Inhoud blog
  • Duitsland
  • Verkeersongevallen
  • Op reis
  • De nieuwe Diamant van Fendt
  • Een voledig nieuwe sport bij Knaus
  • Malibu unieke prestaties met zijn 4x4
  • Bij duisternis lichte kleren dragen.
  • Winterbanden voor de winter
  • In de sneeuw
  • Opgepast met winterbanden
  • Achteruit kijken is noodzakelijk
  • Brommobielers opgepast
  • Inschrijvingen kampeerauto's
  • Open deurdag Bij Nismann-Bischoff
  • Het loont om eens naar de top te rijden
  • Nieuwe Carthago's voor 2025
  • Een stevige brug
  • Hobby met rolstoel
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    17-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In de CMT over de natuur

    In harmonie met de natuur

     Interview met Peter Hennekes, directeur van de Natursport Akademie, en Christine Hammer, hoofd van de Natursport Akademie Voor het eerst zal de Natursport Academy met lezingen aanwezig zijn op de CMT 2023 in Stuttgart. In een interview met Axel Recht leggen Peter Hennekes, algemeen directeur van de Natursport Akademie (NAka), en Christine Hammer, hoofd van de Natursport Akademie, de redenen hiervoor uit.

     Mevrouw Hammer, meneer Hennekes, hoe zou u de belangrijkste doelstellingen van de Natursport Academy omschrijven?

    Peter Hennekes: De Natursport Academy behartigt de belangen van natuursportdocenten in het commerciële, professionele milieu, dat een netwerk van verenigingen, organisaties, universiteiten, ministeries en overheden met elkaar verbindt. Enerzijds is ons doel om seizoensaanbiedingen te netwerken om buitensporten als een jaarrond aanbod op de toeristische markt te positioneren. Anderzijds om de hoge kwaliteitsnormen te waarborgen in de opleiding en bijscholing van alle natuursportdocenten in alle disciplines. Christine Hammer: Daarnaast bieden we speciale trainingen en bijscholingen op het gebied van "duurzaam buitensporten aanleren", die aan alle disciplines kunnen worden aangepast. Daarbij hoort ook het respectvol omgaan met alle middelen op het gebied van natuur en milieu en het "samen groeien als team" voor de ontwikkeling van seizoensgebonden natuursportscholen tot jaarrondbedrijven. Samen met onze competentie- en strategiepartners richten we ons op duurzame actie en samen met onze industriële partners zullen we werken aan de continue ontwikkeling van buitensporten in harmonie met de natuur en het milieu. Onder het motto "Natuursport in harmonie met de natuur" propageren ze een heroverweging van hoe duurzame natuursporten moeten worden aangeleerd en beoefend.

    Wat bedoel je hiermee en hoe pak je het concreet aan?

    Peter Hennekes: NAka handelt volgens het principe van natuursport beoefenen in harmonie met de natuur en tegelijkertijd de natuur respecteren en beschermen. Daarnaast zetten we ons in voor duurzaam werken. Duurzaamheid in de Natursport Academy volgt de definitie van de Enquete-commissie in de Duitse Bondsdag met de drie pijlers: sociaal, ecologisch en economisch. Waar zie je hier de uitdaging? Christine Hammer: De uitdaging – zowel in de opleiding als in de organisatie zelf – is dat alle drie de pijlers worden beleefd en geïmplementeerd op basis van de best mogelijke huidige stand van kennis. Kan je iets specifieker zijn?

    Peter Hennekes: Sociale duurzaamheid wordt gezien als de sleutel tot succes. Een eerlijke en vriendelijke interactie tussen collega's, partners en klanten zorgt voor een positieve sfeer in cursussen, op evenementen of in het bedrijf. Hoewel digitalisering en nieuwe virtuele mogelijkheden tegenwoordig een steeds grotere rol spelen en NAka moderne online formats en leerplatformen biedt, richt de natuursportacademie zich op de mens. Volgens het motto: mensen handelen met mensen.

    Christine Hammer: Ik zal je een voorbeeld geven. In onze nieuw geïntroduceerde training voor trekkinggids NAka is het thema duurzaamheid "natuursport in harmonie met de natuur!" een integraal onderdeel. In elke zesdaagse cursus wordt een dag uitsluitend gewijd aan het thema correct gedrag in de afzonderlijke natuurgebieden en hoe om te gaan met fauna en flora. Daarnaast zijn we momenteel bezig met trainingen en bijscholingen op het gebied van “het aanleren van duurzaam buitensporten”. Alle geïnteresseerde natuursportdocenten kunnen deze cursus vanaf het tweede kwartaal van 2023 online volgen. Peter Hennekes: Daarnaast heeft de Hogeschool van München in samenwerking met de Natursport Academy het universitaire certificaat "Duurzaam Management" ontwikkeld als bijscholingsaanbod voor toekomstige managers. Wat betekent dat?

