Inhoud blog
  • Leuker met een boot
  • Opletten in Spanje
  • Een mooie hoek
  • Subaru valt in de smaak
  • Waarom?
  • Zwerfauparkeerplaats reserveren
  • Achter de bloemen
  • De nieuwe ITrend van Dethleffs
  • Veel verschillende
  • Een nieuwe versie van een Niesmann-Bisschoff
  • Opgepast !!
  • Rijdt niet te snel !!!!!
  • niet te snel rijden
  • Hobby caravans in de kijker
  • Feest in de stad
  • Fietsen in Belgiê
  • Een oude granaat werper
  • Een knappe Chausson
  • Opgepast met motorhelmen
  • 1000 jaar oud
  • Nieuwe halfintegraal Frankia Now
  • Prachtig uitzicht
  • Meer elektrische wagens
  • Mooie gevels
  • Tabbert Pantiga
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Startpagina !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Caravan en Zwerfauto nieuws
    Weetjes over caravans en zwerfauto's
    31-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterbanden vervangen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Winterbanden: voor nu snel laten vervangen

    Tot wel 16 meter langere remweg met winterbanden bij warme temperaturen

    Sinds de versoepeling van de coronamaatregelen zijn vooral professionele gebruikers naar de bandencentrale gegaan voor het vervangen van winter- door zomerbanden. TRAXIO en Federtyre merken dat veel particuliere automobilisten nog steeds met winterbanden rijden. Zij roepen op om deze snel te laten vervangen door zomerbanden. Niet alleen blijven de temperaturen zomers hoog, er wordt ook steeds meer en over langere afstanden met de wagen gereden. Met de vakantieperiode in het vooruitzicht, waarbij er meer zal worden gereden in binnen- en waarschijnlijk ook in het buitenland, is het gebruik van zomerbanden noodzakelijk.

    Winterbanden slijten immers niet alleen sneller dan zomerbanden maar presteren ook minder bij temperaturen boven 7 °C en zeker bij zomerse temperaturen; vooral de remweg wordt langer. Het is daarom – zowel vanuit economisch als veiligheidsstandpunt – aan te raden om zo snel mogelijk winterbanden om te ruilen voor zomerbanden.

    Vier nadelen van winterbanden bij temperaturen van meer dan 7 °C en in het bijzonder bij zomerse temperaturen:

    1. Winterbanden hebben tijdens de zomer een langere remweg dan zomerbanden;
    2. Winterbanden hebben tijdens de zomer een minder goede wegligging dan zomerbanden;
    3. Winterbanden slijten sneller tijdens de zomer;
    4. Winterbanden zorgen voor een hoger brandstofverbruik dan zomerbanden en produceren een hoger geluidsniveau.

    Tot wel 16 meter langere remweg

    Door het zachtere rubbermengsel en het winterse profiel slijten winterbanden sneller.

    Belangrijker echter is dat onder andere een test van ADAC (2019) aangetoond heeft dat de remafstand verhoogt: bij een snelheid van 100 km/u en een temperatuur van 20 °C op droog wegdek heeft een winterband tot 5 meter extra remafstand ten opzichte van een zomerband, maar dit kan oplopen tot 16 meter bij een temperatuur van 35 °C.

    Tot slot: met winterbanden vermindert ook de wegligging bij hogere temperaturen en daalt de stabiliteit, in het bijzonder wanneer de wagen zwaar geladen is.

    Besluit: zo snel mogelijk winterbanden wisselen

    Rijden met winterbanden tijdens de zomer is wettelijk toegelaten maar heeft een negatief effect op het weggedrag van de auto en de verkeersveiligheid. Mensen zijn zich meestal niet van bewust van het probleem : je rijstijl aanpassen en zo snel mogelijk zomerbanden laten monteren is dus echt een must.

