Inhoud blog
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
  • Een knappe Chausson
  • Opgepast met motorhelmen
  • 1000 jaar oud
  • Nieuwe halfintegraal Frankia Now
  • Prachtig uitzicht
  • Meer elektrische wagens
  • Mooie gevels
  • Tabbert Pantiga
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    29-04-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welk verwarmingssyteem gebruiken?

    Vakantievoertuigen verwarmen.

    Toen we onze eerste caravan kochten dachten we nog niet aan winterkamperen, we spreken begin jaren 1960. De winter naderde en de gedachte om tijdens de Kerstvakantie  naar het Zwarte woud te rijden kreeg vorm. Echter in de caravan was geen verwarming, dat was nog geen standaard uitvoering. Er was trouwens weinig of geen keus in kachels voor vakantieaanhangers. Ik plaatste een Riviera vloerverwarming in onze caravan. de warmte vertrok vanaf de vloer en hield onze voeten min of meer warm. Gelukkig was het maar een kleine caravan en de Riviera op volle kracht maakte het voor ons warm genoeg. Van isolatie was toen nog niet veel spraak en de ruiten waren echt enkel glas dus het condentiewater liep er in beekjes af. Na 2 winters kochten een al wat betere caravan, geïsoleerd maar nog met enkel acrylglas.

    Als optie was hij uitgerust met een van de eerste type Truma. Hij vond veel toepassing in de caravans. Het was trouwens Helmut Wilk die aan Philippe Kreis (Truma) in 1954 hem de vraag stelde om een caravan kachel voor zijn Wilk caravans te ontwikkelen. Het duurde nog tot 1961 vooraleer de eerste Truma verwarming op punt stond. Het nadeel was dat de warmte op ongeveer een 40/45 cm hoog uit de kachel kwam. Dat vertaalde zich niettegenstaande een dikke tapijt  onder de tafel in koude voeten tijdens de wintervakantie. In 1967 bracht de Trumavent de redding. Bij middel van een ventilator en soepele buizen werd de warmte van de brander afgevoerd dicht bij de vloer en over heel de caravan verdeeld. Voor de voeding van de brander gebruikten we propaangas.

    Truma kachels kende een enorm succes en bijna alle caravans hadden standaard een Truma verwarming, later werden ook de kampeerauto’s er mee uitgerust. Zelfs nog tot nu verbetert Truma constant zijn producten. Er kwamen nieuwe types bij met en zonder boiler, de thermostaat werd nauwkeuriger, de elektronica deed zijn intrede en alle regelingen konden met een afstandsbediening of GSM bediend worden.

    De eerste vloeistof verwarmingen.

    In 1968 verschenen de Zweedse Polar caravans met een Primus vloeistof verwarming. Die had in Zweden de kinderziekten al uitgeroeid. De Zweedse caravans zoals Polar, Caby, Kabe en Solifer waren goed tegen de koude beschermd. In Zweden waar ze gemaakt werden was het nu eenmaal veel kouder dan hier. Zij hadden het Zweedse product de vloeistof verwarming Primus om zich behaaglijk te verwarmen. Het was telkens een aangename avond als we bij een van onze Zweedse vrienden uitgenodigd werden. In die tijd was de Primus soms al eens nukkig en must er wat aan gesleuteld worden. Tijdens een van onze latere wintervakanties waren er kampeerders met niet de goedkoopste caravans die een voor caravans aangepaste “mazout kachel” hadden. Als het niet vroor leverde ze goede prestaties en was meer dan warm genoeg binnen. Met de toenmalige temperaturen van rond de -15°C die in de winteroorden heerste kristalliseerde de diesel brandstof zoals we al wisten van de weigerende automotoren, ze verstopten de filter en er kwamen nauwelijks enkele druppels bij de brander. Voor zo ver we vernamen  het volgend jaar had niemand nog een dieselverwarming in zijn caravan. Het enige wat we niet hebben kunnen proberen was de Deense knap gestroomlijnde caravan met een petroleum kachel. De bewoners echter waren er tevreden mee.

    In 1966 kwam de Alde met zijn vloeistof verwarming in beeld en drukte langzaam de Primus uit de caravans. Truma bleef met zijn steeds verbeterend systeem hoge toppen scoren. De prijs had er veel mee te maken. Het waren toen enkel de dure Zweedse caravans die weinig verkocht werden in België maar met het knap vloeistofsysteem verwarmd werden.

