. Aangename bijwerking: in de douche en wastafel zijn minder kalkvlekken. Niet alleen de nieuwe voertuigen profiteren: het BWT-waterfiltersysteem kan ook achteraf worden ingebouwd in oudere Knaus Tabbert-modellen


    Schoon water is levenskracht
    Het aantal stoffen dat het drinkwater vervuilt, is groot. Pesticiden, nitraten, huishoudelijke chemicaliën, medicijnresiduen, ziekteverwekkers, chloor, kalk, zware metaaldeeltjes of zwevende deeltjes veroorzaken problemen.
    Bovendien worden tanks en waterleidingen van kampeerauto’s en caravans over het algemeen niet regelmatig doorgespoeld, waardoor er na verloop van tijd afzetting en bacteriën ontstaan ​​aan koffieautomaten en waterkokers. Water dat lange tijd in containers en pijpen blijft, blijft niet vers. Vooral veroorzaakt hitte een film in de watertank, die een ideale broedplaats voor micro-organismen vormt. Kiemen vermenigvuldigen zich ook aanzienlijk sneller onder deze omstandigheden. Deze kiemen kunnen zich ook ophopen in pompen en kleppen.

    Kalkafzetting is een ander probleem het kan de kiemvorming bevorderen. Als het water een paar dagen stil staat, is dit meestal geen probleem, maar het geeft al snel een muffe smaak. Als u echter per zwerfauto of caravan naar warme landen reist, moet u zich ervan bewust zijn dat er meer ziektekiemen ontstaan ​​als het water te lang in de tank blijft. Alleen wanneer water luchtdicht afgesloten blijft is het nagenoeg onbeperkt houdbaar. Iedereen die regelmatig de schoonwatertank reinigt en desinfecteert, vermindert het risico van kiembesmetting. Dit schoonmaken kan het beste twee keer per jaar worden gedaan. Afhankelijk van de ouderdom en toestand van het watersysteem, zijn er reinigingsproducten en ontkalker in de gespecialiseerde handel. Controversieel is ondertussen het gebruik van zogenaamde zilverionen voor de strijd tegen ziektekiemen. Volgens recente interpretatie van de drinkwaterverordening zijn oplosbare additieven die zilverchloride bevatten problematisch. Het is maar goed dat Knaus Tabbert nu het standaard BWT-waterfilter gebruikt om dit te voorkomen, zodat het water niet langer ongezond is.

     







    08-07-2019 om 21:55 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-07-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hobby kampeerauto nieuws 2020

    Hobby presenteert nieuwe instapmodellen van OPTIMA ONTOUR en innovatieve interieurs

    Hobby presenteert acht reeksen met 26 verschillende plattegronden in het seizoen van 2020. De grootste nieuwigheden bevinden zich in de halfintegrale en de met succes gelanceerde Van serie OPTIMA ONTOUR EDITION. Voor het komende seizoen wordt dit uitgebreid met het unieke en nieuwe eilandbed Van V65 GQ. Niettegenstaande zijn compacte buitenafmetingen, biedt hij een groot ruimtegevoel. In het halfintegraal segment wordt de productportfolio in het instapmodel aangevuld: de nieuwe OPTIMA ONTOUR. Hij maakt indruk met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding en vier aantrekkelijke indelingen.
    De Van-serie OPTIMA ONTOUR EDITION met de modellen V65 GE en V65 GF is met succes gelanceerd sinds de CMT Stuttgart 2019 en is binnen een zeer korte tijd een bestseller geworden. Met het nieuwe model V65 GQ breidt Hobby de serie uit en presenteert de eerste eilandbed oplossing in een bestelwagen. Uniek en goed doordacht, het overtuigt door het royale slaapcompartiment. Het eilandbed is gemakkelijk toegankelijk, verplaatsbaar en biedt ook veel opbergruimte onder het bed, waardoor een volledig huiselijke sfeer ontstaat. "Deze populaire plattegrondoplossing is bedoeld voor klanten die waarde hechten aan compacte buitenafmetingen. De uitdaging om een ​​groot ruimtegevoel op een breedte van 2,16 m te creëren, is met dit model optimaal gerealiseerd, zegt Matthias Schätzle, hoofd Design kampeerauto’s.

    De nieuwe OPTIMA ONTOUR maakt indruk voor het seizoen 2020 met het instapmodel met een gunstige prijs verhouding en vier aantrekkelijke indelingen. De populaire T65 FL-modellen met een Frans-bed, de T65 HFL met opklapbaar bed en Frans-bed en de T65 GE met twee eenpersoonsbedden zijn ook standaard.

    Nieuw in het programma is de T65 HKM met een stapelbed van 2 verdiepingen en een comfortabel opklapbed. In de gezinsindeling kunnen maximaal zes personen slapen. Een interne stahoogte van 2,05 meter zorgt voor een gevoel van ruimte.

    Zowel de volledig uitgeruste Hobby zwerfauto OPTIMA ONTOUR EDITION als de instap OPTIMA ONTOUR bieden een moderne, compacte keuken die uitgebreid kan worden zodat het hele gezin hen kan helpen met koken. De omringende bovenkasten en de 140 liter Slim-Tower koelkast bieden voldoende opbergruimte voor al het belangrijke voedsel en keukengerief. Bijzonder handig is de gasflessenslede, waardoor het omwisselen van de gasflessen kinderspel wordt. Zelfs ijzige winterdagen vormen geen obstakel, integendeel zelfs. De Truma verwarming, de geïsoleerde en verwarmde afvalwatertank, evenals de achtergarage en de GRP-vloer met XPS-isolatie zorgen voor een aangenaam warm interieur

















    07-07-2019 om 21:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-07-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Truma wint een prijs

     

    Nieuws van Truma.

    Truma behoort tot de elite op het vlak van innovatie Innovatieprijs TOP 100. Truma behoort reeds voor de vierde keer tot de honderd meest innovatieve middenstanders in Duitsland. Het familiebedrijf werd op 28 juni 2019 bekroond met het TOP 100-zegel.

    Ruimte voor ideeën.

    Voor de innovatieprijs heeft de Wirtschaftsuniversität Wien ongeveer 400 bedrijven uit heel Duitsland beoordeeld. Truma heeft de jury vooral overtuigd met zijn innovatieve klimaat en het innovatiebevorderende management. “Wij geven onze teams veel ruimte voor ideeën en creativiteit. Dit wordt ondersteund door ons open, flexibel bureauconcept. In onze “garage” werken gevarieerde teams geconcentreerd aan nieuwe producten en oplossingen en proberen ze dingen uit. Daarbij worden de klanten vaak reeds in vroege fases bij het proces betrokken”, aldus bedrijfsleider Alexander Wottrich.

