Inhoud blog
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
  • Een knappe Chausson
  • Opgepast met motorhelmen
  • 1000 jaar oud
  • Nieuwe halfintegraal Frankia Now
  • Prachtig uitzicht
  • Meer elektrische wagens
  • Mooie gevels
  • Tabbert Pantiga
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    21-03-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In de bergen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                                                                                Schitterende landschappen

    21-03-2021 om 19:53 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-03-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carthago I 141 LE kennis making

     Carthago c Compactline I 141 LE

    Voor 2021 heeft de fabrikant uit Aulendorf zijn smalle integrale opgefrist.

     

    Integralen horen tot de top van de kampeerauto’s. Door hun constructie zijn ze niet van de goedkoopste en daarbij hoort een luxueus interieur. Al zijn de Compactline wagens wel smaller dan hun broeders, is een stadsbezoek of ritjes door bergdorpjes toch niet direct een aanrader.

    Dat het in een “smalle” Compactline net zo comfortabel wonen als in “brede” konden we ondervinden in de I 141 LE.

     

    Hij is 2,12 m breed, in het interieur bemerkt men er nauwelijks iets van. Aan uitrusting en kwaliteit ontbreekt zeker niets. Er is een verwarmde dubbele bodem, een houtvrije opbouw, de overgang van wanden naar dak is keurig afgerond, ramen zijn van de beste kwaliteit en hij heeft hangende zijspiegels.

    Voor 2021 ging de aandacht van de ontwerpers voornamelijk naar het interieur. Talrijke details werden verbeterd. Bij de 6,67 m lange compacte I 141 LE werden achterin 2 enkele bedden geïnstalleerd. Dat kon door de natte cel wat variabel te maken. In en rond het woongedeelte is geen plaats gebrek. Rond de tafel vinden 4 zwervers een zitplaats. Het tafelblad op een enkele poot is verschuifbaar. Eigen aan tafels met een enkele poot moet men een beetje oppassen met soep in de borden, die tafelbladen liggen meestal niet muurvast zoals men pleegt te zeggen. Handig is het schoenkastje dat uit een zitbank draait. Bij middel van een gesofistikeerde mechaniek schuift een tv uit een smalle kast achter de leuning van een zitbank. Om het ruimtelijk gevoel niet te beïnvloeden is er geen hefbed boven de zitgroep. Mits optie is dat wel te verkrijgen. De I 141 LE is trouwens bedoeld voor twee personen. Door het hefbed weg te laten boven de zitgroep kon men er bovenkasten hangen. Buiten de bergruimte lenen ze zich uitstekend om onrechtstreeks verlichting aan te brengen en LED spots. Bij avond dus geen gebrek aan licht.

    De keuken is knap bedacht, aan bergruimte geen gebrek. Voor het voorfront heeft men lichte kleuren gebruikt wat een schitterend contrast geeft met het donkere houtdecor van het meubilair. In het aanrecht zijn 3 kookvuren geïntegreerd plus een ronde spoelbak. Onderaan zijn zes laden voor keukengerief, het lichte materiaal kan in de bovenkasten met gebogen deuren en een stevige handgreep. Ernaast ontdekken we ze zelfs een koffiezetapparaat achter een omhoog klappend deurtje. In de 133 l koelkast kan voldoende mondvoorraad mee. 

    Achterin

    Hoewel de wagen niet zo lang is zijn de enkele bedden toch nog respectievelijk 1,9 en 2,0 m lang. Koudschuim matrassen op lattenbodems zorgen voor een comfortabele nachtrust. Met de beweegbare wanden aan de natte celis er voldoende plaats, zelfs om te douchen en de draaibare wc te gebruiken. Spijtig zijn de kapstokken aan de buitenkant van de badkamer geschroefd, we vonden het niet erg praktisch. Een mini Heki dakluik voert eventuele geurtjes snel af. Met de brede deur kan men toiletruimte en slaapkamer van het woongedeelte afsluiten. Gelijktijdig zorgt dit systeem voor een soort van omkleedkamer aan het voeteinde van de bedden. Vandaar kan men bij de kleerkasten onder de bedden.

