De HYMER Free S Blue Evolution is het perfecte instapmodel voor stellen en gezinnen. De aangename rijervaring en de uitgebreide en flexibele uitrusting maken vakantie tot pure ontspanning. Bovendien overtuigt de sportieve zwerfauto met zijn moderne design en capri blauw lakwerk. Een echte blikvanger op de wegen en campings.
Hij is een ideale zwerfauto voor iedereen die van een avontuurlijke kampeervakantie houdt en toch een bepaald niveau van comfort niet wil missen. Zijn elegante en tegelijkertijd sportieve uitstraling, die wordt gegeven door de stijlvolle exterieurkleur blauwgrijs in combinatie met sportief-moderne designaccenten, maakt hem tot een echte blikvanger op de wegen en campings.
Interieur
Stahoogte in woongedeelte tot 1,98 m is een pluspunt. Hij heeft een modern en fris interieur met lichte meubeldecor, zilveren kleuraccenten en trendy stoffen. Het interieurdesign heeft modern sportief uitzicht. Mat witte oppervlakken en zilvergrijze details in combinatie met eikenhouten accenten leveren een sfeervol beeld op en aangenaam om er te vertoeven. De zwervers zullen zeker kunnen genieten van een heleboel comfort aan boord. Dankzij de sportief-moderne interieuruitvoering bezorgt hij onvergetelijke reiservaringen zonder compromissen.
Slaapkamer in het dak.
Door het hefdak met geïntegreerd opklapbaar en opvouwbaar tweepersoonsbed met slaapcomfortsysteem beschikt hij over een afzonderlijke bed voor 2 personen. Het hefdak wordt geleverd in de kleur van het voertuig. De zitgroep kan met een extra kussen tot een eenpersoonsbed omgebouwd worden. Dankzij ICOFIX kan een kinderstoel veilig en eenvoudig op de zitbank bevestigd worden zodat ook kinderen veilig kunnen meerijden De vouwverduistering van hoogwaardige plisséstof in de cabine houdt ongewenste blikken buiten en beschermt in de zomer tegen sterke zonnestraling.
Prettig rijden
Rijden is een plezier. De HYMER Free S, als voorwielaangedreven Mercedes Sprinter, biedt een comfortabele manier om zonder veel stres te rijden. De krachtige motor en de omvangrijke uitrusting op het gebied van comfort en veiligheid, zoals de Mercedes 9-traps automaat of de geavanceerde assistentiesystemen, voldoen aan zeer hoge eisen. De voorwielaandrijving garandeert meer extra lading en een ruimere stahoogte in het interieur. Zo is de HYMER Free S ideale reisgenoot niet alleen voor kleine uitstapjes ook geschikt voor grote reizen.
Sturen en het verkeer in het oog houden is nog de belangrijkste taak van de chauffeur. Techniek en elektronica helpen heel goed om veilig te rijden. De automatische versnellingsbak 9G-TRONIC met geoptimaliseerd verbruik neemt van de bestuurder het manuele schakelen over en garandeert een zachte overgang tussen versnellingen. De HOLD-functie van het systeem voorkomt op verzoek, door het rempedaal in te drukken, dat het voertuig aan een stoplicht of in een file onbedoeld achteruitrijdt. De rijassistent DISTRONIC PLUS (incl. actieve remassistent) helpt om afstand tot de voorligger te houden en remt in geval van nood zelfstandig. De risico’s van een te korte veiligheidsafstand, plots stilstaand verkeer of onoplettendheden worden zo beperkt. Met 6.000 watt vermogen zorgt de heteluchtkachel op diesel met warmwaterboiler moeiteloos voor kamertemperaturen en warm water, zelfs bij temperaturen onder het vriespunt. De werking op diesel en de daaruit voortvloeiende eliminatie van gasflessen hebben een positief effect op het gewicht en de bergruimte. Tot slot is er nog de dodehoekassistent hij merkt voertuigen in de dode hoek op en waarschuwt de bestuurder door visuele en akoestische signalen, incl. Rear Cross Traffic om bij het achteruitrijden kruisende voertuigen te herkennen.
Nieuwe Europa-Park-achtbaan ‘Voltron Nevera’ met steilste lancering ter wereld open voor publiek
Morgen gaat in Europa-Park de gloednieuwe achtbaan ‘Voltron Nevera powered by Rimac’ open voor bezoekers. De nieuwe attractie kenmerkt zich door een totaalpakket aan storytelling, thematisering, innovatieve technieken en bijzondere achtbaan-elementen. De 14e achtbaan is het middelpunt van het eveneens nieuwe, 17e, themagebied van het park: Kroatië.
Mack Rides, het moederbedrijf van Europa-Park, was verantwoordelijk voor de ontwikkeling van deze baanbrekende achtbaan. De bouw van deze zogenoemde ‘Stryker-coaster’ nam ruim twee jaar in beslag. Dit type is nog in geen enkel ander park te beleven. Dat dit wel in Europa-Park kan, is logisch. Voor Mack Rides is Europa-Park de ‘showroom’ waarin de nieuwste attracties en concepten worden geïntroduceerd.