    Philipp Wegmann, hoofd Product Management & Business Development en Jutta Bringazi,

    PR & bedrijfscommunicatie, ontvingen de onderscheiding in Frankfurt uit handen van TOP 100-mentor en wetenschapsjournalist Ranga Yogeshwar.

    Weetjes over Truma

    Wie wij zijn Buiten intensief de natuur beleven, binnen genieten van een optimaal comfort: onze uitgebreide productportfolio op het gebied van verwarmen, gas, koelen, manoeuvreren en de digitale koppeling ervan zorgen voor zorgeloos kamperen – en dat sinds 70 jaar. Truma is de toonaangevende systeemleverancier voor caravans en zwerfauto’s in Europa. Ons familiebedrijf ontwikkelt en produceert in de locatie Putzbrunn bij München en heeft vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, Italië, Zweden, de Verenigde Staten, China en Australië. Wereldwijd zetten 800 medewerkers zich elke dag maximaal in om onze klanten betrouwbare premiumproducten en een excellente service te bieden. Truma is top-werkgever en behoort tot de 100 meest innovatieve bedrijven in het Duitse midden- en kleinbedrijf.





    05-07-2019 om 21:54 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Concorde nieuws voor 2020

    Nieuws van Concorde voor 2020

    Special "Edition 30 jaar op Iveco"
     
    Al 30 jaar, Concorde en Iveco onderhouden een vertrouwensrelatie. De chassis leverancier is een van de meest betrouwbare partner van Concorde. Ter gelegenheid van dit jubileum brengt Concorde een speciaal model Charisma "Edition 30 jaar op Iveco" op de markt met enkele bedden.
    De motor van het nieuwe Iveco Daily chassis werd ook gewijzigd en voldoet aan de emissienorm VI . Iveco aggregaten zijn voorzien van een 20-liter AdBlue tank voor de reductie van stikstofoxiden.
     
    Als aanvulling op de bekende luxe faciliteiten van de "normale" Charisma modellen, heeft het Edition model speciale apparatuur ter waarde van ongeveer 70.000 euro. In aanvulling op het nieuwe chassis zijn in het bijzonder een hydraulische hulpsteun systeem, een navigatiesysteem, een dak airconditioning en de uitrusting met de hoogwaardige lederen bekleding in twee kleuren Coco Vanille en tal van andere functies.

    Centurion nu ook op Daily en Atego
     Concorde presenteert voor de eerste keer de nieuwe Centurion-modellen op Iveco Daily en Atego chassis.
    Als onderdeel van het project "Concorde 21", een vijfjarenplan waarin ten minste één reeks van het Huis Concorde volgens de laatste technische en design criteria zal jaarlijks  worden herzien. 
    Momenteel ziet het chassisaanbod in de Centurion-serie er als volgt uit:
    Geheel nieuw zijn de Centurion 860 LI MI en 910, respectievelijk de Daily 70C, 4-cilinder, 3,0 liter, 154 kW (210 pk), 470 Nm en Centurion 990 tot 1060 GI op Atego, met 6-cilinder, 7,7 liter, 220 kW (299 pk), 1200 Nm. Deze worden gecomplementeerd door bekende Actros Varianten: Centurion 990 MI, MT 990, 1100 GSI, GSI 1160, 1165 GSI, 1200 GST, GST in 1204 en 1205 respectievelijk GST standaard 6-cilinder, 10,7 liter, 290 kW (394 pk ), 1900 Nm.
     Als innovatie, de aanvullende motor varianten met 10,7 liter motor en 394 pk en 12,7 liter motor met 530 pk bij 2600 Nm 1900 Nm.
    De compacte Centurion 990 MT op het chassis van Actros, heeft geen uitschuifbare garage.
     Bij de nieuwe generatie is de Centurion 1204 GST nu uitgerust met een Fiat 500 garage en een aparte toiletruimte. Bijzonder innovatief in de Actros-modellen is het ultramoderne camerasysteem met twee schermen die het conventionele buitenspiegelensemble vervangen. Ze geven de lengte van het voertuig en de minimale afstand tot de achterste hoek aan, maar ook de kritieke of veilige afstand van een naderend voertuig.
     
    De belangrijkste innovaties van nieuwe Centurion-modellen zijn de volgende:
     De voorkant van de jongere Centurion-modellen wordt aanzienlijk beïnvloed door het uiterlijk van de oudere broer. De serviceluiken hebben een gasveer om gemakkelijker op te tillen. Ze sluiten met de centrale vergrendeling. De luifel, ingebed in de carrosserie van het voertuig en gelijk met het oppervlak, werd ook overgenomen van de oudere broer. Niet alleen oogt het elegant, maar voorkomt windgeruis tijdens het rijden en dient voor de algehele ergonomie van het voertuig. Het 360° camerasysteem, dat nu geïntegreerd is in de achterkant van de zwerfauto geeft een perfect overzicht van de gebeurtenissen rond het voertuig. In de garage is een railsysteem dat de lading veilig verankerd. Het Ambiligt in de stuurcabine is afgekeken van de moderne auto’s en zet op een slimme manier de functieknoppen en bedieningseenheden voor de bestuurders in het licht. Het ondersteunt een nieuw ontworpen ergonomisch dashboard, dat geschikt is voor de bestuurder, maar ook alle werkeenheden waaronder twee beeldschermen (voor de camera en het navigatiesysteem) en alle controle-elementen goed afleesbaar maakt voor de bestuurder.
    De cabine stoelen geven de bestuurder een comfortabel rugsteun.













    05-07-2019 om 21:51 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hobby caravans nieuws voor 2020

    NIEUWS CARAVANS    SEIZOEN 2020

    - Hobby presenteert nu de nieuwe, auto-achterkant voor alle reeksen, met uitzondering van de PREMIUM-serie. Dit design aan de achterkant is sinds vorig seizoen erg populair bij de PRESTIGE en is nu aangepast aan de andere Hobbyreeksen.