     

    Technische gegevens

    Basis voertuig Fiat Ducato met laag Al-Ko chassis

    40 pk turbo diesel.

    L X B X H  6,67 x 2,12 x 2,89 m

    Rijklaar  2.874 kg

    MTM       3.500 kg

    Bedden    2.0 x 0,85  en 1,9 x 0,85 m

    Info   www.carthago.com

     









    20-03-2021 om 21:41 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-03-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Messe Hamburg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    19-03-2021 om 19:46 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vakantiebeurzen van de toekomst
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Sterke partners voor de vakantiebeurzen van de toekomst

     Messe Stuttgart en Hamburg Messe und Congress organiseren samen de oohh! Vrijetijdswerelden in de Hanzestad

    Om de toerisme- en caravanbranche een nog beter platform te bieden, werken nu twee sterke partners samen: in samenwerking met Hamburg Messe und Congress organiseert Messe Stuttgart de oohh! Vrijetijdswerelden in de Hanzestad. Aan de oohh! FreizeitWelten is eigenaar van de afzonderlijke merken REISEN HAMBURG, CARAVANING HAMBURG, RAD HAMBURG, KREUZFAHRTWELT HAMBURG en FOTOHAVEN HAMBURG. De samenwerking stelt beide beursbedrijven in staat de positie van hun vakantiebeurzen te versterken en het aanbod voor de reis- en caravanbranche verder uit te breiden. De nieuwe organisator uit Stuttgart begeeft zich op bekend terrein: met de CMT in Stuttgart en de CMT China in Nanjing en de Touristik & Caravaning in Leipzig, demonstreert Messe Stuttgart al met succes zijn expertise op vakantiebeurzen op drie locaties.

     “Wij in Stuttgart zijn al meer dan een halve eeuw dé vakantiespecialist in de Duitse beursbranche. Onze CMT is al jaren succesvol op verschillende locaties. Het is geweldig dat we onze knowhow nu ook naar de Duitse toeristenmetropool in het noorden kunnen brengen. Ik kijk uit naar de samenwerking met mijn Hamburgse collega's ”, zegt Roland Bleinroth, Managing Director van Messe Stuttgart en verantwoordelijk voor CMT.

     “De samenwerking maakt de oohh! nog interessanter en creëert extra groeimogelijkheden in het beurscentrum van Hamburg door het gebruik van synergieën. De combinatie van jarenlange ervaring, de beste branchecontacten en de mogelijkheid dat zowel onze Stuttgart-collega's met een eigen locatie als Leipzig en Hamburg drie aantrekkelijke Duitse beurslocaties tegelijk kunnen aanbieden, dienen in onze optiek om zorgen voor openbare beurzen voor de lange termijn in de genoemde steden. Met deze stap volgen we onze strategie en de overtuiging dat het economisch en inhoudelijk zinvol is om samen te werken met sterke partners ”, zegt Bernd Aufderheide, CEO van Hamburg Messe und Congress.

     De oohh! FreizeitWelten trok in 2020 ongeveer 77.000 bezoekers naar de beurshallen van Hamburg. 770 exposanten uit 37 landen presenteerden gedurende vijf dagen hun aanbiedingen op het gebied van reizen, caravans, fietsen, cruises en fotografie. Guido von Vacano, lid van de directie van Messe Stuttgart, verheugt zich op het nieuwe project: “The oohh! FreizeitWelten is een publiekstrekker en het Noord-Duitse beurslandschap is niet meer weg te denken. We zijn er zeker van dat al onze beurzen zullen profiteren van deze samenwerking en dat we onze bezoekers en exposanten in de toekomst nog betere evenementen kunnen bieden. "

     Over de CMT:

    De CMT is 's werelds grootste openbare vakbeurs voor toerisme en vrije tijd en wordt al meer dan 50 jaar gehouden in het expositiecentrum van Stuttgart. Het trok onlangs ongeveer 300.000 bezoekers naar de hallen gedurende de negen dagen van de beurs. Meer dan 2000 exposanten uit 100 landen en 360 steden en regio's zijn regelmatig aanwezig op de CMT en de bijbehorende vakbeurzen Bicycle & Hiking Travel, Cruise & Ship Travel en Golf & Wellness Travel. In de caravanbranche presenteren de fabrikanten ongeveer 1000 voertuigen per jaar. De CMT China vindt sinds 2012 plaats in het expositiecentrum in Nanjing. Sinds 2018 organiseert het CMT-team ook de grootste reisbeurs van Midden-Duitsland met Touristik & Caravaning in Leipzig.

