Inhoud blog
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
  • Een knappe Chausson
  • Opgepast met motorhelmen
  • 1000 jaar oud
  • Nieuwe halfintegraal Frankia Now
  • Prachtig uitzicht
  • Meer elektrische wagens
  • Mooie gevels
  • Tabbert Pantiga
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    04-11-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een gezinswoning
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    04-11-2023 om 19:05 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het luisterend oor van Rapîdo

    Rapido 854 F


    Bij Rapido heeft men geluisterd naar de vraag van vele klanten. Het bleek dat de vorig jaar voorgestelde 854 E te kleine garage heeft. De ontwerpers van Rapido hebben de kampeerauto nog eens goed bekeken en hebben voor de nieuwe 854 F de garage vergroot, maar toch hebben ze de wat ongewone indeling kunnen behouden. Zo blijft de ruime gezellige ombouwbare zitgroep achteraan behouden. Door wat puzzelen met de kussens bekomt men een zit met driepunt veiligheidsgordels in de rijrichting en 1 met de rug naar voor. De L-keuken met de absorptie koelkast blijft behouden. Eveneens de variabele badkamer met geïntegreerde douche.
    Voor de opbouw gebruikt de Franse fabrikant sandwich panelen met XPS als isolatie materiaal en polyester aan de buitenkant, ramen vensters zijn standaard. Het geheel wordt gedragen door een Fiat Ducato basisvoertuig met origineel verlaagd chassis. Hij heeft een 140 pk sterke diesel motor en zijn MTM is 3,5 ton.
    De basisprijs ligt rond de 89.000 euro
    Meer info: www.rapido.com

    04-11-2023 om 19:03 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-11-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    03-11-2023 om 21:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een aanvulling bij Adria

    Adria Coral MB 650 SL
    Nieuw in het programma van Adria is de 7,72 m lange Adria Coral MB 650 SL. Hij vult de grote types van deze reeks aan.

    De intelegante integrale kreeg een Mercedes-Benz Sprinter 415 CDI met verlaagd AL-KO cassis inbegrepen een verwarmde dubbele bodem. Als basis uitvoering heeft hij een 150 pk turbo diesel motor. Wie er een pak meer euro's voor over heeft kan een 170 pk turbo diesel motor bestellen inbegrepen een 9 traps automaat. Voor de Coral MB 650 SL heeft men een rijkelijke uitrusting bedacht. Een Alde vloeistof verwarming voor de vloer, grill en bakoven, zijwind en bergassistent, luchtkoeler in de stuurcabine, snelheidsregelaar en 16 duim licht metalen velgen. Voor de opbouw is een sandwich paneel met polyester aan de buiten voor dak en bodem gebruikt. Zijwanden hebben gladde aluminium buiten beplating en raamvensters zijn standaard. In het chique maar redelijk donker interieur zijn toch enkele lichte elementen voor een mooi effect. Achterin zijn enkele bedden die zoals bijna overal tot één groot bed kunnen omgevormd worden. Dan zijn er nog de knappe badkamer, de keuken met een 150 l koelkast is een pronkstuk net zoals de zitgroep met een L-zitbank. Vast een zwerfauto die men met zorg moet onderhouden.

    De prijs vanaf 112.000 euro is ook niet mis.
    Meer info: www.adria.com

    03-11-2023 om 20:59 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-10-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In de sneeuw
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    31-10-2023 om 20:59 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

     

    Wintertijd, maak dus tijdig een afspraak voor winterbanden!

     

    Het aantal wagens met winterbanden is meer dan verdubbeld op 7 jaar tijd. Rijhulpmiddelen niet heiligmakend.