    - Dit seizoen leggen de ontwerpers speciale nadruk op intelligente ruimte oplossingen met veel ruimte en een gezellige sfeer. 
    - In het seizoen 2020 zullen twee nieuwe indelingen worden gepresenteerd in de PRESTIGE reeks. 560 FC: De royale kamer met een eilandbed bed, een zij-wasruimte met aparte douche en de gezellige en grote lounge in de woonzone. Puur comfort! 720 WQC: De tandemasser met een groot eilandbed in een comfortabele slaapruimte, een badkamer "en suite" in de achterzijde met een aparte douche en een mega Lounge voor maximaal acht person
     

    Voor het modellen jaar 2020 biedt Hobby zes reeksen met 58 verschillende modelvarianten aan. Intelligente ruimte oplossingen gecombineerd met een huiselijke sfeer staan ​​volgend jaar centraal. Met de 560 FC en 720 WQC presenteert Hobby twee nieuwe, aantrekkelijke interieurs in de PRESTIGE reeks die deze kenmerken weerspiegelen. Bovendien ontvangen alle Hobby caravans het buitenontwerp van de PRESTIGE-achterfront die vorig jaar werd gepresenteerd, met uitzondering van de PREMIUM reeks. Een hoog gevoel van ruimte in combinatie met een huiselijke sfeer kenmerken Hobby-caravans. In het seizoen 2020 ligt de focus op intelligente ruimte-oplossingen met veel ruimte en een gezellige sfeer. De twee nieuwe interieurs 560 FC en 720 WQC uit de populaire PRESTIGE-reeks vullen de vorige indelingen perfect aan. Ze zijn stijlvol ingericht en bieden veel ruimte om te ontspannen. Met een totale lengte van 7,51 m heeft de 560 FC een tweepersoonsbed en een naastgelegen wasruimte met een aparte douche. De indeling 720 WQC heeft een lengte van 9,04m. De dubbele as heeft een groot, uitklapbaar eilandbed in het comfortabele slaapgedeelte en een ruime badkamer in de achtersteven met een aparte douche.
    De twee indelingen bevatten elk een ruime L-keuken met veel ruimte voor koken en opslag. De Super SlimTower koelkast van 150 liter biedt voldoende ruimte voor al het belangrijke voedsel. Het is vooral comfortabel op de grote zitgroep in de woonzone, waar tot acht personen kunnen zitten.
    Een ander hoogtepunt is de verwarmde kledingkast bij de ingang, zodat vuile en vochtige kleding direct kan worden opgeborgen en gedroogd. Optioneel biedt de 720 WQC ALDE vloerverwarming voor de koude dagen.
    Dankzij de bewezen uitrusting van HobbyKomplett zijn beide caravans uitvoerig uitgerust af fabriek zonder vervelende extra kosten. "Met de PRESTIGE 560 FC en 720 WQC twee zeer huiselijke interieurs zijn perfect ontworpen om veel bagage mee te nemen. We zijn er zeker van dat ze zeer goed zullen worden ontvangen door onze klanten, "zegt Dirk Gottwald, hoofd van de caravan fabricatie.

    De hobbyreeks Ontour, De Luxe, De Luxe Edition en Excellent krijgen het nieuwe achterfront dat al bekend was van de PRESTIGE voor de nieuwe seizoen. Als gevolg van deze aanpassing hebben alle series, met uitzondering van de Premium-serie, een uniform achteraanzicht. Het automotive ontwerp maakt het er modern en dynamisch uitzien.



















    05-07-2019 om 13:08 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-07-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carado nieuws voor 2020

    Carado-modeljaar 2020
     
    Kampeerauto’s zijn een steeds populairder trend, evenals het aantal nieuwe registraties van april 2018 tot maart 2019.  Met bijna 47.000 nieuw geregistreerde kampeerauto’s, is dit aantal gegroeid ten opzichte van dezelfde periode 2017-2018 met ongeveer acht procent. Om korte reizen en langere vakanties op wielen onvergetelijke reiservaringen in 2020 te maken, heeft Carado in het nieuwe modeljaar talrijke verbeteringen aan zijn voertuigen aangebracht.
     
    Met zijn vijf reeksen voldoet Carado aan de vele eisen van zowel nieuwkomers als van ervaren kampeerders. Het assortiment omvat, compacte zwerfauto’s, halfintegrale, alkoof en integrale kampeerauto’s met andere woorden het juiste voertuig voor iedereen. Dit garandeert comfort en ontspanning tijdens de reis.
     
    Aanpassingen bij Camper Vans voor het nieuwe modeljaar worden ook uitgevoerd in de moderne fabriek in Neustadt in de buurt van Dresden. Kampeervoertuigen worden er gebouwd sinds de oprichting van het merk, met de kwaliteit van Carado.

    Naast enkele visuele en praktische veranderingen, is de standaard uitrusting van de Camper Vans met twee Isofix-stoelen een van de belangrijkste innovaties.

    Voor het modellenjaar 2020 worden Fiat Ducato bestelwagens van het zelfde type met uitzondering van de motor omgebouwd tot compacte zwerfauto’s. Trouwens Fiat Ducato zal als basisvoertuig voor de andere kampeerauto’s van Carado worden gebruikt.

    Met zijn compacte zwerfauto’s introduceerde Carado vorig jaar een nieuwe modelserie die perfect het gevoel combineert een halfintegraal te zijn met de manoeuvreerbaarheid van een compacte. Voor meer leefbaarheid in de Carado’s rust hij zijn kampeerauto’s nu met een aantrekkelijke keukenraam bekleding waarvan het ontwerp perfect past bij het aanrecht en biedt een optimale bescherming voor het zijpaneel tijdens het koken. De halfintegrale en de integrale A 464 hebben een bed versiering aan de achterkant in gewatteerde stof die harmonieert met de leefomgeving van het voertuig. De bank in de nis heeft nu een zijstuk waardoor extra gemakkelijk toegankelijke opslagruimte ontstaat. Met hoogwaardige matrassen en speciale strips bieden de bedden nog meer slaapcomfort dan voorheen. De buitenkant van de geïntegreerde Carado is opgewaardeerd door een nieuwe groothoekspiegel en een luifel van vijf meter lang. De luifelbreedte op de V 337 is verhoogd tot vier meter. Met twee nieuwe indelingen is er nu meer modelkeuze: de T 338 en de I 338 breiden het portfolio uit met twee voertuigen van minder dan zeven meter lang.
     Met aandacht voor detail en een paar veranderingen zullen de Carado kampeerauto’s voor 2020 nog functioneler en comfortabeler zijn.