     

    Over de oohh! Vrijetijdswerelden:

    De oohh! FreizeitWelten verenigt vijf bijzondere beurzen onder één dak met REISEN HAMBURG, RAD HAMBURG, CARAVANING HAMBURG, KREUZFAHRTWELT HAMBURG en FOTOHAVEN HAMBURG.

    In de toekomst zal het worden uitgevoerd door Messe Stuttgart op het terrein van Hamburg Messe und Congress. De volgende oohh! FreizeitWelten vindt plaats van woensdag 9 februari tot en met zondag 13 februari 2022.

    Meer info: http://www.messe-stuttgart.de

     

    19-03-2021 om 19:28 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-03-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar de messe van Stüttgart
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    18-03-2021 om 20:12 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Truma nogmaals bekroond
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Truma meermaals bekroond

    De TOP100-innovatieprijs en de European Innovation Award TOP100-innovatieprijs 2021 Truma heeft de TOP100-innovatieprijs al voor de vijfde keer op een rij in ontvangst mogen nemen. Het bedrijf behoort daarmee opnieuw tot de honderd meest innovatieve middenstanders in Duitsland. De prijs is een bekroning voor het uitstekende innovatiemanagement van Truma. Daarbij werden 120 verschillende criteria beoordeeld: stimuleert het topmanagement nieuwe ideeën en benaderingen? in welke mate is de innovatiecultuur in het bedrijf aanwezig? hoe zien de innovatieprocessen eruit? De Wirtschaftsuniversität Wien heeft op basis van deze vragen de honderd meest innovatieve bedrijven bepaald uit een selectie van ongeveer 400 deelnemers. “Wij zijn als organisatie zeer goed gepositioneerd om toekomstgerichte systemen en oplossingen te ontwikkelen. Wij benutten de gegevens optimaal, werken volgens flexibele methodes en betrekken onze klanten vanaf het begin bij onze activiteiten. Bovendien profiteren we van de expertise van ons nieuwe Innovation Lab nexT”, aldus Alexander Wottrich, CEO van de Truma Group. European Innovation Award 2021 De European Innovation Award 2021 bevestigt de innovatiekracht van Truma. De prijs wordt uitgereikt door DoldeMedien Verlag in samenwerking met 17 Europese vakbladen. De nieuwe Truma Cooler-compressorkoelboxen konden de jury in de categorie Campingtoebehoren overtuigen. Het familiebedrijf werd ook bekroond in de categorie “Social Vision Concept”. Met deze award wordt het bijzondere maatschappelijke engagement van Truma in de bloemetjes gezet. Via de eigen stichting Renate Schimmer-Wottrich, biedt het bedrijf al enkele jaren ondersteuning aan sociale organisaties en projecten in München en omstreken. Fotobijschrift: De twee CEO’s van de Truma Group, Robert Strauß en Alexander Wottrich, zijn ontzettend blij met de bekroningen.

    Info: www.truma.de

    18-03-2021 om 17:14 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-03-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vakantievoertuigen door Düsseldorf

    De caravanparade is met succes door Düsseldorf gereden.

    110 voertuigen als caravanparade op 13 maart 2021 in Düsseldorf.

    Toegewijde caravan-experts willen meer acceptatie.

    Zelfvoorzienende caravans en kampeerauto’s voldoen aan de strenge pandemie-eisen.

    Vakantievoertuigen zijn zo veilig als een eengezinswoning.