    Over de invoering van zomer- en wintertijd zijn de meningen tussen voor- en tegenstanders nog steeds verdeeld. Over het nut van winterbanden bestaat echter geen discussie: “De banden van je auto zijn het enige contact met het wegdek en maken het verschil tussen een veilige en een minder veilige rit”, legt Filip Rylant van TRAXIO uit. “Zomerbanden verliezen immers veel van hun efficiëntie van zodra de temperatuur daalt onder de 7°C. Winterbanden daarentegen hebben een andere rubbersamenstelling waardoor ze soepel blijven bij lagere temperaturen. Ze hebben ook een ander profiel: de profielblokken hebben veel meer lamellen, die als het ware de waterfilm op de rijweg “breken” waardoor een winterband een grotere trekkracht krijgt. Dit “klauweffect” zorgt  voor een betere grip op het gladdere wegdek in winterse omstandigheden. Uit eigen TRAXIO-onderzoek blijkt dat het aantal wagens met winterbanden in de afgelopen 7 jaar is gestegen van 9 % tot 19 %: dat is zonder meer een positieve evolutie. We raden in alle geval aan om te kiezen voor de juiste, kwalitatief hoogstaande winterbanden: laat je daarvoor adviseren door een bandenspecialist. En opgelet: ook wagens met de modernste rijhulpmiddelen hebben winterbanden nodig…!”

    Winterbanden zijn geen marketingtruc 

    Er is daadwerkelijk een groot verschil tussen winter- en zomerbanden. Bij lage temperaturen garandeert een winterband een betere grip en dat kan resulteren in een beduidend kortere remafstand op een besneeuwde of beijzelde weg. Zo bedraagt de remafstand op een besneeuwde weg aan 50 km/u 50 m met een zomerband en 23 m met een winterband. Een belangrijk verschil, wetende dat een paar centimeter soms het verschil kunnen maken in het steeds drukkere verkeer.   

    In België zijn winterbanden volgens het verkeersreglement niet verplicht, maar wel aangeraden”, verduidelijkt Filip Rylant. Winterbanden moeten wettelijk een minimale profieldiepte hebben van 1,6 mm, maar voor extreme winterse omstandigheden raadt de sector eerder 4 mm aan. Het tijdig vervangen van zomer- door winterbanden draagt dus bij tot een verhoogde veiligheid voor alle weggebruikers, maar uiteraard is het ook van belang om je rijstijl aan te passen aan de winterse omstandigheden. Verder is het ook belangrijk om het juiste merk en type winterband te kiezen, in functie van je rijstijl en voertuig – je vraagt hierbij best raad aan een bandenspecialist.” 

    Rijhulpmiddelen? Toch winterbanden monteren! 

    Rijhulpmiddelen zoals ABS en tractiecontrole hebben een grote meerwaarde voor de verkeersveiligheid. Maar in winterse omstandigheden hebben ze ook hun beperkingen en daarom blijft het noodzakelijk om ook wagens met de modernste rijhulpmiddelen toch winterbanden te monteren.

    “Op koud, glad of besneeuwd oppervlak komt het erop aan om voldoende grip te hebben met het wegdek. Zomerbanden verliezen bij koude die noodzakelijke grip waardoor de wegligging en de remafstand problematisch worden,” zegt Filip Rylant. “Rijhulpmiddelen kunnen de wetten van de fysica niet veranderen en precies daarom is het noodzakelijk om ook op moderne auto’s winterbanden te monteren. Wie begaan is met de eigen veiligheid en die van de andere weggebruikers, schakelt daarom over naar winterbanden en past de rijstijl aan in functie van de weersomstandigheden.”

    Hoe herken je winterbanden? En wat met vierseizoenenbanden? 

    Winterbanden zijn heuse hightech-producten die in de afgelopen jaren enorme evoluties hebben ondergaan op het vlak van rubbersamenstelling en profiel. Gecertificeerde winterbanden zijn te herkennen aan het symbool van  een sneeuwvlok in een berg met 3 pieken op de flank van de band: het zogenaamde Alpine- of sneeuwvloksymbool, officieel 3PMSF-symbool (Three Peak Mountain Snow Flake) genaamd.

    Een bandenfabrikant mag deze markering enkel aanbrengen indien de winterprestaties bewezen zijn op basis van een voorgeschreven prestatietest op besneeuwde ondergrond. Je vindt deze markering ook terug op de meeste vierseizoenenbanden, die een verdedigbaar alternatief kunnen zijn voor mensen die een beperkt aantal kilometers rijden in gematigde klimaatzones met slechts matige en occasionele sneeuwval. Toch blijft het uit veiligheidsoverwegingen aan te raden om in de zomer op zomerbanden te rijden en in de winter op winterbanden.  

