Inhoud blog
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
  • Een knappe Chausson
  • Opgepast met motorhelmen
  • 1000 jaar oud
  • Nieuwe halfintegraal Frankia Now
  • Prachtig uitzicht
  • Meer elektrische wagens
  • Mooie gevels
  • Tabbert Pantiga
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    15-12-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hou het veilig
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hou het veilig!
    Ondanks Covid-19 start vandaag een nieuwe BOB-campagne
     
    Ondanks COVID-19 start vandaag de nieuwe BOB-campagne. De campagne vraagt aan bestuurders om het veilig te houden en knipoogt met het beeld van een mondmasker naar de geldende gezondheidsvoorschriften. Tegelijk herinnert het de weggebruikers aan het probleem van alcohol in het verkeer. Alcohol achter het stuur is en blijft levensgevaarlijk. Vorig jaar was bij 1 op de 9 letselongevallen een bestuurder onder invloed van alcohol betrokken. In totaal ging het over meer dan 4100 ongevallen met doden of gewonden. Met BOB blijven we iedereen duidelijk maken dat het drinken van alcohol en rijden niet samengaan.

    Alcohol achter het stuur: lichte verbetering, maar BOB blijft onmisbaar
    5,5 keer meer controles, 3,5 keer minder positieve bestuurders dan 25 jaar geleden
    Tijdens de eerste BOB-campagne, in december 1995, controleerde de politie 100.000 bestuurders. Maar liefst 6,4% van hen testte positief. Vorig jaar legden meer dan 550.000 bestuurders een blaastest af. Slechts 1,8% was positief. Nooit eerder controleerde de politie meer bestuurders en nooit eerder waren er zo weinig bestuurders positief. De jarenlange inzet van sensibilisering en handhaving heeft duidelijk effect.
    Uit officiële cijfers blijkt dat het aantal letselongevallen met een bestuurder onder invloed van alcohol de voorbije 10 jaar met 20% gedaald is. Toch gebeurden er in 2019 nog meer dan 4100 ongevallen, met 5400 slachtoffers, waarbij alcohol een rol speelde. Dat is ongeveer 1 ongeval elke twee uur in ons land.
     
    Niet enkel ‘s nachts een probleem
    De laatste nationale gedragsmeting alcohol van Vias toont aan dat het percentage positieve bestuurders ‘s nachts (10,7% tijdens de week, 12,6% tijdens weekendnachten) hoger ligt dan tijdens de dag (0,4% op weekdagen, 1,2% tijdens weekenddagen). Omdat het aantal bestuurders overdag natuurlijk veel hoger ligt dan ‘s nachts, is het risico om een bestuurder onder invloed tegen te komen zeker aanwezig. Het dus noodzakelijk om ook overdag alcoholcontroles uit te voeren.
     
    Ongevallen: gemiddeld promillage van de betrokken bestuurders is 1,7‰
    Wanneer bestuurders onder invloed rijden, hebben ze meestal veel te veel gedronken. Dat heeft uiteraard gevolgen voor de verkeersveiligheid. Zo is het gemiddelde alcoholgehalte van bestuurders die betrokken zijn in een letselongeval 1,7 ‰. Bestuurders met zo’n hoog alcoholgehalte hebben tot 200 keer meer kans om te sterven of zelf iemand te doden dan nuchtere bestuurders. Dat heeft niet alleen te maken met de verhoging van hun ongevalsrisico, maar ook met de ernst van de verwondingen. Autobestuurders onder invloed van alcohol begaan meer snelheidsovertredingen en dragen bijvoorbeeld minder vaak hun gordel.
     
    Nieuwe campagne: ‘Hou het veilig’
    Deze maand zullen er geen grote feesten zijn. En ook de cafés en restaurants zijn gesloten. We vieren in kleine huiselijke kring. Toch vinden de Belgische Brouwers, Assuralia, Vias institute, Brussel Mobiliteit, de Vlaamse overheid, AWSR en de lokale en federale politie het belangrijk om een BOB-campagne te organiseren. Het is niet omdat we onze verplaatsingen beperken, dat het probleem van alcohol achter het stuur verdwijnt. We hebben daarbij ook aandacht voor de huidige situatie en vragen aan elke Belg om het veilig te houden. Dit door zowel de huidige gezondheidsvoorschriften te volgen, de avondklok te respecteren als niet te rijden onder invloed van alcohol. Zo zorgen we met z’n allen in de meest ruime zin voor onszelf en voor elkaar.

    Mediaplan van de campagne
    Zoals elk jaar plaatsen we affiches langs de wegen. Aan het BOB-logo voegden we dit jaar een mondmasker toe.

     
    BOB zal ook aanwezig zijn op Instagram, YouTube en Facebook met sensibiliseringsboodschappen en animatiefilmpjes.
    Van 14 december tot 4 januari sporen we via de winkelkarren van de hypermarkten van Carrefour de klanten aan om aan BOB te denken en alcoholvrije dranken te voorzien. Via een QR-code op deze karren kunnen klanten via een wedstrijd een assortiment van alcoholvrije biertjes winnen.

     
    Federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet:”Verantwoordelijk en solidair zijn, zorgen voor elkaar: dat is belangrijker dan ooit. Niet alleen in deze coronacrisis, maar ook achter het stuur. Om levens te redden, wil ik de BOB-eindejaarscampagne die vandaag start, graag ondersteunen. Zorgen voor jezelf en voor elkaar betekent ook dat je niet rijdt onder invloed van alcohol. Net als overdreven snelheid of drugs, is alcohol in België elk jaar een belangrijke oorzaak van honderden doden en gewonden. Laten we onze verantwoordelijkheid nemen: samen zijn we BOB en zorgen we ervoor dat mensen die we graag zien, veilig terug thuiskomen.”
     