Overzichtsfoto Voltron Nevera powered by Rimac
Bijzondere achtbaan-elementen
Met ‘Voltron Nevera powered by Rimac’ zet Europa-Park nieuwe standaarden voor toekomstige achtbanen. Deze innovatieve achtbaan vestigt met een veelvoud aan bijzondere achtbaan-elementen enkele nieuwe records:
Lanceerachtbaan met steilste lancering ter wereld (105 graden), adrenalinestoot verzekerd!
Lanceerachtbaan met de meeste over-de-kop-elementen ter wereld (7)
Langste lanceerachtbaan in Europa (1.385 meter)
Langste achtbaan met over-de-kop-elementen in Europa (6e langste achtbaan met over-de-kop-elementen wereldwijd)
Met 3 versnellingssecties is de achtbaan recordhouder in Europa
Met 4 versnellingen is de achtbaan recordhouder in Duitsla
Ritbeleving
De nieuwe achtbaan is de hoofdattractie in Kroatië: het nieuwe Europese themagebied dat op 26 april open gaat. Daar slingert de achtbaan in volle vaart door een authentiek Kroatisch landschap met rotsen, eeuwenoude gevels en andere decoraties. De achtbaan is toegankelijk voor bezoekers vanaf acht jaar, met een minimale lengte van 1,30 meter. Zij worden onder andere vier keer gelanceerd (waaronder één keer verticaal en één keer achterwaarts) met een snelheid tot 90 km/u, gaan zeven keer over de kop en voelen zich gewichtloos op ruim dertig meter hoogte, gedurende ruim twee seconden.
Thema
Europa-Park maakt veel gebruik van storytelling. De achtbaan (en het themagebied Kroatië) dompelen de bezoekers onder in de experimenten die wetenschapper en uitvinder Nikola Tesla begin vorige eeuw uitvoerde. Tesla werd geboren in het huidige Kroatië. De achtbaan start in een waterkrachtcentrale die Tesla in het verhaal van Europa-Park gebruikt voor zijn experimenten. Een van zijn spannendste ideeën was een teleportatiemachine, die mensen als pure energie heen en weer zou sturen tussen twee torens, door middel van een bliksemschicht. Bezoekers beleven dit tijdens een ritje in de ‘Voltron Nevera powered bij Rimac’.
Naamgeving
De Kroatische fabrikant Rimac verleende zijn naam aan de nieuwe achtbaan. Europa-Park en Rimac delen een passie voor innovatie, versnelling en perfectie. De uitvinder Mate Rimac noemt Nikola Tesla zijn grote voorbeeld voor zijn onderzoek naar elektrische motoren en accu’s in snelle personenwagens. De Nevera van Rimac wordt beschouwd als de snelste elektrische auto ter wereld. De nieuwe achtbaan zorgt voor eenzelfde gevoel van snelheid.
Volop beleving in Europa-Park
Europa-Park is Duitslands grootste attractiepark. Het ligt in het Zwarte Woud, aan de rand van de Elzas en heeft enorm veel te bieden. Hier zijn zeventien Europese landen in themagebieden tot in de kleinste details nagebouwd. Je vindt er meer dan100 attracties en shows, waaronder veertien achtbanen. Europa-Park heeft ook een van de grootste waterparken van Europa (Waterwereld Rulantica) en biedt tal van overnachtingsmogelijkheden, waaronder zes bijzondere themahotels. Europa-Park is al acht keer uitgeroepen tot beste attractiepark ter wereld.
Daar krijg je geen spijt van. Europa-Park is in het zomerseizoen 2024 dagelijks geopend van 09.00 tot minstens 18.00 uur. Kijk voor meer informatie op www.europapark.de/nl.
De nieuwe MAXIA VAN 680 DT met een ruime korting! Hobby verrast met introductieprijs
Ter gelegenheid van de marktintroductie van de nieuwe MAXIA VAN 680 DT begint Hobby het kampeerseizoen 2024 met een buitengewone actie: de nieuwe MAXIA VAN 680 DT is tot eind mei verkrijgbaar voor een ruime introductieprijs. Het assortiment, dat direct verkrijgbaar is bij de deelnemende vakhandelaren, omvat alle uitrustingshighlights die de MAXIA VAN net zo flexibel en stijlvol maken als altijd.
RUIM INTERIEUR
De MAXIA VAN 680 DT is net zo veelzijdig als het leven zelf: soms comfortabel, soms opwindend, altijd klaar voor verandering. De nieuwe aanwinst brengt de knuffelige hygge-flair met zich mee die hobbyfans al kennen en waarderen van de MAXIA VAN 680 ET. Het bijzonder ruime interieur en de rechtlijnige vormgeving met licht walnotenhout en de grijze V-Flex viltlook bekleding laten letterlijk ruimte voor spontaniteit en creativiteit.