    03-07-2019 om 22:56 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-07-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Caravansalon Düsseldorf 2019

    Caravansalon Düsseldorf

    Hier klopt het hart van de kampeerwereld: van 31 augustus tot en met 8 september 2019 (vakbezoekersdag op 30 augustus) mogen de bezoekers van het CARAVAN SALON DÜSSELDORF zich op een unieke selectie rondom de vrijetijd verheugen. “Opnieuw zal het beursterrein van Düsseldorf tien dagen lang het belangrijkste trefpunt voor alle vrienden, liefhebbers en fans van Caravaning zijn. Op ’s werelds grootste beurs voor zwerfauto‘s en caravans presenteren meer dan 600 exposanten op een oppervlakte van 214.000 vierkante meter een grote hoeveelheid wereldnoviteiten, premières en innovaties. Hier biedt de branche ook aan de hand van studies of de presentatie van opzienbarende prototypes een blik in de toekomst van het mobiele reizen. Het CARAVAN SALON is zowel voor bezoekers als voor exposanten het highlight van het jaar,” aldus projectleider Stefan Koschke. In Düsseldorf zullen ruim 130 caravan- en kampeerautomerken met meer dan 2.100 vrijetijdsvoertuigen te bewonderen zijn – van mini-caravans met slaapplaatsen en kookgelegenheid voor de kleine Portemonnaie tot aan luxueuze zwerfauto’s, alles is op de beurs te vinden. Het aanbod omvat zowel bewezen modellen en voertuigklassiekers als splinternieuwe modellen voor het seizoen 2020, die voor het eerst op CARAVAN SALON worden gepresenteerd. Daarnaast vinden de bezoekers in 13 hallen en op het buitenterrein zoals gebruikelijk ook toebehoren, ombouwonderdelen, tenten, mobiele woningen, vakantiebestemmingen, campings- en zwerfautoparkeerplaatsen.

    Praktische info

    Openingstijden: zaterdag 31/8 t/m zondag 8/9

    van 10 tot 18 u.

    TourNatuur van 6/9 tot 8/9 van 10 tot 18 u.

    Toegangsprijzen

                         Online       Aan de kassa

    Dagticket            € 15           € 18

    Studenten            € 11           € 15

    Kinderen 6 tot 12 jaar € 6            € 7

    Kamperen

    Parking P1 is ieder jaar een reusachtige kampeerplaats met rond de 3.500 plaatsen. Voor de avonden is er een feesttent met eten, drinken en animatie of men kan met de gratis pendelbussen naar de Altstadt van Düsseldorf rijden.

    € 27 voor een caravan, zwerfauto of tent met stroom.

    € 20 voor een plaats zonder stroom.

    Het is ten zeerste aan te raden een plaats te reserveren.









    02-07-2019 om 21:07 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-07-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frankia nieuws voor 2020

    Yukon 7.0 & Neo nieuw voor 2020

    Voor 2020 stelt Frankia zijn omgebouwde bestelwagens de Yukom 7.0 op Mercedes Sprinter en de halfintegrale Neo voor, eveneens de opgewaardeerde luxe kampeerauto van de Platin reeks.

    Frankia breidt met de nieuwe Yukon zijn gamma van compacte zwerfauto’s uit. De fabrikant toont dat ook compacte zwerfauto’s luxueus kunnen ingericht worden. Volgens Frankia zullen klanten voor deze wagens veel waarde echten aan comfort en luxe. Voorlopig heeft men de keuze tussen drie modellen. Twee van 7 m en één van 6 m lengte allen op Mercedes Sprinter met een super hoog dak. De Yucon 7.0 heeft een langs ingebouwd wandmeubel, inclusief een vlakscherm tv. De langs couch er tegenover laat zich voor de nacht tot een tweepersoonsbed ombouwen. Badkamer met uittrekbaar wastafeltje over de wc, draaibare cabinezetels met tafel maken de indeling uit. Eveneens nieuw voor 2020 is de halfintegrale 6,98 m lange M-Line Neo. Zoals voor de Yucon koos de fabrikant voor Mercedes–Sprinter basisvoertuig met een verlaagd chassis en voorwielaandrijving. Hij heeft een 20 tot 40 cm hoge en verwarmde dubbele bodem en een ruime garage met deuren links en rechts van de wagen. De 32 mm dikke wanden en bodem zijn volledig houtvrij met aluminium buitenplaten, voor het dak heeft men hagelbestendig materiaal gebruikt. In het interieur zien we mooie meubelen in het lichte honiggraat techniek opgebouwd. Achterin zijn 2 enkele bedden, centraal is een brede keuken en badkamer. Net achter de stuurcabine vinden de bewoners draaibare cabinezetels en een grote tafel. Bij de Premium reeks Platin is ook wat veranderd. Ontwerpers van Frankia tekende de nieuwe I 790 Plus Platin met een U-zitgroep en de I 8400 PLatin met een C-zitgroep achter de ruime keuken met bartoog.

    Inlichtingen www.frankia.com

     









    01-07-2019 om 21:43 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus 2020 kennis making