    In de loop van 1970 begonnen meer en meer kampeerauto’s in het straatbeeld te verschijnen, bijna hoofdzakelijk zelfbouw. Als de fabrikanten ook zwerfauto’s begonnen te bouwen past Truma zijn verwarming en systeem aan voor die vakantieauto’s. Voor grote wagens echter bleek die luchtverwarming wat te zwak te zijn bij vriestemperaturen. Langzaam kwam Alde meer in trek bij grote kampeerauto’s en ook bij grote caravans. Het nadeel is de prijs van de verwarming zelf en de montage van het geheel is duurder dan voor een Truma. Bovendien heeft Alde met zijn toebehoren een groter eigen gewicht, daarom is het moeilijker ze in een 3,5 ton zwerfauto in te bouwen. Hij neemt ook meer plaats in. Alle meubels moeten een spouw hebben tussen buitenwand van de kampeerauto en de caravan en de meubels. Hierdoor wordt de binnenruimte van het interieur ongeveer 10 cm smaller. Maar dat alles weegt niet op tegen de voordelen die een Alde biedt. Het opwarmen van het interieur verloopt iets trager dan met een luchtverwarming zoals Truma. Dat is logisch, lucht is sneller warm en via de luchtslangen snel over heel het interieur verspreid. Bij een vloeistof verwarming moet eerst de vloeistof worden verwarmd ze wordt bij middel van een pomp naar de convectoren gestuwd die langzaam hun warmte afgeven achter de meubels, ze opwarmt en verder het interieur op een aangename constante temperatuur houdt. Bij de meeste grote wagens is een vloeistof verwarming voorzien, in de winter is dat een luxe. Het is mogelijke een warmte wisselaar te (laten)monteren hij gebruikt het water van de motor om het interieur tijdens het rijden te verwarmen of om het water van de boiler warm te houden.

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Truma en Alde hebben in veel types een elektrisch verwarming element geïntegreerd. Dat kan helpen om sneller te verwarmen of in bepaalde omstandigheden minder gas te verbruiken.

    Camperbussen

    De laatste jaren kennen de camperbussen een enorme groei. Met hun 2,1 m breedte en 6,5 m lengte of korter zijn ze handig in het verkeer. Het meubilair en de meestal uit de kluiten gewassen natte cel nemen veel plaats in zodat er slechts een smalle loopruimte overblijft. Ergens tussen de bedden en bagageruimte probeert de fabrikant dan een paar gasflessen te proppen. Om plaats te sparen en minder gewicht zijn er veel van deze handige zwerfauto’s uitgerust met een Webasto diesel verwarming. Deze dieselbranders hebben al heel lang hun sporen verdiend bij het verwarmen van de vrachtwagen stuurcabines.

    De ingenieurs van Webasto hebben in het begin dat ze in kampeerauto’s gebouwd werden de elektronica moeten aanpassen want de startstroom ging met te veel batterijstroom lopen. Als ze op volle kracht werken zijn ze soms nogal rumoerig, maar wees gerust je zal geen kou lijden als de aandrijving wat trager loopt tijdens koude winterdagen.

    Hou rekening dat een dieselbrander meer onderhoud vergt dan een gasbrander.

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Een kleine Webasto wordt soms als hulpverwarming geïnstalleerd om de grote stuurcabine van integrale kampeerauto’s beter te verwarmen en de ruiten dampvrij te houden.

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Webasto –Eberspächer kunnen in een personenwagen worden gebouwd als stand verwarming. Zelf had ik een stand verwarming in mijn wagens. Als ’s morgens de ruiten aangevroren waren en de motor ijskoud stak ik de Webasto een 10/15 minuten vóór ik moest vertrekken aan. De ruiten waren dan ontdooid, het interieur was een beetje opgewarmd en de motor was niet meer zo ijskoud, starten en wegrijden was nooit een probleem.

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    ALTIJD een mobiel elektrisch vuur en een haardroger bij hebben als u op wintervakantie gaat.

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Tijdens mijn ongeveer 50 jarig winterkamperen met die verschillende soorten verwarmingssystemen was er nu en dan wel eens een nukkig. Meestal kon het snel verholpen worden. Het is zeer belangrijk de verwarmingen regelmatig te onderhouden en net vòòr de de vakantie nog even kijken of alles goed functioneert.

    Niet vergeten het enigste gas om in de winter te gebruiken is propaangas.