    “Winterbanden presteren boven 7 °C en dus zeker tijdens warme dagen minder goed dan zomerbanden,” zegt Filip Rylant van TRAXIO. “Met name de remafstand is langer en ook de wegligging is minder goed dan met zomerbanden. Het is daarom van belang dat de bandenwissel van winter- naar zomerbanden snel gebeurt.”

    Voor meer informatie kan u contact opnemen met Filip Rylant op 0475/35 45 64.

     

    31-05-2020 om 20:39 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bericht van Vias
      Elektrische steps, een helm dragen is van essentieel belang

    Van  alle elektrische stepgebruikers die op de spoeddiensten terechtkwamen, droeg niemand een helm op het moment van het ongeval. Hierdoor zijn de gevolgen zowel op medisch als esthetisch vlak zwaarder. In de overgrote meerderheid van de ongevallen zijn geen andere weggebruikers betrokken. Het zijn vooral occasionele gebruikers of mensen die voor het eerst zo’n  step gebruiken die slachtoffer zijn. Dit zijn enkele conclusies uit een  studie van Vias institute in samenwerking met de spoeddiensten van verschillende ziekenhuizen. In het kader van deze studie heeft Vias ook       een vergelijking gemaakt van de wetgeving in 11 Europese landen. Vias  stelt zich de vraag of een aanpassing van de wegcode wenselijk is.

     

    Vias institute heeft een exploratieve studie gedaan over  ongevallen met elektrische steps bij de spoeddiensten van 5 ziekenhuizen  in België. Het doel was om na te gaan of de situatie zo ernstig was als de artikelen die vorig jaar in de pers verschenen leken uit te schijnen.

     1)Exploratieve studie in de ziekenhuizen     

    Gemiddeld  1 hospitalisatie per week
       Ongevallen met elektrische steps doen zich vooral voor in het Brussels   Hoofdstedelijk Gewest. In Wallonië en Vlaanderen komen ze veel minder   vaak voor. In Brussel stellen we gemiddeld 1 slachtoffer per week op de  spoeddiensten vast. In bepaalde drukke gebieden kan dat oplopen tot 2 of 3 per week. Het aantal spoedopnames is ook sterk weersafhankelijk, bij  mooi weer zijn er meer.

    Vooral valpartijen

    Bij de overgrote meerderheid van de ongevallen is enkel de gebruiker van de elektrische  step betrokken in een ongeval. Die ongevallen komen het vaakst overdag  voor op plaatsen waar er veel verkeer is en waar verschillende  weggebruikers de rijbaan delen. Nochtans is er op sommige plaatsen ook  een fietspad. Na een bepaald uur is er een grotere proportie van ongevallen  waarbij de bestuurders van de elektrische steps onder invloed van alcohol  of drugs waren.

     

    De helm is essentieel     

    Van alle gebruikers die zich aanmelden bij de spoeddiensten droeg niemand een helm. Het gevolg is dat hoofdletsels en kaakbreuken het vaakst voorkomen. Sommige gebruikers hebben letsels aan de onderbuik door de botsing met  het stuur. Breuken aan de bovenste ledematen, zoals een polsbreuk komen ook vrij frequent voor. Verwondingen aan de onderste ledematen (zoals bv  de knieën) komen minder voor. De meerderheid van de verwondingen zijn licht, toch hebben ze vaak een esthetische impact als het over gezichtsletsels gaan. Ze kunnen ook een impact op het beroepsleven hebben. Een simpele polsbreuk leidt al tot een werkverlet van zo’n 8 weken.

    Vooral bij onervaren gebruikers

    De meerderheid van de ongevallen gebeurt met een occasionele gebruiker of iemand die voor de       eerste keer op een elektrische step rijdt. Vooral in de van 20 tot 40 jaar zien we slachtoffers. Er is ook een groot tussen degenen die hun eigen step hebben en de anderen. Die met hun step zijn meestal goed uitgerust, terwijl degenen die een step eerder de neiging hebben hun risico’s te onderschatten. Ze gedragen vaak risicovoller.