    I Live reeks

    Twee nieuwelingen maken de “Live I” maken het Knaus gamma compleet. Het zijn 2 ideale type om van een halve integrale over te stappen naar een integrale kampeerauto. Bijzonder de prijs valt zeer gunstig uit voor deze wagens. Het nieuw ontwikkelde voorfront met zijn panoramische voorruit oogt met de ietwat hoekige vormen van bumper en lichten zeer modern, standaard zijn ze met een LED systeem uitgerust. Achteraan zorgen de schuin gemonteerde katogenlichten om gezien te worden. De Live I is gebouwd op een Fiat Ducato basis voertuig met de nieuwe Fiat motoren. Voorlopig zijn er twee types de 650 MEG en de 700 MEG. Beide kampeerauto’s zijn met talrijk doordachte details uitgevoerd. Zo heeft de deur aan de chauffeurskant centrale vergrendeling, een bergvak en zelfs een bakje om parkeergeld in te bewaren. Het interieur oogt zeer ruim, daar zijn de panoramische voorruit en de zijvensters niet vreemd aan. Men heeft er rekening mee gehouden dat de reizigers groter worden en de stahoogte en een van de bedden op 2 m gebracht, evenmin is er gebrek aan bergvakken. Standaard zijn er vier van veiligheidsgordels voorzien plaatsen in de rijrichting, indien nodig zijn er zes slaapplaatsen. Achterin zijn enkele bedden boven op de garage. In de zitgroep is voldoende plaats rond de tafel om met heel het gezin te genieten van een hapje en een drankje. Zelfs een uitgebreid culinair aanbod is niet uitgesloten. Naar wens kan men in plaats van de midden zitgroep een L zitgroep bekomen met een in de hoogte verstelbare tafel. Dwars geplaats houtdecor maken het hoofdthema uit voor wanden en meubelen. Witte kasdeuren met verchroomde handgrepen geven het interieur dat huidig modern uitzicht. Overal zijn zuinige LED’s geplaatst. Waar nodig is zoals boven de tafel en de keuken geven ze veel licht, voor gezellige avonden zijn er de onrechtstreekse lichten verdeeld over heel het interieur. Automatisch sluitende kastdeuren en laden, een grote kleerkast, super comfortabele matrassen een 142 l Thetford koelkast met automatische energiekeuze 230 V, 120V en gas behoren tot de standaard uitrusting van de Live integrale. Wil je meer koelruimte kan men voor de 700 MEG een 177 l koelkast bestellen. Beide zwerfauto’s hebben een Alde koelvloeistof verwarming, langs buiten een slee voor 2 gasflessen op te zetten en eenvoudig in en uit de speciaal daarvoor gemaakte koffer te glijden. Zoals men mag verwachten hebben de bewoners een afzonderlijke douchecel en een goed uitgerust sanitair.

    Technische gegevens.

    Basisvoertuig   Fiat Ducato

    Motor   2,3 ml diesel 120 pk

    LXBXH   7,53 x 2,32 x 2,79 m

    Stahoogte 2,0 m

    Bedden Hefbed 1,95 x 1,5 m

           Zitgroep 2,1 x 1,18 m

           Achter 1.95 x 0,81 m   2,0 x 0,81 m

    Gewicht rijklaar 3.086 kg

    MTM 3.500 kg

    Inlichtingen www.knaus.com

     

     

















    29-06-2019 om 20:41 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weinsberg 2020 kennis making

    bijna

    Weinsberg CH 700 DG

    Hoewel er toch nog redelijk vraag naar is hebben alkoof modellen een deel van hun populariteit ingeleverd. Er zijn nog voldoende gezinnen die hem voor hun de ideale kampeerauto vinden. Het aantal samengestelde gezinnen gaat in stijgende lijn, voor de meeste ouders was dit niet gepland. Om een zwerfauto voor een gezin met 4 of 5 kinderen te vinden kom je al vlug bij wagens van meer dan 3.5 ton terecht. Wat betreft het aantal slaapplaatsen is een alkooftype de oplossing. Zijn de kinderen nog niet te groot kunnen er gemakkelijk 3 of 4 hun bedje spreiden in de alkoof. Nog een voordeel van een alkooftype is dat je in de winter de stuurcabine snel en goed kan afsluiten van de woonkamer. Een stuurcabine is en blijft een bron van koude bruggen. Het vastbed is voor de ouders en meestal kan de zitgroep nog tot een bed worden omgebouwd. Zitten met 6 in de rijrichting met veiligheidsgordels aangesnoerd is niet zo voor de hand liggend.

    De Weinsberg CH 700 DG heeft als basisvoertuig een Peugeot, hij is best vergelijkbaar met een Fiat Ducato. Ze komen trouwens uit het zelfde constructiehuis. Alleen de motor is wat verschillend hij levert bijna  hetzelfde vermogen en rijdt even vlot als zijn broer Fiat.

    De CH 700 DG heeft een ruime zitgroep met 2 volwaardige zitbanken en een tafel in verhouding. Als je wat in de koffers onder de zittingen wil leggen of er uit halen moet je eerst aan de slag met de kussens. Van de kussens gesproken waarschijnlijk is Weinsberg klant bij een fabrikant die comfortabele zit- en rug kussens fabriceert. Niet alleen rijden en slapen is belangrijk, de meeste uren tijdens de vakantie brengt men door aan tafel. Brede ramen en het dakluik zorgen voor voldoende licht tijdens de dag. Meer naar achter is het wat donkerder, omwille van het hoog geplaatste bed boven de garage kon men slechts 2 kleine venster in de wanden monteren. Met 2 treden waarvan er 1 een bergvak is kom je in het bed. Wanden en bovenkasten zijn in houtdecor. Links en rechts zij open schappen. In de leg- en kleerkast over de volle hoogte van het interieur geraakt je de kleren van het gezelschap gemakkelijk kwijt. De keuken met haar witte deuren en ladefronten brengt rijkelijk licht in huis. Ze heeft een zacht grijs aanrecht met drie kookvuren, een spoelbakje, bovenkast met schappen en 2 spotlampen. Met een slimme vondst kan men zich gemakkelijk bewegen in de sanitaire afdeling. Heeft men de wc nodig schuif je gewoon het wastafeltje naar links in de douche cel. Om je te wassen of te douchen schuif het weer over de wc. De douchecel sluit af met een acryl glazen deur. Spiegelkasten, kapstokken en al wat nodig is in een badkamer bevindt zich in het “droge “deel.

    Achteraan is een garage met 2 grote deuren, verankeringsogen, enkele open bergvakken en plaats voor 2 gasflessen.

    Weinsberg is sterk verbeterd, de interieurs zijn keurig afgewerkt en meestal gezellig ingericht. Een alkoofmodel is voor kinderen als ze nog niet te groot zijn een lust om in te wonen. Ze trekken zich terug in de alkoof en hebben een overzicht wat er beneden gebeurt.

    Technische gegevens

    Motor 2,2 l diesel  120 Pk

    LXBXH  7,41 x 2,3 x 3,2 m

    Bedden Alkoof 1,99 x 1,4 m

           Zitgroep  1,84 x 0,98 m

       Bed achter  2,1 x 1,41 m 

    Gewicht rijklaar  3.010 kg

    MTM  3.500 kg

    Informatie: www.weinsberg.com

     















    27-06-2019 om 21:22 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sprite nieuws voor 2020

     

     

    Sprite krijgt 3 nieuwe indelingen!

     

    Sprite caravans worden al jaren gebouwd bij Swift Group Limited in Cottingham en is het merk voor export caravans van deze fabriek. Vorig seizoen is zeer succesvol geweest. Naast het topmodel Cruzer, hebben de geheel vernieuwde Alpine Sport- en Mondial series enorm bijgedragen aan het vergrote marktaandeel.