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    We hebben vanaf 1964 op enkele jaren na ieder jaar op wintervakantie geweest met Kerstvakantie en/of februari. Vroeger waren de winters veel kouder +/-15°C waren normale wintertemperaturen, dat is nu tot een paar graden onder nul gestegen. Tijdens onze koudste nacht ooit daalde de temperatuur tot -28°C. Bijna ieder jaar hadden we een testcaravan, later waren het test kampeerauto’s, nu heb ik en éénpersoons camperbus regelmatig ga ik de sneeuw opzoeken.

    We hebben veel ervaring opgedaan met verwarmingen. Zo goed als alle types van verwarming in caravan of zwerfauto hebben we kunnen uittesten. De beste resultaten scoorden de vloeistofverwarmingen, zoals de nu goed bekende Alde voor zijn aangename constante warmte van voeten en interieur.

    Het was niet de bedoeling om van de verschillende verwarmingssystemen een uitgebreid artikel te schrijven. Ieder merk heeft verwarmingen met en zonder boiler. Voor vloeistofverwarmingen altijd reserve vloeistof meenemen. Dieselverwarmingen best alle 2 jaar een onderhoud.

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­het officiële ALDE service center in België

    Email: info@vee-motorhomes.be

    www.truma.de

    www.webasto.nl

    29-04-2023 om 19:49 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wintervakantie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    29-04-2023 om 19:40 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-04-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hobby Maxcia is nieuw

    Hobby Maxcia 585UL

    De Maxia heeft een goede reputatie bij de kampeerders. Om die rede heeft Hobby het aanbod uitgebreid met drie nieuwe types. We bekeken het middelste model de 585UL met zeer geschikte indeling voor een paar dat graag wat bewegingsruimte heeft maar toch niet met een tamdenas op stap wil.

    Met een pk rijke trekauto kan een paar nog goed op stap met de 2,5 m brede en 7,7 m lange Maxia 585UL. Het is een comfortabele caravan en biedt meer bewegingsvrijheid dan de 495UL en is handiger in het verkeer dan zijn grote broer met een dubbele as. De Maxia 585UL zet 1700 kg op de weegschaal, kan belanden worden tot 2.000 kg. Om te mogen rijden met die gespan heeft de chauffeur van de trekauto iets meer nodig dan een rijbewijs B.

    Hobby houdt zich meestal aan aluminium beplating met mini hamerslag profiel voor de wanden. Gladde beplating komt misschien nog eens maar de fabrikant weet het voorlopig nog niet. Met zijn uit ABS materiaal gebogen voorfront is een Hobby altijd een blikvanger. Dat chic gebogen front is echter uit grote delen samengesteld, dat kan een dure herstelling worden na een ongeluk. Kunnen we evengoed zeggen van  het al even knap achterfront. De inhoud van de disselkoffer is goed bereikbaar evenzo zijn de hoeksteunen goed bereikbaar. Het neuswiel met ingebouwd weegsysteem  is vast een nuttige uitrusting. De brede kloeke ééndelige buitendeur heeft een venster en een drievoudige vergrendeling. De vensters met comfort rollo’s hebben ook een drievoudige veiligheidssloten. Een groot licht doorlatend dakluik in de middengang, de dakluiken van de slaapkamer en de natte cel laten voldoende licht en verluchting toe.

    Hoewel het meubilair wat hoekig is heeft het toch het bekende wauw effect van Hobby Vooraan zijn twee enkele bedden omgeven door bovenkasten met witte vlakke deuren. Het vormt een prachtig contrast met de donkere wand met in de midden een vierkant venster. Nog wat open bergvakken en twee lichten zorgen voor afwisseling van de wand. De bedden zijn lang genoeg en al zijn het eenvoudig lattenbodems de degelijke matrassen bieden een perfect slaapcomfort. Wandelen we naar voor valt het 1 m² groot tafelblad met schuine hoek en op een centrale poot op. Voor een paar een zee van ruimte in de zitgroep. Ze zich in een hoek neer vleien om tv te kijken of te lezen.

