Inhoud blog
  • Aan een rivier
  • Mt de Ontour van Hobby opstap
  • Duitsland
  • Een nieuwe Malibu
  • Fietser
  • Draag een fietshelm
  • Autogordels in de auto
  • mini caravans
  • mini caravans
  • mini caravans
  • Opvallende caravanetjes
  • Duitsland
  • Een nieuwe Etrusco
  • Opgepast met het rijbewijs
  • Rustig
  • Zomerbanden
  • Er zijn nog vele smalle wegen
  • Uitzonderlijk nieuws bij Dethleffs
  • Meer ongevallen met steps
  • Stadhuis
  • Nieuw bij Carthago
  • Wat een huis
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    13-10-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een stevige brug
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    13-10-2024 om 17:59 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hobby met rolstoel

    Kamperen met een rolstoel

     Wat is een van de grootste voordelen van kamperen? Het is misschien wel de meest individuele vorm van vakantie. Avontuurlijk of rustig, met z'n tweeën of met het hele gezin, in de thuisregio of eerder in de verte, waar de straatnaamborden er grappig uitzien en Taal stelt ons voor raadsels. Camping biedt talloze mogelijkheden, Maar de reis begint met het juiste voertuig. Wie in een rolstoel reist, stuit vaak op barrières. En die heeft het team van Brecht CaraVan opgelost

     Minder barrières op de weg - Op de stand is de grote vraag - naar vakanties, Dat is echt ontspannend. Dat Uiteraard te gebruiken met een huurcaravan getest worden. Niet alleen stijlvol: de MAXIA-plattegrond biedt veel bewegingsvrijheid en gemakkelijk toegankelijke eenpersoonsbedden met breed gangpad. Zonder de massieve muur Bij de wasruimte is dit ook gemakkelijker toegankelijk. Dankzij de cabriolet Zithoek is ruimte voor het hele gezin.

    Kamperen wordt steeds populairder, voor velen ook als gevolg van de pandemie, en voor Manuela Brecht en haar team blijkt uit de talrijke vragen: er is een enorme vraag naar recreatieve voertuigen die rekening houden met individuele, fysieke vereisten - vooral vakanties met rolstoelen. Deze behoefte is niet nieuw, maar wat wel nieuw is, zijn de lockdown-periodes, die het bedrijf gebruikt om praktische oplossingen te vinden en aan te bieden. En tegelijkertijd vermijden ze de dreiging van werktijdverkorting in de werkplaats.

    Het Brecht-team is met passie gespecialiseerd in het rolstoeltoegankelijk ombouwen van caravans en campers - met een geweldige, positieve respons. Sindsdien wordt zowel koop als huur aangeboden.

    Barrièrevrije indeling: DE LUXE 460 SFf Het queensize bed is en een deel van de Middelste zithoek weggelaten. Dit creëert ruimte, zelfs met slechts 2,30 meter breed.

     

    "De MAXIA 585 UL met een breedte van 2,50 meter of de DE LUXE 460 SFf met een centrale zithoek en keuken achterin zijn slechts twee van de caravans die bij uitstek geschikt zijn voor ombouw", onthult Julian Gorsegner, die geïnteresseerden adviseert op de CMT-beurs in Stuttgart. Hobby ondersteunt graag het project, waarbij onder andere de wand van de wasruimte direct uit de fabriek wordt weggelaten en vervangen door een gordijn. Door bijvoorbeeld de badkamer te openen, kan de bewegingsvrijheid en het bereiken van de opbergvakken worden vereenvoudigd. Hobby schept ook de nodige voorwaarden om de toegangsdeur indien nodig te verbreden. De uitvoering is dan in handen van Brecht. Het kan dan worden uitgerust met een uitschuifbare oprijplaat. Maatregelen zoals het ombouwen van het bed of meubels kunnen ook nuttig zijn, het verkleinen van de zithoek of een uitschuifbare tafel. Ondertussen zorgen handgrepen en bevestigingsmogelijkheden op de juiste plaatsen voor meer veiligheid, opnieuw individueel afgestemd op persoonlijke behoeften.

    Meer info Hobby-Wohnwagenwerk

    13-10-2024 om 17:56 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-10-2024
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakwerhuizen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    10-10-2024 om 20:56 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Elektrische auto's
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    September 2024 : Bijna 100.000 nieuwe elektrische auto's ingeschreven in België tijdens eerste negen maanden.

    Tweedehandsmarkt blijft ver achter met 16.000 stuks.

    "De Europese markt voor nieuwe elektrische auto’s staat sterk onder druk maar de Belgische markt voor nieuwe en tweedehandse elektrische auto's (EV) blijft bijzonder sterk presteren.

    Opvallend daarbij is dat er in de eerste 9 maanden van dit jaar al meer nieuwe EV’s zijn ingeschreven dan in heel 2023. Het gaat dus oerend hard : het aantal inschrijvingen steeg fors in 2024: van 68.555 naar 96.233 voor nieuwe, en van 8.759 naar 16.004 voor tweedehandse elektrische wagens, wat neerkomt op een totale marktstijging van 45,2%.