    Komend seizoen worden de reeksen uitgebreid met nieuwe indelingen en er zijn kleine detailwijzigingen.

    De modellijn van Sprite bestaat ook in het seizoen 2020 uit 3 modelseries en de sportieve Basecamp.

    De Basecamp heeft volgend jaar een vloer die geheel van kunststof is (dus geen houten toplaag meer). De Basecamp was al voorzien van polyester wanden en dak (met kunststof constructie) en is met deze vloer de eerste Sprite op de markt met een 100% houtvrije opbouw.

    De Alpine Sport serie krijgt een nieuwe uitvoering in de 450 CF. En caravan met een vast tweepersoonsbed voorin met daarnaast een toiletruimte, een midden keuken en een ruime rondzit achterin. Deze caravan wordt de vervanger van de Mondial 450 SE, echter de Alpine Sport versie is met zijn lengte van 4,69 meter aanzienlijk korter. Wat weer resulteert in minder gewicht.

    De Mondial SE serie wordt aan de bovenkant uitgebreid met de Mondial 495 SE. Een indeling met een ruime zit aan de voorzijde onder het panoramisch dakraam, een middenkeuken met daar tegenover een tv-meubel. Loopt men verder naar achteren langs het twee persoons bed dan ontdekt men het verrassende ruime toiletgedeelte. De caravan is afgeleid van de Cruzer 495 SR. Door het weglaten van de douchecabine ontstaat tevens een mooie ruime caravan met veel doorkijk. Ook is deze caravan circa 30 cm. korter. En u raadt het al: ook lichter.

    De Cruzer SR serie krijgt een nieuw topmodel. Nu eens niet korter, smaller of lichter, maar gewoon een caravan waar men U tegen zegt.De nieuwe Cruzer 635 SR is een grote tandemasser! Met een binnenlengte van 6,27 meter en een binnenbreedte van 2,33 meter een caravan voor de kampeerder die van ruimte houdt.Een ruime zit en keuken voorin, een midden badkamer en een grote slaapkamer met een bed van 1,50 meter breed en 2 meter lang. Ook aan de koelkastafmeting is gedacht: een hoog model met 133 liter inhoud. De standaarduitrusting is omvangrijk met onder andere een luxe ovencombinatie, een magnetron, een Truma Combi-unit voor warm water en verwarming, een radio met bluetooth en het Swift Command systeem. Met dit laatste kunt u bijna alle apparatuur in uw caravan bedienen via de Swift Command App op uw mobiele telefoon.Buiten de nieuwe indelingen zijn er nog de detailwijzigingen. Zo worden de midi Heki dakluiken vervangen door een nieuw type. De Mondial en Cruzer series krijgen een nieuwe RVS wasbak en de keuken in de Mondial heeft komend jaar uittrekbare draadmanden. De Cruzer serie heeft komend jaar in alle modellen de Truma Combi 4 unit.

    Sprite biedt tot 10 jaar garantie op vochtinwerking.

    De prijzen van de Sprite caravans liggen ongeveer tussen de 19.000 en de 23.500 euro.

    Informatie: www.spritecaravans.com

     

















    26-06-2019 om 17:40 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fendt kennismaking met model 2020

     

    Fendt Bianca Activ 515 SD

    Fendt biedt 7 reeksen aan in stijgende lijn wat betreft prijs,luxe, comfort en uitrusting. Saphir met 12 indelingen komt vooraan, Bianca met 14, Tendenza meestal zo een beetje het proefkonijn bij grondige veranderingen, Opal en de Diamant als “grand luxe” sluit het gamma van Fendt af. Al die types vertonen aan de buitenkant weinig verschil. Getinte ruiten en enkele decorstrepen, sinds vorig jaar hebben ze allen donkere velgen. Het voorfront is licht gebogen met geïntegreerde disselkoffer, achteraan in glad materiaal een front dat tot een van de mooiste in de caravanwereld behoort. Voor de zijwanden houdt de fabrikant het meestal nog tot aluminium plaat met hamerslagprofiel. Voor 2020 hebben alle caravans een verbeterde buitendeur. Uit de 4 totaal nieuwe indelingen kozen we de Bianco Activ 515 SD. Een ruime caravan voor een paar dat zich graag laat vertroetelen door comfort en degelijkheid zonder tierlantijntjes. Veel bewegingsvrijheid staat eveneens op hun verlanglijstje, daar zullen ze zeker geen te kort aan hebben in de Bianco Activ 515 SD. Hij mag wat groter zijn want hun auto heeft genoeg pk’s onder de motorkap. Deze uitvoering beantwoord zeker aan hun vraag[P.D.1] .

    Keurig afgewerkt.

    Bij het binnen komen valt al zeker de van donkere kussens voorziene en comfortabel zittende U-zitgroep op. De tafel is ruim bemeten om met veel smaak te genieten van de uitgebreide culinaire kunsten van de kok. Wil je echter wat uit de koffers halen of er in leggen moet je eerst met de kussens aan de slag. Waar het kan zijn bovenkasten met mat witte deuren er tussen een bruine boord en verchroomde handgrepen. Onderaan een open legvak voor de kleine dingen die men graag vlug bij de hand heeft. De keuken echter maakt een uitzondering. De bovenkastdeuren zijn in houttekening met een witmatte boord. Nu we toch bij de keuken staan zien we een grijs aanrecht met geïntegreerde kookvuren en een spoelbakje. Vooraan is het werkblad. Onderaan zijn 3 automatisch sluitende laden plus een apothekerskast. Daar tegenover staat de nieuw Slim Tower koelkast met een deur die zowel links als rechts kan open draaien. Handig als je van buiten uit iets uit de koelkast wil nemen. Het reeds lang bekende Fransbed blijft bij de kampeerders nog steeds een gevraagd meubelstuk. Onderaan is een grote koffer, heel dikwijls langs buiten bereikbaar. Wel oppassen want zo veel plaats is verleidelijk om te veel mee te nemen. Voor de veiligheid heeft de fabrikant een rookmelder boven het bed geïnstalleerd. Op het eerste zicht blijkt er geen kleerkast voor jassen en andere lange kleren aanwezig te zijn. In de hoge kast echter kan men de schapjes er eenvoudig uitnemen en is het een hangkast. Goed bedacht want tijdens de wintermaanden kunnen er de winterjassen in hangen, die neemt men niet mee in de zomer, schapjes er terug in en je hebt een legkast. De grote nieuwigheid voor 2020 bij Bianco is de badkamer over de volle breedte van het interieur. Er is voldoende plaats om je met zwier te wassen en te kleden. De wc staat gebruiksvriendelijk opgesteld, er zijn bergvakken voor toiletgerief en nog veel andere zaken. Het witte wastafeltje zorgt voor afwisseling tussen de warme houten wanden en de onmisbare douchecel heeft een deur uit één geheel. Keren we terug naar de woonruimte waar dakluiken voor licht en ventilatie zorgen. Bij avond kan je kiezen tussen veel licht op de tafel of de zachte aangename sfeerverlichting.