     Peter Hennekes: Het stelt alle deelnemers in staat om dit certificaat binnen vier spannende modules te behalen. Met een focus op corporate management wordt academische kennis bijgebracht en wordt telkens de verbinding met de praktijk gelegd. Hoe ga je om met controversiële plannen van gemeenten die het toerisme in de regio willen bevorderen, maar natuurbehoud vaak verwaarlozen?

     Christine Hammer: Het netwerk van de Natursport Akademie strekt zich uit tot het toerisme. NAka heeft bijvoorbeeld samen met Bayern Tourismus Marketing GmbH en vertegenwoordigers van de toerisme- en sportindustrie een "duurzame dienstregeling" ontwikkeld voor het Beierse toerisme. Dit sluit nauw aan bij de 17 duurzaamheidsdoelen van de VN, de "Sustainable Development Goals".

     Peter Hennekes: Daarnaast willen we graag alle buitensportaanbieders ondersteunen en adviseren en ondersteunen. Met onze strategische partner, de Internationale Commissie voor de Bescherming van de Alpen CIPRA Duitsland

    Peter Hennekes: Daarnaast willen we alle buitensportaanbieders de

    Versterk uw rug en sta aan uw zijde met raad en daad. Met onze strategische

    Wij zijn een partner van de Internationale Commissie voor de Bescherming van de Alpen CIPRA Duitsland in staat kritische ontwikkelingen in een vroeg stadium correct te beoordelen laat mogelijke oplossingen zien.

    Welke mensen behoren tot uw doelgroepen en wat biedt u hen?

    Christine Hammer: De Natursport Academy heeft alle leden van ons

    Partnerverenigingen als doelgroep voor opleiding en bijscholing, waar wij

    competentiepartners aanbieden. Voor je eigen academie aanbiedingen zoals die van ons

    Trekkingsgids NAka zien we mensen enthousiast worden over bergsporten. Dit zou

    van nature fit zijn en een sterk verlangen hebben om van andere mensen te houden

    en om hen de vele, positieve facetten van wandelen te laten zien.

    Hoe wil je nieuwe prospects bereiken?

    Peter Hennekes: We gebruiken ons netwerk om nieuwe prospects te inspireren

    met ongeveer 139.000 leden in de competentiepartnerverenigingen en de

    Contacten met onze strategische partners. We hebben de onze als platform hiervoor

    Homepage en onze social media kanalen opgezet, waarmee we Passende doelgroepen bereiken.

    Waarom is een vakantiebeurs als de CMT hiervoor het juiste platform?

    Christine Hammer: Bij de CMT hebben we de mogelijkheid, zowel op B2B-gebied

    maar ook op het gebied van B2C, met passende aanbiedingen, informatie en innovaties

    om een ​​positief effect te hebben op geïnteresseerde mensen. We zien er een mooie kans in

    met elk evenement neemt de straal van serieus geïnteresseerden in de natuur toe

    vergroten en om de mensen die betrokken zijn bij het toerisme te sensibiliseren.

    Peter Hennekes: De Natursport Academy heeft als doel “de wereld een beetje beter te maken

    dichtbij". Dat betekent dat de wereld in ecologische context een stukje beter is

    en de natuur zodanig te respecteren en te beschermen dat natuursport er ook voor is

    toekomstige generaties is mogelijk.

    Wat kunnen bezoekers verwachten op het CMT?

    Christine Hammer: Inzichten in de vakgebieden van de Natursport Academy en

    hun partners. Concreet zullen we er in januari een toekennen

    Inzicht in de wereld van tourportalen en de fabricage van sportartikelen.

    Is het theorie, d.w.z. hoorcolleges, of zijn er ook praktische tips

    of workshops waarin de deelnemers actief kunnen bijdragen?

    Peter Hennekes: In principe is alles mogelijk. Lezingen zijn de eerste stap

    en interviews zijn gepland als onderdeel van het ondersteunende programma op de beurs. Bovendien zullen we een persconferentie houden op de eerste zondag.