     2)Aanpassing van de wegcode?     

    een helm dragen van het grootste belang is, is het moeilijk om deze verplichten. Vele mensen gebruiken immers een deelstep op momenten. Een helm is dan niet altijd voorhanden. De verhuur van steps één van de middelen om in het centrum van steden het aantal auto’s verminderen. In deze studie hebben we ook de wetgeving in 12 landen bekeken. Slechts in 2 landen is het verplicht om altijd een te dragen.


          Er zijn echter maatregelen in andere landen van kracht die we hier zouden kunnen invoeren. Het gaat dan vooral over het verbod om te op het voetpad. Op dit moment zegt onze wegcode dat wanneer je met voortbewegingstoestel stapvoets rijdt, je op het voetpad mag rijden.  is echter quasi onmogelijk met een elektrisch aangedreven voertuig. optie veroorzaakt verwarring bij de andere weggebruikers. Sommige  met een elektrische step ook aan hogere snelheden op het voetpad wat  voetgangers in gevaar brengt. In 7 van de 12 landen die we bestudeerden het al verboden om met een elektrische step op het voetpad te rijden.
           
          Een andere maatregel die gerechtvaardigd zou kunnen worden, is verplichten van een fluohesje als je ‘s nachts rijdt. In tot fietsers hangt het licht van een elektrische step laag bij de grond       en is het vrij klein. Dat maakt dat de gebruiker vaak niet goed is. In Frankrijk is het sinds kort verplicht om ‘s nachts en bij zichtbaarheid een fluovest te dragen.

    3)De 10 tips van Vias     
    1. Als je voor de eerste keer met een step rijdt, dan enkele manoeuvres op een privé-terrein of op een weg met verkeer. Draag zeker beschermende kledij, waaronder polsbeschermers en       een helm.
    2. Rij nooit op het voetpadGebruikers van een elektrische step moeten de regels van fietsers volgen behalve als ze stapvoets rijden. Dat is extreem moeilijk met elektrisch aangedreven toestel.
    3. Wees zichtbaar Draag indien mogelijk fluo kledij, zeker ‘s nachts. Het achterlicht van       elektrische steps is zeer klein en niet altijd goed zichtbaar. Een achterlicht op je kledij bevestigen is zeker aan te raden.
    4. Check goed bij de aankoop dat uw step niet sneller rijden dan 25 km/u. Als je gaat, wordt de kans op een ongeval flink groter en wordt de autonomie de batterij gelimiteerd.
    5. Hou je handen altijd op het stuur. Op een step is je evenwicht houden moeilijker dan op een       fiets. Een hand van het stuur halen kan ervoor zorgen dat je wordt.
    6. Blijf je hele rit 100% geconcentreerd. Met de kleine wieltjes van je step, is het moeilijker om       een put in de weg te vermijden, om tramrails over te rijden of om  uit te wijken.
    7. Zorg ervoor dat andere weggebruikers je gedrag voorspellen. De van steps geeft misschien goesting om te gaan slalommen tussen de weggebruikers, maar de anderen kunnen je zo niet zien aankomen.
    8. Anticipeer goed op voorhand als je moet remmen. De remmen van elektrische steps zijn minder sterk die van een fiets. De remafstand wordt dus groter.
    9. Wees hoffelijk.  toename van elektrische steps is een relatief nieuw fenomeen. Sommige       weggebruikers kunnen zich erdoor opgejaagd voelen. Een klein  gebaar kan al helpen om de aanvaardbaarheid ten opzichte van vervoersmiddel te vergroten.