    Technische gegevens

    LXBXH 7,53 x 2,32 x 2.57 m

    Leeg gewicht 1.360 kg

    MTM 1.800 kg

    Informatie: www.ideal-caravans.be

















    25-06-2019 om 20:26 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carthago nieuws 2020

    Carthago 2020: de nieuwe generatie chique e-line / s-plus, de Mercedes-Benz Sprinter als nieuw basisvoertuig.

         Carthago lanceert het 2020-modeljaar met een hele reeks innovaties, waarbij de 'nieuwe generatie' van de dubbele Carthago chic e-line / s-plus-serie centraal staat.In het modelbereik breidt de nieuwe Mercedes-Benz Sprinter het assortiment uit als basisvoertuig. Exclusief      ontwikkelde koplampen in full-LED-technologie en ingebouwde batterijen in lithium-ion-technologie worden gebruikt door innovatieve high-tech componenten. Van de facelift van de slanke en superlichte Carthago c-compactline tot het uitrustingspakket Office & TV als extra leefruimte in de cockpit van de voering-voor-twee verfijnt Carthago zijn modelserie

    Carthago chic e-line / s-plus: helemaal nieuw.

    De Carthago chique e-line / s-plus-serie herdefinieert de luxeklasse voor zwerfauto’s. Ze zijn zowel het uiterlijk en de structuur als het luxueuze interieur.  Fijn verschil: De Carthago chic e-line is gebaseerd op de Ducato met AL-KO laag chassis en nieuw optioneel op de Mercedes-Benz Sprinter, de chique s-plus op de Iveco Daily. Voor het modeljaar 2020 krijgen beide andere schijnwerpers in full-LED-technologie.  Helemaal nieuw is het nieuwe koetswerk. Zodra u de chique e-line / s-plus binnengaat, springt het veranderde interieur in het oog: ontwerp is duidelijk merkbaar, van de cockpit, via de woonkamer, keuken en badkamer naar de slaapkamer. De meubelarchitectuur en de ontwerpstijl zijn verkrijgbaar in twee varianten.

    Carthago c-compactline / c-tourer: , er is meer wooncomfort. .Slanke taille en het laagste gewicht in zijn klasse. Het biedt volledig reiscomfort in bestelbusformaat en het legendarische Carthago-DNA.  De nieuwe vintage is herkenbaar aan de buitenkant met een fris gezicht en weegt een paar kg lichter. Dit geldt ook voor de Carthago c-tourer. Hij doet ook zijn naam "Lichtgewicht" eer aan. .De focus van de innovaties voor het modeljaar 2020 zijn echter tal van verfijningen van wooncomfort. .Er zijn grotere TFT-schermen zijn, massief houten schuifdeuren of de unieke uittrekbare tv-wand met individuele scheidingsfunctie voor de slaapkamer van de modellen T / I 150 QB.

    •  Carthago chic c-line: nieuwe basis.
    • .Als een extra basisvoertuig breidt de Mercedes-Benz Sprinter het gamma geïntegreerde chique c-lijn I-kampeerauto’s uit. Krachtige full-led-koplampen. Op verzoek zijn er, net als alle Carthago 2020-modellen,lithium-ion-boordbatterijen.
    • Carthago liner-for-two:  Uitrustingspakket Kantoor & tv voor de cockpit     

     De Carthago voering voor twee met zijn tweepersoons plattegrond is de op maat gemaakte luxe camper voor paren. Met de nieuwe vintage opent het apparatuur pakket Office & TV in de cockpit volledig nieuwe toepassingen: werk vooraan en lees achter. Dankzij de hoogteaanpassing wordt een TFT-scherm op ooghoogte geplaatst met extra verlichting.

    Hightech: LED-Lichttechnik,  LED-verlichtingstechnologie, lithium-ion batterijen.

    Lange levensduur, hoge lichtopbrengst en dus meer veiligheid - LED-koplampen hebben de overhand gekregen vanwege hun goede eigenschappen. Carthago maakt de krachtige koplampen exclusief in de nieuwste en bijzonder heldere full-led-technologie. .Net zo nieuw zijn de lithium-ion-boordbatterijen inclusief batterijcomputer en app-functie voor een constante controle van de laadtoestand. Ze zijn optioneel verkrijgbaar voor het volledige modellengamma, uiterst duurzaam en verminderen het gewicht. capaciteit is beter bruikbaar dan de standaard gelbatterijen en verhoogt dus de onafhankelijkheid van het lichtnet. Voor zijn topreeks heeft Carthago ook een zelfvoorzieningspakket samen met een zonnestelsel samengesteld.

    Het is nu ook verkrijgbaar met een camerasysteem met een bovenaanzicht. Vier camera's tegelijk op een monitor in de cockpit, een 360-graden vogelperspectief - resulterend in een perfecte ondersteuning voor parkeren en manoeuvreren.

    Op verzoek worden geselecteerde modellen van de chique c-line I en chique e-line geleverd door Carthago op basis van de nieuwe Mercedes-Benz Sprinter. Carthago gebruikt de Sprinter voorwielaandrijving en een AL-KO licht gewicht chassis voor de modellen. Gesamtgewicht.Voor de indrukwekkende XL-modellen maakt Carthago gebruik van de variant met tandem-achteras met een maximaal toelaatbaar totaalgewicht van 5,5 t. Of het nu gaat om een ​​automatische transmissie met negen versnellingen, het multimediasysteem MBUX of nieuwe assistentiesystemen: de nieuwe Sprinter introduceert tegelijkertijd nieuwe technologie.