SOMS HYGGE, SOMS WERKRUIMTE
De nieuwste gesloten bestelwagen van Hobby heeft een zithoek voor twee personen en een ruime, verlichte kast in het voorste gedeelte – deze is verkrijgbaar met een kledingroede of twee planken. De zwenktafel met zwenkkolom is altijd daar waar hij nodig is, of kan eenvoudig worden opgeborgen in de standaard dubbele bodem.
Het hart van het nieuwe voertuig bevindt zich in het achterste gedeelte: de multifunctionele achterkant is zowel een zit- als slaapgedeelte. Overdag een mobiele werkplek in een face-to-face zithoek, 's avonds de gezellige ronde zithoek om samen te dineren en 's avonds een eenpersoons- of tweepersoonsbed met een lengte van 2 m voor welverdiende ontspanning. De extra portie slaapcomfort wordt gegarandeerd door een 3-traps stofferings-/lattenbodemsysteem met een extra topmatras. Dankzij de verschuifbare zittingen biedt de relaxstand met schuine rugleuning een aangenaam zitcomfort. Overdag worden de toppers in een kussensloop omgetoverd tot knusse kussens.
3,5 TON REGISTRATIE EN DIESELVERWARMING
Met een gewicht van minder dan 3,5 ton is de MAXIA VAN 680 DT uitgerust voor alle levenssituaties of het nu gaat om langere zomervakanties, mobiel werken of spontane korte ritten in de sneeuw. Dankzij de sfeerverlichting, de krachtige dieselverwarming TRUMA Combi D 6, een dubbele bodem en de zeer efficiënte Cellofoam-isolatie van tot 60% gerecyclede vezels blijft het ook 's nachts en in de winter behaaglijk. Rijveiligheid, comfort en prestaties zijn allemaal standaardkenmerken van de tweezitter dankzij een breed scala aan assistentiesystemen, een 8-traps automatische transmissie en een motor van 177 pk.
Interieurdetails zoals de keuken en doucheruimte voldoen aan de bekende hoge standaard van de MAXIA-serie. De compressorkoelkast van 90 liter en de combinatie van spoelbak met 2-pits kooktoestel en elektrische ontsteking overtuigen. Dankzij het superhoge dak heeft de bestelwagen een comfortabele stahoogte van 2 meter.
Ontdek de wereld met z'n tweeën – maar dan in stijl! De MAXIA VAN is gebouwd voor koppels die houden van Scandinavisch design, verfijnde functies en rijcomfort. Twee modellen bieden alles wat u nodig heeft om van uw vakantie de mooiste tijd van het jaar te maken.
THUIS IN HET HART, MET UITZICHT OP DE STRAAT
Licht walnoothout, grafietgrijze wandelementen, witte bovenkasten en de flair van het open ruimteontwerp; Het elegante interieur van de MAXIA VAN vervult de woondromen van iedereen die verliefd is geworden op de lichte Scandinavische designstijl. Ook de grijze V-Flex viltlook bekleding voor het dak en de zijwanden en de modern gevormde kastkleppen dragen bij aan dit woongevoel. En dankzij het superhoge dak heeft de bestelwagen een comfortabele stahoogte van 2 m.
Gezellige ligweide aan de achterzijde
Dankzij de sfeerverlichting, de krachtige TRUMA-verwarming en de zeer effectieve Cellofoam-isolatie van tot 60% gerecyclede vezels blijft het zowel 's nachts als in de winter behaaglijk. Dit geldt voor alle drie de slaapplaatsen, want naast de twee eenpersoonsbedden met maar liefst 2 m lengte heeft de MAXIA VAN nog een andere overnachtingsoplossing voor kleine campers in de bestuurderscabine.
Alles aan boord voor fijnproevers
Ook de doordachte keukenelementen zoals de compressorkoelkast van 90 liter, de kook-spoelcombinatie met 2-pits kooktoestel en elektrische ontsteking weten te overtuigen. Er is ook een uitklapbare werkbladverlenging en keukenlades met druksloten en soft-close mechanisme geïnstalleerd.
Je woonkamer voor onderweg
Met een stahoogte van twee meter zorgt het superhoge dak in de MAXIA VAN voor een comfortabel gevoel van ruimte. Dit wordt ondersteund door de ademende en geluidsabsorberende bekleding van het dak en de zijwanden.
Compacte sanitaire ruimte met geïntegreerde douche
De compacte sanitaire ruimte maakt bijzonder effectief gebruik van de beschikbare ruimte. De wastafel boven het toilet is opklapbaar, waardoor er veel ruimte gecreëerd kan worden. Het uitklapbare raam zorgt voor natuurlijk licht en optimale ventilatie van de wasruimte. De douche kan worden gescheiden van de rest van de kamer door een douchewand met lamellen en de breed uitschuifbare douchekop kan ook worden gebruikt als buitendouche door het raam.
Hygge ontmoet hightech: het multimediapakket van de MAXIA VAN
"Composition Colour", het eigen radiosysteem van Volkswagen met TFT-display, vier luidsprekers, Bluetooth en twee USB-C-poorten, maakt net zo goed deel uit van het uitgebreide multimediapakket als Car-Net App-Connect en de interface voor de smartphoneverbinding.