     De grote caravanparade op 13 maart 2021 is veilig en succesvol verlopen. In dubbele zin. Enerzijds kwamen de 110 kampeerauto’s en caravanteams ondanks het onervaren konvooi-rijden snel en veilig van de beursparking naar Düsseldorf, door de stad en terug. Aan de andere kant vond de parade ook positieve reacties van het publiek, zowel van de begeleidende wetshandhavers als van de bevolking, of het nu gematigd was dus ook daar werd het goed ontvangen.

    De organisatoren van de Facebookgroep “Kamperen op afstand”, Daniel Gansen, Jan Kirschner en Sascha Bündgen, werden door de lokale politie zeer geprezen om hun goede organisatie en het gedisciplineerde gedrag van alle deelnemers.

    “Men mag met het vliegtuig naar Mallorca, maar kamperen niet!”, Kopte de krant BILD en verder “Dat baart kampeerders frustratie. Daarom toeteren camperaars en caravanbestuurders de politici in een opvallende parade. "

    110 voertuigeenheden waren toegestaan ​​voor het konvooi, nog eens 20 voertuigen waren beschikbaar op de beursparking als basiskamp en mogelijke vervangende voertuigen voor mogelijke storingen. Meer dan 200 voertuigen zouden graag naar dit evenement komen, dat op zeer korte termijn georganiseerd werd  uit alle delen van Duitsland.

    Het gebrek aan begrip van de kampeerders voor het gebrek aan begrip van de politiek en anderszins verantwoordelijke autoriteiten is groot. 'reizen met een vol vliegtuig mag, kamperen niet', samen gevat. De frustratie van de kampeerders is groot, net als de vraag naar soortgelijke evenementen. Vanuit alle delen van de republiek ontvangt de Facebook-groep “kamperen op afstand” verzoeken voor een vervolg parade. Na Düsseldorf worden momenteel evenementen gepland in Hamburg, Berlijn en München.

    https://www.facebook.com/groups/755717042034867/













    17-03-2021 om 19:42 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een zwerfauto parking
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                                                                                                Corona vrij geparkeerd                  

    17-03-2021 om 19:36 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-03-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe etiketten op de rol

    Etikketen op de rol

    Sinds 2012 moet elke nieuwe band, die in de EU wordt verkocht, worden gemarkeerd met een bandenlabel dat de grip van de band op nat wegdek, geluidsemissie en impact op het brandstofverbruik aangeeft. Het ontwerp is vergelijkbaar met het bekende EU-energielabel voor huishoudelijke apparaten. Het doel is om consumenten te begeleiden naar banden die veiliger, stiller en energiezuiniger zijn.

    Om het bewustzijn van de consument te vergroten en het markttoezicht en de handhaving te verbeteren, heeft de EU een labelupdate geïnitieerd. Een nieuwe verordening treedt in werking in mei 2021. Fabrikanten en leveranciers kunnen goed worden voorbereid met de etiketteermachines van Weber Marking Systems.

    Wat verandert er in de etikettering van banden?

    De meeste van de huidige belangrijkste bepalingen van TLR nr. 1222/2009 worden gehandhaafd en versterkt. Vanaf 2021 moet de markt nauwlettend worden gevolgd om ervoor te zorgen dat de richtlijn daadwerkelijk in de hele Europese Unie wordt geïmplementeerd. Een paar nieuwe regels voor fabrikanten en leveranciers zullen met de vernieuwing komen:

    1. Toon bandenlabel in alle vormen van aankoop

    Niet alleen producten, die fysiek in winkels worden gepresenteerd, moeten het nieuwe bandenlabel hebben. De informatie op het etiket moet ook worden opgenomen op de website(s) van de leverancier, in brochures, in de technische promotieliteratuur van de fabrikant, in prijslijsten en op of met de, aan de koper, overhandigde bandfactuur.

    1. Toepassing op zware voertuigen

    Tot nu toe is het bandenlabel verplicht voor passagiers- en lichte voertuigen. In de toekomst zou het ook van toepassing zijn op zware voertuigen.