    Gebruik winterbanden in België 

    Uit een TRAXIO-onderzoek naar het gebruik van winterbanden in België (winter 2022-2023), bleek dat 19 % van de onderzochte wagens was uitgerust met winterbanden. Dat is meer dan een verdubbeling ten opzichte van 2015 (9 %). Het aantal wagens op zomerbanden tijdens de winter was in diezelfde periode gedaald van 89 % naar 66 %. En het aantal wagens met all-seasonbanden tenslotte was gestegen van 2 % in 2015 naar 15 % in 2022-2023. Problematisch waren de bijna 5 % wagens die op één as zomerbanden en op de andere as winter- of all-seasonbanden hadden gemonteerd: dit is een erg ongewenste combinatie omdat dit kan resulteren in instabiel weggedrag, zeker in kritische omstandigheden.

    Tijdig afspraak maken 

    Om onnodige wachttijden te voorkomen, raadt TRAXIO automobilisten aan niet te wachten op vorst of sneeuw om hun zomerbanden om te wisselen voor winterbanden.

    Tijdig winterbanden monteren kan – in combinatie met een aangepaste rijstijl – een enorme verbetering betekenen op vlak van verkeersveiligheid.

    Meer info TRAXIO

    31-10-2023 om 20:58 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-10-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met een integraal terug uit de bergen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    30-10-2023 om 19:09 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minder gewicht voor een c-tourer

    Carthago C-Tourer T-I 145 RB LE


    De combinatie van enkele bedden en een ruime badkamer met afzonderlijke douche is een van de best verkopende interieurs van Carthago.

    Die modellen zijn 7,5 m lang. Met al dat comfort in de kampeerauto verwerkt heeft de fabrikant een probleem. Ze zijn gewoonweg te zwaar voor een 3,5 ton klasse.

    De fabrikant wil dat voor dit types voor 2024 veranderen en biedt nu compactere kampeerauto's aan met min of meer dezelfde indeling. Het kleinere model de C-Tourer 145 LE is als integrale en halfintegrale te bekomen, op Fiat Ducato en op Mercedes-Benz-Sprinter met een AL-KO laag chassis. De integrale krijgt op den koop toe nieuwe interieur kleuren. C-Tourer I 145 RB LE op Mercedes-Ben-Sprinter had hier en daar al een opwaardering bekomen dat is al direkt te zien aan de keukenwand bekleding en aan de groter 32 duim TV die aan de inkom hangt en 90° kan zwenken.

    In de integrale Mercedes-Benz versie die nu 7,18 meet merkt men nauwelijks het verschil in het interieur. Door een anders gevormd achterfront met gelijke buitenafmetingen kon men het interieur met een paar cm vergroten. De enkele bedden meten nu respectievelijk 2,01 m zijn broer 1,89 m. In het nog even groot sanitair heeft men genoeg bewegingsruimte zowel op de wc als aan het wastafeltje. Optioneel biedt Carthago een schuifdeur aan als scheiding van slaapkamer sanitair.

    De keuken van de nieuwe C-Tourer heeft rijkelijk plaats voor keukengerief, op het aanrecht is nog voldoende werkoppervlak. De bijhorende absorptie koelkast kan links en rechts openen. In de zitgroep heeft Carthago een L-zitbank en een zijzit geplaatst. Hier ontdekt men dat de zetels van de stuurcabine en de L-zitbank wat dichter maar toch comfortabel bij elkaar staan.

    Door verfijning van de opbouw kon men hier ook nog gewicht besparen.

    Technische gegevens
    Mercedes-Benz-Sprinter met laag AL-KO chassis
    MTM 3500 of 4500 kg
    Rijklaar 3.085 kg
    Afmetingen L X B X H 7,18 x 2,27 x 2,95 m
    Richtprijs 125.000 euro
    Meer info www. carthago.com

    30-10-2023 om 19:05 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!