    Toch is de elektrische markt er eentje met verschillende snelheden. Om te beginnen is de nieuwmarkt bijna 8 maal groter dan de occasiemarkt. Nieuw worden bijna 9 op de 10 nieuwe EV’s ingeschreven door bedrijven/leasing terwijl op de tweedehandsmarkt we op een 50-50 verhouding tussen particulieren en bedrijven zitten. En bij de particulieren is Tesla quasi alleenheerser maar bij de bedrijfswagens zien we een veel grotere verscheidenheid aan modellen en merken in de Top 10.” zegt Filip Rylant, woordvoerder van mobiliteitsfederatie TRAXIO.

    “De nieuwe en tweedehandse markt laten steeds meer een eigen dynamiek zien. De groei bij de nieuwe elektrische auto's wordt vooral gedreven door de toenemende populariteit van leasingwagens en auto’s op naam van bedrijven: die waren in de eerste negen maanden van 2024 goed voor 86,7% van de EV-inschrijvingen (83.420 voertuigen). Op de tweedehandsmarkt is de verdeling tussen de verkoop aan bedrijven (51,3%) en particulieren (48,7%) daarentegen zowat in evenwicht.

    De particulieren tonen een groeiende belangstelling voor elektrische wagens, zowel nieuw als occasie. Vlaanderen springt er duidelijk uit, met een marktaandeel van 81,5% voor de nieuwe EV's en 75,1% voor de tweedehandse EV's. De Vlaamse premie voor de aankoop van EV's heeft hier duidelijk effect. De stopzetting van deze premie vanaf 2025 zal gedurende verschillende jaren een negatief effect hebben op de verkoop aan particulieren . Bovendien zal het aanbod van EV’s op de tweedehandsmarkt stilaan de vraag beginnen overtreffen, wat leidt tot een lagere restwaarde. Die situatie wordt nog verergerd door de introductie van goedkopere modellen."

    NIEUWE ELEKTRISCHE WAGENS

    De Europese markt van de nieuwe elektrische wagens daalt al een tijdje maar in België is dat niet het geval want de inschrijvingen van EV’s op de binnenlandse markt blijven stijgen.

    Het totale aantal inschrijvingen van nieuwe EV’s is gedurende de eerste negen maanden van 68.555 (2023) naar 96.233 dit jaar gestegen (+40,4%). Het marktaandeel van de nieuwe elektrische wagens overschrijdt daarmee één vierde van de markt (26,5%).

    Die positieve evolutie in België danken we voornamelijk aan het snel stijgende aantal elektrische bedrijfs- en leasingwagens. De voordelige fiscaliteit duwt bedrijven richting elektrificatie, net als het sterk stijgende VAA voor de gebruikers van leasingwagens met verbrandingsmotor. Zo werden er gedurende het eerste semester 83.420 EV’s ingeschreven door bedrijven/leasing. Dat is 26,5% van de totale nieuwmarkt en 86,7% van het aantal elektrische auto’s.

    Daarnaast is het aandeel van nieuwe, door particulieren gekochte elektrische auto’s meer dan verdubbeld: +104,5% (van 6.267 naar 12.813 stuks). Die stijging kunnen we op het conto van de Vlaamse premie schrijven, want 81,5% van de nieuwe EV’s in ingeschreven in Vlaanderen. Daar stegen de EV-inschrijvingen door particulieren overigens met niet minder dan +145,5%, van 4.252 naar 10.438 exemplaren. Wallonië blijft ver achter met slechts 1.962 nieuwe particuliere EV’s, een stijging met amper +11,6% - dit kunnen we zonder meer toeschrijven aan het ontbreken van een premie in combinatie met een quasi onbestaande laadinfrastructuur in het zuidelijke landsdeel.

    TWEEDEHANDSE ELEKTRISCHE WAGENS

    Binnen de elektrische tweedehandsmarkt zien we een heel ander verhaal. Het aantal inschrijvingen is daar met +82,7% gestegen tot 16.004 wagens, maar de verhouding tussen bedrijven (51,3%) en particulieren (48,7%) is quasi gelijk. Dat komt door een sterke stijging bij de particulieren (7.723 ex., dat is +118,2%) dank zij de Vlaamse premie: 75,1% van de particuliere occasie EV’s werd ingeschreven in Vlaanderen.

    Opgelet: het wegvallen van de premie – normaal gezien geldt de premie tot eind dit jaar - gaat uiteraard een belangrijke negatieve impact hebben op de verkoop aan particulieren en we verwachten dat de markt daar enkele jaren lang onder zal lijden.

    OVERSCHOT AAN OCCASIES, LAGERE RESTWAARDEN

    Er komen steeds meer elektrische wagens vrij na einde leasingcontract. Maar in tegenstelling tot verbrandingsmotoren bestaat er voor EV’s geen afzetmarkt in bijvoorbeeld Oost- of Zuid-Europa. Op de Belgische markt is de vraag van particulieren naar occasie EV’s nog beperkt, ook al omdat de wagens die vrijkomen uit leasing vaak niet beantwoorden aan de vereisten voor de Vlaamse premie, en aan de budgettaire mogelijkheden van veel particuliere kopers.