    1. Sneeuw en ijs pictogrammen

    Op het oorspronkelijke bandenlabel konden consumenten geen onderscheid maken tussen winterbanden, die voor verschillende omstandigheden zijn ontworpen. Het nieuwe label zal visuele informatie bevatten over de prestaties van de banden in sneeuw- of ijsomstandigheden.

    Print & Apply etiketteersysteem voor bandenlabel

    Een van onze klanten, wereldwijde autoleverancier Continental, voldoet vanaf het begin aan de EU-regelgeving voor bandenetikettering. Kort na de eerste EU-aankondiging hebben we een volledig automatisch print-apply-etiketteersysteem ontwikkeld, dat nu wordt gebruikt in tal van Contintental fabrieksgebouwen in Europa.

    Wij voorzien Contintental van voorgedrukte labels, die de essentiële elementen voor het labelen van banden bevatten. Het etiketmateriaal en de lijm zijn zorgvuldig op elkaar afgestemd om op een afgerond rubberoppervlak te kleven. Bij goederenafgifte voegt ons etiketteersysteem alle variabele gegevens zoals schaalletters, productnamen, artikelnummers en barcodes via thermisch transfer op het etiket toe. Vervolgens wordt het label nauwkeurig op het midden van het loopvlak van de band aangebracht. Etiketten worden aangebracht met de wipe-on methode, waarbij het bedrukte etiket gelijkmatig van de afgiftestempel wordt losgemaakt, door vacuüm wordt aangezogen en naar de stopplaat wordt getransporteerd. Op deze manier kan een band elke twee en een halve seconde afzonderlijk worden gelabeld.

    De labelhoogtes en -afstanden verschillen per band: een 135-band voor een klein elektrisch voertuig vereist bijvoorbeeld een andere labelpositie dan een hoogwaardige sportband met een breedte van 355 millimeter. De applicatorarm van de labeler kan zich binnen milliseconden tot 10 centimeter uitstrekken. De banddiameter bepaalt hoe ver de afgiftestempel moet reiken voordat het etiket kan worden aangebracht. Om deze reden werden de individuele bandenafmetingen vooraf opgeslagen in het etiketteersysteem. Een barcodelabel op elke band vertelt het labelsysteem welke band de volgende keer komt, zodat het de labelpositie, afstand en printgegevens kan aanpassen.

    Het etiketteringssysteem is een belangrijk onderdeel van de “Automatische etikettering en uitgaande controlesystemen” bij Continental, die miljoenen banden per jaar verwerken en fouten bij het verzamelen en verzenden tot nul reduceren.

    Op zoek naar de perfecte etiketteringsoplossing?

    We weten dat elk productieproces voor verschillende uitdagingen staat. We gebruiken een slim modulair systeem om u de optimale etiketteringsoplossing te garanderen die aan uw specifieke eisen voldoet. Neem contact met ons op voor een gratis advies!

    15-03-2021 om 21:00 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Etiketten op de rol
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                                                                                                     Nieuwe etiketten op de rol

    15-03-2021 om 20:57 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog iets over de nieuwe etiketten

    EU publiceert nieuwe regels voor etikettering van banden

    Eindgebruikers, zoals consumenten en wagenparkbeheerders die een nieuwe band kopen, of voornemens zijn een nieuwe band te kopen, krijgen binnenkort nog betere informatie. De Europese Raad en het Europese Parlement namen eerder dit jaar een nieuwe verordening aan met nieuwe etiketteringsvoorschriften voor eigenschappen zoals brandstofverbruik, grip op nat wegdek en geluid. In de praktijk vaak ook ‘het Europese bandenlabel’ genoemd.

    Doel van de nieuwe Verordening (EU) 2020/740 is de etiketten beter zichtbaar te maken en eindgebruikers beter te informeren, zodat zij kunnen kiezen voor banden die veiliger, zuiniger en stiller zijn. Hiervoor wordt o.a. de lay-out van het bandenlabel ingrijpend aangepast. Dankzij het schrappen van overbodige prestatieklassen zou het bandenlabel zichtbaarder en duidelijker moeten worden voor de consument. De nieuwe Verordening (EU) 2020/740 treedt op 26 juni 2020 inwerking en is vanaf 1 mei 2021 van toepassing.