    Komen vrienden op bezoek geen  probleem plaats genoeg op de comfortabele kussens. Hier ook zien we de bovenkasten met witte deuren en onderaan een open legvak. Drie vensters bieden een panoramisch uitzicht. In het centrale deel zijn grote meubelen te vinden, in een 2,5 m brede caravan kan dat, er blijft zelfs nog een brede gang over. Kijken we even naar de keuken naast de buitendeur. Zij heeft al zeker grote bovenkasten met onderaan een open legplank. Het aanrecht is diep genoeg om er drie kookvuren met elektrische ontsteking te integreren er kunnen zelfs groten potten of pannen worden gebruikt. Naast de met een glazenplaat af te sluiten kookvuren is een vierkante spoelbak. Vooraan blijft nog genoeg plaats over om de voorbereidingen te doen van culinaire genoegens. Onderaan zijn laden met een licht front en donkere handgrepen plus een bakoven. Een apothekerslade vult de bergvakken aan en een 140 l koelkast houdt de drankjes en voeding fris. Lichtschakelaars, 230 Volt stopcontacten en USB aansluitingen zijn langs de spoelbak geïnstalleerd.

    Aan de overkant is een groot meubel dat rechts ingedeeld is als hang- en legkast voor kleren. De badkamer vormt het linkerdeel van de kast. Er is genoeg plaats binnen, in de kasten kan men voldoende toiletgerief bergen. Er zijn nog enkele schappen en naast het waskommetje in de hoek is een brede legplank. Daarnaast staat de wc gebruiksvriendelijk opgesteld. Een groot dakluik vervangt een venster en in de spiegel kunt u zich bijna volledig bewonderen.

    Zoals men mag verwachten is de Maxia voorzien van een Truma Combi 6 met een 10 l boiler. Winterkampeerders hoeven geen angst te hebben om kou te lijden gedurende een wintervakantie. Hobby heeft al veel jaren een uitgebreid lichtnet dat intussen al enkele malen verbeterd is. Overal is licht, sfeerlicht, fel licht boven de tafel, sfeerlicht dan men kan dempen, 230 Volt stopcontacten, 3 USB aansluitingen en rookmelder, langs buiten is er een 230 volt stopcontact en aansluiting voor tv.

    Samen gevat

    Een super de luxe caravan als de Premium is de Maxia net niet. Zijn koetswerk moet niet onderdoen voor zijn duurdere broeders. Het interieur met zijn moderne uitvoering valt best mee en doet zeer gemoedelijk aan. Combinaties van kleur, licht, houtdecor en verlichting maakt van de Maxia een aangenaam en sfeervol vakantie verblijf.

    Technische gegevens

    Buiten afmetingen: L X B X H 7,685 x 2,5 x 2,641 m

    Binnen afmetingen: 6,12 x 2,367 x 1,97 m

    Leeg gewicht 1.600 kg

    MTM 2.000 kg

    Bedden: 2 – 2,0 x 0,8 m

    Info: Hobby caravan.de 

    28-04-2023 om 08:38 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toen waren ze klein
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    28-04-2023 om 08:33 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-04-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit jaar veel bomen

    "We hebben grootse plannen voor dit jaar..."

    De vereniging WOHNmobil voor klimaatbescherming e.V. heeft grote plannen voor het jaar 2023. In twee lentecampagnes zijn al 1.600 bomen geplant. Er volgt nu een actie met de titel "Afval hoort in de prullenbak - niet in de natuur".

    Met 1.600 vers geplante zaailingen heeft de vereniging het aantal bomen verhoogd tot 6.493 jonge bomen. "Met momenteel 210 kampeerders die bij de vereniging betrokken zijn, zijn dat 30 bomen per lid", zegt Albert Märkl, voorzitter van de vereniging.

    Op 10 maart 2023 plantten leden van de vereniging en medewerkers van de fabrikant van stacaravans AHORN Camp de eerste 1.000 bomen in een bosgebied bij Speyer dat bijzonder zwaar was beschadigd door droogte en schorskevers. De vereniging en het bedrijf schonken elk de helft van de bomen (hazelaar, haagbeuk, wilde peer). Märkl: "We zijn blij dat we in de stacaravanfabrikant AHORN Camp een partner hebben gevonden die zich samen met ons inzet voor milieu- en klimaatbescherming".

    Na de succesvolle beplantingsactie kregen de kampeerders tijdens een rondleiding door de fabriek interessante inzichten in het bedrijf AHORN Camp en zijn vloot stacaravans. In het nieuw gebouwde servicecentrum was er een heerlijke Pfalz-snack met als afsluiting "Weck, Worscht und Woi". De volgende dag kwam iedereen bijeen voor een stadsrondleiding en leerde tijdens een uitgebreide rondleiding alles wat belangrijk was over de kathedraal van Speyer en de geschiedenis van de stad.

