Niesmann+Bischoff heeft zijn Arto 78 en 88 een totaal nieuw interieur gegeven, duidelijk afgekeken van zijn vlaggeschip Flair, daarbij zijn de nieuwelingen gebouwd op een Mercedes-Benz-Sprinter wat hen meer indruk geeft. Een Mercedes-Benz-Sprinter met voorwiel aandrijving verhoogt niet alleen het rijcomfort maar ook de waarde van de kampeerauto. De fabrikant deed beroep op het bijzonder vlak AL-Ko laag chassis dat het mogelijk maakte een 37 cm hoge dubbele bodem te realiseren. In de nieuwe integrale Arto’s van net geen 3 m hoog heeft men nog een stahoogte van 2,03 m.
Ze kunnen 300 l verswater tanken en 200 l afvalwater opslaan goed om niet te snel op zoek te moeten gaan naar verswater. Een 150 Ah Lithium batterij is standaard bij iedere Arto. Dat is nodig want in nieuwe kampeerauto’s zijn veel motortjes die stroom nodig hebben om hun werk te kunnen doen.
Het interieur van beide nieuwelingen 78 en 88, de laatste is met achterin met een dubbele as uitgerust, met een modern hoogwaardig meubilair uitgerust. Hier hebben de vakmensen hen tot in detail onberispelijk uitgevoerd. Zo kan men de hoekzitbank draaien en bekomt men volwaardige zitplaatsen in de rijrichting. Onder de enkele bedden zijn ruime kleerkasten. De nieuwe Arto’s hebben een verschuifbare wand van de badkamer en een afzonderlijk douche cel
Technische gegevens
LXBXH 9,07/7,82 x 2,4 x 3,03 m
Basis voertuig: Mercedes-Benz-Sprinter met voorwielaandrijving