    Uitfasering oude banden/labels

    Vanaf 1 mei 2021 treedt een soort sterfhuisconstructie voor het oude bandenlabel in werking en mogen oude en nieuwe bandenlabels wel naast elkaar op de markt aangeboden en verkocht worden, maar vanaf deze datum mag een band niet meer voor de eerste keer in de Europese Unie op de markt/in de handel gebracht worden met het oude bandenlabel.

    In overweging (37) van de nieuwe Verordening (EU) 2020/740 meldt ook dat banden die al vóór 1 mei 2021 in de handel waren, niet van een nieuw bandenetiket hoeven te worden voorzien. Bandenimport bedrijven moeten hun banden met het oude bandenlabel dus wel tijdig inklaren voor de douane en doorverkopen aan hun wederverkopers binnen de EU, of de banden alsnog voorzien van een bandenlabel volgens de nieuwe lay-out.

    De verordening voorziet in een aantal belangrijke wijzigingen in de bestaande regels. Banden voor zware bedrijfswagens (C3) moeten straks ook voorzien zijn van een bandenlabel in de vorm van een sticker op de band. Tot 1 mei 2021 zijn deze C3 banden hier nog van vrijgesteld.

    Het ontwerp van het etiket wordt geactualiseerd en zal ook iconen voor de grip op sneeuw en ijs bevatten. De nieuwe verordening gaat ook voor coverbanden gelden. De voorschriften voor coverbanden worden van toepassing zodra er een officiële testmethode die geschikt is voor het meten van de prestaties van deze banden beschikbaar komt.

    De verordening bevat ook bepalingen voor de vermelding van eigenschappen als kilometrage en slijtage zodra er ook hier geschikte testmethoden voorhanden zijn. Hierdoor zullen er naar verwachting minder fijnstof en microplastics in het milieu terechtkomen als gevolg van bandenslijtage.

    Doel van de etikettering van banden is de uitstoot van broeikasgassen en de geluidsoverlast in de vervoerssector terug te dringen en de verkeersveiligheid te verhogen. Eindgebruikers, consumenten en wagenparkbeheerders, krijgen zo nuttigere en beter vergelijkbare informatie over brandstofverbruik, veiligheid en geluid, waarmee zij bij de aankoop van nieuwe banden geld kunnen besparen en voor het milieu kiezen.

    Kopers vooraf informeren

    Artikel 7 van de nieuwe Verordening (EU) 2020/740 introduceert ook een aangescherpte nieuwe verplichting voor leveranciers en distributeurs van voertuigen. Vanaf 1 mei 2021 moet aan de koper van een nieuw voertuig, vóór de verkoop, in het relevante technische reclamemateriaal van de leverancier, informatie verstrekken over het bandenlabel voor de banden die bij het voertuig worden aangeboden of daarop gemonteerd zijn. Ook moeten de leveranciers en distributeurs van voertuigen ervoor gaan zorgen dat er een productinformatieblad beschikbaar is. Dit "productinformatieblad" is gedefinieerd als een standaarddocument met de in bijlage III beschreven informatie, in gedrukte of elektronische vorm.

    Productinformatieblad

    De informatie in het productinformatieblad van de banden moet in de productbrochure of andere bij de band verstrekte documenten worden opgenomen en omvat het volgende:

    • de handelsnaam of het handelsmerk van de leverancier of van de fabrikant, indien fabrikant en leverancier niet dezelfde zijn;
    • bandentypeaanduiding;
    • maataanduiding, de beladingsindex en het snelheidssymbool l;
    • de brandstofefficiëntieklasse;
    • de klasse grip op nat wegdek van de band;
    • de rolgeluidemissieklasse en de waarde in decibels;
    • de vermelding of de band bij hevige sneeuwval kan worden gebruikt;
    • de vermelding of de band een band met grip op ijs is;
    • de datum waarop de productie van het bandentype is begonnen (twee cijfers voor de week en twee voor het jaar);
    • de datum waarop de productie van het bandentype is beëindigd, indien bekend (twee cijfers voor de week en twee voor het jaar).