    Daardoor ontstaat er stilaan een overaanbod van tweedehandse EV’s op de markt en ligt de rotatiesnelheid van EV’s bij tweedehandshandelaars merkelijk lager dan die van wagens met een verbrandingsmotor – inclusief diesels. Wat op zijn beurt leidt lagere restwaarden voor EV’s dan oorspronkelijk werd geschat – een fenomeen  dat nog wordt versterkt door prijsdalingen en de komst van goedkopere modellen. Zo blijkt dat de restwaarde van bijvoorbeeld een Tesla Model3 na 4 jaar tot 30% lager zou liggen.

    Toch merken we dat er steeds meer vraag van bedrijven komt voor tweedehandse elektrische wagens. Nu al wordt 51,3% van occasie elektrische auto’s ingeschreven door bedrijven: ze zijn fiscaal interessant, kosten een pak minder bij aankoop en blijken goed te scoren op betrouwbaarheid. Dat kan dus potentieel een interessante afzetmarkt worden om ex-leasing EV’s in België te houden, en in een volgende fase door te verkopen aan Belgische consumenten.  

    Uitdagingen van de overgang naar elektrisch

    We staan volop in een snelle en moeilijke transitiefase: bedrijven zetten volop in op elektrificatie en ook bij de particulier zien we groeicijfers dank zij de Vlaamse premie. Toch is het particuliere aandeel nog beperkt omdat de particulier nog altijd niet overtuigd is van elektrisch rijden. Ook laat de infrastructuur (vooral in het zuiden van het land) nog te wensen over, gaat technologische evolutie snel en er gaan stilaan goedkopere modellen op de markt stromen waardoor er prijsdalingen op de tweedehandsmarkt in het vooruitzicht staan. Dat zorgt voor hoofdbrekens bij de leasingmaatschappijen. De Vlaamse particulier gaat gretig in op de EV-premie maar in de komende jaren zal die markt een flinke deuk krijgen wanneer de premie eind 2024 wordt stopgezet. Het risico bestaat dan dat er een tweesporen mobiliteit ontstaat: elektrische bedrijfswagens versus particuliere wagens met verbrandingsmotor.

    Top 5 van nieuwe elektrische auto's

    In de eerste 9 maanden van 2024 zijn de vijf best verkochte nieuwe elektrische auto's in B2B (dus bedrijven en leasing): de Tesla Model Y blijft op kop met 6.988 stuks, maar wordt nu op de voet gezeten door de Audi Q4 E-TRON (6.658 ex.). Op de derde plaats staat de BMW iX1 (5.052 ex.) vóór de Volvo EX30 (4.635ex.) die de vierde plaats pakt voor de neus van de Tesla Model 3 (4.150 ex.).

    In het B2C-segment bezetten de Tesla Model Y (3.322) en Model 3 (1.898) de bovenste twee plaatsen. De top 5 wordt gecompleteerd door de Volvo EX30 (7336), de VW ID.4 (400) en de VW ID.3 (294). De Dacia Spring (282) verdwijnt na diens lanceringsperiode uit de top5.

    Top 5 tweedehandse elektrische auto's

    In B2B vallen drie merken op in de top 5 van gebruikte elektrische auto's: de Porsche TAYCAN (675) voert de lijst aan, gevolgd door de Tesla MODEL 3 (617) en de Model Y (388), en tot slot Audi e-tron (321) en de BMW iX (287).

    De populairste modellen geregistreerd in B2C zijn: de Tesla MODEL 3 met 828 stuks, gevolgd door de Nissan LEAF met 325 stuks, de Fiat 500 met 314 stuks, voor de BMW i3 (296) en tot slot de Tesla Model S (293).

    TRAXIO STATS
    TRAXIO volgt maandelijks de inschrijving op van nieuwe-tweedehandse personenwagens, motorfietsen, bedrijfsvoertuigen, kampeerwagens, aanhangers en speed pedelecs.
    De TRAXIO-cijfers bieden heel wat nuttige details zoals onderverdelingen op nationaal en regionaal niveau, per brandstoftype, CO2-uitstoot, merk en leeftijd.

     Meer info TRAXIO 

    10-10-2024 om 20:54 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 14/04-20/04 2025
  • 07/04-13/04 2025
  • 31/03-06/04 2025
  • 24/03-30/03 2025
  • 17/03-23/03 2025
  • 10/03-16/03 2025
  • 24/02-02/03 2025
  • 17/02-23/02 2025
  • 10/02-16/02 2025
  • 03/02-09/02 2025
  • 13/01-19/01 2025
  • 06/01-12/01 2025
  • 30/12-05/01 2025
  • 23/12-29/12 2024
  • 16/12-22/12 2024
  • 09/12-15/12 2024
  • 02/12-08/12 2024
  • 25/11-01/12 2024
  • 18/11-24/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!