     

     

    17-11-2022 om 17:10 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met een boek in de hand komt men door het ganse land
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    17-11-2022 om 16:55 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meer fiets doden
    Sterke stijging van het aantal fietsdoden tijdens de eerste 9 maanden van dit jaar
    Meer dan 1 op de 4 verkeersdoden is fietser of voetganger
    Volgens de laatste Verkeersveiligheidsbarometer van Vias institute, op basis van cijfers van de federale politie, is het aantal doden ter plaatse op onze wegen in de eerste 9 maanden van dit jaar met meer dan 16% gestegen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. 326 personen kwamen om het leven.  Meer dan een kwart daarvan was een voetganger of fietser. Het aantal fietsdoden steeg zelfs van 31 naar 49. Dat is het hoogste aantal van de afgelopen 10 jaar. Het aantal ongevallen met e-steps zit ook in de lift. Er gebeurden 1305 letselongevallen met steps tijdens de eerste 9 maanden, ofwel 5 per dag.
    Alle indicatoren in stijgende lijn op nationaal niveau
    Tijdens de eerste 9 maanden van dit jaar is het aantal verkeersdoden ter plaatse gestegen met 16% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar (326 doden ten opzichte van 280).
    Het aantal gewonden (+11%) en het aantal letselongevallen (+12%) stijgt ook. Alle indicatoren vertonen dus een grote stijging.
     
       
    Eerste 9 maanden 2021
     
    Eerste 9 maanden 2022
    Evolutie 2021-2022
     (aantallen)
    Evolutie
    2021-2022
    (%)
    Letselongevallen 24.919 27.868 +2949 +11,8%
    Totaal aantal slachtoffers 30.653 34.188 +3535 +11,5%
    Doden ter plaatse 280 326 +46 +16,4%
    Gewonden 30.373 33.862 +3849 +11,5%
                                  Gegevensbron: Federale Politie/DGR/DRI/BIPOL – Infografie: Vias institute
     

    Stijging van het aantal doden in elk gewest.
    In Vlaanderen steeg het aantal verkeersdoden van 166 naar 171. Dat is het hoogste aantal sinds 2016. In Wallonië was de stijging groter dan in Vlaanderen (van 109 naar 148 doden). In Brussel is het aantal doden van 5 naar 7 gestegen.
     
    Het aantal letselongevallen is ook in de 3 regio’s gestegen: van 15 351 naar 17 320 in Vlaanderen (+13%), van 7031 naar 7489 in Wallonië (+6%), en van 2537 naar 3059 in Brussel (+21%). Dat is voor Brussel het hoogste aantal letselongevallen dat we de afgelopen 10 jaar noteerden.
     
    Stijging van het aantal doden bij de fietsers en voetgangers
    Op nationaal niveau zien we de meest verontrustende tendens bij de fietsers. Daar stijgt het aantal doden van 31 naar 49 doden. Dat is het hoogste aantal fietsdoden van de afgelopen 10 jaar. De stijging is er niet alleen in Vlaanderen (van 28 naar 36 doden), maar ook in Wallonië (van 2 naar 12 doden).
    De stijging zien we zowel bij elektrische fietsen (van 10 naar 14 doden) als bij de klassieke fietsen (van 21 naar 35 doden). Het aantal verkeersdoden steeg ook bij de voetgangers (van 30 naar 39). Die stijging is niet enkel te wijten aan het ongeval in Strépy waarbij 6 voetgangers om het leven kwamen.

    Evolutie tussen de eerste 9 maanden van 2021 en de eerste 9 maanden van 2022 van het aantal letselongevallen en verkeersdoden ter plaatse voor de fietsers en voetgangers in België



    Grote stijging aantal ongevallen met e-steps
    Op nationaal niveau stijgt het aantal letselongevallen voor alle types weggebruikers. Het aantal letselongevallen met een e-step is met bijna 90% gestegen (van 698 naar 1305 ongevallen). Er zijn sinds 1 juli nieuwe regels van kracht. Het duurt enige tijd vooraleer we een effect van die maatregel in de cijfers mogen verwachten.
    Daarnaast is er flinke stijging van het aantal ongevallen met fietsers (+13%), dat is het hoogste peil van de laatste 10 jaar. De stijging zien we vooral bij de elektrische fietsen (van 1774 in de eerste 9 maanden van 2021 naar 2481 ongevallen in de eerste 9 maanden van 2022, ofwel +40%), bij de klassieke fietsen is de stijging minder groot (van 6108 ongevallen naar 6487 ongevallen, ofwel +6%).
     
    In Vlaanderen is er ook een explosieve stijging (+73%) van het aantal ongevallen met een e-step (van 351 naar 608). Het aantal ongevallen met fietsers stijgt met bijna 14%. Er gebeurden 7043 letselongevallen, het hoogste aantal dat we de laatste 10 jaar noteerden.
     