    De overige 600 bomen (vogelkers, haagbeuk) vonden hun nieuwe thuis in een stuk bos bij Jestetten in de wijk Waldshut. Leden van de vereniging plantten de zaailingen in de vochtige, leemachtige grond nabij de Zwitserse grens. Helaas moest de wandeling naar de Rijnwaterval in Schaffhausen die voor de volgende dag gepland stond wegens slecht weer worden afgelast.

    Volgens Märkl plant de vereniging in het najaar nog twee plantcampagnes, één in het Sauerland in Noordrijn-Westfalen en één in het Noord-Duitse laagland in het district Rotenburg (Wümme).

    "Afval hoort in de prullenbak - niet in de natuur": onder dit motto heeft de vereniging haar leden opgeroepen om tijdens wandelingen en trektochten in de natuur afval in te zamelen en weg te gooien. "Het is niet genoeg om alleen maar te vragen wat mensen motiveert om hun afval achteloos in het bos, op de weide of langs de kant van het pad te laten vallen of op de juiste manier weg te gooien, we willen er ook iets aan doen", legt Call uit.

    Niet alleen leden van de vereniging kunnen meedoen aan de actie, die loopt tot 31 oktober 2023, maar alle kampeerders die iets met de natuur hebben en willen helpen. De helpers kunnen foto's van de operaties op de Facebook-pagina van de vereniging plaatsen of per e-mail naar de vereniging sturen (info@wohnmobil-fuer-klimaschutz.de).

    De vereniging verloot onder de inzenders mooie prijzen, die worden geschonken door ACSI en ALPACA Camping. Beiden ondersteunen WOHNmobil for Climate Protection e.V. al geruime tijd als sponsorlid. Je maakt kans op 2 kampeerweekenden met ALPACA Camping en 2 ACSI campinggidsen met de ACSI CampingCard.

    Gedetailleerde informatie op www.wohnmobil-fuer-klimaschutz.de

    Op 23 november 2019 richtten Albert Märkl en enkele geëngageerde camperbezitters in Niedernhausen, Hessen, de vereniging "WOHNmobil for Climate Protection e.V." op. De inschrijving in het register van verenigingen in Wiesbaden vond plaats op 11 december 2019. Het doel van de vzw is een bijdrage te leveren aan de bescherming van onze natuur en daarmee aan de bescherming van ons klimaat. Alle leden van de vereniging betalen een jaarlijkse contributie, die wordt berekend op basis van de kilometers die zij in het betreffende jaar met een camper of vergelijkbaar voertuig hebben gereden. Concreet betalen ze 1 cent per kilometer, maximaal 100 euro per jaar. Met de maximale jaarlijkse bijdrage van 100 euro kan elk individu tot 20 klimaatbestendige bomen planten en deelnemen aan actieve natuur- en klimaatbescherming

    26-04-2023 om 20:34 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bomen langs de rivier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    26-04-2023 om 20:09 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-04-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 jaar CamperClean

    CamperClean viert de 10e verjaardag van zijn los- en bevoorradingsstation

     Bijna 600 CamperClean-stations in heel Europa

     10 jaar CamperClean-Station

    Bijna 600 CamperClean-stations in 16 Europese landen

    Jubileumstation nr. 500 bevindt zich in het grootste caravanhandelscentrum van Europa

     

     Na 10 jaar zijn er momenteel 600 volautomatische CamperClean los- en bevoorradingsstations in 16 Europese bestemmingen. Nadat midden vorig jaar het 500ste station in het Caravan Center Bocholt werd geïnstalleerd, heeft de verspreiding zich snel ontwikkeld. Aanvankelijk waren er in 9 jaar 500 stations, maar nu zijn er binnen een jaar al 100 stations die worden besteld en geïnstalleerd door campings, parkeerplaatsen, caravanhandelspartners en ook benzine- en ruststations. Dit jaar 2023 viert CamperClean een ronde verjaardag van het in heel Europa gepatenteerde en meest gebruikte afvoer- en bevoorradingsstation voor mobiele cassettetoiletten.