    15-03-2021 om 20:51 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

                                                                                           Het nieuwe lamel

    15-03-2021 om 20:43 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw banden label

    Vanaf 1 mei 2021 geldt een vernieuwd bandenlabel voor personenwagenbanden (C1), bestelwagenbanden (C2) en – voor het eerst - ook voor bedrijfswagenbanden (C3). Dit nieuwe label moet klanten helpen om bewuster te kiezen voor banden die veiliger (kortere remweg), zuiniger en stiller zijn; nog te vaak kiezen klanten immers voor banden die suboptimaal presteren en dat heeft een negatieve impact op ongevallen en verbruik (CO2-uitstoot). Daarom is het ondertussen 9 jaar oude label verder vereenvoudigd: zo is het aantal ‘klassen’ gedaald van 7 naar 5, en is relevante informatie over een band snel en gemakkelijk terug te vinden via een QR-code.

    “Het nieuwe bandenlabel biedt heel wat voordelen voor zowel de klant als de bandenspecialist, voor de verkeersveiligheid en voor het milieu”, stelt Filip Rylant, woordvoerder van TRAXIO. “De eenvoudigere structuur en de extra informatie helpen de klant om de optimale band te kiezen of om zich beter te laten begeleiden tijdens het verkoopgesprek met de bandenprofessional. Die optimale bandenkeuze draagt bij tot potentieel minder ongevallen – bijvoorbeeld door te kiezen voor banden met een kortere remweg bij nat wegdek -, een lagere CO2-uitstoot en een lager geluidsniveau. Het nieuwe bandenlabel is met andere woorden zowel op economisch, ecologisch als maatschappelijk vlak een goede zaak.”

    Eenvoudiger en vollediger

    Het nieuwe bandenlabel geeft op een visueel erg overzichtelijke manier de kwaliteit van de band weer. Particuliere en professionele klanten kunnen voor een aantal essentiële prestatiecriteria in één oogopslag de verschillen tussen banden aflezen waardoor ze vlot de optimale keuze kunnen maken. Het nieuwe label helpt de bandenverkoper ook om de klant beter te ondersteunen in zijn/haar keuze.

    De 7 verschillende klassen van het oude label (beoordeling op brandstofefficiëntie door de rolweerstand en remweg op nat wegdek) zijn vervangen door een eenvoudiger systeem met telkens 5 klassen. Ook de geluidsproductie van de band is nu duidelijker weergegeven: het aantal geproduceerde dB wordt voortaan geflankeerd door een lettercode (A,B,C) in plaats van het abstractere systeem met geluidsgolfjes. En voortaan staat op het bandenlabel voor personenwagens ook aangegeven of de band geschikt is voor gebruik op sneeuw of ijs.

    Betere communicatie met de klant

    Het nieuwe label is dus eenvoudiger en vollediger. Maar naast het nieuwe label – dat niet alleen bij elke band in de shop maar ook bij elke communicatievorm rond banden moet vermeld worden – is het voortaan ook verplicht om een productinformatieblad fysiek (print) of digitaal ter beschikking te stellen van de klant. De QR-code in de rechterbovenhoek van het label biedt een snelle en gemakkelijke toegang tot een openbare productdatabase waarin de klant relevante informatie over de band kan vinden.

    Hogere verkeersveiligheid en lagere CO2-uitstoot

    Het nieuwe bandenlabel past in het streven van de Europese Unie naar meer verkeersveiligheid op de weg en minder milieubelasting door het wegverkeer. Dankzij een goede informatie kunnen klanten doelbewuster kiezen voor banden met optimaal veiligheids- en brandstofefficiëntieniveau wat het aantal ongevallen en de CO2-uitstoot verder naar beneden moet halen. In 2012 werd het eerste bandenlabel geïntroduceerd. Onder impuls van de Europese Unie werd dit herzien en wordt vanaf 1 mei 2021 het vernieuwde bandenlabel van kracht.

    Meer info TRAXIO

    15-03-2021 om 20:33 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!