    In Brussel is het aantal letselongevallen met 21% gestegen. Bij bijna 1 op de 5 ongevallen (19%) is een elektrische step betrokken. We zien ook een forse stijging bij ongevallen met bromfietsen (+19%), motorfietsen (+19%) en fietsers (+14%).
     
    Stijging het grootst in West-Vlaanderen
    In Limburg (-5 doden), Antwerpen (-3 doden) en Vlaams-Brabant (-3 doden) was de balans positiever dan vorig jaar. In Oost-Vlaanderen steeg het aantal verkeersdoden van 30 naar 35. In West-Vlaanderen was de balans zeer negatief. Daar steeg het aantal doden van 35 naar 46. In West-Vlaanderen vielen ook de enige twee dodelijke slachtoffers die met een e-step reden.
     
    Conclusie
    De verkeersveiligheidsbarometer van de eerste 9 maanden van dit jaar toont dat er een stijging is van het aantal doden bij de voetgangers en fietsers. Meer dan een kwart van de verkeersdoden is een fietser of voetganger. Er waren de voorbije 10 jaar ook nog nooit zo veel fietsslachtoffers. Het beter beschermen van de kwetsbare weggebruikers is de belangrijkste uitdaging van onze verkeersveiligheidspolitiek van de komende jaren.

    Meer info VIAS

    16-11-2022 om 16:48 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herfst in het land
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    16-11-2022 om 16:41 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knaus Tourer Van klein maar fijn

    Knaus Tourer Van klein maar fijn

    Voor zijn nieuwe compacte zwerfauto’s gebruikt de fabrikant uit Jandelsbrunn de VW T6.1. Als personenwagen goed bekend, als basisvoertuig moet hij zich nog waar maken. De Tourer Van is knap ingericht, keurig afgewerkt, je moet echter minstens 66.000 euro op tafel leggen om met de hem te kunnen rondtoeren. Voor hij uitgerust is met alles er op en er aan komen er ongeveer nog een 13.000 euro bij. Daarvoor krijgt u een 150 pk sterke motor, een zevengang automaat DSG, LED lichten, achteruitrijcamera, afstandsregelaar met de voor u rijdende wagen, panoramavenster boven de stuurcabine, geïsoleerde watertank en een luifel. Samen gevat is dat zeker zijn geld waard.

    De Tourer Van wordt in twee verschillende indelingen gebouwd. Ze hebben allebei een lengte van 5,88 m. De 500 MQ heeft bij een eerste blik een klassiek dwarsbed achterin. Het vernuftige is de in de hoogte verstelbare douchecabine. Daarvoor heeft de fabrikant een speciale mechaniek met gasveren en een riem ontwikkeld. In opgevouwen toestand ligt het dak van de douchecabine op het niveau van het bed, dat toch nog in zijn volle breedte bruikbaar blijft. Uitgeschoven rijkt de dak hoogte tot 1,90 m de vloer oppervlakte is ongeveer 1 m² Groot genoeg zodat de meeste zwervers zonder veel moeite er een douche kunnen nemen. De WC kan men gebruiken als het douche dak in geschoven is. Na enkele malen het douche dak omhoog en omlaag gelaten te hebben blijkt het systeem goed te functioneren. Niettegenstaande zijn beperkte afmetingen geeft de Tourer Van toch nog een redelijk ruimte gevoel. Optioneel biedt Knaus vooraan nog een hefbed van 1,96 x 1,45 m. Niet direct een aanrader om in deze compact zwerfauto nog twee extra zwerver mee te nemen. Achterin is de garage 1,25 m hoog, voldoende om een stel normale fietsen mee te nemen. Zijn broer de 500 LT heeft voor de zitgroep zitbanken tegen de zijwanden. Zoals we van Knaus mogen verwachten is het meubilair keurig afgewerkt met goede materialen. Er werd veel hout gebruikt met een warm dwars getekend decor. De keuken naast de buitendeur heeft een aanrecht met 3 geïntegreerde kookvuren en een spoelbak. Aan de linkerkant is een koelkast geïnstalleerd. Samen met de bovenkasten is er voldoende bergruimte voor het keukengerief van een koppel. Bij avond zorgen de LED’s voor voldoende licht op de juiste plaatsen.

     

    Technische gegevens

    Basisvoertuig VW T6,1 met origineel chassis

    MTM 3.500 kg

    L X B X H   5,88 x 2,14  x 2,76 m

    Meer info www.knaus.com













    15-11-2022 om 20:44 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!