    Informatie: www.carthago.com















    24-06-2019 om 23:24 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fendt nieuws 2020

    Fendt nieuws 2020

    Hoewel er de laatste jaren geen sensationele veranderingen waren slagen de fabrikanten er in om ieder jaar kleine verfraaiingen en verbeteringen door te voeren om het leven van de vakantiegangers aangenamer te maken. Bij Fendt kreeg de Opal een nieuw interieur en in bijna alle caravans is een nieuw type koelkast geplaatst. Enkele nieuwelingen vullen het gamma aan. Fendt heeft op het ogenblik 5 reeksen in productie, goed voor 44 verschillende typen. Bij de Saphir reeks met zijn 12 populaire indelingen komt de 495 SKM bij. Met het oog naar meer gezinscaravans heeft hij een echte kinderkamer achterin. Bij de Bianco Activ is er zowel de korte handige toercaravan 390 FHS bij gekomen als de meer dan 5 m lange 515 SD met achterin een badkamer over de volle breedte van de caravan. Heel de Opal reeks is opgewaardeerd en van de gelegenheid heeft men gebruik gemaakt om 2 nieuwe indelingen te lanceren. De 465 SFH met een Fransbed en de 515 SKF met een kinderkamer. Wie wat dieper in zijn geldbeugel kan tasten heeft keuze tussen 4 indelingen in het hoger segment in Diamant uitvoering. De 560 SF heeft als enige in deze reeks een Fransbed. De Opal een succes nummer van Fendt kreeg een volledig nieuw interieur, alle andere caravans werden voorzien van een betere uitrusting waarbij een aantal niet zo direct zichtbare zaken plus hier en daar wat verfraaiing. Zo zijn de wielkasten beter geïsoleerd, de buitendeuren hebben sterkere scharnieren en een andere handgreep, de stroomaansluiting van de waterpomp is beter bereikbaar, slijtvastere PVC voor de vloer bedekking. Goed nieuws voor de winterkampeerders de warme lucht wordt beter verdeeld en mogelijk zijn er afzonderlijke afsluitingen. Afhankelijk van de indeling hebben ze de smalle koelkast van Dometic Slim Tower aan de buitendeur geplaatst. Door middel van langs beide deurzijden scharnieren te monteren kan ze zowel links als rechts opendraaien. In de Tendenza 650 SFD en de 650 SFDW staat een eilandbed en heeft deze laatste een vloeistofverwarming plus vloerverwarming. In de 650 SFD heeft men een Truma verwarming C4 of C6 geïnstalleerd met bediening door het iNet Box systeem, ook een TFT aanraakscherm in glasoptiek is geplaatst. Voor het komende modellenjaar heeft men een heel ander houtdecor en andere kussens gebruikt. Twee nieuwe indelingen de 465 SFH en de kindvriendelijke 515 SKF vullen de reeks aan. Bij al die veranderingen bij de toch al goed uitgeruste Fendt caravans heeft de fabrikant nog 2 pakketten in petto. Een "Safety Pakket" dat bevat een ATC Trailer Controle OEM met plaatsing, gasdrukregelaar Duo Controle CS met Truma gasfilter, een mechanisch anti diefstalslot Fullstop. Het tweede pakket "Lifestyle Paket" is nog veel uitgebreider, het bevat buiten bovenstaande uitrusting nog 11 mogelijke zaken om de caravan te verbeteren of comfortabeler te maken. We denken aan een hagelbestendig dak, luchtkoeler, 24 duim vlakscherm tv om er slechts enkele te vernoemen. Om u een idee te geven schommelen de prijzen zo ongeveer tussen de 19.000 en de 38.000 euro

    Voor meer informatie www.ideal-caravans.be

     













    23-06-2019 om 20:02 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Te warm?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Te warm?

    Dit jaar heeft het weer al gekke sprongen gemaakt, de opwarming van de aarde zou er mee te maken hebben. Als je op een dag in de auto stapt kan het zijn dat je de verwarming moet aanzetten. De volgende dag is het weer omgeslagen en is het gloeiend heet in de wagen. Om het interieur een beetje af te schermen tegen de hevige zonnestralen kan je de voorruit of misschien de achterruit, het hangt af waar de zon staat, een isolatiematje dat je ook in de winter gebruikt tegen het aanvriezen van de ruiten voor het glas hangen. Een doek op het dak en zeker over de ruiten hangen helpt ook, het schermt de zonnestralen af. Het beste resultaat bekom je met gelijk welk afschermmiddel langs buiten aan de vensters te brengen. Kan je die voorzorgen om de een of andere reden niet nemen zet vóór je instapt de deuren open. Terwijl het buiten misschien 30°C is kan de temperatuur in de wagen oplopen tot 70-80°C in de wagen. Laat de vensters nog open staan tijdens de eerste paar honderd meter dat je rijdt. Pas dan is het de moment om de luchtkoeler of de airco zoals de Vlamingen hem graag noemen aan te zetten. Sluit de voorste vensters en laat de achterste nog met een grote kier open staan. Zo werkt de airco veel beter omdat hij de warme lucht kan buiten blazen. Nog beter is als je een schuifdak hebt dat wat open te schuiven. Zet de bovenste ventilatieroosters open, de frisse lucht kan zo gemakkelijker in heel het interieur stromen. Laat de koude lucht niet rechtstreek tegen de voorruit blazen. Jaren geleden is zo mijn voorruit gebarsten. Verminder geleidelijk aan de aanvoer van ijskoude lucht. De motor heeft minder vermogen nodig en het verbruik zal dalen. Let op, een luchtkoeler vraagt redelijk wat energie van de motor. Als je met een caravan op stap bent in de bergen wordt de motor soms tot op het uiterste van zijn kunnen belast. Zet de airco af, de motor wint voelbaar aan vermogen. Bij de meeste kampeerauto’s gaat de eerste afkoeling iets moeilijker wegens de grote woonruimte. Meubelen en al wat er zich in het interieur bevind is warm. Hier ook eerst de buitendeur en de cabinedeuren open zetten, de dakluiken openen vóór het vertrek. Als het type dakluik het toelaat kan het blijven open staan tijdens het rijden. Pas na een paar honderd meter rijden de airco aan zetten. Niet alle zwerfauto’s hebben een overschot aan paardenkracht. Sommige hebben een motor die het wel goed presteert op de vlakke wegen, eens de hellingen voor de boeg komen krijgt hij het moeilijk. Om wat pk’s te winnen aan motorvermogen zet hier ook de airco af.

     

    22-06-2019 om 19:08 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!