    500ste station bij het Caravan Center Bocholt

    Midden vorig jaar werd het 500ste station geïnstalleerd in het Caravan Center Bocholt. In Bocholt op een enorm gebied met een state-of-the-art servicecentrum, werkplaats, verkoopruimte en accessoireswinkel. Daar is het CamperClean-station een trots lid van een zeer gemotiveerd team met ongeveer 100 competente medewerkers onder leiding van de familie Thielke. Meer dan 400 caravans en campers van alle categorieën en (bijna) alle toonaangevende fabrikanten maken het Caravan Center Bocholt tot europa's grootste caravanhandelscentrum. Een opmerkelijke 12.000 werkplaatsbestellingen, die worden afgehandeld door 23 installateurs, meer dan 1.500 caravan- en camperleveringen en 70 huurcampers zullen in de loop van een jaar worden georganiseerd. Het 500e CamperClean-station, met zijn schone service en handige technologie, past precies in deze speciale omgeving.

    %%%FOTO2%%

    Geschiedenis van het CamperClean station

    Hoe is dit succesverhaal tot stand gekomen? Nadat Ralf Tebartz na zijn eerste persoonlijke kampeerervaringen het idee kreeg voor een hygiënische afvoeroplossing, ontwikkelden het huidige managementtrio Ralf en Peter Tebartz en Mark Butterweck het CamperClean-station stap voor stap tot marktrijpheid. Het begon allemaal in 2008 vrij rustig in een garage (zoals vele andere wereldwijd succesvolle uitvindingen) in Schermbeck. Parallel aan de technische ontwikkeling ging het in 2010 door de vele gevallen van de Europese bureaucratie om het Europese octrooi met het marktklare product aan te vragen na de officiële oprichting van het bedrijf. In 2013 werden de eerste prototypes op campings geïnstalleerd. En vandaag, 10 jaar later, is het volautomatische verwijderingsstation niet alleen gepatenteerd in heel Europa, maar is het ook aanwezig in 16 landen met momenteel bijna 600 stations.

    Een historische mijlpaal was het 500ste station. Maar de verspreiding neemt snel toe. De unieke voordelen op hygiënisch, ecologisch en economisch vlak worden steeds meer aanvaard door zowel de uitbaters als de gebruikers van de site. De huidige generatie kampeerders wil niet langer vies worden bij het weggooien van toiletinhoud, om nog maar te zwijgen van de hygiënische factor in tijden van de pandemie. De voordelen van het CC-station liggen voor de hand: de monteurs zijn al meer dan 500 keer geïnstalleerd en kunnen zonder problemen miljoenen keren worden gebruikt. Het gehele ontwerp is in heel Europa gepatenteerd.

    CamperClean station, ecologisch en economisch voorbeeldig

    Bij hygiënische reiniging wordt slechts 10 liter water plus 1,5 liter gebruikt voor het vullen met microbiologisch sanitairadditief: ecologisch (absoluut chemicaliënvrij!) en economisch (laag waterverbruik) absoluut voorbeeldig. De reinigingstijd is slechts 180 seconden per handeling. Bovendien werkt het gepatenteerde systeem met een zachte waterdruk van 2,5 BAR, wat voldoende is voor een optimale reiniging en tegelijkertijd bijna alle cassetteformaten zeer voorzichtig behandelt. In vergelijking met het volautomatische CC-station ontbreekt het handmatige verwijdering vaak aan hygiëne, is het waterverbruik moeilijk te controleren en is handmatige reiniging gemiddeld veel tijdrovender.

    Een goede deal voor operators en gebruikers

    De financiële investering van het CC-station, of het nu gaat om aankoop, huur of leasing, kan snel worden afgeschreven. Het CC-station wordt zelfs een waardevol bedrijfsmodel voor de operator, omdat de kosten per reiniging door de operator zelf worden bepaald en de inkomsten in zijn eigen schatkist vloeien. Overigens heeft CamperClean een uitstekende service die ter plaatse is in het zeldzame geval van een storing of voor onderhoud. In tegenstelling tot een computer, die door middel van onderhoud op afstand kan worden bewaakt en eventueel gerepareerd, vereist een mechanisch product competent handwerk. Zoals het gezegde luidt: Het eerste station wordt verkocht door de verkoopafdeling, elkaar door de dienst.

    En natuurlijk de vraag van gebruikers die, met de zeer schone en hygiënische verwijdering van hun toiletinhoud, genieten van een niveau van comfort dat ze over het algemeen niet gewend zijn en in de toekomst niet willen missen. Het eenvoudig inbrengen van de cassette, het volautomatisch reinigen van de cassette en het probleemloos betalen door middel van munten of kaarten zijn verdere servicevriendelijke voordelen. 

    Meer informatie is te vinden op www.camperclean.de.

     



    25-04-2023 om 22:02 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorjaars bloemen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    25-04-2023 om 21:45 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!