    Vorig jaar waren er meer dan 4000 ongevallen met doden en gewonden die veroorzaakt werden door een automobilist die te veel gedronken had. Het terugdringen van het aantal verkeersslachtoffers is een van mijn prioriteiten,” zegt minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden. “We streven ernaar om jaarlijks 1 op de 3 bestuurders te controleren op verkeersinbreuken die leiden tot ongevallen met slachtoffers.”
     
    Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters:”In Vlaanderen kost drinken en rijden jaarlijks meer dan 70 mensen het leven. Een veelvoud raakt zwaargewond, soms met levenslange gevolgen. En ook al zullen de eindejaarsdagen dit jaar wat anders verlopen dan we gewend zijn, toch blijven de risico’s van alcoholgebruik in het verkeer bestaan. Daarom is het van groot belang om ook nu te blijven benadrukken dat alcohol en rijden nooit samengaan. Hou het veilig, in alle opzichten!”
     
    Brussels Minister voor Mobiliteit en Verkeersveiligheid Elke Van den Brandt:” In Brussel gaan we voor vision zero, dat wil zeggen nul doden en nul zwaargewonden in het verkeer. Dat geldt ook voor de eindejaarsperiode. Daarom roep ik iedereen op om niet onder invloed achter het stuur te kruipen, en ook je naasten aan te spreken als ze dat wel doen. Je redt er levens mee. Als we samen onze verantwoordelijkheid nemen, komen we samen ook veilig thuis.”
     
    Koen Ricour, directeur Federale Wegpolitie:”25 jaar is de Federale Wegpolitie een van de partners van BOB en daar zijn we fier op. Die samenwerking blijft duren zolang er bestuurders rondrijden die niet begrijpen dat alcohol drinken en rijden twee onverenigbare handelingen zijn.’”

    15-12-2020 om 19:24 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minder tweedehands auto's

    Impact sluiting showrooms november:
    ook tweedehandswagens krijgen klappen
     De sluiting van de showrooms voor het publiek in de maand november heeft de inschrijvingen van nieuwe personen-, bestelwagens en zware trekkers geen goed gedaan. Ook de verkoop van tweedehandse personenwagens gaat achteruit en dat is al lang geleden. Anderzijds doen vrachtwagens vanaf 3,5 T het wel beter net als alle andere tweedehandsinschrijvingen. Absolute topper zijn de tweedehandse motorfietsen (+37,0 %).
     Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO, vat de situatie als volgt samen: “De sluiting van de showrooms heeft zijn effect niet gemist : de inschrijvingen van nieuwe wagens kelderen in november met -15,4 % (jaartotaal: -22,3 %) en zelfs de tweedehandswagens dalen met -5,9 % na 5 goede maanden (jaartotaal: -6,4 %). De nieuwe lichte bedrijfsvoertuigen gaan verder achteruit met -7,8 % (jaartotaal: -13%) maar de tweedehandse LCVs stijgen met +11,3 % in november (Ytd: +0,2 %). Bij de vrachtwagens zien we overal stijgingen ten opzichte van november 2019, behalve voor de nieuwe zware trekkers (-30,9 %), die het bijzonder slecht blijven doen terwijl de tweedehandse zware trekkers het wel prima deden in november (+12,3 %). Het meest opvallende cijfer komt van de tweedehandse motorfietsen: die gaan er maar liefst +37,0% op vooruit!”
    Meer info TRAXIO

    15-12-2020 om 19:10 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minder PEDELECS

    5,1 % minder speed pedelecs ingeschreven in november
     
     “Net zoals in september en oktober werden er ook in november minder speed pedelecs ingeschreven dan vorig jaar. Afgelopen maand november werden er -5,1 % minder exemplaren ingeschreven waardoor de daling voor de volledige periode januari-november nu -6,7 % bedraagt t.o.v. dezelfde periode vorig jaar,” zegt Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO. “De speed pedelec blijft het populairst in Vlaanderen, vooral in de driehoek Antwerpen-Gent-Brussel. Tegelijk merken we dat de daling van het aantal inschrijvingen zich voordoet in regio’s waar het aantal inschrijvingen hoog is: Antwerpen, Vlaams Brabant en Brussel. Oost-Vlaanderen, de tweede belangrijkste provincie qua inschrijvingen, blijft op het niveau van 2019 en in de rest van België stijgt het aantal inschrijvingen. West-Vlaanderen en Limburg stijgen met respectievelijk 12 % en 10 % op jaarbasis. Overigens is het enorme verschil in aantallen tussen Vlaanderen (11.237), Brussel (245) en Wallonië (263).”
     
    Vooral minder leasing in 2020
    De particuliere inschrijvingen, die goed zijn voor iets meer dan de helft van de verkoop, blijven voor het volledige jaar ongeveer op niveau (-1,4 %) en het aantal door bedrijven ingeschreven speed pedelecs stijgt met +5,7 %.  De klappen blijven vallen in de sector van de leasing speed pedelecs die met maar liefst -19,2 % is teruggevallen ten opzichte van vorig jaar.
    De daling van het woon-werkverkeer en van de files tijdens de Covid-19 pandemie is een doorslaggevende factor bij de verminderde verkoop op de as Antwerpen-Brussel-Gent. De semi-lockdown van de afgelopen periode heeft de verkoop al evenmin gestimuleerd.
     

    15-12-2020 om 19:03 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!