    Doe navraag bij je verzekeringsmaatschappij of je gedekt bent door je familiale verzekering

     

    28-05-2020 om 21:24 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-05-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pinkstershow

     Inspiratie voor de zomervakantie tijdens Pinkstershow bij Tent Trailer Centers  

    Welke plannen maken kampeerders en zwervers bij wie het vakantiegevoel begint te kriebelen? Op vakantie in eigen land natuurlijk. In ons eigen land zijn veel campings te vinden en moesten we nog tijdig over de grenzen mogen zijn er in ons noordelijk buurland nog bijna 2000 te vinden. Het zal het team van de Tent Trailer Centers niet verbazen als kamperen met de vouwwagen straks ‘met afstand’ favoriet blijkt te zijn. De kampeerconsument die goed voorbereid op zomervakantie wil gaan, kan zich bij Tent Trailer Center met vestigingen in Boxtel, Utrecht, Emmen voortreffelijk oriënteren tijdens de Pinkstershow van 1 t/m 6 juni.

    “Kamperen met de vouwwagen is hét alternatief, en zal deze zomer absoluut een vlucht nemen”, voorspelt Wim van de Vorst directeur-eigenaar van de Tent Trailer Centers. “Een vouwwagen onderscheidt zich van zwerfauto’s en caravans door het ultieme vrijheidsgevoel. Een avontuurlijke manier van kamperen die alles heeft. Wakker worden met de geur van tentdoek, maar wél met het comfort van een compacte caravan.” Vouwwagens hebben nóg een streepje voor op zwerfauto’s en caravans. Behalve relatief goedkoop, zijn ze licht en aerodynamisch, en kunnen ze door zowel compacte als hybride en elektrische auto’s getrokken worden.

    Toepasselijke belofte

    Thuis op elke plek. De belofte van Tent Trailer Center is juist nu zeer toepasselijk. “Mensen zoeken de ruimte op en plekken waar je niet te dicht op elkaar zit. Wij hebben de ultieme vrijheidsproducten om, op een veilige manier, in eigen land eropuit te trekken en toch nog te genieten van een heerlijke, welverdiende zomervakantie”, betoogt mede-directielid Maarten de Roos.

    Met een vouwwagen heb je altijd en overal je eigen thuis bij je. Door de overvloedige opbergruimte heeft iedereen zijn eigen spulletjes binnen handbereik. Door het opzetgemak van een vouwwagen gaat er weinig tijd verloren vanaf de aankomst op de bestemming. Tent openvouwen, kampeermeubels uitklappen en genieten maar. De waarde van een vouwwagen blijft niet beperkt tot de zomermaanden, maar garandeert comfort en plezier in alle seizoenen. Een gedegen investering, zeker in vergelijking met het huren van een chalet of een ingerichte tent in het hoofdseizoen.

    Royaal en gevarieerd aanbod topmerken

    Wat heeft Europa’s grootste aanbieder van vouwwagens en compacte lichtgewicht ‘smart caravans’ zoal in huis? De vloot wordt aangevoerd door twee eigen topmerken van Nederlandse bodem: Holtkamheden op elke vestiging te bewonderen is: de TakeOff. Het ontwerp van deze ‘cross-over’ combineert de voordelen van een traditionele toercaravan met die van een vouwwagen. Het beste uit twee werelden.

    Wie direct op pad wil, heeft de keuze uit een royaal aanbod van zo’n vijftig ‘premium’ tweedehands. Of uit een van de vele vouwwagens voor de verhuur. Het team van specialisten in de drie aangrenzende service centers zorgt voor een laatste check en dan is het: gáán! Enthousiaste adviseurs, stuk voor stuk met een heel groot kampeerhart en liefde voor het product, staan klaar om de doorgewinterde kampeerder én de nieuwsgierige aspirant kampeerder alles te vertellen over wat kamperen met een vouwwagen zo uniek maakt.

    Vakantieplannen uit de kast? Dat wordt voorproeven en rondneuzen bij een Tent Trailer Center.En geen zorgen: alle vestigingen nemen alle veiligheid voorschriften in acht. Veiligheid boven alles.

    Meer informatie op www.tenttrailercenter.nl.





    27-05-2020 om 21:09 geschreven door Flup

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 26/02-04/03 2018

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!